یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا

یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست

Mobin Ahmady
۱۹:۵۷ ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا

تصور کنید هنگامی که همه تقریبا یک هدف را دنبال می‎کنند، یک‎باره یک نفر بیاید با ایده‎های جدیدش انقلابی به پا کند و رقبا‎ را جا بگذارد. این داستان، دقیقا شبیهِ داستان یوبی‎سافت است! در عصری که همه به دنبال وارد کردن بازی‎هایشان به آینده هستند، یک‎دفعه کمپانی‎ای پیدا شد و خبر از ساختن یک بازی در ۱۰۰۰۰ سال پیش داد. ایده یوبی‎سافت ستودنی است؛ اما آیا موفق شد همانند آن فرد، انقلابی به پا کند؟ مسلما نه! اما چرا؟ در ادامه همراه گیمفا باشید تا ببینیم ایده‎های یوبی‎سافت در کجا مشکل داشت.

Far Cry Primal ایده بسیار عجیبی از سوی یوبی‎سافت بود. این بار قرار است در دنیایی ما قبل تاریخی با المان‎های فارکرای قرار بگیرید. دنیای Primal از انواع سلاح‎های ماقبل تاریخی و حیوانات درنده پر شده است. در نگاه اول به نظر می‎رسد که یوبی‎سافت برای چگونگی شروع بازی و وارد کردن گیمر به عصر حجر حسابی برنامه ریزی کرده اما …

باور کنید حتی 5 دقیقه هم طول نمی‎کشد

باور کنید حتی ۵ دقیقه هم طول نمی‎کشد!

۵ دقیقه صبر کنید؛ وارد عصر حجر شوید!

بله همینطور است. انتظار نداشته باشید با کلی تشریفات به گذشته بروید؛ انتظار نداشته باشید یوبی‎سافت با تبحر کامل به استقبال شما بیاید و شما را وارد عصر حجر کند. همین که وارد بازی شدید، شمارشی معکوس شروع می‎شود و شما را از سال ۲۰۱۶ به ۱۰ هزار سال قبل از میلاد می‎برد.

اولین باری که این صحنه را دیدم با خود گفتم :«همین؟! یعنی تدبیر یوبی‎سافت برای وارد کردن بازیکن به دنیای ماقبلِ تاریخ همینه؟» و دیدم بله واقعا همینطور است!

کُپی پِیست؛ این‎بار به سبک یوبی‎سافت!

حال دیگر در دنیای Primal سربازانِ زره‎پوشِ مسلح [موجود در Far Cry 4]، تبدیل به آدم‎های وحشیِ ماقبل تاریخ شده‎اند. فیل‎های Far Cry 4 حال ماموت‎های پشمالو Primal هستند! اسلحه اسنایپِ شما حال دیگر یک تیر و کمان چوبیِ ساده است. در بسیاری از المان‎های موجود در Primal شاهد نوعی کپی پیست از سوی یوبی‎سافت هستیم که با تبحر تمام ماست‎مالی شده‎اند!

هرچه در بازی پیش می‎روید بیشتر حس می‎کنید که یوبی‎سافت کمتر به خود برای طراحی Primal زحمت داده است. بهتر است اصلا درمورد نقشه هم صحبت نکنیم! همانطور هم که احتمالا در اخبار اخیر دیده‎اید، یوبی‎سافت برای طراحی نقشه این بازی مراحل زیر را طی کرده (!):

برداشتن نقشه بازی Far Cry 4، ایجاد تغییراتی جزئی در آن، بزرگ و کوچک کردن رودخانه‎ها، گذاشتن نقشه در Far Cry Primal! باور کنید چند ساعت پس از تجربه بازی به این موضوع پی می‎بردید.

انتظار نداشته باشید با گشت و گذار در جنگل‎های ماقبل تاریخی حس خوبی به شما دست بدهد! یوبی‎سافت چنان بلایی سر نسخه جدید فارکرای آورده که از همان ابتدا حس می‎کنید المانِ چندان جدیدی در بازی وجود ندارد.

کاش توی دنیای واقعی هم رام کردن حیوانات اینجوری بود

کاش توی دنیای واقعی هم رام کردن حیوانات اینجوری بود!

رام کردنِ حیوانات، فقط در سه‎سوت!

