بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا

بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally

دانیال دهقانی
۱۳:۵۲ ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا

ساختن یک بازی Racing که قرار است برروی مسابقات رالی تمرکز داشته باشد، خیلی با ساخت عنوانی Racing با سبک و سیاق بازی‌هایی نظیر Need For Speed و Burnout فرق دارد. عنوان رالی محور باید شبیه‌ساز (Simulation) باشد (همچون Forza Motorsport) نه آرکید (Arcade، همچون Need For Speed) در عنوان رالی محور شما نمی‎‌توانید با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت در هر خیابانی که می‌خواهید جولان دهید، بلکه باید در مسیرهای Off-Road، اولویت اول‌تان صحیح و سالم رسیدن به خط پایان باشد. مشخصاً ساختن یک بازی رالی محور که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، کار هر سازنده‌ای نیست و ریسک زیادی دارد؛ ممکن است بازی شما آنقدر خوب باشد که تبدیل به مقصد اول و آخر دوست‌داران این سبک از بازی‌های Racing شود، و ممکن هم هست که با شکست بازی دیگر امیدی به زنده کردن دوباره آن نباشد و هیچ ناشری دیگر روی آن سرمایه‌گذاری نکند. هیچ سازنده‌ای به اندازه‌ استدیوی خوش ذوق Codemasters، به ساخت بازی‌هایی Racing با سبک و سیاق مختلف علاقه ندارد. آن‌ها از طرفی سالانه نسخه‌ای جدید از سری F1 را عرضه می‌کنند که شبیه‌ساز مسابقات پرطرفدار فرمول یک است، از طرفی هم با سری DiRT مسابقات off-road (که رالی هم جزوی از آن‌هاست) را شبیه‌سازی می‌کنند؛ گاهی هم هوس ساخت یک نسخه از سری Grid به سرشان می‌زند، عنوانی که همچون Forza Motorsport یا Gran Turismo شما را به مسابقه با بهترین و سریع‌ترین ماشین‌های دنیا در پیست‌های مختلف دعوت می‌کند. نکته‌ جالب هم اینجاست که با وجود اینکه این استودیو تقریباً پرکار است (از طرفی سالانه نسخه‌ای جدید از سری F1 را عرضه می‌کند و همزمان روی یکی از دو سری Grid و DiRT هم کار می‌کند) اما، عناوینی که منتشر می‌کند عموماً از لحاظ کیفی قابل قبول هستند و بازیبازان از تجربه‌ آن‌ها لذت می‌برند. اما، نسخه‌ آخر سری DiRT یعنی Showdown تغییرات عمده‌ای در فرمول همیشگی این سری به وجود آورد که البته ناموفق هم بود و اکثر طرفداران از این بازی ناراضی بودند. شکست‌های Codemasters با F1 2015 ادامه یافت و طرفداران داشتند کم کم از این شرکت ناامید می‌شدند. حال، Codemasters که از اشتباهات خود در آخرین نسخه از سری DiRT درس عبرت گرفته است و سعی داشته تا شکست‌ آخرین بازی که منتشر کرد یعنی F1 2015 را هم جبران کند، به تازگی جدیدترین نسخه از سری DiRT را با نام DiRT Rally برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه کرده (البته نسخه‌ کنسولی در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد) و سعی داشته تا این عنوان را هرچه بیشتر به ریشه‌های این سری نزدیک کند. DiRT Rally بدون شک یکی از ‌بزرگ‌ترین شگفتی‌های امسال است، عنوانی که خیلی بی سر و صدا منتشر شد و از قضا بسیار هم بازی خوبی است و همه را غافلگیر کرده است.


dirt rally physical

باکس آرت رسمی بازی

نام بازی: DIRT Rally

سازنده: Codemasters

ناشر: Codemasters

پلتفرم‌ها: PC ،PS4 ،XBOX ONE

تاریح انتشار نسخه PC: هفتم دسامبر سال ۲۰۱۵ (۱۶ آذر ۱۳۹۴)

