نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا

نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند

دانیال دهقانی
۱۶:۳۲ ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا

سلام به همراهان همیشگی گیمفا. بار دیگر با شما هستیم تا نگاهی گذرا داشته باشیم به مهم‌ترین بازی‌هایی که قرار است در ماه بعدی میلادی منتشر شوند. دو مورد از مهم‌ترین و مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ نیز در این ماه منتشر خواهند شد که خود باعث می‌شود با یک ماه داغ و پر از بازی‌های مختلف طرف باشیم. بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم، با ما همراه باشید تا ببینیم چه عناوین مهمی در ماه March منتشر خواهند شد.

۱. Heavy Rain       پلتفرم: PS4        تاریخ انتشار: ۱ March (مصادف با ۱۱ اسفند)

hr heavy rain 35820756 1920 1080

Heavy Rain

نسخه بازسازی شده یکی از برترین بازی‌های نسل هفتم قرار است تا در اولین روز از ماه March برای کنسول نسل هشتمی Sony یعنی PS4 منتشر شود. در Heavy Rain شما کنترل ۴ شخصیت مختلف را برعهده می‌گیرید که داستان هر کدام به یکدیگر مربوط شده و هر ۴ شخصیت به دنبال پرده برداشتن از اسرار قاتلی سریالی که با نام Origami Killer شناخته می‌شود هستند. عمده گیم پلی این بازی مربوط به جستجو و تفحص در محیط بازی می‌شود و از مکانیزم Quick Time Event در بازی به شیوه‌ای نوین استفاده شده بود که بعدها توسط برخی از سازندگان مورد الگوبرداری قرار گرفت. Heavy Rain در سال انتشار توانست نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کند و حتی از سوی برخی نشریات به عنوان بهترین بازی سال نیز معرفی گشت. نسخه بازسازی شده بازی که قرار است برای PS4 عرضه شود، برای اولین بار در ماه June سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تاریخ عرضه آن نیز در همان موقع اعلام شد. نسخه بازسازی شده این بازی قرار است پیشرفت‌هایی را در زمینه گیم پلی و گرافیک به خود ببیند. همچنین، اعلام شده که علاوه بر عرضه بازی به صورت دیجیتالی، یک نسخه فیزیکی از بازی نیز به بازار عرضه خواهد شد که شامل دو بازی Heavy Rain و Beyond: Two Souls (که مدتی پیش و به صورت دیجیتالی برای PS4 منتشر شده بود) است. برای افرادی که هنوز موفق به تجربه Heavy Rain نشده‌اند، این بهترین فرصت است تا بتوانند طعم ناب یکی از برترین بازی‌های نسل قبل را بچشند.

۲. Alekhine’s Gun      پلتفرم: PS4 ،Xbox One ،PC       تاریخ انتشار: ۱ March (مصادف با ۱۱ اسفند)

2917408 trailer alekhinesgun cinematicteaser 20150805

Alekhine’s Gun

این بازی که در اصل دنباله‌ای معنوی بر سری بازی‌های Death To Spies است (و حتی در ابتدا با نام Death To Spies 3 شناخته می‌شد) پس از این که عرضه آن چندین و چند بار با تاخیر مواجه شد، بالاخره قرار است تا در ماه March منتشر شود. این بازی در سبک مخفی کاری قرار دارد و زاویه دوربین آن به صورت سوم شخص است. داستان این بازی مربوط به زمان جنگ سرد می‌شود و از طریق Flashbackهایی به زمان جنگ جهانی دوم هم نگاهی خواهد داشت. در بازی شما در نقش مامور Seymon Strogov که با نام رمز Alekhine شناخته می‌شود قرار خواهید گرفت و باید به طور مخفیانه به اعمالی نظیر نفوذ در پایگاه‌های دشمن و… بپردازید. بازی از ۱۱ مرحله مختلف تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها شامل مکان‌های گوناگونی می‌شوند. تا کنون وجود کشورهایی چون USA ،Austria ،Cuba ،Sweden ،Norway و Switzerland در بازی تائید شده است. هر کدام از مراحل بازی را می‌توان چندین بار و به شیوه‌های مختلف به پایان رساند. سازندگان اعلام کرده‌اند که آزادی عملی که بازی به بازیبازان خواهد داد آن‌ها را شگفت زده خواهد کرد.

