نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا

نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor

pourya707
۱۰:۳۰ ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا

یوبیسافت در E3 امسال عنوان جدیدی را معرفی کرد. For Honor دقیقا همان چیزی است که طرفداران می خواستند. نبرد های تن به تن با سبکی جدید در میدان های جنگ ویژگی هایی است که این عنوان را تبدیل به یکی از بزرگترین شگفتی های این نمایشگاه کرد. یوبیسافت نمایشی از گیم‌پلی بخش چند نفره For Honor را به‌صورت زنده اجرا کرد. بازی در نگاه اول به نظر می‌رسید که ماهیتی تمام آنلاین داشته باشد ولی سازندگان بازی بخش تک‌نفره را هم تایید کردند. حال بد نیست نگاهی به این عنوان جدید یوبیسافت داشته باشیم. عنوانی که ما را به میدان های جنگ قرون وسطی می‌برد.


یوبیسافت ناشر بزرگی است که استودیوهای زیادی دارد. این استودیو ها وظیفه ساخت و توسعه عناوین را دارند. Ubisoft Montreal، Ubisoft Quebec، Ubisoft Shanghai نام‌های بعضی از استودیوهای بزرگ این شرکت است. کار توسعه این بازی به Ubisoft Montreal سپرده شده است. این استودیوی کانادایی سابقه ساخت سری عناوین بزرگی مثل Prince of Persia، Assassin’s Creed و تمامی عناوینی که نام Tom Clancy را بر خود گرفته اند را دارد؛ البته آخرین نسخه تایید شده Assassin’s Creed یعنی Syndicate توسط  Ubisoft Quebec توسعه پیدا می کند و Tom Clancy’s Ghost Recon: Wild Lands عنوانی از Ubisoft Paris خواهدبود. می توان گفت که Ubisoft Montreal بزرگترین استودیوی وابسته به یوبیسافت است و نتیجه گرفت که توسعه For Honor به افراد باتجربه ای سپرده شده است که به خوبی از پس این کار بر می‌آیند.

به نظر می‌رسد این وایکینگ در نبرد خود موفق بوده است

به نظر می‌رسد این وایکینگ در نبرد خود موفق بوده است

در For Honor شما می توانید در سه کلاس مختلف نقش آفرینی کنید. این سه کلاس عبارتند از: شوالیه، سامورایی و وایکینگ که به ترتیب با نام های The Legion، The Chosen و The Warborn در بازی شناخته می‌شوند. ‌همچنین شما می توانید جنسیت خود را در بازی تعیین کنید و در نقش شخصیت های مذکر یا مونث به بازی بپردازید. شما می‌توانید زره خود را به هر رنگی که عاشقش هستید، شخصی‌سازی کنید. سه شخصیت اصلی بازی که در بالا معرفی شدند، سلاح ها و ویژگی های خاص خود را دارند؛ برای مثال سامورایی ها کمان های کوچکی دارند که می توانند به وسیله آن مقداری از نوار سلامت حریف خود را کاهش دهند. همچنین آن ها نسبت به شوالیه ها سرعت بیشتری دارند و همین امر می تواند یک راه پیروزی برای آن‌ها باشد ولی در مقابل وایکینگ‌ها قدرت فوق‌العاده‌ای دارند و بسیار خطرآفرین هستند. توانایی هایی شما در بازی خواهید داشت که باید با کسب امتیاز آن‌ها را ‌به‌دست آورید. این توانایی ها به‌وسیله D-Pad قابل تغییر است. سازندگان دو مورد از این توانایی ها تابه اینجا معرفی کرده‌اند. شما می‌توانید در بازی خود را ترمیم کنید و مقداری از نوار سلامت خود که از بین رفته است، باز گردانید. قدرت دیگر شما، پرتاب کردن تیرها و سنگ ها در یک مکان تعیین شده توسط کمانداران و منجنیق های شما می باشد که در گیم‌پلی منتشر شده از بازی این موضوع را دریافتیم.

مهم ترین نوآوری که این بازی به همراه دارد، سیستم مبارزات جذاب آن می‌باشد. سازندگان بازی سبک جدیدی از مبارزات را با نام “Art of Battle” ارائه دادند که در آن شما می توانید حملات خود را کنترل کنید و از هر سمتی که خواستید، به حریف‌تان حمله کنید. اگر شما از سمت راست حمله کنید و حریف شما از بالا بخواهد حمله شما را دفع کند، آسیب خواهد دید. سرعت در مبارزات حرف اول را می زند و سریع‌ترین فرد می‌تواند برنده نبرد باشد. تغییر موضع خود اندکی زمان بر است و اگر دیر بجنبید، آسیب خواهید دید. پس بهتر است قدرت پیش‌بینی خود را هم بالا ببرید تا بتوانید خیلی سریع حمله حریف‌تان را دفع کنید. البته در این نوع مبارزات موضوعی وجود دارد که ممکن است برای بعضی ها خوب و برای بعضی دیگر، ناخوشایند باشد. همانطور که در نمایش بازی در E3 هم مشاهده کردیم، اگر تعداد حریفان‌تان دو یا بیشتر باشد، مبارزات برای شما به شدت سخت خواهد شد و شانس پیروزی‌تان بسیار کاهش پیدا می کند.