تاریخ انتشار نسخه کنسولی: ۵ آوریل ۲۰۱۶ (۱۷ فروردین ۱۳۹۵)

امتیاز در متاکریتیک: ۸۶/۱۰۰ (نسخه PC)


سخت اما دوست داشتنی

Codemasters با DiRT Rally سعی داشته تا خصوصیات نسخه‌ قبلی این سری را کنار گذاشته و از پایه این سری را بازسازی کند تا یک تجربه‌ تمام عیار از مسابقات رالی را به طرفداران ارائه دهد. آن قابلیت بازگشت زمان به عقب (که در برخی بازی‌ها Rewind نام دارد اما در سری DiRT به Flashback معروف بود) که وقتی در هنگام پیچیدن یا کم و زیاد کردن سرعت دچار اشتباه می‌شدید از آن استفاده می‌کردید کاملاً از بازی حذف شده است. برای DiRT Rally مهم نیست که شما تازه‌کار هستید و نمی‌توانید سریع باشید؛ این بازی نمی‌گذارد که راحت مقام اول را کسب کنید و پیش خودتان خیال کنید که خیلی ماهر هستید. برای دوام آوردن در DiRT Rally، باید سریع باشید، تمرکز کنید و ناامیدی را کنار بگذارید. وقتی که برای اولین بار DiRT Rally را بازی می‌کنید مسلماً سریع و ماهر نیستید؛ بسیار محتاط خواهید بود و هندلینگ خودروها در بازی برایتان چالش آفرین خواهد بود. در هر دور، شما زمان زیادی را از دست خواهید داد. احتمالاً بهترین نتیجه‌ای که می‌گیرید، حضور در میان ۴ راننده‌ برتر خواهد بود. وقتی به پیچ‌ها برسید دست و پای‌تان خواهد لرزید. ماهر شدن در DiRT Rally مشخصاً برای تمام افراد بسیار طاقت فرسا خواهد بود و عده‌ای را هم از بازی زده خواهد کرد، که آن عده به سرعت بازی را کنار خواهند گذاشت. اما آن کسانی که بیشتر بازی کنند و سعی کنند در آن مهارت کافی به دست آورند، بدون شک از بازی لذت خواهند برد. همانطور که گفته شد خبری از آن قابلیت معروف بازی‌های Codemasters یعنی Flashback نیست و این قابلیت به عمد کنار گذاشته شده است تا بازیباز بداند هرگاه که اشتباه کرد نمی‌تواند سریع آن را جبران کند؛ نبود این ویژگی همچنین به هرچه واقعی‌تر شدن بازی کمک کرده و باعث می‌شود تا بازیباز تحت فشار قرار گرفته و سعی کند بدون هیچ اشتباهی به راه خود ادامه دهد و این نکته را در نظر داشته باشد که هیچ راه بازگشتی نیست جز اینکه اگر اشتباه کرد، مسابقه را دوباره به طور کامل از نقطه‌ شروع آغاز کند. آن خط راهنما هم که در نسخه‌های قبلی وجود داشت (که البته می‌شد آن خط راهنما را از طریق منوها غیر فعال کرد) اینجا به طور کلی حذف شده است. همچنین عدم وجود یک بخش آموزشی جامع در بازی هم باعث می‌شود کسانی که کمتر با این سری آشنایی دارند، به دردسر بیفتند و با بازی انس نگیرند. به راستی لقب Dark Souls سبک Racing برازنده‌ DiRT Rally است. اما این محدودیت‌ها و سختی بیش از حد بازی، منجر به درک بهتر بازیباز از محدودیت‌های خودرواش می‌شود و بازیباز متوجه می‌شود که چقدر راحت ممکن است از مسیر منحرف شود؛ پس باید نهایت دقت خود را هنگام رانندگی به خرج دهد. مهم نیست که چقدر در دیگر عناوین Racing مهارت داشته‌اید، در DiRT Rally ساعت‌ها طول می‌کشد تا با بازی انس بگیرید و در آن حرفه‌ای شوید؛ پس اگر به دنبال عنوانی می‌گردید که بتوانید در آن به سادگی پیروز شوید به هیچ وجه سمت این بازی نیایید. اما هرچه که جلوتر می‌روید و ماهرتر می‌شوید اعتماد به نفس‌تان هم افزایش می‌یابد و کار به جایی می‌رسد که دیگر وقتی به یک پیچ برمی‌خورید استرس تمام وجودتان را فرا نمی‌گیرد و کمتر از سرعت‌تان می‌کاهید، زیاد از ترمز استفاده نمی‌کنید و دیگر از افزایش سرعت خودروی خود نمی‌هراسید. اگر صبور باشید و گام به گام با بازی پیش بروید و به خاطر سختی بیش از حد آن از بازی زده نشوید، پیروزی‌هایی که به دست می‌آورید برایتان ارزشمند خواهد بود و وقتی هر مسابقه را با پیروزی پشت سر می‌گذارید به خودتان افتخار خواهید کرد.

