تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا

تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی

محمد رضا صحرایی
۱۹:۵۸ ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا

کنفرانس های شرکت EA فقط برای طرفدران دو آتیشه این شرکت لذت بخش است. حالت همیشگی، تکراری و گاها مسخره کنفرانس های این شرکت بعضی اوقات برای بسیاری از بینندگان خسته کننده و زجرآور  است. درست است که در دو سال اخیر با آمدن Andrew Wilson کمی کنفرانس این شرکت پررنگ لعاب شده و توانسته است خود را برای تماشگران جذاب کند. کنفرانس این شرکت در Gamescom 2015 از نظر بسیاری، کنفرانس خسته کننده ای بود. اکثر نمایش ها این کنفرانس از پیش لو رفته و راحت می‌توانستیم تمامی نمایش های این کنفرانس را حدس بزنیم. در این مقاله به بررسی و موشکافی کنفرانس این شرکت در Gamescom 2015 می‌پردازیم و نقاط ضعف و قدرت آن را بررسی می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا

محل برگزاری کنفرانس از طراحی زیبایی برخوردار بود.

در ابتدای کنفرانس EA با پخش کردن تیزری تقریبا تمامی نمایش کنفرانس خود را به همه معرفی کرد! واقعا تنها EA توانایی انجام این کار را دارد. با آمدن مدیر عامل جوان و خوش ذوق شرکت EA اندرو ویلسون (Andrew Wilson) رسما شاهد آغاز این کنفرانس هستیم. ایشان در ابتدا از مردم به دلیل حضور در این کنفرانس تشکر می‌کنند، کاری که قبل از Andrew Wilson مدیران EA چندان در آن تخصص خاصی نداشتند! ایشان نیز شروع به اعلام بازی‌هایی که در  این کنفرانس حضور دارند می‌کند. بعد از این مقدمه ایشان آقای Marcus Nilsson را به صحنه دعوت می‌کنند تا ما را بیشتر با عنوان مورد انتظار Need For Speed آشنا کند.

028

بعد از دو سال غیبت دیدن دوباره NFS شیرین و دوست داشتنی است.

بعد از نزدیک به دو سال غیبت بالاخره در E3 2015 شاهد اولین نمایش از این عنوان بودیم که به خوبی توانست عطش طرفداران کهنه کار این سری و همچنین آرکید بازان را برطرف کند. بعد از نمایش تقریبا مفصل که از این عنوان در E3 دیدیم، حالا شاهد اطلاعات تکمیلی در این کنفرانس بودیم. مهم ترین چیزی که یک طرفدار از این سری انتظار دارد بازگشت شخصی سازی به این عنوان است و خوشبختانه در این نسخه شاهد یک شخصی سازی عمیق و عالی هستیم، ایشان از طرفداران خواستند تا در غرفه این شرکت این مورد را تجربه کنند. موارد نشان داده شده چندان زیاد نبودند ولی از بین آنها می‌توان به این مورد اشاره کرد که در NFS جدید همانند نسخه Most Wanted داستان از طریق صحنه های سینمایی که توسط بازیگران اجرا شده هستیم. هم‌چنین یک‌سری از حالت های بازی نیز معرفی شدند در کل نمایش این عنوان در Gamescom بیشتر بر روی جزئیات بازی محوریت داشته و سازندگان مورد جدیدی را از روند انجام بازی نشان ندادند.

029

بهترین نمایش این کنفرانس برای عنوان Mirror’s Edge Catalyst بود.

مطمئنا درخشان ترین نمایش این کنفرانس برای عنوان مورد انتظار Mirror’s Edge Catalyst بود با آمادن تهیه کننده ارشد بازی خانم Sara Johnsson و توضیحات مختصر ایشان در مورد خود بازی و لذت که از آن خواهید برد و هم‌چنین ایشان مقداری ما را با پیش زمینه داستانی بازی که در مورد گذشته شخصیت اصلی این سری Faith است نیز آشنا کرد. حالا نوبت آن است که بعد از انتظار طولانی خود را  برای دیدن نمایشی از روند انجام بازی آماده کنیم.

