سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا

سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3

محمدسعید خزایی
۱۶:۱۰ ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا

انفجار؟ هرج و مرج؟ آتش؟ دیوانه بازی!؟ شما به عنوان یک بازیکن بعد از شنیدن این جملات چه تصوری در ذهنتان شکل می گیرد؟ آیا تصویری بجز Just Cause 3 در دنیای بازی های رایانه ای امروز برای شما تداعی می شود؟ مسلما اگر دوستدار سرعت و انفجار و دیوانه بازی باشید! پاسخ شما منفی است و منتظر هستید تا با در دست گرفتن کنترل Rico Rodriguez مرز جدیدی را در این زمینه برای بازی های رایانه ای تعریف کنید. زیرا در این عنوان بر خلاف جمع کثیری از بازی ها برای شما محدودیتی تعریف نشده است و می توانید هر چیز و هر کسی را با خاک یکسان کنید و به جلو بروید. چندی قبل بود که بعد از شایعات و گمانه زنی های بسیار در نهایت امر استودیو Avalanche نسخه ی جدید سری محبوب و دوست داشتنی Just Cause  را تحت نام Just Cause 3 و انتشار اخباری غیر رسمی در این باره، معرفی کرد. از همان تصاویر و اطلاعات اولیه مشخص بود که این بار با قهرمانی پخته تر، محیطی زیبا تر و صد البته آزادی عملی بیشتری رو به رو خواهیم بود. کافی است تا نگاهی بر  نمایش های منتشر شده از این بازی بیندازید تا ببینید نبرد های هوایی به این سبک چه شور و هیجانی را می تواند در شما ایجاد نماید. حال با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم بر عنوان در دست ساخت استودیو Avalanche که توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جلب کرده است.

به دنبال عدالت | داستان:

در چند سال اخیر یکی از ارکان اصلی بخش داستانی بازی های رایانه ای مختلف بازگشت یک قهرمان ( شاید هم ضد قهرمان! ) به سرزمین مادری خویش و مبارزه با فرد یا افرادی می باشد که یک حکومت استبدای را بنا کرده و در پی چپاول و غارت دارایی های مردم هستند. نمونه های بارزی که با این زمینه ی داستانی در کمتر از یک سال اخیر بر سر زبان ها افتاده اند FarCry 4 و همین Just Cause 3 می باشند. در این عنوان باری دیگر قهرمان بازی Rico Rodriguez می باشد. فردی که پس از تولد در Medici  به مناطق مختلف دنیا سفر داشته و در خدمت سازمان های مختلف قرار گرفته است. این بار قهرمان قصه ی ما به زادگاه خویش بازگشته است تا سرزمین مدیترانه ای و خوش آب و هوای Medici را از بند و ستم فردی به نام Di Ravello آزاد نماید.  زیرا این فرد با تشکیل حکومتی استبدادی در این منطقه حقوق دیگران را پایمال کرده است و این وظیفه بر عهده ی شماست تا به این بی عدالتی پایان دهید. تا به این لحظه اطلاعات خاص دیگری از بخش داستانی این عنوان منتشر نشده و متاسفانه یا خوشبختانه تیم سازنده به انتشار این اطلاعات اندک اکتفا کرده است.

just cause 3 e3 screen 4

دانلود تریلر گیم پلیبا کیفیت ۷۲۰p

دانلود تریلر گیم پلی با کیفیت ۴۸۰p

سریع، چالاک و دوست داشتنی | گیم پلی:

 بخشی که می توان آن را عامل تمایز Just Cause 3 از عناوین هم رده دانست، گیم پلی کم عیب و نقص این عنوان می باشد. بر اساس اطلاعات و اخبار منتشر شده قرار است این بار علاوه بر هیجان همیشگی سری، با رخداد های جدیدی نیز رو به رو باشیم که بیش از پیش به مفرح بودن این عنوان کمک خواهد کرد. همواره شما می توانید با بهره گیری از طناب و قلاب Rico به بام خانه ها، سکوها و مواردی از این دست رفته تا موقعیتی استراتژیک تر در مبارزات پیدا نمایید. زیرا اینک به سادگی هر چه تمام تر و در زیبایی و سرعت تمام تنها با فشردن یک دکمه می توانید تغییر مکان دهید و در دنیای وسیع و زیبای بازی نقل مکان نمایید. همچنین در Just Cause 3 لباس پرنده ی Rico نقش پر رنگی را ایفا خواهد کرد که البته این حظور کاملا به جا و لازم می باشد. زیرا نقشه و سرزمین های در اختیار بازیباز برای اکتشاف بسیار بیشتر از گذشته می باشد و این محیط عظیم به سه بخش جدا از هم تقسیم می شود که هر یک موقعیت های اقلیمی، پوششی و جمعیتی خاص خود را دارند و برای نقل مکان در میان آنها به وسیله ای سریع، ساده و در عین حال همواره جذاب برای مخاطب لازم است که این همان لباس پرنده ی قهرمان بازی می باشد. همچنین در جای جای بازی ماشین ها، هلیکوپتر ها و… قرار دارند که شما می توانید از آنها بهره بگیرید. البته همانطور که اشاره شد جهان نسخه ی سوم سری Just Cause از وسعتی بر خوردار است که حتی اگر شما عاشق بازی و محیط آن شوید باز هم بعد از مدتی نقل و مکان و بازگشت به نقطه ی مد نظرتان بعد از انجام یک ماموریت سخت و نقس گیر مسلما از بازی زده خواهید شد! اما اعضای استودیو Avalanche راه حلی برای این موضوع نیز اندیشیده که به سبب آن شما می توانید از قابلیت نقل و مکان سریع یا همان Fast Travel استفاده نمایید. به این شکل که بعد از پای گذاشتن در مکانی برای بار دیگر می توانید در سریع ترین زمان ممکن با این ویژگی، به آنجا دست پیدا کنید.

اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی برای مراحل این بازی در نظر بگیریم می توانیم آنها را به سه بخش منفجر کردن پایگاه های دشمنان، نابودی مجسمه ها و افراد دیکتاتور و تقیب و گریز هایی که منجر به یک در گیری شلوغ و دوست داشتنی می شود، تقسیم کنیم. اما در انجام این ماموریت ها گذشته از طیف گسترده ای از تجهیزات و وسایل نقلیه که از یک ماشین ساده تا تانک و نفر بر را شامل می شود! شما بدون شک نگاه ویژه ای به چتر نجات Rico خواهید داشت. زیرا به وسیله ی آن می توانید با سرعتی مناسب به هدف مورد نظرتان نزدیک شوید و در حین این کار نیز توان مقابله و تیر اندازی و در گیر شدن با سایرین را نیز خواهید داشت که این موضوع سبب می شود دست شما برای چگونگی پایان بردن مراحل باز باشد. در این عنوان اگر بگوییم هیچ گاه روش هایی که با پیشروی در بازی برای نابود کردن پایگاه ها و دشمنانتان در اختیار دارید، پایان نمی یابد، سخنی اشتباه گفته ایم! اما به جرئت می توان گفت در Just Cause 3 شما با سوییچ کردن میان حالت های مختلف شخصیت اصلی بازی، استفاده از سلاح های او، کاور گرفتن و منفجر کردن بشکه های سخت و… می توانید صحنه هایی را خلق نمایید که حتی تیم سازنده به چگونگی و پدید آوردن آنها فکر هم نکرده باشد! که همین امر به منزله ی متفاوت بودن لذتی است که هر بازیباز از گیم پلی این عنوان به دست می آورد، باشد. حال و به منظور آشنایی بیشتر شما با چگونگی گیم پلی و مراحل این عنوان نگاهی می اندازیم بر ویدیو منتشر شده از گیم پلی Just Cause 3 در E3 سال جاری.

نمایش با لباس پرندی Rico و چگونگی عملکرد آن در این بازی شروع می شود. همانطور که در بالا نیز اشاره شد شما برای نقل و مکان در هر نقطه ای از بازی می توانید از آن بهره بگیرید و با فشردن دکمه ای خاص سرعت خود را نیز در این حالت افزایش دهید. در ادامه Rico چتر نجات خود را باز کرده و به وسیله ی آن به سمت زمین نزدیک می شود. عاملی که در این وضعیت توجه مخاطب را به خود جلب رنگارنگ بودن یا به عبارت دیگر زنده بودن شهر و طبیعت در این عنوان می باشد. سپس و با رسیدن قهرمان بازی به سطح زمین، مطابق انتظارات شاهد فیزیک و حالت راه رفتن و دویدن مناسبی برای او در حالت های مختلف هستیم. همچنین مردم شهر نیز مانند اکثر عناوین امروزی تنها متحرک نبوده و بلکه زنده می باشند! و هر گروه به کار خود مشغول هستند. در ادامه ی مسیر نوبت رو نمایی از طناب و قلاب Rico فرا می رسد. شخصیت اصلی بازی با بالا رفتن از یک ساختمان و بهره گیری از طناب ها سبب فرو ریختن مجسمه ی حاکم دیکتاتور بازی می شود که اگر واقع گرا باشید، تخریب شدن مجسمه در این صحنه می توانست بهتر باشد زیرا آن ظرافت و جزئیاتی که در چنین صحنه هایی از یک عنوان کاملا نسل هشتمی انتظار می رود، ملاحظه نمی شود. در بخش بعدی نمایش نیز آزادی عمل بازیباز در استفاده از طناب و قلاب برای نابود کردن اهداف و خلق یک انفجار جذاب و سریع نمایش داده می شود. به این شکل که بازیکن ابتدا بند هایی که بشکه های سوخت موجود در یک پمب بنزین با آن کنار هم قرار دارند را از بین می برد، سپس با ایجاد اتصالی میان بشکه ی سوخت و محل سوخت گیری یک انفجار عظیم را رقم می زند. در بخش بعدی تریلر باری دیگر Rico از لباس پرنده ی خود استفاده می کند و به مخاطب نشان داده می شود چگونه می توان با استفاده از آن در دشت های وسیع و پر جزئیات Just Cause 3 به گشت و گذار پرداخت.

just cause 3 e3 screen 8

در ادامه ی مسیر باری دیگر بازیکن یک سکوی سوختی را با استفاده از طلاب و قلاب قهرمان بازی، به آتش می کشد و بعد از آن به سراغ بخش مهم دیگری از گیم پلی این عنوان یعنی راندن ماشین ها و چگونگی آن می رود. ملاحظه می شود بخش رانندگی در Just Cause 3 نسبت به نسخه ی دوم پیشرفت هایی را به خود است که کاملا ملموس و راضی کننده می باشند. به شکلی که در حرکت های سریع، واکنش های به موقع و… مشکلی برای بازیباز ایجاد نمی شود و در نمایش نیز مشاهده می شود شما به آسانی و با اندکی توجه می توانید به پیشروی بپردازید و با خلق هیجانی خاص از میان دشت ها و مزارع مختلف عبور کنید که با در نظر گرفتن وسعت محیط و سرعت گیم پلی بازی می توان سطح طراحی و نمایش آنها را در خور توجه دانست. در بخش بعدی تریلر نیز مانند اکثر ماموریت های بازی سه یا چند انتخاب پیش روی شما قرار می گیرد که به عنوان مثال در اینجا شما می توانید با یک قایق جنگی، چتر نجات Rico و یا بالگردی سریع و پر قدرت به سمت هدفتان پیشروی کنید که بازیکن بالگرد را بر می گزیند. نبرد شما بر روی یک پل آغاز می شود که در آن با شلیک به پایه های پل و ماشین ها و نیرو های نظامی حاضر بر روی آن، پل فرو ریخته و صحنه ی جالبی پدید می آید. در قسمت بعدی نمایش گیم پلی در یک مزرعه ی کشاورزی قرار می گیریم که واقعا رنگ های استفاده شده در محیط و نورپردازی بازی قابل تقدیر هستند که در آن شخصیت اصلی بازی یک هواپیمای تک نفره را احضار می کند و به پرواز با آن می پردازد. حال Rico در یک حرکت انتحاری هواپیمای خود را به یک دکل کوبیده و پس از آنفجار آنها به سراغ موتور سواری می رود! ملاحضه می شود به هنگام رانندگی با موتور نیز شما می توانید به سرعت تیر اندازی کنید و کنترل موتورتان را نیز از دست ندهید که این امر می تواند به سرعت گرفتن گیم پلی کمک شایانی کند. در قسمت بعدی، باز هم سه انتخاب به شما داده می شود که شامل استفاده از تیر بار سنگین، تانک زره ای و چترنجات و تیر اندازی از بالا می شود. که این بار بازیکن تانک را برداشته و به دل پایگاه دشمن می زند. گذشته از تخریب پذیری خوب بازی در این صحنه ها، صدا گذاری که برای انفجار ها، شلیک تانک و تفنگ و… در نظر گرفته شده است نیز خودی نشان داده و صدای محیط و نبرد ها در حد مطلوبی ظاهر می شود. در سکانس پایانی نمایش منتشر شده نیز Rico پایگاه مد نظرش را بعد از یک درگیری طولانی و جالب منفجر کرده و در این لحظه این نمایش طولانی پایان می یابد.

از بخش چند نفره چه خبر؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده استودیو Avalanche به دنبال طراحی و ایجاد بخش چند نفره برای Just Cause 3 نمی باشد! با وجود اینکه در دنیای امروز بازی های رایانه ای یکی از ارکان محبوبیت و باقی ماندن یک بازی در ذهن مخاطبین بخش چند نفره ی آن می باشد، این استودیو تایید کرده است هم اکنون در حال تکمیل و طراحی بخش داستانی و تک نفره ی بازی بوده و تمرکز خود را روی این قسمت ها قرار داده است تا یک بازی تکمیل را به مخاطبین ارائه دهد. همچنین Avalanche این احتمال را نیز داده است که شاید بعد از انتشار رسمی بازی شاهد بخش چند نفره به شکل معمول و کنونی برای این عنوان نیز باشیم.

just cause 3 e3 screen 10

گرافیک، موسیقی و صداگذاری:

در حال حاضر و با گذشت حدود یک سال و نیم از شروع رسمی نسل هشتم و انتشار عناوین پر زرق و برق نسل هشتمی از هر عنوانی که قصد کسب موفقیتی چشم گیر را داشته باشد، انتظار بهره مندی از یک گرافیک چشم نواز و زیبا می رود. موضوعی که استودیو Avalanche به خوبی آن را درک کرده و با خلق دنیایی بزرگ و در عین حال با جزئیات سعی بر به وجد آوردن مخاطبین خود داشته است. در Just Cause 3 بر اساس اطلاعات منتشر شده تعداد قابل توجهی انیمیشن و حرکت متفاوت برای شخصیت اصلی در نظر گرفته شده که سبب طبیعی تر شدن حرکات Rico در جای جای این عنوان شده است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد جهان این عنوان بسیار وسیع و بزرگ می باشد و تنوع در آن حرف های بسیاری برای گفتن دارد. به عنوان مثال می توان به زمین های کشاورزی، دریاچه ها، محیط های شهری، دشت های مملو از گل و… اشاره کرد که از طراحی زیبا و نور پردازی قابل قبولی بهره می برند. البته در این بین اشکالاتی نیز ملاحضه می شود اما با در نظر گرفتن ساختار بازی و موارد اشاره شده، قابل توجیح می باشند. همچنین به نظر می رسد شاهد سطح قابل قبولی از نور پردازی و سایه زنی در محصول نهایی باشیم. زیرا در نمایش ها و تصاویر منتشر شده این موارد کم نقص بوده و با کمی دقت می توان متوجه شد هر دو عامل ذکر شده با توجه به منبع نور تغییر می کنند و شکلی باور پذیر و طبیعی به خود می گیرند. اما باررز ترین بخش در طراحی های این بازی مربوط به قسمت تخریب پذری های آن می باشد. زیرا در جای جای بازی شما در حال منفجر کردن و به آتش کشیدن اهدافتان هستید! در نتیجه برای قابل قبول شدن این بخش از بازی توجه ویژه ای از استودیو Avalanche لازم است. که البته همانطور که اشاره شد تخریب پذیری ها اندکی ضعف دارند اما باز هم قابل توجه بوده و نکته ی مهم تر اینجاست که در Just Cause 3 شما ممکن است هر کاری را انجام دهید و به شیوه های مختلف ماموریت پیش رویتان را به پایان برسانید و تیم سازنده باید با در نظر گرفتن این موضوع محیط را برای واکنشی مناسب به اعمال شما طراحی نمایند که به نظر می رسد چنین نیز شده است.

اطلاعات منتشر شده از بخش موسیقی و صدا گذاری این عنوان بسیار محدود می باشند. زیرا تا امروز موزیک خاصی از این بازی شنیده نشده است و فعلا اسامی تیم ساخت موسیقی های بازی و صداگذاری برای شخصیت ها اعلام نشده است. اما انتظار می رود با توجه به گیم پلی بازی و آن چه که دیده شده است، شاهد نوا هایی گوش نواز و در عین حال مهیج باشیم که میل شما را برای ادامه دادن بازی دو چندان نماید. همچنین با در نظر گرفتن نمایش گیم پلی بازی می توان گفت استودیو Avalanche تا حد لازم به صدای محیط و اتفاقات رخ داده در آن پرداخته است و با دیدی کلی می توان گفت انتظار می رود جنبه های شنیدازی Just Cause 3 نیز مانند سایر بخش های این عنوان در سطح بالایی قرار داشته باشد.

سخن پایانی:

در پایان باید گفت در این عنوان شاهد داستانی قابل قبول و احتمالا با شاخ و برگ لازم هستیم که می تواند مخاطب را با خود همراه کند و ماجراجویی جدید Rico Rodriguez برای آزادی زادگاهش از بند یک حکومت استبدادی سوژه ی اصلی آن می باشد. بهترین بخش بازی را می توان گیم پلی سریع، مهیج و جذاب آن دانست. زیرا قرار است این بار بهتر و بیشتر از گذشته به منفجر کردن اهداف پیش رویتان بپردازید! همچنین بر اساس آنچه که دیده شده است Just Cause 3 در زمینه ی جنبه های بصری و شنیداری نیز حرف هایی برای گفتن دارد و می توان به موفقیت این اثر در این بخش ها نیز امید داشت. حال می بایست این چند ماه را نیز صبر کرد و اخبار و اطلاعات جدیدی که از آن منتشر می شود را دنبال نمود تا با شور و اشتیاق کامل به تجربه ی این بازی پرداخت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا
سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرزمین آتش و انفجار | اولین نگاه به Just Cause 3 | گیمفا