آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا

آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End

Mobin Ahmady
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا

از پیتزا خوشتان می‌آید؟! هنرِ پیتزا ترکیب چند ماده است که به تنهایی آن‌قدر خوشمزه نیستند. شاید از قارچِ تنها یا فلفلِ تنها خوشتان نیاید ولی ترکیب آن‌ها با دیگر مواد موجب می‌شود طعمی بی‌نظیر پیدا کنند. حال شما فرض کنید یک بازی تنها و تنها یک نقطه قوت داشته باشد … فقط گرافیک، فقط و فقط داستان، فقط گیم‌پلی جذاب، فقط موسیقی متنِ باحال … اما در گوشه ذهنتان یه خورده جا را بازتر کنید! پیش خود ترکیب این‌ها را تصور کنید! فرض کنید یک کمپانی همه آن عناصر را در بالاترین کیفیت با هم قاطی کند و آن را داخل مایکروویو بفرستد … خب، نتیجه چه می‌شود؟ … یک بازی بی‌نقص و جذاب که تا مدت‌ها در یاد و خاطره کاربران باقی خواهد ماند.

Uncharted 4: A Thief’s End یعنی انفجار، یعنی ماجراجویی در دنیای وسیع، یعنی طعم خوشِ یک داستانِ ناب، یعنی گرافیکی چشم نوار و یعنی … بله! Uncharted 4: A Thief’s End همان پیتزای خوشمزه‌ای است (!) که قرار است طعم آن تا مدت لای دندانتان بماند. ناتی‌داگ با جاه‌طلبیِ بسیار پا را فراتر از آن‌چه انتظار داشتیم گذاشته و با ترکیب خارق‌العاده عناصرِ بسیار، بازی‌ای را ساخته که بدجور خودش را دل کاربران جا کرده است. Uncharted 4: A Thief’s End یکی از دلایل اصلی برای هر کسی است که به کنسول پلی استیشن ۴ روی بیاورد … همین انحصاری بودن بازی موجب شده ناتی‌داگ با جدیت تمام بر روی بازی کار کند و محصولی (فعلا!) بی‌نقص تولید کند …

همه‌چیز از اینجا شروع شد

همه‌چیز از اینجا شروع شد …

شاید یکی از خوشحال‌کننده‌ترین خبرها برای کاربران کنسولِ پلی استیشن ۴، معرفی بازی Uncharted 4 برای این کنسول (تنها مدتی کوتاه پس از عرضه کنسول) بود. آن تریلر هیجان انگیز را که یادتان می‌آید؛ آن تریلر معرفیِ بازی مو را به تن آدم سیخ می‌کرد! یا خود فکر می‌کردیم آخر یک بازی تا چه حد می‌تواند المان‌های استاندارد را رعایت کند و جذاب و تو دل برو جلوه کند؟ بازی در ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۳ با تیزری بسیار کوتاه رسما معرفی شد و مدتی بعد در نمایشگاه E3 2014 رسما سالن را منفجر کرد!

پس از معرفی بازی و آن تریلر طوفانی، سیل واکنش‌ها به این بازی آغاز شد و تقریبا همگان ناتی‌داگ را تحسین کردند. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است دنیای «نیتن دریک» (Nathan Drake) را سه سال بعد از وقایع Uncharted 3 روایت کند.

داستان غنیِ آمیخته شده با گیم‌پلی تو دل برو!

این بار قرار است نیتن دریک وارد دنیای وسیع‌تر و غنی‌تری شود. دنیایی که وقایع آن به سه سال پس از Uncharted 3 مربوط می‌شود. دزد قصه ما قرار است در این نسخه از برادرش (سم دریک) در ماجراجویی‌هایش کمک بگیرد. نیتن حدودا ۵ سال کوچک‌تر از سم است و همین موضوع موجب می‌شود که در طول ماجراجویی‌هایش حرف‌های برادرِ کارکشته‌اش حسابی به دردش بخورد. نیتن که تا پیش از این فکر می‌کرد برادرش مرده پس از پیدا شدن سر و کله برادرش حسابی جا می‌خورد و بیخیال آن زندگی آرامی که برای خود و همسرش (اِلِنا) برنامه‌ریزی کرده بود می‌شود تا وارد ماجراجویی جدیدی شود.

