جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا

جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید

اشکان عالی خانی
۱۰:۳۶ ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا

ماه نوامبر یک ماه شلوغ و فوق‌العاده برای بازی‌بازان است. بازی‌های زیادی در حال انتشار هستند که همگی، سخت افزار جدید و به‌روزی را می‌طلبند. از همین رو، شرکت انویدیا نیز جدیدترین درایور کارت گرافیک خود را منتشر کرد تا بازی‌بازان رایانه‌های شخصی بتوانند با اطمینان، بازی‌های جدید را تجربه کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

جدیدترین کارت نسخه از رایور کارت‌ گرافیک انویدیا برای تمامی کارت‌ گرافیک‌های GeForce عرضه شده است. نسخه این درایور ۳۵۸٫۹۱ WHQL، به معنی آخرین نسخه عرضه شده است. این درایور، GPU‌های GeForce را نه برای یک بازی، بلکه برای همه بازی‌های پیش رو آماده می‌کند. بازی‌هایی نظیر Fallout 4 ،Star Wars: Battlefront و StarCraft 2: Legacy of the Void. این درایور کارت گرافیک‌‌های ‌GeForce را برای همه این بازی‌ها بهینه می‌کند و به بازی‌بازان رایانه‌های شخصی اجاره می‌هد تا میزان استفاده از سخت افزار خود را برای این بازی‌ها به حداکثر برسانند. انویدیا همچنین یک راهنمایی گرافیکی کوچک برای بازی Fallout 4 انجام داده تا بسته به کارت گرافیک خود، بتوانید بیشترین رزولوشن را دریافت کنید.

آخرین نسخه از درایور کارت گرافیک‌های انویدیا هم‌اکنون در دسترس می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا
جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr. Freeman گفت:

    با مسیری که انویدیا از ابتدای حرکتش تا به این لحظه پیش گرفته، ارتش اژدهای سرخ کار خیلی خیلی سختی رو برای رقابت در پیش داره. درسته که درایور جدید کارت های AMD تونستن پایداری و عملکرد و فریم دهی کارت های این شرکت رو در اجرای بازی ها مخصوصا در رزولوشن های ۲K و ۴K برای محصولات بالارده (خصوصا سری R9 Fury) افزایش بدن اما انویدیا برای سال ۲۰۱۶ با معرفی معماری پاسکال (حافظه HBM نسل دوم با رابط مموری ۴۰۹۶ بیتی و حداقل ۱۶ گیگ VRAM) و سال ۲۰۱۸ با معماری Volta (نسخه های مخصوص کاربرد های خاص در سال ۲۰۱۷ عرضه میشن – برای شرکت ها) تا بیخ دندون مسلحه.البته AMD هم نسل جدید تراشه های گرافیکی خودش یعنی سری R 400 رو برای ۲۰۱۶ آماده کرده.رقابت جناح سبز و سرخ به شدت تماشاییه

    • Y PS گفت:

      تا جایی که یادمه همیشه انویدیا پیروز این مبارزه بوده. ولی AMD هم از طریق کنسول ها خوب خودشو نشون داد :yes:

      • Dr. Freeman گفت:

        اگه کنسول های نسل هشت همون کاری رو می کردن که سونی نسل قبل با ps3 انجام داد (یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت ps3 لااقل از بعد بصری در اواخر نسل استفاده از تراشه انویدیا بود) ولو به قیمت افزایش بهای کنسول، مطمئن باش تا آخر نسل کمترین مشکل رو تجربه میکردن اما به خاطر سیا.ست های مالی و کاهش قیمت تمام شده مجبور به استفاده از تراشه های ارتش سرخ شدن و خب میبینیم که هنوز ۲ سال نشده بازی ای مثل فال اوت که رو ۳۰ فریم قفله حتی تا زیر ۲۰ هم افت فریم داره یا ویچر و امثالش (فقط یک دلیلش بهینه سازیه و دلیل اصلیش چیپ گرافیکیه و پردازنده نه چندان قدرتمند چون فال اوت در مقایسه با خیلی از نسل هشتی ها گرافیک آن چنانی نداره)…نسخه pc فال اوت هم با کارت های انویدیا عملکرد بهتری داره و مخصوصا با درایور جدید تا ۲۵ درصد نسبت به درایور قدیمی افزایش عملکرد داشته اما AMD هنوز کاتالیست جدیدش رو نداده.

