۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا

۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد

محمدمعین فرزانی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا

همه ما بی چون و چرا این رو قبول داریم که نسل قبلی بازی های کامپیوتری مجموعه ی قوی تری از بازی ها را نسبت به نسل فعلی دارد. با توجه به این موضوع، مایکروسافت چندی پیش خبری خوش را به طرفداران Xbox One داده است و آن این است که طرفداران این کنسول به زودی تعداد زیادی از بازی های نسل هفت را می‌توانند روی کنسول نسل هشتی خود تجربه کنند. این یعنی شما می‌توانید همان دیسک های بازی های نسل هفتمی خود را روی کنسول جدیدتان اجرا کنید و این به لطف جادوی سخت افزاری Xbox One امکان پذیر می‌باشد.

مایکروسافت به تازگی ۵۰ عنوان را به لیست بازی های قابل اجرا روی کنسول نسل هشتمی خود اضافه نموده است و این لیست به مرور زمان به ۱۵۰ عدد خواهد رسید. به نظر بسیاری از گیمرها در مدتی که انتظار بازی های جدید نسل هشتمی را می‌کشند، تجربه بازی های قدیمی روی نسل هشت می‌تواند سرگرم کننده باشد. در ادامه به معرفی ده بازی نسل قبل را که به زودی می‌توانید روی xbox one خود تجربه کنید می‌پردازیم.

۱۰:  Fallout 3

Fallout 3

همانطور که می‌دانید از بازی Fallout 4  چندی پیش برای کنسول های نسل هشتمی رونمایی شد و خیلی‌ها امید بسیار زیادی به آن دارند. و تعدادی از گیمرها نیز هنوز نسخه قبلی این بازی را انجام نداده اند. پس این خبر خوشی است برای آن هاست که می‌توانند در مدتی که تا انتشار نسخه بعدی بازی مانده است، نسخه قبل را تجربه کنند. Fallout 3 یک بازی در سبک RPG بسیار گسترده است که به طور میانگین برای تمام کردن آن به ۲۰ الی ۴۵ ساعت زمان نیاز دارید. Fallout 3 در نسل قبل از گرافیک فنی چندان خوبی برخوردار نبود و باگ های بسیاری داشت. این بازی یکی از بازی های تحسین شده ی نسل قبل می‌باشد و دلیل اصلی آن داستان آن است که از جذابیت خوبی برخوردار است. پس اگر شما تا به حال این عنوان را تجربه نکرده اید یا از گرافیک آن ناراضی بوده اید، می‌توانید به زودی در Xbox one خود آن را تجربه کنید.

۹:  Alan Wake

Alan Wake

یک بازی عجیب و ترسناک با گیم پلی و گرافیک خاص و همچنین داستانی جذاب که در نسل قبل طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. این بازی به اعتقاد خیلی ها جز معدود بازی هایی بود که شما در آن با ترس و اظطراب مواجه بودید نه خشونت. این یکی از نقاط قوت بازی محسوب می‌شد زیرا دیگر خون و جنازه نبود که شما را بترساند بلکه تنها بودن در جنگلی تاریک، شنیدن صدای پا پشت سرتان، به دنبال نور بودن و…. بود که این بازی را ترسناک می‌کرد. داستان بازی نیز بسیار درگیر کننده و تا حدی هم احساسی بود که شما را برای تمام کردن مراحل ترقیب می‌کرد. گرافیک در این بازی نسبت به بازی های زمان خود، در سطح خوبی قرار داشت و طراحی های محیط آن در نوع خود بی نظیر بود. حال این خبری خوش برای طرفداران این بازی می‌باشد که می‌توانند بعد از چند سال این بازی را با گرافیک نسل هشتمی روی انجام بدهند.

۸:  Bayonetta

Bayonetta

بازی Bayonetta از لحظه ای که منتشر شد همه آن را با بازی Devil May Cry مقایسه می‌کردند و همواره آن را یک تقلید از DMC از آن بازی محسوب می‌کردند. این نسبت دادن آن ها تا حدی می‌تواند قابل قبول باشد زیرا Bayonetta همانند DMC اثری از بازی ساز معروف و خوش نام، Hideki Kamiya می‌باشد. Bayonetta جادوگر ماهر و مبارزی حرفه است که طراحی آن بسیار خاص و منحصر به فرد است. شخصیتی عینکی، با موهای بلند که دو هفت تیر به پا هایش بسته و دوتا نیز در دستانش دارد، این طراحی جالب و به نوعی احمقانه این شخصیت است که بسیاری را جذب این بازی کرده است. گیملپی بازی به طور کلی H&S محسوب می‌شود اما دارای المان های مختلفی است مانند صحنه های QTE در باس فایت ها. پس اگر شما نیز می‌خواهید یک عنوان H&S زیبا را در نسل هشتم تجربه کنید، Bayonnetta یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

