گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

برترین فرنچایزهای جدید در نسل هشتم

Xbox One
برترین فرنچایزهای جدید در نسل هشتم

درست است که برخی از بازی‌بازان اعتقاد دارند که ساختن یک دنباله خوب بر یک بازی خوب، سخت‌تر از ساختن یک بازی کاملاً جدید و خوب است، اما، به نظر می‌رسد سازندگان به این مسئله کوچک‌ترین اعتقادی ندارند چرا که در چند سال اخیر بیشتر یا شاهد عرضه دنباله‌هایی بر سری بازی‌های معروف و پرطرفدار بوده‌ایم یا شاهد بازسازی (چه Remake و چه Remaster) شدن آن‌ها. این مسئله باعث شده تا سری بازی‌هایی نظیر Call Of Duty و Assassin’s Creed به شدت از لحاظ کیفی افت داشته باشند، چرا که سازندگان مجبور هستند تا در فواصل زمانی نه چندان بلند، دست به توسعه نسخه جدیدی از آن‌ها بزنند و این موضوع باعث می‌شود که سازندگان از الگوریتم‌های مشخصی برای توسعه این عناوین استفاده کنند و در نتیجه این سری بازی‌ها از لحاظ نوآوری به شدت ضعیف عمل کنند. تمامی این مسائل هم از آن جایی نشات می‌گیرد که ساخت یک بازی کاملاً جدید (یا اصطلاحاً توسعه یک فرانچایز یا IP جدید) ریسک بسیار زیادی دارد و اصلاً مشخص نیست که آیا بازی جدید می‌تواند به موفقیت (چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ کیفی) برسد یا خیر؛ همین موضوع هم باعث شده تا شرکت‌های کمی ریسک عرضه عناوینی کاملاً جدید را به جان بخرند و کمتر شاهد عرضه شدن بازی کاملاً جدید باشیم. خوشبختانه، تا الآن که کمتر از 3 سال از آغاز رسمی نسل هشتم گذشته است، چندین IP جدید و با کیفیت به بازار عرضه شده‌اند که حال قصد داریم تا نگاهی گذرا به آن‌ها داشته باشیم. با ما در ادامه همراه باشید.

توجه: رتبه بندی بر اساس میانگین بازی‌ها در وبسایت Metacritic.com انجام شده است. همچنین، در این مقاله از بازی‌های مستقلی که تنها بر روی پلتفرم‌های PC و موبایل عرضه شده‌اند چشم‌پوشی شده است چرا که بررسی چنین بازی‌هایی خود مقاله‌ای مفصل، طولانی و اختصاصی می‌طلبد.

8 – Project CARS

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 – اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی 

    تاریخ عرضه: 7 مه 2015 (مصادف با 17 اردیبهشت 1394)

Project CARS

Project CARS on Metacritic.com

بدون شک یکی از برترین عناوین سبک Racing در نسل هشتم بازی Project CARS بوده که استودیو اسلایتی مد (Slighty Mad) آن را توسعه داده است. این بازی که عرضه آن بارها و بارها با تاخیر مواجه شد و حواشی زیادی پیرامون آن بود (من جمله کنسل شدن نسخه‌ کنسول‌های نسل هفتمی و Wii U) اما در نهایت با موفقیت عرضه شد و با بازخوردهای بسیار خوبی هم مواجه شد. بازی Project CARS سعی کرده بود تا با ارائه گیم پلی دقیق و جذاب، توجه طرفداران حقیقی سبک Racing را به خود جلب کند و در نهایت هم تبدیل به موفق‌ترین IP جدید سبک Racing در نسل هشتم شود. Project CARS در دسته عناوین شبیه سازی قرار می‌گیرد و گیم پلی آن بیش از هر چیزی بر پایه واقع گرایی استوار است. بازی از لحاظ گرافیکی بدون شک چشم‌اندازی بی‌نظیر از کیفیت عناوین Racing در نسل هشتم ارائه می‌دهد و تغییر پویای وضعیت آب و هوایی در جریان مسابقات به آن‌ها جذابیتی دو چندان بخشیده است. در بازی حدود 75 خودروی مختلف و چندین و چند مسیر متفاوت و منحصر به فرد برای مسابقه دادن وجود دارد. البته، نمی‌توان منکر آن شد که عدم حضور محصولات برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در بازی به چشم می‌آید، اما، تمامی خودروهای درون بازی از فیزیکی بی‌نظیر و بسیار خوب بهره می‌برند و این مسئله خود باعث می‌شود تا معضل بالا چندان به چشم نیاید. سازندگان نیز پشتیبانی بسیار خوبی از بازی به عمل آوردند و با بسته‌های الحاقی رایگان و پولی، مدام دست به گسترده‌تر کردن طیف خودروها و مسیرهای Project CARS زدند. به دنبال عملکرد بسیار خوب بازی، اسلایتی مد اعلام کرد که دنباله‌ای بر این بازی نیز با نام Project CARS 2 عرضه خواهد شد که این مسئله موجب خشنودی طرفداران این بازی شد. در مجموع، Project CARS یکی از برترین IPهای جدید در نسل هشتم است و تجربه آن به تمامی دوستداران سبک Racing توصیه می‌شود.