        • Y PS گفت:

          دکتر اگه مشکل ضعف کنسول هاست چرا بعضی بازی ها با گرافیک بالا و محیط گسترده ( به خصوص انحصاری ها ) مشکلی ندارن؟

          • Dr. Freeman گفت:

            به خاطر اینکه سازنده وقت زیادی رو صرف بهینه سازی بازی برای کنسول مورد نظر میکنه و از بعضی از تنظیمات پیشرفته گرافیکی هم چشم پوشی میکنه. نمونه ش فناوری Gameworks انویدیا که حتی کارت های این شرکت هم فقط در محصولات بالارده توان اجراش رو بدون افت فریم دارن یا رزولوشن بالای بافت ها و سایه ها و مواردی مثل Draw Distance و volumetric lighting یا سطوح پیشرفته آنتی آلیازینگ مثل TXAA که توان پردازشی بالایی رو از چیپ گرافیکی میطلبن. اینکه میبینی یه بازی مالتی پلتفرم رو کنسول عملکرد بهتری داره تنها به دلیل وقت کمتریه که صرف نسخه ی pc میشه وگرنه pc به خاطر انعطاف پذیری بالاش در هر عنوانی باید از هر نظر دست پیش رو داشته باشه

        • دکتر جان اول از همه جا داره بگم AMD درایور Call of Duty رو یک روز قبل از انتشار منتشر کرد و درایور Fallout رو هم به دلیل استفاده از تکنولوژی های Gameworks، تهیه کردن درایورش طبیعتا مدت زمان بیشتری طول میکشه.
          البته جالبه بدونید طبق بنچمارکهای اولیه، کارتهای AMD بدون دایور عملکرد بسیار خوبی رو ارایه دادند و رقابت بسیار خوبی را دارن تجربه میکنند.
          لازمه بدونید که همین چند وقت پیش بخش پردازنده های گرافیک کمپانی AMD از خود کمپانی جدا شده و با نام Radeon Technologies Group از همین ابتدای کار داره تغییرات فراوانی رو اعمال میکنه که در نوع خودش بسیار عالیه.
          اولین تغییر هم اینکه دیگه درایورهای مخصوص گیم از Catalyst جدا میشن و با نام Crimson شناخته خواهند شد. این درایورها هم با سرعت بیشتری منتشر میشن و هم قابلیت هاشون کاملا در حوزه گیمینگ هستند و بسیاری از تنظیمات اضافی رو میشه از طریق همین Crimson به بازی ها اعمال کرد.
          درایورهای Omega هم کلا از Catalyst جدا میشن و هر چند ماه یکبار با تغییرات فروان منتشر خواهند شد. کلا جدا شدن این بخش از AMD بسیار امیدوار کننده است و نوید روزهای خوش سری ۵۰۰۰ رو میده.
          در مورد کنسول ها هم بارها بحث کردیم و بایستی گفت اگر کمپانی های سونی و مایکروسافت قصد تهیه سخت افزار قدرمتندتری رو داشتند (و البته بیشتر خرج میکردن!)، مسلما AMD میتونست بجای رفتن به سراغ سری R7 از سری R9 استفاده کنه تا مشکلاتی که الان به وجود اومده نیاد.
          کلا با عرضه دایرکس ۱۲ و تکنولوژی های منتشر شده، رقابت داره بسیار جذابتر و جالبتر از گذشته میشه و بایستی صبر کنیم ببینم کی میتونه پیروز این رقابت جذاب بشه.
          در ضمن دوست عزیز Y PS، شما احتمالا دوره کارت های ۵۰۰۰ رو به خاطر ندارید… و البته اینکه از اون وقت تا به حال هم این رقابت بارها تغییر کرده اما در طول سال های اخیر، تعداد پیروزی های بیشتر متعلق به انویدیا بوده.

