شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا

تجربه‌ای دوباره از جنس تاریکی | نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne

سعید آقابابایی
۱۵:۳۰ ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا

آری… شب، سیاه، خوفناک و خونین است اما مگر نه این که تو خود، زاده خونی و شب خونین را برایت تن‌‎پوش است؟ گویی پا در قلمرو خود می‎گذاری به امید یافتن ذره‎ای رویا در دل کابوسی مطلق. آهای شکارچی! غافلی از این که همین کابوس مطلق، رویای رستگاری تو خواهد بود. در دل شب زوزه دیوهای انسان‎نما را می‎شنوی و به دعوت آنها پاسخ مثبت می‎دهی و یکبار برای همیشه زوزه آنها را در اعماق شب محو خواهی کرد و در گرگ و میش صبح، به رستگاریشان خواهی رساند تا بلکه خود نیز رستگار شوی. نوای مرگ برایت خوش‎ترین ترانه‎هاست، سختی برایت عشق، و سکوت آوایی موزون است. دل در گرو عشق شهری مرده و ساکنانی دیوانه می‏‎گذاری. دل‎خوش به دیدن موجودات مخوف و هیولاها می‎شوی، با تمام وجود عاشق سیاهچاله‎هایی هولناک خواهی شد و گشت و گذار در بین مردگان و دیوانگان و دیوها، از هر منظره و شهر و تفریحی برایت لذت‎بخش‎تر است. حتی گذر زمان را نیز در اعماق تاریکی و شنیدن طنین بی‎وقفه مرگ، احساس نخواهی کرد. آری… شب در راه است ولی با چراغی از آگاهی قدم به آن خواهی گذاشت، با هر گام که برمی‎داری کوله‎بار تجربه‎ات سنگین و سنگین‎تر خواهد شد تا در برابر اتفاقاتی که ناگزیر و بی‎رحم به استقبالت خواهند آمد، مانند اسلحه‎ای از آن استفاده کنی. هر زخمی که بر بدن برداری، مرهمی خواهد شد برای ادامه کوره‎راه تاریک و دشواری که در پیش داری. پس نگذار هراس شب، هراس زمزمه دیوهای مخوف و ددصفتان در دل تاریکی و مرگی که در پس هر کوره‎راه به کمین نشسته است، بر تو غالب شود و لحظه‎ای تو را گمراه کند. گمراهی همانا و غرق شدن در عروق قلب تپنده سیاهی همانا. چراغ آگاهی‎ات را محکم نگاه دار و قدم در دل شب بگذار، شبی مطلق و ناتمام که تنها تو می‎توانی آن را به صبح برسانی. بدرود شکارچی… بدرود

نماد و تصویر اصلی این بسته الحاقی

نماد و تصویر اصلی این بسته الحاقی

زمانی که نام عناوین Souls و Bloodborne را می‎شنوم ناخودآگاه احساس عجیبی آکنده از عشق و شوق به من دست می‎دهد که هیچ بازی دیگری در طول این عمر زندگی من موفق به انجام چنین کاری نشده است و نتوانسته تا مانند این عناوین روح مرا مجذوب خود کند و به عنوان بخشی جدانشدنی و البته بسیار دوست داشتنی از زندگی من تبدیل شود. حتی با وجود بارها بازی کردن و به اتمام رساندن Bloodborne باز هم کافیست تا وقتی کنسول خود را روشن می‎کنم لوگو و نام بازی را روی صفحه ببینم تا وسوسه شوم باز هم عناوین جدید را رها کرده و یک بار دیگر وارد دنیایی شاهکار میازاکی شوم. کسانی که با قلبشان عاشق این بازی هستند و آن را تجربه کرده‎اند می‎دانند چه می‎گویم. گویی این بازی طوری ساخته شده که هیچ‎گاه از آن خسته نشوی و هرگز تکراری نشود.

زمانی که مطلع شدیم میازاکی در حال ساخت یک بازی انحصاری به نام Bllodborne (که در ابتدا نام رمزی آن Project Beast بود) برای کنسول پلی استیشن ۴ است تمام صنعت بازی منتظر بودند تا ببینند این بار این نابغه بازیسازی چه عنوانی را در سر دارد و وقتی نخستین تریلرها از بازی نهایی که دیگر نامش Bloodborne شده بود را مشاهده کردیم همان موقع فهمیدیم که یک شاهکار دیگر در راه است و از همان موقع هیچ کسی و هیچ منتقدی و هیچ بازیبازی نبود که نداند این بازی یک عنوان بی‎نظیر خواهد بود و کسی در موفقیت آن شک نداشت.