7 – Middle-earth: Shadow Of Mordor

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 – پلی استیشن 3 – اکس باکس وان – اکس باکس 360 – رایانه‌های شخصی    

تاریخ عرضه: 30 سپتامبر 2014 (مصادف با 8 مهر 1393)

Shadow Of Mordor

Middle-earth: Shadow Of Mordor on Metacritic.com

با اندکی ارفاق، می‌توان Middle-earth: Shadow Of Mordor را نیز آغازگر یک IP جدید در نسل هشتم دانست و آن را هم در لیست پیش رو جای داد. پیش از این، بازی‌های زیادی در مورد دنیای ارباب حلقه‌ها (The Lord Of The Rings) یعنی سرزمین میانه (Middle-earth) عرضه شده بود (همچون بازی Shadows Of Mordor: Game Two Of Lord Of The Rings که نام آن شباهت زیادی با Middle-earth: Shadow Of Mordor دارد) ولی هیچ کدام نتوانسته بودند به اندازه سه گانه سینمایی پیتر جکسون (Peter Jackson) حق مطلب را نسبت به این کتاب عظیم آن طور که باید و شاید ادا کنند، ولی Middle-earth: Shadow Of Mordor توانست با هوشمندی استودیوی مونولیث (Monolith) تبدیل به عنوانی شود که سال‌ها بود طرفداران سرزمین میانه انتظار عرضه آن را می‌کشیدند. داستان این بازی برروی فاصله 60 ساله بین داستان‌های The Hobbit و The Lord Of The Rings تمرکز دارد و ماجراهای شخصی به نام تالیون (Talion، با صداپیشگی تروی بیکر) را به تصویر می‌کشد. او نگهبان دروازه گاندور (Gondor) است که به دست ارتش سائورون (Sauron) کشته می‌شود، اما، این پایان کار او نیست و او دوباره و به وسیله نیروهایی جادویی به زندگی باز می‌گردد تا انتقام خود را بگیرد. گیم پلی بازی بر روی کاوش و جست و جو در محیط بازی و مبارزه با دشمنان ریز و درشت تمرکز دارد. تالیون می‌تواند در دنیای بزرگ بازی هم با پای پیاده به گشت و گذار بپردازد و هم سوار بر غول‌های درشت هیکل شود. بازی هم شامل مراحل اصلی و داستانی می‌شود و هم شامل مراحل فرعی که بازی‌بازان می‌توانند به دلخواه به انجام آن‌ها بپردازند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که در این بازی گنجانده شده بود، سیستم Nemesis بود که بر روی هوش مصنوعی دشمنان تاثیر مستقیمی می‌گذاشت، به این ترتیب که اگر به طور مثال یک اُرک در بازی موفق به کشتن تالیون می‌شد، او از یک سرباز معمولی به یک فرمانده تبدیل می‌گشت. نکات دیگری نیز در این سیستم گنجانده شده است که بسیار جالب توجه هستند و نشان از دقت و هوش سرشار سازندگان دارند. از لحاظ گرافیکی نیز Middle-earth: Shadow Of Mordor یکی از اولین بازی‌هایی بود که قدرت واقعی کنسول‌های نسل هشتم را به رخ مردم کشید و از این نظر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. دنیای بزرگ و پرجزئیات در کنار وجود حالات آب و هوایی مختلف و سیستم چرخش شب و روز به بازی جلوه‌ای زیبا داده است. در مجموع، Middle-earth: Shadow Of Mordor یکی از برترین عناوین نسل هشتم است و تجربه آن به تمامی بازی‌بازان توصیه می‌شود.

