عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا

عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم

محمدسعید خزایی
۱۶:۰۲ ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا

در دنیای بازی های رایانه ای سری بازی هایی هستند که روزگاری را در اوج سپری می کنند و بعد از آن رو به نزول می گذارند و یا در موارد خوش بینانه تر یک مسیر ثابت را با اندکی تغییر پی می گیرند. نمونه ی بارز این دسته بازی ها، سری Assassins Creed می باشد. مجموعه بازی هایی که طی چند سال اخیر بازیبازان بیشتر از انتظار برای انتشار نسخه ی جدید آن در پی عدم عرضه ی سالیانه ی این عناوین هستند! اما در نقطه ی مقابل این موضوع سری بازی هایی همچون Mafia و God of War قرار دارند که همگان برای معرفی نسخه ی جدید آنها لحظه شماری می کنند. حال قصد داریم تا نگاهی بیندازیم بر هفت سری بازی که واقعا بازیبازان بی شماری انتظار تایید و عرضه ی نسخه ی جدید آنها را می کشند.

۷= Rayman

rayman legends

قهرمان بی دست و پای دنیای بازی های رایانه ای که از تولد آن چیزی در حدود بیست سال می گذرد و بعد از دوره ای که این قهرمان دوست داشتنی و محبوب در اوج بود، ریمن در شیب زوال و کاسته شدن محبوبیت قرار گرفت اما باری دیگر با معرفی نسخه ی جدید سری Rayman در سال ۲۰۰۹ و وعده ی وفادار بودن آن به ریشه های سری با نام Rayman : Origins موجی از شادی هواداران و دوست داران این قهرمان خاص را فرا گرفت. در ادامه بعد از موفقیت های این عنوان شاهد تایید و انتشار نسخه ی بعدی سری تحت عنوان  Rayman : Legnds بودیم. بازی ای که در ابتدا به صورت انحصاری برای کنسول Wii U معرفی شد اما با در نظر گرفتن فروش بد این کنسول و تجربه ی ناموفق کمپانی یوبی سافت از نظر مالی با پروژه ی Zombi U تصمیم بر این شد تا در نهایت امر Legnds برای سایر پلتفرم ها نیز روانه ی بازار شود. در همین کش و قوس و با شروع شدن نسل هشتم بود که یوبی سافت فرصت را غنیمت شمرد و برای جبران فروش کمتر از انتظار آخرین نسخه ی ساخته شده از این سری Legnds را با کیفیتی به مراتب بالاتر برای PS4 و Xbox One منتشر کرد. حال و بعد از گذشت تقریبا دو سال از انتشار این عنوان نه تنها علاقه مندان به ریمن بلکه جامع بازیبازان منتظر معرفی و تایید نسخه ی بعدی Rayman هستند تا باری دیگر مشتاقان خویش را در دنیای رنگارنگ و زنده ی خود غرق نماید. اتفاقی که متاسفانه در E3 2015 به وقوع نپیوست و احتمالا برای تایید آن می بایست حداقل تا Geamescome 2015 صبر کرد….

۶= Prince Of Persia

prince of persia the forgotten sands hd wallpaper1

 سری بازی هایی که در سال ۱۹۸۹ با یک عنوان دو بعدی که بیشتر حالت سکو بازی و پرش به جلو را داشت متولد شد. سپس در ادامه ی راه نسخه ی دو بعدی دیگری نیز در سال ۱۹۹۳ تحت نام Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame  روانه ی بازار شد که سبب محبوبیت این سری در میان بازیبازان گشت. در ادامه ی راه و با انتشار نسخه ی سوم این سری در سال ۱۹۹۹ مجموعه بازی های Prince of Persia نیز به جمع بازی های سه بعدی می پیوندند و افق هایی تازه برای این سری تعیین می شود. سه گانه ی به یاد ماندنی ” شن های زمان ”  سبب افزایش محبوبیت بیش از پیش این سری در محافل مختلف شد. در ادامه ی راه کمپانی فرانسوی UbiSoft دو نسخه ی دیگر را نیز به ترتیب در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ منتشر کرد که در دو بازی موفق ظاهر شدند. در این بین از زمان تولد مجموعه بازی های Prince of Persia تا به امروز همواره شاهد عرضه ی نسخه های باز سازی شده با کیفیتی به مراتب بیشتر از این سری بر روی پلتفرم های مختلف بوده ایم که این امر نیز حکایت گر محبوبیت فراوان Prince of Persia می باشد. اما اینک تقریبا پنج سال از انتشار آخرین نسخه ی این سری می گذرد اما UbiSoft هیچ تصمیمی در باره ی اینده ی این سری نگرفته و همین موضوع سبب شده است هر ساله پیش از همایش های مختلف مانند E3 ،Geamescom و… شاهد شکل گیری شایعاتی در مورد نسخه ی جدید این سری باشیم که هیچ گاه به حقیقت تبدیل نشده اند! اتفاقی که چندی قبل و پیش از شروع E3 2015 نیز رخ داد. اما تنها موضوعی که می توان از آن اطمینان داشت محبوبیت کم نظیر سری بازی های Prince of Persia می باشد است که سبب روشن ماندن چراغ امید در دل بازیبازان برای ساخت نسخه ی جدید آن می باشد. اتفاقی که اگر واقع گرا باشیم حداقل تا پیش از E3 2016 و با در نظر گرفتن تقویم فشرده ی UbiSoft برای انتشار عناوین در دست ساختش به حقیقت بدل نخواهد شد.

