اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا

اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید!

محمدسعید خزایی
۲۰:۴۳ ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا

در طول نسل هفتم بازی های رایانه ای یکی از مجموعه بازی هایی که به موفقیت های بسیار و البته محبوبیتی فراوان در نزد مخاطبین این عرصه دست یافت سری FarCry می باشد. مجموعه ای که در ابتدای راه خویش با نسخه ی نخست گامی محکم برداشت اما افکار بلند پروازانه ی ناشر فرانسوی و پر کار این صنعت یعنی یوبی سافت نتوانست آنچنان که باید و شاید FarCry 2 را جذاب کند. ولی در سال ۲۰۱۲ و با انتشار نسخه ی سوم از این سری بود که بر همگان ثابت شد ایده های بسیاری برای موفقیت FarCry وجود دارد! در ادامه ی مسیر، سال گذشته نیز شاهد عرضه ی FarCry 4 بودیم که به معنی واقعی کلمه تکرار یک فرمول موفق بود! زیرا به عقیده ی بسیاری از منتقدین و بازیبازان نسخه ی چهارم از همان تم داستانی و گیم پلی عنوان پیشین بهره می برد با اندکی تغییر و بهبود. اما این موارد به هیچ وجه نتوانستند از لذت آزادی عمل و زیبایی بازی بکاهند و این شماره از سری نیز موفقیت های زیادی را نسیب یوبی سافت کرد.

بعد از سکوتی تقریبا یکساله ماه پیش شایعاتی مبنی بر در حال توسعه بودن نسخه ی جدید سری FarCry در فضای مجای پخش شد و بعد از مدتی کوتاه، یوبی سافت به طور رسمی از این بازی تحت نام FarCry : Primal پرده برداشت که مسئولیت توسعه ی آن به استودیوهای یوبی سافت مونترال و یوبی سافت تورنتو ( و همچنین شعبه ی کیف یوبی سافت ) محول شده است و به نظر می رسد باری دیگر با یک عنوان تمام عیار رو به رو باشیم که گیم پلی، آزادی عمل و تنوع سلاح ها و محیط حرف اول را در آن می زنند. البته این موارد اشاره شده با آن چیزی که در نسخه های پیشین دیدیم تفاوت بسیاری دارند زیرا قرار است Primal در بازه ی زمانی ماقبل تاریخ رقم بخورد! یعنی زمانی که شیر های دندان خنجری و ماموت ها حاکم زمین بودند! حال و بعد از گذشت مدتی از معرفی بازی قصد داریم تا نگاهی بیندازیم بر این ساخته ی یوبی سافت تا بیش از پیش با آن آشنا شویم.

ابتدای بشریت:

در این عنوان تیم سازنده ابتدای بشریت را مد نظر قرار داده است! بازه ی زمانی در حدود ۱۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح یعنی زمانی که انسال های اولیه و به دور از هرگونه قانون و تمدنی زندگی می کرند و زیستن تنها در حالت قبیله ای و غارنشینی ممکن بود. در دو نسخه ی پیشین سری ما به دنبال بر اندازی حکومتی مستبد و قانون شکل بودیم که با قوانینی که خودشان وضع کرده بودند بر مردم بی دفاع حکومت می کردند. اما در این نسخه اصلا قانون معنا نداره! علارقم اینکه تیم سازنده تا به امروز مطلب خاصی را در مورد شخصیت و یا شخصیت های منفی داستان بیان نکرده است؛ به نظر نمی رسد دیگر با حکومتی مستبد به آن شکلی که در بازی های قبلی وجود داشت رو به رو باشیم زیرا در بهترین حالت بازیبازان از این امر سرخورده و ناراحت خواهند شد! و این اتفاق آخرین چیزی است که یک تیم بازیسازی برای بازی خود می خواهد. بر اساس اطلاعات موجود در Primal شما در نقش مرد تقریبا جوانی به نام تاکار قرار می گیرد که یک شکارچی کاربلد می باشد که از توانایی های جنگاوری و شکار کردن بالایی بهره مند می باشد و به همین سبب توانسته است از اتفاقات ناگواری که برای قبیله اش رخ داده است جان سالم به در ببرد. اینطور که پیداست تاکار آخرین فرد زنده از قبیله ی خود می باشد که اینک به سرزمینی تحت نام اوروس مهاجرت کرده تا با اطرافیان جدید و قبیله ی تازه ای که پیدا کرده است به گذران امور زندگی بپردازد.

همچنین در این محیط وسیع و صد البته دوست داشتنی و بکر قبیله ی شما تنها گروهی نمی باشد که فکر تسلط بر اوروس را در سر دارد، بلکه گروه های وحشی دیگری که هر کدام نام، نشان و پوشش خاص خود را دارند، به دنبال تصاحب مناطق و آذوقه ی شما هستند. به همین سبب شما باید همواره هوشیار باشید زیرا در Primal بجز افرادی خاص تشخیص دوست از دشمن کمی دشوار است! زیرا در آن دنیای به دور از فرهنگ و قانون بقا اولویت نخست هر کسی می باشد.

slideshow fankit 223758

در این عنوان تیم سازنده ابتدای بشریت را مد نظر قرار داده است!

دلچسب تر از همیشه:

بر هیچ کسی پوشیده نیست که سری بازی های FarCry همواره اولویت خود را بر روی گیم پلی و دور نگه داشتن آن از یک نواختی قرار داده است. به همین سبب درگذشته شاهد ماموریت های متنوعی که شامل کارهای پیچیده و ساده می شدند بودیم. اما این بار به نظر می رسد علاوه بر حفظ ساختار های کلی، سازندگان موارد گوناگونی در بازی را به واسطه ی رقم خوردن عنوانشان در عصر هجر تغییر داده اند. مثلا در Primal دیگر شاهد سلاح گرم و یا برخی از سلاح های سبک امروزی نمی باشیم و به جای آن استخوان انسان های مرده پای در بازی گذاشته اند! به این صورت که سلاح شما علاوه بر تیر و کمان و نیزه اسلحه ی تیزی نیز می باشد که از استخوان آدمی ساخته شده است که ممکن است با چوب حالت نیزه مانندی نیز به خود بگیرد. همچنین بر اساس رویه ی همیشگی سری شاهد سیستم آپگیرید و تکامل بخشی به موارد گوناگون بازی از جمله سلاح ها می باشیم که دست شما برای شخصی سازی آنها باز خواهد بود.

گذشته از این موارد بنا بر سخنان سازندگان سیستم مبارزات بازی از همان حالت سابق یا بهتر است بگوییم از همان سبک بکش و برو جلو خارج شده است و بازی اندکی حالت تاکتیکی به خود گرفته است. نمونه ی بارز این امر نیز همان شکار ماموتی می باشد که در تریلر معرفی بازی نشان داده شد. ملاحضه کردیم که ابتدا افراد قبیله آهسته آهسته به سمت هدف نزدیک می شدند، تقسیم وظایف می کردند و سپس در لحظه ی مناسب با حفظ فاصله از آن موجود خشمگین و پشمالو آن را به زانو در می آوردند. اما همیشه منوال کار بر این رویه نیست و ممکن است یک ببر بنگال یا دندان خنجری میهمان جدید شما باشد و ملزم به دفع خطر این موجود سریع تر نیز باشید. به طور کلی می توان گفت با توجه به جو بازی اینک حیوانات ( و انسان های ) حاضر در بازی وحشی تر از گذشته به نظر می رسند و این سبب می شود تا به هنگام گذر از مراتع زیبا و چشم نواز بازی هرگز احساس آرامش نکنید زیرا ممکن است موجود غول پیکری شما را شکار کند! همانطور که در بالا نیز اشاره شد قبایل بسیاری در محیط وسیع بازی سکنا دارند که تقریبا شبانه روز به فکر آسیب زدن به یکدیگر می باشد. پس باید دانست ممکن است به هنگام تاریکی و درست زمانی که محیط ساکت و آرام است مورد هجوم گروهی وحشی قرار بگرید و کشته شوید! زیرا در آن هنگام وسیله ی روشنایی شما تنها مشعلی می باشد که به سختی جلوی پایتان را روشن کرده و در نتیجه غافلگیر شدنتان در تاریکی شب که بسیار جالب و هیجان بر انگیز نیز جلوه می کند، دور از انتظار نیست.

استودیو توسعه دهنده تا به این لحظه اطلاعات خاصی در مورد وسعت محیط بازی نسبت به نسخه های پیشین را منتشر نکرده است اما به نظر می رسد در این نسخه با محیطی به مراتب بزرگتر رو به رو باشیم که موارد بیشتری برا کنکاش و جستوجو کردن در دل خود جای داده است. مثلا شما می توانید در محیط بازی حیواناتی را شکار کنید و با فروش پوست آنها که هر چه موجود بزرگتر و قوی تر باشد، ارزش بیشتری نیز دارد، موارد مورد نیازتان را بخرید و یا با هم قبیله ای هایتان عوض نمایید. علاوه بر اینها مسلم است با توجه به مکان و زمان بازی با طیف وسیعی از ماموریت های فرعی رو به رو خواهیم بود که سبب می شوند شما ساعات متمادی به انجام آنها مشغول باشید و احساس خستگی نکنید. ماموریت هایی که از یک شکار ساده تا حمله به قبایل رقیب را در بر خواهد گرفت.

 

far cry primal

به طور کلی و با توجه به اینکه تا به امروز اطلاعات خاصی از موارد اضافه شده با توجه به تغییرات گسترده ای که در زمان وقوع آن پدیده آمده، منتشر نشده است.

 

به طور کلی و با توجه به اینکه تا به امروز اطلاعات خاصی از موارد اضافه شده با توجه به تغییرات گسترده ای که در زمان وقوع آن پدیده آمده، منتشر نشده است نمی توان مطلب به خصوصی را در این زمینه ( موارد جدید و احتمالا جالب بازی ) بیان کرد اما انتظار می رود یوبی سافت مونترال با توجه به پیشینه ی خود ایده های بکری را برای مخاطبینش در سر داشته باشد. اما حداقل می توان گفت با در نظر گرفتن اطلاعات مختصر موجود از این عنوان، گیم پلی بازی به جذابیت گذشته بوده و حتی اندکی تاکتیکی تر نیز شده است و در آن شما می توانید از تمامی اجزای حاضر در محیط برای درست کردن یک سلاح همه چیز تمام بهره بگیرید. اگر از نسخه های پیشین FarCryلذت برده اید، به احتمال قوی گیم پلی Primal همان چیزی است که شما دوست خواهید داشت.

دنیای وحشی ها:

در هر کدام از شماره های این سری به وضوح یک رنگ بندی و تم خاص، غالب بر محیط بازی بوده است. به عنوان مثال در نسخه ی چهارم با توجه اقلیم بازی ( برفی و سرد بودن آب و هوا در FarCry 4) آن حسی که در چنین شرایطی می بایست به مخاطب القا شود، به خوبی در بازی به وجود آمده بود. در Primal نیز بر اساس تریلر و تصاویر منتشر شده رنگ حاکم بر بازی نارنجی می باشد. رنگی که به خوبی می تواند در راستای خلق یک دنیای پیش از تمدن بشری تاثیر گذار باشد و با ترکیب شدن مناسب آن با سایر رنگ ها ( مانند نسخه ی سوم و چهارم ) شاهد رنگ بندی و به طبع محیطی پویا تر در بازی باشیم. تیم سازنده در توسعه ی این عنوان از CryEngine بهره گرفته اند تا جلوه های بصری بازی حرف هایی برای گفتن داشته باشد و علاوه بر خلق محیطی وسیع شاهد اشیا و بافت های با جزئیاتی نیز در آن باشیم و مثلا به هنگام مواجه شدن با یک ماموت واقعا طراحی ای خوب و حرکات مناسبی برای آن در نظر گرفته شده باشد. همانطور که خودتان واقف هستید به این دلیل که نمایش گیم پلی خاصی از بازی منتشر نشده است نباید در مورد گرافیک بازی سخن خاصی را به میان آورد اما با مد نظر قرار دادن پیشینه ی سری و استودیو های سازنده می توان اطمینان حاصل کرد که Primal عنوانی کم نقص در زمینه ی گرافیک خواهد بود.

 

mammoth hunt gold 1080p 221522

در هر کدام از شماره های این سری به وضوح یک رنگ بندی و تم خاص، غالب بر محیط بازی بوده است.

سخن پایانی:

در انتها باید گفت موردی که تردیدی در آن وجود ندارد امیدواری بسیار طرفداران این سری به موفقیت FarCry : Primal با وجود اطلاعات اندک منتشر شده از آن می باشد. زیرا این بازی در دست ساخت یوبی سافت تمامی موارد لازم برای تبدیل شدن به یک عنوان بزرگ و موفق را در خود دارد و اگر از همین طبیعت وحشی و زنده به همره بازه ی زمانی رقم خوردن بازی به درستی بهره گرفته شود، می توان موفقیت Primal را تضمین شده دانست. همچنین به نظر می رسد در بخش داستانی و جلوه های بصری نیز یوبی سافت برنامه های مناسبی برای این عنوان خود مد نظر دارد که اگر مشکلات فنی ( مانند باگ! ) در بازی در حد معقولی باشند همه چیز بر وقف مراد هواداران خواهد بود. پس با توجه به تمامی این موارد باید گفت بدون شک نسخه ی جدید FarCry یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال ۲۰۱۶ می باشد و فعلا می بایست منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در مورد آن باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا
اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اولین نگاه به FarCry : Primal | به ماموت ها سلام کنید | گیمفا