گذشت تا بازی منتشر شد و همان‎طور که همه انتظار داشتند نیز شد و تحسین‎ها و نمرات عالی بود که پشت سر هم برای این شاهکار انحصاری ردیف می‎شدند و این بازی موفق شد تا امتیاز متای فوق‎العاده ۹۲ را کسب نماید و در بین برترین عناوین سونی و From Software جای بگیرد. بدون شک استودیو From Software و در راس آن ها هیدتاکا میازاکی، اکنون یکی از برترین استودیوهای سازنده بازی در این صنعت هستند که این را با قرار گرفتن در بین کاندیداهای برترین سازنده سال ۲۰۱۵ و همچنین قرار گرفتن بازی انحصاری Bloodborne در بین کاندیداهای برترین بازی سال ۲۰۱۵ نیز ثابت کردند و خود را به عنوان اساتید ساخت اکشن نقش آفرینی های زیبا و سخت و نفس‎گیر معرفی کرده‎اند.

دوست دارم بدانم در سر طراحان باس‎های بازی چه می‎گذرد این طرح‎ها تنها به ذهن یک نابغه می‎رسند

باس عزیز شما دقیقا از کدوم طرف هستی که اسمش بشه جنگ رودررو؟!

اگر بخواهم در مورد بازی Bloodborne صحبت کنم می‎توانم یکسره آنقدر حرف بزنم که از دستم خسته شوید و عطای مقاله را به لقایش ببخشید ولی این مقاله در مورد بازی اصلی Bloodborne نیست. این مقاله درباره بسته الحاقی ارزشمند این بازی با نام The Old Hunters است که اخیرا منتشر شده است و بار دیگر ما را به شهر Yharnam بازخواهد گردانید تا ماجراجویی جدیدی را در این دنیای مخوف تجربه کنیم.

همان‎طور که در مقاله نقد و بررسی بسته الحاقی برترین بازی سال ۲۰۱۵ یعنی Hearts of Stone از بازی Witcher 3 خدمت شما عزیزان عرض کردم، به راستی برخی بسته‎های الحاقی از برخی بازی‎های مثلا بزرگ و کامل که این روزها عرضه می‎شوند کامل‎تر هستند و معمولا هم این بسته‎ها کار سازندگانی هستند که خود بازی اصلیشان هیچ کم و کسری نداشته است و از بازی خود نزده‎اند تا بخشی از آن را به عنوان بسته الحاقی بفروشند که این مرضی است که این روزها بدجوری گریبان صنعت بازی را گرفته است. در ادامه مقاله نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters از بازی Bloodborne با گیمفا همراه باشید تا با هم نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کنیم.

bloodborne the old hunters

Bloodborne: The Old Hunters

نام بسته الحاقی: The Old Hunters

بازی مربوطه: Bloodborne

سازنده: From Software

ناشر: شرکت سرگرمی‎های سونی

ژانر: اکشن نقش‎آفرینی

پلتفرم: PS4

تاریخ انتشار: ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ (۳ آذر ۱۳۹۴)

