نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا

نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ

رسول خردمندی
۰۲:۴۷ ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا

بازی های H&S در صنعت بازی به دو صورت ساخته و پرداخته می شوند. در حالت اول دست به ابتکار و خلاقیت زده و ژانرها را با یگدیگر تلفیق می کنند. در حالت دوم ، بازی یک عنوان کاملا تقلیدی خواهد بود. بازی Dark Siders 2 گامی فراتر برداشته و در حالت سوم جای گرفت! معجونی هفت رنگ عنوان جالبی برای بازی Dark Siders 2 می تواند باشد که به مذاق خیلی از بازیبازها خوش آمده است.

مرگ وارد می شود!:

داستان بازی پس از نسخه اول روایت می شود. دقیقا سکانس پایانی نسخه اول شروعی بر آغاز داستان نسخه دوم است. بر طبق باب مکاشفات انجیل ، خداوند ۷ قفل برای محفوظ نگه داشتن جهان از قیامت خلق کرده که در موعد مقرر توسط ۴ سوار (جنگ ، مرگ ، قحطی و فساد) قفل ها شکسته شوند و قیامت آغاز شود. در نسخه یک شاهد بودیم که جنگ ناخواسته قفل ها را شکست و باعث شد قیامت زود تر از موعد برپا شود ، در حالیکه به جنگ دستور رسیده بود ولی جنگ مقصر شناخته شد و علی رغم تلاش های زیاد او ، قیامت همچنان پابرجا ماند تا اینکه دومین سوارکار به نام مرگ (Death) وارد داستان می شود. مرگ قرار است که بی گناهی برادرش جنگ را به اثبات برساند و ثابت کند که سوارکارها در ایجاد این بی نظمی نقشی نداشته اند. هدف کلی در نسخه دوم دست رسی مرگ به درخت زندگی است. در درخت زندگی وی می تواند به جبران گذشته بپردازد ولی این پایان ماجرا نیست. تمام دنیاها در حال نابودی هستند. داستان تقریبا جالب روایت می شود و عطش بازیباز برای کشف رازهای بازی  در طول پیش روی  حفظ می شود. نکته ایی که بسیار در این نسخه و نسخه اول بازی به شدت بنده را می آزارد عدم وجود ابهت کاراکترهای اصلی است. شخصیت مرگ برخلاف اسمش اصلا ابهت خودش را ندارد و همانند یک سرباز معمولی در بازی مشغول نبرد می شود. شاید درک این مسئله برای شما سخت باشد ولی در ساعات اولیه بازی این حس به شما هم دست می دهد که مرگ ، مرگ نیست! همانطور که جنگ ، جنگ نبود. باید بازی را انجام دهید تا پی به این قضیه ببرید. در این ژانر از بازی ، می توان دانته از سری بازی های Devil May Cry و کرتویس از سری بازی های God Of war را نام برد که دارای ابهت خاص خودشان هستند.

فریاد مرگ:

ساندتراک های بازی با اینکه بسیار کم هستند ولی بسیار جالب ساخته شدند. البته می توانست ساندتراک ها بهتر از این باشند. متاسفانه در حین نبرد تا کنون موسیقی راک یا یک عنوان محرک را نشنیده ام! تصور کنید در حال نبرد با دو جین هیولا هستید و موسیقی در حد led zepplin  از اسپیکر پخش شود! صداگذاری بازی بسیار خوب بوده و مرگ همانند برادرش دارای صدای خوبی است! افکت های صدا در بازی همانند نسخه اول خوب تعبیه شده است و کاملا قابل قبول خواهد بود.

چهره مرگ ، شاید وقتی دیگر!:

همانند نسخه اول ، بازی از لحاظ گرافیکی یک سر و گردن پایین تر از سایر بخش ها قرار دارد. البته این یک قانون نانوشته در ژانر H&S است که باید گرافیک در حدی باشد که در حین نبرد بازی دچار افت فریم نشود و همه چیز روان اجرا شود ولی استودیوی Vigil به نظر بنده بیش از حد محافظه کاری کرده  و تا انجا که ممکن بود گرافیک را سطح پایین درنظر گرفتند. خب این کار زیاد خوشایند نوجوانان امروزی که فقط به دنبال گرافیک هستند نخواهد بود. بدون شک یک گرافیک تقریبا قوی برای این بازی نیاز بود. همانند نسخه اول  صحنه های سینمایی در خلال بازی  به شدت خودنمایی می کند که می توان این صحنه ها را یکی از نقاط قوت گرافیک بازی دانست.

