آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا

آیا می‌دانستید…؟ | قسمت آخر

محمد صادق شجاعی
۱۰:۴۰ ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا

هر سرآغازی، انتهایی و هر شروعی، پایانی دارد. با تمام خوبی ها و بدی ها، کمی و کاستی ها، ضعف و قوت به یاری خداوند و حمایت شما به دهمین و آخرین قسمت آیا می دانستید…؟ رسیدیم. ریشه نام یک کمپانی، حق  لیسانسی که ناشرین باید پرداخت کنند و اماری جالب از Call of Duty برای شما آماده شده است.

بسیاری اعتراض داشتند که مقالات طولانی شده. در جواب باید گفت که کمتر از این تعداد اصلا راه نداشت، چون از طرفی تعداد قسمت ها بالا می رفت و از طرفی بیش از اندازه کوتاه می شد. مورد دیگر دوستانی پیشنهاد تعدادی بازی خاص را می دادند. در جواب به این دوستان هم باید گفت که تمامی موارد از قبل تعیین شده بود و از IGI مورد جالبی پیدا نکردم. اگر هم موردی تغییر کرده اشتباه شخص من بوده و از خلاقیت بالای دوستان در نتیجه گیری باخبر نبودم. همچنین من هم انسان و جایز الخطا هستم. قصد توجیه ندارم اما اشتباهم را قبول و قول عدم تکرار را می دهم. از همه کسانی که تا اینجا همراه بودن و عمری که اجازه داد این سری را به پایان برسانم تشکر می کنم.

  1. Battlchinese engineerefield 4 در چین ممنوع است زیرا داستان بر روی جنگ یک دریاسالار چینی با آمریکا تمرکز دارد.

 

  1. Tetsuya Nomura برخی از لباس های Final Fantasy X را طراحی کرده تا توانایی های هنرمندان را مورد آزمایش قرار دهد.

 

  1. آهنگ پایانی برنامه the Amanda Show از شبکه nickelodeon در دهه ۹۰ در واقع آهنگ Spyro است که توسط Stewart Copeland آهنگساز و دامر Police دوباره استفاده شده.

 

  1. در صفحه لودینگ نسخه اول Diablo پیامی مخفی با این مضمون وجود دارد: ‘Natalie Portman rocks’

 

  1. در مقطعی knuckles از شخصیت های Sonic قرار بود تحت حمایت nike باشد و لوگو کمپانی بر روی سینه اش درج شود.

 

  1. اولین جرم ثبت شده Niko شخصیت GTA IV، در پرونده های پلیس Liberty City سرقت بزرگ ماشین در سال ۲۰۰۸ است. همان سالی که بازی منتشر شد.

 

  1. رندر کردن Final Fantasy: the Spirits Within چهار سال طول کشید.

 

در  inFamous 2 تعدادی اعلان نمایش فیلم وجود دارد که در واقع شوخی با بازی های مختلف هستند:

 

  1. (Assassin’s Need (Love Too) (Assassin’s Creed

 

  1. (Solid Serpent the man, the movie (Metal Gear Solid

 

  1. (Little Big Unit (Little Big Planet

 

  1. (Latch it and Skank (Ratchet & Clank

 

  1. (Uncharted Love (Uncharted

latch it and skank

  1. (Call of Booty (Call of Duty

 

  1. (Sly! (Sly Cooper

 

  1. (Hey, Low reach (Halo Reach

 

  1. (No Need For Speed (Need For Speed

 

  1. (Epic Hickey (Epic Mickey

 

  1. Sega از ترکیب ابتدای نام اصلی این کمپانی بوجود آمده. Service Games در ابتدا برای ارتش آمریکا تجهیزات سرگرمی تولید می کرد.

 

  1. در ماموریت جانبی Bunker از عنوان Dying Light، آسانسوری در بالاترین طبقه قابل دسترس وجود دارد که یک Easter Egg در آن نهفته است. داخل این آسانسور دشمنی وجود دارد که یادآور Clicker از The Last of Us می باشد. زمانی که او را بکشید، با لوت کردن سلاحی به نام Clicker بدست می آورید.
dying light

برای مشاهده در اندازه واقعی کلیک کنید

  1. در نسخه آلمانی Alien Trilogy، به دلیل مسائل مربوط به سانسور تمامی دشمنان انسان، مانند سربازان و انسان نماها، با موجودات فضایی جایگزین شدند. با این وجود پس از کشتن شده می توانید سلاح و مهمات آن ها را بردارید.