۳. The Legend Of Zelda: Twilight Princess HD      پلتفرم: Wii U         تاریخ انتشار: ۴ March (مصادف با ۱۴ اسفند)

the legend of zelda twilight princess wallpapers hd 1920x1080

The Legend Of Zelda: Twilight Princess

یکی از تحسین‌ شده‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های کامپیوتری (با میانگین ۹۵ در سایت Metacritic.com) قرار است تا به صورت بازسازی شده و با کیفیت HD برای کنسول Wii U به بازار عرضه شود. این نسخه از سری The Legend Of Zelda که به عقیده برخی از طرفداران بهترین نسخه این سری نیز هست، در ابتدا و در سال ۲۰۰۶ برای کنسول GameCube عرضه و مدتی بعد هم برای کنسول Wii منتشر شده بود. ماجراهای این نسخه چند صد سال بعد از رخدادهای The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time و The Legend Of Zelda: Majora’s Mask رقم می‌خورد و Link قهرمان محبوب این سری، در تلاش است تا Hyrule را از دست موجوداتی وحشتناک نجات دهد. گیم پلی این نسخه یکی از کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین‌ها در این سبک است و بر پایه مبارزه با دشمنان، جستجو در محیط و جمع‌آوری موارد مختلف بنا شده است. قرار است تا گرافیک این بازی شاهد تغییر و تحولی اساسی بوده و از نو توسعه یابد تا دارندگان کنسول Wii U بتوانند نهایت لذت را از آن ببرند. همچون دیگر عناوین انحصاری Nintendo، این بازی نیز از Bundleهای مختلفی بهره خواهد برد که هر یک شامل موارد جالب توجهی نظیر مجسمه‌های مختلف و… خواهد بود. بدون شک طرفداران Nintendo از تجدید دیدار با Link بسیار خوشحال خواهند شد.

۴. Tom Clancy’s The Divison     پلتفرم: PS4 ،Xbox One ،PC        تاریخ انتشار: ۸ March (مصادف با ۱۸ اسفند)

tom clancys the division wallpaper gamepur

Tom Clancy’s The Divison

بدون شک یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۶ همین بازی است، عنوانی که از زمان اولین نمایش‌اش در نمایشگاه E3 2013 مورد استقبال عده کثیری از بازیبازان و منتقدان قرار گرفت. لازم به ذکر است که تاریخ انتشار این بازی نیز همچون برخی از عناوین دیگر بارها و بارها با تاخیر مواجه شد و این مسئله موجب ناراحتی بسیاری از طرفداران شد. داستان The Division در مورد بحرانی است که پس از عملیات Black Winter سرتاسر USA را در بر گرفت و کاری کرد که در عرض چند روز، کاملاً این کشور از لحاظ اقتصادی فلج شد. سازمانی به نام The Divison قبل از وقوع این فاجعه تشکیل شده و حال بازیبازان نیز در بازی در نقش یکی از مامورین زبده این سازمان به انجام عملیات‌های مختلف خواهند پرداخت. گیم پلی بازی به نظر تلفیقی از عناوین قبلی Ubisoft نظیر Watch Dogs و Splinter Cell است و همکاری با هم‌تیمی‌ها در آن نقش مهمی خواهد داشت (همچون بازی Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege) ولی سازندگان برای طراحی گیم پلی بازی تنها به جمع‌آوری دستاوردهای دیگر عناوین این شرکت بسنده نکرده و المان‌های نوینی را نیز در بازی به کار برده‌اند. بازی به صورت Open World خواهد بود و شهر New York (که وقایع بازی در آن رقم می‌خورد) به شکلی دقیق و با وسواس خاصی ساخته شده است و شباهت بسیاری به New York در دنیای واقعی خواهد داشت. گرافیک بازی نیز که از روز اول همه را انگشت به دهان گذاشته بود با وجود آن که طی هر نمایش دچار افت می‌شد، اما، هنوز هم از بسیاری دیگر از عناوین روز بهتر است و در سطح بالایی قرار دارد. چندی پیش نسخه آزمایشی بازی نیز در دسترس علاقه مندان قرار گرفت که بازخوردهای نسبتاً جالبی را نیز به همراه داشت. شما می‌توانید از اینجا به مطالعه نقد و بررسی نسخه آزمایشی بازی The Divison بپردازید و به طور کامل با جدیدترین دستپخت Ubisoft آشنا شوید.