دریاچه ‎ای از خون بر زمین جاریست دریاچه‎ای که شاید ما ایجاد کرده‎ایم

دریاچه ‎ای از خون بر زمین جاریست، دریاچه‎ای مملو از مرگ و فغان و فراق…

داستان: ناامیدی گناه است… همه ما گناهکار

اصولا همانطور که در مقالات مربوط به سری سولز نیز همواره خدمتتان عرض کرده‎ام در مورد داستان عناوین ساخته میازاکی، هم زیاد نمی‎توان صحبت کرد و هم یک دنیا حرف است که بتوان زد. یعنی این که عناوین مبازاکی اغلب بر پایه داستان‎گویی محیطی بنا شده‎اند و بسیاری از بار داستانی را نوشته‎ها و صحبت‎هایی که با شخصیت‎های حاضر در بازی انجام می‎دهیم به دوش می‎کشد و در نهایت، بازی بسیاری از داستان را به برداشت شخصی شما واگذار می‎کند. البته در مورد بازی Bloodborne این موضوع کمی متفاوت بود و داستان با این که باز هم بسیار پیچیده و قابل برداشت شخصی کردن است ولی کمی سر راست‎تر از عناوین سولز است. پس این که می‎گویم زیاد نمی‎توان صحبت کرد منظور این است که سازندگان زیاد اطلاعات خاصی را راجع به بازی به ما نمی‎دهند و از این جهت می‎گویم بسیار می‎توان صحبت کرد که هر شخصی که بازی را تجربه کرده است می‎تواند یک داستان تاحدودی متفاوت از دیگری را برداشت کرده باشد و به شکل دیگری آن را در ذهن خود بسط داده است.

داستان بسته الحاقی The Old Hunters همانطور که از نامش پیداست وقایع مربوط به سال‎ها قبل از داستان بازی اصلی در زمان شکارچیان قدیمی (Old Hunters) را بازگو می‎کند. بازی در شهر Yharnam اتفاق می‎افتد که وقتی آن را در بسته الحاقی می‎بینید واعا برایتان عجیب است زیرا شهر اوضواع بسیار بدتر و تاریک‎تر و خونین‎تری را نسبت به زمان بازی اصلی دارد و  تعجب می‎کنید که چگونه سال‎ها بعد از زمان این بسته الحاقی (یعنی در زمان بازی اصلی) این شهر توانسته مقداری التیام یابد و محیطی بهتر پیدا کند (وقتی می‎گویم در بازی اصلی شهر ویران Yharnam نسبت به بسته الحاقی اوضاع بهتری دارد خودتان حدس بزنید که وضع این شهر در بسته الحاقی چگونه و به چه وضعی است).

رفتنت با خودت است برگشتنت هم با خودت استخب درست بازی کن برادر من

رفتن و برگشتن با خودت است.

جو شهر بسیار ماتم‎زده، تاریک، غمناک و ویران است و از طرفی هم بسیار مخوف و رعب‎انگیز و پر از دشمنان و موجودات عجیب و وحشی و شکارچیانی است که کافی است حضور شما را احساس کنند تا با حداکثر قدرت به سمتتات حمله‎ور شوند و قصد دریدنتان را کنند. در مورد اتفاقات و وقایع بعدی که در داستان این بسته الحاقی رخ می‎دهد چیزی نمی‎گویم تا داستان برای کسانی که هنوز این بسته را بازی نکرده‎اند و می‎دانم تعدادشان زیاد است اسپویل نشود.

به طور کلی داستان بازی برای یک بسته الحاقی بسیار مناسب و جذاب است و میازاکی باز هم بسیاری از نکات این داستان را در گوشه و کنار شهر و در دل دخمه‎ها و … جای داده است تا هر کس بیشتر اکتشاف کند بیشتر نیز از داستان و سرنوشت و وقایع این دنیای ویران اطلاعات کسب کند و باز وایای مختلف آن آشنا شود. بسته الحاقی The Old Hunters در بخش داستانی نیز مانند بقیه بخش‎های بازی که در ادامه به تک تک آن‎ها خواهیم پرداخت بی‎نقص و موفق عمل کرده است و بستری مناسب برای رخ دادن گیم‎پلی بازی برای ما فراهم کرده است.

استفاده از تیروکمان بسیار لذت‎بخش است

استفاده از تیروکمان بسیار لذت‎بخش است.

گرافیک: به زیبایی نسل هشتم، به قدرت مرگ

حتما می‎دانید که وقتی یک بسته الحاقی برای یک عنوان منتشر می‎شود، نمی‎توان انتظار گرافیکی غیر از آن چه که در بازی اصلی دیده‎ایم، داشته باشیم. شاید اصلاحاتی بر روی آن انجام شده باشد ولی کلیت و زیربنای گرافیک بازی همان چیزی است که در نسخه اصلی بازی شاهد بوده‎ایم. در بسته الحاقی The Old Hunters نیز گرافیکی عالی و فوق‎العاده به مانند بازی اصلی را مشاهده می‎کنیم، البته گرافیک بعد از آپدیت‎های بازی را، که همه مشکلات فنی را برطرف کرد در این بسته شاهد هستیم که به مانند گرافیک عنوان آپدیت شده Bloodborne هیچ گونه مشکل فنی و هنری به آن وارد نیست وجای هر گونه ایراد گرفتنی را از ما گرفته است.

