Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا

Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید

علی اکبر اکبرزاده
۱۷:۵۲ ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا

پشت درهای بسته در Gamescom 2015 عنوان Scalebound نمایشی اختصاصی داشت و آقای Hideki Kamiya، کارگردان بازی و آقای Jean Pierre Kellams، تهیه کننده نوآوری بازی، اطلاعات بیشتری در مورد این عنوان نقش آفرینی ارایه دادند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

عنوان Scalebound در سال آینده به طور انحصاری برای اکس باکس وان منتشر خواهد شد و در کنفرانس Gamescom 2015 مایکروسافت نیز طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرد.

اکنون در زیر می‌توانید خلاصه ای از آنچه در این رویداد در مورد این عنوان توضیح داده شد را مشاهده بفرمایید:

  • بازوی راست شخصیت اصلی با فلس پوشیده شده است و بر روی دستانش جای پنجه دارد که نشان از پیوستگی اش با اژدها می‌باشد.
  • اژدهای درون بازی توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود ولی می‌توان به او  دستور هایی مانند” برو آنجا” و یا “آنجا را هدف بگیر” را داد. دستورهای ساده همچون” حمله کن” و یا “دفاع کن” نیز وجود دارند.
  • جهان Draconis توسط یک انرژی با نام “پالس” اداره می‌شود که این نیرو به طبیعت این جهان شکل بخشیده و جزیره هارا شناور می‌سازد و همچنین این همان نیرویی است که Drew(شخصیت اصلی بازی) و اژدهایش به کمک آن می‌جنگند.
  • Drew می‌تواند با گیج کردن حریفانش با آن ها بجنگد و با استفاده از قابلیت پرتاب مفتول می‌تواند به نقاط ضعف دشمنان بزرگش نزدیک شود.
  • انرژی پالس همچنین می‌تواند اژدهای Drew، که قدرت اصلی وی را تشکیل می‌دهد، را شکل دهد و او را به یک آزدهای شبه انسان تبدیل کند که باعث افزایش قدرت حمله و دفاعش خواهد شد.
  • شما می‌توانید اندام دشمنان بزرگ و قوی هیکل خود را ببرید.
  • در بازی سیاه چال هایی نیز وجود دارد.
  • برخی مواقع در بازی Drew باید از اژدهای خود جدا شود زیرا مکان کافی در بازی وجود ندارد و به همین دلیل در این مواقع Drew باید به تنهایی دشمنانش را از بین ببرد و به چلو پیشروی کند.
  • هر سلاحی در بازی یک ماندگاری مشخصی دارد  پس از مدتی استفاده قدرت آن ها کمتر و کمتر می‌شود و بعد از مدتی کاملاً غیرقابل استفاده شده و اثری بر روی دشمنان نخواهد گذاشت.
  • تیمی که در حال کار بر روی ساخت Scalebound می‌باشند حدوداً ۱۰۰ نفره است.
  • شما می‌توانید برای اژدهای خود زره بخرید که با منابع درون بازی قابل خریداری است و طبق گفته سازندگان هیچ خرید دلاری درون بازی وجود نخواهد داشت.
  • شما می‌توانید اژدهای خود را با استفاده از وسایلی که از دشمنان مرده شما باقی مانده است شخصی سازی کند. وسایلی همچون شاخ های دشمنان و یا پنجه های آن ها و…
  • اگر اژدهای شما تمام دشمنان را از پای درآورد شما هیچ الماسی دریافت نمی‌کنید پس باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید گروه کوچکی از دشمنان را در زمانی کوتاه از پای دربیاورید و یا اژدهای خود را عقب نگه داشته و برای بدست اوردن الماس مبارزه کنید.
  • شما می‌توانید با سلاح های مختلفی بجنگید؛ برای مثال می‌توانید با یک شمشیر عادی در یک دست و یک سپر در دست دیگر مبارزه کنید و یا می‌توانید دشمنانتان را با یک شمشیر فوق‌العاده بزرگ و عظیم در دو دست آن ها را از پای در بیاورید.
