ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا

ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2

محمدمعین فرزانی
۱۰:۱۵ ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا

پس از این که بازی Mafia 1 The City Of Lost Heaven توانست گیمرهای بسیاری را مجذوب خود کند و همچنین توانست امتیاز های بالایی از بسیاری از منتقدان کسب کند، پس از گذشت ۶ سال، شرکت ۲K تصمیم به ساخت نسخه ی دوم این بازی گرفت و سرانجام در سال ۲۰۱۰ این بازی برای Xbox 360، PS3 و PC منتشر شد. پس از انتشار این بازی چشمان همه به گرافیک کم نظیرش در خیره شد. همچنین این بازی با داستانی نسبتا خوب و شخصیت پردازی مناسبش توانست بین گیمرها به بازی محبوبی تبدیل شود. اما از نظر بسیاری از منتقدان و گیمرها این بازی اصلا شبیه بازی مافیا نبوده است.

منظور از این حرف این است که شما در بازی دیگر مانند نسخه اول حس نمی‌کنید که میان یک گروه مافیایی زندگی و کار می‌کنید و خبری از آن حال و هوای مافیایی نیست. بلکه شما یک بازی Open world زیبا مانند GTA را در فضای کلاسیک تجربه خواهید کرد. این بازی اگر با یک نام مستقل از مافیا منتشر می‌شد قطعا موفقیت های بیشتری کسب می‌کرد اما همین وفادار نبودن به سبک مافیایی باعث شد تا نمراتش در حد نسخه اول بازی نشود. در ادامه یک نگاه کلی به این بازی می‌اندازیم و نقاط قوت و ضعف بازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Mafia II

زندگی سخت

داستان نسخه دوم بازی مافیا، درباره زندگی مردی جوان به نام ویتو (Vito Scaletta) است. وی جوانی خوش قیافه، خوش تیپ و شجاع است که برای رسیدن به اهدافش از هیچ راهی دریغ نمی‌کند. ویتو اصالتا ایتالیایی و اهل جزیره سیسیل است. پدر او اوضاع مالی خوبی نداشته است و به همین علت هنگامی که ویتو و خواهرش کم سن و سال هستند به آمریکا سفر می‌کنند تا پدرش در آن جا کاری پیدا کند و اوضاع زندگیشان را درست کند. زندگی آن ها در شهر Empire Bay  آمریکا نیز اوضاع خوبی به خود نمی‌گیرد. ویتو در نوجوانی با پسری به نام جو (Joe) آشنا می‌شود. دیری نمی‌گذرد که رابطه این دو با هم بسیار صمیمی می‌شود. از آن‌جایی که جو نیز وضع مالی خوبی نداشته است، با هم تصمیم به سرقت از مغازه ها می‌گیرند. هنگام سرقت از یک مغازه، هنگامی که پلیس به آن جا می‌آید، جو با جواهرات فرار می‌کند اما ویتو دستگیر می‌شود. این اتفاقات، هم زمان با رویداد جنگ جهانی دوم بوده اند. در آن زمان به زندانی ها این شانس را می‌دادند که به جنگ رفته و در صورت زنده ماندن پس از جنگ، از زندان آزاد شوند. ویتو نیز از این شانس استفاده کرده  و به جنگ می‌رود.

او در جنگ عملکرد خوبی داشته و پس از این که در یکی از ماموریت ها مجروح می‌شود، او را به شهر خودش باز می‌گردانند. هنگامی که ویتو به شهرش باز می‌گردد، ابتدا پیش جو می‌رود و با او کمی گپ می‌زند. سپس وقتی به خانه می‌رود، متوجه مرگ پدرش و بدهی های سنگین خواهر و مادرش پیرش می‌شود. ویتو تصمیم می‌گیرد به هر نحوی که می‌شود، بدهی های خانواده اش را تسویه کند. برای این کار با جو دوباره دست به کار های خلاف می‌زنند و کم کم پول جمع می‌کنند. در همین کارهای خلاف با چند نفر از اعضای بزرگ گروه های مافیایی آشنا می‌شوند که یکی از آن ها به ویتو پیشنهاد کار با پولی بسیار خوب را می‌دهد و ویتو نیز این پیشنهاد را می‌پذیرد. کار ویتو کشتن افراد مختلف و گرفتن پول از بقیه و کارهای این چنینی بود تا این که در همین رفت و آمد ها به کارخانه رئیسش کمی با کارکنان آن جا  هم صحبت می‌شود. در یکی از گفت و گو ها با کارگر ها، متوجه می‌شود که پدرش نیز در همینجا کارگری می‌کرده و توسط همین شخصی که برایش کار می‌کند، کشته شده است. حال سراسر وجود ویتو را خشم و انتقام فرا می‌گیرد و تصمیم به کشتن این شخص می‌گیرد. اما در این راه با مشکلات و سختی های بسیاری مانند افتادن به زندان و درگیری با دیگر افراد مافیایی، رو به رو می‌شود که باید از تمام آن ها عبور کند. داستان این بازی شاخه های جانبی نیز دارد. مانند مشکلات خواهر ویتو با همسرش و مشکلات جو و….