در بخش فنی همان‎طور که عرض کردم این بسته الحاقی فاقد هرگونه مشکل فنی و افت فریم و ضعف‎های گرافیکی است و شرایط بازی کردن با بالانرین کیفیت را برای ما فراهم می‎کند. به راستی در طول مدت طولانی که برای تجربه جای جای بازی و سرک کشیدن به تمام گوشه و کنارهای این بسته الحاقی صرف کردم هرگز مشاهده نکردم که یک ایراد فنی و افت فریم و… در بازی رخ دهد و کار سازندگان در این مورد واقعا قابل تحسین است.

در بخش هنری که اگر صحبت نکنم بهتر است. تصاویر و تریلرهای بازی و این بسته الحاقی و تنها نگاه کوچکی به کارنامه طراحی هنری عناوین میازاکی کافیست تا شاهد برترین طراحی هنری سال ۲۰۱۵ (از نظر بنده) باشیم. به راستی که جایزه برترین طراحی هنری در سال ۲۰۱۵ در حضور غول‎هایی مثل ویچر ۳، باز هم به عقیده من حق طراحان هنری نابغه بازی Bloodborne بود ولی خب به هر حال سلایق انسان‎ها با هم فرق دارد و نمی‎توان انتظار داشت هر گونه که فکر می‎کنی، بقیه هم همان‎طور فکر کنند.

دوست دارم بدانم در سر طراحان باس‎های بازی چه می‎گذرد این طرح‎ها تنها به ذهن یک نابغه می‎رسند

دوست دارم بدانم در سر طراحان باس‎های بازی چه می‎گذرد. این طرح‎ها تنها به ذهن یک نابغه می‎رسند.

بگذارید راحت بگویم، در بسته الحاقی The Old Hunters طراحی هنری بازی اگر از نسخه اصلی بازی برتر نباشد ضعیف‎تر نیست و شاهد طراحی هنری و مراحل بی‎نظیری هستیم که باز هم در زمینه خلق دشمنان بازی و به ویژه باس‎ها، خارق‎العاده عمل می‎کند و دقایقی تنها محو تماشای باس‎های بازی خواهید شد تا فقط بفهمید که سر و ته و فرم بدنی موجودی که قرار است شما را بیچاره کند چگونه است و اصلا آیا سر و بدن و دست و پا دارد یا نه و اگر دارد، یکی دارد یا چند تا؟! به راستی که انسان از نبوغ و خلاقیت و هنری که در ذهن طراحان این بازی وجود دارد تعجب می‎کند و فکر کردن به این که چگونه ذهنی می‎تواند چنین موجوداتی را در خود خلق کند، بسیار جذاب است و چیزی جز تحسین طراحان بازی را در پی ندارد. در این بسته الحاقی همچنان شاهد محیط مرده و طراحی تاریک و گوتیکی که در بازی اصلی وجود داشت، هستیم و چه بسا که طراحی آن تاریک‎تر نیز شده است و بر روی زمین شاهد جوی‎ها و دریاچه‎های خون هستیم که به راه افتاده‎اند و گاها این فکر را به سر شما می‎اندازد که واقعا این شهر را هیچ امیدی به رستگاری نیست و نخواهد بود.

به طور کلی در بخش گرافیک این بسته الحاقی هم مانند سایر بخش‎ها شاهد خلق یک شاهکار هنری چه در زمینه فنی و چه در زمینه طراحی هنری بازی هستیم و The Old Hunters موفق می‎شود تا امتیاز کامل را کسب کند و از هر نظر کاربران و طرفداران را راضی و خشنود نگاه دارد تا به بازی مورد علاقه خود افتخار کنند و برگ زرین دیگری را نیز در کارنامه عالی میازاکی و From Software رقم بزند.

طراحی هنری بازی کلمه‎ای غیر از شاهکار را نمی‎طلبد

طراحی هنری بازی کلمه‎ای غیر از شاهکار را طلب نمی‌کند.

