15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا

۱۵ نکته ای که باید در مورد Asssassin’s Creed Syndicate بدانید

امیرمهدی نامجو
۱۱:۳۰ ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا

به رسم هر ساله، قرار است در پاییز امسال نسخه جدیدی از سری Assassin’s Creed منتشر شود و تا به حال، چندین تریلر مختلف از بخش های مختلف بازی به نمایش درآمده است. از این رو در زیر به بررسی ۱۵ نکته ای که باید در مورد جدیدترین نسخه این سری که با نام Syndicate شناخته می‌شود، می‌پردازیم…

—————————————————————

assassin's Creed Syndicate

Assassin’s Creed Syndicate

نام بازی: Assassin’s Creed Syndicate

سازنده: Ubisoft Quebec و چند استودیو دیگر مربوط به Ubisoft

ناشر: Ubisoft

پلتفرم: PC، PS4 و Xbox One

سبک: اکشن ادونچر، مخفی کاری

تاریخ انتشار: ۲۳ اکتبر ۲۰۱۵ (۱ آبان ۱۳۹۴)

—————————————————————

  1. این بازی بزرگ تر و عالی تر است

در مورد Assassin’s Creed Unity هر چیزی هم که بگویید، مطمئناً این موضوع را که بازسازی پاریس در دوران انقلاب فرانسه بسیار گیرا و مؤثر بود، قبول دارید. در پشت باگ های این بازی، دنیایی بسیار غنی و پر از جزییات پر زرق و برق قرار داشت. لندن در Syndicate، حتی از این عنوان هم پرجزییات تر است. لندن در این بازی باوجود توان بالای امپراتوری بریتانیا و قدرت بالای صنعتی آن، در واقع مرکز جهان است و همین‌طور نیز به نظر می‌رسد. در Syndicate، ساختمان ها بزرگ تر، خیابان ها شلوغ تر و مسائل مختلف، جزئی تر و پیچیده تر از چیزی هستند که در دوران انقلاب فرانسه وجود داشت. دنیا در تقابل میان ثروتمندان و فقرا، دنیای جدید و دنیا قدیم، قرار دارد و Syndicate اساسین ها را درست در قلب و بطن این ماجرا قرار می‌دهد.

  1. حضور دوقلوها

برای اولین بار در این سری، قرار است Assassin’s Creed Syndicate دو شخصیت قابل بازی داشته باشد؛ Jacob Frye و Evie Frye. این دو خواهر و برادر دوقلو، از حومه شهر لندن برای اولین بار به داخل این شهر می‌آیند و قرار است اثر خود را بر وقایع جهان بگذارند. احتمالاً شما نمی‌توانید آزادانه بین این دو شخصیت جابه‌جا شوید (Switch کنید) زیرا هر کدام از آن ها خصوصیات و توانایی های مخصوص خود را دارند که هر کدام در بخش های خاصی از بازی بدرد می‌خورد. DNA مشترک آن ها، به عنوان یک عامل مهم در قابل بازی بودن هر دوی آن ها شمرده شده است و از این رو باید انتظار اختلالاتی را در Animus در بخش های بین این دو شخصیت داشته باشیم.

assassin's Creed Syndicate

به نظر می رسد مبارزات بازی بسیار شلوغ خواهد بود

  1. آن ها به دنیا آمده اند تا بد باشند

یکی از چیزهایی که در مورد این نسخه وجود دارد و با شنیدن آن خوشحال شدیم، این است که این دو شخصیت اشخاص تازه واردی در انجمن اساسین ها نیستند بلکه در آن رشد کرده اند. آن ها می‌دانند که چگونه اساسین باشند و راه استفاده از وسایلشان را بلدند. علاوه بر این، گرایش آن ها به جنگ و جدل و درگیری، نشأت گرفته از طرفداری و تعلق‌خاطر آن ها به فرقه اساسین ها و عشق آن ها به کارشان است، نه انتقام گرفتن و یک احساس درونی. سری Assassin’s Creed در زمانی که آزادی عمل زیادی در آن باشد و شخصیت اصلی از توانایی ها و تجهیزاتش استفاده کند، در بهترین حالت خود قرار خواهد داشت. به نظر می‌رسد که Jacob علاقه دارد که از محیط اطرافش و مبارزه ها لذت ببرد و بازی در نقش او لذت‌بخش خواهد بود. به نظر می‌رسد که Jacob یکی از متفاوت ترین اساسین هایی خواهد بود که تا به حال دیده ایم، اساسینی که وقتی از کارش لذت می‌برد و در حالی که با لهجه غلیظ لندنی حرف می‌زند، کلاه استوانه ای روی سرش را برمی‌دارد و یک باشلق (Hood) بر سر خود می‌گذارد.