          • Dr. Freeman گفت:

            در هر صورت باید بپذیریم که سرعت خدمات دهی و حمایت AMD از مخاطبینش در مقایسه با انویدیا تا اینجا کمتر بوده و آینده رو هم باید منتظر موند و دید که آیا وعده های ارتش سرخ محقق میشن یا نه.من در مورد استثنا ها حرف نمیزنم که طبیعتا در هر زمینه ای استثنایی هم وجود داره اما در سال های اخیر در اکثر موارد، پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری انویدیا سریع تر و کارآمدتر بوده.جدیدترین بنچمارک ها هم که متعلق به فال اوت ۴ بوده که انویدیا به دلیل عرضه درایور جدید و افزایش ۲۵% عملکرد تونسته نتایج بهتری رو ثبت کنه
            در مورد سونی و مایکرو، AMD از تراشه های سری ۷۰۰۰ خودش استفاده کرده، نه R7 کیان جان…و سری ۵۰۰۰ رو هم من هم به شدت قبولش داشتم و خودم یه زمان از HD 5870ش استفاده میکردم و واقعا تحسین برانگیز بود اما نمیشه دل به خاطره ها بست و باید به آینده متکی بود…AMD علاوه بر قیمت رقابتی و اغلب کمتر از رقیب مستقیم خودش باید به فکر کاهش TDP و گرمای تولیدی تراشه هاش هم باشه.من هم امیدوارم این رقابت داغ تر و نزدیک تر بشه تا در نهایت گیمر ها هم سود ببرن.

            • sam snake 47 گفت:

              دقیقا! با حرف دکتر موافقم! ما که همش داریم گرافیکیمون رو اپدیت میکنیم! دقیقا انویدیا برا هر بازی دراویرشو میده بیرون!!!

            • دکتر جان
              اول اینکه این درصدت ۲۵ منو کشت!!!! :silly:
              داداش اگه عملکرد کارتهای انویدیا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده اونم با یک درایور، خب مایکروسافت دایرکس ۱۲ رو میداد انویدیا بسازه تا ۲۵ درصد کارایی کل بازی‌ها رو بیشتر کنه!!!
              www*gamersnexus*net/game-bench/2177-fallout-4-pc-video-card-fps-benchmark-all-resolutions
              تفاوت هم بسیار ناچیز هست (تازه بدون درایور). در سالهای اخیر رو موافقم اما AMD الان در کنار انویدیا داره درایورهاشو منتشر میکنه.
              در مورد پردازنده گرافیکی کنسول ها هم بحث زیاده. خیلی ها میگن پردازنده در واقع نسخهای از R7 260 هست و عده ای هم میگن سری ۷۰۰۰ که در حال حاضر این موضوع به صراحت روشن نشده.
              قضیه ۵۰۰۰ هم که کلا با بحث ارتباط چندانی نداشت و فقط جا داشت اشاره ای بشه به اون دوران خوش و از این نظر مطرحش کردم که در اون زمان هم ATI تقریبا از AMD جدا بود.
              در کل حرکات اژدهای سرخ امیدوار کننده هست و هالک سبز (اینو یکی از فنای انویدیا به کار برده بود قصد تمسخر ندارم) هم مسیر پیشرفت همیشگی خودشو داره طی میکنه.
              حالا به قول معروف باید ببینیم و تعریف کنیم. 😀

            • برادر sam snake 47
              اگر شما داری دائم گرافیک آپدیت می کنی، ما هم تو همین ماه ۳ بار گرافیک رو آپ کردیم. :beauty: (آقا کل کل کارت گرفیک کم بود، حالا کل کل درایورش هم شروع شد 😀 )

            • Dr. Freeman گفت:

              کیان کاظمی، ببین داداااش 😀 اون ۲۵% رو من از WCCFtech کش رفتم 😉 و طبق اعلام یکی از منابع داخلی انویدیا بوده، پس از خودم چیزی نگفتم :yes: سایر مواردی که گفتی هم فک کنم جای بحث نداره جز تراشه گرافیکی به کار رفته در کنسول های نسل هشت: که با توجه به سال شروع به ساخت کنسول ها و ارائه اولین کیت های بازی سازی به شرکت ها که اواخر ۲۰۱۱ و اوایل ۲۰۱۲ بود منطقی تر اینه که سری ۷۰۰۰ و مشخصا ۷۸۷۰ و ۷۸۵۰ رو در نظر بگیریم چون تاریخ ساخت سری R7 200 ّبرمیگرده به اوایل ۲۰۱۳
              ولی خب “شب دراز است و قلندر بیدار” 😉