گیم‎پلی: عشق بازی با مرگ

قدرت گیم‎پلی در The Old Hunters بیداد می‎کند، درست به مانند بازی اصلی. هر چه از فوق‎العاده بودن گیم‎پلی اینه بازی و این بستته الحاقی سخن بگوییم باز هم کم گفته‎ایم و تنها و تنها باید آن را تجربه کنید تا عمق صحبت بنده را درک کنید. هر آنچه که از گیم‎پلی یک عنوان چالش‎برانگیز اکشن نقش‎آفرینی می‎خواهید را این بازی و بسته الحاقی دوست‎داشتنی‎اش به شما هدیه می‎دهد و حتی بیشتر از آنچه که انتظار دارید نیز سخاوتمندانه در اختیار شما قرار می‎دهد.

مهمترین نکته در گیم‎پلی این بسته الحاقی ابن است که سازندگان نگذاشته‎اند که بازی ذره‎ای برایتان تکراری شود و این به لطف کلی محتوای جدید است که در این بسته الحاقی وجود دارند. بگذارید مروری بر این محتوای جدید داشته باشیم تا ببینیم چه مواردی در The Old Hunters به بازی اضافه شده‎اند. این بسته الحاقی شامل چهار ناحیه جدید (۳ به اضافه Hunter’s dream)، پنج باس فایت جدید، چهار NPC، ده اسلحه سرد جدید، پنج اسلحه گرم جدید، سه Hunter tools جدید و نه ست کامل زره و لباس جدید به همراه کلی آیتم جدید اضافه شده بازی که این مجموعه باعث شده است تا بازی به هیچ وجه حال و هوای تکراری شدن به خود نگیرد و از لباس گرفته تا اسلحه‎هایتان و دشمنان و باس‎ها و … همه و همه جدید هستند.

دشمنان جدید و خوفناک بازی طراحی بی نظیری دارند مثل همیشه

دشمنان جدید و خوفناک بازی طراحی بی نظیری دارند… مثل همیشه

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی سازندگان این بسته الحاقی در واقع دو دی ال سی بوده است که بعدا تصمیم گفته شده تا در قالب یک بسته عرضه شود که تصمیم خوبی هم بوده است و این تعداد محتوای جدید همراه با گیم‎پلی بی‎نظیر بازی، تشکیل یک بنای قدرتمند را داده‎اند به نام The Old Hunters که از هر جهت جذاب و لذتبخش است به ویژه در بخش مبارزات بازی که گل سرسبد گیم‎پلی Bloodborne است.

گیم‎پلی و مبارات بازی همچنان همان حالت سریع و مرگبار بازی اصلی را دارا هستندو باید هر لحظه حواستان به کوچکترین حرکات و حملات دشمنان جمع باشد زیرا لغزشی کوچک باعث مرگتان خواهد شد. به ویژه باس‎ها در این بسته الحاقی بسیار غیر قابل پیش‎بینی ‎تر از قبل شده‎اند و الگوی حملات خود را به طرز نامرتبی تغییر می‎دهند تا کاری را درست در لحظه‎ای که انتظارش را ندارید انجام دهند و شما را غافلگیر نمایند. یکی دو باس فایت در این بسته الحاقی هستند که جزو سخت‎ترین باس‎های کل این بازی و حتی در حد برخی باس‎های وحشتناک سری سولز هستند و گاهی فکر می‎کنید کشتنشان غیرممکن است ولی به هر حال راهش را خواهید یافت، البته با پشتکار و خستگی‎ناپذیری.

مراحل و مناطقی که در این بسته الحاقی به بازی اضافه شده‎اند درست به همان کیفیت بی‎نظیر طراحی مراحل بازی اصلی هستند و کارگردانی هنری و طراحی بی‎نظیر مناطقی با معماری گوتیک در بازی چشم هر علاقمند وطرفدار و حتی چشم هر کسی به هنر علاقمند است به خود خیره می‎کند و تحسین هر کسی را برمی‎انگیزد. مناطق جدید و مراحل این بسته الحاقی کاملا حس و حال بازی را به شما منتقل می‎کنند و به بهترین شکل ترکیبی یکدست را با گیم‎پلی بازی به وجود می‎آورد.

screenshot 1

یکی از باس‎هایی که باعث می‎شود رسما اشکتان در بیاید و از سازندگان کینه به دل بگیرید. بازی کنید تا معنی حرفم را متوجه شوید.