6 – Life Is Strange

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 – پلی استیشن 3 – اکس باکس وان – اکس باکس 360 – رایانه‌های شخصی    

تاریخ عرضه: 19 ژانویه 2016 (مصادف با 29 دی 1394)

Life Is Strange

Life Is Strange on Metacritic.com

یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های نسل هشتم تا کنون بدون شک عنوان Life Is Strange بوده است که سازندگان آن تصمیم گرفتند تا بازی را به صورت اپیزودیک (و در قالب 5 اپیزود) منتشر سازند. البته، خوشبختانه نسخه فیزیکی بازی هم چند ماهی است که در دسترس بازی‌بازان قرار گرفته‌ است و کسانی که به جمع آوری بازی‌ها به صورت فیزیکی علاقه مند هستند می‌توانند دست به خرید این بازی بزنند. داستان Life Is Strange در مورد دختری به نام مکسین (Maxine) است که مشغول به تحصیل در رشته عکاسی می‌باشد. او متوجه می‌شود که توانایی این را دارد تا زمان را به عقب برگرداند و تصمیمات خویش را تغییر دهد. پس از این که او متوجه می‌شود طوفانی در راه شهرش است، تصمیم می‌گیرد تا این شهر را با جلوگیری از وقوع طوفان نجات دهد. البته، این خط اصلی داستان بازی است و داستان‌های فرعی نیز در بازی وجود دارد. همچون عناوین شرکت تل تیل (Telltale) که در آن انتخاب دیالوگ‌ها و کاوش در محیط بازی حرف اول را می‌زند، Life Is Strange هم تقریباً از همین شیوه پیروی می‌کند و گیم پلی و سبک داستان گویی بازی بی شباهت به بازی‌های تل تیل نیست. در طول بازی به تعدادی معما هم بر می‌خورید که باید آن‌ها را حل کنید. بدون شک، بزرگ‌ترین نقاط قوت Life Is Strange داستان و شیوه روایت آن، شخصیت پردازی مکسین و گرافیک هنری بازی است. تصمیماتی که در طول بازی خواهید گرفت بر روی روند آن تاثیر مستقیم خواهند داشت و این مسئله نیز جالب توجه است. گرافیک بازی نیز از لحاظ هنری بسیار تحسین برانگیز و چشم نواز است. گاهی با چنان صحنه‌هایی رو به رو می‌شوید که فقط برای چند لحظه غرق در نمایشگر خواهید شد و به آن‌ها نگاه خواهید کرد. در مجموع، استودیوی آینده دار دونتنود (Dontnod) توانسته با دومین بازی رسمی خود عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و طرفداران را تشنه بازی‌های آینده خود سازد.

5 – Titanfall

پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – اکس باکس 360 – رایانه‌های شخصی   

  تاریخ عرضه: 11 مارس 2014 (مصادف با 20 اسفند 1393)

