بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا

بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲

رسول خردمندی
۰۰:۳۵ ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا

برخلاف سال گذشته در امسال بازی های محبوب و  زیادی برای انتشار وجود دارند و تقریبا از هر ژانر ، بازی هایی وجود دارد. در این مقاله تصمیم بر آن گرفتم که بازی های مهم سال ۲۰۱۲ که قرار است منتشر شود را معرفی کنم. البته این مقاله باید در اول سال نوشته می شد که نشد!

Dark Siders 2 

ناشر: THQ

تاریخ انتشار :  ۱۴ آگوست

پلتفرم: PC/Xbox360/ PS3

نسخه اول بازی پیروان تاریکی در سبک H&S  با انتقاداتی همراه بود. مشکلات متعددی  نسبت به گرافیک بازی گرفته شد ولی گیم پلی فوق العاده جذاب بازی ، آن را از سقوط نجات داده و به یک بازی دلچسب تبدیل ساخته است. همانطور که می دانید داستان بازی درباره ۴ سوار قیامت است. در نسخه اول ، سوارکار “خشم” کاراکتر اصلی نسخه اول بازی بوده است و در این نسخه سوارکار دوم یعنی “مرگ” وارد بازی می شود و بازیباز ها کنترل او را بر دست می گیرند. به طور کلی می توان گفت که بازی Dark siders  تقریبا شبیه به بازی Devil may cry ساخته شده است.  استودیوی Vigil برای اطمینان از محصول نهایی ساخت بازی را چندبار به تاخیر اندخته است و بر طبق تاریخ ذکر شده  انتظار می رود که بازی پیروان تاریکی ۲ را در تابستان امسال بر روی سیستم های خانگی و کنسول ها تجربه کنیم. امیدواریم دوباره شاهد تاخیر این بازی نباشیم! البته به حدس بنده باید ۴ بازی از این فرانچایز شاهد باشیم. هر بازی مختص به یک سوارکار !

Borderlands 2 

ناشر: ۲K

تاریخ انتشار: ۱۸ سپتامبر

پلتفرم: PC/Xbox360/PC

بازی های تلفیقی ژانری در بازی سازی مدرن به ندرت دیده می شود. به خصوص که یکی از ژانرها RPG باشد! به نظر بنده فقط دو اثر توانسته اند که ژانر RPG را با ژانر تیراندازی تلفیق کنند. آن دو بازی عبارتند از : بایوشاک و  Borderlands

پس از انتشار بازی Borderlands همه انتظار خبر ساخت نسخه دوم از این بازی زیبا را داشتند ولی تا مدت ها خبری از این بازی نبود تا اینکه بالاخره نسخه دوم رونمایی شد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بازی در گرافیک سل شید آن بوده است که در نسخه دوم هم این ویژگی رعایت شده است. انتظار می رود که نسخه دوم هم به اندازه نسخه اول فروش کند. باید تا پاییز امسال منتظر ماند. هنوز قضاوت برای این بازی کار عجولانه ایی است.

FIFA 13 

ناشر: EA Sport

تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر

پلتفرم:  multi platform

اول اجازه دهید که بگم من خودم یه زمانی PES باز بودم! ولی طی این چند سال اخیر همه قبول دارند که فیفا گوی سبقت را از رقیب دیرینه اش دزدیده و فروش بهتری داشته است. EA Sport با تزریق ایده های جدید هر ساله بازیباز ها را غافلگیر کرده و گامی دیگر در پیشرفت شبیه سازی بازی فوتبال بر می دارد. بدون شک امسال هم با خلق یک بازی ناب همگان را شگفت زده خواهد کرد. بی صبرانه منتظر نسخه جدید بازی فیفا هستم.

Resident Evil 6 

ناشر: CApcom

تاریخ انتشار: ۲ اکتبر

پلتفرم: Xbox360/PS3

با اینکه تابستان کویری بیش نیست در پاییز با سیل بازی های بزرگ همراه خواهیم بود! فکر نمی کنم کسی تریلر بازی RE6  را دیده باشد و عاشقش نشده باشد! با حضور کاراکترهای نسخه های قبل انتظار می رود که با داستانی بهتر و جذاب تر همراه باشیم. البته به شخصه انتظار بازگشت به ریشه ها و حس ترس را به هیچ وجه ندارم. به نظر می رسد که گیم پلی مطابق نسخه ۵ باشد. البته سازندگان در گوشه و کنار از وجود معماهایی خبر داده اند ولی برای جذب مشتریان بیشتر بازی را اکشن تر خواهند کرد. در کل علت وجود این بازی در این لیست فقط به خاطر وجود اسمش است! نام Resident Evil  ، خاطرات قدیمی از ترس مجازی را به یادمان می آورند. شاید اندک امیدی برای بازگشت حس ترس قبل از انتشار عملیات راکون سیتی در بازیبازها وجود داشت ولی پس از آن تمام امیدها به یکباره نابود شد.

