صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا

صدا… دوربین… اکشن / ۱۵ عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال ۲۰۱۶

سعید آقابابایی
۱۷:۱۲ ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا

به جان خودم نمی‌دانم چگونه است که اصلا وقتی این کلمه اکشن را می‌شنویم، مخصوصا وقتی که یکی بلند می‌گوید اکشنننننن! آدم احساس می‌کند الان باید بزند یکی را از وسط نصف کند، با ماشین از روی سکو بپرد و بزند به هلیکوپتر، یک‌تنه ۳۰-۴۰ نفر را از پا درآورد، در اتاق را با لگد باز کند و صحنه آهسته شود و ۵ نفر را هدشات کند و … خلاصه این که اصلا تلفظ این کلمه جوری است که آدم را جو‌گیر می‌کند و درمواقعی دیده شده جو طرف را گرفته و …..! (مشغول‌زمبه هستید اگه برداشت بد کنید!). به هر حال تقصیر ما نیست تقصیر این کلمه اکشن است که انگار جادویی است. تازه این فقط خود کلمه بود، وای به روزی که یکی بگوید صدا… دوربین… اکشننننن! اینجا که دیگر نگو نپرس، سریعا در قالب خامس رودریگز، ببخشید ریکو رودریگز فرو می‌رویم و به تنهایی می‌شویم Just Cause 4 و در صورت وجود بودجه، بلکه هم بالاتر! تازه این‌ها که گفتم بدون جلوه‌های ویژه بود و اسپانسر هم نداریم! خلاصه جو است دیگر آقا، می‌گیرد، گاهی ول می‌کند و گاهی فقط ….! (مدیونید بازم!). خب حالا شاید بگویید این همه اکشن اکشن کردی و از مزایای اکشن و جوگیری و برادر ریکو و Die Hard و … این‌ها گفتی که چی؟ اینها که نوشتم اثرات جوی بود که وقتی نام مقاله را نوشتم گریبان مرا گرفت. با خود گفتم الان که کسی نیست فینیشینگ بزنم روش، ماشین هم که بنزین نداره بریم دو تا هلیکوپتر بندازیم پایین، از این بمب‌ها هم تمام کردم که بذارم روی در و Breach کنم و برم داخل هدشات کنم. از شما چه پنهان که آخرین بمب را دیشب موقع رفتن در نیمه‌های شب به داخل آشپزخانه روی در آشپزخانه گذاشتم و Breach کردوم و رفتم داخل ولی کسی نبود هدشات کنم! خلاصه دیدم هیچ امکاناتی برای خالی کردن جوگیری‌ام فراهم نیست گفتم جو را در مقدمه مقاله خالی کنم! حالا متوجه شدید دلیل این همه اکشن اکشن گفتن چیست؟ از قدیم گفته‌اند وصف‌العیش، نصف‌العیش! آره اینجوریاست!

خب از این مقدمه شوخی‌وار که در حالی که جو گریبانم را گرفته بود نوشتم که بگذریم حتما متوجه شده‌اید که موضوع مقاله هر چی هست به اکشن یه ربطی داره. احسنت! درست حدس زدید. می‌خواهیم در مورد برترین و مورد انتظارترین عناوین اکشن-ماجرایی که خوشبختانه در همین سال جاری میلادی در اختیارمان قرار خواهند گرفت صحبت کنیم و ببینیم که به راستی وضعیت امسال بازی‌های این سبک برای طرفداران چگونه است و آیا عناوین خوب زیادی داریم یا خیر. بگذارید از همین اکنون بگویم که خیالتان راحت باشد. امسال عناوین بی‌نظیری خواهیم داشت. حالا بگذارید که کمی در مورد سبک اکشن-ادونچر یا همان اکشن-ماجرایی خودمان صحبت کنیم. یکی از ژانرهایی که از روزهای آغازین صنعت بازی‌های رایانه‌ای همراه ما بوده است و بدون شک یکی از جذاب‌ترین سبک‌های بازی‌ها نیز محسوب می‌شود Action-adventure یا همان اکشن-ماجرایی خودمان است که توانسته است با تلفیق المان‌های جذاب و نفس‌گیر اکشن با داستان‌گویی و روایت ماجراهایی جذاب و دراماتیک، دل گیمر‌ها را به دست آورد و برخی از برترین خاطرات ما در دنیای بازی‌های رایانه‌ای را برایمان رقم بزند و این‌گونه تبدیل به یکی از ژانرهای پیشرو و پر طرفدار این صنعت شود.

