احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا

احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016

دانیال دهقانی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در نمایشگاه E3 کنفرانس مخصوص به خود را دارد، الکترونیک آرتز (Electronic Arts یا به اختصار EA) است. این شرکت به نظر برنامه‌های زیادی دارد و حتی چندی پیش نیز اعلام کرده بود که بازی‌هایی را در کنفرانس خود به نمایش خواهد گذاشت که در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ به بازار عرضه می‌شوند که این مسئله نشان دهنده برنامه بلند مدت این شرکت است. هر چند از همین الآن تا حدودی برنامه‌های این شرکت مشخص است، اما، به طور حتم الکترونیک آرتز چند سورپرایز را نیز برای بازی‌بازان تدارک دیده است. بیش از این مقدمه چینی نمی‌کنیم، در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به برنامه‌های احتمالی الکترونیک آرتز در E3 2016.

معرفی بسته الحاقی جدید برای Star Wars Battlefront

ogimageimg

معرفی بسته الحاقی جدید برای Battlefront اصلاً دور از ذهن نیست.

مطمئناً Star Wars Battlefront نتوانست از لحاظ جلب نظر منتقدان عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهد، ولی هم اکنون طرفداران زیادی دارد و عده بسیاری مشغول تجربه کردن آن هستند. همان طور که احتمالاً می‌دانید ۴ بسته الحاقی بزرگ برای این بازی منتشر خواهد شد که البته اولین بسته الحاقی مدت‌ها پیش در دسترس قرار گرفت. بسته الحاقی دوم هم تا چند روز آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. بسته الحاقی سوم نیز معرفی شده ولی هنوز زمان انتشار آن به طور دقیق مشخص نشده است. چهارمین بسته الحاقی که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۷ در دسترس قرار بگیرد هنوز معرفی نشده و احتمالاً در کنفرانس الکترونیک آرتز شاهد معرفی شدن آن و البته، اعلام زمان دقیق انتشار سومین بسته الحاقی خواهیم بود. مدتی پیش هم رسماً دنباله این بازی تائید شد و مشخص شد که در سال مالی ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. با وجود منتشر نشدن بسته‌های الحاقی نسخه اول Battlefront به طور کامل هنوز زود است تا در مورد قسمت دوم صحبت کنیم پس به احتمال زیاد Battlefront 2 (یا هر چیزی که نام خواهد داشت) در کنفرانس الکترونیک آرتز معرفی نخواهد شد.

رونمایی رسمی از Titanfall 2

titanfall2

Titanfall 2 هم که مدت‌هاست لو رفته! فقط معرفی رسمی آن مانده است.

در این چند وقت اخیر آن قدر شایعه ریز و درشت در مورد Titanfall 2 شنیده‌ایم که دیگر تقریباً با قاطعیت می‌توان گفت که این بازی در کنفرانس الکترونیک آرتز معرفی خواهد شد. نسخه اول این بازی که یکی از بازی‌های تمام آنلاین نسل هشتم بود و به طور انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت (اکس باکس وان، اکس باکس ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی) منتشر شد. به نظر می‌آید که Titanfall 2 برای پلی استیشن ۴ نیز منتشر خواهد شد و دیگر برای کنسول‌های نسل هفتمی نیز عرضه نخواهد گشت. حجم اطلاعات لو رفته از بازی به قدری بالاست که حتی تصاویری از نسخه‌های ویژه و کلکسیونی بازی نیز منتشر شده است! طبق شایعات این بازی در پاییز منتشر خواهد شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در کنفرانس الکترونیک آرتز در کنار معرفی بازی، چه اطلاعات جدیدی منتشر خواهد شد، شاید حتی یک بخش تک نفره و داستانی نیز به نسخه دوم اضافه شده باشد!

نمایش گیم پلی FIFA 17

fifa 17 cover jamie vardy

FIFA 17 هم در کنفرانس حضوری پررنگ خواهد داشت.