۵= Alan Wake 

alan wake

سم لیک دوست داشتنی… بازی سازی که همگی او را با ساخت عناوینی داستان محور به یاد می آورند. در سال ۲۰۱۰ بود که او و استودیو  Remedy Entertainment یکی از دوست داشتنی ترین عناوینی که در طول نسل هفتم منتشر شد را روانه ی بازار کردند. عنوانی که پروژه ی ساخت آن در حدود پنج سال به طول انجامید و بعد از مدتی که در انحصار Xbox 360 بود برای رایانه های شخصی نیز منتشر شد تا تعداد بیشتری از بازیبازان داستان آلن را تجربه نمایند. سابقه ی این استودیو و مغز متفکر آن به همراه تجربه ی موفق  Alan Wake در نسل هفتم سبب شده بود تا پیش از شروع نسل هشتم و درست در زمانی که قرار بود از پروژه ی انحصاری و جدید مایکروسافت رو نمایی شود، جامع بازیبازان بر این عقیده بودند این پروژه عنوانی جز ۲ Alan Wake نخواهد بود.  اما این پیش بینی هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت و استودیو Remedy از یک IP جدید با نام  Quantum Break رونمایی کرد. اتفاقی که سبب می شود بتوان گفت با توجه به درگیر بودن این استودیو و تمرکز تیم سازنده برای افزایش کیفیت ساخت QB حداقل تا اواخر ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ نمی توان انتظار عرضه ی Alan Wake 2 را داشت اما دور از انتظار نیست که بگوییم احتمال معرفی این عنوان در E3 2016 بسیار زیاد است.

۴= God of War

kratos god of war pc games desktop 1920x1080 hd wallpaper 1660495

اگر قرار باشد محبوب ترین سری بازی های کل تاریخ دنیای بازی های رایانه ای را مشخص کنیم مسلما یکی از این مجموعه بازی ها، سری تحسین شده ی God Of War با آن قهرمان همیشه خشمگینش یعنی کریتوس می باشد. سری بازی هایی که در نسل ششم بازی های رایانه ای شکل گرفت یعنی روزگاری که PS2 افسانه ای بر جهان بازی ها حکم فرمایی می کرد! در طول نسل ششم شاهد انتشار  دو نسخه از God Of War به صورت انحصاری برای PS2 بودیم که هر کدام نظر بسیاری از بازیبازان و منتقدین را به سمت خود جلب کردند. اما گل سر سبد سری را می توان نسخه ی سوم با آن شروع طوفانی و پایان شک برانگیزش دانست. زیرا همین پایان God Of War 3 است که امید بازیبازان را ادامه یافتن سری و ماجراجویی جدید کریتوس زنده نگه داشته است. آخرین نسخه ی منتشر شده از این سری نیز با نام God of War: Ascension در نسل هفتم و سال ۲۰۱۳  روانه ی بازار شد که نگاهی به گذشته ی قهرمان بازی دارد و تا حدودی نتوانست به انتظارات بالای هواداران پاسخ دهد. اما اینک به جرئت می توان گفت هم اکنون بازیبازان و دارندگان کنسول نسل هشتمی سونی تشنه ی در دست گرفتن کنترل مجدد کریتوس و نابود کردن دشمنان پیش رویشان با خشم مهار نشدنی وی هستند. شاید بتوان گفت معرفی God of War 4 در Geamescome سال جاری چندان دور از انتظار نیست زیرا تنها تایید یا ارائه یک نمایش کوتاه از این عنوان کافی است تا کنفرانس سونی غرق در شادی شود و طرفداران H & S تجدید دیداری با قهرمان محبوبشان داشته باشند.

