قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا

قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker

مهدی پناهیان
۱۰:۱۵ ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا

یک هدیه خوب برای جشن سی سالگی ماریو! این عنوانی است که شیگرو میاموتو در مراسم TGA سال ۲۰۱۴ بیان کرد. عنوان بازیی که احتمالا پایه‌گذار شماره‌های بعدی Super Mario Maker نیز باشد. با پیش نمایش بازی در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نوستالژی! واژه‌ای که برای هر انسانی می‌تواند یادآور خاطرات شیرین از دوران زندگیش باشد. برای شما چطور؟ شما دوستانی که عشق بازی هستید و شب و روز خودتان را با یاد و خاطرات بازی‌های رایانه‌ای می‌گذرانید. مطمئنا اگر از اکثر شما بپرسند که خاطره‌ انگیزترین بازی‌هایی که در عمرتان انجام داده‌اید چه بوده است، بدون شک یکی از ‌آن بازی‌هایی که نام خواهید برد، قارچ‌ خور یا همان بازی Super Mario Bros است.

نینتندو کاری کرده است که شما بدست خودتان نوستالژی را بسازید

و به یک نوستالژی باز حرفه‌ای تبدیل شوید!

حتما تا به حال دیده‌اید کسانی که اهل جمع کردن کلکسیون‌های چیزهای عتیقه هستند، معمولا انسان‌های نوستالژی بازی می‌باشند. این ویژگی نیز در وجود ماریو نهفته است و شرکتی مانند نینتندو صد و خورده‌ای ساله که خود آخر ساخت چیزهای نوستالیژیستی است می‌داند که چگونه با طرفداران خود خاطره بازی کند. حال نینتندو کاری کرده است که شما بدست خودتان نوستالژی را بسازید و به یک نوستالژی باز حرفه‌ای تبدیل شوید!

برداشت اول                                                                  

نینتندو در E3 2014 به معرفی عنوانی تحت نام Mario Maker پرداخت. نامی که در E3 2015 به Super Mario Maker تغییر یافت. یکی از دلایل این تغییر نام وجود عناوین Super Mario به صورت یک مجموعه در این بازی است و بعبارتی فقط شامل عناوین دو بعدی ماریو می‌گردد. یکی از فانتزی‌های نویسنده این است که عناوین سه بعدی ماریو مانند Mario 3D World نیز در این بازی حضور داشت و ما می‌توانستیم دنیای سه بعدی ماریو را به دست خودمان خلق کنیم!

mario maker 4

یکی از دلایل احتمالی دیگری که باعث تغییر نام بازی شد این بود که شما می‌خواهید دنیای ماریو را بسازید نه خود شخص ماریو را! اکنون که با عنوان Super Mario Maker  روبرو هستیم لازم است بدانیم بازی از چه محتوایی برخوردار است و آیا می‌توان آن را از لحاظ گیم پلی در رده سایر عناوین مطرح نینتندو قرار داد. جهت دانستن این موضوع می‌بایست نگاهی موشکافانه‌تر به آن بیاندازیم.

Super Mario Maker شامل چهار نسل از بازی‌های ماریو می‌شود که عبارتند از: Super Mario Bros-NES و Super Mario Bros 3-SNES و Super Mario World -SNES و در نهایت New Super Mario Brothers -Wii & Wii U.

ایده گیم پلی بازی اینطور است که شما بتوانید به سادگی و مستقیما بوسیله صفحه گیم پد Wii U و بواسطه قلم آن، اشیا مورد نظر خود را انتخاب کرده و در دنیای بازی قرار دهید یا اصطلاحا (Drag&Drop) کنید و با محیط خود تعامل داشته باشید. اگرچه Super Mario Maker یک ویرایشگر محسوب می‌شود اما بطور کلی دارای دو بخش است. بخش (In Game) یا داخل بازی که همان حالت عادی بازیست و شما می‌توانید همانند سوپر ماریوهای گذشته آن را بازی کنید با این تفاوت که مرحله ساخت دست خود را پلی خواهید کرد و دیگری بخش (Editor) یا ویرایشگر که قسمت عجیب و تازه‌ای در محصولات نینتندو محسوب می‌گردد و در آن شما به خلق مراحل مختلف می‌پردازید.

