خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا

خانواده گیمفا | قسمت چهارم

حامد زاهدی
۱۴:۳۷ ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا

 

با درود فراوان خدمت تمامی کاربران گرامی.در قسمت چهارم خانواده گیمفا علاوه بر آیتم های همیشگی، تمرکز خاصی بر روی نمایشگاه E3 خواهیم داشت و برنامه های خودمان را در جهت پوشش کامل مراسم اعلام می نماییم. هر چه باشد با یک نمایشگاه محلی کوچک روبرو نیستیم و به همین منظور باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم. آیتم هایی که در مقاله خواهید خواند عبارتند از: گزارش روند کار سایت، کافه گیم و از همه مهم تر آشنایی با عملکرد سال گذشته گیمفا در بزرگترین رویداد بازی های ویدیویی جهان. پس ادامه مطلب را از دست ندهید و تا آخرین خط با ما همراه باشید.

gamefa family1

  • امتحانات خرداد ماه بر روی روند فعالیت بیشتر سایت ها تاثیر گذاشته است. مدیران و مالکین سایت ها بی شک با الکسا آشنایی لازم را دارند. سایتی که بر طبق یک سری از معیارها رتبه سایت شما را در بین سایر سایت ها نشان می دهد. شکر خدا در دو هفته ای که گذشت، امتحانات دبیرستان و دانشگاه نتوانست سد محکمی در برابر قدرت ما جلوه دهد و توانستیم با برنامه ریزی دقیق و اعمالی حساب شده، عملکرد منحصر به فردی را نشان دهیم و با بروزرسانی بالای ۲۰ خبر در طول شبانه روز در بین سایر رقیبان طبق آمار سایت الکسا قد علم کنیم و به جای روند افولی، روند صعودی را در پیش بگیریم.
  • i hate school
  • تاریخ ثابت کرده است که هرگاه دستگاهی به قدرت می رسد، مخالفین آن بیکار نمی شینند و به قول خودمان، نقشه های شومی برایش می کشند. متاسفانه یک سری کاربرنمای شناخته شده در قسمت نظرات سعی بر تشنج و ایجاد درگیری را دارند. چنین افرادی با ارسال نظرهای توهین آمیز به شخص که شرمم می شود حتی به آن فکر کنم چه برسد به زبان بیاورم! باعث بروز مشاجره می شوند. بارها اقدام به اخراج آن ها از طریق راه های مختلف کرده ایم اما به خاطر در دست داشتن IP Changer  قوی و اخذ مزدی شیرین اما حرام ! (سرمایه گزار آن ها، داروغه ای که خود را رابین هود معرفی می کند و مطمئنم که می شناسیدش!) دست از عمل ناشایست خودشان بر نمی دارند و با روحیه ای مضاعف، مجددا اقدام به تکرار کار خود می کنند. بنده از تمامی اعضای شریف و محترم گیمفا تقاضا دارم به هیچ عنوان پاسخ چنین انسان نماهایی را ندهند و با کلیک بر روی گزینه ی “گزارش تخلف” ما را از موضوع رخ داده باخبر سازند. اگر شما پاسخشان را بدهید، جو نظرات آن پست متشنج می شود و به مقصود نزدیک ترش می کنید. یکی از بزرگان می فرماید: هرگاه دشمن پیدا کردی، بفهم که در مسیر هدفت پیروز بوده ای. بسیار خشنودیم که در این مسیر طویل همراه ما هستید.

robinhood

 

  • بسیاری پرسیده بودند که چرا فروشگاه گیمفا بعد از مدتی کوتاه از گذشت فعالیتش، به یک باره تعطیل شد؟ در پاسخ به آن ها می بایست بگویم که به خاطر یک سری از مسائل تاثیرگذار بر روی نرخ قیمت ها، مراحل تولید و توزیع آن بسیار گران تر از چیزی که فکر می کنید برای ما آب می خورد از طرفی هم نیاز به یک اسپانسر برای شروع قدرتمند این حرکت بودیم که یافت نشد و در نهایت ابر، مه و فلک دست بر دست هم دادند تا فروشگاه گیمفا در زمان کوتاهی بسته شود. اگر به یاد داشته باشید در اواخر اسفند سال گذشته، آگهی در خصوص فروش سهم فروشگاه گیمفا منتشر نمودیم که با افراد متقاضی به وجه مشترکی نرسیدیم. شما کاربر عزیز اگر مایل به خرید و اداره فروشگاه گیمفا را دارید، می توانید از طریق “تماس با ما” پیشنهاد خودتان را به گوش ما برسانید.