maxresdefault1 640x360

بازی بسیار سخت است و برای پیروز شدن باید تلاش زیادی کنید

DiRT Rally بازی باارزشی است چرا که شما را مجبور می‌کند برای اینکه نتیجه بگیرید، سخت تلاش کنید. وقتی اولین پیروزی را در بازی به‌دست آورید آن را برای همیشه به یاد خواهید داشت چرا که برای کسب آن پیروزی تلاش زیادی کرده‌اید و آن پیروزی حاصل تمرین‌های شما بوده است. شاید تا کسب آن پیروزی، بارها عصبانی شوید و تا مرز کنار گذاشتن بازی برای همیشه هم پیش بروید، اما اگر ناامید نشوید و ادامه دهید و طعم خوش اولین پیروزی را بچشید، آن وقت است که با می‌گویید سرانجام این همه تمرین و تکرار نتیجه داد. در برخی مواقع، همچون زمانی که در نزدیکی خط پایان هستید و برای پیروزی تلاش می‌کنید بازی بسیار هیجان انگیز خواهد شد؛ یک ثانیه زودتر یا دیرتر رسیدن به خط پایان ممکن است برنده را تغییر دهد، و اگر شما برنده نباشید، تمامی زحماتی که برای رسیدن به خط پایان کشیده‌اید از بین خواهد رفت؛ پس تک تک ثانیه‌ها در DiRT Rally حائز اهمیت است و باید دقت بسیاری را به خرج دهید تا بتوانید پیروز مسابقه باشید. نحوه‌ کنترل خودروها در DiRT Rally بسیار خوب و لذت‌بخش است و نسبت به زمانی که در Steam و به صورت Early Access در اختیار بازیبازان قرار گرفت، شاهد پیشرفت‌هایی بوده است که نشان از توجه سازندگان به نظرات و پیشنهادات بازیبازان است. یکی از نکات مثبت عرضه‌ زود هنگام بازی‌ها به صورت Early Access همین بازخوردهایی است که بازی از سوی بازیبازان دریافت می‌کند و فرصت خوبی را برای سازندگان ایجاد می‌کند که بدانند بازی‌شان چه نواقص و کمبودهایی دارد تا سعی کنند تا زمان عرضه نسخه کامل بازی آن‌‎‎ها را برطرف کنند. تجربه‌ بازی با یک کنترلر مناسب (همچون کنترلرهای XBOX 360 یا XBOX ONE) هم بسیار لذت‌بخش‌تر از تجربه‌ بازی به وسیله‌ صفحه کلید است و توصیه می‌شود که در صورت امکان، حتماً از یک کنترلر مناسب برای تجربه‌ بازی استفاده کنید، چرا که کنترل خودروها به وسیله صفحه کلید بسیار سخت‌تر است. بازی از ست‌های فرمان و پدال هم پشتیبانی می‌کند و تجربه‌ بازی با آن لوازم هم بسیار جالب خواهد بود. در کل، هندلینگ خودروها بسیار خوب بوده و در کنترل خودروها مشکلی وجود ندارد و DiRT Rally بر خلاف بسیاری از عناوین Racing که از مشکلاتی در این زمینه رنج می‌برند، توانسته به خوبی یک سیستم هندلینگ روان و دوست‌داشتنی را در بازی پیاده کند.