در واقع باید گفت چه در بازی اصلی و چه در این بسته الحاقی هیچ نکته ناهمگون و ناهماهنگ با کل بازی وجود ندارد و تک‎تک بخش‎ها و المان‎های بازی در راستای اعتلا و زیباتر کردن هر چه بیشتر بازی گام برداشته‎اند که این هنر سازندگان بازی و هماهنگی و یک‎سطح بودن آن‎ها با یکدیگر و در راس آن‎ها کارگردانی فوق‎العاده استاد میازاکی را اثبات می‎کند که به جرات باید گفت یکی از برترین نوابغ صنعت بازی در سال‎های اخیر بوده است.

به طور کلی در مورد گیم‎پلی بسته الحاقی The Old Hunters باید گفت این بخش نیز به مانند سایر بخش‎های این بسته الحاقی موفق شده است تا در بالاترین سطح ممکن عمل کند و البته سازندگان در مورد این قسمت کار سختی در بسته الحاقی The Old Hunters نداشته‎اند زیرا که مبارزات و المان‎های مختلف گیم‎پلی به قدری در بازی اصلی کامل و بدون عیب بودند که نیازی به تغییر نداشتند و تنها با اضافه کردن کلی محتوای جدید به گیم‎پلی بازی، بسته الحاقی The Old Hunters حال و هوای کاملا جدیدی به خود گرفته است و شما را چه بازی اصلی را انجام داده باشید و چه انجام نداده باشید غرق در لذت و سیراب از یک اکشن نقش‎آفزینی بی‎نظیر خواهد کرد. گیم‎پلی Bloodborne و بسته الحاقی The Old Hunters به واقع یکی از برترین‎های نسل هشتم از آغاز تاکنون هستند و جای هیچ گونه بحثی را باقی نمی‎گذارند.

بر و بچ

صداگذاری و موسیقی: آوای مرگ در پرتگاه جنون

بهترین، بهترین و باز هم بهترین. به هر بخشی از این بسته الحاقی و کلا بازی Bloodborne که می‎رسیم باید بگوییم شاهد بهترین وضعیت ممکن در آن هستیم. به هر حال از عنوانی که با وجود انحصاری بودن کاندید برترین بازی سال شده است غیر از این هم انتظار نمی‎رود. در بخش صداگذاری و موسیقی در این بسته الحاقی شاهد کیفیتی بسیار عالی و مناسب مانند بازی اصلی هستیم. صداگذاری شخصیت‎های حاضر در بازی بسیار حرفه‎ای انجام شده است و همچنین صداگذاری موجودات و صداهای موجود در محیط و… نیز با کیفیت بسیار عالی کار شده است تا این صداگذاری عالی با طراحی عالی‎تر بازی و سایر بخش‎های آن ترکیب شود و مخلوطی بی‎نظیر را به وجود بیاورد که تنها کلمه شاهکار شایسته آن است.

در بخش موسیقی نیز به همین شکل در بسته الحاقی The Old Hunters شاهد موسیقی‎های شنیدنی و بسیار هماهنگ با جو و محیط مرده و تاریک و غمزده بازی هستیم که به مانند موسیقی‎های بازی اصلی به بهترین شکل وظیفه خود را انجام می‎دهند و حس تنهایی و مرگ را هرچه بیشتر در بازی به ما منتقل می‎کنند. شاید حتی گاهی موسیقی بازی را نشنوید و یا اصلا فکر کنید وجود ندارد ولی در پس زمینه بازی در حال پخش است و وظیفه خود را نیز که همان تاثیرگذاری بر روی شماست انجام می‎دهد در حالی که ممکن است برای شما ناخودآگاه باشد.

bloodborne the old hunter image screenshot 6 0903d4000000817195

چه می‎توان گفت از این طراحی محیط…

اگر موسیقی‎های بازی و بسته الحاقی The Old Hunters را به صورت جداگانه بگیرید و به آن گوش فرا دهید، آن‎جاست که قدرت و جذابیت این موسیقی‎ها را متوجه می‎شوید. در برخی قسمت‎های بازی ممکن است اصلا موسیقی وجود نداشته باشد ولی مطمئن باشید که در آن لحظه و در آن بخش این بهترین تصمیم ممکن است و سازندگان در جای‎جای بازی و بسته الحاقی The Old Hunters بهترین کار ممکن برای ما را انجام داده‎اند.