پس از این‎که اولین تریلر بازی را دیدم فکر کردم یوبی‎سافت می‎خواهد چنان ایده‎ای را در بازی پیاده کند که سر و تهش پیدا نباشد. انتظار داشتم آن‎قدر واقع‎گرایانه بخش «اهلی کردنِ حیوانات» را طراحی کند، که تا مدت‎ها درمورد آن بحث کنیم. اما بگذارید بگویم موضوع از چه قرار است.

کمی به یک حیوان (حتی اگر خیلی هم درنده باشد) نزدیک شوید، او را رام کنید! تمام! انتظار داشتم به نحوی یوبی‎سافت در بازی وسیله‎ای در اختیارم بگذارد که آن حیوان را گیر بیاندازم و بعد در قبیله، کم کم و به مرور زمان او را رام کنم. به‎راستی که تمامی ایده‎پردازی‎هایم درست از آب در نیامد …

می‎توانم دنیای Far Cry Primal را دو کلمه خلاصه کنم: «تنش‎زا و زنده.» از همان لحظات ابتدایی می‎توانید زنده‎بودنِ Oros را حس کنید. به‎طور مثال وقتی در میان علف‎ها با نشستن پنهان می‎شوید، صحنه جذابِ شکار گوزن توسط گرگ‎های ماقبلِ تاریخی را خواهید دید. در بعضی از نقاط بازی هم ماموتی بیچاره را دیدم که می‎خواست آب بخورد؛ اما در کمال ناباوری طعمه تمساح شد!

گرگِ گوگوری مگوریِ من چند لحظه پس از دریدن دشمنان

گرگِ گوگوری مگوریِ (!) من؛ چند لحظه پس از دریدن دشمنان!

ماموریت‎های فرعی؛ اوج هنرنمایی یوبی‎سافت در «گیمر پَراندَن»!!

پس از آن همه فیدبک‎های منفی از سوی گیمرها و طرفداران این سری، درمورد ماموریت‎های فرعی خسته کننده در بازی Far Cry 4 انتظار داشتم یوبی‎سافت Primal را طوری دیگر به میدان بفرستد. انتظار داشتم این بار شاهد ماموریت‎های متنوع و جذاب‎تری باشم. اما متاسفانه یوبی‎سافت حتی به خودش زحمت نداده خلاقیتی در ماموریت‎های بازی ایجاد کند. باز هم شاهد شباهت بسیار این بخش با ماموریت‎های فرعی Far Cry 4 هستم.

پس از معرفی Primal خیالم راحت شد که دیگر قرار نیست داستانِ شباهت زیاد Far Cry 4 به Far Cry 3 تکرار شود. اما متاسفانه باز هم شاهد این موضوع بودم. اگر به‎یاد داشته باشید آرش سعادتمند در نقد و بررسی خود از بازی Far Cry 4 گفت:

همانطور که بارها در نقد و بررسی بازی گفتم، Far Cry 4 تکرار یک فرمول موفق است. بازی، جوانب احتیاط را رعایت کرده و تلاشی برای ارائه چیزهای بیش از حد تازه در پیش نمی گیرد و به همین خاطر هم تکراری می ماند.

باور کنید عین همین موضوع را من در Far Cry Primal دیدم. نمی‎توانم درک کنم چرا دنیای Primal که در ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد روایت می‎شود، این‎قدر شبیه به Far Cry 4 است.

البته بازی ایده‎های (نسبتا!) جدیدی هم دارد که متاسفانه بدی‎ها، آن‎ها را پوشانده اند. به‎طور مثال پس از رام کردن حیوانات (صرف نظر از نحوه این کار!) می‎توانید از آن‎ها نیز به عنوان سلاح برای حمله به دشمن استفاده کنید. یا مثلا استفاده از چند آنتاگونیست به جای یک آنتاگونیست هم واقعا جالب بود. در لحظاتی از بازی که گرگی سفیدرنگ کنارم بود، احساس می‎کردم «جان اسنو» هستم! اما بد برداشت نکنید، نمی‎خواهم «Game of Thrones» را نیز وارد این موضوع بکنم!

oros سرزمینی که می‎توانست خیلی بهتر از این‎ها باشد می‎توانست خیلی متنوع‎تر باشد

Oros؛ سرزمینی که می‎توانست خیلی بهتر از این‎ها باشد؛ می‎توانست خیلی متنوع‎تر باشد …