 

  1. ناشرین بازی برای استفاده از سلاح های واقعی، باید به کمپانی های ساخت سلاح حق لیسانس پرداخت کنند.

 

  1. در Portal 2 نوارهای صوتی وجود داشت که مشخص می کرد Cave Johnson منشی اش را مجبور کرده که تبدیل به GlaDOS شود. JK Simmons از ضبط این بخش امتناع کرد زیرا به عقیده او تنش زا بود. در نتیجه این بخش حذف شد.

 

  1. انتظار می رود سود جهانی صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۱۱۱ میلیارد دلار باشد.

 

  1. دشمن Gently Weeping Guitar از عنوان Mother 3 به آهنگ بیتلز با نام While My Guitar Gently Weeps اشاره دارد.

دانلود آهنگ While My Guitar Gently Weeps

beatles ad 1965 just the beatles crop 1

  1. Naughty Dog در زمان تست the Last of us مشخصا از بازیبازان مونث درخواست کرده بود که در این طرح شرکت کنند.

 

  1. در سال ۲۰۱۳، دولت امریکا بازیبازان حرفه ای را در زمره ورزشکاران حرفه ای قرار داده، و برای شرکت در رقابت ویزای یکسان صادر کرد.

 

  1. در زمان انتشار alone in the dark 2، نشریه Sheffield Star مقاله ای با تیتر “کودکان را از این بیماری رایانه ای دور کنید” منتشر کرد. در مصاحبه ای با رئیس دایره کارآگاهان محلی اعلام شد که “این یک بیماری است. آن ها را می ترساند. به تفکرات صدمه زده و در تمام عمر آن ها را در وضعیت ناامن قرار می دهد.”

 

  1. Naughty Dog بارها از Seth Rogen و Evan Goldberg خواسته که فیلم Uncharted را بسازند. اما هربار با جواب منفی آن ها رو به رو شده، زیرا دقیقا نمی دانند چگونه باید این فیلم را متفاوت با Indiana Jone در نظر بگیرند.

 

  1. تاچ پد کنترلر PS4 از تفکیک پذیری ۹۰۰×۱۹۲۰ بهره می برد.

 

  1. در فرانسه Mortal Kombat: Deception با نام ‘Mortal Kombat: Mystification’ شناخته می شود زیرا déception’ در زبان فرانسوی به معنای ناامیدی است.

 

  1. موسیقی متن okami پنج ساعت و نیم می باشد. ۲۱۵ ترک بر روی پنج CD

 

  1. با این وجود که صحنه مرگ Aerith در Final Fantasy VII یکی از مشهورترین های این صنعت می باشد، در دیسک های دو و سه ( پس از مرگ ) او دارای دیالوگ استفاده نشده ای استکه نشان می دهند او قرار نبوده بمیرد.

 

  1. طرفداران Resident Evil Outbreak آنلاین سرورهای اختصاصی خود را ایجاد کردند تا پس از تعطیل شدن سرورهای رسمی به بازی ادامه دهند.

 

  1. Portal 1 و ۲ دارای مکانیک هایی هستند که توسط محصلین استخدامی رشته بازیسازی Valve  ایجاد شده اند.

 

  1. Biohazard در غرب به Resident Evil تغییر نام داده شد زیرا یک بازی با این نام قبلا منتشر شده بود، و گروه موسیقی مشهوری از این نام بهره می برد.

 

  1. Dragon Age: Origins دارای “ارتش گربه های زامبی” است. این ارتش از نه گربه تشکیل شده که در یک ردیف ظاهر می شوند. در منطقه Denerim Market می توانید آن ها را مشاهده کنید.

creature zombie kitten army

  1. Full Spectrum Warrior، عنوانی در سبک استراتژی شوتر، دارای یک نسخه پیشرفته تر به نام Full Spectrum Command است که توسط ارتش آمریکا برای آموزش استفاده می شود.

 

  1. خنده شخصیتی به نام Kefka در Final Fantasy XI، در عناوین Final Fantasy VII و Chrono Trigger نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

kefka in game

  1. گرافیک PlayStation 4 دارای توان پردازشی ۱.۸۴۳ ترافلاپس است. در نتیجه آن را به قوی ترین کنسول دنیا بدل می کند.