مرگ هرگز نمی میرد!:

و باز هم گیم پلی نجات بخش بازی Dark siders  است. در گیم پلی بازی یک نوآوری ایجاد شد که در نوع خود جالب و تحسین برانگیز است. المان های نقش آفرینی به وضوح در گیم پلی دیده می شود. این شما هستید که کاراکتر خود را قوی می کنید نه سیستم بازی.  شاید خیلی از بازیبازها این قضیه را قابلیت شخصی سازی (customize) بدانند ولی بگذارید راحت بگویم؛ در این بازی شما شاهد المان های نقش آفرینی هستید و شخصی سازی شاید ۱ % از توانایی های شما باشد. جنگ می تواند همانند بازی های RPG به دنبال زره و اسلحه باشد. با این کار می توانید خود را مطابق خواسته خود قوی کنید. در این صورت پیش روی بازی زیاد سخت نخواهد بود. با کشتن موجودات بازی تراز می گیرید. با هر بار ارتقا ، مرگ ۱ قابلیت را می تواند آزاد کند. مرگ می تواند همانند یک Mage ( جادوگر) و یا Worrior (جنگجو) ارتقا یابد. البته خیلی ها همانند من به صورت بالانس دو کلاس را ارتقا می دهند که به نظر بهترین کار نیز همین می باشد. متاسفانه کنترل نسخه PC  بر روی کیبورد کمی بدقلق  بوده و دکمه Dash بر روی Alt تنظیم شده است. همچنین برای گرفتن آیتم ها باید دکمه E را فشار داد. حال تصور کنید که در حین نبرد یا یک غول آخر بسیار خفن هستید و در حین مبارزه نیاز به محلول سلامتی دارید. باید دقیقا به نزدیکی محلول بروید و دکمه E را فشار دهید! خب مسلما در بازی H&S زمان حرف اول را می زند و با این مسخره بازی ها خیلی راحت مرگ کشته می شود. خوش بختانه منحنی سیر سختی بازی بسیار  متناسب افزایش می یابد.  اسلحه های مرگ نیز با با افزایش سختی بازی قوی تر و کارآمدتر خواهند بود و بسیار متنوع طراحی شده اند. همچنین طبق نسخه های قبل معماهای ریز و درشتی نیز در خلال بازی تعبیه شده اند که برای رفع خستگی به شدت کارآمد است. متاسفانه پس از چند ساعت از بازی بسیار روند به صورت خسته کننده ایی پیش می رود و به نظر بنده زیاد جذابیت ندارد. البته شاید داستان تنها نقطه قوتی باشد که خیلی ها من جمله بنده به ادامه بازی ترغیب می شوند.

بازی Dark siders 2 یک عنوان خوب و تقریبا قابل قبول است که می تواند همه طرفداران سبک H&S را به خود جذب کند. این بازی برای PC ، Xbox360  PS3 منتشر شده است.  با موفقیت و فروش خوب این نسخه انتظار می رود که ۲ نسخه دیگر Dark Siders نیز ساخته شود!

P.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kratos-_-0_0 گفت:

    فکر نمی کنم الان کسی بیدار باشه
    پس من می گم خسته نباشی 🙂
    واقعا منتظر نقد این بازی بودم

  • ... گفت:

    خوبه ولی گرافیکش جالب نیست 😐

    Darksiders
  • Devil Hunter گفت:

    ممنون نقد خیلی خوبی بود … البته من تا حالا فقط چند دقیقه بازیش کردم فعلا از دیشب شروع کردم سگ های خوابیده( :giggle: ) رو بازی کنم هر وقت تموم شد سراغ این میرم …

  • AMIR-GAMER گفت:

    مرسی من هنوز نخوندم آخه می خوام تموم کنم بد بخونم 😀 ا

  • 1987 گفت:

    بازیش عالیه از قسمت اول بهتر شده…. معماهاش بیشتر شده… یه کمی هم چاشنی پرنس بهش اضافه کردن…. خیلی قشنگ شده.
    اگه وقت کردین به این لینک یه سر بزنید… مبارز ایرانی UFC
    http://www.parsfootball.com/permalink/13753سایت%۲۰یاهو%۲۰گزارش%۲۰کرد:%۲۰ورزشکار%۲۰ایرانی%۲۰پدر%۲۰و%۲۰دختر%۲۰آلمانی%۲۰را%۲۰نجات%۲۰داد!.html

  • mohammad13 گفت:

    من تازه امروز دانلود کردم فکر کنم بازی قشنگیه از شماره ی یکش که خوشم اومد 🙂

  • soheilds گفت:

    مرسی نقد خوبی بود :yes: 😉
    فقط اگه پخش هایی مثل گرافیک صدا گزاری گیم پلی بزارین بهترتر میشد :laugh:

  • reza4real7 گفت:

    من از یه جای نقد خندم گرفت(با این مسخره بازی ها ) 😉
    آره این گیم پلیش بازی رو زنده نگه داشته…
    من از ۱۰ بهش ۸میدم

  • joorchin گفت:

    به نظر من واقعا جالب بود جز گرافیکش که چون با موتور گرافیک نسخه قبل ساخته شده بود خلاقیت خاصی نداشت!ولی با این شخصیت پردازی نشده مخالفم نمیدونم چرا تا میگن H&S همه یاده دانته یا کریتوس میفتین کارکتر این بازی ها فقط هیکل اسلحه قشنگ نمیخواد مرگ قشنگیش تو لاغر بودنشه!خیلی سریع عمل میکنه بلاک نمیکنه ولی خیلی زیبا و نرم جا خالی میده!در کل بازی زیبایی بود!از ۱۰ بهش ۸.۵ میدم چون واقعا مرز شکست و یه شکل جدید از H&S رو به نمایش در آورد! :evilgrin:
    راستی کسی اگه از فروشش خبر داره یه آمار بده اخه گفته بودن اگه خوب بفروشه نسخه ی بعدی هم ساخته میشه! :-*

  • Yashar گفت:

    ممنون 😀 :yes:
    دستت دردنکنه :yes:
    راستی از Prototype 2 هم یه نقد بذارید 😀 :yes:

  • aliz.2 گفت:

    دوستان گیمری خودم یه جای بازی گیرکردم اعصاب نذاشته واسم لطفاراهنمایی کنین اونجایی که میری سومین یاروکه ازاون روحهای مبارزه کنی.وقتی که شکستش میدی چجوری بایدازاون مکان بیای بیرون گیرکردم اساسی ممنون میشم بگین چیکاربایدبکنم :heh:

  • expellite گفت:

    به به! نقدشم اومد! برا امتیاز هایی که گرفته واقعا متاسفم چرا که حقش نبوده. به شدت مقوا و بد!

  • g-unit گفت:

    به نظر من همه چیز داشت جز گرافیک خوب! 🙂
    بد نبود ! ارزش یک بار تموم کردن رو داره 😀

  • RANDY2 گفت:

    این بازی یک بازی کاملا تقلیدی هست و از بازی های ac &devil may cry&god of war&prans of persion تقلید شده :no: :no: :no: :no:

  • سلام…
    این نقد چرا نمره نداره؟!!!!!! –
    “شاید درک این مسئله برای شما سخت باشد” دقیقا یعنی چی؟ یعنی ما که بازی کنیم نخواهیم فهمید؟ بعد شما درک کردید؟

    “مسخره بازی ها “!…فکر نکنم چنین کلمه ای مناسب باشه! همه ی بازی ها الان سیستم گرفتن آیتمشون E هست.هک اند اسلش هایی که رو پی سی منتشر شده رو بازی کنید!

    • خب طرف باید بازی کنه که بفهمه اون کاراکتر اول عینه چوب خشکه نه یه کاراکتری مثل کریتوس یا دانته. در ضمن ادامه اش نوشتم مخاطب جمله ذکر شده کسایی هستن که هنوز بازی رو شروع نکردند 😐

      سیستم pick کردن خیلی وقته حذف شده از این بازی ها، آخرین بازی H&S که کردی چی بود قاسم خان؟ من تو حتی بازی شاهزاده ایرانی ۵ هم با این حرکت رو به رو نبودم. یعنی چی وسط معرکه رو زمین دنبال محلول سلامتی بگردم! یه خرده فک کن!به خاطر همینه که به جای پیک فاکتوری به اسم Orb وارد شد. باید خود به خود جذب شه. تازه پول هایی هم که از جک جونورها میفته هم باید یه خرده نزدیک بشی بهشون وگرنه اونم جذب نمیشه. در کل خیلی مکانیسم قدیمی بود. اصلا جالب نبود.