(در یکی از ماموریت های بازی، شما دستور می‌گیرید که پیرمردی را در خانه ای بکشید. هنگامی که با جو به منزل او می‌روید، او را در حال آب دادن به باغچه اش می‌بینید و می‌کشید. گیمرهایی که نسخه اول را بازی نکرده باشند، از این ماموریت زیاد خوششان نمی‌آید زیرا هدف این کار را نمی‌دانند. اما اگر نسخه اول را بازی کرده باشید، در آخرین سکانس می‌بینید که سال ها بعد توماس دیگر برای خود زندگی ای عادی ساخته و با زن و فرزدنش زندگی می‌کند . روزی هنگامی که باغچه اش را آب می‌دهد، دو فرد مسلح می‌آیند و او را می‌کشند به خاطر لو دادن افراد گروه مافیایی. فکر کنم فهمیده باشید که قضیه چیست. ویتو و جو در آن مرحله توماس آنجلو شخصیت نسخه اول بازی را می‌کشند و این صحنه یکی از صحنه های بسیار غم انگیز بازی است.)

همانطور که مشاهده کردید، داستان بازی به خوبی احساسات گیمر ها را درگیر می‌کند و این از نقاط قوت بازی است. داستان بازی قشنگ است اما همانطور که در مقدمه گفته شد، بار بازی مافیا را به خوبی به دوش نمی‌کشد. یعنی این بازی به عنوان یک عنوان Open World داستان بسیار قشنگی دارد اما حس و حال مافیایی آن کم است.

ویتو و جو دو دوست جدا نشدنی

ویتو و جو، دو دوست جدا نشدنی…

ویتو کاربلد

گیم پلی بازی مافیا ۲ بسیار خوب از آب درآمده است اما خب مانند اکثر بازی های دیگر از نقاط ضعفی نیز بخوردار است. در ادامه ابتدا نقاط قوت سپس نقاط ضعف گیم پلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس از شروع بازی اولین نکته از گیم پلی که به چشم می‌آید سیستم کاورگیری و تیراندازی بازی است که واقعا به خوبی کار شده بود. هوش مصنوعی دشمنان نیز در سطح بسیار خوبی قرار داشت به طوری که چند لحظه از کاور بیرون ماندن مساوی با مرگ بود و همچنین دشمنان نیز مقابل شما راه نمی رفتند بلکه آن ها نیز در نزدیک ترین مکانی که می‌توانستند پناه می‌گرفتند و از آن جا به شما تیراندازی می‌کردند. تنوع سلاح ها بازی هم قابل قبول بود و هر کدام از سلاح ها در مواقع خاصی به کار می‌آمدند. دربازی مبارزات نزدیک نیز وجود داشت که واقعا عالی کار شده بود، این مبارزات بسیار واقع گرایانه بودند و انجام دادن آن ها زیاد هم آسان نبود. اگر کمی مکث می‌کردید حریفتان به خوبی از خجالت شما درمی‌آمد. در کل مبارزات بازی چه تن به تن چه با اسلحه از نقاط قوت بازی محسوب می‌شوند. بخش بعدی بسیار خوب بازی رانندگی و ارتقا اتومبیل ها بود که بسیاری از گیمر ها را ساعت ها به خود مشغول می‌کرد. تنوع بسیار زیاد و عالی ماشین ها در بازی به گونه ای بود  که رانندگی با هرکدام تجربه متفاوتی برای بازیکنان بود. در کنار این تنوع خوب گاراژ هایی در سطح شهر قرار داشتند که با رفتن به آن ها می‌توانستید ماشین خود را ارتقا دهید و یا زیبا تر کنید. ارتقا ماشین ها چه از لحاظ سرعت و قدرت موتور و چه از نظر هندلینگ و کنترل ماشین امکان پذیر بود و بعد از این که از گاراژ بیرون می‌آمدید و کمی با ماشینتان در شهر حرکت می‌کردید به خوبی این تغییرات انجام شده را حس می‌کردید. شما در بازی کار های جانبی نیز می‌توانستید انجام دهید که از لذت بخش ترین آن ها سرقت از مغازه های مختلف بود که البته برای انجام این کار باید خطر مقابله با کلی پلیس را نیز به جون بخرید. خب حال وقت آن است که چندتا از مشکلات بخش گیم پلی را نیز عنوان کنیم. اولین مشکل و بزرگ ترین مشکل آن، کوتاه بودن گیم پلی بازی است. به گونه ای که اگر شما یک صبح تا شب پای بازی بنشینید بازی را تموم خواهید کرد (حدود ۱۲ ساعت) در صورتی که مافیا ۱ واقعا گیم پلی چالش برانگیز و طولانی ای داشت. دومین مشکل بازی از نظر بسیاری از منتقدان یکنواخت شدن آن است. به طوری که شما امروز ماموریت می‌گیرید، چند نفر را می‌کشید و شب می‌خوابید و فردا هم به همین صورت و… البته درگیر شدن با داستان بازی کمی این مشکل را کم رنگ می‌کند اما باز هم کمی ناخوشایند است. دیگر مشکل بازی، نبودن مراحل فرعی در شهر بزرگ Empire Bay است. اکثر طرفداران سبک Open World علاقه خاصی به ماموریت های فرعی بازی های این سبک دارند اما شما در این بازی با ماموریت های فرعی دست و پنجه نرم نمی‌کنید. به طور کلی اگر بخواهیم گیم پلی بازی را ارزیابی کنیم، در سطح نسبتا خوبی قرار دارد، اما می‌توانست بهتر از این نیز باشد.