در Uncharted 4: A Thief’s End نیتن به دنبال پیدا کردن مکانی به نام «لایبرتالیا» (Libertalia) است و در این مسیر با حوادث جالبی رو به رو می‌شود. در این منطقه گنجی گران بها توسط دزد دریایی معروف، «هِنری آوِری» پنهان شده است. فقط کافی است اسم «گنج» وسط کشیده شود تا سم و برادر کله شقش برای دست‌یابی به آن همفکری کنند. وجود این دزد دریایی معروف در این نسخه چیزی نیست که در این سری جدید باشد. ما در نسخه‌های قبلی هم شاهد حضور «مارکوپولو» بوده‌ایم. طبق اطلاعاتِ منتشر شده لایبرتالیا مکانی بوده است که اکثر دزدان دریایی غنیمت‌هایی را که به دست می‌آورده‌اند را در آنجا نگه داشته یا با هم تقسیم می‌کردند. نیتن و برادرش هم حسابی چشمشان دنبال گنج‌های آن‌جاست اما در این مسیر تنها نیستند و دشمنانی سرِ راهشان ظاهر می‌شوند و حسابی آن‌ها را به دردسر می‌اندازند.

با دیدن این تصاویر فقط می‌توان یک چیز را درک کرد هیجان

با دیدن این تصاویر فقط می‌توان یک چیز را درک کرد … هیجان!

اگر داستان را کنار بگذاریم، یکی از جذاب‌ترین المان‌های این سری همواره گیم‌پلی روان و جذاب بوده است. در هر نسخه از این سری شاهد آن بِیس اصلی بودیم که به خود بهبودهایی می‌دید. در هر نسخه از این سری شاهد اضافه‌شدن المان‌های بسیاری به این بخش از بازی بوده‌ایم و خب Uncharted 4: A Thief’s End هم از این قاعده مستثنی نیست. برای توصیف بخش گیم‌پلی بازی یک فلافل را تصور کنید! خود فلافل طعم جالبی دارد اما حال در وهله بعدی مقداری خیار شور هم به آن اضافه کنید؛ به همین ترتیب همه آن چیزی که یک فلافل خوب لازم دارد را اضافه کنید؛ سپس چه می‌شود؟! یک فلافل آماده، خوشمزه و خوش قیافه (!) رو به روی شماست … Uncharted 4: A Thief’s End همان فلافل خوشمزه و آماده‌ای است که حتی روی آن سس هم ریخته شده و آماده است تا نوش جان شود! Uncharted 4: A Thief’s End نه‌تنها همه المان‌های گیم‌پلیِ نسخه‌های قبلی را در خود دارد، بلکه آن‌ها را بهبود نیز بخشیده و چیزهای زیادی را به آن اضافه کرده است. یکی از چیزهای اضافه شده، قلاب نیتن دریک است که منبعِ الهام آن، چکش صخره‌نوردیِ لارا کرفت در بازی Tomb Raider است؛ اما کارهایی که قلاب نیتن انجام می‌دهد کاملا با چکش لارا فرق دارد.

هوش مصنوعی دشمنانِ موجود در بازی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده و کار را برای گیمر سخت می‌کند (و صد البته بازی را واقع‌گرایانه‌تر می‌کند). سازندگان اعلام کرده‌اند که قرار است در Uncharted 4 برخی از المان‌هایِ بازی ستایش‌شده The Last of Us وجود داشته باشد. یکی از این المان‌ها هئش مصنوعی است (اگر به یاد داشته باشید، عنوان The Last of Us به خاطر هوش مصنوعیِ تقریبا بی نقصِ شخصیتِ «اِلی» بارها و بارها تحسین شد). بر طبق اطلاعاتِ منتشر شده از سوی ناتی‌داگ، چه نیتن و چه دشمنان او، نسبت به اتفاقاتِ محیط بسیار طبیعی برخورد خواهند کرد و واکنش نشان خواهند داد. هنگامی‌که شما توسط دشمنان شناسایی شوید سیستم گشت زنی این افراد در محیط نسبت به دیگر مواقع کاملاً متفاوت می‌شود به‌گونه‌ای دشمنانتان به دسته‌های چندنفره تقسیم‌شده و به دنبال پیدا کردن شما حتی میان بوته‌ها و پشت سنگ‌ها را نیز خواهند گشت! این بار در Uncharted 4 دشمنان حتی می‌توانند از لبه دیوارها نیز بالا بروند و شما را دنبال کنند و این کار را برای شما سخت می‌کند.

