سینما+: شماره دهم - گیمفا
سینما+: شماره دهم - گیمفا
سینما+: شماره دهم - گیمفا
سینما+: شماره دهم - گیمفا

سینما+: شماره دهم

محمد رضا صحرایی
۱۵:۰۰ ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
سینما+: شماره دهم - گیمفا

با عرض سلام به گیمفایی های عزیز، بعد از چند هفته تاخیر بالاخره باز هم با بخش جدید سینما+ به خدمت شما آمده ایم. قسمتی که تیم تمام سعی خود را کرده که بیشتر شبیه به یک بازگشت طوفانی باشد. دوستان عزیز اگر هرگونه کاستی در این مقاله دیدید، مطمئن باشید که طی هفته های آینده برطرف خواهد شد. علاوه بر این آیتم های ویژه ای را برای این بخش در نظر گرفته ام که در چند هفته آینده تمام آنان را عملی خواهم کرد. به هر حال مقدمه چینی بست است و شما را به خواندن شماره دهم از بخش سینما+ دعوت می‌نمایم.

در بخش اول، شاهد یک بررسی مفصل از دوست گرامی بنده الوندفایقی هستید. که به معنای واقعی صبر شما را برای دیدن آخرین اثر Quentin Tarantino یعنی The Hateful Eight لبریز می‌کند.

بررسی کامل فیلم The Hateful Eight

“Quentin Tarantino”؛ نامی که به محض شنیدنش، در ضمیر ناخداگاهمان طوماری از بهترین های تاریخ صنعت سینما جلوه می‌کند! مردی که اثری به نام Pulp Fiction را خلق کرد، شاهکاری جاودان در صنعت سینما که نظیرش را هیچ گاه نخواهیم دید! این واقعیت که تارانتینو هرگاه بخواهد اثری بسازد آن را به یک شاهکار تبدیل کرده است، حقیقتی غیر قابل انکار است. Tarantino از برجسته ترین، خلاق ترین و صد البته از متبحرترین کارگردان های دنیای سینما است که آثارش در تالار مشاهیر این صنعت، قد علم کرده و افتخاراتی از یاد نابردنی را کسب کرده اند.

همین سه سال قبل بود که باز هم اشتیاق شاهکار سازی Tarantino گل کرد و با خلق Django Unchained دو جایزه اسکار را برای این فیلم به ارمغان آورد. ماجراجویی تارانتینو در آثارش محسوس است؛ هیچ گاه به یک ژانر وفادار نبوده و گام هایش برای ورود به سبک های متمایز شایان ستایش است. از سبک داستانی-جنایی در (۱۹۹۲) Reservoir Dogs و (۱۹۹۴) Pulp Fiction گرفته تا اکشن هیجانی (۲۰۰۵) Sin City و سری Kill Bill و بسیاری دیگر در این بین، باعث شده که هیچ گاه حس یکنواختی در آثارش پدید نیاید. وقتی که در سال ۲۰۰۹ فیلم Inglourious Basterds یا همان “حرامزاده‌ های بی‌آبرو” منتشر شد، کوشش وی برای خلق فیلمی ماجراجویانه بر مبنای حوادث جنگ قابل احترام بود و با کسب جوایز متعدد و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، اولین گامش برای خلق فیلم هایی با این مضمون را محکم برداشت و درست زمانی که احساس می‌شد شاهد ادامه این دست از ماجراجویی ها هستیم، ورود تماشایی Django با کلاه کابویی و اسلحه دو لول در سال ۲۰۱۲، تن مرده فیلم های ژانر وسترن را جانی دوباره بخشید!

فیلمی که با داستانی ناب، بازیگرانی خوش رکاب و فضاسازی ها و صحنه پردازی های دلربا که گاهی تب غمناکش غالب می‌شد، همه را برای ساعاتی محو نمایش خود کرد! موفقیت های انکار ناپذیر “جنگوی آزاد شده”؛ تارانتینو را به خلق وسترنی دیگر، این بار با حال و هوایی متفاوت از Django واداشت و به نظر می‌سد که وی قصد دارد با الهام گرفتن از Django Unchained به تکرار موفقیت های گذشته اش بپردازد

The Hateful Eight یا “هشت نفر‌ت‌ انگیز” نام پروژه جنجالی جدید کوئنتین تارانتینو است که درست مدتی پس از رونمایی از آن، حواشی و مشکلاتش شروع شد

hateful eight poster comic con

نام فیلمThe Hateful Eight

ژانرWestern

نویسنده و کارگردان(Quentin Tarantino (QT

بازیگرانSamuel L. Jackson, Kurt Russell, Jennifer Jason Leigh

Michael Madsen, Bruce Dern, Tim Roth

Demián Bichir, Walton Goggins

تاریخ اکران۸ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۸ دی ماه ۱۳۹۴)

