تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا

تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015

عرفان استادی
۱۷:۵۴ ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا

از کجا شروع کنیم؟ شاید بزرگ ترین و موردانتظارترین بازی های EA برای کنفرانس مطبوعاتی اش در این سه اسم خلاصه شوند: SW: Battlefront, Mirror’s Edge: Catalyst, Mass Effect اما با این حال، همین سه بازی تجربه های ناب آینده گیمینگ شما را رقم خواهند زد.

6 19 2015 8 10 37 am

Mass Effect: Andromeda

می دانستیم که نسخه بعدی Mass Effect یقینا در مراسم حضور خواهد داشت اما هیچ کس حتی تصور نمی کرد که بایوور از E3 2015 فرار کند! بله درست است، با اینکه تریلر به نمایش گذاشته شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و اطلاعات خوبی در اختیار ما گذاشت، اما Bioware تنها آن را برای بستن دهان طرفداران این سری ارائه نمود و با توجه به گفته های خودشان، بازی هنوز برای انتشار جزئیات بیشتر آماده نیست.

به هرحال، نمایش با تریلر بازی شروع شد و از Mass Effect: Andromeda به طور رسمی رونمایی شد. در ابتدا چندین تصویر از دنیاهای منحصر به فرد دیدیم که هرکدام حالت طبیعی خاصی داشتند. پس از آن، شخصیتی که در حال مشاهده آن ها بود (ناشناس!) به دنیای بیابانی باز می گردد و آن جا را به عنوان مقصد انتخاب می کند. طولی نمی کشد که از پلتفرم به سمت دوربین حرکت کرده و در آنجاست که ما علامت N7 را می بینیم! این شخصیت که زره N7 را بر تن دارد، به سیاره مورد نظر می رود و با چندین تصویر و شات، تریلر پایان می یابد. مثل اینکه بایوور منتظر نگه داشتن طرفداران را تبدیل به یک عادت کرده است و یا شاید به سادگی بتوان گفت که بازی آن ها هنوز برای نمایش آماده نیست (هر چند سال گذشته اعلام شده بود که این عنوان در وضعیت قابل بازی کردن قرار دارد) همین دو دقیقه در شروع کنفرانس توانست توجه حضار را جلب نماید و پس از آن، هرباری که شخصی بر روی صحنه می آمد، منتظر نمایش و اطلاعاتی دیگر از Mass Effect جدید بودیم. اما فعلا از آن بگذرید، زیرا Andromeda در تعطیلات ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد!

6 19 2015 8 11 53 am

Need For Speed و EA Sports

و پس از آن، Need For Speed جدید. این نسخه حداقل از نظر گرافیکی فوق العاده به نظر می رسد. شاید حتی آن را با انیمیشن های داخل انجین اشتباه بگیرید و گیم پلی نیز با سرعت و روان بود. مشکل کنفرانس EA بازی هایی هستند که نمی توان زیاد در مورد آن ها صحبت کرد. Fifa 16 یا NHL را در نظر بگیرید؛ هرسال نسخه جدیدی از این عناوین منتشر می شود که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های ارتقا یافته خود را دارند تا بتوانند تجربه ای واقعی تر را برای طرفداران سبک ورزش و EA Sports فراهم آورند. البته حضور Pele فوتبالیست افسانه ای و مشهور در کنفرانس و ویدئوهای به نمایش گذاشته شده را می توان یک غافلگیری عالی و غیرمنتظره دانست. با ورود وی سالن با انفجاری از خوش آمد گویی ها همراه شد و همه به احترام او از جای بر خاستند. اما در نهایت می بینیم که چیز زیادی در وصف آن ها وجود ندارد. به عنوان مثال، تنها اطلاعات ارزشمند از Need For Speed جدید شخصی سازی بسیار وسیع (تقریبا تمامی قطعات ماشین) به همراه گرافیک بی نظیر می باشد و خارج از این ها، تنها با مسابقات پرسرعت همیشگی طرف هستیم. اینکه مکانیک های بازی در زمان انتشار به قدری خوب خواهند بود که شما را سرگرم کنند یا خیر، تنها باید منتظر باشیم و ببینیم!

6 19 2015 8 13 03 am

SW The Old Republic: Knights of the Fallen Empire

The Old Republic به عنوان یکی از بهترین ساخته های بایوور در زمینه بازی های آنلاین تاکنون موفقیت های زیادی کسب کرده است. اما چیزی که دیگر انتظار آن را نداشتیم انتشار بسته الحاقی دیگری برای گسترش داستان نقش آفرینی جمهوری قدیمی بود. Knights of the Fallen Empire (شوالیه های امپراطوری سقوط کرده) با داستانی غنی به ریشه های داستان پردازی سنتی و نقش آفرینی استدیو سازنده بازمی گردد. از تریلر سینماتیک به نمایش گذاشته شده می توان حدس زد که نبردهای حماسی بزرگی میان نیروهای خیر و شر، انتظار شما را می کشند!

6 19 2015 8 13 42 am

Unravel

در E3 امسال منتظر IP های جدیدی بودیم و در هر کنفرانس، حداقل یک بازی جدید به نمایش گذاشته شد. برای EA به بازی Unravel می پردازیم؛ یک عنوان پلتفرمر و ماجراجویانه و البته احساسی که شما را به ماجراهای یک عروسک نخی (!) دعوت می کند. جلوه های بازی در تریلر به نمایش گذاشته شده برای اثری که در ردیف عناوین AAA دسته بندی نمی شود، عالی به نظر می رسیدند و بیایید در مورد موسیقی زیبای آن صحبت نکنیم! برای پیمودن این بازی باید از هوش خود و محیط بهره گیری کنید. پس اگر به آثاری چون Valiant Hearts, Ori and the Blind Forest و Child of Light علاقه دارید، این بازی شماست…

6 19 2015 8 14 25 am

Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2

در کنفرانس مایکروسافت از این بازی رونمایی شد و تریلری جذاب و طنز از آن به نمایش در آمد. در کنفرانس Electronic Arts نیز ویدئوی گیم پلی را دیدیم. Plants vs. Zombies به هیچ وجه یک بازی جدی نیست و صرفا برای سرگرم کردن شما و ایجاد لحظات خوش و خنده دار ساخته می شود و همین مسئله است که در میان تمامی بازی های اکشن و با خشونت (که اکثر عناوین صنعت را تشکیل می دهند) آن را محبوب می سازد و منحصر به فرد می کند. با شخصیت های جدیدی رو به رو هستیم که هرکدام ویژگی ها و توانایی های خود را دارند. Garden Warfare 2 مانند نسخه های سابق با مبارزات کارتونی و جذابش شما را برای ساعت ها سرگرم خواهد کرد و لحظات شادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد؛ مخصوصا وقتی با چند نفر از دوستانتان در محیط های عجیب آن به تخریب و نابودسازی گیاهان بپردازید!

6 19 2015 8 16 24 am

Minions Paradise

اعتراف کنید، در تمامی انیمیشن ها، بازی ها و فیلم های سینمایی که تا به حال دیده اید، گروهی به بامزگی مینیون ها وجود نداشته است! پس اگر منتظر یک بازی ویدئویی بودید تا در آن شاهد حماقت و کند ذهنی آن ها به طور “اختصاصی” باشید، Minions Paradise (بهشت مینیون ها) را به شما پیشنهاد می کنیم!

Star Wars: Galaxy of Heroes

جنگ های ستاره ای این بار به سراغ موبایل های هوشمند می رود. با Galaxy of Heroes (کهکشان قهرمانان) شخصیت های محبوب خود در سراسر فرنچایز Star Wars را خواهید دید.

6 19 2015 8 17 12 am

Mirror’s Edge: Catalyst

زندگی چطور می بود اگر با اراده خود از حریم شخصی مان می گذشتیم؟ در کاتالیزور، ریشه داستان های Fate را خواهید شناخت؛ فردی که در ابتدا بی دقت و آماتور بوده و سپس به فردی تبدیل می شود که چشمان یک شهر را باز می کند. بازی جهان آزاد خواهد بود و ماموریت ها و فعالیت های زیادی در محیط وسیع آن برای بازیکنان گنجانده شده است. نمایش های Catalyst از مکانیک های بسیار روان و بدون باگ حرف می زنند و تریلر سینماتیک اطلاعات زیادی به ما می دهد. به عنوان مثال باید بدانید که در ماجراجویی خود برای نجات این شهر از دست سازمان ها، تنها نیستید و افرادی از شما پشتیبانی خواهند کرد. باید با دقت در مورد جلوه های گرافیکی Mirror’s Edge صحبت کرد زیرا محیط هایی بسیار شبیه به هم دارد و کمتر می توان تفاوتی در آن احساس کرد. همچنین در این محیط ها هیچ پیچیدگی ای وجود ندارد و اکثرا از سطوح صاف و متقاطع تشکیل شده اند. با اینحال، سازندگان در این مورد مشکلی نداشته و بافت ها خوب به نظر می رسند.

6 19 2015 8 19 04 am

Star Wars: Battlefront

تمامی عملکرد EA را می توان در چند دقیقه نهایی کنفرانس خلاصه نمود. بالاخره بعد از مدت ها و صبر بسیار زیاد (حتی از دو ماه پیش که با تریلر سینماتیک از بازی رونمایی شد) شاهد ویدئوی گیم پلی Battlefront بودیم. ویدئویی که همه ما را در همان موقع به وجد آورد و خاطرات ما را با نبرد بزرگ هات در فیلم Empire Strikes Back زنده نمود. بازی به لطف موتور قدرتمند Frosbite و تکنیک جدید DICE در تصویربرداری از نظر گرافیکی تضمین شذه است و تنها می توان آن را نسل هشتمی نامید! گیم پلی بسیار سریع و گویا از همه طرف دشمنان به شما هجوم می آورند. اما این مثل دیگر بازی های آنلاین با قدرت مساوی برای تمامی بازیکنان دنبال نمی شود؛ به عنوان مثال ممکن است گروهی از افراد پیاده بر روی زمین مورد تهاجم دو سفینه امپراطوری قرار گیرند که در این صورت، هیچ شانسی در مقابل آن ها نخواهند داشت. البته اگر دو سفینه امپراطوری در مپ حضور داشته باشد، می توانید مطمئن باشید که دو سفینه X-Wing نیز به مقابله با آن ها خواهند پرداخت. نبردهای هوایی چالش برانگیز هستند و باید از تمامی حواس خود استفاده کنید تا سفینه را با وجود همه موانع محیط هدایت و از طرفی دیگر به اهداف شلیک کنید. در آخر به آن صحنه نابودکننده رسیدیم: Darth Vader! بله، بازیکن سرش را برمی گرداند و او را مشاهده می کند اما با فاصله چند ثانیه، از طرفی دیگر لوک اسکای واکر وارد نبرد شده و به سمت پدرش حرکت می کند و با صدای فوق العاده برخورد Lightsaber ها و مشاهده لوگوی بازی، نمایش به پایان می رسد.

پول و نفرت، سود و محبوبیت 

معمولا نمی شود کنفرانس های E3 شرکت ها را با یکدیگر مقایسه کرد اما نسبت به سال های قبل، این شرکت بسیار پررنگ تر و پرقدرت تر ظاهر شد. شاید در بعضی سال ها، Electronic Arts سود هرچه بیشتر را در راس کار خود قرار داده باشد اما این مسئله هرگز از کیفیت کار سازندگان و بازی هایی که ارائه می دهند، کم نکرده است (تا جایی که سیاست های شرکت دخالت نکنند) امسال و سال بعد نیز این شرکت لاین آپ بزرگی از بازی ها را برای گیمرها آماده می کند که قطعا ارزش صبر کردن را خواهد داشت؛ زمانی گفته شد “Do or do not, there is no try” و امروز این شعار EA است.

دانلود کنفرانس Electronic Arts

دانلود با کیفیت HD 720p (کیفیت بسیار بالا – گیم اسپات)

دانلود با کیفیت ۴۸۰p (کیفیت بالا – گیم اسپات)

دانلود با کیفیت ۳۶۰p (کیفیت متوسط – گیم اسپات)

دانلود زیرنویس فارسی

مترجم: مهدی طباطبایی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا
تجربه های ناب | تحلیل کنفرانس Electronic Arts در E3 2015 - گیمفا