آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا

آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم

محمد صادق شجاعی
۱۰:۴۸ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا

پس از غیبتی طولانی با قسمت دیگری از آیا می دانستید …؟ به پیشگاه شما عزیزان بازگشته ایم. رسالت این سری مقالات ارائه بیش از یک هزار راز و ناگفته در تاریخ بازی های ویدیویی است. همانطور که مستحضر هستید تاکنون ۴۰۹ مورد به سمع و نظر شما رسیده و در ادامه این تعداد به ۵۰۰ مورد خواهد رسید.

  1. Carrie Swidecki دارای رکورد جهانی انجام ۴۹ ساعتJust Dance 4 به طور مداوم است.

 

  1. در Uncharted 3 روزنامه ای را خواهید یافت که عنوان “دانشمندان در حال تلاش برای درمان قارچ های کشنده هستند”، بر روی آن نقش بسته است. این موضوع به The Last Of Us اشاره دارد. اما معرفی این بازی به تعویق افتاد و استودیو سازنده فراموش کرد که این Easter egg را حذف کند.

  1. Harvey Smith، طراح Dues Ex می گوید که شخصیت اصلی بازی، JC Denton از نوادگان عیسی مسیح است.

 

  1. یک Easter egg در Metal Gear Solid 4 به این موضوع اشاره دارد که Colonel Campbell فکر می کند توسط فضایی ها ربوده شده.

 

  1. صورت Mordin Solus مربوط به سری Mass Effect براساس Clint Eastwood طراحی شده است.

 

  1. جمله “به زانوی من تیر خورد” از TES V: Skyrim برای اولین بار در کتاب The Name Of The Wind نوشته Patrick Rothfuss و در سال ۲۰۰۷ مورد استفاده قرار گرفت.

 

  1. Animus متعلق به Assassin’s Creed براساس محبثی با همین نام در روانشناسی تحلیلی نام گذاری شده است. برای اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه کنید.

 

  1. در The Last Of Us می توانید اسباب بازی ها و بازی های تخته ای Nathan Drake و Jak & Daxter را مشاهده کنید.

 

  1. زمانی که N@ughty Dog برای اولین بار کار بر روی PS3 و PSP را شروع کرد، به دلیل خسته کننده بودن یادگیری طرز کار سخت افزار جدید و ساخت ابزارهای نو، ۲۵ نفر از ۶۰ بازیساز این استودیو استعفا دادند.

 

  1. Disney قرار بود سریالی کارتونی براساس Kingdom Hearts بسازد.

 

  1. در ابتدا قرار بود Assassin’s Creed IV بیش از ۳۰ سال زندگی Edward را دنبال کند.

 

  1. Chris Bellard، رپر و صداپیشه CJ، زمان حضور درGTA: San Andreas بازیگر نبود. شخصی صدای او را هنگام تلفن زدن شنیده و از صدایش خوشش آمد.

 

  1. از رئیس جهمور سابق آمریکا، بیل کلینتون خواسته شده بود که صداپیشگی President John Eden در Fallout 3 را به عهده بگیرد.

 

  1. Marlon Brando دیالوگی را برای بازی Godfather ضبط کرده بود؛ اما به دلیل بی کیفیتی قابل استفاده نبود.

 

  1. مجرمان واقعی در بخش های متعددی از GTA V صداپیشگی کرده اند. یکی از آن ها تنها یک روز قبل از ضبط نقشش از زندان خارج شده بود.

 

  1. در Undead Nightmare DLC از عنوان Red Dead Redemption، تروفی کشتن ساسکواچ “شش سال در حال ساخت” نام دارد. این نام به حضور اساطیری این هیولا در San Andreas اشاره دارد. در نسخه فرانسوی، این تروفی “دیگر لازم نیست به دنبالش بگردی CJ” نام دارد.

  1. Kazuma Kaneko، از طراحان Shin Megami Tensei، حالت Devil Trigger مربوط به شخصیت های Dante و Vergil را طراحی کرده است.

 

  1. زمانی که Destiny برای اولین بار تایید شد، قرار بود عنوانی خیالی و با حضور جنگجوها، قلعه ها و اژدهایان باشد.

 

  1. در طول روند ساخت Saints Row دارای رنگ گروه سبز بود. اما به دلیل استفاده GTA: San Andreas از این رنگ، به بنفش تغییر داده شد.

 

  1. در مقطعی از تولید، از N@ughty Dog خواسته شد که Ellie را به کاور پشتی منتقل کند. زیرا بیم آن داشتند که قرار دادن شخصیت مونث بر کاور جلویی بر روی میزان فروش تاثیر داشته باشد. اما استودیو سازنده مخالفت کرد.

 

  1. در Half-Life 2، صورت تمامی شخصیت براساس انسان های واقعی مدل سازی شده. Eli vance براساس فردی بی خانمان است.