نمایش عنوان واقعا عالی کار شده است، زاویه دوربین بسیار خاص بوده و همچنین سیستم حرکت و انیمیشن شخصیت اصلی بازی Faith نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته است. بدون شک این عنوان بهترین بازی در سبک پارکور می‌باشد، شما در این بازی مبارزه با اسلحه را نخواهید داشت ولی در عوض سازندگان تمام تمرکز خود را بر روی  نبردهای تن به تن گذاشته اند و نتیجه نیز بسیار عالی کار شده است. محیط های بازی گسترده می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا دست شما در انجام بازی باز باشد. در زمینه گرافیکی نیز سازندگان سنگ تمام گذاشته و با استفاده از موتور بازی‌سازی قدرتمند و اختصاصی این شرکت  ۳ FrostBite شاهد عملکرد عالی این بازی در این بخش هستیم. در کل نمایش این عنوان جزو نقاط قوت این کنفرانس محسوب می‌شود و حسابی توانست تماشاگران و به خصوص طرفداران این بازی را هیجان زده و راضی کند.

035

بعد از سال ها عرضه یک بسته الحاقی برای این عنوان بسیار تعجب برانگیز است.

سال ها پیش BioWare شاهکاری به نام Star Wars: Knights of the Old Republic را با امتیاز ۹۳ از دید منتقدین عرضه کرد. حالا بعد از سال ها این استودیو به یاد این عنوان افتاده و بسته الحاقی جدیدی به نام knights of the fallen empire را عرضه خواهد کرد. بعد توضیحات کلی که آقای James Ohlen در مورد این بسته الحاقی می‌دهد، نمایش این عنوان تمام شده  و به یکی از خسته کننده ترین بخش های کنفرانس می‌رسیم.

واقعا نمی‌دانم اصرار EA مبنی بر اینکه بیشتر از ۱۰ دقیقه از کنفرانس خود را در اختیار عنوانی مانند The Sims4 آن هم به این شکل مضحک و مسخره قرار دهد چه بوده است. واقعا این بخش از کنفرانس EA را باید گل سرسبد نمایش های تاریخ  Gamescom قرار داد تا مردم بدانند که در یک نمایشگاه عالی گاهی اوقات فجایع و افتضاح هایی به این شکل نیز اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید که کل این کارها فقط برای یک بسته الحاقی جدید به نام Get To Gether بوده است این بسته الحاقی در آبان سال چاری منتشر خواهد شد.

030

واقعا می‌توان این عنوان را یکی از لذت بخش ترین و بامزه ترین تجربه های انلاین چند سال اخیر نامید.

 نوبت به مبارزه بین گباهان و زامبی ها می‌رسد. آقای Jeremy Vanhoozer کارگردان خلاق این عنوان به روی صحنه آمده و شروع به صحبت در مورد این عنوان می‌کند. ابتدا شاهد معرفی کارکترهای جدیدی هستیم که به بازی اضافه شده است که از جمله آنها می‌توان به پرتغال، کدو تنبل، گل رز و …. را نام برد. طراحی صورت گرفته از گیاهان و زامبی ها بامزه و دوست داشتنی است. مورد دیگر که باعث خوشحالی طرفداران می‌شود، اضافه شدن بخش داستانی به بازی می‌باشد که دیگر بر خلاف قسمت قبلی برای تجربه این بازی نیاز به آنلاین بودن ندارید. شما علاوه بر آن نیز می‌توانید به همراه دوستان خود از تجربه CO-OP بازی لذت ببرید که در این حالت نیز نیازی به اینترنت نخواهید داشت.

در این قسمت سازندگان همچنین به هر کدام از گیاهان قدرت های خاصی داده اند که باعث جذابتر شدن گیم پلی شده است در انتها به‌دلیل همکاری با استودیو BioWare شاهد معرفی کارکتر جدیدی به نام Grass Efect هستیم که اگر شما بازی را پیش خرید کنید به آن دست پیدا خواهید کرد. این بازی در بهار سال ۲۰۱۶ ابتدا برای Xbox One و سپس برای پلتفرم های PS4 و PC عرضه خواهد شد. نمایش عنوان Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 بسیار عالی بود، واقعا می‌توان این عنوان یکی از لذت بخش ترین و بامزه ترین تجربه های انلاین چند سال اخیر نامید.

034

Unravel زیباست و اوج خلاقیت یک سازنده را نشان می‌دهد.

حال نوبت به مدیر اجرایی EA آقای Patrick Söderlund می‌رسد تا مقداری از آبنده نگری این شرکت و عرضه بازی های مختلف که هنوز معرفی نشده اند باشیم. بعد از دیدن یک‌سری تریلر کوتاه و تصاویر مفهومی از این عناوین ایشان آقای Martin Sahlin خالق عنوان زیبای Unravel را به روی صحنه دعوت می‌کنند تا ما را بیشتر با این عنوان خلاقانه و زیبا آشنا کند.

Martin Sahlin کارگردان و خالق خوبی است ولی همانطور که در E3 امسال شاهد آن بودیم ایشان توانایی کامل صحبت کردن برای ارائه یک نمایش نفسگیر را ندارد مانند E3 در ابتدا ایشان مقداری از خاطرات خود را در مورد اتفاقاتی که ایده ی این بازی را به او داده‌اند می‌گوبد و همچنین از تماشاگران و طرفداران به دلیل حمایتی که از او و عنوانش نشان داده اند تشکر می‌کنند. بعد از این مقدمه باز هم شاهد نمایشی از گیم پلی بازی هستیم قبل از شروع موضوعی که واقعا برای بسیاری سوال است این است که چرا نمایش دهنده دمو قبل از کنفرانس این عنوان را انجام نداده است و همانطور که در نمایش این عنوان شاهد مرگ و همچنین ناتوانی او در حل یکی از معماهای بازی بودبم که واقعا باعث شد تا اوج لذت ابن نمایش برای طرفداران به وجود نیاید.

به خود نمایش می‌پردازیم گرافیک زیبا و هنری با جزئیات خیره کننده و لذت بخش از طرفی دیگر گیم پلی سخت و چالش انگیز چیزی بود که این نمایش سعی در فهماندن آن برای ما داشت و کاملا هم موفق بود. همچنین صحبت های Martin Sahlin در حین نمایش نیز اطلاعات جدیدتری را به تماشاگران و هوادران این بازی قدرتمند و مستقل می‌داد. Unravel زیباست و اوج خلاقیت یک سازنده را نشان می‌دهد، مطمئنا با چیزی که شاهد آن در نمایش ها هستیم این بازی پتانسیل شاهکار شدن را دارد. این بازی در سال ۲۰۱۶ برای Xbox One ، PS4 و PC عرضه خواهدشد.

031

DICE توانسته است کار خود در حد بسیار عالی و قابل قبولی انجام دهد.

بعد از نمایش زیبای Unravel نوبت Star Wars: Battlefront تا خود نمایی کند. این عنوان پرفروش که در چند ماه اخیر با نمایش عالی و قدرتمندی که در E3 داشت، حسابی توانست طرفداران این سری را به وجد آورد. حال در Gamescom نیز شاهد قدرت نمایی این عنوان هستیم که به خصوص می‌تواند کسانی را که به تجربه آنلاین بازی ها می‌پردازند را دیوانه کند. از آنجایی در E3 تمرکز سازندگان بر روی مبارزات روی زمین بود در این نمایشگاه سازندگان بر روی نبردهای هوایی تمرکز کردند، باید بگویم که نبرد های هوایی همانند فیلم های این سری جذاب و پر از هیجان هستند. در هر کدام از نقشه ها حدود بیست نفر توانایی وارد شدن را دارند ولی موردی که بسیار باعث تعجب افراد شد گرافیک این عنوان بود برخلاف نمایش E3 این عنوان گرافیک این عنوان در نمایشگاه Gamescom تا حد بسیاری پایینی نسبت به آن نمایش ها قرار داشت.

ولی از این مورد که بگذریم با یک گیم پلی عالی و زیبا طرف هستیم. نبردهای هوایی عالی کار شده اند و آدرنالین را در سرتاسر بدن شما پخش خواهند کرد مورد دیگر نیز قابل تغییر بودن زاویه دوربین می‌باشد که شما می‌توانید بازی را در دو حالت اول شخص و سوم شخص دنبال کنید. مورد جذاب دیگر که برای طرفداران Star Wars خوشایند است امکان سوار شدن بر روی سفینه ها و جنگنده های خاطر انگیز این سری از جمله Falcon، Xwing، Tie Fighters و…. می‌باشد. در انتها سازندگان با معرفی یک نقشه دیگر به نام sallos نمایش خود را به پایان رساندند. مطمئنا DICE توانسته است کار خود در حد بسیار عالی و قابل قبولی انجام دهد و بتواند دوباره طرفداران کهنه کار این سری و همچنین بازیکنان جدید را به سمت عنوان خود جذب کند، نمایش این عنوان عالی بود و مطمئنا الان متوجه خواهید شد که چرا این عنوان در چند ماه اخیر جزو پرفروش ترین عناوین بوده است. این عنوان در آبان امسال برای پلتفرم های نسل هشتم به همراه کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

033

معلوم است که در کشور فوتبال دوستی مانند آلمان، EA تا این حد بر روی FIFA 16 تمرکز خواهد کرد.