نکته جالب درمورد گیم‌پلی بازی این است که وقتی وارد بوته‌زار شوید، نیتن به‌صورت خودکار می‌نشیند و خود را مخفی می‌کند. هوش مصنوعی دشمنان در این بازی بسیار عالی طراحی شده و بیشترین مقدار آن به هسته گیم‌پلی بازی تزریق شده است. قرار نیست در این بازی شاهد رفتاری یکسان از سوی دشمنان باشید. حرکات دشمنان قابل‌ پیش‌بینی نیستند و هردفعه حرکت متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

یکی از نقاط قابل توجهِ موجود در بازی، وجود سبک «پلتفُرمینگ» است؛ پلتفُرمینگ درواقع همان پرش‌های نیتن از سکویی به سکوی دیگر است. البته این سبک در نسخه‌های قبلی این سری هم وجود داشت و می‌توان گفت در این نسخه بهبود زیادی به خود ندیده است. تا قبل از تماشای گیم‌پلی بازی انتظارِ تحول زیاد این بخش را داشتیم اما متاسفانه چیزِ آن‌چنان متفاوتی (نسبت به نسخه‌های قبلی) مشاهده نکردیم. از طرفی نمی‌توان سبک پلتفرمینگ Uncharted 4 را «دقیقا» شبیه نسخه‌های قبلی دانست چون دست‌خوشِ یکسری تغییرات شده است و گزینه‌های پیچیده‌تری را پیش روی شما می‌گذارد؛ به‌طور مثال شخصیت اصلی داستان می تواند، با استفاده از وسایلی قلاب مانند از دیوار ها بالا برود. به علاوه، او طنابی شبیه طناب «ایندیانا جونز» دارد که نه تنها گزینه های بیشتری را برای مبارزه پیش روی او می گذارد، بلکه او را قادر می سازد با استفاده از آن از مکانی به مکان دیگر پرش کرده و محیط‌های بیشتری را در بازی کشف کند.

برای پیشبرد بازی Uncharted 4: A Thief’s End سه راه متفاوت دارید که می‌توانید به انتخاب خودتان از یکی از آن‌ها استفاده کنید و یا آن‌ها را با هم ترکیب کنید (اصلا در یک کلام؛ هرجور دلتان می‌خواهد پیش بروید!). روش اول برای پیش‌روی در این بازی، آتیش بازی و سرو صداست! می‌توانید تفنگ خود را بردارید و یک تنه به دل دشمن بزنید و همه را نابود کنید (البته اگر بتوانید!) اما بهتان قول می‌دهم – با توجه به نمایش‌های بازی – این کار اصلا به نفعتان نخواهد بود و فقط پیشروی در بازی را سخت خواهد کرد. راه دوم برای پیش‌روی در بازی تلفیق اکشن و مخفی کاری است؛ می‌توانید تعدادی از دشمنانِ منطقه را از پای در بیاورید و سپس با هنرنماییِ تمام حواس دشمنان را پرت کنید و سپس از مهلکه بگریزید. شیوه سوم اما شیوه موردعلاقه من در بازی‌های این سبک است! یعنی «مخفی‌کاری و دیگر هیچ!». در این شیوه مطمئنا کمی کارتان سخت‌تر خواهد بود؛ چراکه باید هر چیزی را در موقع خودش پیش‌بینی کنید.

یکی از ویژگی‌های بهبودیافته در بازی، طنابِ همراهِ نیتن است. به لطف این طناب می‌توانید از لبه‌ی پرتگاه‌ها عبور کنید و از مکانی به مکان دیگری بروید؛ همچنین با ترکیب این توانایی و قلاب جدید نیتن می‌توان انتظار اتفاقات و احتمالاً صحنه‌های کلید زنی مجذوب‌کننده‌ای را کشید.

آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا

اگز جزو کاربرانِ پلی استیشن ۴ هستید، باید با دیدن این تصویر اشک شوق در چشمتان پدیدار شود!

Uncharted 4، بزرگ‌تر و هوشمندتر از همیشه

یکی از نقاط ضعفِ محسوس در نسخه‌های قبلی سری بازی‌های Uncharted خطی بودن روایت بازی است. البته این موضوع چیز بدی هم نیست، اما حالت سینمایی بازی Uncharted 4: A Thief’s End می‌طلبد که از آن روایت خطی تا حد ممکن دور باشد و همین اتفاق هم افتاده است. Uncharted 4: A Thief’s End تا حد ممکن از روایت خطی و یکنواخت دور است و قرار است حس یک Uncharted متفاوت را به شما القا کند.