  1. دزدی بزرگ کالسکه (Grand Theft Carriage)

یکی از موارد اضافه شده به Syndicate که گستردگی بازی را بیش تر کرده است، کالسکه ها به عنوان یک وسیله قابل راندن و دزدیدن هستند. این موضوع، کمی از حسِّ خیابان های San Andreas را به خیابان های سنگفرش لندن می‌آورد. البته این موضوع به معنی سفر های زمینی سریع تر نیز هست زیرا شما می‌توانید به داخل یک کالسکه بپرید و با شلاق زدن به حیوان، مسیر خود را در میان خیابان ها طی کنید. کالسکه ها و وسایل حمل و نقل از وسایل نقلیه مدل بالا و سر بسته تا کالسکه های بازِ تجاری و ارزان قیمت را شامل می‌شوند. این وسایل برای جنبه های مخفی کاری نظیر مخفی شدن در آن ها نیز استفاده می‌شوند و به شما یک سنگر خوب و متحرک می‌دهند تا در شرایط خطرناک به سرعت فرار کنید. مسئله دیگر نیز این است که حضور این وسایل باعث عریض تر شدن خیابان ها شده است و شما به وسایل اساسینی جدیدی نیاز خواهید داشت.

assassin's Creed Syndicate

وسایل نقلیه نظیر کالسکه، نقش اساسی در گیم پلی بازی خواهند داشت

  1. شما شوالیه تاریکیِ لندن هستید

اضافه شدن Grappling Hook که به عنوان زیپ-لاین هم عمل می‌کند، انتخاب های جالبی را به شما می‌دهد تا انتخاب کنید که به چه صورت می‌خواهید در شهر حرکت کنید. این وسیله بالارفتن و صعود شما از ساختمان ها را سرعت می‌بخشد و به شما در بالارفتن از ساختمان های بسیار بلند و رسیدن به قله ی آن ها با چالاکی و سرعت، کمک می‌کند. از همه مهم تر این است که این وسیله می‌تواند برای ایجاد زیپ-لاین، بین دو ساحتمان استفاده شود تا از این خیابان ها که نسبت به نسخ گذشته سری عریض تر هستند، عبور کنید و می‌تواند بین فضاهایی نوعی پل ایجاد کند که امکان جا به جایی بین آن ها در یک حرکت در عناوین گذشته سری، غیرممکن بود. البته این موضوع ممکن است کمی از لذت بالارفتن از دیوار ها که در نسخ گذشته وجود داشت، بکاهد. مطمئن نیستیم ولی به نظر می‌رسد که این مورد، یکی از اضافات ضروری است.

  1. مبارزات برای همیشه تغییر کرده اند

یکی دیگر از تغییرات منطقی بازی با توجه به زمان و مکان و محیط وقوع بازی که تأثیر شگرفی بر تجربه سنتی و عادی سری Assassin’s Creed گذاشته است، مربوط به سلاح هاست. در این دوره زمانی، راه رفتن با سلاح هایی که به کمربند خود بسته اید، کار چندان جالب و مطلوبی نیست. شمشیر، تبر، کمان زنبورکی (Crossbow) و رایفل اساساً کنار گذاشته شده اند و سلاح های مخفی رونق یافته اند که می‌تواند برای انجمن اساسین ها، فوق العاده باشد. تا به حال سلاح هایی نظیرِ شمشیر مخفی شده در عصا، خنجرهای مخفی اساسین ها (Hidden Blade)، هفت تیر (Revolver) و پنجه بوکس به عنوان سلاح های اصلی شما در این نبرد مشخص شده اند. البته سلاح های جدید به معنی شیوه های جدید مبارزه نیز هست.