سال ۲۰۱۶ میلادی که هنوز در ۳ ماهه نخست آن به سر می‌بریم سالی بسیار غنی از لحاظ انتشار عناوین سبک Action adventure خواهد بود و عنوان‌هایی فوق‌العاده جذاب و شگفت‌انگیز در این سال منتظر ما خواهند بود و شاید بهتر است بگوییم ما منتظر آن‌ها هستیم! با عناوینی دارای اکشن سریع و  نفس‌گیر ، داستان‌هایی جذاب و پرکشش و دنیاهایی عظیم و وسیع برای گشت و گذار و اکتشاف، سازندگان و ناشر‌ان مختلف، سالی بسیار پربار و با‌کیفیت را از لحاظ عناوین این سبک برای ما تدارک دیده‌اند.

a2ef548ae16e445fc11476db6b7783f4b85d52ec

Horizon را هم می‌شد به نوعی اکشن ادونچر محسوب کرد ولی بهتر اسیت در لیست نقش‌آفرینی‌ها قرار گیرد…

در این مقاله قصد داریم تا ۱۵ عنوان از برترین و مورد انتظار‌ترین عناوین سبک Action adventure که قرار است در سال جاری یعنی ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان منتشر شوند را برشماریم تا هر چه بیشتر با آن‌ها آشنا شوید و از هم‌اکنون لیست خرید بازی‌های خود را در این سبک بسته به پلتفرم و سلیقه خود تنظیم و برای خرید آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. کاری که قطعا با این لیست از بازی‌های شگفت‌انگیز بسیار سخت است و شاید اگر دست خودمان باشد ترجیح دهیم تا هر ۱۵ عنوان را بخریم و تجربه نماییم اما خواب دیدیم خیر است! البته شاید تنها برای عده  بسیار محدودی این کار شدنی باشد اما جامعه هدف ما عموم بازی‌بازان هستند که باید از بین عناوین مختلف برخی را انتخاب نموده و از برخی دیگر چشم‌پوشی کنند. بیش از این وقتتان را نمی‌گیرم و شما را دعوت می‌کنم تا در ادامه با لیست ۱۵ عنوان مورد انتظار اکشن(ماجرایی) در سال ۲۰۱۶ با من همراه باشید. لیستی که به ترتیب و بر اساس سلیقه  نویسنده نگارش شده است و بسیار خوشحال خواهم شد تا نظراتتان را در مورد ترتیب انتخابی شما برای این لیست بدانم و از این که به نظر شما چه عناوین دیگری می‌توانستند در این لیست جای بگیرند آگاه شوم. پس نظرات خود را در این مورد از ما دریغ نکنید و با گیمفا همراه باشید.

۱۵ – Sea of Thieves

دزدان دریایی

دزدان دریایی عجیب و غریب…

استودیو Rare در سال های اخیر حسابی چسبیده بود به عناوین مبتنی بر کینکت اما گویا بالاخره با عنوان Sea of Thieves قصد دارند به دنیای عناوین کلاسیک بازگردند. Sea of Thieves یک بازی دریانوردی اکشن ماجرایی جهان آزاد MMO است که در آن بازی‌بازان می‌توانند دزد دریایی خود را خلق کنند، یک کشتی برای خود به دست آورند و با افراد و خدمه کشتی خود به هفت دریا سفر کنند و بادزدان دریایی و دیگر راهزنان و هیولاهای شناور در امواج خروشان دریا روبرو شوند و مبارزه کنند. هرچند که هنوز اطلاعات بسیار زیادی از این عنوان زیبا منتشر نشده است ولی با وجود استودیو Rare در هیبت سازنده بازی قطعا Sea of Thieves یکی از عناوین عظیم مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

بازی Sea of Thieves همان‌طور که گفته شد توسط استودیو Rare و به وسیله Unreal Engine 4 در حال ساخت است و در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۱۶ توسط مایکروسافت برای Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

۱۴ – Recore

عنوانی پر امید و زیبا

انرژی هسته‌ای… در کمر سگ ماست!