اگر خودروی شما صدمه ببیند هم به چشم خواهید دید که خودرو صدمه دیده، و هم از ضعیف شدن عملکرد آن متوجه می‌شوید که خودروی شما صدمه دیده است؛ و این موضوع به خاطر فیزیک عالی خودروها در بازی است و توجه سازندگان به این مسئله که صدمه دیدن خودرو تنها بر روی ظاهر آن تاثیر نمی‌گذارد و عملکرد خودرو را هم به همان نسبت تحت الشعاع قرار خواهد داد. این موضوع باعث می‌شود شما نهایت دقت را در سالم نگه داشتن خودروی خود در جریان مسابقات به خرج دهید چرا که اگر خودروی شما صدمه ببیند، برای تعمیرش هم باید وقت بگذارید و هم هزینه کنید. البته این سیستم تخریب پذیری خودرو در عناوین قبلی Codemasters هم به کار رفته بود اما اکنون به تکامل رسیده و به بهترین شکل ممکن از آب در آمده است.

برای کسانی هم که دنبال رقابت‌های PvP هستند، بخش Rallycross ایده آل است. همچنین مسابقات روزانه، هفتگی و ماهانه‌ای هم برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و ببینید که در میان بازیبازان دیگر، چه رتبه و وضعیتی دارید. همچنین نوعی لیگ را هم در بازی می‌توان درست کرد که در آن می‌توانید قوانین، نوع مسابقات و … را تعیین کنید و دوستان‌تان را دعوت کنید تا در آن شرکت کنند. همچنین قرار است بسته‌های الحاقی و به روز رسانی‌های متعددی برای بازی منتشر شود که مسلماً به هرچه بیشتر شدن محتوای بازی کمک خواهد کرد.

طعم خوش تنوع

در بازی ۳۹ خودرو وجود دارد؛ از خودروهای کلاسیک دهه ۶۰ گرفته تا خودروهای جدید و امروزی که در مسابقات WRC مورد استفاده قرار می‌گیرند. با اندکی اغماض، می‌توان گفت که DiRT Rally تقریباً تمامی خودروهایی که باید در یک بازی مربوط به رالی موجود باشد را در خود گنجانده است و اگر خودروی خاصی هم از قلم افتاده مربوط به مسائل لایسنس آن خودرو بوده است. البته اینکه از رانندگی با تمامی آن‌ خودروها لذت ببرید کار دشواری است و مسلماً چند خودرو بیش از بقیه خودروها بازیبازان را به خود جذب می‌کنند. خودروهای قدیمی همچون Mini Cooper S را نمی‌توان سریع به حساب آورد و مسابقه با آن‌ها کار چندان آسانی نیست. اما خودروهای مدرن و جدیدتری که در بازی وجود دارند بسیار قدرتمندتر و سریع‌تر هستند و راندن آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اگر آخرین نسخه از سری Need For Speed را تجربه کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که هندلینگ و کنترل اکثر خودروهای آن بازی شبیه به یکدیگر است، اما در DiRT Rally اینگونه نیست. تک تک این خودروها قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را داشته و هندلینگ و نحوه‌ کنترل آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و سازندگان به این مورد هم توجه کافی داشته‌اند. مکان‌هایی هم که مسابقات در آن‌ها برگزار می‌شود بسیار متنوع هستند و آب و هوا و پوشش گیاهی مختلفی دارند. از مسیرهای شنی و روان در فنلاند گرفته که به دلیل پستی و بلندی‌های مسیر مدام خودروی شما به هوا پرتاب می‌شود تا آن مسیرهای ناهموار یونان، یا آن مراتع سرسبزی که در حاشیه‌ آلمان است و در طول آن مسیر با مناظر بسیار زیبایی مواجه خواهید شد یا جاده‌های یخی سوئد که مسلماً راندن خودرو در آن مسیر به شدت دلچسب است و تجربه‌ای جالب را برای‌تان رقم خواهد زد؛ همگی این مسیرها حس و حال منحصر به فرد و خاصی دارند و بالطبع نحوه‌ رانندگی در هرکدام از آن‌ها هم متفاوت است. خودروی شما بسته به پوشش سطح زمین حرکت می‌کند و مسابقه دادن در مسیرهای خاکی، برفی و … نحوه خاص و متفاوتی دارد، و شما نباید همانگونه که در یک مسیر برفی خودرو را کنترل می‌کنید، در یک مسیر خاکی و پر از پستی و بلندی هم آن را همانگونه کنترل کنید. خودروی شما به هرکدام از این مسیرها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و کنترل خودرو در هرکدام از این مسیرها متفاوت است. پردازش برف و زمین‌های یخی در DiRT Rally بسیار خوب از آب در آمده، و وقتی که در آن مسیرها مسابقه می‌دهید و دانه‌های سفید رنگ برف به واسطه‌ حرکت خودروی شما روی آن مسیر پوشیده از برف در هوا پخش می‌شوند، حس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد. همچنین مسیر معروف Pikes Peak هم که مسیری کوهستانی در کلورادو است در این بازی وجود دارد، و البته تعدادی مسیر برای مسابقات Rallycross.