کشور سازندهایالات متحده آمریکا

کمپانی ناشرThe Weinstein Company

بودجه ساخت۴۴ میلیون دلار

  • در ابن مقاله برای اختصار و دوری از تکرار زیاد از QT به جای Quentin Tarantino استفاده شده است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی؛ تارانتینو اعلام کرد که در حال کار بر روی یک فیلم وسترن دیگر است و با تاکید بر اینکه این فیلم جدید دنباله ای بر Django Unchained نخواهد بود، از دادن اطلاعات دیگر و حتی نام فیلم خودداری کرد. وی در همان روز درباره تصمیم خود خود مبنی بر آفرینش وسترنی دیگر گفت:

خاطرات خوب من در ساخت Django Unchained و تجاربی که در تولید این فیلم بدست آوردم، الهام بخش من در ساخت فیلم وسترن دیگری بوده است. حالا که تجربه اش را دارم، یکی دیگر هم می‌سازم!

سپس درست زمانی که همه چیز به آرامی در حال پیشرفت بود، به ناگاه موج عظیمی از مشکلات همه چیز را دگرگون کرد. انتشار کامل متن فیلم نامه در ژانویه ۲۰۱۴، کل روند ساخت فیلم که طبق همان برگه های فاش شده The Hateful Eight نامیده می‌شد را مختل کرد. به طبع باید فرایند ساخت و فیلم برداری در تابستان ۲۰۱۴ شروع می‌شد ولی بخت و اقبال یار نبود.

QT در نهایت ناراحتی و بغض و با لحنی تند این کار را “خیانت” خطاب کرد و تصمیم به لغو ساخت فیلم گرفت! سپس با اعلام انتشار رمانی با همان مضمون فیلم، پروژه ای که با امید ها و آرزو های فراوان ساختش را آغاز کرده بود، مخطومه خواند. وی بعد ها با اعلام اینکه خودش شخصا کپی های فیلم نامه را به Michael Madsen ،Bruce Dern ،Tim Roth و تهیه کننده داده بود، انگشت اتهام را به سمت آن ها نشانه گرفت. اما هرگز مقصر اصلی مشخص نگردید.

هنگامی که دیگر اسمی از فیلم برده نمی‌شد و فضای حواشی جنجالی و خبرها آرام شده بود، در آوریل همان سال، سرنخ هایی از عوض شدن تصمیم QT مبنی بر “امکان” ساخت دوباره فیلم منتشر شد و با اعلام برگزاری نشست فیلمانه خوانی زنده در هتل Ace Hotel Los Angeles، فضای اخبار و شایعات قوتی دوباره گرفت و Tarantino که با نشان دادن این نرمش ها و سازش ها به نظر کمی آرام تر می‌رسید؛ اظهار کرد که برای فیلم خود دو داستان جدید پیش نویس کرده است که هر کدام پایان های متفاوتی دارند و در این فیلم نامه خوانی، متن تغییر کرده فیلم نامه افشا شده قبلی را خواهند خواند. این جلسه زنده توسط یکی از نهاد های رسانه ای با نام Film Independent که توسط Elvis Mitchell مدیریت می‌شود، برگزار شد.

از جمله بازیگران حاضر در این جلسه می‌توان به ساموئل ال.جکسون، کرت راسل، تیم راث، آمبر تامبلین، والتون گوگینز، مایکل مدسن، بروس درن، جیمز پاکرز، دنیس منوشت، دانا گوریر، زویی بل، جیمز رامار و دانا گوریر اشاره کرد. البته با وجود تمام این اتفاقات، هنوز خبر قطعی ای در مورد امکان دوباره ساخت فیلم وجود نداشت اما بینش مثبتی که در میان مردم و رسانه ها به کل این قضیه وجود داشت، امید های فراوانی را بوجود آورده بود. اما از نتایج جالب توجه جلسه فیلم نامه خوانی، می‌توان به برداشتی کلی از داستان تغییر کرده جدید نسبت به برگه های فاش شده قبلی اشاره کرد؛ هرچند که در نسخه نهایی فیلم نامه، باز هم تغییراتی صورت گرفته است. داستانی که در آن شب روایت شد؛ درباره زوجی جایزه‌بگیر و شیاد بود که بر اثر طوفان از مسیر خود خارج شده و به طور اتفاقی با یک سرباز فراری و یک زن زندانی مواجه می‌شوند و پس از آن بقیه ماجرا شکل می‌گیرد.