Recore یک عنوان دوست‌داشتنی از خالق سری محبوب مگامن یعنی Keji Inafune و خالقان Metroid Prime است. به غیر از این نام‌های بزرگ که ساخت بازی را بر عهده دارند تنها اطلاعات دیگری که از بازی داریم فقط یک تریلر CG است و بس، اما به پشتوانه همین نام‌ها نیز می‌توان این بازی را در لیست عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۶ قرار داد. در این تریلر دختری را می‌بینیم که در حال پیمودن یک بیابان آخرالزمان گونه به همراه سگ رباتیک خود می‌باشد. در مرکز بدن این سگ یک دایره نورانی آبی‌رنگ قرار دارد که همان هسته است و بر اساس این تریلر این هسته‌ها قابلیت برداشته شدن و قرار گرفتن در یک بدن مکانیکی دیگر را دارا هستند. گیم پلی بازی به نظر حول و حوش حل کردن پازل‌های مختلف و انجام مبارزات گوناگون و جابجایی هسته‌ها بین بدنه‌های مختلف می‌چرخد و امیدواریم که این عنوان بتواند به یک بازی زیبا و یک فرنچایز قدرتمند تبدیل شود، چیزی که با وجود سازندگان توانمند بازی اصلا دور از انتظار نیست.

بازی Recore که توسط استدیو های Comcept و Armature Studio در حال ساخت می‌باشد در در تابستان ۲۰۱۶ توسط مایکروسافت برای کنسول Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

۱۳ – Crackdown 3

یکی از عناونین مورد انتظار مایکروسافت

نمای دوربین پشت بازو!

شماره نخست سری Crackdown که در سال ۲۰۰۷ برای کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد یک عنوان بسیار زیبا در سبک اکشن-ماجرایی و در قالب شوتر سوم شخص جهان آزاد بود که بسیار سرگرم‌کننده و جذاب از کار در آمده بود. به شما به عنوان یکی از مامورین برتر Agency، یک لیست از مجرمینی داده شده بود که باید با آن‌ها مقابله می‌کردید و در این راه که چطور با آن‌ها روبرو شوید آزادی کامل داشتید. نسخه سوم این سری که ماجراهای ۶ سال بعد از نسخه دوم (که سال ۲۰۱۰ منتشر شد) را دنبال می‌کند در دنیایی بسیار بزرگ‌تر اتفاق می‌افتد و به شما آزادی عمل بیشتری را نسبت به نسخه‌های قبلی سری می‌دهد اما نکته اصلی که ما را هر چه بیشتر به این بازی جذب می‌کند سیستم پرش از ساختمان‌ها و جمع آوری Orb در بازی است که تمایل ما را به عضویت در Agency بیش از پیش می‌کند.

این عنوان توسط استودیو انگلیسی Reagent Games که توسط رئیس سابق استدیو Realtime Worlds که خالق این سری نیز هست یعنی David Jones اداره می‌شود، بر پایه Unreal Engine 4 در حال ساخت است و توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ انحصارا برای کنسول Xbox One منتشر خواهد گردید.

۱۲ – Yakuza 6

و باز هم ماجرایی جدید از گروه خوفناک یاکوزا

دیدن یاکوزاها فقط در بازی قشنگ است!

با این که هنوز مطمئن نیستیم که ششمین نسخه اصلی از سری محبوب یاکوزا در غرب هم انتشار خواهد یافت یا نه، اما این دلیل نمی‌شود که آن را جزو برترین و مورد توجه‌ترین عناوین اکشن ماجرایی سال آینده به حساب نیاوریم و به آن اشاره نکنیم. هیچ شکی نیست که عنوان یاکوزا ۶ که در مراسم توکیو گیم‌شو ۲۰۱۵ معرفی گردید بار دیگر خواهد توانست با مخلوطی از داستان دراماتیک و اکشن منحصر به فرد خود همگان را شگفت زده کند و سگا قطعا برای این بازی برنامه‌های ویژه‌ای در سر دارد. متاسفانه سری یاکوزا از نسخه ی اصلی چهارم تاکنون هیچ نسخه ی شماره‌دار دیگری را در غرب نداشته است ولی ما منتظر و امیدواریم که در نسخه ششم بار دیگر به دنیای تبهکاران و جنایتکاران مخوف ژاپن بازگردیم.