ما سیستم مبارزه ی بازی را به این شکل ساختیم که شما واقعا حالت ایستادن حریفتان را زیر نظر بگیرید. این عملی است که شما در یک مبارزه ی واقعی انجام می دهید. وقتی در مقابل فردی با یک سلاح  قرار می گیرید، شما اهمیت زیادی به موقعیت اسلحه ی آن فرد می دهید. اهمیت خیلی زیادی می دهید چرا که اگر این کار را نکنید…خوب، این مبارزه برای شما تمام شده است.

art of battle

Art of Battle

همانطور که در ابتدا گفتیم، این بازی دارای بخش تک‌نفره می‌باشد ولی هنوز اطلاعات زیادی از بخش تک‌نفره بازی منتشر نشده است. همچنین سازندگان اعلام نکرده اند که Campaign بازی آفلاین است یا نه. روایتی دنباله دار در بازی جریان دارد که فقط مختص بخش تک‌نفره نیست. Jason Vandenberghe، کارگردان بازی درباره و زمان وقوع حوادث این بازی اطلاعاتی را منتشر کرده است:

زمان وقوع حوادث بازی در قرون وسطی می باشد. نکته دیگر این است که این بازی یک بازی کاملا تاریخی و واقع گرا می باشد. پس انتظار نداشته باشید که ناگهان در وسط میدان نبرد، هیولایی از دل زمین بیرون آید یا اژدهایی ظاهر شود.

همچنین Vandenberghe کارگردان بازی اعلام کرد که در بخش Campaign بازی خبری از جنگ بین شوالیه ها، وایکینگ ها و سامورایی ها نخواهد بود و اگر چنین انتظاری دارید، مطمئن باشید که آرزوی شما برآورده نخواهد شد.

وجود  NPC های مختلف در بازی یکی دیگر حتی در بخش آنلاین یکی دیگر از ویژگی های قابل بحث در مورد بازی می‌باشد. این مبارزها قدرت خیلی کمتری نسبت به شما دارند و می توانید با یک ضربه حتی آن‌هایی را که سپر در دست دارند، از پای در‌آورید. کشتن NPC ها در بازی به شما امتیاز می دهد. اگر تعداد زیادی از مبارزان را به قتل برسانید، امتیاز زیادی بدست می‌آورید و مناطقی را بدست خواهید آورد. اگر اختلاف امتیاز شما با تیم مقابل خیلی زیاد شود، شما برنده آن نبرد خواهید شد. در مقابل، دشمنان شما می توانند مناطق از دست داده را پس بگیرند. در هنگام مبارزه با دشمنان خود ممکن است چند تن از مبارزان تیم مقابل هم به کمک رهبر خود بیایند و کار شما را بسیار سخت‌تر کنند.

ضعیف تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید.

یوبیسافت امسال اندکی زیرک‌تر از سال پیش عمل کرد. با اینکه برخی از نمایش های این کنفرانس خسته کننده بود، شگفتی ها و سورپرایز های کنفرانس‌ درخشیدند و همین امر باعث رضایت بازیباز ها شد. بدون شک For Honor  یکی از بهترین عناوین جدید E3  بود و جوایز بسیاری هم دریافت کرد.

نکته دیگری که ذهن خیلی ها را مشغول کرده بسیاری از طرفداران بازی For Honor، این بازی را یک عنوان Hack & Slash می خوانند. حتی بعضی این بازی را یک MOBA می دانند. ولی کارگردان بازی سبک منحصر به‌فردی برای این بازی انتخاب کرده است:

من واقعا نمی‌توانم بر روی سبک این بازی نامی را قرار دهم. شوتر با شمشیر شاید اسمی باشد که بتوان روی آن گذاشت. بعضی افراد اعتقاد دارند که سبک این بازی MOBA است ولی For Honor اصلا یک MOBA نیست؛ البته شاید در نگاه اول فکر کنید این طور باشد.

For Honor عنوانی جدید با ایده هایی بزرگ است که توسعه دهندگان بازی برای رسیدن به آن‌ها راه سختی را در پیش دارند. هرچند بسیاری منتظر نسخه جدید Prince of Persia در کنفرانس یوبیسافت بودند ولی حضور این بازی باعث این شد که نظر همه را به خود جلب کند و خلا وجود POP احساس نشود. این عنوان همچنین در Gamescom 2015 هم قابل بازی خواهد بود و احتمالا اطلاعات زیادی هم توسط خبرنگاران حاضر در غرفه یوبیسافت منتشر شود. تاریخ دقیق بازی هنوز منتشر نشده است. با این حال، سازندگان بازی اعلام کردند که For Honor سال بعد برای کنسول های نسل هشتم و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. تجربه ای منحصر به‌فرد که به همین سادگی ها نمی‌شود از آن گذشت.

نبردی برای افتخار

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا
نبردی برای افتخار | اولین نگاه به For Honor - گیمفا