پس از انتظارات، شایعات فراوان و خبرهای غیر رسمی که در فضای مجازی دست به دست می‌شدند، بلاخره QT در مه ۲۰۱۴ اعلام کرد که نظرش را درباره ساخت فیلم عوض کرده است و به سان آبی که بر آتش ریزند، گویی تمام ماجرا های گذشته را از یاد برده و با خوش حالی اضافه کرد که فیلم برداری پروژه The Hateful Eight را در ایالت وایومینگ در ماه نوامبر همان سال با تیم بازیگری حاضر در برنامه فیلم نامه خوانی زنده، آغاز خواهند کرد. اما خبرهای بهتر در راه بود! Tarantino در جشنواره Comic-Con 2014 حضور یافت و هنگامی که مشغول صحبت کردن درباره رمان گرافیکی Django (که در آن جنگو با زورو دیدار می‌کند!) در پاسخ به سوالی به صورت رسمی تایید کرد که به شدت در حال کار بر روی فیلم و مقدمات آن هستند و افزود که در حال کار بر روی پیش نویس سوم فیلم نامه بوده است، اگرچه از ذهن خلاق وی چیزی جز این انتظار نمی‌رفت!

ایده استفاده از دوربین های 35mm توسط quentin tarantino دیوانه وار به نظر می‌رسد

ایده استفاده از دوربین های ۳۵MM توسط Quentin Tarantino دیوانه وار به نظر می‌رسد

بالاخره پس از فراز و فرود های فراوان و پشت سر گذاشتن مشکلات متعدد، در اواخر سال ۲۰۱۴ روند فیلم برداری توسط فیلم بردار معروف Robert Richardson (از دوستان QT که فیلمبرداری از پروژه های Django Unchained، Kill Bill و Inglourious Basterds را در کارنامه خود دارد) بر روی نوار های ۳۵ میلی متری شروع شد. اکنون پس از گذشت ماه ها و انتشار اخبار بیش تر از منابع معتمد و همچنین انتشار تریلر رسمی فیلم، داستان نهایی اندکی روشن تر و قابل درک تر به‌نظر می‌رسد.

همچنین در تیم بازیگران نیز تغییرات اندکی بوجود آمده است؛ Amber Tamblyn که نقش زندانی فراری را برعهده داشت از فهرست حذف شده و به جای او شاهد هنرنمایی Jennifer Jason Leigh خواهیم بود و حضور Channing Tatum نیز که نقشی کوتاه و فرعی دارد، تایید شده است. همچنین در فهرست بازیگران نقش مکمل نیز تغییراتی صورت گرفته است. در جریان Comic-Con امسال اعلام شد که خلق موسیقی این فیلم بر عهده ترانه سرای معروف ایتالیایی؛ آقای Ennio Morricone خواهد بود. با توجه به موسیقی های عالی بکار رفته در Inglourious Basterds که ساخته ایشان بود، باید منتظر نواهایی پرصلابت و باشکوه و متناسب با سرشت فیلم های وسترن در The Hateful Eight باشیم.

حکایت فیلم نیز از این قرار است: در روز های پایانی جنگ های داخلی وایومینگ، شکارچی جایزه‌بگیر و بدخوی؛ John Ruth (که Kurt Russell نقش وی را بازی می‌کند) به همراه زندانی فراریش (Jennifer Jason Leigh) در حال رفتن به سوی دهکده ای به نام Red Rock بوسیله درشکه هستند که به صورت تصادفی با یک شکارچی جایزه‌بگیر دیگر (Samuel L. Jackson) برخورد می‌کنند. در این گیر و دار، فردی دیگر که ادعا دارد یک کلانتر محلی است (Walton Goggins) به جمع آن ها اضافه می‌شود. به ناگاه این گروه از مسافران با طوفانی سهمگین مواجه می‌شوند و به امید یافتن سرپناهی، راه خود را به سوی گذرگاه های کوهستانی کج می‌کنند و در آنجا یک کاروان سرا می‌یابند. اینجا پایان کار نیست! چراکه ناگهان چهار غریبه دیگر به جمع آن ها وارد شده و ماجراجویی پیچیده آن ها تازه شروع می‌شود. هشت شخصیت متفاوت با یکدیگر که هر کدام داستان خود را دارند، هر کدام بوی چیزی به مشامشان رسیده است و کسی چه می‌داند که تمام این اتفاقات بر حسب تصادف بوده و یا هدفی در پس این دیدار های ناگهانی نهفته است ! از روی پوستر های این فیلم که در تمام آن ها ردی از خون کشیده شده، با داستانی شوم و ضد و نقیض روبرو هستیم. هشت نفر، هشت نفرت انگیز! Tarantino درباره داستان فیلم گفته است:

هر کدام از این شخصیت ها داستانی برای خود دارند که ممکن است راست باشد و یا دروغ! آن ها در اتاقی حبس شده و کولاک و طوفان شدیدی نیز در جریان است. به هر یک از آن ها که کاملا متضاد هم هستند، یک اسلحه بدهید، سپس خودتان خواهید فهمید چه چیزی روی خواهد داد!

پس با این اوصاف، بعید به نظر می‌رسد که John Ruth به مقصد خود برسد!