بازی Yakuza 6 که توسط سگا در حال ساخت است در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ توسط این شرکت برای کنسول PlayStation 4 به صورت انحصاری منتشر خواهد شد.

۱۱ – Gravity Rush 2

جاذبه را برده ی خود کنید

جاذبه را برده ی خود کنید…

عنوان اصلی و نخست Gravity Rush (در ژاپن با نام Gravity Daze شناخته می‌شود) یک عنوان بسیار زیبا و یکی از برترین و محبوب‌ترین عناوین کنسول دستی قدرتمند سونی یعنی PS Vita بود که اخیرا نسخه بازسازی شده آن برای کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ نیز منتشر شد. در این عنوان بازی‌باز کنترل دختری به نام Kat را در دست داشت که حافظه خود را از دست داده بود و در ابتدای بازی از طریق یک گربه اسرار آمیز و مرموز به نام Dusty قدرت دست‌کاری کردن نیروی جاذبه زمین را به دست آورد. هنوز اطلاعات زیادی از نسخه دوم این عنوان در دست نیست اما در تریلری که از آن به نمایش در آمده است شاهد این هستیم که همچنان باید از قدرت خاص Kat برای تغییر جهت جاذبه زمین در اطراف وی استفاده کنیم تا وی بتواند به هر سمتی که می‌خواهد سقوط کند و مسیرهای مختلف را بپیماید. با سیستم مبارزات و اکشن باورنکردنی خاص و زیبا، گرافیک خوش‌رنگ و لعاب و چشم‌نواز الهام گرفته شده از انیمه‌ها و دنیایی فوق‌العاده زیبا برای گشت و گذار با قدرت‌های سرگرم‌کننده، Gravity Rush 2 یکی از مورد انتظار‌ترین عناوین سال آینده برای سونی و طرفدارانش خواهد بود.

بازی Gravity Rush 2 در سال ۲۰۱۶ توسط سونی انحصارا برای کنسول PlayStation 4 منتشر خواهد شد.

۱۰ – Ratchet and Clank

این دو یار محبوب و جدایی ناپذیر

این دو یار محبوب و جدایی ناپذیر…

آماده ماجراجویی بر روی پلی‌استیشن ۴ باشید زیرا که Ratchet and Clank سر انجام پای به نسل هشتم بازی‌های رایانه‌ای و ماشین نسل جدید سونی می‌گذارند. این عنوان بر پایه فیلم سینمایی جدید این سری که خود بر پایه نسخه اول این بازی است قرار دارد و درواقع در این نسخه شاهد ملاقات اولیه Lombax (همان Ratchet خودمان) با دوست مکانیکی عزیزش (Clank) خواهیم بود که یک نسخه Remake یا بازسازی کاملا جدید از عنوان اصلی سال ۲۰۰۲ بر روی پلی‌استیشن ۲ می‌باشد. با توجه به نمایش‌هایی که تاکنون از این بازی دیده‌ایم می‌توانیم مطمئن باشیم که گیم‌پلی بازی به همان جذابیت و سرگرم‌کنندگی همیشه است. با همان لیست عجیب و غریب و تیپیکال از اسلحه‌ها و گجت‌های خاص این فرنچایز و گرافیکی زیبا که به مانند یک فیلم انیمیشن فوق العاده است، می‌توانیم مطمئن باشیم که این نسخه یک شروع بی نظیر برای این فرنچایز محبوب در نسل هشتم خواهد بود.

بازی Ratchet and Clank که توسط سازنده اصلی این سری یعنی Insomniac Games در حال ساخت می‌باشد در ۱۲ آپریل سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ به همراه فیلم سینمایی این سری، توسط سونی انحصارا برای کنسول PlayStation 4 منتشر خواهد شد.