۳= The Last Of Us

thelastofusposter

عنوانی که سرنوشت یک نسل را تغییر داد! در ماه های پایانی نسل هفتم که استودیو Naughty Dog یکی از عناوین کم نقص نسل هفتم را به بازیبازان هدیه داد و به نوعی می توان گفت بازار فروش کنسول ها نیز در در ماه های پایانی نسل قبل تحت تاثیر انتشار The Last Of Us قرار گرفت. عنوانی که در آن ما کنترل مردی به نام Joel را در دنیایی آخر الزمانی بر عهده داریم. در محیطی که دیگر نه انسانی باقی مانده است و نه انسانیتی. زیرا به علت پدید آمدن یک بیماری قارچی مردم کنترل خود را از دست داده و به موجوداتی مضر، بی اراده و زشت تبدیل می شوند و در چنین دنیایی  تعجب ندارد که تنها آرمان و هدف بقا به هر قیمتی باشد. در TLOU شما به وسیله ی Joel می بایست دختری ۱۴ ساله به نام Ellie را به دلیل مقاومت بدن او در مقابل این بیماری واگیر به گروهی برای ساخت واکسن تحویل دهید. اما همه چیز به این سادگی و سر راستی نیست و در روایت داستان بازی شاهد پیچش های فراوانی هستیم که با افزودن گیم پلی و گرافیک جذاب بازی به سادگی می توان درجه ی مورد انتظار بودن ساخت ادامه ی این بازی را دریافت. چندی قبل، زمانی که از گارگردان این عنوان ( TLOU ) پرسیده شد که آیا Naughty Dog برنامه ای برای ساخت TLOU 2 دارد یا خیر؟ وی در جواب گفت فعلا تیم سازنده به دنبال انتشار و تکمیل پروژه ی Uncharted 4: A Thief’s End می باشد اما بدون شک ایده هایی برای ساخت ادامه ی TLOU دارد. همین موضوع و محبوبیت بی اندازه ی این عنوان در میان دارندگان کنسول های سونی و سایر بازیبازان بدون شک سبب می شود کمپانی سونی و تیم سازنده کاملا مجاب شوند که ساخت نسخه ی بعدی این بازی می تواند برای همه جذاب باشد. حال اگر قرار باشد به انتظار های بازیبازان در این زمینه پاسخ داده شود، کمترین زمانی که می توان برای انتشار این عنوان در نظر گرفت ماه های ابتدایی ۲۰۱۷ می باشد.

۲= Mafia

mafia ii 2 wallpaper hd png wide

یکی از دل مشغولی های اکثر بازیبازان در چند سال اخیر ساخت نسخه ی جدید سری Mafia توسط ۲K Games می باشد. زیرا عنوان Mafia 1 که  در سال ۲۰۰۲ منتشر شد توانست موجی از توجهات را به سمت خود جلب نماید. زیرا به عقیده ی خیلی از منتقدین و بازیبازان Mafia بازی کم نقص و داستان محوری بود که به خوبی می توانست نظر مخاطب را به سمت خود جلب نماید. نسخه ی بعدی این سری یعنی Mafia 2 بعد از تقریبا هست سال روانه ی بازار شد. بازی که با وجود داشتن نقاط قوت بسیار نتوانست آن طور که باید و شاید به انتظارات هواداران خود پاسخ دهد. در  این عنوان شما کنترل جوانی به نام ویتو را بر عهده دارید که به دلیل دزدی از یک جواهر فروشی به همراه دوستش به زندان می افتد. زمان زندانی بودن وی مصادف با جنگ جهانی دوم می شود و قهرمان قصه ی ما برای رهایی از بند زندان به صورت داوطلبانه در جنگ حضور پیدا می کند تا محکومیت وی توسط دولت بخشید شود. در ادامه ی راه نیز مشکلاتی برای خانواده و خود ویتو پیش می آید که سبب روی آوردن مجدد وی به جو دوست قدیمی اش برای انجام کارهای خلاف می شود. همین داستان پخته و گیم پلی تقریبا دلچسب Mafia 2  سبب شده است تا نسخه ی جدید سری Mafia در رده ی مورد انتظار ترین عناوین در نزد مخاطبین قرار بگیرد و در تازه ترین اتفاق پیرامون این بازی یکی از صداپیشگان Mafia ۲ وعده ی انتشار اخبار و تایید Mafia ۳ را داده بود که متاسفانه با وجود سپری شدن E3 2015 بازهم خبری از این عنوان نشد. اما اگر بخواهیم با دیدی مثبت به این موضوع نگاه کنیم، می توان گفت احتمالاتی وجود دارند که بعد از شایعات بسیار در نهایت امر شرکت ۲K Games طی روز ها یا ماه های پیش روی Mafia ۳ را رسما معرفی کند و شادی بسیاری را برای علاقه مندان این سری به ارمغان بیاورد.