چند روز پیش بود که رسماً FIFA 17 معرفی شد و مشخص شد که این نسخه نیز همانند همیشه توسط EA Sport توسعه داده می‌شود ولی این بار برای توسعه آن از موتور فراست بایت (Frostbite) بهره گرفته خواهد شد. از بازی تا کنون یک تریلر معرفی منتشر شده است ولی هنوز شاهد یک نمایش درست و حسابی و طولانی از گیم پلی بازی نبوده‌ایم. در کنفرانس الکترونیک آرتز مسلماً یان بازی حضور پررنگی خواهد داشت. احتمالاً در کنار نمایش گیم پلی و ارائه توضیحات همیشگی مثل این که موتور گرافیکی جدید چقدر به تیم سازنده کمک کرده است (!) شاهد ارائه اطلاعات دیگری در مورد نسخه دموی بازی و البته امتیازات پیش خرید بازی نیز خواهیم بود. البته در مورد نسخه دموی بازی شایعاتی به بیرون درز پیدا کرده ولی تا اعلام رسمی الکترونیک آرتز نمی‌توان در مورد چیزی اطمینان خاطر حاصل کرد. نکته دیگری که نیاز به شفاف سازی از سوی سازندگان دارد، نسخه کنسول‌های نسل هفتمی است. مشخص نیست که آیا این نسخه نیز توسط فراست بایت توسعه داده خواهد شد یا خیر. احتمالاً به زودی اطلاعات جدیدی در مورد FIFA 17 کسب کنیم.

معرفی بازی جدید استودیو ویسرال گیمز

id 05 visceral1

بازی جدید ویسرال گیمز یک Star Wars جدید است…

ویسرال گیمز (Visceral Games) پس از عرضه Battlefield Hardline مشغول کار بر روی پروژه جدید خود که طبق اطلاعات به دست آمده، نسخه‌ای جدید از سری Star Wars خواهد بود است. این عنوان البته ربطی به پروژه‌های Battlefront ندارد و پروژه‌ای مجزا به شمار می‌رود. ایمی هنینگ نویسنده سابق استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) هم به این پروژه پیوسته و می‌توان انتظار داشت که از لحاظ داستانی کفه بازی جدید ویسرال گیمز سنگین باشد. استودیوی جدید جید ریموند (Jade Raymond) یعنی موتیو (Motive Studios) نیز با ویسرال گیمز در این پروژه همکاری می‌کند. البته موتیو خود مشغول کار بر روی یک پروژه مستقل است که احتمالاً در سبک اکشن – ماجرایی دسته بندی می‌شود، ولی هنوز زود است تا آن بازی معرفی شود. ویسرال گیمز همچنین احتمالاً از الآن مشغول کار بر روی نسخه جدید سری بازی‌های Dead Space و Army of Two نیز هست، ولی بدون شک تا وقتی که Star Wars جدید معرفی نشود خبری از رونمایی رسمی از آن عناوین نیز نخواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که Star Wars جدید چه سبک و سیاقی خواهد داشت و آیا از Battlefront موفق‌تر خواهد بود یا خیر. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که الکترونیک آرتز در نظر دارد تا به مدت چند سال، سالانه یک نسخه جدید از سری Star Wars را عرضه کند. این چرخه با Battlefront آغاز شده و اگر Star Wars سال ۲۰۱۶ را ویسرال گیمز بسازد، طبق اطلاعات سال ۲۰۱۷ دوباره نوبت به دایس خواهد رسید تا Star Wars جدید را به بازار عرضه کند. این به آن معناست که احتمالاً سال ۲۰۱۸ دوباره نوبت ویسرال گیمز خواهد بود تا یک نسخه جدید از Star Wars را توسعه دهد. البته تمامی این‌ها احتمالاتی هستند که البته احتمال وقوع‌شان چندان هم کم نیست. باید منتظر بمانیم و ببینیم دست پخت جدید ویسرال گیمز چگونه خواهد بود.

ارائه نمایش و جزئیات جدید از Mass Effect: Andromeda

masseffectandromeda

یکی از بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۱۷

نوبتی هم که باشد، نوبت به بازی جدید بایووِر (BioWare) یعنی Mass Effect: Andromeda می‌رسد تا در کنفرانس الکترونیک آرتز نمایشی با شکوه داشته باشد. حجم اطلاعات رسمی منتشر شده از این بازی چندان بالا نیست و سازندگان مراحل ساخت بازی را به آرامی و به دور از حواشی به پیش می‌برند. گفته شده که در کنفرانس الکترونیک آرتز این بازی نمایشی شکوهمند و بزرگ خواهد داشت و باید شاهد یک تریلر طولانی از گیم پلی این بازی باشیم. در کنار آن، اطلاعات متنوعی از بازی منتشر خواهد شد. گفته شده که بازی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود ولی هنوز تاریخ دقیق عرضه مشخص نیست. احتمالاً در خلال کنفرانس الکترونیک آرتز تاریخ دقیق عرضه بازی نیز مشخص خواهد شد. مطمئناً Andromeda تنها بازی نیست که بایوور مشغول توسعه آن است. گفته می‌شود که ساخت نسخه‌ای دیگر از سری Star Wars نیز به این استودیو واگذار شده است. شاید نسخه جدید Dragon Age نیز در دست توسعه قرار داشته باشد. البته، بعید به نظر می‌رسد که تا قبل از عرضه Andromeda شاهد معرفی رسمی بازی جدید بایوور باشیم.