bfg

طراحی زیبا، نور پردازی خوب، گیم پلی جذاب…

شهر Empire bay، چشم نواز و خیره کننده

بازی مافیا ۲ در بخش گرافیک واقعا حرفی برای گفتن باقی نگذاشت. از لحظه شروع بازی، گرافیک زیبا و فیزیک منعطف بازی هستند که بیشتر از هرچیز به چشم می‌آیند. فیزیک بازی از مرحله اول در جنگ جهانی، پس از انداختن نارنجک به داخل خانه و تخریب دیوارها و اشیا درون اتاق شما را حیرت زده می‌کند. پس از آن هنگامی که به شهر Empire Bay می‌روید و سوار ماشین جو می‌شوید، مشاهده می‌کنید که با حرکت کردن ماشین برف هایی که روی سقف انباشته شده بودند، ذره ذره توسط باد در هوا پخش می‌شوند  و در همین حین است که توجه شما با نور چراق های شهر و برفی که آرام آرام از مقابل آن ها عبور می‌کند جمع می‌شود. پس از آن مردم را می‌بینید که بعضی ها دستانشان در جیبشان است و خود را گرم می‌کنند و بعضی چتر بر سر‌خود گرفته اند. در شب های برفی فضای غمگین و احساسی خاصی برا شهر حاکم می‌شود که در کنار رانندگی با یک ماشین کلاسیک لوکس که طراحی آن به بهترین نحو ممکن انجام شده است،  واقعا حس خوبی به آدم منتقل می‌کند. به طراحی چهره ها و شخصیت پردازی بازی نیز نمی‌توان ایرادی گرفت. جو فردی شوخ طبع و خوش گذران و ویتو پسری با اراده و به طور کلی هرکس به بهترین نحو ممکن در نقش خود قرار دارد. طراحی ساختمان ها و اماکن داخل بازی با آن نمای آجری خاص، واقعا چشم نواز هستند.

نیمی از بازی در فصل زمستان جریان دارد و نیمی در فصل بهار که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. هنگامی که به فصل بهار می‌رویم، حس رفتن به یک اتمسفر و فضای جدید به شما دست می‌دهد. در بهار به جای آن شب های برفی و غمگین شهری شاداب را می‌بینید که زندگی در آن جریان دارد. از دیگر نقاط قوت گیم پلی می‌توان به تکان خوردن کت و کراوات ویتو به هنگام راه رفتن و دویدن اشاره کرد که متناسب با جهت حرکت ویتو و سرعت او آن ها نیز تکان می‌خوردند. در مافیا ۲ به ریز ترین نکات در بخش گرافیک توجه شده بود مانند ماندند خون و جای زخم روی صورت شما پس از درگیری و نشستن برف روی ماشین ها و…. گرافیک بازی را چه از لحاظ هنری و چه از لحاظ فنی می‌توان یک قدم جلوتر از تمامی بازی های سال ۲۰۱۰ دانست زیرا تا آن زمان هیچ بازی ای با این جزئیات گرافیکی و فیزیک تخریب پذیر منتشر نشده بود.