در انتها نوبت بازی محبوب اروپایی ها FIFA می‌باشد. مانند چند سال اخیر تهیه کننده اجرایی بازی David Rutter به روی صحنه آمده تا ما را بیشتر با ابن عنوان آشنا کند معلوم است که در کشور فوتبال دوستی مانند آلمان EA تا این حد بر روی آخرین عنوان در این سری FIFA 16 تمرکز خواهد کرد. حالا با هم شروع به بررسی موارد اضافه شده و معرفی شده دراین نمایش می‌اندازیم.

اولین مورد FUT DRAFT می‌باشد. حتما همگی شما با بخش محبوب Ultimate Team آشنا هستید، حالا به وسیله این ویژگی می‌توانید یک تیم درست کرده و هر بازیکنی را در آن قرار دهید تا به یک ترکیب بندی عالی و مناسب برسید. موردی که در مورد این موضوع وجود دارد این است که شما تنها می‌توانید ۴ مسابقه را انجام دهید ولی مورد دوست داشتنی که EA آن را از یاد نبرده توانایی انجام این مسابقات به صورت CO-OP یا به همراه دوستانتان می‌باشد سپس سازندگان در یک نمایش که دو مرد دوست داشتنی فوتبال انگلستان Gary Neville و Jamie Carragher در آن حضور داشتند، سازندگان این موضوع را بهتر برای ما قابل درک کردند.

از موارد دیگر که به بازی اضافه شده است حضور تیم زنان در این عنوان می‌باشد که در نوع خود خلاقیت جالبی به نظر می‌رسد. مطمئنا یکی از بزرگترین مشکلات نسخه قبلی عملکرد و سیستم هوش مصنوعی بسیار بد دروازه‌بانان بود که خوش‌بختانه در این قسمت شاهد بهبود این مورد هستیم. سیستم دفاع کردن، پاس دادن، دریبل کردن و شوت زدن همگی شاهد پیشرفت و اضافه شدن موارد جدیدی هستند. منتظر اضافه شدن استادیوم های جدیدی به این عنوان باشید، مطمئنا یکی از نقاط قوت این سری داشتن استادیوم های زیاد می‌باشد. سیستم آب و هوای بازی نیز پیشرفت داشته است، مورد جالب دیگر اضافه شدن مواردی زیادی به خوشحالی‌های بعد از هر گل و هم‌چنین تشویق طرفداران در حین انجام بازی می‌باشد.

به لطف قرارداد جدید این سری با باشگاه محبوب و دوست داشتنی رئال مادرید شاهد اسکن کامل صورت های بازیکنان این تیم هستیم که این مورد نیز صد در صد طرفداران این باشگاه را برای انجام این بازی ترغیب می‌کند. هم‌چنین سازندگان در یک اتفاق شیرین و دوست داشتنی به یکی از افراد حضور یافته در کنفرانس یک بلیط دو نفره برای تماشای دربی باشگاه‌های اسپانیا یعنی مسابقه بین دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا را به عنوان هدیه دادند. در انتها با نمایش دادن یک تیزر کوتاه رسما نمایش این عنوان و در کل کنفرانس شرکت Electronic Arts در این نمایشگاه به پایان می‌رسد.

جمع بندی

کنفرانس شرکت  Electronic Arts در Gamescom 2015 فقط یک تکرار مکررات بود. تقریبا تمامی نمایش های این کنفرانس را پیش از این نیز در E3 2015 دیده بودیم و این کنفرانس تنها برای تکمیل اطلاعات بازی‌بازان از  عناوین این شرکت بود. به غیر از نمایش Mirror’s Edge Catalyst، شاهد باقی نمایش‌ها در نمایشگاه E3 بوده‌ایم. درکل کنفرانس این شرکت در Gamescom 2015 قابل قبول محسوب می‌شود، اگر این کنفرانس را ندیده اید چیزه خاصی را از دست نداده اید و نباید انتظار کنفرانس طوفانی مایکروسافت را داشته باشید.

در کل Electronic Arts با این نمایش اثبات کرد که روز به روز به خواسته کاربران نزدیک شده و سعی در راضی کردن طرفداران قدیمی و همچنین جذب کردن افراد جدید به سمت عناوین خود را دارد.

کیفیت ۷۲۰p

کیفیت ۴۸۰p

کیفیت ۳۶۰p

دانلود زیرنویس فارسی

027

Electronic Arts Press Conference At Gamescom ۲۰۱۵

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا
تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تکرار مکررات | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در Gamescom 2015 + زیرنویس فارسی - گیمفا