Medal of Honor: Warfighter

ناشر: EA

تاریخ انتشار: ۲۳ اکتبر

پلتفرم: Multi platform

بازی مدال افتخار یک بازی کهن شناخته می شود. تقریبا همگام با بازی ندای وظیفه پیشرفت کرده است. البته ندای وظیفه همیشه یک قدم جلوتر از مدال افتخار بوده است. سری مدال افتخار با یک وقفه تقریبا طولانی همراه بوده است. آخرین بازی از سری بازی های مدال افتخار در سال ۲۰۱۰ انتشار پیدا کرده بود که زیاد چنگی به دل نمی زد. البته بازی نسبتا خوبی به نظر می رسید ولی در زیر سایه ندای وظیفه تقریبا پنهان شده بود. همچنین در نسخه قبلی بازی از بخش چند نفره قابل قبولی همراه بوده است. در نسخه آینده هم انتظار می رود که بخش چند نفره یکی از عوامل مثبت این بازی باشد.  بی شک ، انجام این بازی برای علاقه مندان به سبک Shooter لذت بخش خواهد بود.

Assassin’s Creed III  

ناشر: Ubisoft

تاریخ انتشار: ۳۰ اکتبر

پلتفرم: PS3/ Wii U/ PC /Xbox 360 /

بدون شک ماجرای دزموند مایلز در بازی فرقه اساسین یکی از بهترین سناریوها در صنعت بازی به شمار می رود. نویسنده های داستان بازی فرقه اساسین با تردستی  داستان اصلی را به کندی روایت می کنند و با شاخ و برگ دادن کارشان را برای ساخت شماره های بعدی این بازی آسان می کنند. تا کنون ۴ نسخه از این بازی منتشر شده است که ۲ نسخه از این بازی یعنی Brotherhood و Revelation ادامه نسخه دوم را روایت می کردند که انصافا باید به نویسنده ها بابت این بازی تبریک گفت. جدا از بخش داستانی ، با گیم پلی اعتیاد آور و جذابی همراه بودیم که لحظات ماندگاری برایمان ایجاد شده بود. به شخصه زحماتی که در نسخه اول برای ترور  بقیه می کشیدیم هیچوقت یادم نمی رود. بی صبرانه منتظر این بازی در پاییز هستم. البته به امید اینکه تاخیری نخورد!

Halo 4 

ناشر: Microsoft

تاریخ انتشار: ۶ نوامبر

پلتفرم: Xbox360

به جرئت می توان گفت که کنسول Xbox 360 با بازی هیلو محبوب شده است. به خصوص با بخش چند نفره فوق العاده زیبای این بازی فن های Xbox خاطره هایی دارند.حاضرم شرط ببندم که اگر مسترچیف درنسخه ۴ وجود نداشت ، همین فن بوی ها استودیوی ۳۴۳industry رو با خاک یکسان می کردند! بدون شک همه دارندگان Xbox360 منتظر این بازی انحصاری هستند.

Hitman: Absolution

ناشر: Square Enix

تاریخ انتشار:  ۲۰ نوامبر

پلتفرم:  Multiplatform

واقعا جای مامور۴۷ در این لیست خالی بود. مامور۴۷ کسی بود که من و بیشتر بازیبازهای دیگر را با سبک مخفی کاری آشنا کرده است. البته بازی هیتمن همانند بازی سم فیشر با گذر زمان سختی بازی سر نزولی داشته که این عامل باعث نارضایتی هوادارن کهنه کار بازی هیتمن شده بود. امیدواریم که IO Interactive بتواند مامور۴۷ را به روزهای اوجش باز گرداند. انتظار کار سختی برای این بازی است!

Call of Duty: Black Ops2

ناشر: Activison

تاریخ انتشار: ۱۳ نوامبر

پلتفرم: Multi platform

اصولا هر ساله باید شاهد یک بازی از سری بازی های ندای وظیفه باشیم. در اینکه آیا پایانی بر این فرانچایز وجود دارد هیچ سوالی وارد نیست! چون بازی ندای وظیفه یکی از محبوب ترین بازی های این نسل است و امکان ندارد اکتیویژن دست از سر این بازی بردارد!  البته بی انصافی است که بازی را بد بدانیم! به خصوص که در بازی Black Ops با داستانی فوق العاده همراه بودیم. انتظار می رود که امسال هم Treyarch بتواند موفقیتی همانند نسخه قبلی یعنی Black ops 1 داشته باشد.

Farcry 3

ناشر: Ubisoft

تاریخ انتشار: ۲۹ نوامبر

پلتفرم: Multi platform

بازی Farcry یکی از فرانچایز محبوب Ubisfot در میان بازیبازها می باشد. امکان ندارد که کسی این بازی را انجام داده باشد و عاشقش نشده باشد! حال آنکه نسخه سوم این بازی نیز در سبک Sand box قرار است باری دیگر همگان را شگفت زده کند. با پیش نمایشی که در E3 امسال از این بازی دیده ایم محال است که کسی این بازی زیبا را بازی نکند. بدون شک بازی Far Cry 3 یکی از بهترین های امسال خواهد بود. شک نکنید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا
بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی بازی های مهم سال ۲۰۱۲ - گیمفا