  • Drew نیز می‌تواند شخصی سازی شود و به این منظور باید امتیاز بدست آورید که این امتیاز ها توسط کشتن دشمنان به دست می‌آید.
  • شما می‌توانید نوع پوست اژدهای خود را مشخص کنید.
  • شما می‌توانید نوع جنگیدن اژدهایتان را مشخص کنید.
  • آقای Kamiya گفته است که در چندین سال گذشته بازی های نقش آفرینی ژاپنی زیادی بازی نکرده است و برای او سخت است که بخواهد داستان Scalebound را مقایسه کند و آن را در سطح خاصی بداند، اما داستان Scalebound بیشتر بر روی ارتباط بین Drew و اژدهایش تمرکز دارد و بسیار عمیق است. همچنین گفته شده است که با یک داستان احساسی طرف هستیم.
  • هدستی که Drew استفاده می‌کند در واقع تمرکز او را برای مبارزه و جنگیدن جمع می‌کند و راهی است که Platinum Games بتواند موسیقی بازی را برای ما پخش کند و این به آن معنی می‌باشد که موسیقی که ما در بازی گوش می‌کنیم همان موسیقی است که Drew در حال گوش دادن به آن است. استودیو سازنده بازی انواع موسیقی ها و ژانرهای مختلف را برای Drew و ما پخش خواهد کرد.
  • آقای Kamiya فکر می‌کند که کلمه “جهان باز” سطحی عظیم از معناها مختلف را در بر می‌گیرد و خودش واقعاً بازی های جهان باز زیادی را تجربه نکرده است. او استفاده از این کلمه را برای این عنوان رد می‌کند زیرا معتقد است که “جهان باز” عبارتی گمراه کننده است و مناسب Scalebound نمی‌باشد. او Scalebound را یک عنوان با دشمنان بسیار زیاد، نبردهای بزرگ و مکان های بزرگ تر می‌داند و اعتقاد دارد که همچنین ویژگی هایی نیازمند یک مقیاس است که در این مورد او از عبارت “یک جهان خیلی خیلی خیلی بزرگ استفاده کرد.
  • Platinum Games در مورد بخش چند نفره CO-OP بازی صحبت خاصی نکرده است ولی خود Kamiya در مورد این بخش دوست دارد که ما تصور کنیم در یک سیاه چال قرار گرفته ایم و یک باس در مقابل ما گرفته است. حال به جای یک بازیباز و اژدهایش، ۳ بازیباز و اژدهاهایشان در آنجا وجود دارند و همه آن ها لباس های مختلفی بر تن دارند و به روش های متفاوتی شخصی سازی شده اند. وی در این مورد صحبت بیشتری ندارد و همه چیز را به تصورات ما واگذار کرده است که ببینیم این صحنه و این لحظه چقدر فوق‌العاده خواهد بود.
  • هنگامی که Drew رابطه اش را با اژدها آغاز می‌کند به آن معنی نمی‌باشد که همه چیز عالی است. شما دو نفر در برخی موارد موافق هستید و در برخی موارد با یکدیگر مخالفت می‌کنید و باید برای ایجاد اعتماد این چالش ها را نیز بگذرانید.
  • اژدهای درون بازی طوری طراحی شده است که گویی یک موجود زنده واقعی است و وجود خارجی دارد و سازندگان دوست دارند که ما این احساس را نداشته باشیم که این اژدها یک روبات کامپیوتری از پیش برنامه ریزی شده است و به نظر من اگر سازندگان بتوانند این موضوع را به خوبی در بازی پیاده کنند تجربه عالی برای خریداران این بازی رقم خواهد خورد.

بهرحال این اطلاعات از داستان، گیم پلی و جهان بازی منتشر شده است ولی همه چیز به آن بستگی دارد که آیا Platinum Games می‌تواند همه چیز را به خوبی در بیاورد یا خیر. برای فهمیدن این موضوع باید تا روز انتشار بازی صبر کنیم.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr.Snake گفت:

    از دیدن تریلر این بازی بسیار لذت بردم به احتمال قوی موفق میشه
    نظر میاد شخصیت اصلی بازی ادم جالب و باحالی باشه
    احتمالا داستان احساسی بین یک انسان و یک اژدها باید جالب باشه:D
    خلاصه:بسی خوشمان امد
    ممنون بابت خبر

  • asd گفت:

    آقا من مخم داره میترکه :reallypissed: quantum break رو از uncharted 4 بیشتر دوست دارم و horizon zero dawn رو از scalebound.
    به نظرتون PS4 بگیرم یا Xbox one ؟

  • خداییش تریلر بازی خیلی معرکه بود یکی از بهترین انحصاری هاست منتظرشم شدید

  • asd گفت:

    آقایون یه سوال من میخوام از دیجی کالا مانیتور” BenQ RL2240HE Gaming LED Monitor ” رو بگیرم میتونم XONE بهش وصل و بازی کنم؟ HDMI هم داره

  • nEo گفت:

    هربار دیدن تریلر بازی بیشتر ادمو سر شوق میاره…

  • amirva گفت:

    از نظر من ساختن بازی انحصاری برای کنسولها، خیانت به PC هستش. فکرشو بکنین. میان یه بازی با PC میسازن بعد برای خود PC نمیاد. 😐 (دوستان نظر شخصیه و اصلا از این که بازی های انحصاری رو نمیتونم بازی کنم هم ناراحت نیستم ( قابل توجه فن های Uncharted ))

  • Tommy گفت:

    یاد لست گاردین افتادم اونم یه موجودیه قراره رابطه ی جالبی با هم داشته باشن

  • نمایش بازی هیجان انگیز بود اما انتظار بیشتری داشتم، شباهت زیادی به سری Monster Hunter داره. به کامیا کاملا اعتماد دارم و مطمعنا طرفداران رو ناامید نمی کنه.

  • MasterChief گفت:

    تعداد استدیوهای داخلی مایکروسافت در نسل جدید از سونی بیشتر نباشه کمتر نیست دوست عزیز پس بی اطلاع نظر ندید.همه زور سونی به دو یا سه استدیو هست.ناتی داگ،سانتا مونیکا،ساکرپنچ و یکی دو استریو دیگه مثل مدیامولکول و ردی ات داون که خیلی تو گود نیستن !
    در عوض هم مایکروسافت ۳۴۳ اینداستریز، ;کوالتیون ( بلک توسک سازنده گیرز ۴)،استدیو ریر،رمدی،لین هید استدیو و چندتا استدیو دیگه که هرکدوم بهترین های صنعت گیم هستن.تازه الان بهترین بازی سازای ژاپنی بیشتر دارن با مایکروسافت همکاری میکنن و بازی انحصاری براش میسازن مثل هیدتاکا کامیا،کیجی اینافونه که از بهترین های ژاپن هستن !
    دوست عزیز که قصد خرید کنسول داری،شما با یه نگاه به لیست لاین آپ مایکروسافت در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میتونی خیلی راحت بگیری که در حال حاضر بهترین گزینه ایکس باکس وان هست.سونی امسال فقط آنتیل داون مسخره هست و سال آینده هم آنچارتد ۴ و هوریزن ولی ایکس باکس وان تعداد انحصاری های بزرگش دو رقمی هست !

    در ضمن این ها هیچکدوم موقتی نیست و مایکروسافت همون اول نسل گفت که در نسل جدید از نظر انحصاری بهتر از سونی عمل خواهند کرد و تا ۲۰۱۶ بخوایم حساب کنیم ( سه سال اول نسل ) الحق بهترم بوده.فوقش این نسل ۴ سال دیگه طول بکشه (مجموعا ۷ سال) که سه سال اولش انحصاری های مایکروسافت بهتر بودن و سه سال دوم هم خواهند بود.سونی تو انحصاری تنبل شده.
    بخدا ایکس باکس وان بهتره.من هردو کنسول و دارم خواستی برات عکس میذارم.از کسی که از روز اول هردو رو داشته بپرس نه از فنی که رنگ کنسول رقیب رو ندیده دوست عزیزم!