با وجود تمام موارد فوق الذکر و آنگونه که از QT شناخت داریم، باید منتظر داستانی هیجان انگیز و صد البته متفاوت با درون مایه فیلم های وسترن معمولی باشیم؛ داستانی که پر از پیچ و خم ها و شگفتی های عجیب خواهد بود؛ آنگونه شوکه کننده که طوفان پس زمینه آن در برابرش کوچک جلوه می‌کند!

با حضور کارگردانانی مانند Quentin Tarantino در عرصه سینما، هنوز امید برای ساخت فیلم هایی بدور از مضامین کلیشه ای قهرمان بازی، جاسوس بازی و نجات دنیا، زنده مانده است. با شور به آینده می‌نگریم و منتظر آثاری درخور توجه هستیم، آثاری که با بودجه های عادی تولید شده و صرفا برای شکستن رکورد فروش و نمایش جلوه های بصری آنچنانی پا به میدان نگذاشته اند. جایزه گرفتن و جایزه بردن برای Quentin Tarantino دیگر به امری عادی تبدیل شده، هدف او نشان دادن دلیل اصلی نشتن و وقت گذراندن در پای تلوزیون است. هدف QT صرفا ایجاد سرگرمی خالی نیست، بلکه مقصود وی به یاد آوردن معنای واقعی کلمه “فیلم” است. با آن معنی که از پس شنیدن نامش، خاطرات زنده شوند و با هر بار تماشایش، هنوز دنیای جدیدی در مقابل دیدگان است! Quentin Tarantino مردی است که هر چه را شروع کرده، با مرکزیت این معانی کار خود را به جلو برده است! درست است که The Hateful Eight موانع و مشکلات فراوانی را پشت سر نهاده اما سکان‌دار آن، کسی نیست که به این راحتی ها طعم شکست را مزه کند!

[jwplayer mediaid=”262015″]

لینک دانلود HD


باکس آفیس

محمد رضا صحرایی

کچل بدشانس، رپرهای خوش‌شانس

capture

Box Office Chart

 

این هفته از ماه اوت، شاهد آمدن فیلم های به شدت ضعیفی هستیم که خود به خوبی فرصت عالی برای فروش فیلم های قدیمی می‌باشد. هم‌چنین این هفته شاهد اکران دو افتضاح به تمام معنا Hitman: Agent 47 و Sinister 2 هستیم. بگذریم به مبحث اصلی بپردازیم انگار شرکت یونیورسال در گردونه شانس قرار دارد، بعد از اکران عالی و فروش بی نظیر دو فیلم Furious 7 و Jurassic World  حال نوبت به دیگر فیلم این شرکت Straight Outta Compton (بچه های ناف کامپتون) رسیده است. این فیلم که در ژانر زندگینامه/موزیکال قرار دارد توانسته در چند هفته اخیر از ضعف اکران فیلم های جدید به خوبی استفاده کرده و به فروش خوبی دست پیدا کنید. فروش این فیلم درست است که نزدیک به ۵۶ درصد نسبت به افتتاحیه خود فاصله داشته ولی هنوز هم با فروش نزدیک به ۲۷ ملیون دلار باز هم این فیلم در صدر جدول قرار دارد، این فیلم به فروش کلی $۱۱۱,۰۸۷,۴۹۰ در طی ۲ هفته دست پیدا کرده است.

تام کروز با اکشن دیوانه وار و خوش ساخت Mission: Impossible – Rogue Nation (ماموریت غیرممکن: قوم سرکش)، همانند Straight Outta Compton از نبود اکران های خوب و قدرتمند نهایت استفاده کرده و به فروش عالی خود ادامه می‌دهد. این فیلم با اکران در ۳۴۴۲ سینما این هفته توانسته به فروش $۱۱,۴۵۱,۷۴۶ دست پیدا کند که نسبت به هفته گذشته ۳۲ درصد افت فروش داشته است. فروش کلی این فیلم تا به این لحظه نزدیک به $۱۵۷,۵۱۴,۷۸۵ بوده است.

طبق انتظارات Sinister 2 (شرور ۲) باید در حدود ۱۵ الی ۱۸ ملیون دلار فروش داشت ولی این فیلم در هفته اول اکران خود نتوانست به فروشی بهتر از $۱۰,۵۴۲,۱۱۶ دست پیدا کند. جالب است بدانید که نسخه اول این فیلم در هفته اول اکران خود به فروشی بیشتر از ۱۸ ملیون دلار دست پیدا کرده بود، از لحاظ کیفی نیز شاهد یک افتضاح به تمام معنا هستیم که وضعیت ژانر وحشت را از این چیزی که درآن قرار دارد بدتر می‌کند. امتیاز این فیلم در سایت IMDB تا به این لحظه ۵.۵ و امتیاز Rotten Tomatoes این فیلم ۱۳ درصد می‌باشد اگر به امتیار منتقدین نیز نگاهی بیندازیم به عددی بهتر از ۳۰ دست پیدا نمی‌کنیم.