maxresdefault 2

Empire Bay در شب…

نوایی کلاسیک

موسیقی و صداگذاری بازی مافیا ۲ مانند گرافیک آن بسیار زیبا و عالی ازآب درآمده است. موسیقی های بازی که در صحنه های سینمایی میان بازی نواخته می‌شوند بسیار زیبا هستند. همچنین اگر علاقه‌مند به موسیقی های کلاسیک باشید، از لحظه لحظه بازی مخصوصا رانندگی، لذت خواهید برد چراکه آهنگ هایی که از رادیو ماشین پخش می‌شوند واقعا زیبا هستند. آن شب های برفی زیبا در شهر Empire Bay درکنار این موسیقی ها واقعا حس خوبی به گیمر ها منتقل می‌کنند. فضا سازی در بازی فقط توسط گرافیک انجام نمی‌شود. بلکه با ترکیب موسیقی ها و صداهای محیط با گرافیک زیبا این امر به بهترین نحو انجام می‌شود. سازندگان بازی مافیا۲ این نکته را به خوبی درک کرده اند و تواستند به خوبی این از پس این بخش برآیند. صداگذاری خوب بازی نیز به این زیبایی ها می‌افزاید. لب و دهن شخصیت ها، حرکات بدن آن و حالت چره های آن ها به خوبی با حرفی که می‌زنند هماهنگی دارد و می‌توان احساس هر فرد در هنگام صحبت کردن را به خوبی درک کرد. همچنین صداگذاری ماشین ها، سلاح ها و صدا های محیط بازی نیز به بهترین نحو ممکن ساخته شده اند و دوری و نزدیکی صدا ها نسبت به شما کاملا برایتان ملموس خواهد بود.

بازی مافیا ۲ به عنوان یک بازی Open world  عملکرد بسیار خوبی داشت و با داشتن گرافیک بسیار زیبا و داستانی جالب مخاطبان زیادی جذب کرد اما به خاطر دور شدن این بازی از سبک مافیایی و مشکلاتی در گیم پلی عده ای از این بازی ناراضی بودند. چندی پیش بازی مافیا ۳ به طور رسمی معرفی شد. باید صبر کرد و دید که آیا این نسخه می‌تواند دوباره بازی مافیا را به روز های اوج نسخه اول آن بازگرداند یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا
ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr. Freeman گفت:

    مافیا ۲ از نظر فضاسازی و داستان پردازی به هیچ وجه به پای شماره اول نمی رسید و شخصیت تامی آنجلو هم از نظر من دوست داشتنی تر و باورپذیر تر از ویتو اسکالتا بود…با اینکه ویتو در جنگ شرکت کرده بود اما خبری از اون پختگی لازم که در نتیجه جنگ در شخصیتش باید دیده می شد نبود اما توماس یه فرد از طبقه ضعیف بود و در طول بازی روند پیشرفت شخصیتش از یه آماتور به یه کاربلد خیلی زیبا در اومده بود و در انتهای مافیا ۱ وقتی اون اتفاق برای تامی میوفته مخاطب احساس همدردی بیشتری باهاش میکنه، در مقایسه با ویتو که اصلا نتونستم شخصیتشو درک کنم
    ——————
    ممنون آقای فرزانی…بسیار زیبا بود

  • Geralt 1444 گفت:

    ویتو، وارث ناخلف توماس تیتر زیبایی

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    این بازی جزو سری سوم بازی های xbox 360 منو و اولین بازی های سال سوم مدرسه من بود یادش بخر با بتمن ارکام سیتی و لیمبو گرفتمش چقدر حال کردم ولی خوب بازی مشکلاتی مثل ندادن مراحل داشت که بعد مدتی درست شد و تا اخرش یکجورایی رفتم
    خیلی بازی جذابی بود امیدوارم ۳ هم اینطور باشه به خاطر اینکه قابلیت takedown رو داره

  • BlackStone گفت:

    مقاله بسیار زیبایی بود ! من این نسخه رو در حدود ده بار تموم کردم ولی بازم سیر نشدم ! مثل نسخه یک عالی بود ! گرافیک زیبا، گیم پلی زیبا، مراحل بسیار زیبا، موسیقی و صدا گذاری زیبا و…. بنظر من باید نمرش بالا تر میرفت! اصلا بازیش یه ابهت خاصی داشت. امیدوارم نسخه سه از مجموع دو نسخه قبل هم زیبا تر باشه.