dirt rally announce 04 587x360

مسابقه دادن در چنین مسیری بسیار جذاب است

زیبا و چشم نواز

بازی از لحاظ گرافیکی هم عالی است. البته عناوین Codemasters از لحاظ گرافیکی همواره عملکرد خوبی داشته‌اند اما بدون شک DiRT Rally گل سرسبد آن‌هاست. طراحی خودروها بسیار خوب و دقیق صورت گرفته و بر خلاف دیگر ساخته‌ Codemasters یعنی Grid Autosport که به برخی جزئیات خودروها توجه چندانی نشده بود و جای کار بیشتری داشت، اینجا در طراحی خودروها به جزئیات هم توجه بسیاری شده است و خودروها بسیار دقیق طراحی شده‌اند. طراحی محیط‌ها و جاده‌ها هم بسیار خوب است و مواردی نظیر درختان و … هم طراحی قابل قبولی دارند. سازندگان حتی به جزئیاتی نظیر گرد و خاکی که هنگام حرکت خودروها از روی زمین بلند می‌شوند و به گوشه‌ای دیگر می‌ریزند هم توجه داشته‌اند؛ یا وقتی که از چاله‌ای که در آن آب جمع شده عبور می‌کنید و مقداری آب به هوا می‌پاشد، تمامی این موارد نشان‌دهنده دقت و مهارت سازندگان است. بدون شک DiRT Rally از لحاظ گرافیکی بهترین ساخته Codemasters است. در کل، از لحاظ گرافیکی سازندگان عملکرد بسیار خوبی از خودشان نشان داده‌اند و هیچگونه کم‌کاری در این زمینه دیده نمی‌شود و یکی از نقاط قوت بازی هم همین کیفیت بالای بازی از لحاظ گرافیکی است. در بازی هیچگونه مشکل فنی یا باگی وجود ندارد، بازی به خوبی بهینه‌ سازی شده و ناشران دیگری که در زمینه بهینه سازی بازی‌هایشان کم کاری می‌کنند، باید از Codemasters درس بگیرند. و از آن بهتر عملکرد بازی در زمینه‌ صداگذاری است، که بدون هرگونه اغراقی باید گفت DiRT Rally هیچ ایرادی در این زمینه ندارد. همواره ممکن است بعضی بازی‌ها از لحاظ افکت‌های صوتی موجود آنقدر ضعیف عمل کنند که بازیباز عطای آن را به لقایش بخشیده و از طریق منوی بازی، کلیه افکت‌های صوتی را قطع کنند، اما DiRT Rally به هیچ وجه اینطور نیست. از صدای موتور خودروها گرفته تا زمانی که ترمز می‌کنید، تمامی این افکت‌ها با دقت و ظرافت خاصی در بازی به کار رفته‌اند و از این نظر بازی هیچگونه ضعفی ندارد؛ آنقدر این افکت‌های صوتی دقیق و زیبا ساخته شده‌اند که نه تنها همچون برخی دیگر از عناوین این سبک گوش خراش و آزار دهنده نیست، بلکه هیچگاه به فکر قطع کردن این افکت‌ها نمی‌افتید. کمک راننده‌ای هم که در کنار شما حضور دارد نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند و شما را از موانع پیش رو باخبر می‌کند. البته عناوین قبلی این سری هم از لحاظ صوتی عملکرد خوبی داشتند و با توجه به سابقه درخشان Codemasters در این زمینه، طرفداران انتظار داشتند که این عنوان هم از لحاظ صوتی عملکرد خوبی از خود نشان دهد که خوشبختانه همینطور هم است.