 

  1. Shawn Fonteno، بازیگر نقش Franklin در GTA V می گوید که (Stephen Ogg (Trevor گاهی اوقات به صورت برهنه کار می کرده، و اعتقاد داشته این کار “به فرو رفتن در نقش به او کمک می کند.”

 

  1. Tomonobu Itagaki خالق Dead Or Alive می گوید که را فریب داده و نسخه کامل نشده DOA2 بر روی PS2 را منتشر کرده اند. زیرا شخصی از او خواسته بود که یک کپی از کدها را به او بدهد.

 

  1. Chris Bellard بازیگر نقش CJ در GTA: San Andreas و Shawn Fonteno بازیگر نقش Franklin در GTA V قوم و خویش هستند.

 

  1. طبق گفته های Shuhei Yoshida، رئیس استودیوهای جهانی Sony، برخی از ویژگی های اجتماعی PS4 از Demon Souls و Dark Souls الهام گرفته شده اند. خصوصا قابلیت پیام گذاشتن و تماشای بازی دیگران.

 

  1. Leslie Benzies، رئیس Rockstar North برای جلوگیری از تخریب، یک کلیسا خریداری کرده است.

 

  1. تمام میمون های Ape Escape از روی مکان ها یا فعالیت ها نام گذاری شده اند. برای مثال Indiana در یک معبد بوده، Elvis بر روی تخت نشسته، و Mulder به دور یک سفینه فضایی می گردد.

 

  1. Resident Evil 6 دارای بخش های استفاده نشده ای از RE5 است. از جمله آن ها می توان به خرابه های مدفون زیر آب، هیولایی بزرگی که هنگام پشتیبانی از دیگر شخصیت ها حمله می کند، مبارزه با باس در قطار، و هیولایی که Ricardo Irving به آن تبدیل می شود، اشاره کرد.

 

  1. Daylight اولین عنوان PS است که از Unreal Engine 4 استفاده می کند.

 

  1. در اولین Metal Gear Solid از طریق تهویه هوا می توانید ورزش کردن Meryl را مشاهده کنید. در صورت و بازگشت دوباره او نوع ورزش خود را تغییر می دهد.

 

  1. در مقطعی Portal 2 دارای حالت چند نفره رقابتی بود که بازیکنان از پورتال ها برای بدست آوردن کنترل یک توپ استفاده می کردند.

 

  1. تکاور Doom، که با نام Doom Guy شناخته می شود، در رمانی دارای نام Flynn ‘Fly’ Taggart می باشد.

 

  1. اپیزود ‘Insecurity’ متعلق به سریال The South Park، در واقع یکی از ایده های بازی The Stick Of Truth می باشد که حذف شده بود.

 

  1. بازیسازان Visceral games به منظور تحقیق برای اجساد موجود بر روی USQ Ishimura از تصاویر تصادفات و قربانیان جنگی استفاده کرده اند.

 

  1. یک نظریه در دنیای Portal وجود دارد، مبنی بر اینکه Weighted Companion Cubeها دارای بدن موارد آزمایشی قبلی است.

 

  1. کنسول PS4 در حدود ۲۹ درصد از ابر رایانه ۱۹۹۷ ASCi red سریعتر است. این ابر رایانه ۱.۶۰۰ فوت مربع فضا اشغال می کرد.

 

  1. Super Dangerous Wad Wad Edition بسته عجیب و غریب Saints Row IV، یک میلیون دلار قیمت دارد. محتویات این بسته عبارتند از: سفر فضایی Virgin Galactic، نمونه واقعی اسلحه Dubstep، تجربه نجات یک گروگان، عمل جراحی به انتخاب خریدار، تمرینات جاسوسی، دستیار خرید شخصی، ست لباس Capsule، هفت شب اقامت در رویال سوئیت هتل برج العرب در دبی، یک تا دو هفته اقامت در هتل جفرسون واقع در واشنگتن، پرواز فرست کلاس به دبی و واشنگتن، یک لامبورگینی گایاردو، یک تویوتا پریوس و یک سال بیمه. برای خرید این بسته باید مستقیما به Koch ایمیل بدهید.

 

  1. Killzone سابقا Marines نام داشت، و در ابتدا یک دمو تکنیکی با محوریت سکوی نفتی بود.

 

  1. Deus Ex در ابتدا یک Action-Orientated FPS، با اسم رمز ‘Trouble Shooter’ بود.

 

  1. مدل شخصیت Lara Croft بر روی PS1 از ۲۳۰ چند ضلعی ساخته شده بود. در اولین نسخه Uncharted، شخصیت Drake دارای ۳۰ هزار چند ضلعی می باشد.