  • Hamed72 گفت:

    من ۱شو بازی نکردم ولی ۲ش ک خیلی قشنگ بود.داستانش بد نبود ولی متاسفانه همون طوری ک گفتید زود ب پایان رسید و ب نظرم جای کار بیشتری داشت.
    ب مافیا ۳ هم امیدی ندارم چون از شخصیتش خوشم نیومد.گرافیکش هم در حد و اندازه های نسل ۸ نیست و فکر هم نمیکنم داستان آنچنان جالبی هم داشته باشه :-/

    • hadi گفت:

      شاید شخصیت و داستان بازیش خوب نباشه ولی دیگه از لحاظ گرافیک خیلی مافیا ۳ عالیه .من به شخصه فکر میکنم با وجود انچارتد و مافیا ما تو سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ یه جهش گرافیکی نسبتا خوب در پیش داریم که قدرت کنسول های نسل ۸ مشخص میشه و میشه گفت از ۷۰ الی ۸۰ درضد قدرتشون استفاده میشه

    • OG gamer گفت:

      شخصیت نسخه ۳ احساس میکنم پسر ویتو هستش!! ولی من خیلی حال کردم با شخصیتش. چهره ی چغری داشت و یه جوونه عضله ای بود!! نسخه ۳ میتونه از دو نسخه قبلی خیلی بهتر بشه. نسل جدید خیلی دست و باز میزاره

      • Mohsen7_3_0 گفت:

        از نسخه ی دوم شاید با اینکه هیچ س.نخیتی با قبلیا نداره.ولی از نسخه ی اول به هیچوجه .نسخه ی اول توی زمانی که سازندگان یا تمرکزشون روی گیمپلی بود یا داستان یا شاید هم پیشرفتهای گرافیکی همه ی اینارو با هم داشت بخاطر همین هیچوقت فراموش نمیشه.حالا توی نسل هشتم هرچقدرم ازادی سازنده بیشتر باشه باید دید ایا بازی ای که درخور کلمه ی مافیا هست تحویل میدن یا نه.چون سازنده،سازنده نسخه های قبلی نیست و نمایشهای بازی هم چندان جالب نبوده مگر اینکه تا روز اخر رو سفید کنن

    • amir_frj گفت:

      داداش من نمیدونم تو دیگه از گرافیک بازیا چه توقعی داری گرافیکش واقعا غوله اونوقت شما میگی در حد نسل هشت نیست؟ :rotfl: 😐

  • 21aryan گفت:

    مرسی واقعا عالی بود تیتر از همه چیز بهتر بود
    بازی خوبی بود ولی من یکم با گیمپلیش مشکل داشتم 😥

  • OLDBOY. گفت:

    مقاله فوق العاده بود دست اقای فرزانی درد نکنه
    ————————————-
    درمورد قسمت دوم بازی مافیا باید بگم ک پسرفت های زیادی نسبت ب نسخه ۱ داشته همنظور ک در مقاله اشاره شد این نسخه حال و هوای مافیا نداشت اصلا بازیباز احساس نمیکرد ک در گروه مافیایی هست و فکر میکرد ک در ی گروه ادمکش قرار داره
    ولی در کل بازی جالب و جذابی هستش اگه ب شخصه بخام بهش نمره بدم از ۱۰۰ بهش ۸۸ میدم

  • joel 2013 گفت:

    اولین بازی که روی ps3 تموم کردم :inlove: :inlove:

  • ویتو و جو یکی از بهترین شخصیت اول و مکمل های بازی های ویدیویی بودن جو دوس داشتنی شخصیتی طنز و شوخ طبع
    صحنه های چشم نواز شهر مخصوصا در مرحله دوم ماشین سواری و هندلینگ ماشین ها کاملا طبیعی و شبیه به ماشین های اون زمان بود
    داستانی گیرا و جذاب یک بازی جنایی درام و خاطره انگیز رو برای ما رقم زد ممنونم بابت مقاله

  • Amir.P گفت:

    دست جناب فرزانی درد نکنه.
    بسیار بسیار با نسخه دوم حال کردم. طوری که تا الان فکر می کنم ۱۰ باری بازی رو تموم کردم! 😎
    ولی بزرگترین عیب بازی همینه که مرحله جانبی در بازی نیست و یک سیر خطی تو بازی وجود داره که صبح پا میشی میری ماموریت شب میای میخوابی. چپتر تموم میشه باز میری بعدی!! بخش گرافیک که انصافا دیوانه کننده س و سال ۲۰۱۰ که بازی اومد و بازی کردم تا به اون موقع گرافیکی اینچنینی ندیده بودم. مخصوصاً رنگ ها؛ بازی به شدت از رنگ های شاد استفاده کرده که شهر واقعاً زنده س. بخش رادیو و آهنگ ها و صداگذاری هم لازم به گفتن نیست چون کامله!! :quiet:
    ولی انصافاً هیچ امیدی به مافیا ۳ ندارم!! هیچ!!! نه تنها من بلکه تمامی افرادی که فن دو آتیشه سری مافیا بودن با تریلر بازی به شدت تو سرشون خورد. امیدوارم تا موقع انتشار نظرمون عوض بشه 😕

  • hadi گفت:

    این بازی نقاط قوت زیادی داشت :۱- گرافیکش در زمان خودش عالی بود ۲- تنوع ماشین های توی بازی زیاد بود ۳- سیستم کنترل پلیس ها و برخورد ان ها عالی بود ۴- داستان نسبتا خوب در برابر جهان ازاد بودن بازی ۵- سیستم اب و هوای عالی :yes: :yes: و خب هر بازی نقص هایی داره کهباید از اونا هم چشم پوشی کرد مثلا ۱-این بازی ازادی عمل یک بازی اپن وورد رو نداره یعنی جابجایی از یه نقیه به نقطه دیگه ی شهر فقط برا انجام ماموریت هاست .۲- وقتی بازی تموم میشه دیگه اجازه گشتن تو شهر رو به شما نمیده .درواقع ماموریت فرعی نداره :no: :no: ________________________________________________________درکل به این بازی خیلی خوبیه ولی نمیشه بهش گفت شاهکار (در مقایسه با شماره یک بازی که یک شاهکار به تمام معنا بود)
    ____________________________________________________
    خسته نباشید اقای فرزانی

  • master_hate گفت:

    چیزی که مقاله اصن بهش اشاره نکرد
    مجله های تو بازی بود :laugh:
    لع.ن.ت.ی اصن من فقط برای مجله هاش مافیا ۲ رو بازی کردم

  • Mr white گفت:

    وااای کی صبر کنه تا نسخه سومش ـ
    آقا این چه کرمیه که باید بیشتر بازیای عالی فصل پاییز مخصوصا آبان یا آذر بیان ـ ـ ـ خب این مسیحی ها عید کریسمس دارن تعطیل میشن یکم به فکر ما هم باشین ! چن وقت پیش هم که گفتن ps4 فروش خوبی در خاورمیانه داشته ـ اگه این بازیا تابستون بیان تازه وقت بیشتر برای بازی هم دارن هم خودشون و هم ما ـ الان ما سه ماهه بیکاریم تنها سه بازی درست حسابی اومد

  • Mohi.b گفت:

    همان طور که خودتون اشاره کردید گیم پلی کوناه و نداشتن مراحل فرعی باعث شده این بازی عملکرد ضعیفی از خودش نشون بده .
    ولی به هر حال گیم پلی جذابی داشت .
    به طور مثال در چپتر هفت شما شاهد تغییر فرهنگ مردم و شاهد اتوموبیل های جدید هستید .
    البته جذابیت های دیگری مثل خانه جو و مجله های داخل بازی نیز سر شما رو گرم خواهد کرد .

  • Mahdibabakhan گفت:

    بهترین بازی عمرم
    آقا ولی از نظر من اصلا یکنواخت نبود هر مرحله محیطش فرق میکرد من الان متال گیر دارم بازی میکنم همه مرحله هاش شبیه همه

  • مافیا ۲ بازی بود که هر چند نسبت به نسخه اولش عملکرد ضعیفی داشت اما شیرینی مافیا ۱ زنده کرد و ما لذت بردیم ولی ای کاش گیم پلی طولانی داشت حتی با دی ال سی گیم پلی کوتاهی داشت.
    اخرین بازی هم بود که تونستم تو کامپیوتر ذغالی آبرومندانه اجرا کنم

  • MOHAMMAD گفت:

    بازیش نکردم ولی میخواستم دان کنمش ولی نبودن مراحل فرعی واقعا یه عیب بزرگه اونم تو یه بازی open world.یه جورایی میشه گفت تمام نقشه بازی بیهوده است.