۱= Red Dead Redemption

latest

نمایش بی مانند غرب وحشی، عنوانی فراموش نشدنی، پایانی تاثیر گذار، شاهکار و مواردی از این دست تنها گوشه های کوچکی از نظرات بازیبازان مختلف با سلیقه و دیدگاه های متفاوت در مورد Red Dead Redemption می باشد. ساخته ی Rockstar San Diego در سال ۲۰۱۰ برای کنسول های نسل هفتمی روانه ی بازار شد و شما در آن کنترل مردی به نام  John Marston را در دست می گیرید که پیش از این به شغل شریف راه زنی و سرقت مشغول بوده است! اما اینک بنا بر دلایلی از آن فاصله گرفته و به همراه زن و تنها پسرش مشغول به گذران  زندگی ای آرام و بی سر و صدا می باشد. اما ماجرا به این شکل پیش نمی رود و ماموران دولت با دستگیری خانوداه ی وی جان را مجبور بهپیدا کردن خلافکارانی که پیش از این با آنها همکار بوده است، می کنند! زیرا اگر جان این امر را نپذیرد زندگی همسر و فرزندش در خطر است… همین داستان پر محتوا به همراه گیم پلی بسیار جذاب این عنوان سبب شده است که در آن شاهد لحظاتی سراسر هیجان و کش مکش باشیم تا جایی که نمی توان بازیبازی را یافت که RDR  را تجربه کرده باشد ( به خصوص در سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱ و زمان انتشار بازی ) و به تحسین این بازی نپردازد. تمام این جذابیت هایی که ذکر شدند دست به دست هم داده اند تا بدون شک ساخت ادامه ی این اثر Rockstar را به یکی از مورد انتظار ترین یا بهتر است بگوییم مورد انتظار ترین عنوان در نزد علاقه مندان به دنیای بازی های رایانه ای تبدیل کند. زیرا همه دوست دارند باری دیگر در دشت های وسیع غرب سوار بر اسب به شکار کردن بپردازند و یا شکار شوند! اگر بخواهیم تخمینی برای زمان معرفی این بازی بزنیم در خوش بینانه ترین حالت ممکن می توان آن تاریخ را E3 2016 دانست! زیرا شما خودتان Rockstar Geams را می شناسید، برای این شرکت کیفیت مهم تر از کمیت است!

کلام آخر:

در پایان شاید با خود بگویید چرا برخی عناوین مانند  Half-Life 3 و ۲ L.A.Noire در این لیست قرار نگرفته اند؟ در پاسخ باید بگوییم در این مقاله سعی شده است نگاهی کوتاه بر عناوینی که واقعا مورد انتظار هستند و از سوی دیگر شایعات، احتمالات و مستنداتی مبنی بر ساخت ادامه ی آنها وجود دارد انداخته شود. در نتیجه به خودی خود چنین بازی هایی به کنار می روند. همچنین قرار دادن برخی عناوین دیگر همانند ساخت ادامه ای برای سری بازی هایی همچون Gear Of War و Fallout در این لیست نیز مد نظر تیم گیمفا بود اما به دلیل معرفی رسمی آنها در E3 2015 به طبع از جمع این بازی ها کنار گذاشته شدند. همچنین شایان به ذکر است که در این لیست نظر کلی و جامع بازیبازان قرار داده شده و ممکن است در نظر برخی دیگر از بازیبازان چینش و عناوین حاضر در لیست متفاوت باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا
عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

عناوینی که منتظر ساخت ادامه ی آنها هستیم | گیمفا