 

  1. در تمام طول عمر Call Of Duty در حدود صد میلیون نفر آن را بازی کرده اند.

 

  1. ۳۲.۳ کادریلیون‌ شلیک انجام شده.

 

  1. پنج میلیارد ماشین نابود شده.

 

  1. ۲۵ میلیارد ساعت بازی انجام شده. به عبارت دیگر ۲.۸۵ میلیون سال. انسان های مدرن تنها ۲۰۰ هزار سال است که بر روی زمین زندگی می کنند.

 

  1. Stargazer، که در انتهای Mass Effect 3 ظاهر می شود، توسط فضانورد واقعی Buzz Aldrin صداگذاری شده است.

 

  1. MSuraev رکورد سریعترین تمام کردن GTA III را در اختیار دارد. ویدیویی از او منتشر شده که نشان می دهد او توانسته با انجام یک ساعت و دوازده دقیقه و ده ثانیه بازی این عنوان را تمام کند.

 

  1. طراحی Chihiro Fushimi از عنوان Shin Megami Tensei: Persona 3 در واقع طرح استفاده نشده Fuuka Yamagishi از اعضای S.E.E.S می باشد.

 

  1. در نسخه غربی Street Fighter 2010، سازندگان لوگو را روشن تر و The Final Fight را به نام بازی اضافه کردند.

 

  1. شخصیت Raiden از Mortal Kombat براساس Lightning متعلق به Big Trouble In Little China طراحی شده است. هر دو شخصیت کلاه حصیری بزرگی بر سر دارند و از الکتریسیته استفاده می کنند.

 

  1. در Prince of Persia منتشر شده در سال ۲۰۰۸، شخصیت اصلی هیچگاه با عنوان شاهزاده خوانده یا معرفی نشد.

 

  1. اگر نسخه غیر اصلی Spyro 2 را بازی کنید، Zoe به این موضوع اشاره می کند. همچنین ایتم های حیاتی در بازی وجود نخواهد داشت و نمی توانید با برخی شخصیت ها تعامل داشته باشید.

spyro 3 hidden message for pirates

  1. Metal Gear Solid 2 دارای مرحله ای بود که در آن Snake باید از کشتی در حال غرق شدن فرار می کرد. در تریلرهای اولیه این مورد وجود دارد، اما در نهایت به دلیل سرگرم کننده نبودن حذف شد.

 

  1. کامیونی در Metro Last Light وجود دارد که پیامی با این مضمون بر روی آن نوشته شده “تحویل دادن آشغال درب منزل”

 

  1. زمانی که Rocksteady عنوان batman: Arkham Asylum را کامل کرد، شصت نفر در این استودیو کار می کردند. در زمان شروع به ساخت بازی تنها چهل نفر در این استودیو حضور داشتند.

 

  1. اسباب بازی ها و تصاویر زرافه که دائما در The Last Of Us ظاهر می شوند، در واقع نماد معصومیت هستند.

 

  1. در Guacamelee پوستری وجود دارد که مبارزه بین Batman و Bane را با عنوان “تنها برای یک شب” تبلیغ می کند.
protectedimage

برای مشاهده در اندازه واقعی کلیک کنید

  1. Guile برای آمریکایی به عنوان یک “شخصیت عادی” به Street Fighter اضافه شد.

 

  1. رکورد جهانی طولانی ترین ماراتون بازی کردن متعلق به Okan Kaya است. او به مدت ۱۳۵ ساعت Call of Duty: Black Ops II را به صورت چند نفره بازی کرد.

 

  1. یکی از پایان های چند گانه Saints Row IV مشخص می کند که راوی Jane Austen است که توسط ماشین زمان ربوده شده.

 

  1. مجموع غرامت های درخواست شده در شکایت های سری gta به یک میلیارد دلار می رسد.

 

  1. دیالوگی استفاده نشده در فایل های بازی Dark Souls II وجود دارد که نشان می دهد Gavlan به زبانی ناشناخته صحبت می کند. به نظر می رسد که این زبان متعلق به مردمش، Gyrm می باشد.