۷:  The Witcher 2: Assassin Of Kings

The Witcher 2: Assassins Of Kings

مدت زیادی از انتشار نسخه سوم بازی Witcher برای کنسول های نسل هشتمی نمی‌گذرد. این بازی توانست با کسب متا ۹۳ به یکی از برترین عنواین منتشر شده  نسل هشتم تبدیل شود. عده زیادی هستند که این بازی را تجربه کردند و به فن این بازی تبدیل شده اند در‌حالی که هنوز نسخه قبل آن را تجربه نکرده اند (مانند آقای خنجری :D).  توصیه اکید من به شما و آقای خنجری این است که حتما نسخه دوم این بازی را نیز تجربه کنید تا بسیاری از نکاتی که در بازی witcher 3 برای شما مبهم بوده است، روشن شود.

بازی witcher 2 با این که یک بازی نسل هفتمی می‌باشد، از گرافیک بسیار بالایی برخوردار است و تا اواخر نسل هفت هم در کمتر بازی ای شاهد مانند آن بودیم. همچنین نسخه دوم آن نیز پیرامون جادوگر دوست داشتنی ما، Garalt می‌باشد و شخصیت پردازی آن بسیار زیبا و قابل قبول بود. گیم‌پلی آن نیز از ترکیب ضربات و جادو‌های گرالت تشکیل شده است. به طور کلی شما چه نسخه سوم را بازی کرده باشید چه نکرده باشید، نسخه دوم بازی می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. همچنین بسیاری از افرادی که نسخه دوم را در نسل هفت تجربه کرده اند، می‌توانند این بازی را با گرافیک نسل هشتمی تجربه کنند.

۶:  Super Meat Boy

Super Meat Boy

در حالی که آخرین عناوین نسل هفتمی به صورت AAA ساخته شده بودند و منتشر می‌شدند، گروهی مستقل این بازی را به صورت پلتفرمر منتشر کردند. شما در نقش یک مکعب قرمز گوشتی قرار دارید که سعی دارد دوست دخترش را از دست دکتر Fetus نجات دهد (چه سوژه آشنایی، چقدر شبیه super Mario) . در این بازی شما درون یکسری مراحل تکراری قرار گرفته و اصلا برای شما این مسئله اهمیتی نداشته و همچنان به بازی ادامه می‌دهید.  بازی در برخی مراحل بسیار سخت شده و شما را به چالش می‌کشد. این بازی در نوع خود می‌تواند برای بسیاری جذاب باشد و طرفداران این بازی می‌توانند آن را در صورت تمایل برروی Xbox One نیز تجربه کنند.

۵:  Gears Of War 3

Gears Of War 3

طبق صحبت های مایکروسافت تمامی نسخه های بازی Gears Of War بر روی XBOX One قابل اجرا خواهند بود اما پیشنهاد ما به شما انجام دادن نسخه سوم این بازی برروی کنسول نسل هشتمی می‌باشد. نسخه سوم این بازی شوتر، سوم شخص، به مولتی پلیر بسیار زیبا و جذاب آن معروف است. این بازی هم به صورت آنلاین با گیمر های سراسر دنیا قابل انجام دادن است و هم به صورت Split Screen می توانید با دوستانتان در خونه بازی کنید. بازی Gears Of War جز معروف ترین انحصاری های XBOX است که از لحظه انتشارش همواره مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. البته عده ای هم مثل خود بنده علاقه چندانی به این عنوان ندارند، اما در شاهکار بودن آن شکی نیست. پس این بازی نیز می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای XBOX One شما باشد.

۴:  Splinter Cell: Blacklist

Splinter Cell Blacklist

یکی از فرنچایز های محبوب در سبک مخفی کاری و حتی به عقیده ی بعضی ها بهترین بازی مخفی کاری، Splinter cell است. یکی دیگر از بازی های مرحوم Tom Clancy که از داستانی بسیار غنی بهره می‌برد. طبق گفته ها، دو نسخه ی آخر این بازی یعنی Blacklist و Conviction در آینده نزدیک برای کنسول XBOX ONE قابل بازی خواهند بود. شخصیت اصلی تمام نسخه های این بازی، جاسوس و قاتلی حرفه ای به نام سم فیشر می‌باشد.

این بازی همواره از لحاظ گرافیکی نسبت به زمانی که منتشر می‌شد، در سطح بالایی قرار داشته و به خوبی انتظارات طرفداران را در این بخش برآورده کرده است. گیم پلی بازی همواره به شما این آزادی را می‌دهد که مانند یک جاسوس حرفه ای به صورت کاملا مخفیانه و بدون درگیری های بزرگ مراحل را بگذرانید یا در نبردی رو در رو تمامی دشمنان را از سر راه برداید. نسخه آخر این بازی یعنی Splinter Blacklist، جدا از حاشیه هایی که داشت یک بازی بسیار قوی می‌باشد. همجنین تمامی مراحل اصلی بازی را می‌توانید به صورت CO-OP با دوستان خود بازی کنید. Blacklist مانند نسخه قبلی خود، دارای حالتی به نام Spies vs Mercs است که بازیکنان در دو گروه به رقابت می‌پردازند که  جذابیت های خاص خود را دارد. درحال حاضر جای یک عنوان اکشن_ مخفی کاری در میان بازی های نسل هشتم بسیار خالی است که Blacklist می‌تواند انتخاب خوبی برای طرفداران این سبک باشد.