رونمایی از بازی جدید استودیو کرایترین گیمز

criterion games

یعنی بازی جدید کرایترین گیمز چه خواهد بود!؟

یکی از استودیوهای دوست داشتنی الکترونیک آرتز، کرایترین گیمز (Criterion Games) است و مطمئن هستیم که بازی جدیدی را در دست توسعه دارد. این استودیو خوش نام که چند بازی خوب در سری Need For Speed را نیز توسعه داده است، هنوز هیچ اطلاعاتی از بازی جدید خود منتشر نکرده ولی حدس و گمان‌های بسیاری در مورد آن وجود دارد. اگر احتمال معرفی یک بازی کاملاً جدید را کنار بگذاریم (هر چند که احتمال معرفی یک IP جدید از سوی کرایترین گیمز چندان هم کم نیست، بلکه زیاد هم به نظر می‌رسد!) با دو بازی مواجه می‌شویم که پتانسیل زیادی برای داشتن یک دنباله دارند. یکی سری Burnout و دیگری Black. هر چند که Black یک سری بازی به شمار نمی‎‌رود ولی تا کنون نشانه‌های زیادی مبنی بر ساخته شدن دنباله آن دیده شده است و حتی سازندگان آن نیز علاقه زیادی به ساختن دنباله آن دارند، پس احتمال تبدیل شدن آن به یک سری بازی کم نیست. سال‌ها است که طرفداران Black در انتظار ساخته شدن دنباله‌ای بر آن هستند. Burnout نیز که یک سری شناخته شده در سبک Racing به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری نیز دارد. آخرین نسخه از این سری با نام Burnout Crash در سال ۲۰۱۱ و به صورت دیجیتالی منتشر شد ولی نتوانست در حد و اندازه‌های نام این سری خوش بدرخشد. به هر حال، کرایترین گیمز با معرفی بازی جدید خود دل بسیاری از طرفداران را شاد خواهد کرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که دنباله Black معرفی می‌شود یا نسخه جدید Burnout؛ شاید هم یک بازی کاملاً جدید از سوی کرایترین گیمز معرفی و همه سورپرایز شوند!

معرفی بسته الحاقی برای بازی Mirror’s Edge Catalyst

ogimageimg

حیف که نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت عمل کند… حیف!

چندی پیش بود که پس از مدت‌ها انتظار طرفداران بازی Mirror’s Edge Catalyst به بازار عرضه شد ولی با بازخوردهای چندان مطلوبی مواجه نشد و عمدتاً آن را یک بازی متوسط قلمداد کردند. با این حال، نمی‌توان منکر این موضوع شد که احتمالاً بسته‌های الحاقی متنوعی برای این بازی عرضه خواهد شد، هرچند که خود الکترونیک آرتز تا به این لحظه چیزی را تائید یا تکذیب نکرده است. قبل از عرضه بازی اعلام شد که هنوز برنامه‌ای برای انتشار بسته الحاقی وجود ندارد ولی این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت. همگی از عطش الکترونیک آرتز برای عرضه بسته الحاقی برای بازی‌هایش (و بالطبع، کسب سود بیشتر از فروش آن‌ها!) با خبر هستیم و می‌دانیم که این شرکت از هر فرصت و مجالی برای ساختن بسته الحاقی استفاده می‌کند. از طرف دیگر، دایس (DICE) هم به عنوان سازنده بازی از تولیدات‌اش پشتیبانی خوبی به عمل می‌آورد و احتمال معرفی بسته الحاقی برای Mirror’s Edge Catalyst تقریباً بالا به نظر می‌رسد. البته، شاید هم عملکرد متوسط بازی باعث شود تا سازندگان قید ساخت بسته الحاقی برای این بازی را بزنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که اثری از Mirror’s Edge Catalyst و بسته‌های الحاقی احتمالی‌اش در کنفرانس الکترونیک آرتز خواهد بود یا خیر.