  • drev47 گفت:

    چنان عالی کار شده بود که خیلی راحت میشد با شخصیت اصلی ارتباط برقرار کرد محیط بی نظیر که میتوانست وادارت کند که مانند یه شهروند عادی بزی کنی سرعت مجاز رعایت کنی و پشت چراغ قرمز وایسی حتی ماشینت رو با دقت پارک کنی چنان عظمتی داشت بازی

  • Mahdibabakhan گفت:

    نسخه یک رو از کجا میتونم دانلود کنم؟

  • نسخه یک شاهکار بود چه از لحاظ گزافیکی چه از احلظ داستان و شخصیت پردازی.
    نسخه ۲ عالی بود ولی کم بودن مراحل و تکراری شدن مراخل در اخر بازی کار دستش داد.
    نسخه ۳ طبق اطلاعات موجود میتونه حتی از نسخه یک بهتر بشه چون داستانی که انتخاب کردن واقعا پتانسیل بالایی داره.

  • pouriajoker گفت:

    مافیا همه چیزش شاهکاره از هر نظر و هر لحاظ

  • amir_frj گفت:

    ممنون بابت نقد من با مافیا ۲ بیشتر حال کردم و به نظرم از نسخه قبلیش هیچی کم نداشت واقعا عالی و فوق العاده بود مخصوصا گرافیکش که الانم که الانه بین بازیای جدید با گرافیک خیلی بالایی که داره میاد بازم خوبه :yes: :inlove: بی صبرانه منتظرم نسخه سوم رو تجربه کنم…

  • Bigby Wolf گفت:

    آقا من عاشق قدم زدن در شب تو Empire Bay هستم دیگه مخصوصا مراحل اول که برف میاد اصلا شهر فوق العاده میشه واااااای من برم باز قدم بزنم :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    از نظر بنده این بازی حرف نداره و منتقدان هم تا حدودی راست میگن محدودیت تو این بازی زیاده ولی در کل من خیلی باهاش حال کردم. :yes: :yes: :yes:
    ویتو هم که بهترین شخصیت ممکن برای این قسمت از بازی بود من دل تو دلم نیست تو مافیا سه بازم ببینمش. 😀

  • jesus christ گفت:

    مافیا ی یک به سبک فیلم the godfather بود
    و مافیای دو به سبک فیلم scarface

  • daaante گفت:

    واقعا بازی تاریخی بود
    یادش گرامی باد تا ابد

  • a.b.n گفت:

    بچه ها برین قوانین دهگانه ی گروه های مافیا رو بخونین.. انصافا خیلی ادمای با مرام و معتقد به رعایت اصول اخلاقیین …. مخصوصا خیلی برای مقام زن ارزش قایلن … تو ویکیپدیا تاریخچشونم هست …من که خیلی مجذوب تشکیلاتشون وبه خصوص قوانینشون شدم :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    مافیا ۲ شروع خوبی داشت و رسم رفاقت با جو خیلی خوب بود.اما بزرگترین مشکلش کوتاهی داستان و روایت سریعش بود.یعنی ویتو بعد از اینکه وارد خانواده شد(که خیلی دیر بود)باید به یک گنگستر پخته مثل تامی تبدیل میشد که از اونجا به بعد معنی مافیارو بشه بهتر درک کرد.توی این نسخه سی.گار کشیدن ها و مردان بارانی پوش نسخه ی اول کمتر دیده میشدن.ویتو با وجود اینکه اسمش کارکتر اصلی داستان بود خیلی کم توی صحن.ه ها حاضر میشد.ما اونو مثل توماس مط.یع رئی.سش نمیدیدیم و اغلب خود مخ.تار بود.البته همه اینها در مقایسه با تامی هست و در مجموع شخصیت تازه و جالبی هم داشت.
    باقی شخصیت ها مثل گالانته و هنری هم عالی بودن.که متاسفانه نقششون کم بود اما میتونم بگم از تاثیرگذارترین شخصیتای داستان بودن.