۹ – mirror’s edge catalyst

لذت ناب پارکور

لذت ناب پارکور…

نسخه ی اصلی بازی Mirror’s Edge پس از چندین سال هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در این صنعت به شمار می‌رود و طرفداران زیادی دارد. این بازی با گیم‌‌پلی سریع و تاکتیکی و جذاب خود و با دنیای بی‌رحم ولی پر زرق و برق و تمیز خود بلافاصله در یاد هر گیمری که آن را انجام داده است ماندنی شد. نسخه جدید این سری که بالاخره پس از مدت‌ها انتظار معرفی گردید و mirror’s edge catalyst نام دارد اتفاقات به وقوع پیوسته قبل از نسخه اصلی سری را بازگو می‌کند. در حالی که نسخه اصلی سری مراحلی نسبتا خطی ولی بزرگ داشت، این نسخه جدید دارای دنیای کاملا آزاد برای گشت و گذار است و یک دنیای وسیع و جذاب در دسترس شما و در واقع زیر پای شماست. خلق یک دنیای وسیع و کاملا آزاد در قالب یک بازی پارکور اول‌شخص وعده‌ای بسیار شیرین ولی سخت برای سازندگان است اما ما امید زیادی به این بازی داریم تا بار دیگر ما را با یک گیم‌پلی سریع و هیجان انگیز شگفت‌زده کند و لذت ناب حرکات پارکور را برای ما به ارمغان بیاورد.

بازی  mirror’s edge catalyst توسط استودیو EA Digital Illusions CE و بر پایه ی انجین Frostbite 3 در حال ساخت است و توسط کمپانی EA در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۶ برابر با ۴ خرداد ۱۳۹۵ برای پلتفرم‌های PlayStation 4 ،Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

۸ – Hellblade

مگر می شود سازندگان heavenly sword و enslaved بازی بسازند و منتظر آن نبود

مگر می شود سازندگان Heavenly Sword و Enslaved و DMC: Devil May Cry بازی بسازند و منتظر آن نبود؟

استودیو Ninja Theory تاکنون سابقه ساخت عناوین بی‌نظیری مثل DMC: Devil May Cry, Heavenly Sword و Enslaved را در کارنامه دارد و عنوان جدید آن ها که Hellblade نام دارد نیز امضای خاص عناوین این استودیو را به همراه خود دارد که شامل مبارزات بسیار سریع و مرگبار بر پایه کمبوهای مختلف می‌باشد. این استودیو در بازی Hellblade سعی کرده است تا بازی خود را بر اساس ۳ ستون استوار نماید که شامل مبارزات melee و نینجا مانند، داستان‌گویی قوی با مرکزیت شخصیت اصلی و استایل هنری منحصر به فرد و خاص می‌باشد. این عنوان یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۶ می‌باشد که از زمان معرفی تاکنون طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است.

بازی Hellblade همان طور که گفته شد توسط استودیو Ninja Theory و به وسیله ی Unreal Engine 4 در حال ساخت می‌باشد و توسط همین کمپانی در سال ۲۰۱۶ برای PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

۷ – For Honor

یوبیسافت برای افتخاری دیگر می جنگد

یوبیسافت ۳ قومی که هیچ جنگی با هم نداشته‌اند به جان هم انداخته!

فرنچایز جدید یوبیسافت یعنی For Honor عنوانی است که اصلا فکرش را نمی‌کردیم توسط این سازنده فرانسوی ساخته و منتشر شود. یک اکشن سوم شخص چند نفره که در آن هر گروه و کلاس شامل مبارزانی از دوره‌های تاریخی مختلف است یعنی سامورایی‌ها، وایکینگ‌ها و شوالیه‌ها. For Honor بر مبارزاتی سریع و نفس‌گیر و عطیم همراه با مبارزات نزدیک خونین و مرگبار تمرکز دارد. بازی‌بازان با اسکن میدان مبارزه می‌توانند مبارزان اصلی حریف را پیدا کنند و به نبرد با آن‌ها بروند و در این مبارزات نزدیک است که بازی به معنای واقعی می‌درخشد و با ارائه سیستمی به نام “هنر جنگ” مبارزات را برای شما بسیار نفس‌گیر و پر استرس و البته هیجان‌انگیز می‌کند. تنها تاکتیک، اعتماد به نفس، دقت و سرعت عمل است که می‌تواند جان شما را در این مبارزات نجات دهد و پیش بینی حرکات و حملات حریف نقشی اساسی در پیروزی در این کارزار بر عهده دارند و حرف اول را در روند پیروزی یا شکست خوردن شما ایفا می‌کنند.

بازی For Honor که توسط Ubisoft Montreal و با انجین AnvilNext در حال ساخت می‌باشد سال ۲۰۱۶ توسط یوبیسافت برای پلتفرم‌های Xbox One, PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد تا ما را به نبردی خونین هدایت کند. باشد که رستگار شویم!