Titanfall

Titanfall On Metacritic.com

بازی انحصاری Titanfall را می‌توان یکی از اولین قدم‌های جدی در ساخت عناوین شوتر تمام آنلاین برای کنسول‌ها دانست. بازی Titanfall توانست با ارائه یک گیم پلی جذاب و نفس گیر نظر بسیاری از طرفداران را به خود جلب کند، به طوری که همین حالا هم افراد بسیاری مشغول تجربه آن هستند. این بازی دارای بخش تک نفره نیست ولی این باعث نشده تا بازی به طور کلی از هیچ خط داستانی بهره نبرد، بلکه یک خط داستانی کلی نیز برای بازی در نظر گرفته شده است که هرچند به اندازه عناوین داستان محور پر پیچ و خم و جذاب نیست، اما، به نوبه خود و با وجود ساده بودن حرف‌هایی را برای گفتن دارد. گیم پلی بازی بسیار سریع است و بی‌وقفه شما را به چالش می‌کشد، در این بازی جای هیچ گونه صبر کردن و سنگر گرفتن نیست و باید مدام از این سو به آن سو بروید و سعی کنید تا دشمنان را از بین ببرید. بازی نوآوری‌هایی نیز در زمینه گیم پلی داشته است، همچون اضافه کردن تایتان‌ها (روبات‌هایی غول پیکر که همچون یک جنگ افزار بسیار قدرتمند عمل می‌کند) به بازی که تنوع خیلی خوبی به بازی داده است. سیستم سطح بندی (Level) هم در بازی وجود دارد که با از بین بردن دشمنان در بازی، امتیاز XP به بازی‌بازان تعلق خواهد گرفت و به کمک آن می‌توان سطح شخصیت خود را بالا برد. چندین و چند حالت مختلف نیز در بازی وجود دارد که هر کدام از جذابیت‌های خاص خود برخوردار هستند. بازی از لحاظ گرافیکی نیز عملکرد تقریباً مناسبی دارد، البته نسخه رایانه‌های شخصی با اختلاف بهترین عملکرد را دارد و بعد از آن نسخه اکس باکس وان و اکس باکس 360 قرار گرفته‌اند. نسخه دوم بازی نیز در دست ساخت است و استودیو رسپاون (Respawn) چندین بار به آن اشاره کرده است، هرچند که به نظر می‌رسد نسخه جدید در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت نخواهد بود و طرفداران سونی نیز می‌توانند از تجربه نسخه جدید این بازی لذت ببرند.

4 – Rocket League

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 – اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی   

  تاریخ عرضه: 7 جولای 2015 (مصادف با 16 تیر 1394)

Rocket League

Rocket League On Metacritic.com

در Rocket League بازی‌بازان باید با ماشین، فوتبال بازی کنند! ایده‌ای جاه طلبانه، دیوانه‌وار و البته موفق که تا به این لحظه توانسته چند میلیون بازی‌باز را به سمت خود بکشاند و روزانه چند صد هزار نفر از طرفداران، به تجربه آن مشغول می‌شوند. در Rocket League ابتدا بازی‌بازان به دو گروه یک تا چهار نفری تقسیم می‌شوند و پس از انتخاب ماشین خود به بازی منتقل می‌شوند. بازی از هیجان بسیار بالایی برخوردار بوده و امکاناتی هم که بازی به بازی‌بازان می‌دهد بسیار زیاد هستند. Rocket League بار دیگر نشان داد که داشتن ایده‌ای خوب نقش به سزایی در موفقیت یا عدم موفقیت یک بازی دارد و بار دیگر به سازندگان یادآوری کرد که همه چیز داشتن گرافیکی پر زرق و برق نیست. از اینجا می‌توانید به نقد و بررسی کامل این بازی دسترسی داشته باشید.

3 – The Witness

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 – رایانه‌های شخصی   

  تاریخ عرضه: 26 ژانویه 2016 (مصادف با 6 بهمن 1394)

The Witness

The Witness on Metacritic.com

جاناتان بلو (Jonathan Blow) چندین و چند سال از وقت خویش را صرف ساخت The Witness کرده است و تلاش‌های زیادی برای آماده سازی آن انجام داده است. او توانسته با The Witness جهانی عجیب و غریب ولی دوست داشتنی و رنگارنگ را خلق کند و بازی‌بازان را به دنبال ماجراجویی در آن بفرستد. در بازی تعداد 600 معمای مختلف وجود دارد که البته نیازی به حل کردن تمامی آن‌ها برای به پایان رساندن بازی نیست. گرافیک هنری بازی نیز تحسین برانگیز است و استفاده از رنگ‌های مختلف باعث شده تا دنیای بازی بسیار پر رنگ و لعاب و زیبا به نظر برسد. The Witness در هفته اول عرضه خود موفق به فروش 100 هزار نسخه شد، هرچند که جاناتان بلو اذعان داشته که بسیاری از مردم این بازی را به صورت غیر قانونی تهیه کرده‌اند و با این کار شاید او را برای توسعه بازی بعدی‌اش در تنگنا قرار دهند. در مجموع، The Witness بار دیگر ثابت کرد که جاناتان بلو یکی از خلاق‌ترین و ماهرترین بازیسازان این دوره است و بازی‌های او همواره از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