حال نوبت به یکی از بدترین فیلم های سال Hitman: Agent 47 (هیتمن: مامور ۴۷) می‌رسد که به خوبی می تواند خود را لایق تمشک طلایی بداند. آنقدر این فیلم افتضاح است که حتی نوشتن در مورد آن نیز آدم را خسته می‌کند، این فیلم در هفته اول اکران خود در ۳۲۶۱ سینما تنها به فروش  $۸,۳۲۶,۵۳۰ دست پیدا کرد. امتیاز این فیلم در سایت Rotten Tomatoes عدد پرافتخار ۸ می باشد! از دید منتقدین نیز این فیلم لایق امتیاز ۲۹ بوده است.

فیلم  The Man From U.N.C.L.E (مردی از آنکل) با فروش ۷.۴ میلیون دلار، جدول پنج فیلم برتر این هفته را به پابان می رساند . فروش کلی این فیلم تاکنون $۲۶,۵۳۴,۲۱۴ بوده است.

دگر فیلم تازه اکران این هفته American Ultra (امریکن اولترا) است که با فروش $۵,۴۵۴,۲۸۴ در جایگاه ششم جدول قرار گرفت. از بازیگران  این فیلم می‌توان به جسی آیزنبرگ و کریستن استوارت اشاره کرد،امتیاز این فیلم در سایت  Rotten Tomatoes نمره ۴۵ می‌باشد.

فروش سایر فیلم ها را می‌توانید در جدول مشاهده کنید.


جدیدترین اخبار های سینما

محمد رضا صحرایی

  • از آنجایی که این بخش به مدت چند هفته منتشر نشده است سعی کرده ام تا بهترین و جنجالی ترین خبرهایی که در طول چند هفته اخیر منتشر شده است را در این بخش قرار بدهم امیدوارم از این بخش لذت ببرید

 UNIVERSAL PICTURES رکورد فروش تاریخ BOX OFFICE را جابه‌جا کرد! 

اینطور که به نظر می‌رسد امسال یک سال رویایی برای سینمای امریکا می باشد. فروش عالی و دور از انتظار اکثر فیلم ها و رکوردهایی که پشت سر هم شکسته می شوند، گواهی بر این قضیه هستند.

موفق ترین کمپانی سال ۲۰۱۵ تا به این لحظه، کمپانی Universal Pictures می باشد که به تازگی با ثبت فروش جهانی خیره کننده ۳.۷۸ میلیارد دلار، موفق به شکستن رکورد تاریخ Box Office در سطح جهانی شده است. مطمئنا چهار فیلم زیر، نقش اساسی در ثبت این رکورد داشته اند:

  • فروش این فیلم ها بدون احتساب فروش امریکای شمالی حساب شده است!

– Furious 7 با فروش جهانی نزدیک به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری

– Jurassic World با فروش جهانی نزدیک به ۹۸۳ میلیون دلاری

– Minions با فروش جهانی نزدیک به ۶۷۰ میلیون دلاری

– Fifty Shades of Grey با فروش جهانی نزدیک به ۴۰۴ میلیون دلاری

همان طور که ملاحظه می‌کنید این رکورد بدون احتساب فروش امریکای شمالی به دست آمده و در صورت جمع بستن فروش این منطقه، که پرمخاطب ترین منطقه دنیا می باشد، به آماری نجومی دست پیدا خواهیم کرد!

پیش از این کمپانی ۲۰th Century Fox با فروش ۳.۷۳ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۴ این رکورد را در اختیار داشته است.

این آمار شگفت انگیز، از سینمای امریکا در حالی به ثبت رسیده اند که هنوز فیلم های بسیار مهمی مانند Star Wars: Episode VII – The Force Awakens اکران نشده اند!

CHRISTIAN BALE در یک پروژه سینمایی بسیار مهم

christian bale net worth1

CHRISTIAN BALE

بدون شک Christian Bale یکی از برترین بازیگران حال حاضر سینمای دنیا می باشد و پروژه های آینده او به شدت زیر ذره بین هواداران و رسانه ها است. هنرمند توانایی که بسیاری او را با نقش بتمن در سه گانه  کریستوفر نولان می‌شناسند. بازیگری که  تا کنون دو بار کاندید جایزه اسکار شده و برای بازی درخشان خود در فیلم The Fighter این جایزه مهم را دریافت کرده است.

به تازگی اعلام شده که به احتمال زیاد، نقش اصلی فیلم جدید Michael Mann (خالق شاهکارهایی از جمله The Insider و Heat) بر عهده Christian Bale خواهد بود. فیلم جدید Michael Mann قرار است که داستان زندگی بنیانگذار کمپانی Ferrari یعنی “Enzo Ferrari” را روایت کند. در صورت نهایی شدن توافقات، Christian Bale نقش Enzo Ferrari را بازی خواهد کرد.