 

10912140130138738655 logo e3

انگار همین دیروز بود که نمایشگاه E3 2014 را پوشش دادیم. واقعا زمان سریع می گذرد. هر چه باشد یک سال گذشته و باری دیگر شهر لس آنجلس میزبان بزرگ ترین گردهمایی کمپانی های صاحب نام و بازی سازان مشهور است. همانند سنت هر ساله، امسال نیز وب سایت خبری و تحلیلی گیمفا خود را برای پوشش کامل کنفرانس ها و حواشی E3 آماده نموده و به امید خدا با قدرتی بیشتر و تیمی کارکشته تر به سراغ این رویداد مهم می رود. در این بخش از مقاله خانواده گیمفا به صورت خلاصه نگاهی به عملکرد سال گذشته و در کنار آن به معرفی برنامه های امسالمان در جهت پوشش کنفرانس ها خواهیم انداخت.

E3 2014 پر از سورپرایزهای OMG بود! از چند هفته قبل از شروع مراسم با تشکیل کنفرانس های متعدد و گوش دادن به اظهار نظرات افراد تیم، برنامه ی پوشش کامل را مرور و منظم نمودیم. تمامی  اعضای تیم با روحیه ای مثال نزدنی و شوقی در حد فتح بازی The Witcher 3 منتظر فرا رسیدن تاریخ موعود بودند که این موضوع بسیار خوش حال کننده بود. وظایف هر فرد در جلسات مشخص شده بود. عده ای پوشش زنده کنفرانس ها، دسته ای ترجمه اخبار بدو از کنفرانس، گروهی تهیه زیرنویس فارسی ویدیو ها و … را بر عهده داشتند. چنین هماهنگی باعث بالا رفتن سرعت در کنار دقت گشت. تنها مشکلی که بسیار ما را آزرده خاطر نمود، ضعف سرور برای میزبانی از ۱۰۰۰ کاربر آنلاین به صورت همزمان بود.

به هر حال، چه بخواهیم و چه نخواهیم یک سال گذشته و هم اکنون در شمارش معکوس شروع E3 هستیم. با خرید سروری قدرتمند که به این سادگی ها “آخ” نمی گوید، اولین حرکت ما برای E3 2015 بود. جلسات متعددی نیز تشکیل دادیم و در آن وظیفه هر فرد رو مشخص نمودیم و مانند مهره های شطرنج، بر روی صفحه قرارشان دادیم تا در زمان شروع نمایشگاه، هر کس سر جای خودش باشد. در حال حاضر با انتشار مقالاتی همچون “حاشیه ها، سورپرایزها و مورد انتظارترین بازی ها” به پیشواز E3 رفته ایم. اگر از E3 آن طور که باید و شاید، نمی دانید حتما مقالات اخیر گیمفا را مطالعه نمایید تا با اطلاعات بیشتری وارد این رویداد مهم جهان بازی های ویدیویی شوید.

همان طور که گفته شد، برنامه های زیادی برای E3 2015 تدارک دیده ایم. جای دارد به برخی از آن ها به صورت خلاصه وار در ادامه بپردازم.

پخش مستقیم کنفرانس ها: عده کثیری نمی دادند از کجا و چطور باید کنفرانس ها را تماشا کنند؛ نگران نباشید، چرا که گیمفا مانند سالیان گذشته، پلیری در سایت قرار خواهد داد که با آن می توانید به صورت زنده مراسم را تماشا نمایید. خصوصیت این پلیر، سرعت بالا و امکان انتخاب کیفیت تصویر است. پس در ساعت برگزاری کنفرانس ها تنها کافیست بر روی لینک درون سایت گیمفا کلیک نمایید!