2 – Ori And The Blind Forest

پلتفرم‌ها: اکس باکس وان – رایانه‌های شخصی    

تاریخ عرضه: 11 مارس 2015 (مصادف با 20 اسفند 1393)

Ori And The Blind Forest

Ori And The Blind Forest on Metacritic.com

مایکروسافت در این نسل به خوبی توانست آن عملکرد ضعیف خود از لحاظ بازی‌های انحصاری در زمان انتشار (لانچ) کنسول اکس باکس وان را جبران کند و پس از گذشت مدتی از ورود رسمی به نسل هشتم، توانست بازی‌های انحصاری با کیفیتی را تولید (یا خریداری) کند و دوباره نظر طرفداران را جلب کند. یکی از این عناوین با کیفیت، Ori And The Blind Forest بود که زمره بازی‌های سبک سکوبازی (Platformer) قرار می‌گرفت و توانست با ارائه‌ گیم پلی جذاب و گرافیکی چشم‌نواز و زیبا در دل طرفداران جا باز کند. جالب اینجا است که استودیو سازنده این بازی یعنی مون (Moon Studios) هیچ دفتر رسمی و خاصی ندارد و کارمندان آن از سرتاسر جهان انتخاب می‌شوند! گیم پلی این بازی بسیار شبیه به عناوین مشهور سبک سکوبازی همچون سری Rayman است، یعنی در آن با المان‌هایی نظیر عبور از موانع مختلف، حل معماها و مواردی از این دست سر و کار داریم. گرافیک هنری بازی نیز در یک کلام، کم‌نظیر است. بازی همچون یک بوم نقاشی، زیبا به نظر می‌رسد و پر از مناظر شگفت‌آور و چشم‌گیر است. تجربه Ori And The Blind Forest به تمامی کسانی که به پلتفرم‌های مربوط به مایکروسافت دسترسی دارند، توصیه می‌شود.

1 – Bloodborne

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4   

  تاریخ عرضه: 24 مارس 2015 (مصادف با 4 فروردین 1394)

Bloodborne

Bloodborne on Metacritic.com

و اما رتبه اول این لیست، به بازی فوق‌العاده تحسین شده و بی‌نظیر استودیو فرام سافت‌ور (From Software) یعنی Bloodborne تعلق دارد که توانست تمامی منتقدان و بازی‌بازان را انگشت به دهان بگذارد و آن‌ها را غرق در دنیای پر رمزو راز خود کند. هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) نابغه و تیم‌اش توانستند دوباره خاطرات خوب سری Souls (یعنی Dark Souls و Demon Souls) را زنده کنند. آن‌ها با Bloodborne ما را به شهر یارنام (Yharnam) که معماری‌ گوتیک و بسیار خاصی دارد بردند، شهری که از نوعی بیماری عجیب و مرگبار رنج می‌برد. گیم پلی بازی کمی سریع‌تر از سری Souls شده و به همین جهت تازه‌واردها ارتباط بیشتری با آن برقرار خواهند کرد. المان‌های اصلی گیم پلی تقریباً همان‌هایی هستند که در سری Souls شاهد آن‌ها بوده‌ایم. اتمسفر و جو شهر یارنام بسیار گیرا و جذاب است و فضاسازی بازی نیز آن قدر خوب است که تمامی بازی‌بازان را غرق در دنیای بازی می‌کند. گرافیک فنی بازی نیز به عنوان یک عنوان نسل هشتمی بسیار خوب و قابل قبول است هرچند که بدون شک این گرافیک هنری بازی است که بازی‌بازان را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. موسیقی‌های بازی نیز بسیار شنیدنی و مطابق با حال و هوای بازی هستند. در مجموع، فرام سافت‌ور بار دیگر تبحرش را در توسعه عناوین سبک اکشن – نقش آفرینی نشان داد و بازی‌بازان را هر چه بیشتر تشنه تجربه سومین نسخه از سری Dark Souls (که تا چند روز آینده عرضه خواهد شد) کرد.

12345678910(42 رای, میانگین آرا 8٫81 از 10 )
Loading...

برای دنبال کردن گیمفا می توانید از تلگرام و اینستاگرام استفاده کنید.