۵. Hitman       پلتفرم: PS4 ،Xbox One ،PC       تاریخ انتشار: ۱۱ March (مصادف با ۲۱ اسفند)

133036157612608221dde4da9301213e2cbd5ff1750571d40

Hitman

Agent 47، این قاتل کچل، دوست داشتنی و خوشتیپ قصد دارد تا بار دیگر به صحنه باز گردد. ششمین نسخه از سری پرطرفدار Hitman قرار است تا به ریشه‌های این سری بازگشته و یک بازی مخفی کاری دلچسب را به هواداران هدیه دهد. این نسخه که نام آن هیچ پیشوند و پسوندی را یدک نمی‌کشد در مورد ماجراهای Agent 47 قبل از وقایع اولین نسخه این سری است و به مانند یک پیش درآمد خواهد بود. هنوز هم آزادی عمل در گیم پلی بازی موج می‌زند و این بازیباز است که مشخص می‌کند اهداف‌اش را چگونه از بین خواهد برد. در بازی حق انتخاب‌های زیادی به بازیبازان داده خواهد شد و خود آن‌ها باید تصمیم بگیرند چطور بازی را ادامه دهند. این بازی در ابتدا قرار بود تا در ماه December سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شود، اما، انتشار آن با چند ماه تاخیر مواجه شد. یکی از نکات جالب در مورد بازی، این است که این عنوان قرار است به صورت اپیزودیک منتشر شود و در واقع، این ماه اولین قسمت از بازی منتشر خواهد شد. تا چندین ماه، بسته‌های الحاقی مختلفی برای بازی منتشر خواهد شد که به تدریج بازی را کامل می‌کند و در نهایت، زمانی که تمام محتویاتی که برای بازی تدارک دیده شده منتشر شدند، یک نسخه فیزیکی از بازی نیز به بازار عرضه خواهد شد. بدون شک طرفداران انتظار زیادی برای دیدار دوباره با Agent 47 افسانه‌ای کشیده‌اند، حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بازی می‌تواند پاسخ درخور توجهی به انتظار آن‌ها بدهد یا خیر.

۶. EA Sports UFC 2      پلتفرم: PS4 ،Xbox One        تاریخ انتشار: ۱۵ March (مصادف با ۲۵ اسفند)

ea ufc 1040x580

EA Sports UFC 2

دومین نسخه از سری EA Sports UFC نیز قرار است در این ماه به بازار عرضه شود. نسخه قبلی که به شدت توسط منتقدان و بازیبازان مورد بی‌توجهی واقع شد، درس عبرت خوبی برای سازندگان بوده تا این بار با دقت هرچه بیشتر دست به ساخت بازی بزنند. گیم پلی بازی دچار تغییر و تحولات زیادی شده و زمان بندی درست در این نسخه از اهمیت زیادی برخوردار است. سیستم Knockout بازی نیز تغییرات زیادی را به خود دیده و بسیار پویاتر از گذشته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این نسخه، اضافه شدن مبارزان زن به بازی بوده است. بخش‌های دیگر بازی نظیر Career Mode نیز شاهد تغییراتی به خود بوده‌اند که نوید هرچه بهتر بودن بازی نسبت به نسخه قبل را می‌دهد. تصویر دو مبارز معروف UFC یعنی Ronda Rousey و Conor McGregor بر روی کاور این نسخه قرار خواهد داشت. همچنین در بازی می‌توان در قالب مبارزان خارج از دنیای UFC نظیر Bruce Lee و Mike Tyson نیز به انجام بازی پرداخت. در کل، به نظر می‌رسد EA Sports UFC 2 می‌تواند اشتباهات نسخه قبل را جبران کرده و یک بازی درخور توجه را به طرفداران UFC هدیه دهد.