این نکته مهم قابل ذکر است که Christian Bale فیلم بسیار مهم Knight of Cups به کارگردانی Terrence Malick (خالق شاهکارهایی از جمله The Tree of Life، Badlandsو The Thin Red Line) را در نوبت اکران دارد. این فیلم از همین حالا به عنوان یکی از امیدهای اصلی اسکار به شمار می رود.

با لیست پردرآمدترین بازیگران زن و مرد سینمای دنیا همراه باشید

سایت Forbes لیست از پردرآمدترین بازیگران سینمای دنبا را منتشر کرده است که آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد در بخش زنان همان طور که انتظار می رفت ستاره جوان و بسیار با استعداد سینمای دنیا یعنی Jennifer Lawrence با درآمد ۵۲ میلیون دلار، در صدر این لیست قرار گرفته است.

بازیگر امریکایی و ۲۵ ساله ای که علارقم سن بسیار پایین، تا کنون سه بار کاندید جایزه اسکار شده و برای بازی شگفت انگیز خود در فیلم Silver Linings Playbook این جایزه را دریافت کرده است.

در بخش مردان نیز بازیگر نقش Tony Stark در سری فیلم های پرفروش Iron Man و ستاره پرطرفدار حال حاضر سینمای دنیا یعنی .Robert Downey Jr با درآمد سالانه ۸۰ میلیون دلار، در صدر  این لیست قرار گرفته است. این بازیگر در سال ۲۰۱۴ نیز به این موفقیت دست پیدا کرده بود.

نکته جالب آمار امسال، حضور سه بازیگر هندی می باشد! از بین این ۱۰ هنرمند، ۶ بازیگر امریکایی، ۳ بازیگر هندی و یک بازیگر هنگ‌کنگی یعنی Jackie Chan حضور دارند.

نکته جالب  اینجاست که با کنار هم قرار دادن میزان درآمد بازیگران زن و مرد، مشخص می شود که Jennifer Lawrence پس از .Robert Downey Jr دومین بازیگر پردرآمد دنیا می باشد.

30705144014655140841 download 3

لیست بازیگران زن

17458143902054039610 fireshot capture worlds highest paid actor is robert do http varietycom 2015 film news ro

لیست بازیگران مرد

 

معرفی فیلم جدید و بسیار مهم TOM HARDY

Tom Hardy یکی از چهره های اصلی حال حاضر سینمای دنیا چه در بین تماشاگران و چه در بین فیلمسازها می باشد. بازیگر جوانی که با درخشش در آثار Christopher Nolan و فیلم هایی مانند Warrior و Locke به شهرت جهانی رسید و با هنرنمایی در شاهکار Mad Max: Fury Road جایگاه خود در بازیگری را به همگان اثبات کرد.

به زودی از Tom Hardy فیلم های بسیار مهمی خواهیم دید  که بدون شک مهمترین آن ها اثر جدید Alejandro González Iñárritu یعنی The Revenant می‌باشد که Tom Hardy در آن در کنار Leonardo DiCaprio هنرنمایی کرده است.

اما Tom Hardy قبل از اکران The Revenant یک فیلم بسیار مهم به نام “Legend” را برای اکران دارد که به اعتقاد بسیاری از منتقدین، نقش خاص و سنگین Tom Hardy در این فیلم، می تواند او را کاندید اسکار کند.

ماجراهای فیلم Legend بر اساس واقعیت نوشته شده و درباره دو برادر دو قلو به نام های “Ronald Kray” و “Reginald Kray” می باشد که معروف ترین گنگسترهای دهه ۵۰ و ۶۰ بریتانیا بوده و موجب ترس و وحشت فراوانی در شهر لندن شده بودند.

اجرای هر دو نقش Ronald Kray و Reginald Kray بر عهده Tom Hardy بوده و او قرار است با این فیلم، مهارت های شگفت انگیر خود را به رخ بکشد. به تازگی پوستر جدیدی نیز از فیلم Legend منتشر شده که می توانید آنرا در ادامه مشاهده کنید.

21835143936902842480 uk 1$ main lon aw 27736 legend

پوستر رسمی فیلم LEGEND

باز هم همکاری مجدد زوج سینمایی MARTIN SCORSESE و LEONARDO DICAPRIO 

martin scorsese and leonardo dicaprio

Martin Scorsese به همراه Leonardo DiCaprio

Martin Scorsese و Leonardo DiCaprio ،دو تن از بزرگترین و سرشناس ترین چهره های سینما، بار دیگر در ساخت فیلمی جدید با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این فیلم که گفته می‌شود اقتباسی از رمان جنایی و هیجان انگیز Devil in White City نوشته‌ی Erik Larson خواهد بود. در آن، Leonardo DeCaprio نقش یک قاتل سریالی قرن نوزدهم به نام H.H. Holmes را ایفا می‌کند که گفته می‌شود که در حدود ۲۷ تا ۲۰۰ فرد را به قتل رسانده است.