Primal پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‎های حال حاضر را داشت. ایده یوبی‎سافت برای روایت فارکرای در ۱۰ هزار سال قبل از میلاد واقعا ستودنی است. اما حیف که یوبی‎سافت نتوانست آن‎طور که باید، روی این بازی مانور دهد و آن را به خوبیِ هرچه تمام‎تر طراحی کند؛ افسوس، انتظاراتی که از بازی داشتم عملی نشدند …

اما با همه این‎ها ما به همه شما پیشنهاد می‎کنیم حتی برای یک‎بار هم که شده، Far Cry Primal را تجربه کنید؛ بازی را تجربه کنید تا واقعا به عمق مشکلات بازی پی ببرید و صحبت‎های من را عملا ببینید.

شاید مشکل اصلی این‎جاست که Primal یک «فارکرای» است! به عقیده من اگر Primal یک فارکرای نبود و آن المان‌های سری فارکرای را نداشت خیلی موفق‎تر بود …

نظر شما در این‎مورد چیست؟ آیا شما موفق به تجربه بازی شده‎اید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا
یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ایدن گفت:

    یک سال بیشتر روی این کار می کرد خیلی موفق می شد :-(( 🙁 :-(( 🙁 ولی ارزش یه بار بازی کردن رو داره.
    ارزش ده هزار تومن اشتراکی گرفتن رو داره

    • mahdi.gamer77 گفت:

      من که از تجربش لذت بردم ولی تمومش نکردم

    • MAX PAYNE 4 گفت:

      ایدن جان کلا یوبی سافت خیلی برای انتشار بازی اش عجله داره مثلا همین واچ داگز ! میتونست شاهکار باشه اما خیلی عجولانه انتشارش دادن ، فقط فارکرای کپی نیست تمام بازی های یوبی سافت کپی هم هستن ! vision tower در اساسین کرید را که یادتان هست ؟بالای شهر را نگاه کرده و مپ را گسترش میدهید ، دقیقا همین موضوع در فارکرای با عنوان radio tower و در واچ داگز با عنوان ctOS tower شناخته میشه ، سبک تیراندازی و کاور گرفتن فیلچر سولجر با واچ داگز دقیقا یکی هستن
      حتی eagle vision (دید عقاب) معروف اساسین ها را که میشناسید ! همین موضوع با عنوان Xray در فیلچر سولجر ،ctOS scan در واچ داگز و camera در فارکرای نام برده میشه که واقعا برای شرکت خوبی مثل یوبیسافت بعید هست . یوبی سافت ایده های فوق العاده ای داره اما اگه کمی روی بازی هاش وقت بزاره به نظر من بهترین شرکت جهانه

      • ایدن گفت:

        درسته ولی با این اوصاف بازم به نظرم واچ داگز چیزی از یه شاهکار کم نداشت اگه سیستم رانندگیش بهتر می بود قطعا از gta v بهتر می شد… اگه یوبی سافت سیستم رانندگیش رو مثل درایور سان فرانسیسکو طراحی می کرد قطعا فرا تر از یه شاهکار می شد.
        فارکرای هم نسخه ۲ و ۳ و۴ عالی بودن و نمرات بالایی گرفتن فقط همین پریمال بد بود خوشم نیومد.
        کاش یوبی سافت بازیاش رو به بهم شبیه نکنه.اگه اینکار رو نکنه و وقت زیادی برای بازیش هاش بزاره میتونه بازی هایی بسازه که کوانتوم و آنچارتد و … جلوش زانو بزنن فقط باید وقت بزاره فقط!
        برای اساسین کرید هم باید دست از ساخت نسخه های فرعی برداره و نسخه های اصلی ای بسازه که به هم مربوط بشن مثل نسخه ۱ تا ۳ اش که در مورد دزموند و نجات زمین بود.
        میتونه به جای عرضه سالیانه ای آی پی ها فرانچیز های قدیمیش رو زنده کنه مثل پرنس آف پرشیا یا یک اسپلینتر سل نسل هشتمی بده یا ریمن که نسخه لجندش بالاترین نمره رو در بین بازی های اخیر یوبی سافت داره یعنی ۹۰

  • ali.stop گفت:

    من موندم یوبی سافت خجالت نمیکشه اینجور بازی تحویل مردم میده تنها فرق بین فارکرای۴ با پریمال اینه که تو فارکرای ۴ اسحله و ماشین هست ولی تو پریمال نیزه با تیرکمون هست محیط بازیشم زیاد فرقی نداره

  • Y PS گفت:

    نقد خیلی خوبی بود. خسته نباشید :yes:
    من هم با شما موافقم که مشکل “پریمال” اینه که یه “فارکرای” هستش.