نظرات

  1. mohamadp88 گفت:

    Blood borne ی سروگردن از تمامی این بازیا بالاتره. رتبه اول شایسته است براش Yes

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 166Thumb up 42Thumb down
    • sina sony4 گفت:

      بابت مقالتون ممنونم آقای دانیال دهقانی دوستان امتیاز فراموش نشه به این مقاله عالی Yes Yes Yes Yes Yes دوستان یکی از کاربر گیمفا گفتن گرافیک Bloodborne از Dark Souls3 بیشتره واقعا اینطوره Question چون من واسه تجربه بازی گرافیک واسم خیلی مهم این همه هزینه کردم تا گرافیک بهتر و بازی با داستان قوی رو تجربه کنم خداروشکر این دوبازی از لحاظ داستان ثابت شده هستن برای گیمرها
      با دیدن گیم پلی های دوبازی از نظر گرافیک به شخصه تفاوت گرافیکی بیشتر Bloodborne نسبت به Dark Souls3 مشاهده نکردم چه بسا محیط بازی Dark Souls3 به دلیل فضای روز و شبش خیلی جذاب تر از Bloodborne هم هست برای من Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes

      21Thumb up 7Thumb down
  2. assassins creed گفت:

    ori
    boodborne
    titanfall
    shadow of mordor(هرچند که کاملا نسل۸ نبود)
    اینا عالی بودن همشون ارزش خرید رو داره پیشنهاد میکنم امتحانشون کنین

    32Thumb up 7Thumb down
  3. microsoft.xboxone گفت:

    برای من titanfall و ori و shadow of mordor عالی بودن و شایستگی دارن که به فرانچایز تبدیل بشن از اون طرف من بازی bloodborne رو بازی نکردم ولی کاملا مشخصه بازی بی نظیری بوده و به نظرم همین الان نسخه دومش درحال ساخته و امیدوارم مولتی پلتفرم باشه

    33Thumb up 4Thumb down
    • parvaz1 گفت:

      مالکِ نشانِ تجاری Bloodborne شرکت سونی هست و مطمئنن مولتی پلتفرم نخواهد شد… از طرفی فکر کنم این شرکت مالکِ نشانِ تجاری Demon Souls که سخت ترین بازی در میانِ عناوین استدیو From Software میباشد نیز هست…
      _______________________________________________________
      در رابطه با مقاله هم بایست گفت عناوینی همانند Ori و Witness و Rocket League صرفا به عنوانِ تک بازی معرفی شده اند و فرانچایز به شمار نمی آیند…

      12Thumb up 23Thumb down
      • microsoft.xboxone گفت:

        پرواز جان من بر این اساس گفتم چون فرام سافت ور فرست پارتی نیست دقیقا مثل ریسپاون که الان نسخه دوم تایتان فال رو مولتی پلتفرم کرد گفتم شاید بلادبورن2 رو بخواد مولتی پلتفرم کنه که طبق صحبت شما نمیشه که خب به جاش دیگه میریم دارک سولز میزنیم

        29Thumb up 4Thumb down
        • Shahab.sh گفت:

          همونطور که گفتی این بازی رو انجام ندادی و کسایی هم که نظر شما رو تایید کردن احتمال قوی بلاد رو بازی نکردن…دوست عزیز مالک سری بلادبورن فرام. سافتور نیست و سونی هست از این رو که ابتدا که بازیرو اجرا میکنید نام تجاری جپن استدیو و سرگرمی های کامپیوتری سونی نمایان میشه هیچ بازی ای با این مشخصات از زیر انحصاریهای سونی خارج نشده و نخواهد شد و این که بخواد مالتی پلتفرم باشه دست سونیه نه فرام سافتور…

          3Thumb up 7Thumb down
      • Joel گفت:

        یه سوال پرواز عزیز به نظرت واقعا دمونز سولس از دارک سولس یک سخت تر Question

        2Thumb up 0Thumb down
    • MOHAMMAD 1122 گفت:

      پ watch dogs کو؟؟؟؟؟؟؟

      8Thumb up 0Thumb down
  4. S@butcher گفت:

    اگه shadow of mordor روند تکراری رو پیش نمیگرفت و داستان کوتاهی نداشت .(چون از لحاظ گیمپلی و گرافیک عالی بود) می تونست رتبه دوم یا حتی اول این لیست باشه.