Super Mario Maker تقریبا نمونه‌ای ساده از یک ویرایشگر داخل موتور بازیسازی است!

در قسمت ویرایشگر ما شاهد یک رابط کاربری مبتنی بر کاشی‌های ساده هستیم که به صورت یک مجموعه ابزار در اختیار کاربر قرار دارد. در این حالت شما می‌توانید از میان انبوهی از ابزارها مانند: دشمنان نسخه های قدیمی و جدید سری Super Mario، موانع، بلوک‌ها، کالکتیبل‌ها، باس فایت‌ها، لوله‌ها و هر آنچه که می‌خواهید را در مرحله خود همانند نقاشی کردن بر روی کاغذ، بکشید، بگذارید و طراحی مرحله کنید.

mario maker 1

قابلیت جالب دیگری که در حالت ویرایشگر قرار دارد این است که بازی به شما اجازه خواهد داد در حین بازی کردنتان به ویرایش مرحله نیز بپردازید. گرچه اگر اهل کار با موتورهای بازی سازی باشید حتما خواهید فهمید که ساخت یک بازی بدون آزمایش کردن لحظه به لحظه آن ناممکن خواهد بود و در این راستا ضروری است که چنین ویژگی نیز در این بازی وجود داشته باشد. چرا که Super Mario Maker تقریبا نمونه‌ای ساده از یک ویرایشگر داخل موتور بازیسازی است!

از آنجا که شما عملا در این بازی به یک بازیساز یا طراح مرحله تبدیل خواهید شد، لازمه داشتن چنین روحیه‌ای صبر و حوصله است! برای همین منظور شما می‌بایست برای اطمینان از مطلوب بودن مرحله ساخت دست خود بارها و بارها دکمه پلی را بفشارید، بازی را آزمایش و از زیبا بودن طراحی مرحله خود مطمئن شوید. با این روش شما توانسته‌اید در ضمن بازی کردن، مرحله را در جهت پیشبرد اهداف خود راحت‌تر کنید و به نفع خویش به پایان رسانید یا اینکه چالش‌های جدی ایجاد کنید و خودتان و دوستانتان را به آن دعوت نمایید.

بازی در هر حال و هوایی ماریوی خاص خود را خواهد داشت!

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در بازی، وجود منویی کشویی در قسمت راست محیط ویرایشگر است که بوسیله آن می‌توانید کاراکتر ماریوی کلاسیک ۸ بیتی یا کاراکترهای جدیدتر ماریو را با استفاده از صفحه گیم پد انتخاب کرده و در داخل مرحله قرار دهید. گرچه که اگر هر کدام از حال و هوا را در مراحل انتخاب کنید بستگی به همان حال و هوا کاراکتر ماریو نیز تغییر خواهد کرد یا بعبارتی هر حال و هوایی ماریوی خاص خود را خواهد داشت!

با این که چندین نسل از Super Mario Bros  به صورت یک مجموعه در Super Mario Maker وجود دارد اما نینتندو با روشی منحصر بفرد آنها را با هم ترکیب کرده است و ابزاری به دست شما داده که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد، چرا که در این نوع ترکیب نینتندویی شما هر کاری با هر حال و هوایی نخواهید توانست انجام دهید!

بطور مثال شما نمی‌توانید در حال و هوای Super Mario Bros3 همانند نسخه‌های جدیدتر، محکم پاهایتان را به زمین بکوبید یا اینکه در نسخه اصلی سوپر ماریو براس (Super Mario Bros) نمی‌توانید لاک پشت‌ها را بلند کرده و به اطراف پرتاب کنید. گرچه مخاطبان بازی نباید این نکته را فراموش کنند که این روش یک راه مناسب برای ایجاد چالش‌های فراوان در مراحل می‌باشد.

mario maker 5

از دیگر مواردی که نگران آن هستیم محیط ویرایشگر و اندازه مرحله است. ابزار ویرایش محدود به حالت افقی و به سادگی با دکمه چپ و راست حرکت می‌کند اما از نظر ارتفاع مرحله شما محدود به بیش از چند مربع در بالا و پایین است و قفل می‌باشد. گرچه آنچه در تریلرها منتشر شده حاکی از آن است که ساخت مرحله بصورت بصری و جذاب می‌باشد اما هیچ گاه ما شاهد درست شدن یک مرحله بصورت کامل در آنها نبوده‌ایم و می‌بایست منتظر ماند و دید که تا چه اندازه و مقیاسی می‌توان مرحله خود را طولانی ساخت.