  • ایدن گفت:

    یه بازی متوسطه با متای ۷۵ بیشتر کار می کردن میتونستن بالای ۹۰ هم ببرنش.

  • unreal engine گفت:

    واقعا ایده نابی بود استفاده غیر بهینه ازش باعث شد به یه بازی صرفا متوسط رو به خوب تبدیل بشه
    این ایده حیف شد! اگر چند ساعت پای این بازی بشینید به اوج تنبلی یوبی سافت در پیاده سازی مکانیک ها (
    و حتی طراحی کردن نقشه که از فار کرای ۴ کپی ش کردن) پی میبرید این ایده پتانسیل خیلی بیشتری داشت تا اینکه اینجوری تباه بشه! مثل خیلی از بازی های یوبیسافت!

    • Mobin Ahmady گفت:

      دقیقا! یوبی کلا ایده های خیلی جالبی میده ولی متاسفانه توی پیاده سازیشون به شدت ضعف داره؛ والا از اون اول فک میکردم قراره یه تجربه جدید و لذت بخش از بازی داشته باشم ولی وقتی شباهت غیر قابل انکار بازی رو با فارکرای ۴ دیدم اصلا جا خوردم؛ خسته شدیم دیگه …

      ممنون از نظرتون

  • Farshidmc گفت:

    این بازی خیلی جالب هست و من دوست دارمش

  • M.mohamadr7 گفت:

    تا حالا که بازی کردم بازی خوبی بوده ولی اینم بگم که من سری های قبلی فارکرای رو بازی نکردم و برام بازی جدیدی بوده

    • Mobin Ahmady گفت:

      پریمال در کل بازی خوبیه ولی نه برای (همه) کسایی که نسخه های قبلی رو بازی کردن؛ اگه برید اول فارکرای ۳ و بعدش فارکرای ۴ رو بازی کنید میتونید بیشتر مطالب موجود در این مقاله رو درک کنید.
      ممنونم از نظرتون

      • ایدن گفت:

        بعضی بازی ها هستن که حد متوسطی ندارن یا گیمر خوشش میاد یا بدش میاد.پریمال هم جزو همین بازی هاست.این بازی ها به دلایل مختلفی اینطوری اند پریمال اینکه یک فارکرای بدون تفنگه و بقیه بازی ها هم به دلایل دیگه.مثلا دارک سولز به خاطر سختی بازی بعضی ها یه عمر بازیش میکنن بعضی ها سر نیم ساعت شیفت دیلیتش میکنن

        • alireza khan گفت:

          جناب آیدن عزیز.
          اینقدری که جنابعالی سنگ یوبی سافت رو به سینه می زنی باور بفرمایید مسئولین خود شرکت نمی زنند.
          داداش برای خودت می گم خداییش من زیاد نظر نمی دم ولی هر تاپیکی در مورد بازی های این شرکت باشه محاله شما نیای توش طرف این شرکت رو نگیری.
          یک عده از گیمر های قدیمی خصوصا از این شرکت به خاطر عملکردش در چند وقت گذشته از این شرکت ناراضی اند و نظر خودشون رو دارند حتی اگر فحش و بد و بیراه هم به بازی می گند ما نباید نظرات خودمون رو بهشون تحمیل کنیم.
          طرف حق داره سال های سال با بازی های یوبی سافت مثل prince of persia،assassins creed،far cry و خیلی از عناوین و سری های مختلف طرف زندگی کرده بعد میاد می بینه یوبی سافت دیگه نمی تونه ایده های عالیش رو مثل قبلا خوب پیاده کنه ناراحته پس ۴ تا بد و بیراه هم میگه ولی شما این همه سنگ این شرکت ها رو به سینه نزن.
          آخه چی گیر من و شما میاد.
          یوبی سافت،راک استار،ea،بتسدا،اکتیویژن،سونی،مایکروسافت و…….
          همه و همه ابتدا به فکر سود خودشون هستند بعد من و شمای گیمر.
          به نظر شما ارزش داره که اعصاب خودت و دیگران رو سر بازی که هدفش چیزی جز سرگرمی ما نیست(منکر تاثیرات فرهنگی و سیاسی و اقتصادیش نیستم) خورد کنیم.
          بهتره همه دست به دست بدیم و این فرهنگ بد فن بازی رو از بین ببریم.
          به خدا یک روز سری به سایت آپارات بزنید.
          ببینید وضعیت گیمر ها رو.
          اصلا تاسف برانگیزه.
          از بچه ی ۷ ساله تا پیرمرد ۵۰ ساله آنباکسینگ می زاره،یکی سی دی می سوزونه،یکی با بازی آشپزی می کنه،یکی دیگه……………….
          به والله دلم می سوزه وقتی می بینم یک عده اینطوری می زنن تو سر و کله ی خودشون.