۷. TrackMania Turbo       پلتفرم: PS4 ،Xbox One ،PC        تاریخ انتشار: ۲۲ March (مصادف با ۳ فروردین ۱۳۹۵)

tmt e3 screen stadium3 209043

TrackMania Turbo

این بازی که اولین بار در خلال نمایشگاه E3 2015 معرفی شد، یکی دیگر از بازی‌هایی است که Ubisoft قرار است در سال ۲۰۱۶ به انتشار برساند. شاید در نگاه اول این بازی کمی ناشناخته به نظر برسد، اما، باید گفت سری TrackMania قدمتی ۱۳ ساله دارد و نسخه‌های مختلفی از آن برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است. این سری بیشتر به خاطر داشتن تعداد زیادی مسیر مختلف برای مسابقه شهرت دارد و جدیدترین نسخه از این سری یعنی TrackMania Turbo نیز از این قائده مستثنی نبوده و بیش از ۲۰۰ مسیر مختلف برای مسابقه را در دل خود جای داده است. سازندگان اعلام کرده‌اند که دوست داشته‌اند عنوانی آرکید (Arcade) بسازند و به هیچ وجه قصد تبدیل کردن TrackMania Turbo به عنوانی شبیه ساز را نداشته‌اند. البته سبک بازی به طور مشخص به مذاق همه خوش نخواهد آمد و هر کسی با بازی ارتباط برقرار نخواهد کرد. این عنوان هم در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ منتشر شود ولی عرضه آن به سال ۲۰۱۶ موکول شد. همچنین، لازم به ذکر است که بازی از تکنولوژی واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

۸. Adrift       پلتفرم: PS4 ،Xbox One ،PC          تاریخ انتشار: ۲۸ March (مصادف با ۹ فروردین ۱۳۹۵)

adrift screenshot 1

Adrift

بدون شک یکی از جاه طلبانه‌ترین عناوین سال ۲۰۱۶ بازی Adrift است، بازی که سازندگان آن امید زیادی به موفقیت‌اش داشته و واقعاً هم اگر همه چیز خوب پیش رود، شاهد عنوانی جالب توجه خواهیم بود. Adrift در اعماق فضا جریان دارد، جایی که جاذبه صفر است و باید به وسیله ابزار آلات مختلف در محیط جا به جا شد. داستان Adrift مربوط به یک فضانورد است که خود را در میان خرابه‌های یک ایستگاه فضایی می‌یابد، در حالی که نه می‌داند کجاست و نه حافظه‌اش درست کار می‌کند. حال باید در نقش این فضانورد به جستجو در محیط بپردازید تا متوجه شوید که چه بلایی به سر آن ایستگاه فضایی آمده و تلاش کنید تا برای خود سفینه‌ای ساخته و به سیاره زمین باز گردید. در توسعه بازی از موتور گرافیکی قدرتمند Unreal Engine 4 استفاده شده که بدون شک نوید یک گرافیک خارق‌العاده را به بازیبازان می‌دهد. احتمالاً بازی شبیه به فیلم تحسین شده Gravity خواهد بود که از این نظر بازی برای طرفداران سینما نیز جالب خواهد بود، هرچند که خود سازندگان بیشتر اعتقاد دارند که طراحی هنری بازی شبیه به فیلم ۲۰۰۱: A Space Odyssey اثر جاودان Stanley Kubrick است. سازندگان اعلام کرده‌اند که نحوه روایت داستان بازی نیز شباهت‌هایی به بازی Journey خواهد داشت. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بلندپروازی‌های سازندگان Adrift مثمر ثمر واقع خواهد شد یا خیر. لازم به ذکر است که این بازی نیز از تکنولوژی واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد و نسخه کنسولی بازی هم مدتی بعد از انتشار نسخه PC آماده خواهد شد.

۹. MLB The Show 16       پلتفرم: PS4 ،PS3        تاریخ انتشار: ۲۹ March (مصادف با ۱۰ فروردین ۱۳۹۵)

22917966933 42545a7d14 o

MLB The Show 16

بار دیگر شاهد عرضه نسخه جدید سری MLB The Show هستیم، سری بازی‌هایی که که در انحصار پلتفرم‌‎های Sony قرار دارند و با توجه به سطح کیفی بسیار مطلوب‌شان توانسته‌اند طی چند سال اخیر طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کنند. از آن جایی که نسخه قبلی این سری یعنی MLB The Show 15 در زمینه گیم پلی با ضعف خاصی مواجه نبود، در این نسخه نیز هسته اصلی گیم پلی بدون تغییر مانده و تنها برخی جزئیات بهبود یافته است. در این نسخه، تصویر Josh Donaldson بازیکن تیم Toronto Blue Jays بر روی کاور بازی قرار خواهد داشت. بدون شک بهترین شبیه ساز مسابقات Baseball در حال حاضر همین سری است و احتمال موفقیت MLB The Show 16 نیز بسیار بالا است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا
نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی گذرا به بازی‎های مهمی که قرار است در ماه March منتشر شوند - گیمفا