۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا

۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند

Mobin Ahmady
۱۹:۵۰ ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا

پس از عرضه موفق بازی GTA V تعجبی نیست اگر راک‎استار، سازنده بازی، به‎دنبال ساخت نسخه جدید این سری برود. نسخه‎ای که قطعا و حتما وسیع‎تر و کامل تر از این نسخه خواهد بود. اما انتظارات ما از این بازی چیست؟ در ادامه با ما در گیمفا همراه شوید تا بدانید چه انتظاراتی از بازی GTA VI داریم.

Grand Theft Auto (به‎اختصار GTA) از آن دسته بازی‎هایی است که توانسته با عرضه هر نسخه، تب و تاب خاصی در میان گیمرها بوجود بیاورد. شاید هنوز هم که هنوز است بسیاری از افراد با نسخه San Andreas خاطره‎های خوشی دارند.

GTA V از آن نسخه‎هایی بود که در همان ابتدا نشان می‎داد قرار است این سری را متحول کند. از وسیع‎تر شدن محیط بازی گرفته تا طراحی جدید و با کیفیت تکسچرها و … . اما چیزی که در ابتدا ناخوشایند بود، عرضه اختصاصی بازی برای کنسول‎های نسل هفتمی بود. مدتی پس از عرضه جهانی کنسول‎های ایکس‎باکس وان و پلی‎استیشن ۴، این بازی برای این کنسول‎ها نیز عرضه شد و در نهایت چند ماه پیش نیز پی‎سی‎بازان موفق به تجربه بازی شدند. با همه مشکلاتی که بر سرِ راه بود، GTA V به یکی از موفق‎ترین بازی‎های تاریخ تبدیل شد و موفق شد جوایز متعددی دریافت کند.

حال همه این تفاسیر را کنار بگذارید؛ به‎نظر شما با وجود این همه ویژگیِ عالی، GTA VI باید چگونه باشد تا بار دیگر جهان را تکان دهد؟!!

maxresdefault

سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار جهانی بازی خواهیم بود

یکی از مهم‎ترین ویژگی‎های راک‎استار، عرضه دیر به دیر سری‎های محبوب است (بعضی‎ها یاد بگیرند!). راک‎استار بر طبع عادتی که دارد، هرچندسال یک‎بار دست به انتشار نسخه جدید سری GTA می‎زند. برخلاف کمپانی‎ای هم‎چون یوبی‎سافت که هرساله سری Assassins Creed را روانه بازار می‎کند، راک‎استار ریزبینانه درطول چندسال همه جوانب را در نظر می‎گیرد، با دقتِ تمام بازی را طراحی می‎کند و می‎سازد، مشکلات آن را برطرف می‎کند و در نهایت (در بیشتر مواقع) بازیِ بدون مشکلی را روانه بازار می‎کند.

البته راستش الگوی خاصی درمورد انتشار بازی‎های راک‎استار و خصوصا سری GTA وجود ندارد؛ به‎طور مثال ما شاهد عرضه بازی‎های GTA Vice City ،GTA III و GTA San Andreas در طول سه سال بودیم اما پس از San Andreas حدود هفت‎سال طول کشید تا راک‎استار GTA IV را عرضه کند. همچنین شاهد فاصله‎ای پنج‎ساله بین عرضه GTA IV و GTA V بودیم.

با این تفاسیر ما حدس می‎زنیم راک‎استار هر دو-سه سال، نسخه‎هایی فرعی با همان موتور گرافیکی و تغییرات اندک می‎سازد و نسخه‎های اصلی را با فاصله‎ای چندساله عرضه می‎کند؛ نسخه‎هایی که تغییراتی اساسی در آن‎ها حس می‎شود.

با توجه به این موضوع، ما حدس می‎زنیم GTA VI در فاصله‎ای چندساله نسبت به GTA V و در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. این‎بار یقینا راک‎استار کنسول‎های نسل هفتم را به فراموشی خواهد سپرد و تمرکز ویژه‎ای بر روی کنسول‎های نسل هشتم و رایانه‎های شخصی خواهد کرد.

gta vi 2

راک‎استار، لندن را مقصد نسخه بعدی GTA خواهد کرد

چرا راک‎استار از روایت سری GTA در سه شهر لوس‎سانتوس، وایس‎سیتی و لایبرتی‎سیتی دست بر نمی‎دارد؟! مطمئنا این کمپانی می‎تواند در GTA VI شهر وایس‎سیتی را بازسازی کند اما بسیاری از طرفداران انتظار تجربه GTA در یک مکان جدید با حال و هوای جدید را دارند. یکی از این مکان که اخیرا خیلی درمورد آن صحبت شده، شهر لندن است. طرفداران قدیمی سری GTA می‎گویند که اولین نسخه از این سری (در سال ۱۹۶۹) در این شهر روایت شده. بنابراین با این وجود، لندن هم سابقه حضور در این سری را دارد.

اما چیز دیگری که احتمال این موضوع را بسیار زیاد می‎کند این است که توسعه‎دهنده اصلی چند نسخه اخیر این سری، کمپانیِ بریتانیاییِ «راک‎استار نورث (Rockstar North)» بوده است. تصور کنید یک توسعه‎دهنده انگلیسی که شهرهای خیالی را آن‎گونه به تصویر می‎کشد، با لندن چه‎کار خواهد کرد؟!