    7Thumb up 5Thumb down
    • T.M گفت:

      شاید روندش تکراری میشد ولی انقدر گیم پلی عمیقی داشت که من ازش خسته نمیشدم!!!!
      به نظر من بزرگتری ایراد این بازی فضا سازی یکنواخت بازی بود که برعکس بازی هایی مثل اساسین اصلا گشت و گذار تو دنیاش لذت بخش نبود خصوصا شهر black gate!!!! Yes

      9Thumb up 3Thumb down
  5. T.M گفت:

    ای بابا بازم بر اساس متا!!!(البته بلاد بورن رو بازی نکردم!!)
    من division و shadow of mordor رو بهترین میدونم!!!!!
    Yes

    12Thumb up 5Thumb down
  6. head of demon گفت:

    به نظرم این نسل تا الان عالی کار نکرده
    به جز 3 بازی تاحالا بازی دیگه ای بالای 90 نگرفته متا
    بالای 80 هم فک نکنم به 20 تا بازی برسه
    همه پی اینن که گرافیک بالاتر و 1080 و 60 فریم
    امیدوارم زودتر شاهد برگشت انحصاری هایی همانند killzone , god of war باشیم و با بهترین کیفیت نه صرفا یه اسم روی کاور بازی
    از اونطرف هم مایکرو امیدوارم دیگه گیرز 4 و در آینده halo6 با کیفیت سابقشون منتشر بشن

    19Thumb up 1Thumb down
  7. sinajafaribb گفت:

    برای مقاله زحمت زیادی کشیدید و از این بابت ممنونم.
    به نظر من معیاری که انتخاب کردین خیلی جالب نیست.باید مواردی از قبیل محبوبیت بین بازیکن ها یا فروش رو هم در نظر میگرفتین.الان ما بازی هایی به مراتب بهتر از اینا داریم که به خاطر نمره کمتر توی لیست نیستن.مثلا شیطان درون از خیلی از این عناوین محبوب تره و فروش خوبی هم داشته.یا دستینی و دیویژن طرفدارای زیادی دارن و فروششون هم سرسام اور بوده.طبیعتا نمره خوب دلیل این موفقیت ها نیست بلکه تونستن طرفدارای زیادی پیدا کنن و به نظر من این نکته اونا رو به “برترین ها” تبدیل میکنه.”بلادبورن” هم نمونه کامل یه موفقیته.کیفیت بالا (این مورد این روزا به شدت کم پیدا میشه!!!)-فروش خوب-نمره خوب-محبوبیت بین بازیکنا و یه انحصاری ابرومند (که به نظر میرسه نسلش داره منقرض میشه!!!)
    بازم ممنونم.

    7Thumb up 0Thumb down
  8. farshadx گفت:

    یعنی ویچر جزو 10 بازی برتر نسل 8 نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!

    6Thumb up 37Thumb down
  9. black beard 97 گفت:

    خوبن ولی عالی نیستن

    2Thumb up 7Thumb down
  10. shademan گفت:

    من اصلا با بلاد برن حال نمیکنم حتی اگرم واس pc میومد Dazed

    6Thumb up 20Thumb down
  11. مقاله خیلی خوبی بود، مرسی دانیال جان.
    فقط ای کاش Undertale رو هم توی لیست قرار میدادید (اگه به عنوان یک فرانچایز جدید بهش نگاه کنیم)

    2Thumb up 6Thumb down
  12. 2K.Firaxis گفت:

    Shadow of mordor بدون شک از نظر من بهترینه
    گیمپلی فوووق العاده – اصلا قابلیت هاش رو نگاه بندازین چه جالب!الکی اینهمه جایزه نبرده
    داستانی عمیق و گیرا از جنس تالکین!
    هوش مصنوعی قوی و اعصاب خورد کن
    گرافیک عالی و درجه یک
    تنها نقطه ظعفش از نظر من داستانی بود که میتونست خیلی طولانی تر روایت بشه ولی ریسک داشت چون ممکن بود گیراییش رو از دست بده!
    اینقدر به من حال داد که نگو قبلا این حس رو فقط با civ داشته بودم!
    منتظر نسخه ۲ weep

    3Thumb up 3Thumb down
  13. mercenery گفت:

    من با موفق بودن Life is strange… مشکلی ندارم ولی طرفدار هم زیاد نداره! من 12 دلار پاش دادم رو PS3 زدم و … قسمت 5 اصلا خوب نبود… بقیه هم فقط خوب بودن
    بیشتر به خاطر پلت کردنش خریدمش Grin

    1Thumb up 0Thumb down
  14. rasool2020 گفت:

    ماشالله بلاد بورن

    4Thumb up 0Thumb down
  15. Obsidion گفت:

    لطفا جواب بدین : چرا انقد روندن ماشین توی Project CARS سخته همش از جاده میزنه بیرون Really Pissed !!!(اخرین نسخه با فول دی ال سی ) رو دارم .

