I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا

I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا

چند صباحی است که یکی در میان هر عنوانی را که شروع به بازی می‌کنیم بلافاصله ما را به آخرالزمان می‌برد. در همه آن‌ها هم انسان‌ها بدترین و پست‌ترین موجودات شده‌اند و به راحتی هم را می‌کشند و قانون، قانون جنگل است. چطور شده است که تمامی ذهن‌ها به این سمت رفته است. آیا این‌قدر از خودمان ناامیدیم که شکی نداریم اگر آخرالزمان شود ما چنین موجوداتی خواهیم شد؟ شاید این‌طور نباشد. شاید در آن شرایط هم ما انسان بمانیم و ارزش‌هایمان را حفظ کنیم. آدم بد همیشه وجود دارد حتی در زمان حال که دنیا هنوز به انتهای راه نرسیده است. در تمامی عناوین آخرالزمانی بدون استثنا ما انسان‌ها عامل بدبختی خود و تمام زندگی و دنیایمان هستیم و دشمن دیگری نیست جز خودمان. لااقل اصلی‌ترین دشمن ما خودمان هستیم. در وهله اول سوال این‌جاست که چرا این قدر همه به فکر آخرالزمان افتاده‌اند و تجسم آن؟ از این سوال که بگذریم نکته مهم‌تر این است که چرا هیچ امیدی به خودمان نداریم. طوری شده که اتفاقات درون این بازی‌ها را ما هم که به عنوان بازیباز بازی می‌کنیم به راحتی می‌پذیریم و برایمان قابل قبول است که آری، ما تبدیل به چنین موجوداتی خواهیم شد و رفتار حیوان‌گونه هیچ انسانی را برایمان تعجبی نیست. چه بر سر کرامت انسانی آمده است و چه بر سر ما که این‌قدر شدید از خودمان و گونه‌مان که مثلا برترین موجودات هستیم ناامیدیم. آیا مطمئن هستید که اگر آخرالزمان شود انسان‌ها که شما هم جزوشان هستید تبدیل به چیزهایی خواهیم شد که در بازی‌ها و فیلم‌ها به ما نشان می دهند؟ من که مطمئن نیستم. امیدوارم شما هم نباشید.

fallout4 deathclaw

Wasteland، سرزمین آرزوهای مرده…

Fallout 4 عنوانی فوق‌العاده زیبا و لذت‌بخش بود و بی‌شک یکی از برترین عناوین و بازی‌های نقش‌آفرینی‌ سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شد، ولی این برای طرفداران کافی نبود. آن‌ها انتظار شاهکاری بی‌رقیب و بی‌نظیر را داشتند که بدون حرف و حدیث برترین بازی سال ۲۰۱۵ باشد و به همین خاطر وقتی این بازی در رقابت با The Witcher 3: Wild Hunt پایین‌تر قرار گرفت بسیاری شروع به غر زدن و ایراد گرفتن از بازی کردند زیرا که انتظارشان فقط و فقط بهترین بود و بس. برخی ایرادهایی که از بازی گرفته می‌شد منطقی بودند و برخی که باید گفت اکثر ایرادها را شامل می‌شد ابرادهای عجیب و غریب و بی‌انصافانه و حتی گاها من‌درآوردی بودند و بعضی‌ها از گرافیک بازی تا گیم‌پلی و … را زیر سوال بردند. آن‌ها چشمشان را بسته بوندند و بی‌وقفه از بازی ایراد می‌گرفتند چرا که اعصابشان به خاطر برترین بازی سال نشدن Fallout 4 خراب شده بود و عیب‌هایی را می‌دیدند که دلشان می‌خواست به خود بقبولانند که دلیل انتخاب نشدن این بازی، آن معایب هستند اما آن‌ها سخت در اشتباه بودند، زیرا Fallout 4 اصلا ایرادات زیادی نداشت.

 Fallout 4 شاید اگر در رقابت با هر عنوان دیگری غیر از Witcher 3 بود بی‌شک برترین بازی سال بود. ایراد از این بازی نبود. مسئله قدرت عجیب و غریب Witcher 3 بود. در واقع همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام انتخاب بین Witcher 3 و Bloodborne و Fallout 4، انتخاب بین ۳ شاهکار بود و کاری بسیار سخت، اما از بد شانسی Fallout رقیبش توانست نظر انتخاب‌کنندگان برترین بازی سال را به حق به خود جلب کند تا دست این بازی فوق‌العاده از جایزه کوتاه بماند.

fallout 4 une date de sortie et une bande annonce pour le dlc automatron 2

۳ بسته الحاقی که برای بازی در نظر گرفته شده‌اند. با خرید Saeson pass می‌توانید هر ۳ را در زمان انتشار دریافت کنید…. چشم بسته غیب گفتم!