    در کل مافیا۲ بازی خوبی بود و کارگردانی سکانس پایانی بازی به کل ایراداتی که میشد از بازی گرفت می چربید!خلق محیطی کلاسیک و زنده که هیچکدوم از خیابون های اون شبیه دیگری نبود اونم در فصول مختلف کار هرکسی نیست.واینکه چرا مرحله ی پایانی هر ۲نسخه در یک موزه یا یه چیزی شبیه به اون اتفاق میوفته!
    ممنون عالی بود همینطور ادامه بدید

  • ehsanaa گفت:

    بازیش خوب بود منتقدا حقش رو خوردن

  • Bat.LA گفت:

    مافیا ۲ رو بیشتر از ۱ باهاش ارتباط برقرار کردم , من به شخصه با هنری خیلی حال میکردم .

  • Amir_HD گفت:

    اون قسمتی جو رو میبرن بکشن خیلی ناراحت شدم

  • MLGGamer گفت:

    ببخشید اینجا میپرسم
    یک راهنمایی درباره متال گیر میخوام
    من رفتم کوایتو بیهوش کردم بعدش الان تو پایگاه تو زیر زمین تو یه قفسس میشه بگید چجوری ببرمش تو ماموریت هام ممنون میشم کامل کامل توضیح بدید

  • Hossein Gamer گفت:

    اصلااااااااااااااااااااا با این جمله موافق نیستم

    منظور از این حرف این است که شما در بازی دیگر مانند نسخه اول حس نمی‌کنید که میان یک گروه مافیایی زندگی و کار می‌کنید و خبری از آن حال و هوای مافیایی نیست. بلکه شما یک بازی Open world زیبا مانند GTA را در فضای کلاسیک تجربه خواهید کرد. این بازی اگر با یک نام مستقل از مافیا منتشر می‌شد قطعا موفقیت های بیشتری کسب می‌کرد اما همین وفادار نبودن به سبک مافیایی باعث شد تا نمراتش در حد نسخه اول بازی نشود.

    :no: :no: :no: :no: :no: :no:

  • areyanzare گفت:

    مافیا واقعا بازی عالی هست البته من از قسمت اول چیزی یادم نیست چون خیلی بچه بودم اما واقعا بازی خیره کننده ای بود داستان موسیقی

    در واقع موسیقی بازی داستان رو تعریفو مارو بیشتر با کرکتر هم درد و اشنا میکرد

    امیدوارم مافیا ۳ بترکونه واقعا بازی عالی میشه
    Animals – House of rising sun
    اینم اسم اهنگی که تو اخر تریلر مافیا ۳ بود
    اگر به متن اهنگ توجه کنید گویای کل داستان بازی مافیا ۳ هست مخصوصا اینکه لینکولن همش حرف در باره خانواده حرف میزنه

  • Oracle گفت:

    هنوزم موسیقی main theme این بازی توی گوشمه،اون منظره برفی اون دودکش با موسیقی زیبا در main theme بازی خیلی احساسات برانگیز بود،تازه این منوی بازی بود خود بازی بماند.

  • orc727 گفت:

    اگر از چند غلطِ املائی و نگارشیِ جزئی که با ی ویرایش قابل حله بگذریم، متنِ روانی بود؛ اما آیا بهتر نبود در قسمتِ شرحِ داستان از تیترِ “خطرِ لو رفتن داستان” استفاده میشد؟
    منتظر نقد و بررسی‌های بعدیتان هستم :yes:

  • origins گفت:

    بازی باحالی بود.
    ۴ بار تمومش کردم.داستانش خیلی عالی بود. :inlove:
    بر خلاف نظر بعضی ها به نظر من از نسخه ی اولش خیلی بهتر بود.خیلی…. 😎
    دوباره فرصت کنم میرم !

  • ahmadrezacr7 گفت:

    خسته نباشید من بازی مافیا ۲ رو که بازی میکنم در قسمت ۷ اگه اشتباه نکنم از بازی میپره بیرون از دوستان که پرسیدم گفتن باید کرک کنی و من چند فایل کرک دان کردم و وقتی میخواستم بازشون کنم با ارور BINKW32.DLLمواجه شدم و حالا که این فایلو دان کردم باز هنگام باز کردن کرک با ارور زیر مواجه میشم

    The procedure entry point _BinkSetVolume@12 could not be located in the dynamic link library binkw32.dll
    لطفا کمکم کنید

  • wind گفت:

    دارم نصب می کنم بعد دوبار پاک کردن دوباره وادارم کردین دانلود ونصب کنمش. :reallyangry: :reallyangry: 😀 :laugh:
    ممنون از گیمفا

ویتو، وارث ناخلف توماس | پرونده بازی Mafia 2 | گیمفا