۶ – Dishonored 2

بار دیگر در مسیر بازگرداندن آبروی از کف رفته

چند بار باید آبروریزی‌های تو رو جمع کنم کوروو جان؟!

بازی Dishonored هنگام انتشار دنیای گیم را با یک شگفتی و سورپرایز روبرو کرد و موفق شد تا تحسین همگان را برانگیزد. یک دنیای استیم‌پانک با طراحی بی‌نظیر، گیم‌پلی استوار بر مخفی‌کاری (و البته اکشن) و استفاده صحیح از قدرت‌های ماوراء الطبیعه دست به دست هم داده بودند تا یک پکیج خیره‌کننده و جذاب را در قالب بازی Dishonored برای ما به ارمغان آورند. سازندگان و ناشر بازی بسیار امیدوار هستند تا با عرضه نسخه دوم بازی نیز بتوانند همان موفقیت را حتی در ابعادی وسیع‌تر تکرار نمایند. در Dishonored 2 تنها کنترل شخصیت محبوب و قدرتمند Corvo را به دست نمی‌گیریم و این بار به همراه او می توانیم شاهزاده خانم Emily Caldwin که دختر the empress در نسخه قبلی بود واکنون تبدیل به دختر جوانی شده است را نیز کنترل نماییم و با او نیز بازی کنیم. در این نسخه حملاتی جدید و مرگبار به همراه تعدادی قدرت‌های ماوراء‌الطبیعه جدید نیز در بازی حضور خواهند داشت تا گیم‌پلی بازی رنگ و بوی تکراری شدن را به خود نگیرد. قطعا بسیاری از بازی‌بازان در سراسر دنیا منتظر انتشار این بازی زیبا در سال جاری هستند تا بار دیگر آبرو و شرف از دست رفته Corvo را بازگردانند.

بازی Dishonored 2 که توسط سازندگان نسخه اصلی یعنی Arkane Studios در حال ساخت می‌باشد در سال ۲۰۱۶ توسط  Bethesda Softworks برای پلتفرم‌های Xbox One, PlayStation 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

۵ – Gears of War 4

چرخ های این جنگ را دیگر مارکوس نمی چرخاند

چرخ های جنگ را این بار مارکوس نمی چرخاند…

چرخ دنده‌ها بار دیگر بازگشته‌اند و به نظر بازگشت پر‌قدرتی نیز داشته‌اند. با این که ویدئوهای خیلی زیادی از این بازی مشاهده نکرده‌ایم ولی استایل کلی سری همچنان محکم و استوار به نظر می‌رسد. با شخصیت‌های اصلی جدید و وجود یک تهدید جدید، رازهای زیادی در مورد این شماره از بازی وجود دارند. قطعا بسیاری از بازی‌بازان و دارندگان کنسول ایکس‌باکس‌وان منتظر هستند تا در Gears of War 4 دوباره به پشت کاور ها بخزند و پناه بگیرند، سرک بکشند و شلیک کنند و اره برقی lancer خود را با لذت و خشونت تمام در جای‌جای بدن دشمنان فرو کنند و آن‌ها را با خونسردی جر‌ وا جر کنند! هنوز باید مدتی صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری از این بازی به دست آوریم ولی با توجه و عشقی که از سازندگان بازی در نسخه ریمستر شده بازی اول دیدیم می‌توانیم مطمئن باشیم که ساخت بازی در دستان توانایی قرار گرفته است.

عنوان Gears of War 4 که توسط استودیو The Coalition و به وسیله Unreal Engine 4 در حال ساخت است در سال ۲۰۱۶ توسط مایکروسافت انحصارا برای کنسول نسل هشتمی Xbox One منتشر خواهد شد و البته شایعات احتمال انتشار آن برای رایانه‌های شخصی نیز به گوش می‌رسد.