هر عقل سلیمی اگر چند ساعت Fallout 4 را تجربه می‌کرد دیگر اجازه گرفتن ایرادهای عجیب و غریب از بازی را به خود نمی‌داد چرا که الحق و الانصاف سازندگان Fallout 4 در بتزدا و در راس آن‌ها تاد هاوارد موفق شده‌اند عنوانی را بسازند و منتشر کنند که ساعت‌ها محتوای عالی و عمیق را خالصانه و صادقانه در اختیار ما قرار می‌دهد و به بهترین شکل ما را سرگرم می‌کند. از تاثیر عمیق انتخاب‌ها گرفته تا مبارزات عالی بازی و شخصی‌‌سازی فوق‌العاده آن، همه و همه به شکلی بهینه در بازی پیاده شده‌اند و آماده هستند تا ما را در دنیای آخرالزمانی و بی‌رحم Wateland رها کنند. دنیایی که گویی در آن دیگر اثری از عاطفه و مهر و محبت باقی نمانده و رفتارها حالتی حیوانی و تنها بر اساس غریزه بقا پیدا کرده است.

Fallout 4 عنوانی بود که به واقع برای طرفداران سبک نقش‌آفرینی مانند یک الماس درخشنده محسوب می‌شد و این توانایی را دارد که نه تنها هفته‌ها بلکه ماه‌ها علاقمندان را سرگرم کند. البته با بسته‌های الحاقی عظیمی که (یکی از آن‌ها منتشر شده و دوتای دیگر که گویا آخری بسیار عظیم است نیز در راه هستند) برای بازی تدارک دیده شده‌اند این بازی حتی می‌تواند تا یکی دو سال به بازی اصلی و هر روزه ما در کنسول یا رایانه‌های شخصی‌مان تبدیل شود و ما را غرق در خود کند.

large 1

همه چیز در این بسته الحاقی حول مرکزیت ربات‌ها می‌چرخد.

 

در مورد بازی Fallout 4 صحبت‌های بسیار زیادی مطرح شده است که درست یا غلط به بازی پرداخته‌اند و ریزترین نکات آن را واکاوی کرده‌اند. در این مقاله ما قصد نداریم تا به گذشته برگردیم و مجددا در مورد بازی اصلی صحبت کنیم. همان‌طور که اطلاع دارید اخیرا اولین بسته الحاقی این بازی تحت عنوان Automatron منتشر شد. خوشبختانه Fallout 4 از آن دست بازی‌هایی نیست که سازندگانش از خود بازی اصلی زده باشند تا آن را در قالب بسته الحاقی دوباره به ما بفروشند، بلکه بازی اصلی به قدر کافی و حتی بیشتر از کافی نیز محتوا دارد. در چنین شرایطی انتشار بسته الحاقی نه تنها ایرادی ندارد، بلکه با داشتن قیمتی منصفانه ارزش نیز پیدا می‌کند، زیرا بازیباز و طرفداری که به قدر کافی از محتوای عنوان مورد علاقه‌اش لذت برده است بدون شک دوست دارد که بتواند با صرف هزینه‌ای منطقی، چند ساعتی دیگر را نیز در دنیای بازی محبوبش بگذراند، آن هم به همراه داستانی جدید و یک سری موارد جذاب اضافه شده به بازی. قیمت محتوای دانلودی Automatron معادل ۱۰ دلار است که این مبلغ با توجه به حجم و کیفیت محتوایی که ارائه می‌دهد (که در ادامه در مورد آن صحبت خواهی کرد) قابل قبول است.

قصد ما بر این است تا در این مقاله به بررسی زوایای گوناگون این بسته الحاقی بپردازیم و نتیجه بگیریم که آیا این DLC برتر و بالاتر از سطح بازی اصلی و یا مشابه آن عمل کرده است یا این که نتوانسته کیفیت نسخه اصلی Fallout 4 را حفظ کند و ادامه‌دهنده شایسته‌ای برای نام بزرگ این عنوان باشد. اگر قصد دارید که پاسخ این سوال را دریابید و شاید برای قرار دادن یا ندادن این بسته الحاقی در سبد خرید بازی خود به نتیجه نهایی برسید، پیشنهاد می‌کنم با این نقد و بررسی همراه شوید تا بیشتر با نکات مختلف و المان‌های موفق و ناموفق این محتوای دانلودی آشنا شوید.

fallout 4 automatron dlc info 1024x632

انواع و اقسام ربات‌ها با ظاهرهای مختلف در بازی وجود دارند و می‌توانید خودتان هم آن‌ها را به سلیقه خود بسازید.

اگر بخواهیم به صورت بسیار کوتاه Automatron را معرفی کنم بابد بگویم “ربات خود را طبق علاقه‌تان بسازید و به جنگ دانشمندی دیوانه و ارتشی از ربات‌ها بروید، آن هم به همراه برخی موارد اضافه شده مثل زره و تعدادی اسلحه و …”. تمامی مناطق، اسلحه‌ها و آیتم‌های جدید اضافه شده به بازی در Automatron زیبا و جذاب هستند ولی باید گفت ماموریت‌های آن به مانند بازی اصلی، همچنان حالتی خشک و بی‌روح دارند. خط داستانی آن نیز نسبتا کوتاه است و اگر پای آن بنشینید می‌توانید در عرض چند ساعت محدود آن را به پایان برسانید. البته این مورد مربوط به خط داستانی اصلی بسته الحاقی است و قطعا کارهای خیلی بیشتری غیر از خط ماموریت اصلی Automatron برای انجام دادن وجود دارند.