معرفی یک یا چند بازی ورزشی جدید از سوی EA Sport

ea sports logo hdea sports logo ea sports wallpaper ea sports logo1 next gen cdtpovah

آیا EA Sport بازی ورزشی جدیدی را معرفی می‌کند؟

هر ساله EA Sport چندین بازی ورزشی را به بازار عرضه می‌کند و در سال ۲۰۱۶ نیز شاهد بازی‌های مختلفی از سوی آن‌ها خواهیم بود. تا کنون مشخص شده که FIFA 17 و NHL 17 در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهند شد. از حضور FIFA 17 در کنفرانس الکترونیک آرتز که مطمئن هستیم و NHL 17 هم احتمالاً در کنفرانس حضور خواهد داشت، ولی، این پایان کار نخواهد بود. چندین سری مختلف هستند که احتمال دارد EA Sport به سراغ ساخت دنباله آن برود. از طرفی، NBA Live با عملکرد افتضاح خود تقریباً کاری کرده تا دیگر هیچ گاه EA Sport به سراغ ادامه دادن آن نرود پس معرفی نسخه جدید این سری تقریباً بعید است. یکی از سری بازی‌های موفق این استودیو Madden NFL است و احتمالاً نسخه جدیدی از آن در کنفرانس الکترونیک آرتز معرفی شود. از طرفی، سری Fight Night هم چندین سال است که نسخه جدیدی به خود ندیده و با توجه به موفقیت بازی مبارزه‌ای قبلی EA Sport یعنی UFC 2 احتمال معرفی شدن نسخه جدید این سری زیاد به نظر می‌رسد. به هر حال، در نسل هشتم هم باید یک بازی مربوط به بوکس داشته باشیم! یکی دیگر از سری بازی‌های پرطرفدار EA Sport هم چندین سال است که به دست فراموشی سپرده شده است. منظور ما سری FIFA Street است که طرفداران زیادی دارد و چندین سال است که از آن خبری نیست. شاید FIFA Street جدید هم در کنفرانس الکترونیک آرتز معرفی شود. به هر حال، EA Sport می‌تواند در کنار FIFA 17 و NHL 17 با بازی‌های دیگری نیز طرفداران را به وجد آورد و نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازد.

نمایش گیم پلی Battlefield 1

۳۰۵۸۹۶۰ battlefield1 reveal 04

تا الآن که Battlefield 1 حسابی موفق ظاهر شده، باید ببینیم که در کنفرانس الکترونیک آرتز هم نمایش خوبی خواهد داشت یا خیر.

فعلاً که نسخه جدید سری Battlefield یعنی Battlefield 1 حسابی از خجالت رقیب‌اش یعنی Call Of Duty: Infinite Warfare درآمده و کاملاً آن را کنار زده است. این بازی که به ریشه‌های سری Battlefield بازگشته است، توانسته هواداران را به شدت راضی کند و نوید یک بازی تمام عیار را به آن‌ها بدهد. این بازی در کنفرانس الکترونیک آرتز حضوری پررنگ خواهد داشت و تریلری جدید از گیم پلی این بازی نمایش داده خواهد شد. در کنار آن، احتمالاً اطلاعاتی جدید نیز از بازی منتشر خواهد شد. کنفرانس الکترونیک آرتز همان جایی است که Battlefield 1 می‌تواند تیر خلاص را به پیکر Infinite Warfare بزند. باید منتظر ماند و دید که عملکرد این بازی در کنفرانس دقیقاً چگونه خواهد بود.

رونمایی از Need For Speed جدید

need for speed movie logo 2014

Need For Speed جدید، همان چیزی که خیلی‌ها در انتظارش هستند!

ساخت عناوین جدید سری Need For Speed وظیفه سنگینی است که بر عهده استودیو گوست گیمز (Ghost Games) سپرده شده است. این استودیو که در سال ۲۰۱۳ Need For Speed Rivals و در سال ۲۰۱۵ بازی Need For Speed که به نوعی ریبوت این سری به شمار می‌رفت را به بازار عرضه کرده است، طبق اطلاعات منتشر شده در حال کار بر روی نسخه جدید این سری است. این بازی که هنوز هیچ گونه اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا نکرده قرار است در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود. نسخه قبلی این سری چندان موفق نبود و ایرادات زیادی در خود داشت، به همین علت گوست گیمز بازخوردهای طرفداران را برای ساخت نسخه جدید ملاک قرار داده و قرار است تجربه‌ای بسیار خوب از این سری در نسل هشتم را به طرفداران تحویل دهد. احتمال آن که Need For Speed جدید در کنفرانس الکترونیک آرتز معرفی شود بالا به نظر می‌رسد. به شخصه به عنوان یکی از طرفداران این سری امیدوار هستم تا نسخه جدید بتواند یاد و خاطره برترین نسخه‎های Need For Speed را برای طرفداران زنده کند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا
احتمالات و انتظارات از کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2016 - گیمفا