      درباره سیستم نمره دهی هم کسایی که منو تو این سال ها می شناختن میدونن که نمره به بازی ها نمیدم به ۲ دلیل:
      ۱. وقت می ذاریم نقد می کنیم. حالا فرض کن یکی میخواد بدونه ارزش داره بازی رو بخره یا نه. میاد صرفا نمره رو نگا می کنه و میره. انکار نکن. خیلی ها هستن که الان همین نقد رو دیدن نمره نداره نشستن از اول خوندن که ببینن قضیه چیه.
      ۲. ملاک ما چیه که داریم نمره می دیم؟! فک کن ترازو داری ، سنگ محکی نداری. اگه باید نمره بدیم باید به صورت کیفی باشه نه کمی. یعنی چیزی مثل سیستم ستاره دهی یا الفبایی. در غیر این صورت یکی خیلی راحت میگه رسول چرا به این بازی از ۱۰ ، ۶ دادی؟! چرا ۸ ندادی؟! خب شاید من از این بازی خوشم نیومد و مطابق معیارهای من نبود واسه خاطر همین کم دادم ، یکی خوشش میاد ۱۰ میده! سایت های گیم اسپات و IGN که می بینی نمره میدن معیار دارن که من نمی دونم دقیقا چه مواردیه ولی می دونم ۲۰ آیتم داره که هر کدوم ۰.۵ نمره داره. در حال حاضر باید مقیاس داشته باشیم تا نمره بدیم که نداریم. اگه داریم بگو خوشحال میشیم از مقیاس شما استفاده کنیم! 🙂

      P.morgan 𔓙
  • NAVIDUNCHARTED گفت:

    چرا عکس های بازی کم هستند.خوشحالم که نقدت یک طرفه نبود!
    قطعا این بازی بهترین عنوان سبک H&S برای Pc میباشد.(تاکنون)
    البته یک سر و گردن پایین تر سایر عناوین کنسولی است.

    از این بخش های نقدت خیلی خوشم اومد:

    _ بازی Dark Siders 2 می تواند باشد که به مذاق خیلی از بازیبازها خوش آمده است.

    _ همانطور که جنگ ، جنگ نبود. باید بازی را انجام دهید تا پی به این قضیه ببرید.
    در این ژانر از بازی ، می توان دانته از سری بازی های Devil May Cry و کرتویس از سری بازی های God Of war را نام برد که دارای ابهت خاص خودشان هستند.

    _ ساندتراک های بازی با اینکه بسیار کم هستند.

    _ بازی از لحاظ گرافیکی یک سر و گردن پایین تر از سایر بخش ها قرار دارد.
    استودیوی Vigil به نظر بنده بیش از حد محافظه کاری کرده و تا انجا که ممکن بود گرافیک را سطح پایین درنظر گرفتند. خب این کار زیاد خوشایند نوجوانان امروزی(!!!میلاد!!!) که فقط به دنبال گرافیک هستند نخواهد بود

    _ متاسفانه کنترل نسخه PC بر روی کیبورد کمی بدقلق بوده و دکمه Dash بر روی Altتنظیم شده است. همچنین برای گرفتن آیتم ها باید دکمه E را فشار داد. حال تصور کنید که در حین نبرد یا یک غول آخر بسیار خفن هستید و در حین مبارزه نیاز به محلول سلامتی دارید. باید دقیقا به نزدیکی محلول بروید و دکمه E را فشار دهید!

    _ مسلما در بازی H&S زمان حرف اول را می زند و با این مسخره بازی ها خیلی راحت مرگ کشته می شود.

    _ متاسفانه پس از چند ساعت از بازی بسیار روند به صورت خسته کننده ایی پیش می رود و به نظر بنده زیاد جذابیت ندارد.

  • NAVIDUNCHARTED گفت:

    تو این سایت،نقد God Of War3 هم هست؟کی گذاشته؟

  • Ezio گفت:

    چرا بازی sleeping dogc روی پی سی اجرا نمیشه؟
    کمکم کنید لطفا

  • emperor گفت:

    میگن زیادی از god of war تلقید کرده!!

