COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا

COD یا BF ؟ مسئله این است !

مجید محمدی
۲۰:۵۸ ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا

۶۰ فریم یا غیر ۶۰ فریم؟ این سوالیست که در مورد بازی های نظامی شوتر اول شخص پرسیده میشود.

Call of Duty و Battle*field ( بازی های برتر در این سبک ) ۲ رقیب هستند که تا به امروز به خود دیده اند، اما انها رقابتی دیگری را در تعداد فریم دارند تا بتوانند در تلویزیون در هر ثانیه درخشان تر ظاهر شوند که در این زمینه ما دو فلسفه متفاوت از دیگری داریم.

Battle*field که توسط استدیو سوئدی DICE ساخته شده، ۳۰ فریم در ثانیه بر روی کنسولها اجرا میشود و برای Call of Duty که توسط استدیو های Treyarch و Infinity Ward ساخته میشود بر روی ۶۰ فریم در ثانیه قفل شده است. اکثر بر این نظر هستند که بیشترین فریم میتواند تجربه بهتری را به گیمرها بدهد اما بسیاری از ساندگان بازی های را میسازند که با عدد برتر مخالف است.

 Patrick Bach مدیر تولید DICE در گفتگو با EuroGamer :” بر اساس انتخاب, بازی را میسازید. شما چه تجربه ای را میخواهید بسازید؟ این چیزهای دیگر ایا از ۶۰ فریم از اهمیت بیشتری برخوردار است ؟ چه تعداد از مردم تجربه ای که خلق کرده اید را انجام میدهند ؟ بعضی بازیها ۶۰ فریم هستند اما پلیر کمتری دارند، بدون تخریب پذیری و وسایل نقلیه هستند و  دنیایی ایستا دارند. بازیهای دیگر مختلف هستند. شما نمیتوانید بازی بسازید که همه چیز در ان باشد. این بیشتر درباره این است که، چه بازی میخواهید بسازید ؟ چه چیزی برای شما بیشتر اهمیت دارد ؟”

Bach همچنین اشاره کرد در BF شما تخریب پذیری، نقشه های بزرگ و تعداد پلیر های بیشتر را مبینید. این همان چیزی است که باعث رقیب شدن با Call of Duty شده است و این چیزی است که بیشتر طرفداران به این بازی، ان را دوست دارند. در واقع چیزی که در BF ارزشمند است فضاهای باز و گسترده به همراه تخریب پذیری عالی ان است که باعث شده طرفداران، این بازی را، به جای COD انتخاب کنند.


البته در کامپیوتر، تعداد فریم بستگی به سخت افزار دارد و اما در کنسولها ۳۰ فریم در ثانیه اجتناب ناپذیر است.

Bach :” ما در کنسول چیزی ساختیم که با ان سازش داشتیم. ما عاشق تخریب پذیری ، وسایل نقلیه، گرافیک زیبا و صدای عالی در بازی هستیم و فکر میکنیم ۳۰ فریم مناسب و معقول است.

بعضی مردم اعتراض دارند چون این عدد است و میتوانید ان را مقایسه کنید. تعداد کمی از بازی به خاطر تجربه بدشان شکایت میکنند که البته این گروه نیازهای خود را دارد. البته گروهی دیگر به شما میگویند، میدونی چیه ؟ من وسایل نقلیه، گرافیک، تخریب پذیری و صدای عالی میخواهم چون این سرگرم کنندست. سازش یعنی این!  “

بر روی دیگر سکه Call of Duty  قرار دارد که سرعت بازی بر روی کنسولها ۶۰ فریم در ثانیه است. اما نقشه های بازی Call of Duty به بزرگی BF نمیرسند، تعداد گیمرها در نقشه کمتر است و تخریب پذیری به عنوان یک اصول در بازی قرار ندارد.

  David Vonderhaar کارگردان طراحی بازی استدیو Treyarch که هم اکنون سخت در حال کار بر روی Call of Duty: Black Ops 2 است تصمیم بر ساخت بازی با ۶۰ فریم در ثانیه را گرفت که نتیجه ان latency بهتر در بازی بود.

Vonderhaar :” ما فکر میکنیم ۶۰ فریم فوق العاده ضروری است. در هر زمان شما latency متفاوت را در بازی احساس میکنید. من کاملا معتقدم دلیل محبوبیت Call of Duty همین مسئله است.

شما میتوانید تفاوت را احساس کنید و ما با داشتن بسیاری مشکلات تمام تلاش خود را کردیم تا بازی در همه وقت بر روی ۶۰ فریم اجرا شود.”

همون طور که ما به پایان چرخه نسل فعلی کنسولها نزدیک میشویم، افکار عمومی این انتظار را دارد تا نسل بعدی بازیها سال اینده اغاز شود. پس سازندگان میتوانند بازی را بر روی ۶۰ فریم بسازند و امیدواریم همچنین بتوانند، تخریب پذیری، تعداد پلیرها و دیگر چیزها را در بازیهای خود اجرا کنند.

شاید ! این گفته Bach از Dice بود که هم اکنون در حال ساخت BF4 هستند که این احتمال دارد اگر این شماره برای نسل بعد بیاید با ۶۰ فریم اجرا شود اما باید صبر کرد تا در اینده دید چه اطلاعاتی از ان منتشر میشود اما هم اکنون BF3 با ۳۰ فریم در ثانیه در حال اجرا بر روی کنسولهاست.

Bach :” من فکر میکنم این غیر ممکن است. شما دارید یک بازی کاملا متعادل انجام میدهید. شما نمیتوانید دقیقا همان چیزها را در ۶۰ فریم داشته باشید چون اگر میشد ما ان را انجام میدادیم یا اگر دیگران ان را انجام دادند میبینید که چه چیزی ساختند. اما شما در ۶۰ فریم کلیه ان امکانات را نخواهید دید.”


هر انچه در اینده توسط Vonderhaar ساخته شود، Call of Duty بر روی ۶۰ فریم در ثانیه باقی خواهد ماند.

Vonderhaar :” در این شکی نیست که این یک چالش فوق العادست. این همیشه چالش بوده و این بازی همیشه بر روی ۶۰ فریم سازگار شده است. اما این از خون ما نیست. شما بازی را میکنید که در ان صحنه های خیره کننده دارد. پس این ممکن است، فقط دشوار است و زمان میبرد اما این چیزی بود که ان را انجام دادیم.”

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا
COD یا BF ؟ مسئله این است ! - گیمفا