  1. مبارزات بازی متحول شده اند

ما تا به حال اندکی تکامل را در مبارزات در Assassin’s Creed Unity مشاهده کرده ایم که سعی داشت نوعی فوریت و سرعت را به مبارزات بازی ببخشد و از طرفی بر چالش آن نیز بیفزاید و باعث برخورد های تاکتیکی تر با دشمنان بشود. بدون شمشیر های سنگینی که ممکن بود به طور عادی حمل کنید، تمرکز اصلی _حداقل زمانی که در نقش Jacob بازی می‌کنید_ بر روی سریع و چابک و تهاجمی بودن قرار می‌گیرد. بازی تا حدودی به سمت تفسیر گای ریچی (کارگردان سینما) از شرلوک هولمز متمایل می‌شود و از این رو کار های مربوط به مشت زدن، بوکس و پاتک زدن بخشی از مبارزات بازی خواهد بود که در آن، کار دشمن با یک چاقوی کوچک و یا تفنگ تمام می‌شود.

assassin's Creed Syndicate

مبارزه با مشت یکی از بخش های مهم سیستم مبارزات بازی خواهد بود

  1. دوره زمانی بازی، دوره بیداری سیاسی انگلستان است

بازی در سال ۱۸۶۸ اتفاق می‌افتد، زمانی که مقارن با انتشار کتاب سرمایه (Das Kapital) اثر کارل مارکس است و این زمانی است که کارل مارکس و فردریک انگلس هر دو در لندن زندگی می‌کرده اند. به همین دلیل موردی نظیر حقوق طبقه کارگر، آزادی بیان و درآمد عادلانه از موارد مهم بوده اند و اختلاف زیادی بین طبقه فقیر و ثروتمند، به خصوص در جایی نظیر لندن، وجود دارد. Jacob و Evie پا در این وضعیت وخیم می‌گذارند و بلافاصله با کارگران فقیر همراه می‌شوند. نام بازی که Syndicate (به معنی اتحادیه) است، می‌تواند اشاره به اتحاد کارگران با یکدیگر داشته باشد و نشان دهنده اهمیت یکپارچگی، برادری و اوضاع اقتصادی مردم در این دوره است.

  1. و حکومت انگلستان در تعادل است

یکی دیگر از تغییرات مهم که البته مربوط به انگلستان است، به گسترش حق روی مربوط است که به افراد بیش تری امکان حق رأی داد که البته نزدیک ۵۰ سال بعد از تاریخ بازی امکان حق رأی عمومی و ۱۰ سال بعد از آن امکان حق رأی زنان اضافه شد. در سال وقوع بازی ۳ نخست وزیر در انگلستان وجود داشتند که اولین آن ها به دلیل بیماری و دومی به دلیل شکست در انتخابات کنار زده شدند و از این رو انتظار می‌رود که Benjamin Disraeli و William Gladstone در Syndicate حضور داشته باشند.

  1. شهرک ها شهر را تقسیم بندی کرده اند

هفت تمپلار برای اداره هفت شهرک؛ لندن به این شکل تقسیم بندی شده است و شما باید نفوذ اساسین ها را در آن افزایش دهید تا کنترل خیابان ها را از دست تمپلار ها بگیرید. هر شهرک نقاط قابل توجه و مردم محلی منحصر به فرد خودش را دارد که بعضی ها ثروتمندتر و بعضی فقیرترند و هر کدام شکل متفاوتی از تهدید تمپلارها را نشان می‌دهند که این تهدید باید از بین برود. Bloody Nora اولین رئیس تمپلارهاست که تا به حال مشخص شده است و چالشی که او در مقابل شما قرار می‌دهد، یک شبکه بزرگ جنایت است که باید شکست داده شوند تا حاضر به وفاداری به شما بشوند.

  1. پلیس متفاوت عمل خواهد کرد

یکی از المان ها و عناصر پویا و داینامیک Syndicate، سیستمی است که شما در بعضی مکان ها توانایی انجام کارهایی را دارید و در بعضی نه. برای توضیح بیش تر، مثلاً منطقه Westminster را در نظر بگیرید. این بخش مرکز اصلی پایتخت انگلستان است و به همین دلیل به خوبی با پلیس از آن محافظت می‌شود و مبارزه و کشتن مردم برای شما مشکل زیادی به وجود می‌آورد ولی رفتن به خیابان های پشتی که پلیس در آن ها گشت نمی‌زند، آزادی عمل زیادی به شما می‌دهد. برعکس این بخش، مکان هایی مانند Whitechapel وجود دارند که پر از جرم و جنایت هستند.