          • ایدن گفت:

            من که گفتم بازیش متوسطه. دیگه چی بگم؟ این بازی رو خودمم خوشم نیومد.حتی با اینکه طرفدار دو آتیشه یوبی سافت و فارکرای ام و با اینکه عصر حجر رو دوست دارم اگه یه سال یا بیشتر روش کار می کرد بهتر می شد.چیز بدی گفتم؟
            من خودم تو آپارات کلی گیمر رو دنبال کردم.آنباکسینگ میزاره ولی اسم بازی رو اشتباه می نویسه تو عنوان…من هیچ وقت چیزی نمیگم تا اینکه طرف نه یک شرکت رو بلکه طرفداران یک شرکت رو مورد تمسخر قرار میده.من pc بازم ولی وقتی یه ایکس باکس باز
            به یک پلی استیشن باز توهین میکنه بهش تذکر میدم یا بدتر .یا اگه یه ps باز به یک ایکس باکس باز توهین کنه باز هم همین کار رو میکنم.تمام ایراد هایی که بعضی ها منطقی میان و از یک بازی می گیرن رو قبول دارم ولی از این بدم میاد یکی که بازی نکرده میاد و بازی رو می کوبه.الان برات چند تا مثال میتونم بزنم.
            طرف اومده میگه بازی فوق العلادست تنها بدیش اینه که باگی سافت اون رو ساخته…
            یا میاد در مورد واچ داگز میگه که وقتی موتور رو میزنم به یک ماشین از موتور پرت نمیشم. در حالی که اگه به یک سنگ هم بخوری شوت میشی رو زمین…
            یا هنوز بازی نکرده میاد از باگ های بازی میگه… من اینا رو میبینم اعصابم خرد میشه

            • MAX PAYNE 4 گفت:

              مشکل تمام ملت و تمام ایران زمین از شمال و جنوب و شرق و غرب این سرزمین پهناور اینه که (نمیدونن و نظر میدن !!!!!!)

              ۷۵% کسانی که راجع به یونیتی غر میزدن و هی میگفتن باگ و اساسین کرید باگیتی هنوز بازیش هم نکرده بودن ، در حالی که بازی فوق العاده ای بود
              همین واچ داگز هی میومدن میگفتن باگ داره هایپه کوفته زهر ماره در حالی که اصن اسم شخصیت اصلی بازی رو هم نمیدونستن
              اون مقاله جرائم گیمر ها رو که یادتون هست ؟

              ( بابا به قران با موتور میخوری به جایی شوت میشه ایدن تازه چند متر هم سر میخوره روی زمین باور نمیکنید برم دوباره واچ داگزو بنصیبم فیلم بگیرم بلکه این افراد متوجه بشن؟ اعصاب نمیزارن واسه ملت)

  • Bigby Wolf گفت:

    واقعا باهات موافقم مبین جان اگر اسم فارکرای روی این بازی نبود و سازندگان یه خورده به خودشون زحمت میدادن واقعا بازی معرکه ای میشد.بعضی از دوستان میگن یوبیسافت پول پرست نیست!!!(نظر شخصی حالا باز بیا منفی بده :dazed: :sarcasm: )
    _____________________________________________________________________
    ممنون بابت این یادداشت زیبا بسیار عالی. :yes: :yes: :yes:

  • devilshorn666 گفت:

    فارکرای یعنی اسلحه و انفجار و… ولی شده:تیروکمون و بیل

  • daud گفت:

    یعنی یه رام کردن در حد اسبای RDRیا Shadow of mordorنزاشتن؟!! 😐 😐 😐
    اسبای RDR از وحشی ترین حیوانات Primalهم وحشی ترن