 

  1. SOCOM: Navy SEALs اولین بازی آنلاین PlayStation است که از کارت شبکه خارجی PS2 استفاده می کند.

  1. Sam Lake، مدیر نوآوری و نویسنده Remedy، منبع الگوبرداری صورت Max Payne می باشد.

 

  1. وانت Trevor در GTA V که Canis Bodhi نام دارد، براساس Bodhi پسر Stephen Ogg انتخاب شده است.

 

  1. با استفاده از یک تلسکوپ در The Unfinished Swan می توانید کوهستان موجود در عنوان Journey را مشاهده کنید.

 

  1. در Star Wars: The Force Unleashed می توانید Jar Jar Binks منجمد شده در کاربونیت را پیدا کنید.

 

  1. در نمونه های اولیه Tomb Raider دارای شخصیت اصلی مذکر بود.

 

  1. اتاقی غیرقابل دسترسی در TES V: Skyrim وجود دارد که برای نگهداری NPCهای مرده استفاده می شود.

 

  1. در GTA III منطقه ای وجود دارد که تنها راه رسیدن به آن، استفاده از کامیون برای عبور از دیوار است. در این منطقه نشانه ای وجود دارد که می گوید “قرار نبود به اینجا برسید”.

 

  1. در GTA: Liberty City Stories نیز می توانید وارد این منطقه شوید. نشانه این بار می گوید “دوباره سلام”.

 

  1. در نسخه PS2 عنوان GTA: Liberty City Stories، این نشانه بروز رسانی شده است. این بار می گوید “از این کوچه خسته نمی شوی نه؟”.

 

  1. در GTA: San Andreas، نشانه ای در بالای پل San Fierro وجود دارد که می گوید “اینجا Easter Egg وجود ندارد. برو پی کارت”.

 

  1. در Metal Gear Solid 2، تعدادی ماهی تابه در اشپزخانه کشتی آویزان شده اند که در هنگام شلیک صداهای مختلفی تولید می کنند. می توانید با آن ها آهنگ بسازید.

 

  1. در Borderlands 2، شخصیت Tiny Tina تنبلی چشم دارد. در واقع این مورد در ابتدا باگ بود، اما Gearbox تصمیم گرفت این ویژگی که مناسب شخصیت است را نگه دارد.

 

  1. در پایان Tomb Raider قرار بود که Lara شخصیت Sam را قربانی کند تا بقیه گروه بتوانند فرار کنند. این پایان به این دلیل که Crystal dynamics نمی خواست بازیبازان احساس کنند شکست خورده اند، تغییر کرد.

 

  1. نسخه ژاپنی Resident Evil 4 دارای مرگ های اره برقی متفاوتی است. در این مرگ ها صورت Leon به صورت جزئی بریده می شود.

 

  1. پاداش پیش خرید Assassin’s Creed Brotherhood یک کپی از موسیقی های متن بازی است. Ubisoft نسخه تورنت شده این آلبوم که توسط شخصی به نام Arsa13 انکود شده بود را منتشر کرده است.

 

  1. نام شخصیت Isaac Clarke، در عنوان Dead Space، براساس نویسندگان علمی تخیلی، Isaac Asimov و Arthur C Clarke انتخاب شده است.

 

  1. Alan Young نقشش به عنوان Scrooge MCDuck در Ducktales: Remastered را در سن ۹۳ سالگی دوباره انجام داد.

 

  1. در Dragon’s Dogma، یکی از نامیراهایی که در یک کات سین حضور دارند، کپی اولین زامبی می باشد که در Resident Evil ظاهر شده است.

 

  1. Lara Croft در ابتدا اهل آمریکای جنوبی بوده و Laura Cruz نام داشت.

 

  1. در Shadow Of The Colossus، آیتمی به نام Eye Of The Colossus وجود دارد که به شما اجازه می دهد، نبردها را از دیدگاه Colossus مشاهده کنید. در پیش نمایش های اولیه این مورد وجود داشت اما در نسخه نهایی حذف شد.

 

  1. در Batman: Arkham Origins، شماره روی عکس بازداشت یکی از زندانی ها با تصویر دستگیری OJ Simpson یکسان است.

 

  1. در سیستم The Radiant AI که قرار بود NPCهای TES IV: Oblivion را به حرکت در بیاورد، لازم بود تغییراتی ایجاد شود. زیرا بسیاری از شخصیت های مهم خود را به کشتن داده یا اعمالی مانند خرید تمامی زره های موجود در شهر را انجام می دادند که باعث اختلال در روند بازی می شد.

 

  1. اولین اسکیت باز Tony Hawk’s Pro Skater، در واقع Bruce Willis می باشد. Neversoft از مدل شخصیتش که برای بازی دیگری (Apocalypse) طراحی شده بود، دوباره استفاده کرده است.

 

  1. Johnny Sasaki از عنوان Metal Gear Solid براساس طراح شخصیت ها Hideki Sasaki نام گذاری شده است. دیگر اعضای تیم او را به عنوان شخصی که از زیر کار در می رود می شناسند.