طبق خبرهای جالبی که به گوش می‌رسد، پنج استودیوی مختلف به دنبال رقابت با یکدیگر برای ساخت چنین اقتباسی بوده اند که در نهایت استودیوی Paramount موفق به کسب امتیاز ساخت آن شد.

Leonardo DiCaprio و Martin Scorsese آخرین بار در ساخت فیلم The Wolf of Wallstreet با یکدیگر همکاری داشتند که بسیاری آن را بهترین فیلم این کارگردان بزرگ و صاحب سبک سینما می‌دانند که حاصل آن نامزدی هر دو برای دریافت جایزه اسکار بود.

این دو نفر قبل از این مورد در ساخت فیلم های معروف دیگری چون Gangs of New York، The Aviator، The Departed و Shutter Island با یکدیگر همکاری کرده اند.

احتمال ساخت و فیلم برداری قسمت دوم فیلم PROMETHEUS در سال ۲۰۱۶

تقریبا سه سال از زمان اکران فیلم موفق و به شدت چنجالی Prometheus به کارگردانی Ridley Scott می گذرد و در این مدت، اخبار و شایعه های به شدت فراوانی پیرامون قسمت دوم این فیلم منتشر شده است.

با از بین رفتن احتمال ساخته شدن قسمت جدید Alien توسط Ridley Scott و سپرده شدن این فیلم به Neill Blomkamp (کارگردان District 9 و Chappie)، همه چیز را برای ساخت ادامه Prometheus آماده کرده است.

در آخرین شماره مجله Total Film اعلام شده است که فیلم برداری Prometheus 2 در تاریخ ۲ ژانویه سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. به نظر می رسد که باید این خبر را جدی گرفت، زیرا Ridley Scott درباره این فیلم اینگونه گفته است:

بازهم به ژانر علمی-تخیلی باز خواهم گشت. این ژانری است که عاشق آن هستم.

Prometheus فیلمی موفق و تاثیر گذار و به شدت جنجالی به کارگردانی Ridley Scott بود که به اعتقاد بسیاری از منتقدین و تماشاگران، زمینه بازگشت این کارگردان بریتانیایی به تخصص اصلی خود، ژانر علمی-تخیلی و دلهره آور را فراهم کرده بود.


 معرفی فیلم EVEREST به همراه تریلر

 

everest

Everest

Everest

ژانر: درام، ماجرایی، دلهره آور

تاریخ اکران: ۲۵ September سال ۲۰۱۵ – سوم مهر ماه

کارگردان: Baltasar Kormákur

نویسندگان: William Nicholson و Simon Beaufoy

ستارگان: Robin Wright ،Keira Knightley و Jake Gyllenhaal

فیلم Everest از همان زمان معرفی خود، به یکی از فیلم های مورد انتظار سال تبدیل شده است. حضور بازیگران بزرگی مانند Jake Gyllenhaal و Robin Wright که در هر فیلمی بازی نمی‌کنند و همچنین استفاده از آخرین فناوری دوربین های سه بعدی IMAX برای به نمایش در آوردن صحنه هایی شگفت انگیز و نفسگیر، در دل کوه Everest نوید یک اثر هیجان انگیز، طوفانی و لذت بخش را می‌دهد. حضور نویسنده بزرگ Simon Beaufoy  (خالق و نویسنده فیلم های Slumdog Millionaire و The Full Monty) نیز گواه بر عالی بودن این فیلم است.

شرکت Universal Pictures تریلری مفصل و دیدنی از Everest منتشر کرده که ثابت می کند چرا انتظارات بالا از این فیلم، بیهوده نبوده است. در ادامه با تریلر نفسگیر این فیلم با ما همراه باشید.

[jwplayer mediaid=”262013″]

لینک دانلود HD

اطلاعاتی جدید از قسمت دوم فیلم NEIGHBORS

فیلم Neighbors (همسایه ها) با بودجه بسیار اندک ۱۸ میلیون دلاری ساخته شد ولی در عوض با فروش خیره کننده و در عین حال عجیب ۲۶۸ میلیون دلاری، یکی از سود آورترین فیلم های چند سال اخیر، محسوب می‌شود.

موضوع این فیلم کمدی درباره زوجی جوان، که دچار مشکلاتی با همسایه خوش گذران و جوان خود می‌شوند. قسمت دوم این فیلم با عنوان Neighbors 2: Sorority Rising معرفی شده است و کارگردانی آن را همان کارگردان قسمت قبلی Nicholas Stoller بر عهده خواهد داشت. اکثر بازیگران این قسمت همان ستاره های قسمت اول می‌باشند که می‌توان به Zac Efron ،Dave Franco و کمدین محبوب و قدرتمند سینما Seth Rogen اشاره کرد. بازیگر بسیار جوان و با استعداد این روزهای سینما  Chloë Grace Moretz نیز به تازگی به جمع بازیگران فیلم اضافه شده است.