 

  1. در ابتدا قرار بود Elizabeth از عنوان bioshock infinite کلامی به زبان نیاورد اما irrational متوجه شد که تنها راه ارتباطی موثر او گرفتن شخصیت اصلی و اجبار به نگاه کردن به چیزهای مختلف می باشد. در نتیجه این تصمیم تغییر کرد.

 

  1. در طول ساخت inFamous، شخصیت Cole دارای اسامی مختلفی از جمله Dylan, Talon, GearWolf and Chance بود.

 

  1. در پارک Pacific Bluffs از Grand Theft Auto V نیمکتی وجود دارد که به منظور ادای احترام به Chris Edwards در آنجا قرار داده شده. او از کارمندان Rockstar بود.

bsbs7970b 800wi

  1. برخی از پنجره های نسخه اول Assassin’s Creed به شکلی طراحی شده اند که ظاهری مانند جلوی Optimus Prime داشته باشند.

 

  1. در Car Shop Heist از عنوان Payday 2 یک اچیومنت به نام Gone in 240 Seconds وجود دارد، که اشاره ای است به فیلم Gone in 60 Seconds. در این فیلم پروتاگونیست باید در کمتر از ۲۴ ساعت ۴۸ ماشین را به سرقت ببرد.

 

  1. در The Godfather: The Game گروهی خلافکار از پیشخدمت های کت قرمز وجود دارد که به محض مشاهده در فاضلاب به شما حمله می کنند. هیچگاه دلیل این امر توضیح داده نشد.

 

  1. در نسخع ژاپنی MediEvil، شخصیت Sir Dan کلاه خود به سر دارد زیرا سازندگان نگران بودند که مخاطبین یک اسکلت را به عنوان قهرمان قبول نکنند.

 

  1. در ابتدا Plant Vs Zombies با نام مضحک “علفزار مردگان” شناخته می شد.

 

  1. Final Fantasy IX دارای یک ماموریت جانبی مخفی بود که سیزده سال پس از انتشار کشف شد.

 

  1. Sofia در Assassin’s Creed Revelations براساس نقاشی مشهور Albrecht Dürer به نام “پرتره بانوی جوان ونیزی” طراحی شده است.

 

  1. Mudokonها در Oddworld: Abe’s Oddysee ( به همراه شخصیت های غربی مختلف ) یک انگشت خود را در ژاپن از دست داده اند، زیرا شماره چهار و دست چهار انگشتی نمادهای شوم هستند.

 

  1. Will ‘BigTymer’ Johnson پر افتخار ترین بازیباز حرفه ای Call Of Duty است. او توانسته در مسابقات ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مبلغ ۱۳۵ هزار دلار جایزه دریافت کند.
the voices and characters of laura bailey by defiance of fate ff d8lxd7e

برای مشاهده در اندازه واقعی کلیک کنید

  1. ماسک گرگ dennis در hotline Miami ارجاعی به گروه موسیقی dennis wedin، از خالقان بازی، می باشد.

 

  1. Laura Bailey، صداپیشه Fetch در inFamous Second Son، وظیفه صداپیشگی Lady Comstock در Bioshock Infinite، شخصیت Helena Harper در RE6 و بیش از ۱۳۵ شخصیت دیگر در بازی های مختلف را به عهده داشته است.

. در رمان Metro 2033، که عنوان شوتر با همین نام براساس آن ساخته شده، پروتاگونیست Artyom تنها سه بار شلیک می کند.

 

  1. در مرحله ای از Dying Light که بازیباز باید Dr. Zere را از دست Rais نجات دهد، مکانی به شکل یک دفتر وجود داشته که مدادی خونی بر روی میز قرار دارد. این مورد ارجاعی به فیلم Batman به نام “The Dark Knight” است که در آن Joker یکی از محافظین Gambol را با مداد می کشد.
9428

برای مشاهده در اندازه واقعی کلیک کنید

Ark of the Covenant متعلق به Indiana Jones در عناوین زیر ظاهر شده است:

  1. Bloodrayne

 

  1. Spider-Man

 

  1. Tomb Raider

 

  1. دروازه بان سابق بایرن مونیخ Oliver Kahn از EA به دلیل استفاده بدون اجازه از نام و تصویر او در ۲۰۰۲ FIFA World Cup شکایت کرد.

 

  1. کلیسای نقش بسته بر روی جلد Castlevania: Symphony of the night در واقع Mont Saint-michel Abbey در نورماندی است.