    • Auditore گفت:

      از اسمت هم معلومه فن اکس باکسی ، خیلی هم متعصب 😀 حوصله بحث ندارم ولی بدون خیلی تند رفتی و تقریبا با کل نظرت مخالفم 😉

      • MasterChief گفت:

        داداش گل فن بودن یا نبودن من هیچ تفاوتی تو اصل ماجرا ایجاد نمیکنه.کسی که با چشم باز انتخاب کنه پشیمون نمیشه.اون اوایل نسل هرچی دوست و رفیق گیمر میشناختم دور و اطراف و تو این سایت ها اکثران میرفتن PS4 میخریدن اما خداوکیلی چند ماه گذشته علاوه بر اینکه یکی دو نفر از همون دوستان PS4 فروختن X1 گرفتن یا تعویض کردن،هرکس جدیدا قصد خرید کنسول داشت X1 خرید.خوب این الکی اینطور نشده چون مایکروسافت خیلی بیشتر از سونی بازی و خدمت داده به کاربرا و مردم بی طرف و حتی فن های سونی هم اینو می فهمن برادر من .
        من بالغ بر دو ساله هردو کنسول و دارم بخوای عکس هم برات میذارم فکر نکنی خالی می بندم.به شخصه یکبار در استفاده از وان اذیت و آزار ندیدم ولی PS4 با حرارت بیش از حدش با صدای گوش خراشش موقع کار کردن کلی حال منو گرفته .کیفیت جنس مایکروسافت یه چیز دیگه ست این و از هرکه هردو رو کنار هم گذاشته می تونید بپرسید.

    • asd گفت:

      من میترسم بگیرم به خاطر انحصاری هایی که برا اون یکی میاد پشیمون شم که چرا اینو گرفتم. خدایی سر انتخاب رشته انقدر فک نکرده بودم که دارم الان میکنم. قبول کنین انتخاب سختیه

  • Auditore گفت:

    فن های اکس باکس خواهشا ناراحت نشید ولی با تریلری که از این بازی دیدم ازش خوشم نیومد ، نمی گم بازی بدیه ولی فکر نمیکنم از انحصاریای شاخ اکس باکس بشه ولی خب امیدوارم شما باهاش حال کنید

    • sajjad گفت:

      شما اگه سابقه سازنده این بازی رو چک کنید متوجه میشید همین الانشم شاخه

    • MasterChief گفت:

      دوست عزیز من فکر کردم جواب شمارو ندم بخاطر تعصبی که به سونی دارید اما انصاف حداقل داشته باشید که نمایش این هیجانش بیشتر بود یا Horizon‌ ؟ خدا شاهده من PS4 هم دارم از شما هم زودتر داشتم پس قصدم فن بازی نیست ولی نسل جدید از بازی های مایکروسافت و از کارای مایکروسافت به شدت راضی ترم.عقل حکم میکنه آدم از بهترین ها حمایت بکنه تا تشویق بشند نه اینکه فقط چون سونی رو دوست داری چشمت رو روی کم کاری هاش تو نسل جدید ببندی !

      هوریزون واقعا حتی تا آخر نمایشش منو نتونست پای خودش نگه داره.آخه یعنی چی با یه چوپ بری بکنی لای آهن غرازه های دایناسور آهنی که بعدشم خورد بشه بریزه روی زمین ؟ نه اکشن خاصی نه گیم پلی هیجان انگیزی،فقط گرافیکش خوب بود.شاید نمایش های بعدیش خوب باشه نمیشه زود قضاوت کرد ولی من دارم در مورد اولین گیم پلی این دو بازی صحبت میکنم .اصلا Guerrilla Games این نسل مثل سونی افت کرده.بازی همیشه و مورد تخصصش کیلزون و نتونست خوب بسازه حالا رفته سراغ ساخت بازی که توش اصلا مهارت نداره دوست عزیز !

      خدایی SB یه عنوان عظیمه نقش آفرینیه که سازندش کامیاست.آخه انصافا PlatiniumGames کجا Guerrilla Games کجا ؟ اولی تعدادی از بهترین بازی های نسل قبل مثل بایونتا،متال گیر رایزینگ، و ساخته و دومی بجز کیلزون ۲ اثر خیلی شاخی در کارنامه ش نیست.پس خواهشا بازی های این دو رو مقایسه نکنید.هرچند امیدوارم هوریزن هم خوب باشه تا بعد بلودبورن و آنچارتد ۴ یه انحصاری به درد بخور دیگه رو PS4 باشه بازی کنیم.

Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا
Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی، داستان و جهان Scalebound با ما همراه باشید | گیمفا