 

  1. در ترجمه اسپانیایی TES IV: Oblivion نام ها و افعال به درستی ترجمه نشده اند. برای مثال یکی از شخصیت ها لفظ ‘A Train’ را به کار می برد که منظورش تمرین واقعی است. اما این اصطلاح در نسخه اسپانیایی به اشتباه قطار ترجمه می شود. در نتیجه مکالمه ای طولانی در مورد قطار انجام می شود.

  1. سرورهای چند نفره Warhawk در واقع PS3 هستند.

 

  1. در اوایل روند ساخت، The Last of Us با نام Mankind شناخته شده، و داستان یک زن مبتلا به ویروس را روایت می کرد. Neil Druckmann، کارگردان بازی گفته بود “به دلیل ضد زن بودن ایده، پروژه مطمئنا شکست خواهد خورد.”

 

  1. رم PS4 به مقدار ۱۶ برابر PS3 دارد.

 

  1. Abe از Oddworld و dart از Legend of Dragoon قرار بود در قالب DLC به PlayStation All-Stars Battle Royale اضافه شوند. اما به دلیل فروش ضعیف، این پروژه لغو شد.

 

  1. جانور کیسه دار در Crash Bandicoot گردن ندارد زیرا تعداد چند ضلعی را کاهش داده و رندر کردن آن آسان تر است.

 

  1. زمانی که وارد Area 69 در GTA: San Andreas می شوید، می توانید دیلم Gordon Freeman را در یکی از آزمایشگاه ها مشاهده کنید.

 

  1. عنوان فرعی Oblivion زمانی برای PSP در دست ساخت بود.

 

  1. سیستم مبارزات Final Fantasy از فوتبال آمریکایی الهام گرفته شده است.

 

  1. The Air Force Research Laboratory Condor Cluster یک ابر رایانه می باشد که از ۱,۷۶۰ عدد PS3 تشکیل شده است. در زمان ساخت، این ابر رایانه توانست مقام سی و سومین ابر رایانه بزرگ و قدرتمند دنیا را بدست آورد.

 

  1. در مکان های مختلفی از Mass Effect صداهای عجیبی شنیده می شود. این صداها آهنگ هایی هستند که Rachni برای یکدیگر می خوانند.

 

  1. صورت Chris Moyles برای ساخت یک دشمن در ۲۴: The Game استفاده شد.

 

  1. Neil Druckmann و Bruce Straley کار بر روی پروژه ای را آغاز کردند که در نهایت به the Last of Us بدل شد. در ابتدا آن ها قصد داشتند ریبوت Jak & Daxter را بسازند.

 

  1. در زمان ورود به حالت VATS در Fallout 3 صدایی که می شنوید، در واقع صدای مبارزه نوبتی در نسخه اول Fallout می باشد.

 

  1. در Jak X: Combat Racing می توانید به فیلم Hot Coffee دسترسی پیدا کنید. در این کلیپ شخصیت های Daxter و Tess مشغول خوردن قهوه هستند.

 

  1. در زیر دریای Far Cry 3 منطقه ای وجود دارد که فاقد آب می باشد. می توانید مانند خشکی در این منطقه حرکت کرده و با مشاهده ماهی ها که در کنار شما شنا می کنند سرگرم شوید.

 

  1. در اوایل ساخت Batman: Arkham Asylum، سیستم مبارزه ریتیمک بیشتر به Guitar Hero شباهت داشت. این حالت از چشم انداز دو بعدی بهره برده، و برای مبارزه شخصیت های منفی باید کلیدهای درست را سریعا فشار دهید.

 

  1. در مرحله ای از ساخت، قرار بود Link از Zelda و Samus Aran از Metroid جزء شخصیت های قابل بازی در Marvel Ultimate Alliance باشند زیرا این بازی به صورت دوگانه برای Wii/PS2 در حال ساخت بود. اما Nintendo مخالفت کرد.

 

  1. Gamestop در سال ۲۰۰۱ پیش فروش Duke Nukem Forever را آغاز کرد. این عنوان نهایتا در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

 

جمله “این کیک دروغ است” مربوط به عنوان Portal در بازی های زیر استفاده شده است.

بدون شرح!

  1. Dragon Age: Origins

 

  1. Duke Nukem Forever

 

  1. Castlevania: Lords Of Shadow

 

  1. X-men origins: Wolverine

 

  1. Grand Theft Auto V

 

  1. Minecraft

 

  1. اگر Delorean را یافته و آن را به سرعت ۸۸ مایل بر ساعت در Driver: San Francisco برسانید، نسخه جدیدی از آموزش گاراژ نسخه اول Driver در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا می دانستید…؟ | قسمت پنجم | گیمفا