جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا

جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015

شایان شفایی
۱۴:۲۷ ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا

بی شک Sony یکی از ابر قدرت های صنعت گیم در جهان است. قشر بسیار عظیمی از بازیبازان در سرتاسر این کره خاکی، هوادار سونی هستند و همیشه کارها و پروژه های آن را دنبال می کنند. در E3 2015 سونی یک کنفرانس بسیار عالی را به نمایش گذاشت به نحوی که بسیاری معتقد بودند که سونی، بهترین کنفرانس در E3 2015 را ارائه کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و آنالیز این کنفرانس بپردازیم و ببینیم که سونی در E3 امسال تا چه حد موفق بوده است؟ با ما همراه باشید…

همانطور که در جریان هستید، در دنیای بازی های رایانه ای، E3 بزرگترین و مهمترین فرصت برای کمپانی های بزرگ است تا برتری خود را اثبات کنند. تمام شرکت های بزرگ در تلاش هستند تا نشان دهند که پیروزی از آن آنهاست. مطمئنا رقابت دلیل اصلی این مسئله است و بی شک این فستیوال برای دو رقیب همیشگی یعنی Sony و Microsoft بسیار حیاتی بود. در E3 امسال، هر دو کمپانی سعی بر این داشتند که بهترین نمایش را به جامعه گیمری تحویل دهند و پیروز میدان باشند. این روزها بحث درباره اینکه کدامیک بهتر بود باب شده است! در همین ابتدای کار لازم به ذکر است که در این مقاله به هیچ عنوان قصد بازگو کردن و پرداختن به این رقابت دیرینه را نداریم. هدف این است که جدال ها را کنار بگذاریم و کنفرانس Sony را با خودش مقایسه کنیم نه با بقیه. پس مطالبی که در ادامه خواهید خواند، فقط حول کنفرانس سونی خواهد چرخید و دامنه اش گسترده تر نخواهد شد. حال وقت آن است که کنفرانس سونی را تحلیل کنیم.

The Last Guardian | بازگشت غرورآفرین یک نگهبان…

The Last Guardian عنوانی بود که بحث های زیادی پیرامونش شکل گرفت. مدت بسیار زیادی بود که طرفداران انتظار حضور این عنوان را می کشیدند. اما هیچ خبری از این بازی نبود. موضوع به جایی رسیده بود که تمام چیزی که طرفدارن می خواستند یافتن پاسخ این سوال بود که آیا این عنوان یک روز خواهد آمد یا خیر؟ بالاخره سونی به انتظار کشیدن همگان پایان داد و این عنوان در E3 2015 نمایش داده شد.
نمایش این عنوان بسیار زیبا زیبا بود. نشان دادن این بازی در اول کنفرانس حرکت بسیار هوشمندانه و جالبی از سوی سونی بود که طرفداران در همان ابتدای کنفرانس به وجد آمده و کنفرانس از آن لحظه به بعد اتمسفر تازه ای به خود گرفت. بازی در سال ۲۰۱۶ برای PS4 خواهد آمد. نکته بسیار جالب در مورد نمایش The Last Guardian این است که بازی دقیقا مطابق با سبک همیشگی Team ico ساخته شده و طرفداران عناوین قدیمی نظیر Shadow of The Colossus مطمئنا این مسئله را درک کردند. این کار، سیاست جالب استودیو سازنده را نشان می دهد که با حفظ سبک و سیاق سابق، دست به ساخت عنوان تازه و فوق العاده ای زده است. بدون شک، نمایش عنوان The Last Guardian بی نظیر بود و قشر عظیمی از طرفداران و مخاطبان آن را ستایش، و نمایش آن از سوی سونی را تحسین کردند.

Horizon Zero Dawn | شروعی دوباره در افقی تازه…

پیش از آغاز E3، حرف ها و شایعات در این خصوص که Guerrilla Games (سازنده سری بازی های Killzone) قصد معرفی عنوان جدیدش را دارد بسیار زیاد بود. طبق این صحبت ها، عنوان جدیدی که این کمپانی قصد معرفی و نمایش آن را داشت، چیزی به غیر از Killzone بود. صحبت هایی هم شنیده شد که پروژه ساخت این بازی با اسم رمز Horizon جلو می رود.
تقریبا همه مطمئن بودیم که این کمپانی عنوان جدیدی را در کنفرانس سونی معرفی خواهد کرد و همین اتفاق هم افتاد. عنوان Horizon Zero Dawn معرفی شد. یک انحصاری دیگر برای PS4 که باز هم نمایش آن از سوی سونی آن هم در اوایل کنفرانس، کار هوشمندانه ای بود. بازی نمایش جذابی را نشان داد و داستان خلاقانه ای هم داشت. این عنوان توانست با اولین نمایش خود طرفداران زیادی بدست بیاورد و بحث های زیادی را پیرامون خود تشکیل دهد. بدون شک، نمایش این بازی در کنفرانس سونی، یک موفقیت برای این کمپانی به حساب می آید.

Hitman | بازگشت حماسی Agent 47

در کنفرانس سونی، بی مقدمه شاهد یک سورپرایز بزرگ بودیم. سورپرایزی که طرفداران سبک مخفی کاری مدت ها بود که برای دیدنش لحظه شماری می کردند. عنوان Hitman که با یک تریلر سینماتیک در کنفرانس سونی نمایش داده شد. هر چند تریلر پخش شده کوتاه بود و صرفا جهت معرفی این بازی به نمایش درآمد، اما پخش تریلری از عنوان بزرگی همچون Hitman آن هم برای اولین بار در کنفرانس سونی، یک امتیاز بزرگ برای کنفرانس به شمار می رود.

No Man’s Sky | عظمتی بی انتها…

این مورد هم از قبل تایید شده بود و انتظار دیدنش را داشتیم. نمایش این عنوان بسیار زیبا بود اما بخش اعظم نمایش، به رخ کشیدن عظمت بازی بود. از آنجایی که یکی از فاکتورهای اصلی این عنوان، وسعت آن است، در نتیجه باید به سازندگان حق بدهیم که بخشی از نمایش را صرف نشان دادن وسعت بازی بکنند. بازی وسعت خود را به رخ کشید و سونی نیز قدرت کنسولش در پردازش این وسعت را به همگان نشان داد. به این می گویند یک برد دو طرفه!

Dream | لمس خلاقیت!

دیگر همه ما با مدیا مولکول و عناوین خلاقانه اش آشنایی داریم. اما این استودیو، در جدید ترین عنوان خود مرز خلاقیت را جا به جا کرده است. Dream عنوانی بود که بازیباز در آن هیچ محدودیتی نداشت. بازی همانند یک تابلوی نقاشی بود که بازیباز تصورات خود را بر روی آن پیاده می کرد. به نظر تنها محدودیت این عنوان ذهن بازیباز است! حضور عناوینی این چنینی در لیست عناوین به نمایش درآمده توسط سونی، امتیازی بزرگ برای این کمپانی محسوب می شود چرا که سونی با این کارش همه سلایق را در بر می گیرد. اینگونه هیچ بازیبازی پس از دیدن کنفرانس نا امید از سالن خارج نمی شود.

Final Fantasy 7 Remake | سورپرایزی بزرگ برای هواداران

قشر عظیمی از بازیبازان، دیگر از Remake و Remastered خسته شده اند. دلیلش هم منطقی است. آن ها خواستار عناوین تازه هستند. اما همین Remake ها بعضی مواقع برگ برنده محسوب می شوند. یکی از اتفاقات بزرگی که در کنفرانس امسال سونی در E3 افتاد، خبر یک Remake از عنوان Final Fantasy 7 بود که جمعیت حاضر در سالن را تا حدی به وجد آورد که همهمه و سر و صدا، کل کنفرانس را در بر گرفته بود. طرفداران بسیار از شنیدن این خبر خوشحال شده بودند. این اتفاقات باری دیگر به ما یادآوری کرد که سونی به فکر طرفدارارنش است.

Project Morpheus | تجربه واقعیت در فضایی مجازی

این روزها سایت های اینترنتی پر شده از اخبار مربوط به واقعیت مجازی. مسئله ای که به تازگی در بین کمپانی های مطرح تکنولوژی باب شده و هر کدام در حال ساخت و توسعه وسیله ای برای تحقق این امر هستند. پیش از این میدانستیم که سونی برای واقعیت مجازی برنامه دارد و Project Morpheus و عناوین مربوط به آن در کنفرانس امسال حضور خواهند داشت.
مطمئنا در بین طرفداران سونی و PS4 قشر عظیمی یافت می شوند که به واقعیت مجازی هم اهمیت می دهند. در نتیجه حضور Morpheus برای سونی لازم بود و حالا این امر محقق شده است و طرفداران به خواسته خود رسیده اند.

COD Black Ops III | بدون شرح!!!

پس از برگزاری کنفرانس، بسیاری معتقد بودند که بزرگترین دستاورد سونی در بین تمام نمایش ها، COD Black Ops III بود و این عنوان باعث می شود که سونی پیروز E3 باشد. به شخصه با این مسئله مخالفم! درست است که Activision امسال سونی را انتخاب کرده و محتویات و امکانات زیادی برای نسخه PS4 بازی در راه خواهد بود؛ اما در طول کنفرانس به قدری عناوین شاهکار و طلایی مشاهده شد که هیچوقت نمیتوانیم بگوییم عامل موفقیت کنفرانس COD بود و بس! اما این صحبت ها باعث نمی شود که حضور COD در کنفرانس، برگ برنده ای برای سونی به شمار نیاید. طرفداران این عنوان بسیار زیاد هستند و سونی توانست با این نمایش، نظر طرفداران را به خود جلب کند.

Uncharted 4 | ضربه نهایی!

از ابتدای کنفرانس سونی، عناوین طلایی بسیاری را شاهد بودیم. اما نمایش Uncharted 4 همانند یک ضربه نهایی بود که کار را تمام کرد و کنفرانس به زیباترین شکل ممکن به پایان رسید. بی شک اکثر بازیبازانی که کنفرانس سونی را به تماشا نشستند، از ابتدای کنفرانس منتظر نمایش Uncharted 4 بودند.
نمایش بازی بی نظیر بود و چیزی کم نداشت. سونی با این نمایش، قدرت یکی از بزرگان انحصاری های خود را به رخ همگان کشید و این کار را به زیبا ترین شکل ممکن انجام داد. نکات بسیاری در نمایش این عنوان استخراج شد. از Easter Egg گرفته تا نکات گرافیکی و فیزیک بازی. این نمایش تمام طرفداران را راضی کرد و امید تمام حضار به این عنوان دو چندان شد.

سخن پایانی | The Greatness Awaits

اگر نکات مثبت و منفی کنفرانس سونی را در یک ترازو قرار دهیم، مطمئنا نکات مثبت سنگینی خیلی بیشتری دارد به حدی که نکات منفی چندان به چشم نمی آیند. سونی امسال یک کنفرانس عالی را ارائه کرد و طرفداران این شرکت (صرف نظر از هر سبک و سلیقه ای که داشتند) پس از دیدن کنفرانس راضی بودند. سونی با نمایش های خود چند جانبه برخورد کرد و تمام سلایق را پوشش داد. این کار هوشمندانه ای بود که از دست همه بر نمی آمد! سونی در E3 2015، بسیار قوی حضور پیدا کرد و سورپرایزهای بسیاری را نشان داد و همین مسائل، کنفرانس سونی را جذاب و صد البته موفق ساخت.

 

کنفرانس سونی

دانلود با کیفیت HD 720p

دانلود با کیفیت ۴۸۰p

دانلود با کیفیت ۳۶۰p

دانلود زیرنویس فارسی

مترجم: مهدی طباطبایی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا
جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جولانگاه ستاره ها | تحلیل کنفرانس Sony در E3 2015 - گیمفا