    3Thumb up 0Thumb down
  16. Norman گفت:

    اول بلاد بورن بعد میدل ارس

    3Thumb up 0Thumb down
  17. tedy گفت:

    جونم life is strange خیلی حال کردم باهاش In Love In Love

    10Thumb up 1Thumb down
  18. Blade00723 گفت:

    سر تعظیم فرود میارم جلو سازندگان bloodborneو استدیو خلاق و هنرمند from software.بدونه شک یکی از بهترین ipهای نسل جدید و تاریخ نسل گیم هست که تجربه این بازی رو به همه دوستان عزیزم پیشنهاد میکنم Yes Yes Yes Yes Yes Grin Grin Grin

    11Thumb up 0Thumb down
  19. fariborz behi گفت:

    بوجود اومدن یک فرنچایز جدید نیاز به تغییر جو و حال وهوای گیمر ها داره و الان بازی های خلافانه و روان اما پیچیده الزامی هستش .

    5Thumb up 0Thumb down
  20. Kshn_Hey گفت:

    در این لیست برای من شخصا TITANFALL و Life is strange بیشتر به چشم اومد…تایتانفال یکی از بهترین تجربه های مولتی پلیر برای من نه در این نسل بلکه تا الان بوده…گیمپلی بازی فوق العاده فوق العادست Big Smile گرافیک بازی هم نسبتا عالی و مد ها و مپ ها همه خلاقانه و همینطور تایتان ها هم کاملا بالانس هستند…همینطور LIS روایت داستان فوق العاده زیبایی رو ارائه میده و گیمر رو غرق در دنیاش میکنه…گرافیک هنری بازی هم بسیار زیبا و همینطور موسیقی بازی فوق العاده زیبا بود…مرسی بابت مقاله Smile

    4Thumb up 0Thumb down
  21. diako گفت:

    من اصلا نمیخوام به بازی project cars توهین کنم یا … ولی وقتی من بازی رو روی کامپیوترم ریختم یک بازی بسیار بد بود فقط ماشین های زیاد و گرافیک خوبی داشت وگرنه اگر ترمز و جهت رو با هم میگرفتیم کار نمی کرد و میرفتی تو دیوار
    دقیقا چجوریه به خاطر کرک یا …؟

    1Thumb up 0Thumb down
  22. HOSEIN.N گفت:

    Life Is Strange فوق العاده بود و از نظر داستانی یه شاهکار و واقعا خیلی بازیش قشنگ بود.
    بد نیست این جناب سم لیک بره یه ذره داستان سرایی رو از امثال این گروه و این بازی یاد بگیره.
    Bloodborne هم که شاهکار بود.

    8Thumb up 4Thumb down
  23. vahid9kh گفت:

    بهترین بازی من تو این نسل dying light بود In Love هنوز دارم بازیش میکنم!
    ولی چون این لیست از نظر متا بود پس قطعا نمیتونست تو این لیست باشه.
    در مورد بازی های درون لیست هم shadow of mordor و project cars رو بیشتر از بقیه دوست دارم.
    البته در مورد bloodborne نمیتونم نظر بدم چون انحصاری بود نتونستم تجربش کنم ولی چون سری دارک رو بازی کردم و باتوجه به نظر دوستان و منتقدین میدونم که قطعا شاهکاره.

    2Thumb up 0Thumb down
عضویت در سایت

ثبت نام برای این سایت

A password will be e-mailed to you.

دریافت رمز جدید

لطفا نام‌کاربری یا نشانی رایانامه خودتان را وارد کنید. برای ساخت یک گذرواژه تازه با رایانامه، شما یک پیوند دریافت خواهید کرد.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت