آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا

آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم

محمد صادق شجاعی
۱۵:۲۰ ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا

کم به انتهای این سری نزدیک می شویم. در این قسمت سعی شده به عناوین قدیمی بیشتر بها داده شود، و حقایقی از پایه های اصلی این سرگرمی ارائه شود. مطالب مختلفی اعم رکوردهای گینس، ریشه های یک عنوان و حتی تغییر نامی عجیب و غریب، در این قسمت جمع آوری شده اند.

  1. ساخت Doom در حالی شروع شد که تنها John Carmack بر روی آن کار می کرد.

آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا

  1. Sleeping Dogs در ابتدا یک IP جدید به نام Black Lotus بود. سپس قبل از لغو شدن، تحت مالکیت Activision تبدیل به یک عنوان True Crime شد. پس از این اتفاقات بود که Square Enix آن را خرید و به شکل بازی که می شناسیم منتشر شد.

 

  1. Tracer Tong تنها شخصیتی است که در هر سه بازی Deus Ex حضور داشته است.

 

  1. Minecraft در ابتدا Cave Game نام داشت.

 

  1. Sony کار بر روی ساخت PS4 را دو سال پس از عرضه PS3 شروع کرد.

 

  1. Spyro The Dragon اولین عنوان PlayStation بود که از LOD استفاده می کرد. در این سیستم هرچه اشیا در فاصله دورتری قرار داشته باشند، میزان تفکیک پذیری نیز کاهش پیدا می کند.

 

  1. در حالی که ادعا می شود در نسخه اول Borderlands تعداد ۸۷ عدد سلاح Bazillion وجود دارد، اما در اصل این رقم ۱۶,۱۶۴,۸۸۶ می باشد.

 

  1. کیک مشهور Portal براساس یک Black Forest Gâteau از یک قنادی نزدیک به Valve طراحی شده است.

 

  1. در Resident Evil Code: Veronica آهنگی به نام ‘the Code is Veronica’ وجود دارد و این آهنگ در پایان بخشی که باید کد فعال شدن سیستم خود تخریبی را وارد کنید، پخش می شود. حدس می زنید کد چیست؟ ‘Steve’؟ نه کد ‘Veronica’ است.

 

  1. حشاشین، فرقه ای که منبع الهام Assassin’s Creed، بر طبق تاریخ در قرن پانزدهم نابود شده.

 

  1. بازیسازان استودیو Firaxis، سازنده XCOM قبل از شروع به کار بر روی نسخه ریبوت، باید بازی اول را تمام می کردند.

 

  1. Twisted Metal مسن ترین فرنچایز فرست پارتی PlayStation می باشد. طول عمر این سری ۱۷ سال بوده، و متولد ۱۹۹۵ می باشد.

 

  1. بر طبق Guinness World Records 2009 Gamer’s Edition، عنوان GTA: San Andreas دارای رکود بیشترین تعداد صداپیشه، با لیست ثبت شده ۸۶۱ صداپیشه است.

 

رکوردهای گینس GTA V:

 

  1. بهترین فروش به عنوان یک بازی اکشن ماجرایی در ۲۴ ساعت.

 

  1. بهترین فروش یک بازی ویدیویی در ۲۴ ساعت.

 

  1. سریعترین فروش بیش از یک میلیارد دلاری به عنوان یک محصول سرگرمی.

 

  1. سریعترین فروش بیش از یک میلیارد دلاری به عنوان یک بازی ویدیویی.

 

  1. بدست آوردن بالاترین میزان فروش در ۲۴ ساعت.

 

  1. بالاترین درآمد کسب شده به عنوان یک محصول سرگرمی در ۲۴ ساعت.

 

  1. پربازدید ترین تریلر به عنوان یک بازی اکش ماجرایی

 

  1. گران قیمت ترین بازی در انگلستان تا به امروز، Grid 2: Mono Edition است که با قیمت معادل £۱۲۵,۰۰۰ و همراه با یک BAC Mono Supercar عرضه می شد.

 

  1. Nolan North یا Troy Bakerرا فراموش کنید، پرکار ترین صداپیشه صنعت بازی های ویدیویی  Steve Blum است که در ۳۳۳ عنوان در کارنامه دارد. از بین این عناوین می توان به شخصیت  Grayson Hunt در Bulletstorm، شخصیت Ares در  God Of War، و  Killer Croc در Batman: Arkham City اشاره کرد.

 

  1. Minecraft بزرگترین فضای موجود در بین بازی های ویدیویی را در اختیار دارد. از لحاظ فنی این دنیا نامحدود است، اما برای قرار دادن بلوک ها و دیگر مصالح محدودیت دارید. در نتیجه این دنیا ۴,۷۲۲,۳۶۶,۴۸۲,۸۶۹,۶۴۵ کیلومتر مربع است.

 

  1. در یکی از تروفی های Portal 2 مشخص می شود که رقابت بین Aperture Science و Black Mesa به سال ۱۹۴۹ برمی گردد.

 

  1. Walt Williams نویسنده Spec ops می گوید، که بازی مداوما بین حقیقت و خیال یا وهم تغییر حالت داده و می توانید تفاوت آن ها را متوجه شوید. محو شدن به سیاهی، به معنای حقیقت، و محو شدن به سفیدی به معنای دروغ می باشد. در نتیجه پایانی که walker به خانه می رود، دروغ است.

maxresdefault 1

  1. زمانی که اولین ناشر South Park: The Stick Of Truth یعنی THQ ورشکست شد، Matt Stone و Trey Parker از موضوع بی خبر بودند و پس از خواندن اخبار متوجه این قضیه شدند.

 

  1. عناوین مختلف Tomb Raider تاکنون ۳۵ میلیون نسخه فروش داشته اند.

 

  1. در سال ۲۰۱۳، Roc ‘Outconsumer’ Massaguer با بدست آوردن پرچم با زمان یک دقیقه و ۵۲ ثانیه در Call Of Duty: Black Ops II رکورد جدیدی به ثبت رساند. او در حالی این رکورد را به ثبت رساند که چشماش بسته بوده، و دوستش او را راهنمایی می کرد.

 

  1. صدای ژل منفجره بتمن در بازی های Arkham، در واقع صدای خارج شدن خامه از قیف است.

 

  1. در مقطعی از تولید، قرار بود Aveline de Grandpré از Assassin’s Creed III: Liberation معشوقه Connor از Assassin’s Creed III باشد.

 

  1. Hotline Miami در بسیاری موارد از فیلم Drive الهام گرفته و از کارگردان این فیلم Nicolas Winding Refn در تیتراژ تشکر شده.

 

  1. FIFA 14 یکی از معدود عناوینی است که برای همگان در دسترس است. این بازی بر روی ۱۴ پلتفرم و سه نسل منتشر شده.

 

  1. نام Doom براساس جمله ای در The Colour of Money انتخاب شده است.

 

  1. در زمان معرفی اولیه PS3، این کنسول دارای دو پورت HDMI، سه پورت اترنت، و شش پورت USB بود. بعدها این تعداد به یک پورت HDMI و یک پورت اترنت و چهار پورت USB تقلیل یافت.

 

  1. در سال ۲۰۱۱، عنوان Mafia II رکورد بیشترین استفاده از کلمات توهین آمیز را به ثبت رساند. به طور میانگین هر دو دقیقه یک کلمه.

 

  1. در مجموع ۱۴ مدل PS3 وجود دارد. با احتساب اندازه های مختلف هارد دیسک و دیگر متغیرات.

 

  1. Resident Evil 4 دارای ۴۷ انیمیشن منحصر بفرد برای مرگ Leon می باشد.

 

  1. سال ۲۰۰۹، و در مسابقات Copenhagen eSport Challenge، بازیباز Henrik Lindholm رکورد طولانی ترین مقاومت در حالت شش ستاره GTA IV را به ثبت رساند. او توانست ۱۶ دقیقه و ۱۶ ثانیه زنده بماند.

 

  1. سال ۲۰۱۳، FIFA Interactive World Cup رکورد بزرگترین مسابقات بازی های ویدیویی را به ثبت رساند. ۲.۵ میلیون نفر در این مسابقات شرکت کردند.

 

  1. اولین بازی Bethesda عنوانی به نام Gridiron بوده که با محوریت فوتبال آمریکایی ساخته شد. این عنوان، اولین بازی فیزیک محور نیز به حساب می آید.

 

  1. در ابتدا Bioshock دارای نوعی از دشمنان بود که به شکل داشمندانی با مغز محبوس در شیشه طراحی شده اند. اما حذف شدند.

 

  1. تیم سازنده Watch Dogs، در ابتدا کار بر روی عنوان جدید Driver را شروع کرده و موتور Disrupt را برای این عنوان طراحی کرده بودند.

 

  1. بمب های The Chocolate Frosted Sugar در Fallout: New Vegas به Calvin And Hobbes اشاره دارند.

 

  1. در سال ۲۰۰۲، آقای Dan Holmes به صورت قانونی نامش را به PlayStation2 تغییر داد. در ابتدا او قصد داشت با کنسول خود ازدواج کند، اما هیچ کشیشی زیر بار این عمل نرفت. در جمله ای منتشر شده از Sony چنین آمده ، ” این است وفاداری شگرف”

 

  1. طبق گفته Nathan Burlow تهیه کننده Rocksteady، عنوان Batman: Arkham Asylum مستقیما از Bioshock الهام گرفته است.

 

  1. Tac-Lightهای استفاده شده بر روی اسلحه دشمنان در Modern Warfare 3 در واقع به خود دشمنان متصل شده اند، در نتیجه بازیباز نمی تواند آن ها را بردارد.

 

  1. پایان Bionic Commando دارای کد مورس مکالمه ای در مورد تصمیم به ساخت دنباله این بازی است. تصمیمی که هیچگاه عملی نشد.

slowmopro 001

  1. کد در “۰۴۵۱” ارجاعی به کتاب Fahrenheit 451 نوشته Ray Bradbury است. این کد برای اولین بار در System Shock استفاده شد، و هم اکنون به عنوان  Easter egg در بازی هایی مانند  Deus Ex و Dishonored  وجود دارد.

 

  1. یک Easter egg در God of War: Ascension وجود دارد که تصویر زمین از فضا را با پیامی بدین مضمون نشان می دهد، “زمانی که زمین می ایستد، سفر آغاز می شود …”

 

  1. یک Big Daddy حذف شده از Bioshock با نام SloProFum شناخته می شد. او با یک قلاب جرثقیل و اسلحه ای که مدتی طول می کشید تا شلیک کند، به شما حمله می کرد. این نام از مخفف کردن “سلاح گرم کند / سلاح سرد داغون” بدست آمده.

 

  1. Raz قهرمان Psychonauts را می توانید در Alice: Madness Returns پیدا کنید، که تبدیل به اسکلت شده و بر روی صندلی نشسته.

 

  1. قدیمی ترین لوازم جانبی Duke Nukem Forever منتشر شده در سال ۲۰۱۱ (از ۱۹۹۷ در حال ساخت بود ) یک مجسمه پلیس Pigman است.

 

  1. در پایان Bioshock Infinite، شخصیت Booker از یک Bathysphere ( اتاقکی که سرنشینان را تا اعماق دریا پایین می برد ) استفاده می کند. از آن جایی که این وسایل بر روی DNA موسس Rapture یعنی Andrew Ryan قفل شده اند، می توان نتیجه گرفت که این دو قوم و خویش هستند.

 

  1. در طرح های اولیه Skylanders با نام Spyro’s Kingdom شناخته شده، و دارای خون بود.

 

  1. بیش از ۳ میلیون نفر Heavy Rain را تجربه کرده اند. از بین آن ها:

 

  1. ۷۴ درصد آن ها بازی را تمام کرده اند.

 

  1. ۶۵ درصد Shaun را نجات داده اند.

 

  1. تنها ۳۳ درصد تمامی شخصیت را زنده نگه داشتند.

 

  1. ۳ درصد تروفی پلاتینوم را بدست آوردند.

 

  1. ۴ درصد تمامی پایان ها را دیده اند.

 

  1. بر طبق تحقیقات، جراحانی که تجربه انجام بازی های ویدیویی را داشته اند، نسبت به دیگران ۳۷ درصد کمتر مرتکب خطا شده و ۲۷ درصد سریعتر عمل کرده اند.

 

  1. نسخه اول GTA اکثر ویژگی های خود را از یک بازی آرکید به نام All Points Bulletin الهام گرفته است.

 

  1. La Noire اولین بازی تاریخ است که در فستیوال فیلم Tribeca نمایش داده شده است.

 

  1. بالا رفتن سرعت Space Invaders در اصل جزئی از طراحی بازی نبود، هرچه تعداد بیشتری از دشمنان نابود می شدند پردازشگر سریعتر عمل می کرد.

 

  1. EA در ابتدا بخت و اقبال خود را بر روی بازی های Sega Mega Drive امتحان کرد. اما برای بازیسازی باید از روش های سوال برانگیزی استفاده می کردند – قرض کردن یک Dev Kit، جدا کردن قطعات و مهندسی معکوس.

 

  1. وکلای Tecmo از یک کمپانی به نام West Side برای هک کردن Dead Or Alive 2 شکایت کردند.

 

  1. Takayoshi Sato یکی از جوان ترین بازیسازانی بود که بر روی Silent hill کار کرده، و اکثر مدل های شخصیت ها و FMV را خلق کرده. او توانست با تهدید به مانع شدن در برابر استفاده از کارهایش با مافوق ها معامله کرده، و نام خود را در تیتراژ ثبت، و این بازی را به سوابقش اضافه کند.

 

  1. Resident Evil در ابتدای دنباله ای برای Sweet Home بود. اغلب ویژگی های این دو مشابه است، از جمله نوشته های پیش زمینه داستانی را شرح می دهد، و باز شدن در در هنگام لود شدن.

 

  1. Portal 2 دارای امکان راه رفتن بر روی دیوار بود، اما به این دلیل که مشکلاتی برای تست کنندگان ایجاد کرده بود، این ویژگی حذف شد.

 

  1. قبل از اینکه Revolution X براساس گروه Aerosmith باشد، قرار بود عنوانی براساس Jurassic Park باشد.

 

  1. نام اکثر پروتاگونیست های Assassin’s Creed به معنای عقاب یا پرنده هستند، در غیر این صورت از کلماتی با بار معنایی مشابه مشتق شده اند.

 

  1. در مقطعی از Arkham City می توانید Joker را با دید کارآگاهی بررسی کنید، که مشخص می شود او هیچ استخوانی ندارد. این موضوع به نحوی پایان بازی که مشخص می شود او در واقع Clayface است، را زودتر از موعد لو می دهد.

 

  1. موسیقی اصلی TES V: Skyrim توسط سی نفر و در سه نوبت خوانده شده، تا مانند گروه کر ۹۰ نفره به نظر برسد.

 

  1. فایل های مخفی در Call Of Duty: World At War نشان می دهد که یک کمپین بریتانیایی وجود داشته که حذف شده است.

 

  1. نسخه اول Halo قرار بود به جای ۱۰ مرحله، ۲۵ مرحله داشته باشد. همچنین هیچگاه تصمیمی برای سه گانه بودن نداشته، با این حال هم اکنون شش عنوان از این سری منتشر شده.

halocombatevolved530

  1. دستگیر شدگان اخیر در مرکز پلیس Gotham متعلق به عنوان Arkham City در واقع کارمندان Rocksteady هستند.

 

  1. اگر به یک دیوار در Bayonetta شلیک کنید، او در محل گلوله یک “B” نوشته یا یک قلب می کشد.

 

  1. کارمندان Bungie Studios در مدت سه ساله ساخت Halo 3، به میزان ۲۰ هزار پوند پیتزا، ۲۴ هزار گالون نوشابه و بیش از نیم تن موز مصرف کرده اند.

 

  1. Retro City Rampage در ابتدا یک بازسازی ۸ بیتی از Grand Theft Auto III بود.

 

  1. Haven: Call Of The King قرار بود یک سه گانه با بودجه بالا باشد. در پایان قهرمان بازی، Haven به صخره ها زنجیر شد. این بازی با این صحنه هیجان انگیز تمام تا بازیبازان را برای نسخه دوم تشنه نگه دارد. به احتمال زیاد او همچنان آنجاست زیرا ادامه این بازی هیچگاه ساخته نشد.

 

  1. دیسک های PlayStation 1 اصلی سیاه رنگ بودند، زیرا “باحال تر” به نظر می رسیدند. هیچ دلیل فنی برای این کار وجود ندارد.

 

  1. در سال ۲۰۱۳، کمپانی Sony یک PSOne طلایی برای Markus Persson خالق Minecraft ارسال کرد، تا او را به رویداد E3 VIP دعوت کند.

 

  1. S استفاده شده به عنوان نام وسط Leon S kennedy مخفف Scott است.

 

  1. نزدیک بود Mass Effect با نام Science Fiction X عرضه شود، زیرا تیم سازنده بسیار به این اسم رمز علاقه داشتند.

 

  1. Heavy Rain هفده پایان ممکن دارد.

 

  1. Helghast، نیروهای منفی سری Killzone، بسیار به پلیس های انیمه سریالی Kerberos Saga شباهت دارند.

 

  1. به عنوان مشاور خارجی، Mark Cerny خالق PS4 تقریبا در ساخت تمامی عناوین فرست پارتی Sony دخالت داشته است.

 

  1. تمامی جلوه های صوتی عنوان Transistor در کمد Darren Korb مدیر صدابرداری بازی ضبط شده اند.

 

  1. توانایی به هوا بردن دشمنان و جنگیدن با آن ها در همین حین، به عنوان یکی از مکانیک های هسته ای Devil May Cry، در اصل نمونه پیشرفته یک باگ در یکی از بازی های Onimusha است.

 

  1. در DLC ‘Bonfire of the Vanities’ متعلق به Assassin’s Creed II می توانید خانواده مرده Ezio را ببینید. برای این امر باید در زمانی مشخص به Palazzo Auditore بروید و Eagle Vision را فعال کنید.

 

  1. Sackboy در ابتدا شخصیتی با صورتی مکعبی به نام Mr Yellowhead بود. این شخصیت قرار بود در نمونه اولیه LBP ساخته Media Molecule به نام Craftworld ایفای نقش کند.

 

  1. در تبلیغات عنوان سکوبازی Ty The Tasmanian Tiger نشان داده شد که Sonic, Crash و Spyroبر روی تخت بیمارستان افتاده اند.

 

  1. Little Sisterها در Bioshock آسیب ناپذیر هستند، با این حال در Ryan’s Amusements از Bioshock 2 یکی وجود دارد که می توانید او را بکشید.

 

  1. کارمندان MachineGames به حدی طرفدار سری Wolfenstein هستند، که تا قبل از دریافت چراغ سبز بیشتر The New Order را طراحی کرده بودند.

 

  1. شروع و پایان روند ساخت Call of duty 3 تنها ۸ ماه به طول انجامید. زیرا از مدل های اسلحه و انیمیشن های قدیمی استفاده شده بود.

 

  1. تمامی دیالوگ های دشمنان در هنگام نبرد از سری Borderlands توسط کارمندان Gearbox ضبط شده اند.

 

  1.  پس از عرضه PS2، به دلیل کاهش تعداد این کنسول،، در سایت eBay به بیش از هزار دلار فروخته می شد.

 

  1. بتای Halo 3 دارای ۸۲ هزار شرکت کننده بود، که در آن زمان رکورد بود. البته تا قبل از عرضه بتای Halo: Reach. در حدود ۲.۷ میلیون نفر این بازی را تجربه کرده اند.

 

  1. Grand Theft Auto: San Andreas به تعداد ۳۶۵ بار از کلمات توهین آمیز استفاده کرده.

 

  1. ۸۰۰. مشخص شده که تمام داستان Resident Evil Survivor 2 Code: Veronica تنها کابوس Claire redfield است. به همین دلیل است که Wesker به شکل زامبی ظاهر می شود.

ae063aa809191a1276a96225f738ed0e

Big Boss

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا می دانستید…؟ | قسمت هشتم - گیمفا