            • :rotfl: :rotfl: :rotfl:
              مارو باش که فکر کردیم فقط خودمون جو الکی میدیم 😀
              آره دادش الان که گفتی میبینیم از این نظر منطقی تر هستش که سری ۷۰۰۰ باشه.
              دیگه از این سری نسبتا قدیمی چه انتظاری میشه داشت… :-/

            • GENERAL گفت:

              دکتر جان ! تا اون جایی که من میدونم فریم ربط به cpu داره و کارت گرافیک نقش رندر گیری بافت ها و سایه زنی رو به عهده داره اینو میگم چون خودم انیمیشن سازی کار کردم !
              اما کارت گرافیک های amd همون ATi از نظر من کارت گرافیک های خوب با معماری قدرت مندی هستند که اگه اپدیت بشن کاربر ها به خوبی میتونن از تمامی کارایی شون بهره بردند !
              تو کنسول های نسل قبلی چیپ گرافیکی ایکس باکس ۳۶۰ ati بود و ps3 انویدیا که تا اون جایی که من دیدم ( نظر شخصی ) فرقی با هم نداشتند فقط عمق تصویر xbox 360 یکم بهتر بود !
              حالا این نسل اینطوری با گرافیک مشکل پیدا کرده فکر کنم به خاطر به بهینه سازی غلطه شرکت های بازی سازیه !
              هر چند که انحصاری های هر دو کنسول نسل ۸ به خوبی این رو نشون میده !

            • راست میگی ها. 😮
              من هم فراموش کرده بودم گرافیک Xbox 360 مال ATI یا همون AMD خودمون بود.

            • GENERAL گفت:

              فکر کنم الان حدودا ۱۰ سال از عرضه ایکس باکس ۳۶۰ با چیپ ( ati ) میگذره که الانم یه بازی نسل هشتی tomb raider براش دادن بیرون خوب! آیا این ضعف چیپ های گرافیکی ati رو میرسونه یا بهینه سازی خوب باعث شده تا بتونن یه بازی نسل ۸ رو روی نسل ۷ پورت کنن ؟!!

            • GENERAL گفت:

              تا اون جایی که من میدونم کار cpu اینه که مثلا یه تصویر رو توی ۱ ثانیه هزار بار اسکن میکنه تا هیچ مشکلی نداشته باشه !!! حالا این سی پی یو های ۸ هست،ه ای نتونستن یه تصویر ۶۰ فریم رو اسکن کنن به خاطر بهینه سازی بده ! و کار نکردم قطعات دستگاه به طور کامل با همه !!!
              اگه بدونید کار دایرکس اینه که یه واسطه نرم افزاری برای یک پارچه کردن تمامی قطعات کارت گرافیک کارت صدا سی پی یو و رم ….. هست که بتونن با هم به خوبی کار کنن !!! ( که به این مگن یه بهینه سازی خوب )
              حالا سونی و ماکروسافت بیان یه بهینه سازم برای کنسول هاشون بدن بیرون فکر کنم وضع برای بازی سازا و بازی بازا بهتر میشه ! هرچند ماکروسافت دایرکس ۱۲ رو میخواد برای xbox one بده بیرون !!!

            • Dr. Freeman گفت:

              امیرجان فریم دهی هم به قدرت پردازشی پردازنده مرکزی و هم پردازنده گرافیکی و هم میزان RAM سیستم و هم به درایور کارت گرافیک و میزان اورکلاک وابسته ست و صرفا تابع قدرت cpu نیست.و خب طبیعتا یک سری پردازش ها بیشتر بر دوش cpuه و یک سری بیشتر توسط gpu انجام میشن. البته شاید منظورت چیز دیگه ای بوده و من بد متوجه شدم.
              کارت های AMD یا همون ATI سابق کارت های خوبی هستن اما پشتیبانی نرم افزاری AMD از محصولاتش در مقایسه با جبهه سبز ضعیف تر و ناکارآمدتره و این رو نمیشه انکار کرد که سرعت عمل انویدیا در رفع نواقص درایورها و عرضه آپدیت های پی در پی مثال زدنیه. ضمن اینکه تراشه های گرافیکب ساخت AMD در مقایسه با نمونه های انویدیا گرمای بیشتری تولید و توان بیشتری مصرف میکنن که در حالت پیک مصرف میتونه فرآیند اورکلاکینگ رو مختل کنه و به راه حل هایی مثل خنک کننده های مایع گاها نیازه
              اگر میبینید ناتی داگ در آخرین سال های فروغ ps3 تونست با ساخته هاش سطح بصری بازی های نسل هفت رو دوباره تعریف کنه یکی از مهمترین دلایلش، جدا از مهارت سازنده، تراشه انویدیا بود.در مورد این نسل باید تا آخرش نشست و منتظر موند تا ببینیم چه پیشرفتی حاصل میشه

          • GENERAL گفت:

            شهروز جان ! حرف شما درسته !
            اما یازی tomb raider رو چطور تونستن روی xbox 360 با پردازنده سال ۲۰۰۵ پورت کنن!!!
            و یه سوال این ps4 جدید که گفتن سخت افزارش قدرتمند تره ! شایعه بود یا واقعیت !!!
            اگه واقعیت کی میاد ؟!!!

            • Dr. Freeman گفت:

              در مورد سوال دومت (همونطور که قبلا هم گفتم) افزایش قدرت سخت افزاری به هیچ وجه در کار نیست و تمام کنسول های ps4 از ابتدای نسل هشت تا انتها از قدرت پردازشی مشابهی برخوردارن، و تغییراتی که با ارائه مدل بهبودیافته (احتمالا به نام Slim) اعمال میشه به تعبیه خنک کننده جدید برای افزایش راندمان کلی apu و به تبع اون کنسول، تقویت آداپتور LAN و گیرنده وای فای، و اصلاحات ظاهری مثل تغییر محل ورود دیسک و کاهش ابعاد و از این مدل تغییرات محدود میشن.
              سوال اولت هم جوابش رو خودت دادی: بهینه سازی. پورت کردن توم ریدر طبق ذخایر بومی ۳۶۰ به این نیاز داشت که اولا رزولوشن از ۱۰۸۰ به ۷۲۰ کاهش پیدا کنه، ثانیا رزولوشن بافت ها و کیفیت سایه ها و آنتی آلیازینگ نسبت به x1 بسیار کاهش داشته و ثالثا برخی تنظیمات پیشرفته مثل TressFX یا موشن بلر یا AO در ۳۶۰ به کار نرفتن.اگه اکتیویژن هم دقت میکرد میتونست پورت بسیار بهتری از COD رو برای نسل هفت آماده کنه، همون کاری که کوجیما و تیمش به خوبی انجام دادن

    • Amir Hiden گفت:

      من تا دو ماه پیش انویدیا داشتم
      رفتم فروختم و fury خریدم بخاطر async
      فعلا همه جوره انویدیا برتره ، اما چیپ های ای ام دی واقعا قدرت مند ترن ، فقط بهینه نیستن که امید وارم با dx12 بشه :laugh:

  • pes2017 گفت:

    دکتر بگذار ی بوست کنم من 😛

  • rasool7666 گفت:

    سری ۸ پشتیبانی می شود
    مثل ۸۲۰ m

  • alone ahmad گفت:

    کاری به انویدیا ندارم!حساب کردم اگه سیستمم رو پر پایه معماری ای ام دی میبستم دقیقا پولش یک دوم انویدیا میشد، هم چنان که داریم میبینیم پردازنده ۸۳۵۰ بیشتر بیس اصلی amd تو پنج مارک هاست و عملا پورت بازی ها روی چی پی یو های amd بهتره مثل دراگون و….

  • این درایور ها تغییرات زیادی رو شامل میشن.
    شهروز فکر کنم پردازنده ۸۳۵۰ تا ۲۰۱۶ همچنان جوابگو باشه ، مگه نه؟

  • aladar گفت:

    میگم تو دی وی دی های بازی فال اوت یک وقت درایورش موجود نیست؟

جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا منتشر شد | آمادگی برای بازی‌های جدید | گیمفا