اگر وقت بگذارید و تمامی اطلاعات موجود در ترمینال‌هابی بازی را بخوانید و به Holotape ها گوش دهید متوجه می‌شوید که داستان این بسته الحاقی به زیبایی و با پیچیدگی هر چه تمام‌تر در بدنه داستان اصلی بازی تنیده شده است و کاملا با حال و هوا و اتمسفر بزرگسالانه و به بلوغ رسیده بازی همخوانی دارد. در طول داستان این بسته الحاقی و هر بار که یکی از این Robobrain ها را از پای در می‌آورید در پس‌زمینه ذهنتان این سوال پیش می‌آید که آن‌ها چگونه خلق شده‌اند؟ در پاسخ این سوال قصد ندارم که داستان این بسته الحاقی را برایتان اسپویل کنم و بنابراین به همین جمله بسنده می‌کنم: “هر کدام و تک‌تک این مغزها بالاخره از یک جایی به دست آمده‌اند. این‌‌‌طور نیست؟”

Automatron با یک ماموریت در Level (سطح) +۱۵ آغاز می‌شود که به محض خرید و نصب این بسته الحاقی و رسیدن شما به حداقل لول مورد نیاز، فعال خواهد شد. داستان این بسته الحاقی بهترین چیزی نیست که این فرنچایز تا به حال برای ما به همراه آورده است و یک داستان معمولی محسوب می‌شود. شما یک سیگنال عجیب در Pip-Boy خود دریافت می‌کنید و پس از دنبال کردن آن، یک بازمانده پیدا می‌کنید که رباتی به نام Ada است. وی سریعا با شما دوست و همراه شده و یک سری ماموریت‌ها را به شما واگذار می‌کند که شامل از بین بردن ربات‌های دشمن است که توسط شخصیت منفی اصلی این بسته الحاقی که خود را Mechanist (مکانیست) می‌نامد ساخته شده‌اند و وی ارتشی از آن‌ها برای خود ایجاد کرده است. هدف نهایی شما در Automatron از بین بردن “مکانیست” است.

 

fallout 4 automatron dlc codex 3

این جهش‌یافته‌های غول‌پیکر که خاطر مبارکتان هستند… نه؟!

در طول داستان این بسته الحاقی با چند دشمن چالش‌برانگیز مبارزه خواهید کرد که شاید در مبارزات قوی باشند ولی اکثرا از نظر شخصیت‌پردازی بسیار کم‌عمق هستند و به هیچ وجه جذاب به نظر نمی‌رسند. شخصیت Ada به اندازه همراهان شما در طول کمپین اصلی بازی سرگرم کننده و جذاب نیست ولی به لطف قابلیت‌های شخصی ‌سازی بالایش، جذابیت و سرگرم‌کنندگی بسیار زیادی را به مبارزات بازی می‌آورد.

مدت کوتاهی بعد از آغاز خط داستانی این بسته دانلودی، قابلیتی برای شما آزاد خواهد شد که می‌توانید در پایگاه خود “میز کار ربات” قرار دهید و باید بدانید که این‌جا، قسمتی است که این بسته الحاقی را شدیدا ارزشمند می‌کند. این میز کار جدید به شما اجازه می‌دهد تا انواع شخصی‌سازی‌ها را بر روی ربات‌ها انجام دهید و از آن مهمتر این که می‌توانید از آهن‌قراضه‌ها و … ربات‌های جدید بسازید. هنگامی که مشغول ساخت روبات های جدید و یا تغییر دادن ربات‌های قدیمی مانند Codsworth هستید، می توانید سلاح‌ها، رنگ‌ها، اندام، و ماژول های صوتی مختلفی را نیز برای آن‌ها قرار دهید.

در مجموع باید گفت این بخش ساخت و شخصی‌سازی ربات‌ها بسیار قدرتمند و جذاب از کار در آمده است مخصوصا وقتی که تمامی شماتیک‌های لازم برای ساخت ربات را به دست آورده باشید. این بخش شما را مجبور خواهد کرد و یا بهتر است بگویم دلایل بسیار خوبی به شما خواهد داد تا چند Perk خود را در زمینه مهارت رباتیک سرمایه‌گذاری کنید. لازم نیست که بترسید، زیرا حتی اگر شما پوینت‌های کمی را در بخش مهارت‌های علمی و دیگر Perk ها مثل Armourer هزینه کرده باشید باز هم لیست خوب و متنوعی را برای انتخاب قسمت‌های مختلف جهت ساخت ربات در اختیار دارید و البته هر چه که بیشتر در این زمینه پوینت خرج کنید این لیست متنوع‌تر و قدرتمندتر هم می‌شود. همچنین شما می‌توانید ربات خود را هر نوعی که دوست دارید رنگ کنید. تمامی این قابلیت‌ها شخصی‌سازی دست به دست هم داده و به شما اجازه می‌دهند تا ساعت‌ها در این بخش وقت بگذرانید و لذت ببرید.

large 2

یاد دشمن‌های Doom می‌افتم…

اضافه شدن این قابلیت به بازی سبب شده است تا لایه جدیدی به سیستم ساخت و ساز بازی اضافه شود و آن را دارای عمق بیشتری نسبت به قبل کند، هر چند که سیستم ساخت و ساز بازی قبلا هم بسیار عمیق و کامل بود ولی چه کسی است که از اضافه شدن یک قابلیت بی‌نظیر به این سیستم کار‌امد گله‌ای داشته باشد، قابلیتی که باعث شده است تا این بسته الحاقی یک ادامه‌دهنده شایسته و متناسب با بازی اصلی و نام بزرگ این سری محسوب شود.

ماموریت‌های Settlement قابل تکرار به مانند بازی اصلی در این بسته هم وجود دارند و می‌توانید هر چند بار که خواستید به شکار ربات‌ها بروید و اجزای لازم برای ساخت و شخصی‌سازی ربات‌های خود را از آن‌ها تامین کنید. در بخش ساخت ربات‌ها دقیقا به همان اندازه آزادی و فضا برای خلاقیت دارید که در بازی اصلی برای خلق اسلحه‌ها داشتید، یعنی بسیار زیاد، و این خیلی سرگرم‌کننده و فوق‌العاده است. می‌توانید انواع و اقسام ربات‌ها را در این سیستم خلق کنید، از یک ربات مهاجم آتش‌انداز گرفته تا رباتی محافظ که اره‌برقی حمل می کند. این ابزار جدید نه تنها به شما اجازه ساخت ربات‌های قاتل خوش‌قیافه و باحال را می‌دهد بلکه می‌توانید همراهان خود را نیز کاملا شخصی‌سازی کنید، درست به مانند دیگر المان‌های بازی که همگی قابل شخصی‌سازی هستند.

برخی ماموریت‌ها بیشتر مناسب ربات‌های پرنده هستند و در برخی دیگر بهتر است بازیباز یک ربات کند ولی با زره قوی را به همراه خود داشته باشد با شاید در ماموریتی دیگر یک ربات تند و تیز و سریع بیشتر به کار بیاید. بعد از گذراندن مدت زمانی در بخش ساخت و شخصی‌سازی ربات‌های همراه و تغییر دادن آن‌ها بر اساس هر درگیری، بسیار سخت است که بخواهید دوباره به همراهان انسانی یا حیوانی (سگ) خود بازگردید و آن‌ها را مجددا با خود همراه کنید.

large

ساخت و ساز و شخصی‌سازی ربات‌ها بی‌نظیر است و تنها همین قابلیت برای خرید Automatron کفایت می‌کند.

خوشبختانه سازندگان برای کسانی که طرفدار و علاقمند سرسخت سیستم Crafting (ساخت و ساز) در بازی Fallout 4 نیستند هم راهی برای قدرتمندتر کردن ربات‌هایشان در بازی قرار داده‌اند و این گونه نیست که چنین بازیبازانی مجبور باشند برای ساخت مادهای ازتقا دهنده ربات ها بیافتند به دنبال جمع کردن قوطی‌های حلبی و دیگر Junkها و بعد مدت زیادی در میز ساخت وقت بگذرانند. برای چنین بازیبازانی شانس خوبی وجود دارد که بعد از نابود کردن ربات‌های دشمن، بتوانند از آن‌ها مادهای مکانیکی از قبل آماده شده را بردارند و بدون صرف کردن زمان اضافی، از آن‌ها برای ارتقای ربات‌های خود استفاده کنند. در واقع هر بازیباز بسته به علاقه و کشش خود به سمتی کشیده می‌شود که دوست دارد در آن‌جا وقت بگذراند، حال این قسمت ممکن است میزهای ساخت و ساز باشند یا حضور مداوم در میدان‌های مبارزه. شما از کدام گروه هستید؟

همان‌‌قدر که سیستم ساخت و ساز و جمع‌آوری آیتم‌های مختلف و امتحان کردن انواع و اقسام سخت و سازها و شخصی‌سازی‌ها در میزهای کار برای طرفداران و علاقمندان این بخش اعتیادآور و جذاب است، برای بازیبازان گروه دوم که اشاره کردیم علاقمند به استفاده و صرف وقت زیاد در سیستم Crafting (ساخت و ساز) بازی نیستند هم روش اعتیادآور و جذابی وجود دارد که هر چقدر دشمن قوی‌ و قدرتمندتر ی را از پای درآورید مادهای بهتر و باکیفیت‌تری نیز برای ارتقای ربات خود پیدا می‌کنید و این‌گونه است که مدام به فکر یافتن دشمنان قدرتمند برای مبارزه هستید و از طرفی هم این دشمنان قدرتمند بسیار چالش‌برانگیز هستند و این‌گونه زمان شما به جای صرف در سیستم ساخت و ساز که به آن علاقه ندارید صرف مبارزاتی می‌شود که هم برای شما جذابیت دارند و هم پاداش خوبی به شما می‌دهند.

fallout 4 automatron dlc release date

این داره پشت بازو می‌زنه تو باشگاه!

اگر بازیبازان نخواهند ساعت‌های زیادی را در “میز کار” و ساخت و شخصی‌سازی‌های مختلف بگذارنند (که بسیاری این‌گونه هستند…)، داستان این بسته الحاقی در حدود ۲ تا ۴ ساعت به پایان می‌رسد. ۳ سیاه‌چال جدید و یک سری ماموریت‌های مختلف در Automatron قرار دارند که در نهایت منجر به رویارویی و مقابله با شخصیت منفی اصلی این بسته الحاقی خواهند شد. شاید از نظر زمانی مقدار زمان به پایان رساندن خط داستانی اصلی Automatron نسبتا کوتاه باشد ولی همین ۲-۴ ساعت پر است از مبارزاتی بسیار جذاب و نفس‌گیر و مقدار زیادی Lootهای متنوع و اعتیادآور برای جمع‌آوری. پایان داستان این DLC بسیار راضی‌کننده و خوب است، ولی در طول مسیر رسیدن به این پایان، شخصیت‌های جدیدی که در آن قرار داده شده‌اند مثل Ada ،Jezebel و The Mechanist ماجراها را زیاد برای شما جذاب و سرگرم‌کننده نمی‌کنند.

مبارزات این بسته الحاقی بسیار جذاب و چالش‌برانگیز و در خیلی از موارد، تاکتیکی از کار در آمده‌اند و این به لطف Droid های جدیدی است که بازیباز باید با آن‌ها مقابله کند و در برخی قسمت‌های ماموریت کاری می‌کنند که شما مجبور شوید به پایگاه خود و میز کار ساخت ربات‌ها برگردید و یار همراه خود را برای کارآیی بهتر در آن نبرد تغییر دهید یا جایگزین کنید. این دشمنان جدید قایلیت‌های بسیار زیاد و جدیدی مثل زره قوی‌تر، سرعت بالا، پرواز کردن، استقامت زیاد، دست‌هایی با تیغه‌های برنده و حتی آتش‌انداز و شعله‌پخش کن را در اختیار دارند و تهدید بسیار بزرگی برای بازیباز محسوب می‌شوند. در واقع همین Droidهای جدید نقطه عطف مبارزات بازی در این بسته الحاقی محسوب می‌شوند.

علاوه بر ماموریت‌های جدید و میز کار ساخت ربات، Automatron تعدادی اسلحه منحصر به فرد را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا توپخانه خود را مجهزتر کنید. حتی به نظر می‌رسد که هنوز رازها و موارد مخفی زیادی در این بسته الحاقی وجود دارند که بازیبازان  هاردکور به مرور زمان ان‌ها را کشف خواهند کرد ولی تاکنون اسلحه‌هایی مثل “سر ربات”، “Tesla Rifle” و تعدادی دیگر در این بسته الحاقی مشاهده شده‌اند.

ada

شخصیت‌پردازی ربات‌هایی که با آن‌ها برخورد دارید می‌توانست بسیار بهتر باشد… بی‌شخصیت‌ها!

نتیجه‌گیری: بخر آقا!

شاید داستان این محتوای دانلودی دقیقا به آن جذابیتی که طرفداران انتظار داشتند نبود ولی این‌طور به نظر می‌رسد که هدف از ساخت و عرضه این بسته تنها اضافه کردن ایستگاه ساخت و ساز ربات و شخصی‌سازی آن‌ها به بازی بوده است و این چند ساعت کمپین هم به عنوان جایزه‌ای کوچک در آن قرار گرفته‌اند. انتخاب‌های متنوع و جدید در شخصی‌سازی همراهان خود که در این بسته به بازی اضافه شده‌اند یک بهبود عظیم و عالی برای بازی محسوب می‌شوند و در واقع دریچه‌ای به روی ده‌ها ساعت سرگرمی باارزش را برای ما باز کرده اند.

Automatron که اولین DLC تدارک دیده شده برای Fallout 4 محسوب می‌شود، شاید ایراداتی داشته باشد (که قطعا دارد) ولی در نهایت حتما ارزش پولی را که طرفداران برای خرید آن هزینه کرده و خواهند کرد را دارد و فقط همان قابلیت اضافه شدن ساخت و ساز ربات‌ها به بازی، ارزش خرید این بسته الحاقی را تضمین می‌کند و چه بهتر که در کنار آن چند ساعت خط داستانی تازه، مبارزاتی جذاب، چالش‌برانگیز و جدید را نیز تجربه کنیم. پس اگر علاقمند به بازی اصلی Fallout 4 هستید و به دنبال بهانه‌ای برای بازگشت مجدد به Wasteland هستید دلیلی برای نادیده گرفتن سیگنال مکانیست وجود ندارد. مطمئن باشید که قابلیت جدید محتوای Automatron حتی تکرار ماموریت‌های بازی اصلی را نیز جذاب‌تر می‌کند و ارزش خرید و قیمت ۱۰ دلاری که صرف آن خواهید کرد را دارد.

fallout 4 automatron dlc reveals achievements story details 501684 2

من و رباتم… Wasteland… یهویی… البته برعکس!

لازم به ذکر است که بسته الحاقی Fallout 4’s Automatron اکنون برای تجربه بر روی هر ۳ پلتفرم مقصد بازی یعنی پلی استیشن ۴، پی‌سی و ایکس‌باکس وان موجود است.

i robot grade

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خیلی نقد خوبی بود اقا سعید مثل همیشه :yes: :yes: متاسفانه هنوز فال اوت رو نگرفتم یعنی این قدر ترافیک بازی ها زیاد شده که نمیشه عملا همه رو خرید ولی مطمئنم بازیه بزرگی هست و حتما باید تجربش کرد

  • alone ahmad گفت:

    این بازی برای من نقطه عطف (خخخخخخخخ) [: در مقابل اسکایریم بود… یعنی هر چقدر با اسکایریم حال کردم با این نتوستن حال کنم ): و این دلیلی نمیشه بگیم این بازی صرفا معمولی بوده /: البته یک باره دیگ باید برم سراغش چه بسا واسه اسکایریم هم همین جوری بودم که دفعه ای سوم بد جوری گرفت (:

  • shademan گفت:

    ایشالله دوسال دیگه بازیش میکمنم 😀

  • hashem گفت:

    گیمفااا خوابت برده !!!!! نه خبری نه چیزییی

  • sina sony4 گفت:

    من این بازی رو به دلیل علاقه نداشتنم به این سبک و گرافیکش تجربه نکردم
    اما از نقد خوندنی شماهم نمیشه گذشت سعید جان ممنون از نقد خوبت :yes: :yes: :yes:

  • S@butcher گفت:

    واقعا این بسته ی الحاقی دارای ایده های نابی بود و یکی از بهترین سلاح های بازی یعنی Tesla Rifle که به شدت نوآورانه بود و من طی این چند ساعت طول داستان باهاش خیلی حال میکردم رو بهت میداد.امیدوارم بسته الحاقی بعدی طولانی تر از این باشه.
    ممونم بابت نقد.

  • mohammadmahdi گفت:

    خسته نباشید آقای آقابابایی نقد عالی بود.نمیدونم چرا ولی فکر کنم بتسدا منو جادو کرده هرچی این شرکت بازی میسازه جزو بهترین بازی هام قرار میگیره

  • 2K.Firaxis گفت:

    خیلی خوبه منم همون روز که ک.ر.ک شد دان کردم و مشغول شدم که بی نظیر بود
    حتی اگه کنسول هم بگیرم حاظرم ۲۰۰ هزار پای بازیی که قبلا تموم کردم بدم این بسته الحاقی رو هم هنوز تجربه نکردم ولی حتما امتحانش میکنم
    امیدوارم همیشه از اینطور مقالات باشه خسته نباشید
    بهترین بازی نبوده که من کردم (در سبک خودش) دومی بوده :yes: :yes: :yes:

  • milad.metal.ps4 گفت:

    ممنون اقا سعید بابت نقد زیبا و عالی :yes: :yes: :yes:
    من هنوزم موندم که چرا نتونستم با این بازی ارتباط برقرار کنم
    سیتم سیوینگش خیلی خراب بود یجایی سیو شده بود که تا لود می شد میزدن میکشتنم
    اخرین جایی هم که از بازی متنفر شدم اونجایی بود که اشعه فرا بنفش بود چی بود تو هوا پخش میشد و نباید نزدیکش میشدی

    • ممنونم از شما میلاد جان. لطف دارید.
      خیلی ها رو مثل شما سراغ دارم که با این بازی ارتباط برقرار نکردن. حتی خودم هم جاهایی از بازی به خاطر پر شدن کوله پشتی دیوانه می شدم چون از طرفی من یه مریضی دارم که باید همه چیو جمع کنم توی محیط و از طرفی اینقدر ایتم زیاده که یه اتاق رو میری و میای بیرون پر شده کوله پشتیت ولی خب این مشکل منه نه بازی. بازی واقعا شاهکاره ولی نه شاهکاری همه پسند.

  • Perfumed Bear گفت:

    تشکر از شما آقای آقابابایی
    من خودم گیم رو با بازی های rpg شروع کردم و دیوونه این سبک هستم و فالوت هم خارق العاده بود ( گاهی اوقات درگیر کننده تر از Witcher 3) ولی نمیدونم چرا هیچ بازی که انجام دادم به پای اسکایریم نرسید(بنده تلو و گاد ۳ رو هم تجربه کردم و نظر شخصی هست)
    این dlc رو هم که تجربه کردم فوق العاده بود فقط نسبت به بازی اصلی کوتاه تر بود( آنقدر عاشق این بازی بودم که collectors edition اش رو واسه pc گرفتم)
    بثزدا هم که هر بازی ساخته بیشترش شاهکار بوده
    فقط بیشتر مقاله تون به موضوع دیگری پرداخته بود
    باز هم تشکر می کنم

    • تشکر میکنم از شما. به هر حال یه سری بازی ها هستن که تا ابد برای انسان اول می مونن و گاهی حتی دلیلش رو هم نمی دونیم. برای من دارک سولز و ویچر اینجوریه و برای شما اسکایریم.
      این دی ال سی به واقع کوتاه بود ولی توی مقاله دلیلش رو گفتم.گ
      منظورتون از این که بیشتر مقاله ب موضوع دیگه ای پرداخته بود چیه دقیقا؟ من کل قسمت ها و المان های این بسته الحاقی رو ریز به ریز باز کردم و مقاله یه بسته الحاقی رو. از یه بازی کامل بیشتر توضیح دادم. اگر منظورتون رو بفرمایید شاید بتونم در بخشی که میگین بهش پرداخته نشده کمک کنم.
      با تشکر از نظرتون.

      • Perfumed Bear گفت:

        منظورم بند های اول بود که به به مقایسه این عنوان با عناوین دیگر و بررسی کلیشه آخر الزمان بود
        مشکل دیگر ای که شاید میشد بهش اشاره کرد وجود باگ های بازی اصلی در dlc بود
        وگرنه مقاله بسیار خوبی رو تدارک دیده بودید
        همچنین ممنون از پاسخگوی سریع شما

        • در مورد بندهای اول اگر وجود انها باعث بشه از بقیه قسمت ها زده بشه ایراد داره ولی اگر در جای خود باشه که در این مقاله اینطوره هیچ مشکلی نداره و فقط دو بند بود و بیشتر مقاله نبود.
          در مورد بازی اصلی هم من هیچ نکته ای رو در موردش نگفتم چون همون اول گفتم به اندازه کافی در مورد این بازی حرف زده شده و وقتی من دی ال سی این بازی رو نقد میکنم یعنی توی چارچوب همونه ولی فقط نکات دی ال سی رو میگم.
          خیلی از شما تشکر میکنم که مقاله رو به دقت می خونید و نظ می دین. این خیلی خوشحالم میکنه حتی اگر با قسمت هایی موافق نباشم هم خوبه که از نظرات بقیه مطلع بشیم.

  • Dragon Master گفت:

    عالیییی بود مستر سعید : )
    فال اوت رو بعد از تموم کردن اتوماترون پاک کردم تا دی ال سی بعدیش ولی الان کاری کردی که دلم آب افتاد دوباره نصبش کنم.
    دم شما و بر بچه گیم فا و تاد هاورد گرم .

  • mojtaba33 گفت:

    این بسته الحاقی رو تازه دیشب گرفتم هنوز تجربش نکردم ممنون بابت نقد زیباتون اقای بابایی

  • assassin creed for ever گفت:

    بهتر نبود از گرافیک بد بازی میگفتین….. عامل کم کردن نمره میشه…… نظر شخصی:بازی قشنگیه ولی هیچ جوری نمیتونست گوتی بشه چون از هر لحاظ بازی کاملی نبود ……. بازی گوتی بایذد از هر لحاظ کامل باشه)(فقط نظر شخصی بود)

  • tedy گفت:

    آقا سعید نقد زیبایی بود خسته نباشید 😉
    نمیدونم چرا من که با فال اوت ۳ و اسکایریم زندگی کردم اصلا با فال اوت ۴ حال نکردم و بعد از چند ساعت بازیو حذف کردم خودمم نمیدونم چرا :-/

  • amirmohammad گفت:

    اقا یه سوال هاردی چیزی برای ps4 نیست

  • S@butcher گفت:

    آقای آقابابایی ببخشید میدونم مربوط به این پست نیست ولی عکس روی اکانتتون که مال بازی lords of fallen هست توجه منو به خودش جلب کرد.میخواستم بدونم شما که وقت زیادی رو با سری بازی های dark souls گذروندین این بازی آیا ارزش بازی کردن داره؟

    • اختیار دارید. والا این رو واقعا بدون اغراق میگم. من که تا به حال بازی نقش افرینی از زیر دستم در نرفته به جرات میگم لردز اف فالن یکی از بهترین و زیباترین بازی هایی هست که تا به حال انجام دادم و حتی دی ال سیش رو هم گرفتم. توی عید با این که کلی بازی داشتم ولی دلم طاقت نیاورد و نشستم بار سوم این بازی رو انجام دادم. فوق لعاده زیبا و با شخصیته بازی. زره هاش هم که گفتم زیباترین زره ها توی تمام بازی هان. مخصوصا اگه مثل من اخرین زرهش که زره خود لردها هست بگیرین.

  • v9 گفت:

    نقد زیبایی بود با خوندن این نقد مشتاق شدم این بسته الحاقی را تجربه کنم هرچند که هنوز وقت نکردم بازی اصلی را بازی کنم(با دل سیر!)
    خیلی ممنون آقای آقابابایی،خسته نباشید :yes:

  • Dragon Master گفت:

    فکر کنم ۲۰ باری نظر دادم تا یکیش درست از آب در اومد : |
    عالیییی بود مستر سعید : )
    فال اوت رو بعد از تموم کردن اتوماترون پاک کردم تا دی ال سی بعدیش ولی الان کاری کردی که دلم آب افتاد دوباره نصبش کنم.
    دم شما و بر بچه گیم فا و تاد هاورد گرم .

  • Greg Miller گفت:

    اقا سعید صادقانه دلیل این جوابگویی به موقع شما و محبوبیتتون بین کاربران گیمفا چیه ؟! :dazed:

    • والا من واقعا عاشق گیم هستم و کسایی که مثل خودم گیمر هستن رو مثل خانواده می دونم چون حرف هم رو می فهمیم. وقتی که می بینم دوستای عزیز و کاربرای بهترین سایت گیم ایران میان وقت با ارزششون رو میذارن و مقاله رو می خونن و از اون مهمتر بازوقت می ذارن که در مورد مقاله نظرشون رو بنویسن خب من کمترین کاری که وظیفمه اینه که اگر وقت دارم و می تونم تا حد امکان جواب تک تکشون رو بدم و ازشون قدردانی کنم چون بر خودم لازم می بینم. حالا یکی لازم نمی بینه و ایرادی هم نداره ولی من اینجوری هستم و بر خودم می بینم که ازشون سپاسگذاری کنم چون مقاله اگر بهترین هم باشه بدون خونده شدن و نظر دادن هیچی نیست. من مقالاتم رو واقعا واقعا واقعا از ته دلم و با عشق خالصانه به گیم می نویسم و شاید برای همین به دل گیمرها میشینه تا حدود کمی. هدف من واقعا اینه که شما کاربرا راضی باشین و از وقتی که سرپرست تحریریه شدم سعی کردم دو برابر وقت بذارم و تمام مقاله های روز بازی های دنیا رو قرار بدیم به موقع چون حق کاربرای گیمفاست. اونا بهترین سایت رو انتخاب کردن پس باید بهترین مطالب رو بخونن. اگر محبوبیتی هست دو طرفه هست. اینجوری نیست که کسی به من ابراز لطف کرده باشه و من پاسخ نداده باشم. با این که کاربرا نفری یه نطر می ذارن در مورد مقاله ولی من یه نفره به تعداد نظراشون جواب می دم تابدونن برای کارشون ارزش قائل هستم حتی اگه وقت زیاد بذارم براش. از صمیم قلب ارادتمند شما و کاربرای عزیز گیمفا هستم.

  • Hessam.G گفت:

    سلام و خسته نباشید
    آقا سعید واقعا نقدتون استادانه و با نگاهی کامل و عمیق به تمام جنبه های این DLC بود.
    متن طولانی بود ولی هیچ زیاده گویی توش دیده نمیشد.
    به شخصه از نقد این مطلب لذت بردم، لطفا برای دو DLC بعدی که در آینده منتشر میشن هم، نقدش رو قلم بزنید.
    با تشکر از کادر متخصص گیم فا و آقا سعید عزیز

    • Hessam.G گفت:

      سلام مجدد
      اون موقع که این نظر بالا رو گذاشتم، هنوز DLC رو بازی نکرده بودم
      الان که بازی کردم باید به یک نکته اشاره کنم که شما نکردید
      همونطور که خود بازی باگ های نسبتا زیادی داره، این DLC هم کلی باگ داره که واقعا یه جاهایی دوست داشتم از ماموریت انصراف بدم و بی خیال همراه کردن رباتا با خودم بشم.
      به عنوان یک مثال میتونم به زمانی اشاره کنم که شما sentry leg رو برای رباتتون انتخاب میکنید، رباتتون همونطور که در توضیحات موقع نصب کردن این پا نوشته، از مکان های تنگ نمیتونه رد شه…
      کاشکی به این صورت بود که کلا وارد اون مکان نمیشد، نه اینکه وارد شه و هی نصف ربات تو دیوار باشه نصفش تو هوا، همچنین توی حرکت خودت هم تاثیر بزاره و جلوتو بگیره…

      این چیزی که گفتم و بقیه باگ ها واقعا اذیت میکردن ولی در کل این DLC ایده جالب و خلاقانه ای بود.
      امیدوارم DLC های بعدی از این هم بهتر باشن.
      با تشکر از گیم فا

    • خیلی ممنونم از شما حسام جان. شما لطف دارید. راستش من باگ خاصی ندیدم غیر از باگ های اصلی بازی که قبلا بود. واسه همین نگفتم. اگر شما دیدید حتما وجود داشته.

I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا
I, Robot | نقد و بررسی بسته الحاقی Autamtron بازی Fallout 4 - گیمفا