best gameplay dirt rally

بازی از لحاظ گرافیکی عالی است

جمع بندی

در مجموع، باید گفت که DiRT Rally بازی بسیار خوش ساخت و خوبی است، اما توصیه‌ آن به همه ممکن نیست. بازی بسیار سخت است و برای کسانی که به دنبال بازی‌های چالش برانگیز نیستند قطعاً خوشایند نخواهد بود. اگر قبلاً DiRT 3 را بازی کرده‌اید، اینجا هم به مشکل چندانی برنخواهید خورد و پس از مدتی تمرین به بازی عادت خواهید کرد. اگر هم که تاکنون هیچکدام از نسخه‌های این سری را بازی نکرده‌اید باز هم اشکالی ندارد، اگر صبور باشید و حوصله به خرج دهید، می‌توانید مهارت کافی را در بازی پیدا کنید. نبود یک بخش آموزشی و البته حذف مواردی همچون Flashback و Racing Line از بازی قطعاً موجب آزردگی بازیبازان تازه‌کار می‌شود، اما سختی بازی باعث شده تا قدر تک تک لحظات را بدانید و با دقت فراوان رانندگی کنید. سیستم تخریب پذیری خودروها هم در این نسخه به بهترین شکل ممکن پیاده شده و به هرچه واقعی‌تر شدن بازی کمک کرده است. از لحاظ محتوا هم بازی هیچ کمبودی ندارد، انواع خودروها و مسیرهای مختلف در بازی وجود دارد و از آن مهم‌تر این است که آن‌ها واقعاً با هم تفاوت دارند؛ مسابقه در هر مسیر کاملاً متفاوت است و خودروها هم هرکدام هندلینگ و نحوه‌ کنترل مخصوص به خود را دارند. گرافیک بازی هم بسیار خوب است و مهم‌تر از آن، مشکل فنی خاصی در بازی دیده نمی‌شود و باید به سازندگان به خاطر بهینه‌سازی خوب بازی تبریک گفت. افکت‌های صوتی هم با دقت و ظرافت خاصی ساخته و به کار گرفته شده‌اند و نقص خاصی در این مورد هم دیده نمی‌شود. بخش آنلاین بازی هم از بخش‌های جالبی تشکیل شده و تجربه‌ آن خالی از لطف نیست، به خصوص لیگ‌ها که در آن‌ها جذابیت زیادی نهفته است. اگر صبور هستید و از شکست‌های پیاپی بدتان نمی‌آید، DiRT Rally برای شما ساخته شده و از آن نهایت لذت را خواهید برد، اما اگر به بازی‌های سخت علاقه‌ای ندارید مسلماً نمی‌توانید مجذوب این بازی شوید. DiRT Rally به عنوان اولین نسخه از سری DiRT که برای نسل هشتم منتشر می‌شود توانسته به خوبی ظاهر شود و اولین قدم را محکم بردارد، و این نوید آینده‌ای درخشان برای این سری را به طرفداران می‌دهد.

grade dirt rally

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا
بازی برای دیوانگان Rally | نقد و بررسی عنوان Dirt Rally - گیمفا