۳:  Dead Space 3

dead space 3

Dead Space 3

یکی دیگر از بازی هایی که واقعا ارزش دوباره بازی کردن روی نسل هشت را دارد Dead Space  است که با اتمسفر خاص و گیمپلی هیجانی خود در دل بسیاری از گیمرها جا گرفت. این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران این سری باشد که اکنون می‌توانند آن را با گرافیک نسل هشتمی روی XBOB ONE خود تجربه کنند.

شما در بازی در نقش Isaac Clarke یک زمین شناس هستید که ناخواسته درگیر ماجرا‌هایی فراتر از زمین می‌شود و به سیاره ای می‌رود که دارای فضا و اتمسفری مرده است و فقط موجوداتی به نام  نکرومورف در آن جا زندگی می‌کنند که دشمن اصلی شما در طول بازی هستند. به طور کلی Dead Space یک بازی بسیار هیجانی و زیباست که ارزش بازی کردن روی کنسول نسل هشتی مایکروسافت را دارد.

۲:  Bioshock Infinite

bioshock infinite

Bioshock Infinite

اگر بخواهیم یک لیست از بهتری بازی های نسل هفتم درست کنیم، بدون شک بازی Bioshock Infinite  در بالا های این لیست جا دارد. به عقیده بسیاری از منتقدان قوی ترین داستان را در میان بازی های نسل هفتم، Bioshock Infinite دارد. بازی ای که با احساس آن را بازی خواهید کرد. به تک تک دیالوگ های بازی دقت می‌کنید. دلیل همه این ها، شخصیت پردازی فوق‌العاده و داستان بسیار قوی این بازی می‌باشد. Bioshock با داشتن متا ۹۶ به یکی از بزرگترین بازی های نسل تبدیل شد چراکه واقعا نمی‌شود ایراد خاصی به هیچ یک از بخش های بازی گرفت. گرافیک هنری بازی با طراحی خاص خود و محیط های زیبایش ، تا آخرین سکانس بازی زیبا به نظر می‌آید. گیم‌پلی بازی دارای سیستم ارتقا بسیار معقولانه ای نسبت به سختی بازی است و شما رفته رفته در مسیر بازی قوی تر می‌شوید. همچنین به لطف داستان بازی، می‌توان گفت bioshock Infinite جز معدود بازی هایی است که شما وقتی کسی را می‌کشید، می‌دانید به چه دلیلی این کار را می‌کنید و صرفا یک بازی بکش برو جلو نیست. در کل Bioshock Infinite یکی از قوی ترین بازی های نسل هفتم بود که از بسیاری از منتقدان نمره کامل را دریافت کرد پس اگر قرار باشد بازی ای را دوباره روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت تجربه کنید، Bioshock Infinite می‌تواند از بهترین گزینه ها باشد.

۱:  Dark Souls II

dark souls ii

Dark Souls II

بازی Dark Souls 2 نیز از عناوینی است که دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشد و طرفداران سبک RPG را به خوبی راضی کرده است. هرچند به تازگی نسخه ای از این بازی (Dark Souls II: Scholar of the First Sin) که تکامل یافته نسخه اصلی بازی می‌باشد برای کنسول های نسل هشتمی منتشر شده است اما باز هم خیلی ها ممکن است به تجدید خاطره‌هایشان علاقه مند باشند. بازی Dark Souls از اولین نسخه اش معروف به سختی بوده و همین نکته وجه تمایز این بازی با سایر بازی هاست. Dark Souls از طراحی گرافیکی بسیار خوبی بهره می‌برد و به لطف انجین Havoc دارای تخریب پذیری و بافت های بسیار واقع گرایانه ای می‌باشد. Dark Souls از آن دسته از بازی هایی نیست که هر گیمری بتواند با آن ارتباط برقرار کند و عده ای در مقابل سختی بازی تسلیم می‌شوند و هرجا می‌رسند از بازی بدگویی می‌کنند و عده ای درست برعکس، هربار که شکست می‌خورند به فکر راهی جدید می‌افتند و راه ها جدید را انتخاب می‌کنند تا بتوانند بازی را تمام کنند. Dark Souls دارای طرفداران بسیاری است که هیچگاه از این عنوان خسته نمی‌شوند، پس تجربه نسل هشتمی این بازی روی XBOX ONE می‌تواند نظر آن ها را جلب کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا
۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازی کنسول Xbox 360 که به‌زودی بر روی Xbox One تجربه خواهید کرد - گیمفا