۴ – the legend of zelda Wii U

نینتندو و کلیک بر روی لینک موفقیت wii u

نینتندو و کلیک بر روی لینک موفقیت Wii U…

نینتندو در یک سال اخیر در مورد این بازی بسیار کم‌حرف و بی سر و صدا عمل کرده است ولی این از امیدهای ما کم نمی‌کند و بسیار خوشحال هستیم که باز هم خواهیم توانست در سرزمین Hyrule گشت و گذار کنیم و لذت ببریم. اطلاعات منتشره در مورد بازی بسیار پراکنده هستند ولی تا اینجا می‌دانیم که بازی به ما یک دنیای فوق‌العاده وسیع برای گشت و گذار می‌دهد با تعداد زیادی سیاهچال‌های جذاب برای اکتشاف. با توجه به اطلاعات و ظاهر بازی می‌توان گفت نینتندو قصد دارد تا این سری فوق‌محبوب و بسیار پرفروش را به ریشه‌های خود بازگرداند، آن هم با در اختیار بازی‌باز قرار دادن یک دنیای وسیع و جادویی برای اکتشاف و چندین عامل موثر دیگر در جهت هر چه کلاسیک‌تر کردن این بازی زیبا. عنوان فوق العاده A Link Between Worlds در سال ۲۰۱۳ این مسیر را در جهت بازگرداندن بازی به ریشه‌های خود آغاز کرد و امسال the legend of zelda wii u این تفکر را به سطحی بالاتر ارتقا خواهد داد و آن را تکامل می‌بخشد. بی‌شک تمامی طرفداران نینتندو و این سری بی‌نظیر در انتظار تجربه ماجرایی دیگر از لینک شجاع و پرنسس زلدای محبوب هستند.

عنوان the legend of zelda wii u که توسط Nintendo EPD در حال ساخت می‌باشد در سال ۲۰۱۶ توسط نینتندو انحصارا برای کنسول Wii U منتشر خواهد شد.

۳ – Quantom Break

برخی عناوین از قبل از انتشار معلوم است فوق العاده اند

من اگه می‌تونستم زمان رو نگه دارم اول می‌رفتم بانک!!

Quantom Break بدون شک تاکنون برترین و مورد انتظارترین عنوان کنسول ایکس باکس وان و مایکروسافت می‌باشد که البته در ابتدا قرار بود تا یک بازی انحصاری برای ایکس‌باکس وان باشد ولی اخیرا نسخه رایانه‌های شخصی آن نیز معرفی شد و بازخوردهای مختلفی را نیز دریافت کرد. تعدادی از طرفداران مایکروسافت با این اعلام و آگاهی از این که انحصاری بودن موردانتظارترین عنوان خود را از دست داده‌اند بسیار ناراحت شدند و در مقابل، پی‌سی‌بازان و طرفداران سونی خوشحال شدند از این که اکنون می‌توانند به این بازی فوق‌العاده زیبا دسترسی داشته باشند. Quantom Break توانسته است با نمایش‌های فوق‌العاده و البته خوش‌نامی سازندگانش تحسین همگان را برانگیزد و تبدیل به یکی از مورد‌انتظارترین عناوین اکشن-ماجرایی سال آینده گردد. در بازی شما مبارزات را از دید سوم‌شخص دنبال می‌کنید و قابلیت جذاب متوقف کردن زمان را نیز به دست می‌آورید که باعث می‌شود در برابر دشمنان تا دندان مسلح خود دست بالا را بگیرید. داستان بازی کشمکش‌ها و مشکلات قهرمانان بازی را دنبال می‌کند و پس از پایان هر فصل، بازیبازان یک اپیزود از شوی تلویزیونی Quantom Break را آزاد می‌کنند که درگیری‌ها و مسائل شخصیت‌های منفی سری را دنبال می‌کند. بازی جدید Remedy و سم لیک دوست داشتنی در هر دو زمینه داستان دراماتیک قوی و اکشن جذاب و فوق‌العاده، موفق عمل می‌کند و از آن دست بازی‌هایی است که انتظار کشیدن برای آن کار سختی است به خصوص با تاخیرهایی که بازی با آن مواجه شده است.