  • king of north گفت:

    خب اگه زیادی مثه خدای جنگه که خوبه چون خیلی وقته خدای جنگ بازی نکردم

  • FARDAD.MG13 گفت:

    نقد خوبی بود،دستت درد نکنه :laugh:
    ممنون :yes: :laugh:

  • NS game گفت:

    نقد خوبی بود خسته نباشی :yes:

  • AMIR-GAMER گفت:

    حیف گرافیکش بده ولی گیم پلی خیلی خوبه.تقلید کردن ولی خوب تقلید کردن. :yes: میگم هر کی روPCبازی می کنه سعی کنه با دسته یPS3بازی کنه چون با موس و کی بور بعضی وقتا اذیت می شید.مخصوصا موقع زدنAlt 🙁 خیلی باحاله از دستش ندید

  • habibmp3 گفت:

    نقدتون یکم ضعیف بود!
    موزیک بازی یکی از بهترین موزیک متن هایی هستش که تو این چند ساله اخیر برای یک گیم ساخته شده … هرکی بازیش رو انجام داده سوندترکاش رو هم دانلود کرده … من جمله خودم که واقعا از موسیقی بازی کمال لذت رو بردم .. پرفکت …
    تو یه قسمت گفتین شخصیت ها ابهت ندارن!!!
    لطفا وقتی همچین حرفی رو میزنید حتما بگین که فقط نظر شخصی بنده است …
    اتفاقا شخصیت “جنگ” آخر ابهت بود … نحوه دیالوگ گویی جنگ می ارزید به کلی شخصیت گیمی .. صداگذاریشم که محشر بود … کاملا دارای شخصیت پردازی بود و طراحیشم عالی بود …
    شخصیت مرگ هم فوق العاده است … طراحیش محشره .. واقعا نمیشه ایراد گرفت … اسلحه هاش و مخصوصا اون داسی که همیشه همراهشه رو خودم تو هیچ گیمی ندیدم … ماسک اسکلتیشم مناسبه براش …
    شما برداشتی دوتا از پرطرفدارترین شخصیت های سبک هک اسلش رو جلو اینا مثال آوردید … بله .. نه جنگ و نه مرگ حس شوخ طبعی دانته و خشم بینهایت کریتوس رو ندارن! نه پالتو قرمز دانته رو دارن و نه زنجیرهای کریتوس …
    عوضش خودشون شخصیت های کاملا جدیدی هستند. من خودم شخصیت “وار” رو هم از دانته و هم از کریتوس بیشتر دوست دارم …
    شخصیت مرگ رو هم خیلی دوست دارم ولی هنوز بازیش رو تموم نکردم!

    • با تشکر از نظر خوبتون.

      من هنوز سر قضیه ابهت نداشتن این دو کاراکتر هستم. شما چند دلیل اوردی. من یه دلیل نقض میارم. خداییش عجیب برام سواله که :

      که چرا همش بهشون میگنHorseman ، حالا خوبه تو نسخه دوم چندبار لقب مرگ مثل Kin Slayer گفته میشه.
      این بازی به تنهایی خیلی جالبه ولی در مقایسه با پیش کسوت های این سبک زیاد حرفی برای گفتن نداره به جز تو گیم پلیش. با گیم پلی این بازی خیلی حال می کنم.

  • habibmp3 گفت:

    رسول جان خودتون میگین پیشکسوت!
    من خودم عاشق دانته و کریتوس هستم …
    اینا سابقه بسیار طولانی دارن تو گیم … هر دوشون تو بازی های زیادی از سری خودشون حضور داشتن و این کاملا طبیعیه که در این دوره هم رو شخصیت پردازیشون بیشتر کار بشه و هم طرفدارای بیشتری داشته باشن …
    دارکسایدرز تازه اول راهه .. هر شخصیت فقط تو یه قسمت حضور پیدا می کنه و تا میای بهش عادت کنی باید باهاش خداحافظی کنی!
    راجع به دلیل نقض من واقعا نقضی نمیبینم!
    یکی از نکات مثبت قصه گویی رو اشاره کردی که چرا بهشون میگن سوارکار! این ۴ سوار تو کتاب مقدس اسمشون اومده … همشون یه اسم عامه دارن به نام Horseman و یه اسم خاص … البته مرگ هم به خاطر شخصیتش چندتا اسم براش تو این نسخه ذکر شد … اصلا همین که بهشون میگن سوارکار نشون از ابهتشونه .. چون کلمش هم سنگینه یه حس حماسی میده به داستان و یه حس دیگه هم میده که هر ۴ سوار قدرتمند هستن …
    این سری (البته بیشتر شماره یک) درسته از یه جهاتی از پیشکسوت های این سبک الگو برداری کردن ولی همه قبول دارن که این کار رو هم عالی انجام دادن و هم با نوآوری و این خودش کلی کاره .. و همین که یه داستان متفاوت به شخصیت های متفاوت ساختن خودش جای تحسین داره …
    البته هنوزم رو این حرفم هستم که شخصیت های بازی ابهت دارن …

نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا
نقد و بررسی بازی Dark Siders 2 | معجون هفت رنگ - گیمفا