به طور کلی در بخش صداگذاری و موسیقی در بسته الحاقی The Old Hunters شاهد بالاترین کیفیت ممکن هستیم و تک‎تک قطعات موسیقی بازی و تک‎تک صداگذاری‎های شخصیت‎ها و موجودات مختلف در بازی با دقت و با کیفیت انجام شده است تا در راستای اعتلای سطح کیفی بازی با دیگر بخش‎ها همگام شود و یک بسته الحاقی فوق‎العاده که در حد یک بازی کامل است را برای ما به ارمان بیاورند.

یک اسلحه جدید و بسیار عالی اسلحه جدید استده می‎کنید یا قبلی ها را ترجیح می‎دهید

یک اسلحه جدید و بسیار عالی. از اسلحه جدید استفاده می‎کنید یا قبلی ها را ترجیح می‎دهید؟

نتیجه‎گیری: این یک بازی کامل است، کامل‎تر از بسیاری بازی‎های AAA 

اگر یادتان باشد در مقاله نقد و بررسی بسته الحاقی Hearts of Stone در بازی Witcher 3 خدمتتان عرض کردم که معنای واقعی احترام به مخاطب در آن بسته الحاقی موج می‎زند. خوشحال هستم که بگویم با انتشار و تجربه بسته الحاقی The Old Hunters، یک بار دیگر و با اطمینان کامل می‎توانم بگویم که باز هم شاهد عرضه یک بازی کامل در قالب یک بسته الحاقی از یکی از عناوین کاندیدای برترین بازی سال ۲۰۱۵ یعنی Bloodborne هستیم و میازاکی و From Software بار دیگر نشان دادند که برای طرفدارانشان احترام بسیاری قائل هستند. به جرات باید گفت بسته الحاقی The Old Hunters در تک‎تک بخش‎ها هیچ ایراد و نکته منفی قابل ذکری ندارد و یکی از برترین بسته‎های الحاقی منتشر شده در سال‎های اخیر است.

می‎گویند بخش نتیجه گیری یک مقاله نقد و بررسی باید به خواننده مطلب پاسخ دهد که آیا بازی نقد شده ارزش خرید را دارد یا خیر. بگذارید این‎گونه بگویم که بسته الحاقی The Old Hunters که ۲۰ دلار قیمت دارد، اگر ۳۰ دلار نیز قیمت داشت باز هم تجربه آن برای علاقمندان نقش‎آفرینی و سری سولز و بازی اصلی Bloodborne لازم و واجب و ضروری بود و برای کسانی نیز که به دنبال یک عنوان اکشن نقش‎آفرینی با اصالت و چالش برانگیز هستند نیز یک عنوان با کیفیت و با ارزش خرید بالا است که البته باید ابتدا بازی اصلی را تجربه کنند (بازی اصلی نیز در همین حد با کیفیت و شاهکار است) و بعد این بسته الحاقی را بازی کنند.

شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا

بدون شرح!

در دوره‎ و زمانه‎ای که شرکت‎هایی مثل اکتیویژن برای عناوینی مثل دستینی و ندای وطیفه، بسته‎های الحاقی حتی گران‎تر از بازی اصلی (آن هم برای محتوایی کم و نه چندان قابل قبول) منتشر می‎کنند و Season Pass های عجیب و غریب می‎بینیم، شرکت‎هایی مثل From software و CD Project Red به ما نشان می‎دهند که هنوز مشتری مداری نمرده است و بسته‎های الحاقی ۲۰ ساعته و ۱۰ ساعته را با قیمت ۲۰-۱۰ دلاری برای ما منتشر می‎کنند آن هم ۱۰ تا ۲۰ ساعت محتوای کاملا جدید و کاملا استاندارد و با کیفیت بازی اصلی. اگر قصد دارید دوباره به Yharnam برگردید و تجربه ای چندین ساعته (تقریبا بیشتر از ۱۵ ساعت) و جدید از شاهکار Bloodborne داشته باشید، عجله کنید و هر چه سریعتر بسته الحاقی The Old Hunters را خریداری کنید و لذت ببرید. The Old Hunters یکی از ۲ بسته‎ الحاقی برتر سال ۲۰۱۵ برای یکی از ۲ عنوان برتر سال ۲۰۱۵ است.

bloodborne grade

Ali_pxGlitchhhRezaGtx

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا
شاهکاری از یک شاهکار/ نقد و بررسی بسته الحاقی The Old Hunters بازی Bloodborne | گیمفا