  • me.too گفت:

    این طوری که مشخصه یوبی سافت فقط یه تیکه پشم چسبونده به فیل ها ( توی فارکرای ۴ ) و اون ها رو به ماموت تبدیل کرده :dazed:
    فکر میکردم بازی بهتری بشه 🙁

  • ایدن گفت:

    میدونین چی میتونه جنجال به پا کنه؟ این که یوبی سافت تو e3 بازی far cry primal 2 رو معرفی کنه :laugh: :laugh: :laugh: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • PRO GAMER گفت:

    سلام به داداشای گلم ی سوال داشتم چجوری عکس اپلود کنم و بزارم رو پروفایلم ?:-)

  • M.J گفت:

    اگه این ایده رو میدادن دست راک استار و ۳ سال بهش فرصت میدادن بهترین تجربه ممکنو از توش درمیاورد

    • 2K.Firaxis گفت:

      راک استار تا بحال حتی جرات نکرده یه عنوانی بسازه که سلاح فیزیکی محور باشه مث شمشیر اگر هم ساخته باشه اسمی ازش نیست
      اونا حتی به Red dead 2 هم تن نمیدن چه برسه به primal!
      البته این حرفا هیچی از ارزش بازی های راک استار که فوق العادن کم نمیکنه

      • M.J گفت:

        اگه نمیتونن بسازن لااقل اعتبار شرکتشونو زیر سوال نمیبرن وگرنه فک نمیکنم استخدام چندتا متخصص دیرینه شناس کار سختی براشون باشه.به بهترین شکل ممکن از پس ساخت L.A Noire و Red dead بر اومدن بعید نیست که از پس ساخت بازی تو دوران ما قبل تاریخ بربیان

  • shademan گفت:

    ببخشید دوستان یه سایت قطعات دست دوم pc بهم معرفی کنید
    میخوام یه سیستم ببندم البته خودم رم رو دارم گرافیکو میخوام دست دوم بخرم
    به نظر شما یه ۷۸۷۰ دست دوم تو بازار چنده که بگیرم اگه کسی میدونه بگه
    ببخشید اسپم دادم :-((

  • bloodborne گفت:

    آقاى احمدى من با تمام مواردى ک گفتید موافقم، یوبى سافت کلا ب سرى هاى فارکراى اهمیت چندانى نمیده، و بوجه زیادى در اختیار سازنده هاى این سرى قرار نمیده دقیقا بر عکس assassins ها، در کل نکات مثبتى داره ک میشه ازش لذت برد

  • snape always گفت:

    واسه این بازی denuvoهم میزاره حداقل رو اساسین میزاشت یه چیزی بود مگه مغز خر خوردم ۱۵۰ تومن بدم واسه این نگه میدارم برایmafia

  • من به هیچ عنوان نوشته های این پست رو نمیپسندم.
    یعنی چی رام کردن حیوانات در ۳ صوت!!!شما که گیم رو بازی کردی چرا نمیگی اول باید یه تیکه گوشت بندازین جلوی حیوون بعد آروم نزدیکش بشید و کپچرش کنید!!!چرا نمیگی هر حیونی رو نمیشه کپچر کرد مگر اینکه اسکیلش رو ببرید بالا!!چرا نمیگی یه سری حیوانات کمیاب توی بازی هستن که خیلی قوی هستند و برای گرفتن اونا اول باید شکستشون بدید تا تازه بتونید کپچرشون کنید!
    در ۳ صوت یعنی چی؟این قانون طبیعته شما به حیوون غذا بدی رامت میشه!!
    یعنی چی کپی فارکرای ۴!!عزیزم اسم این.بازی فارکرای پرایمال هست!!دقت کن فارکراااااااای پرایمال.یعنی بیس بازی فارکرای هست!!!فیلم مد مکس اولین نسخش چندین سال پیش ساخته شد.امسال هم آخرینش.کوچکترین تغییری درش ندادن و به همون سبک ساختنش و اسکار رو درووووووو کرد!!!این بیس یک چیزه.اگر تغییرش بدی طرفداراتو از دست میدی!!!مثل اینکه بیان کلا بازی دارک سول رو تغییر بدن که مثلا ما ایده جدید دادیم!!!
    دوست عزیز این دلیل نمیشه شما از یه چی خوشت نیاد بزنی کار رو تخریب کنی و زیر سوال ببری زحمات شرکت سازنده رو.فارکرای پرایمال یک شاهکار به تمام معناست.به تمامی دوستان پیشنهاد میکنم حتما این گیم رو تجربه کنن.

    • Mobin Ahmady گفت:

      اولا ممنونم از نظرتون
      یعنی واقعا در سه سوت! چون به معنای واقعی کلمه این قسمت توی بازی به این شکل طراحی شده؛ ما قصد داشتیم توی این مقاله عمق ایده های شکست خورده یوبی سافت توی بازی رو نشون بدیم نه اینکه بیاییم درمورد این بخش از بازی توضیحی بدیم و بگیم فلان کارو بکنید تا فلان حیوان رام بشه. اگه یه نگاه کلی به این قسمت بندازین میبینین که اون قدر هم موفق نبوده و با شکست رو به رو شده؛ این بخش پتانسیل بالایی داشت ولی متاسفانه نتونست خودشو اونطور که باید نشون بده (شاید از نظر شما اینطور نباشه ولی از نظر بنده همینطوره – به هر حال نظرات متفاوتن.)
      دوست عزیز وقتی میشه درمورد بیس کار صحبت کرد که المان های اون سری توی نسخه بعدی بهبود پیدا کنه نه اینکه کپی پیست شه. به طور مثال براتون سری اسپلینترسل رو مثال میزنم. نسخه کانوکشنِ بازی خیلی المان های جدید به بازی اضافه کرد و توی نسخه بلک لیست نه تنها بهبود پیدا کرد بلکه جذاب تر هم شد؛ به این میگن حفظ بیس اصلی نه اون کاری که یوبی با پرایمال کرده.
      دوست عزیز قصد گیمفا (و هیچ سایت دیگه ای) تخریب یک بازی یا یک کمپانی نیست؛ شما وقتی میبینی توی تیتر زده نگاهی به عمق ایده های شکست خورده که نباید انتظار کلی تعریف و تمجید از بازی رو داشته باشی. مقاله نظر شخصی نویسنده است و ممکنه با نظر شما متفاوت باشه.
      مجددا ممنون از نظر خوبتون

    • 00Pc Gamer00 گفت:

      حالا رام کردن حیوانات هیچی مشکل اصلی این بازی نه گیمپلی بود نه گرافیک بلکه داستان بی کشش و ماموریت های مسخره بود. بازی باید جوری باشه که حتی وقتی سرت داره از درد منفجر میشه یه کاری کنه تو بری بازی کنی این نه وقتی ایکن بازی رو رو صفحه دسکتاپم میدیدم همش با خودم میگفتم حالا برم توش یا نه

  • Double M گفت:

    یکی از بدی های یوبیسافت اینه که تو ساخت بازی هاش خیلی عجله میکنه.این فارکرای پرایمال رو اونقدر سریع منتشر کرد که نزدیک بود از تعجب شاخ در بیارم 😕
    اگه یه خورده بیشتر روش وقت میذاشت و تلاش بیشتری میکرد مطمئنا از این خیلی بهتر میشد

  • پرویز گفت:

    ممنون از مبین عزیز من خودم بازش نکردم ولی به خاطی گرافیگ بازی و همینطور که نسخه ی چهارم رو تجربه نکردم سعی میکنم تهیه کنم و بازی کنم فقط خداکنه for honor خراب نکنه

  • Mr Zombie گفت:

    ب نکات خوبی اشاره کردین

    سرعت اینترنتت ۲ مگ باشه اما نتونی آنلاین بزنی

    ما چ گناهی کردیم شدیم ایرانی !!!

  • Auditore گفت:

    یوبی سافت اکثرا همینطوره ، ایده هاش عالی و پر از پتانسیلن ، اما درعمل اصلا از اون پتانسیل خوبش استفاده نمیشه ، نمونش همین AC Unity که پتانسیل اینو داشت که حتی از نسخه II هم بهتر بشه ولی ..