بازی Quantom Break که توسط استودیو Remedy در حال ساخت است در تاریخ ۵ آپریل ۲۰۱۶ برابر با ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ توسط مایکروسافت برای کنسول Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

۲ –  The Last Guardian 

shadow of the colussos ico و اکنون تکمیل 3 گانه ی شاهکار famito ueda

Shadow of the Colossus , ICO و اکنون تکمیل ۳ گانه‌ شاهکار Famito Ueda…

پسرک معصوم و موجود عجیب پرنده – سگ او سرانجام در E3 سال ۲۰۱۵ حاضر شدند و همگان را خوشحال و شگفت‌زده کردند. همان گیم‌پلی احساسی و قدرتمند در نمایش بازی نمایان بود و امضای کلاسیک و استایل هنری نوابغ Team Ico و Fumito Ueda در جای‌جای نمایش بازی به چشم می‌خورد. هنوز رازها و موارد روشن نشده زیادی در مورد این عنوان زیبا وجود دارند که باید در آینده منتظر روشن شدن برخی از آن‌ها باشیم. گیم‌پلی بازی به نظر تلفیقی از دو شاهکار قبلی این استدیو یعنی Ico و Shadow of the Colossus می‌رسد که ترکیب جذاب و یک‌پارچه ای را شکل داده‌اند. قطعا سورپرایز بزرگ مراسم E3 جدا از تایید وجود و ساخت این عنوان، این بود که بازی سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد و این خبری عالی برای طرفداران این بازی بود. عنوانی که هر لحظه تحمل برای انتشار آن کاری سخت و ظاقت‌فرساست مخصوصا با آن همه تایید و تکذیب و تاخیر و اخبار ضد و نقیضی که طی این سال‌ها از این بازی شنیدیم. اما در یک نکته شکی نیست و آن این است که این انتظار بسی ارزشمند است زیرا شاهکاری در راه است…

بازی The Last Guardian همان گونه که گفته شد توسط استودیو Team Ico در حال ساخت است در سال ۲۰۱۶ توسط سونی انحصارا برای کنسول PlayStation 4 منتشر خواهد شد.

۱ – Uncharted 4 A Thief’s End

شاهکاری در صدر تمام شاهکارها

آخرین شاهکار از ماجراجویی‌های خوشتیپ بذله‌گو…

این خصوصیت نوابغ ناتی‌داگ و شاهکار‌های آن‌هاست که هر بار و در هر لیستی که قرار بگیرند به کمتر از صدرنشینی رضایت ندهند و با تصاحب جایگاه اول تحسین همگان را برانگیزند. کاری که دیگر برای این استدیو تبدیل به یک امر روتین و عادی شده است و اگر خلاف آن را دیدیم باید تعجب کنیم. پس از انتظاری طولانی بالاخره Nathan Drake محبوب بار دیگر باز می‌گردد تا یک اکشن ماجرایی شاهکار دیگر را در قالب نسخه چهارم این سری با نام Uncharted 4 A Thief’s End برای ما به ارمغان آورد و همگان را شگفت زده کند. عنوانی که به تازگی در نظرسنجی وبسایت گیمفا نیز موفق شد جایزه مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۱۶ را کسب کند. سری Uncharted که برای اولین بار پای به کنسول نسل هشتمی و قدرتمند پلی‌استیشن ۴ می‌گذارد به نظر توانسته است از پتانسیل بالای این کنسول استفاده بهینه کند و شاهد گرافیکی خیره‌کننده و بی‌نظیر در نمایش‌های این عنوان تاکنون بوده‌ایم. با گرافیکی چشم‌نواز، مبارزات و درگیری‌های بسیار داینامیک‌تر از قبل و set piece هایی نفس‌گیرتر از همیشه، Nate و Sully با تمام قدرت بازگشته‌اند. در این نسخه برادر Nate که مدت زیادی گم شده بود نیز به گروه آن‌ها می‌پیوندد و هنرنمایی Troy Baker در نقش صداگذار او، بازی را از همیشه برای ما جذاب‌تر می کند. این پایان ماجراهای Nathan Drake افسانه‌ای خواهد بود و شاید آخرین نسخه این سری باشد که ساخته می‌شود… شاید این آواز قویی برای سری Uncharted است، پایانی فوق‌العاده و قدرتمند برای یک سری شاهکار و بی‌نظیر…

عنوان  Uncharted 4 A Thief’s End که توسط ناتی‌داگ در حال ساخت است بالاخره و پس از دو سه مرتبه تاخیر در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۶ برابر با ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ توسط سونی انحصارا برای کنسول PlayStation 4 منتشر خواهد شد… بدرود Nathan Drake… تو در تاریخ این صنعت جاودانه خواهی شد…

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا
صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

صدا... دوربین... اکشن / 15 عنوان مورد انتظار اکشن (ماجرایی) در سال 2016 | گیمفا