برداشت دوم 

Super Mario Maker تنها محدود به ساختن و بازی کردن بصورت تکنفره نیست. این بازی به آسانی به هرکس اجازه می‌دهد مرحله دلخواه خود را بسازد و لحظات لذت بخش و فان خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. این برای اولین بار است که گیمرها با فرستادن مراحل خلاقانه خود به سرتاسر دنیا، دیگران را به چالشی لذت آفرین دعوت می‌کنند.

Super Mario Maker به شما برای مرحله ساخته شده خودتان یک کد

جهت به اشتراک گذاری با دوستان و دنبال کنندگانتان خواهد داد.

ما مشتاق هستیم که ببینیم روش به اشتراک گذاری مرحله‌ها در Super Mario Maker  به چه صورت است. اگرچه نینتندو رکورد خوبی از خود در زمینه جستجو برای محتوای به اشتراک گذاشتن  توسط کاربر و نیز قابلیت سیستم اجتماعی بر روی کنسول Wii U نداشته است، اما از آنجا که این شرکت همیشه طرفدارانش را با سورپرایز‌هایش ذوق زده می‌کند، می‌توان نوید یک اتفاق خوب را در این زمینه از سوی نینتندو انتظار داشت.

super mario maker 3

آن طور که معلوم است، شما با هر مرحله‌ای که می‌سازید، Super Mario Maker به شما برای آن مرحله یک کد جهت به اشتراک گذاری با دوستان و دنبال کنندگانتان خواهد داد. نینتندو  برای سایر روش‌های به اشتراک گذاری فعلا سکوت اختیار کرده است اما امیدواریم که این شرکت برای اینکار چند ایده خوب در آستینش داشته باشد.

برداشت سوم 

تاریخ عرضه رسمی Super Mario Maker  یازده سپتامبر( جمعه ۲۰ شهریور) است. نینتندو جهت عرضه این بازی علاوه بر باندل کنسول Wii U با تم Super Mario Maker، به مناسبت سی‌امین سالگرد جشن Super Mario Bros، دو عدد آمیبوی اختصاصی از این شخصیت دوست داشتنی نیز ارائه خواهد داد. شما می‌توانید با این آمیبوی ۸ بیتی بوسیله قرار دادن آن بر روی دسته گیم پد Wii U پاورآپی نظیر قارچ بزرگ در داخل بازی بدست آورید و با بزرگتر شدن اندازه ماریو در هر جهتی که می‌خواهید( چپ و راست) راه بروید و بلوک‌های موجود در مرحله را خرد و خاک شیر کنید!mario maker amiibo wii u bundle 2

علاوه بر آن در بسته همراه دیسک بازی، کتابی مجموعا ۱۰۰ صفحه‌ای قرار دارد که در آن توضیحاتی کامل در رابطه با توانایی‌ها و قابلیت‌های موجود در بازی ارائه شده است. همچنین لباس جدیدی در داخل بازی وجود دارد که ماریو را به شخصیت دیگری تبدیل می‌کند.

mario maker amiibo wii u bundle 6

بازی Super Mario Maker یک ابزار حرفه‌ای ساخت مرحله است که بی شک به زودی برخی از اعجوبه‌های ساخت بازی را به دنیا معرفی و استعدادهایشان را نمایان خواهد کرد. پس اگر شما علاقه دارید که مراحل متنوعی در دنیای ماریو خلق کنید، این بازی برای شما ساخته شده است و حتماً این بازی را از دست ندهید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا
قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قارچ‌ خور ساز! | پیش نمایش بازی Super Mario Maker - گیمفا