  • اینم یه دلیل دیگه برا تنفر از یوبی سافت :-X
    بزرگ ترین اشتباه یوبی این بود که اسم این بازی رو far cry گذاشت .
    فقط می خواست فروشش رو تضمین کنه

  • Mahdibabakhan گفت:

    خیلی داری سخت گیری میکنی انتظار داری وقتی داره میره ۱۰۰۰۰سال قبل از میلاد چه اتفاقی بیفته؟

  • من هم نسخه ۳ و هم ۴را دوست داشتم اما از ی چیز ۳ ناراحت شدم اونم این بود که وقتی اخرین مرحله جوین سیترا را میزدی اون زنیکه کم عفت اونکارو باهامون میکرد اما در کل سری فار کرای خوب بود :yes: :yes: :yes: :yes:

  • Soroush گفت:

    far cry primal به نظر من بازی بسیار زیبایی هست. همین ایده عصر حجری بودن بازی خیلی جالبه. گیمفا دیگه زیادی داری سخت میگیری.

  • assassin creed for ever گفت:

    به نظر بازی باحالی میاد تابستون رو هوا زدمش

  • redboll25 گفت:

    سلام این اولین نظر من در گیمفا هست
    من نسخه های قبلی far cry رو بازی نکردم. باید بگم هفت ساعت اول بازی لذت بخش بود وخوب ولی بعد از مدتی برآی من تکراری شد ولی در کل از تجربه کردنش خوشحال شدم مخصوص این گوزن هاش تاحالا از نزدیک گوزن. دندان خنجری. ندیده بودم طبیعتش خیلی زیبا بود

  • mr7 گفت:

    نمیدونم یوبیسافت فازش چیه!!! انگار رسمشه که هرسال ۳ یا ۴ تا بازی بده بیرون! مثلا همین شرکت راک استار رو درنظر بگیرید، فاصله سالهای ساخت دو بازی GTA IV و GTA V فکر کنم ۷ یا ۸ سال باشه! حالا ببینید که GTA V به چه بازی بزرگ و موفقی تبدیل شد، حتی کسی نتونست نکته منفی داخل بازی پیدا کنه!
    حالا یوبیسافت رو درنظر بگیرید، الان همه میدونن که سری بازیهای AC دیگه تکراری شده! خودم شخصا تا نسخه چهارش خیلی خوشم اومد و میپسندم، ولی بعد از اون دیگه زده شدم، مخصوصا نسخه دومش که محشر بود،
    یا مثلا بازی crew ، از نظر من افتضاح بود! اگر بازی رو منتشر نمیکرد یا نمیساخت، خیلی بهتر بود! نمیدونم فکر کنم هدفش پول درآوردن یا رقابت با forza یا drive club بود،
    مسلماََ watch dogs خیلی خوب هست و خواهد بود، شاید بخاطر ایده ش بود، اما ac بازها دقیقا میدونن که یوبیسافت واچ داگز رو یجورایی شبیه ac درست کرده بود ( مثلا رفتن به بالای برج ها و … )
    اما فارکرای : آقای مبین احمدی، منم دقیقا با جمله آخرتون موافقم : “شاید Primal اگر فارکرای نبود، بهتر بود”
    اما شرکت یوبیسافت همین سری بازی های فارکرای هم یجورایی شبیه ac ساخته، ( مثلا رفتن به بالای برج ها و … ) نمیگم فارکرای بازی بدیه، اتفاقن از نسخه ۳ خیلی خوشم اومد ( مخصوصا اون شخصیت منفی دیوانه وارش که از نظر من رفتار و اخلاقش شبیه جوکر بود ) ولی اینجاست که بحث “ایده جدید” مطرح میشه!
    یعنی یوبیسافت باید به فکر ایده جدید باشه، حالا به فرض اینکه باشه ، ولی پیاده سازیش هم خیلی مهمه!
    شاید تنها دلیلش اینه که هر ساله زِرت و زِرت بازی منتشر میکنه، که اتفاقا خیلی بده!

    اما اگر نظرم رو راجع به FarCry Primal بخواین، من فقط از محیط بازی مخصوصا آهنگ های عجیبش خیلی خوشم اومد، همین !!!

  • yaslover گفت:

    و همچنان منتظر کرکش هستم و tomb rider :inlove:

  • All gamers R گفت:

    این بازی کلسیونیه برای کسایی که آرشیو دارن،در غیر این صورت می‌شه کرایه کرد،بازی خوب به حساب میاد،از لحاظ تکرار هم هر بازی اپن وردی بد از پایان داستان اصلی‌ پیش میاد که طبیعیه

یادداشت گیمفا: نگاهی به عمق ایده‎های یوبی‎سافت در Far Cry: Primal که به ثمر ننشست - گیمفا