  1. چهره های تاریخی در این بازی حضور دارند

در کنار افراد مانند کارل مارکس و فردریک انگلس که بعضی از مکتب های فلسفی را در این دوره پایه گذاری کردند، در سال ۱۸۶۸ چهره های تاریخی خوب دیگری نیز برای حضور در بازی قرار دارند. چارلز داروین (زیست شناس معروف) و چارلز دیکنز (نویسنده معروف) که البته چند سال بعد از وقایع این بازی می‌میرد، تا به حال برای مأموریت های DLC بازی که از طریق پیش خرید در دسترس شما قرار می‌گیرد، تأیید شده اند ولی به نظر می‌رسد که نقش عمیق تری در کل بازی ایفا می‌کنند. همچنین زمان بازی، چند سال بعد از جنگ داخلی آمریکا است و می‌شود انتظار حضور یا اشاره به چهره هایی از این دوره را نیز داشت. این دوره که پر از نویسنده، متفکر و فعالان در زمینه های مختلف است، دوره ی تاریخی غنی ای برای جست‌وجو به دنبال داستان های مختلف است.

assassin's Creed Syndicate

سمت راست: چارلز داروین | سمت چپ: چارلز دیکنز

  1. بخش مخفی کاری روان تر است

برگردیم به گیم پلی بازی؛ بخش مخفی کاریِ این عنوان توسط تیم Ubisoft، روان تر و “نرم تر” توصیف شده است. مثلاً کنار گذاشته شدن سیستم جدید سنگر که در Unity معرفی شد را می‌توان یکی از پیشرفت های مستقیم نسبت به نسخه قبلی دانست. به جای این ما یک سیستم سنگرگیری روان تر در این عنوان داریم و شما می‌توانید به جای قفل کردن تصویر بر روی کاور و سنگر، به راحتی بین آن ها جا به جا شوید. البته هنوز هم مانند نسخه قبلی، یک دکمه برای ورود به حالت مخفی کاری وجود دارد و می‌توان انتظار داشت که موارد طنزی از بازی درباره ی این‌که وقتی Jacob باشلقش را در این حالت بر سر می‌گذارد، کلاهش کجا می‌رود، ساخته شود!

  1. شهر سلاح شماست

متأسفانه این عبارت، به طرز وحشتناکی عبارتی پر استفاده در بازی های مختلف است ولی مثلاً سیستم از پا در آوردن دشمنان با استفاده از محیط (Environmental Takedown) یکی از موارد بسیار خوشایند و مورد انتظاری است که قرار است در Assassin’s Creed Syndicate به بازی اضافه شود. می‌شود از چاقوهای پرتابی برای انداختن اشیای سنگینی که از سقف انبار ها و مغازه ها آویزان هستند بر سر دشمنان استفاده کرد. اشیای زمینی نظیر این‌که امکان تعامل با آن ها وجود داشته باشد نیز حضور دارند. با این حال، این سیستم چیزی پویاتر و داینامیک تر از یک سری انیمیشن از پیش برنامه ریزی شده است.

assassin's Creed Syndicate

لندن؛ شهری صنعتی و پر از دود در زیر پای شماست

  1. ممکن است بتوانید به زیرِ زمین هم بروید

زمان وقوع Assassin’s Creed Syndicate، زمان مناسبی برای این است که شما را به بخش ابتدایی چیزی ببرند که بعداً تبدیل به شبکه زیرزمینی لندن خواهد شد. عملیات ساخت یک سیستم زیرزمینی از سال ۱۸۶۳ شروع شد و برای عبور قطار هایی در حال ساخت بود که با استفاده از موتور بخار و به همراه بار های چوبی، از Paddington به Farringdon می‌رفتند، و در سال ۱۸۶۸ نیز یک خط زیرزمینی جدید از South Kensington به Westminster احداث شد. چقدر جالب خواهد بود که بتوانید در نسخه اولیه این شبکه عظیم به گشت‌وگذار بپردازید.

assassin's Creed Syndicate

Assassin’s Creed Syndicate | این مطلب با توجه به مجله Games TM نوشته شده است

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا
15 نکته ای که باید در مورد Asssassin's Creed Syndicate بدانید | گیمفا