همانطور هم که ذکر شد، یکی از اصلی‌ترین منابع الگوبرداریِ این بازی، بازیِ The Last of Us است. آنتونی نیمون در این مورد عقیده دارد:

یکی از چیزهایی که ما واقعا آن را از بازی The Last of Us یاد گرفتیم و سعی کردیم تا با پیاده‌سازی آن، Uncharted 4: A Thief’s End را جذاب‌تر و بهتر کنیم، اجازه دادن بازیکن به گشت و گذار در محیطِ وسیع بازی است.

چیز بسیار جذاب در بازی Uncharted 4 امکان سوار شدن بر ماشین جیب است که به بهترین شکل ممکن طراحی شده است؛ شاید با خود فکر کنید که چون این بازی یک بازی اکشن ماجراجویی است، پس بر روی بخش راندنِ ماشینِ آن تمرکز زیاد نشده است؛ اما به شما اطمینان می‌دهم این‌گونه نیست. اگر تریلر مربوط به ماشین جیب را دیده باشید حتما می‌دانید که فیزیکِ نشان داده شده برای ماشین جیب در آن تریلر به زیباییِ هرچه تمام‌تر، خودنمایی می‌کرد.

دست و بال شما برای انتخاب دیالوگ هم باز است و می‌توانید – در بعضی مواقع – یکی از دیالوگ‌هایی که بر روی صفحه نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید. البته لازم است بدانید که این موضوع به هیچ وجه تاثیری بر روی سرنوشت بازی ندارد و صرفا برای بالابردن تعامل شخصیت‌ها چنین قابلیتی در بازی گنجانده شده است.

untitled 1

لطف کنید سر مبارکتان را ۹۰ درجه به سمت راست بچرخانید!

دنیای Uncharted 4 قرار است در گوشه‌ای از خود، حیوانات وحشی را داشته باشد که خطری جدی برای نیتن محسوب می‌شوند. وقایع این بازی قرار است در کوهستان‌های دور دست و جنگل‌های وسیع به‌وقوع بپیوندند؛ پس چگونه می‌توان انتظار حیوانات وحشی را نداشت؟! یکی از چیزهای میخکوب‌کننده و درگیرکننده در تریلرهای منتشر شده از بازی، منظره بی‌نظیر کوهستان‌ها و صخره‌های سنگلاخی بازی بوده‌اند. این بازی همچنین پر از جنگل‌های متنوع است که وجود جنگل‌ها هم مفید است و هم مضر؛ مفید از آن جهت که دیده شدن شما توسط دشمنان به مراتب سخت‌تر از گذشته می‌شود و مضر به این دلیل که ممکن است به یک‌باره مورد حمله یک حیوان درنده قرار گیرید.

گرافیکِ‌ مثال زدنی در حکمِ سس روی فلافل!

یکی از دلایلی که تمام مضرات فلافل را به جان می‌خرم و بارها و بارها سراغ خوردنِ آن می‌روم سسِ آن است که همانند یک چاشنیِ عالی، لذت فلافل را دوچندان می‌کند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های Uncharted 4 گرافیکِ فنیِ تقریبا بی‌نقص آن است که از همین حالا تب و تابِ خاصی در میان کاربران ایجاد کرده است (حال چه برسد به بعد از انتشار بازی … !). یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تریلرِ به نمایش درآمده در E3 2014 که طرفداران را پای تریلر میخکوب می‌کرد، گرافیک فنی (و البته هنریِ) مثال‌زدنیِ بازی بود. به جرات به شما می‌گویم که اگر گرافیک Uncharted 4، پرچمدار این نسل نباشد، جزو برترین‌هاست! در نسخه‌ی سوم برای فیزیک و بدن نیتن دریک ۲۵۰ چندضلعی به کار گرفته‌شده بود درحالی‌که در Uncharted 4 تنها برای طراحی چهره‌ی نیتن دریک ۸۰۰ چندضلعی استفاده‌شده است که موجب کم‌نظیر شدن جزئیات چهره و حرکات شخصیت اصلی بازی شده است. نکته مهم این است که این موضوع فقط به نیتن مربوط نمی‌شود. حتی دشمنان بازی نیز از دقتِ طراحیِ بسیار بالایی برخوردار اند. در تریلرهای بازی بارها و بارها شاهد هنرنمایی محیطِ بازی نیز بوده ایم. صخره‌ها، درختان، گیاهان، آیتم‌های اطراف و … همه و همه به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و حس خیلی خوبی به شما القا می‌کنند. در این بازی به مناطق مختلفی سفر خواهید کرد که هر کدام تنوعِ به‌خصوصِ خود را دارند. یکی از نکات قابلِ تاملِ بازی، سایه شخصیت‌های بازی است! با توجه به زاویه شما، دید شما از سایه هم تغییر می‌کند و این واقعا عالی است.

محیطِ بازی نیز به طرز واقع‌گرایانه‌ای تخریب‌پذیر است و کار را برای شما سخت‌تر از قبل می‌کند؛ به‌طور مثال اگر لبه‌ی قسمتی که ضعیف‌ است را بگیرید، احتمالا شکستن شیء وجود دارد؛ این اتفاقات یعنی آسیب دیدن و تخریب اشیا کاملاً به‌صورت دینامیک به وقوع می‌پیوندد یعنی با توجه به اتفاقاتی که در بازی رقم می‌خورد چنین رخدادهایی را خواهید دید. در کل گرافیک بازی Uncharted 4: A Thief’s End یکی از برترین گرافیک‌هایی است که تاکنون دیده‌ام (و دیده‌اید!). در کل – با توجه به تریلرهای بازی – باید منتظر یک گرافیک بی‌نقص و چشم‌نوار باشیم که لذت تجربه‌بازی را در کنار گیم‌پلی روان دوچندان می‌کند.

لازم است بدانید که تمامی‌ کات‌سین‌های بازی به‌صورت «ریل تایم» بر روی پلی‌استیشن ۴ اجرا می‌شوند و این واقعا عالی است. در این نسخه کیفیت تکسچرها تا ۴ برابر بهبود پیدا کرده‌اند و واقعی‌تر از همیشه به نظر می‌رسند.  ناتی‌داگ سعی کرده تا حد ممکن بازی را زیبا و بی‌نقص طراحی کند؛ چراکه حتی با وسواسِ خاصی به انیمیشن‌های هنگام رانندگی نیز اهمیت داده و سعی کرده آن‌ها را متناسب با حال و هوای بازی طراحی کند.

البته در این بازی قرار است شاهد بخش چندنفره نیز باشیم که مطمئنا لذت تجربه بازی را دوچندان خواهد کرد. اما لازم است بدانید که این بازی قرار نیست سرورهای اختصاصی داشته باشد؛ روال کار به این صورت است که یکی از بازیکنان به عنوان «هاست» شناخته می‌شود و دیگر بازیکنان باید به او بپیوندند.

ready

همراهانِ نیتن دریک

دوستان و دشمنانِ دریک در یک نگاه

تاکنون حضور برخی شخصیت‌ها در این بازی رسما تایید شده است. همانطور هم که در ابتدا گفتم، سم در آخرین ماجراجویی‌اش تنها نیست و همراهان و دشمنانی دارد؛ دشمنانی که بارها و بارها اورا در مسیر بازی اذیت کرده و پیشرفت در بازی را برای نیتنِ قصه ما چالش‌برانگیز خواهند کرد. نیتن دریک در کنار خود شخصیتی به نام «ویکتور سالیوان» را خواهد داشت که کمک‌های زیادی به او می‌کند. سالیوان اصالتا آمریکایی است و همانند نیتن یک شکارچی گنج است. سالیوان پس از چندین و چند سال خدمت در نیروی دریایی تصمیم می‌گیرد به یک شکارچی گنج تبدیل شود. سالی با شخصیتی به نام «کاترین مارلُو» آشنا می‌شود که از او می‌خواهد تا حلقه گران‌بهایی را برایش بدزدد و در قبال این کار، مبلغی به او پرداخت کند. این‌جاست که نیتن و سالی با هم برخورد می‌کنند. نیتن در آن زمان توسط افراد کاترین بارها اذیت شده بود اما پس از اینکه سالی او را نجات داد دنیایش زیر و رو شد. سالی به او پیشنهاد می‌دهد که با هم کار کنند و پس از موافقت نیتن، سالی هم مهارت های لازم را به او آموزش می‌دهد. به مرور زمان رابطه نیتن و سالی آن‌قدر عمیق می‌شود که نیتن، سالی را «پدر» صدا می‌کند. فرد دیگری که در این ماجراجویی همراهِ نیتن است؛ برادرش یعنی «سم دریک» است. سم همانند نیتن یک شکارچی گنج است و علاقه خاصی به این کار دارد. بازیگر معروف، «تروی بیکر»، وظیفه صداپیشگی و ضبط حرکاتِ شخصیت سم را بر عهده دارد. یکی دیگر از همراهانِ نیتن، همسرش یعنی «اِلِنا فیشر» است. النا یک روزنامه‌نگار است که به خاطر حضور مستمرش در برنامه‌های تلویزیونی و تهیه برنامه‌های جذاب حسابی مشهور شده است. «اِمیلی رُز» وظیفه صداپیشگی النا را بر عهده دارد.

readey dosh

دشمنانِ نیتن دریک

رِیف آلدر (Rafe Adler) یکی از سرسخت‌ترین دشمنانِ نیتن در بازی Uncharted 4: A Thief’s End است. نام اصلی او «رافائل آلدر» است و قرار است با کارهای خود حسابی نیتن را به چالش بیاندازد. ریف و دوست دیگرش، «نادین راس» (Nadine Ross)، خود را به آب و آتش می‌زنند تا جلوی نیتن و دوستانش را بگیرند و نگذارند که دست آن‌ها به گنج برسد. نادین رهبر گروهی در آفریقای جنوبی است که توسط ریف استخدام شده است.

اما از تنوع شخصیت‌های موجود در بازی ذوق‌زده نشوید ها! چون طبق گفته سازندگان، تنها شخصیتِ قابل بازی در Uncharted 4 نیتن دریک است و با دیگر شخصیت‌ها نمی‌توان بازی را تجربه کرد. اگر بخواهیم دو بازی Uncharted 4 و The Last of Us را کنار هم قرار دهیم، سم در Uncharted 4 تقریبا نقشی مثل نقش اِلی در The Last of Us دارد. همین شباهت موجب می‌شود پی ببریم که قرار است در Uncharted 4 هم شاهد صحنه‌های احساسی زیادی باشیم.

در این بازی از تکنولوژی جدیدی استفاده شده است که به لطف آن، لباس‌های طراحی شده هرچه واقعی‌تر به نظر می‌رسند. به‌علاوه، با توجه به متفاوت بودن جنس پارچه استفاده شده در لباس‌ها، مدت زمان خشک شدن آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود! حرکت باد به‌خوبی می‌تواند موی سر بازیکنان را این ور و آن ور کند (!)‌ و تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر کند. در کنار این‌ها، اجزایی از جمله کمربند، شلوار، پیراهن و … در هنگام حرکت، تعاملی مشابه با واقعیت خواهند داشت. همچنین، سازندگان اعلام کرده‌اند که بافت‌ها و جزئیات متفاوتی برای مواقعی که نیتن دست خود را مشت کرده در نظر گرفته شده است؛ زیرا با بستن دست، بافت‌ها نیز کشش پیدا می کنند.

غرش طبیعت!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Uncharted 4: A Thief’s End موسیقی متنِ بسیار جذاب بازی است. بارها و بارها در تریلرها دیده‌ایم که موسیقی بازی چقدرخوب با روایتِ در حال وقوع هماهنگ می‌شود و دل شما را به تپش می‌اندازد! «هنری جکمن» وظیفه کار بر روی صداگذاری را بر عهده داشته و باید گفت کار خود را به‌خوبی انجام داده است. موسیقیِ جذاب در کنار گیم‌پلی عالی و گرافیکی بی‌نقص می‌تواند تجربه خاطره انگیزی را برای هر گیمری رقم زند.

با توجه به نمایش‌هایی که تاکنون از بازی دیده‌ایم باید بگوییم انتظار یک تجربه ناب و خاطره‌انگیز را از بازی داشته باشید. Uncharted 4: A Thief’s End همان پیتزای آماده سس‌زدهِ شده (!) است که حسابی انتظار شما را می‌کشد تا تجربه‌اش کنید. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است یک تجربه لذت‌بخش را به کاربران القا کند؛ تجربه‌ای که به نظر من تا مدت‌ها در یاد و خاطره کاربران باقی خواهد ماند. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است پایان شکوهمندانه‌ای بر داستان نیتن دریک باشد؛ Uncharted 4: A Thief’s End یک کلکسیونِ کامل از عناصر کلیدی‌ای است که وجود آن‌ها در کنار هم را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد:‌ «فوق‌العاده، فوق‌العاده و فوق‌العاده!»

تهیه‌شده به‌صورت اختصاصی در گیمفا

تهیه‌شده به‌صورت اختصاصی در گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا
آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیش‌نمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End - گیمفا