Neighbors 2: Sorority Rising برای اکران در ۲۰ May سال ۲۰۱۶ آماده خواهد شد.

اولین تریلر و پوستر از آخرین پروژه کریستوفر نولان، Quay

آخرین پروژه فیلمسازی کریستوفر نولان که در طی دو هفته تهیه شده است به اکران خود نزدیک می شود.  به همین مناسبت پوستر و تریلری یک دقیقه ای از این فیلم کوتاه توسط سایت EW  منتشر شده است. همانند سایر آثار نولان این فیلم کوتاه نیز بر روی نگاتیوهای سی و پنج میلی متری ضبط شده است. داستان این فیلم کوتاه نیز درمورد برادران دوقلو به نام های -استیون و تیمِسی- استادان استاپ موشن می باشد.

نوزدهم اوت کنفرانس مطبوعاتی فیلم با حضور کریستوفر نولان، استیون و تیمِسی کوآی قبل از نمایش فیلم برگزار شد. همچنین زمان انتشار نسخه بلوری نیز ۲۰ اکتبر مصادف با ۲۸ مهر اعلام شده است.

the quay brothers in 35 mm poster

Quay Official Poster

[jwplayer mediaid=”262014″]

لینک دانلود HD

موسیقی ماندگار

مجمد رضا صحرایی

در بخش جدیدی که برای سینما+ در نظر گرفته ام، سعی بر این دارم تا در هفته یک قطعه عالی و شاهکار را که هر کسی از آن خاطره ای را دارد و حتی برای یک بار هم که شده آن را شنیده است قرار دهم. امیدوارم از این بخش جدید که به سینما+ افزوده شده نهایت لذت را ببرید.

از انجایی که این بخش از سینما+ را وسترنی شروع کردیم، حیف است که آن را وسترنی به پایان نرسانیم. از آنجایی که بعد از سی سال شاهد بازگشت Ennio Morricone به سبک وسترن هستیم، بنابراین لازم است به شاهکار به تمام معنای او در این سبک موسیقی متن فیلم The Good، The Bad And The Ugly (خوب، بد، زشت) بپردازیم. مطمئنا بازگشت ایشان به این سبک با فیلم The Hateful Eight قلب هر فیلم دوستی را به لرزه در می‌آورد، بیش از این شما را معطل نمی‌گزارم و شما را به شنیدن این قطعه دعوت می‌کنم. به شنیدن این قطعه بپردازید و از همین حال خیال پردازی‌هایتان را در مورد موسیقی فیلم The Hateful Eight آغاز کنید.

[jwplayer mediaid=”262029″]

لینک دانلود


در انتها…

مطمئنا هر شروعی مشکلات کوچکی را دارد که در قدم های بعدی تمامی آن ها حل خواهند شد. مطمئنا بعد از چند هفته شاهد بازگشت این بخش با افراد جدید هستید، همانطور که می‌دانید قسمت های گذشته گاها توسط چهار نفر نگارش می‌شد در حالی که در این فسمت تمامی آن کارها تنها توسط دو نفر انجام شده است. اگر مشکل کوچکی را مشاهده کردید مطمئنا در طی قسمت های آینده تمامی آنها حل خواهد شد.

به شخص ایده های فراوانی در مورد این بخش دارم که در هفته های آینده تک تک آنها را پیاده سازی خواهم کردم، مواردی وجود دارند که صد در صد باعث خوشحالی شما گبمفایی عزیز خواهد شد. این هفته شاهد اضافه شدن بخش موسیقی ماندگار بودید ولی این تنها آغاز راه است، مطمئنا در شماره های آینده بخش ها بسیار جدیدی را به سینما+ اضافه خواهم کرد.

به شخصه آدم ایده پذیری هستم و تمامی پیشنهادها و انتقاد های سازنده شما نیز می‌تواند مرا هر چه بیشتر در بهبود این بخش کمک کند، امیدوارم شما نیز سهم کوچکی در روند پیشرفت این بخش داشته باشید. دوستان عزیز هر گونه پیشنهاد، انتقاد و سوالات خود را می‌توانند در انجمن از طریق نام‌کاربری زیر با من در میان بگذارید. در انتها اشاره کنم که در هفته بعد نیز شاهد اضافه شدن بخش جدیدی هستید که فعلا نامی از آن نمی‌برم. هفته خوب و خوشی داشته باشید.

نام کاربری: https://forum.gamefa.com/User-mohammad-reza-sahraii

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره دهم - گیمفا
سینما+: شماره دهم - گیمفا
سینما+: شماره دهم - گیمفا
سینما+: شماره دهم - گیمفا
سینما+: شماره دهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره دهم - گیمفا