 

  1. در Aliens: Colonial Marines با یک Easter eggs استعاری وجود دارد: اتاقی مخفی پر از تخم های رنگ شده فضایی

 

  1. Saints Row the Third در ابتدا قرار بود داستان یک پلیس که در دل گروه های خلافکاری نفوذ می کند را روایت کند.

 

  1. Metal Saga دارای شخصیتی به نام Klepto Cobain است که می توانید او را در Morgue Town پیدا کنید. او برای صحبت کردن از اشعار Nirvana استفاده می کند.

 

  1. در the Last of us، زمانی که Ellie در نهایت سوت زدن را یاد می گیرد تم Uncharted را با سوت می نوازد.

 

  1. Acclaim ناشر عنوان Gladiator: Sword Of Vengeance قصد داشت به منظور تبلیغ بازی از ایستگاه های اتوبوسی که از آن ها خون جاری است، استفاده کند.

 

  1. در مراحل ابتدایی Gears of War 3 اگر به سمت چهار لوله قرار گرفته در محیط حرکت و مدتی صبر کنید، یک مرغ از آخرین لوله به بیرون می پرد. اگر به اندازه کافی به این مرغ شلیک کنید، او تبدیل به یک مرغ طلایی غول پیکر می شود که آتش از دهانش خارج می شود.

gears 3 golden chicken

  1. Lorne Lanning خالق Oddworld تقریبا تمام صداگذاری های سری را شخصا انجام داده است.

 

  1. در Final Fantasy XII، شمشیرهای Gilgamesh سابقا توسط دیگر قهرمانان Final Fantasy استفاده شده است.

 

  1. Mirror’s Edge به عنوان Easter egg دارای یک موش بزرگ است. و این مورد ارجاعی به داروی بیماری آلزایمر که در آزمایشات باعث بزرگ شدن موش ها می شود، می باشد.

 

  1. Gravity Rush قبل از انتقال به PS vita یک عنوان PS3 بود.

 

  1. می توانید حرکت Leap Of Faith از عنوان Assassin’s Creed را در Lego Lord Of The Rings انجام دهید. برای انجام این کار به بالای Weathertop رفته و به پایین بپرید.

 

  1. در PlayStation all-Stars Battle Royale، قرار بود تنها حالت “خوب” Cole از عنوان infamous حضور داشته باشد. Sucker Punch تصور می کرد که نحوه نمایش این شخصیت به اندازه کافی خوب نیست و باعث شد که نسخه شیطان نیز به بازی اضافه شود.

 

  1. در Batman: Arkham Asylum، یک زندانی به نام Luke Oliver وجود دارد که در واقع یک بازیباز است. برای حضور در بازی او پیروز رقابت متخص این کار شده بود.

 

  1. یک Peashooter مخفی از عنوان Plants vs zombies در نقشه Dawnbreaker متعلق به battlefield 4 وجود دارد.

battlefield 4⢠20140729005609

  1. هشت ستاره در Braid وجود دارد که پیدا کردن آن ها بسیار سخت است ( برای بدست آوردن یکی از آن ها باید دو ساعت منتظر بمانید ). داستان بازی استعاره ای بر ساخت بمب اتم است.

 

  1. در نسخه اولیه PlayStation Portable که Sony نمایش داد خبری از آنالوگ نبود.

 

  1. سری Grand Theft Auto تاکنون دارای ۵۱۹ ماشین مختلف بوده است.

kratos

  1. Suda51، بازیساز مشهور تا قبل از اشاره در مصاحبه ای اطلاع نداشت که Mchigan: Report from Hell در اروپا عرضه شده است.

 

  1. Kratos عصبانی از عنوان God Of War تحت قالب های مختلفی، در حداقل هشت بازی دیگر حضور درد: Hot Shot Golf, Soul Calibur: Broken Destiny, The Simpsons Movie, ModNation Racers, LittleBigPlanet, Mortal Kombat, Heavenly Sword و Shovel Knight

 

 

  1. تمام سلاح های Resident Evil 4 براساس تفنگ های واقعی ساخته شده اند. البته Bowgun، مین انداز و Plaga Removal Laser 412 جز این لیست نیستند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا
آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا می‌دانستید...؟ | قسمت آخر | گیمفا