اضافه‎شدنِ قابلیت تخریب به بازی

با وجود این‎که سری GTA همیشه و همیشه از پرچمدارهای نسل خود بوده، (چه از لحاظ گرافیکی، چه گیم‎پلی و حتی داستان) اما یکی از اصلی‎ترین مشکلات این سری، نبود امکان تخریب در بازی است. قطعا عملی کردن این کار برای راک‎استار، بسیار سخت خواهد بود اما شایعاتی در این‎باره وجود دارند که قرار است در نسخه بعدی شاهد قابلیت تخریب در بازی باشیم.

قابلیت تخریب یکی از ویژگی‎هایی است که واقعا جای خالی آن در این سری حس می‎شود

قابلیت تخریب، یکی از ویژگی‎هایی است که واقعا جای خالی آن در این سری حس می‎شود

اگر قرار باشد چنین چیزی به بازی اضافه شود، دست و بال سازندگان برای توسعه بازی، حسابی باز می‎شود؛ چراکه در یک کلام مراحل سری GTA شامل این طرف و آن طرف رفتن بوده است. اما می‎توان انتظار داشت در نسخه بعدی، خواهیم توانست با بولدوزر به جان ساختمان‎ها بیافتیم یا با بالگرد، ساختمان‎ها را تخریب کنیم!

اگر به تاریخ این سری نگاهی بیاندازیم، می‎بینیم که هر نسخه‎ای از GTA یک ویژگیِ جدید را به این سری اضافه کرده‎اند؛ برای مثال GTA III اولین بازی سه‎بعدی این سری بود، San Andreas محیط بازی را بسیار گسترده‎تر کرد، GTA IV گرافیکی جدید را در این سری پی‎ریزی کرد و GTA V همه قابلیت‎ها را بهبود بخشید و بهترین تجربه ممکن را برای طرفداران این سری رقم زد. حال دیگر نوبت GTA VI است تا با دستی پر پا به میدان بگذارد و باز هم نشان دهد که این سری هنوز حرفی برای گفتن دارد.

خواهید توانست در نقش پلیس بازی کنید

ایده پلیس شدن در gta هم در نوع خود جالب است اما کمی بلندپروازانه به نظر می‎رسد

ایده پلیس شدن در GTA هم در نوع خود جالب است؛ اما کمی بلندپروازانه به نظر می‎رسد

دوست‎داریم برای یک‎بار هم که شده شاهد یک پلیس فاسد در GTA باشیم! آن‎طور که به نظر می‎رسد، در نسخه جدید سری GTA خبری از CJ یا نیکو نیست، بلکه قرار است در نقش یک پلیس ظاهر شوید. برخلاف نسخه‎های قبلی ما انتظار داریم این‎بار راک‎استار شما را در نقش یک پلیس درست‎کار قرار دهد و خبری از مردم آزاری نباشد!

ایده حضور چند شخصیت در یک بازی، واقعا ایده جذابی بود و اگر قرار باشد GTA VI هم از این ویژگی پیروی کند، می‎توان حدس زد که یکی از شخصیت‎ها پلیس و دیگری خلافکار خواهد بود. خیلی جالب می‎شود اگر راک‎استار همچین کاری انجام دهد و داستان بازی، با دو شخصیت متضاد پیش برده شود. در این حال لحظه‎ای رودررو شدن دو شخصیت را پیشِ خود تصور کنید؛ واقعا جذاب و نفس‎گیر است؛ نه؟!

با این همه، از نظر ما وجود شخصیتی مثبت در این سری می‎تواند تجربه‎ای جذاب را به کاربران هدیه دهد.

gta 6 lead character feamale protagonist

اضافه‎شدنِ یک شخصیت زن به بازی

مطمئنا می‎دانید GTA V برای نادرست‎به‎تصویر‎کشیدنِ زنان حسابی مورد انتقاد قرار گرفت. چون همه زنان موجود در بازی یا زنانی خیابانی بودند یا از عقل درست و حسابی برخوردار نبودند! با توجه به این موضوع، احتمال این موضوع که راک‎استار یک شخصیت زن را به این سری اضافه کند و بار دیگر افتخارِ خود را بازیابی کند وجود دارد.

تاکنون در این سری همه‎جور شخصیت وجود داشته است به جز زن! شاید اضافه کردن یک زن به شخصیت‎های اصلی بازی کارِ بسیار هوشمندانه‎ای باشد. به‎هر‎حال راک‎استار است و ما راک‎استار را با نوآوری‎های جدیدش می‎شناسیم.

این بود انتظارات ما از بازی GTA VI که از اندک شایعات اخیر نشئت می‎گیرند. اما نظر شما در این مورد چیست؟ شما چه انتظاراتی از GTA VI دارید؟

و کِی این لحظه فرا رسد

و کِی این لحظه فرا می‌رسد …

ali.stop

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا
۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۵ ویژگی که انتظار داریم در GTA VI وجود داشته باشند - گیمفا