پوشش زنده کنفرانس ها (Live Blog): می دانم که لذت تماشای کنفرانس آنلاین در آفلاین آن نیست. پیش از این در مورد پخش مستقیم سخن گفتیم اما این موضوع پایان کار نیست! کاربرانی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند، می توانند علاوه بر مشاهده کنفرانس، از گزارش همزمان همکاران ما در خصوص رویدادهای کنفرانس باخبر شوند. برای انجام این امر مهم از سیستم حرفه ای و کم حجم Live Blog استفاده نموده ایم تا در کمترین زمان ممکن از اتفاقات درون کنفرانس باخبر شوید.

دانلود کنفرانس ها: در پیرو سخنان پیشین، به لطف مدیر مسئول گیمفا، آقای کسری نراقی، امسال از سروری قدرتمند در جهت دانلود و آپلود فایل ها بهره مند هستیم. به همین سبب، ویدیوهای کنفرانس ها را می توانید نهایتا یک ساعت بعد از پایان هر کنفرانس، در ۴ کیفیت و حجم گوناگون به صورت کاملا رایگان دانلود نمایید.

زیر نویس فارسی کنفرانس ها: با هماهنگی های انجام شده و تشکیل تیمی بی نظیر، قصد آن را داریم که رکوردی در ترجمه کنفرانس های E3 در میان تمامی سایت های بازی های رایانه ای به جا بگذاریم. سعی ما بر آن است که تنها بعد از گذشت ۲۴ساعت از زمان پایان هر کنفرانس، زیرنویس فارسی آن را تهیه نماییم تا همراه با ویدیو کامل آن مشاهده کنید.

برنامه های زیادی در نظر داریم که انشاالله در یک الی دو روز آینده به صورت کلی و در پستی اختصاصی به آن خواهیم پرداخت.

 

1mlmjmr3ls3v72eidpr0

آمار نشان می دهد که بخش کافه گیم، بسیار مورد پسند کاربران قرار گرفته است. ما در این بخش قصد داریم نگاهی فراتر از حوزه کاری به درون اشخاص بیاندازیم. این بار مهمان کافه ی ما، یکی از خلاق ترین و خونسردترین افراد گیمفاست. کسی که معلومات خودش را بدون هیچ غرور بی جایی با سایر کاربران تقسیم می کند. با ما باشید تا گپی با آقای عرفان استادی، دبیر آکادمی گیمفا بزنیم.

خب عرفان استادی، چطور با گیمفا آشنا شدی؟

چند سال پیش به عنوان کاربر میومدم تو سایت و همونجا بود که علاقم به نویسندگی به گیم هم کشیده شد و در فروم گیمفا شروع کردم به نوشتن. الان که نوشته های اون موقع رو میخونم فقط از خودم خندم میگیره، چون به هرحال هرکسی باید از یکجایی شروع کنه، اما با تلاش و اراده واقعی، میتونه موفق باشه. نهایتا یک مدت خیلی کوتاه تونستم خبرنگار گیمفا باشم اما بخاطر مشکلات شخصی از تیم خارج شدم. به مدت دو سال در سایت های دیگه مثل میهن گیم فعالیت داشتم و الان هم که تو گیمفا، پیش این تیم گرم و صمیمی هستم

در حال حاضر یکی از مسئولین گیمفا محسوب میشی، چقدر تلاش کردی که به همچین سمتی برسی؟ از اینکه در آکادمی گیمفا به صورت رایگان به پرورش نویسنده های خلاق و ماهر می پردازی چه حسی بهت دست میده؟
خب همیشه سعی کردم بهترین کاری که میتونم رو ارائه بدم و در هر زمینه ای کمک کنم اما به نظرم تعهد مهم ترین مورد در کاره، اینکه تحت هرشرایطی کاری که قول دادم رو انجام بدم و در اون کوتاهی نکنم. واقعا حس خوبی داره، وقتی برای اولین بار دیدم بعضی ها چقدر در نگارش پیشرفت کردند خیلی خوشحال شدم و خس خوبی بهم دست داد چون تونستم با دانش محدود و خیلی کم به یک نفر دیگه کمک کنم و لازم هم نیست بگم نوشتن و نویسندگی چقدر عامل مفیدیه و در زندگی مهمه.
تا حالا شده نسبت به پایین دستی هات مغرور باشی؟
اعتراف میکنم که در زندگی و کارها اعتماد به نفس زیادی دارم اما هیچ وقت نسبت به بقیه مغرور نبودم. مخصوصا در زمینه گیم چون به نظرم بین گیمرها غرور و اینجور چیزها جایی نداره!
خوب می دونیم که علاوه بر بازی های کامپیوتری به دنیای سینما هم علاقه زیادی داری. سینما چه رابطه ای با بازی های کامپیوتری داره؟ بهترین فیلمی که دیدی چی بود و دوست داشتی جای کدوم شخصیت فیلم باشی؟
فکر میکنم اولین بار ایده بازی های تعاملی از فیلم های سینمایی الهام گرفته شد و این دو تا از جهات خیلی خیلی زیادی به هم شبیه هستند، تازه خیلی ها بازی ها رو فیلم interactive خطاب میکنند و در آثار سینمایی هم شاهکارهایی وجود داره که ما رو به تفکر میندازه، باهامون ارتباط برقرار میکنه یا حتی میتونه الهام بخش ما در زندگی باشه. پر از نکات اخلاقی، مخصوصا آثار اقتباسی. بهترین فیلم زندگیم که تقریبا میشه گفت باهاش زندگی کردم The Lord of the Rings که در ایران همه با ارباب حلقه ها میشناسنش بوده. این فیلم در واقع از کتاب یکی از بزرگ ترین نویسنده های تاریخ یعنی ج.آر.آر تالکین نوشته شده که کتاب هاش درسطح جهانی هنوز شهرت خودشون رو حفظ کردند. ارتباط زیادی با این فیلم برقرار کردم و شاید تا حالا صدها بار، بدون اغراق دیده باشمش! در مورد شخصیت هم، میتراندیر رو انتخاب میکنم!
هدف از ایجاد آکادمی چی بود و چه دستاوردی داشته؟
میدونم خیلی از کاربرا هستند که واقعا به نویسندگی علاقه دارند اما خیلی ساده بخوایم بگیم در این مسئله ضعیف هستند. ما به این کاربرا یک شانس برای تقویت دادیم تا شاید بتونیم قبولشون کنیم. با توجه به چیزهایی که من میدونم، عده زیادی به گیمفا ایمیل میدند تا وارد تیم تحریریه بشند اما بخاطر ضعف در نگارش، اکثرا رد میشند خب مثل خیلی از مراجع دیگه گیمفا هم میتونه فقط حرفه ای ترین رو جذب کنه و بقیه رو کاملا نادیده بگیره اما ما اینکارو نمیکنیم و با طرح حامد زاهدی برای آکادمی، این پروژه استارت خورد و اگر شما واقعا مقالات ابتدایی بعضی از بچه ها رو با جدیدترین کارهاشون مقایسه کنید، پیشرفت چشم گیر و قابل توجه هست. بزودی چندتا ورودی دیگه به سایت داریم و تا حالا هم داشتیم (خانم نگار درستکارفر)
برای E3 امسال از برنامه های گیمفا خبر داری؟
با توجه به سال های قبل، فکر میکنم پوشش امسال گیمفا هم بسیار خاص باشه. پوشش کنفرانس های مختلف به خبرنگارها محول شده و در همون ساعت به طور زنده مطالب رو ارسال میکنند پس کاربرها هم میتونند در همون ساعت کنفرانس ها و بلافاصله جدیدترین اخبار رو مشاهده کنند. یک سری مقالات هم قبل از مراسم منتشر میشه و تمامی بازی ها هم توسط تیم اصلی برای سایت و هم توسط تیم آکادمی برای انجمن تحلیل میشند
قبلا هم کار زیرنویس انجام دادی، برای زیرنویس E3 برنامه ای وجود نداره؟
چرا اتفاقا! قراره با دو نفر دیگه از بچه های حرفه ای تیم به جون کنفرانس ها بیفتیم و در کمترین زمان ممکن، حداکثر چندین روز، زیرنویس ها رو کامل کنیم. خود کنفرانس ها هم که به سرعت برای دانلود قرار داده میشند. اما مورد ویژه دانلود تریلرها این هست که امسال از بزرگ ترین سایت ویدئو گیم یعنی GameTrailers استفاده میکنیم تا حتی مصاحبه های اختصاصی با افراد سرشناس رو در پنل های ویژه قرار بدیم چون هر سال یک سری نمایش های ویژه از گیم پلی در پشت صحنه این کنفرانس ها وجود داره و کاربرهای ما هم کمتر اونا رو میبینند.
در مورد بخش جدید سینما+ چطور؟
بخش سینمای گیمفا تلاش زیادی داشت، مخصوصا راضی کردن حامد زاهدی که خودش خیلی زمان برد و به قولی خیلی روی مخشون کار کردیم!! اما آخر سر رضایت دادند و این بخش هم استارت خورد. رابطه صنعت سینما با بازی های ویدئویی غیرقابل انکاره و خدا رو شکر این بخش استقبال بی نظیری داشت. البته بعضی ها هم بودند که میگفتند بخاطر این بخش که هر هفته یک مطلب داره، ما به گیم که کار اصلیمونه به خوبی نمیرسیم! نوشتن این بخش توسط سه نفر انجام میشه و همین تقسیم کار زمان لازم برای ایجاد مطلب رو بسیار کاهش میده پس بچه ها به کارها و فعالیت های دیگشون هم میرسند، پس در این زمینه هیچ جای نگرانی نیست. این دو سه هفته هم بخاطر حجم زیاد مقالات و پست های E3 سینما+ قرار نمیگیره اما بعد از اون به صورت قدرتمند ادامه میدیم
PC یا کنسول؟!
ای کاش کاربران ما متوجه بودند که علاقه به یک پلتفرم خاص به دید یک فرد نسبت به اون بستگی داره. به نظرم معماری و طراحی و عملکرد همه این پلتفرم ها برای گیم جذابیت های خودشون رو دارند و برمیگرده به سلیقه افراد، برای خودم شخصا به دلایل زیاد پی سی رو ترجیح میدم اما احترام خیلی خاصی برای کنسول ها و انحصاری های فوق العادشون دارم. کلا لذت و سرگرمی خودتون مهمه، نه اینکه کدوم کنسول یا بازی بهتره!
نظرت در مورد وضعیت صنعت گیم چیه؟
متاسفانه اون جذابیت قدیمی و سال های گذشته رو به چند دلیل نداره. اول اینکه خیلی از کمپانی ها با ساختن ادامه بازی های معروفشون راه امنی رو طی میکنند که حداقل از نظر مالی، بازیشون مشکلی نداشته باشه که آخرش هم ما بازی های متوسط و بدون جذابیت رو تحویل میگیریم. صنعت گیم الان بیشتر از همیشه به کارهای نوآورانه و خلاقانه و در کل آی پی های جدید احتیاج داره تا بازهم مثل سابق تجربه های فوق العاده ای خلق بشه. شاید برای عنوان بازی دهه، تا قبل از سال ۲۰۱۰ خیلی راحت میشد بازی انتخاب کرد اما توی این چند سال خیلی بازی های کمی بودند که واقعا خاطره انگیز شدند، مثل TLOU ناتی داگ یا GTA V راک استار ولی اکثر بازی ها حالت روتین به خودشون گرفتند
عزیزان گیمفایی از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید، بسیار سپاسگذارم. هفته ای پر از خبرهای داغ و خوش حال کننده را برایتان آرزومندم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | قسمت چهارم - گیمفا