سینما+: شماره اول - گیمفا
سینما+: شماره اول - گیمفا
سینما+: شماره اول - گیمفا
سینما+: شماره اول - گیمفا

سینما+: شماره اول

عرفان استادی
۱۹:۰۰ ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
سینما+: شماره اول - گیمفا

در اولین شماره از سینما+ نگاهی می اندازیم به دنیای ابرقهرمانان مارول و دی سی، با بررسی و مشاهده تریلر فیلم هایی چون Batman v Superman: Dawn of Justice و Avengers: Age of Ultron. همچنین با جدیدترین و مهم ترین اخبار سینما، حواشی آن و فروش های برتر همراه می شوید.

معرفی فیلم (عرفان استادی)

طلوعی برای عدالت

بعد از وقایع Man of Steel، انسان ها در کنار خود ناجی دیگری دارند؛ قهرمانی که در کنار عدالت ورزی اش می تواند خطرناک هم باشد. Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) به عنوان دومین فیلم بزرگ در دنیای سینماتیک DC در ۲۵ مارس سال آینده (مصادف با ششم فروردین ۱۳۹۵) بر روی پرده سینماها می آید. کارگردانی فیلم بر عهده Zack Snyder و فیلم نامه را آقایان Chris Terrio و David S. Goyer می نویسند. هنری کویل باری دیگر به عنوان سوپرمن باز می گردد و نقش قهرمان محبوب گاتهام یعنی بتمن نیز به بن افلک داده شده است. تریلر فوق العاده تماشایی این فیلم موردانتظار را از دست ندهید:

[jwplayer mediaid=”223195″]

دانلود تریلر با کیفیت FullHD 1080p

دانلود تریلر با کیفیت HD 720p

دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰p

دانلود زیرنویس فارسی اختصاصی

اخبار سینما (محمد حسین صفری)

– مارتین فریمن به گروه بازیگری Captain America: Civil War پیوست

lll

پس از اکران قسمت دوم انتقام جویان یعنی Age of Ultron، حال تمام چشم‌ها به سمت قسمت سوم سری فیلم‌های کاپیتان آمریکا یعنی جنگ داخلی یا Civil War خیره شده است. صرف‌نظر از داستان جذاب این فیلم که از روی یکی از برترین کمیک‌های مارول نوشته است، تیم بزرگ و قدرتمند بازیگری این فیلم به‌خودی‌خود می‌تواند موفقیت آن را تضمین کند. علاوه بر رابرت دوانی جونیور و کریس ایوانز که قرار است نقش مرد آهنی و کاپیتان آمریکا را به‌عنوان شخصیت‌های اصلی فیلم ایفا کنند، جرمی رنر (هاکای)، اسکارلت جوهانسون (بیوه سیاه)، آنتونی مکی (فالکون)، الیزابت اولسن (اسکارلت ویچ) و چادویک بوزمن در نقش پلنگ سیاه نیز قرار است در این فیلم حضورداشته باشند. علاوه بر این‌ها قرار است شخصیت مرد عنکبوتی نیز با این فیلم وارد دنیای سینمایی مارول شود که البته هنوز بازیگر این نقش انتخاب نشد. در کنار این تیم بازیگری قدرتمند، مارول رسماً تائید کرد که مارتین فریمن، ستارهٔ سریال شرلوک و سه‌گانه هابیت نیز به تیم بازیگری این فیلم اضافه‌شده است. فریمن که با بازی در مینی سریال شرلوک همراه با بندیکت کامبربچ به شهرتی دست‌نیافتنی رسید، با بازی در نقش اصلی سه‌گانهٔ هابیت پیتر جکسون توانایی‌های خود را اثبات کرد و حال همانند دوست صمیمی‌اش یعنی کامبربچ، او نیز وارد دنیای سینمایی مارول شده است. هنوز اطلاعاتی دربارهٔ نقش وی منتشرنشده است ولی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که وی احتمالاً نقش یکی از مأمورین بلندپایه سازمان شلید را ایفا خواهد کرد.

علاوه بر خبر اضافه شدن فریمن به این فیلم، حضور Emily VanCamp در نقش مأمور ۱۳ یا شارون کارتر نیز تأییدشده است. وی که در نسخهٔ قبلی سری فیلم‌های کاپیتان آمریکا یعنی سرباز زمستان نیز حضور داشت، قرار است در این فیلم نیز در کنار کاپیتان آمریکا قرار بگیرد. در سرباز زمستان وی از طرف نیک فیوری مأموریت داشت تا از جان کاپیتان آمریکا محافظت کند. Captain America: Civil War را قرار است همانند قسمت دوم جو و آنتونی روسو کارگردانی کنند. این فیلم قرار است در ۲۹ آوریل ۲۰۱۶ اکران شود.

– John Wick 2 رسماً تأیید شد

liii

خبر خوب برای طرفداران بازیگر مشهور هالیوود یعنی کیانو ریوز این است که ساخت قسمت دوم فیلم جذاب و خوش‌ساخت John Wick رسماً تأییدشده است. کمپانی Lionsgate که نسخهٔ اول این فیلم را روانهٔ سینماها کرد رسماً اعلام کرده است که قسمت دوم یکی از موفق‌ترین اکشن‌های ۲۰۱۴ نیز با بازی کیانو ریوز در نقش اصلی تولید خواهد شد. بر اساس بیانیهٔ رسمی این استودیو، آن‌ها از بازگشت ریوز در نقش اصلی و چاد استالسکی و دیوید لیچ به‌عنوان کارگردانان این فیلم بسیار خوشحال‌اند و برنامه‌های ویژه‌ای برای ساخت نسخهٔ دوم دارند. تهیهٔ کننده این فیلم یعنی بیزیل ایوانیک در این رابطه گفت: “با توجه به حمایت‌های فراوان طرفداران ما متوجه شدیم که داستان این فیلم پتانسیل ادامه دادن را دارد. ماز از بازگشت ریوز، چاد و دیوید بسیار خرسندیم چون به ما وعده داده‌اند که هیجان بسیار بیشتری را رقم خواهند زد.”

قسمت اول John Wick با بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ اکران شد و با فروشی ۸۰ میلیون دلاری، سودی زیادی را برای کمپانی سازندهٔ آن یعنی Lionsgate رقم زد. هنوز تاریخ اکران فیلم مشخص نشده است ولی گویا کمپانی سازنده فیلم را برای جشنواره کن سال ۲۰۱۵ آماده خواهد کرد.

– قسمت جدید Indiana Jones تأیید شد

hhh

اگر چه از مدت‌ها قبل شایعات زیادی دربارهٔ تولید قسمت جدید سری فیلم‌های ایندیانا جونز مطرح‌شده بود ولی هرگز این شایعات رنگ واقعیت به خود ندیدی تا اینکه چندی پیش Kathleen Kennedy، تهیه‌کنندهٔ ارشد لوکاس فیلم رسماً اعلام کرد که این فیلم ساخته خواهد شد. ازآنجایی‌که دیزنی در سال ۲۰۱۲ حقوق شرکت لوکاس فیلم را خریداری کرد، علاوه بر امتیاز ساخت سری فیلم‌های جنگ ستارگان، امتیاز ساخت سری فیلم‌های ایندیانا جونز نیز به این شرکت واگذار شد. Kathleen Kennedy که در تمام ۵ نسخهٔ ایندنیا جونز به‌عنوان تهیه‌کننده حضورداشته است به‌تازگی در مورد این تولید قسمت جدید این فیلم اعلام کرده است: “فیلم ایندیانا جونز یک روز در داخل این شرکت ساخته خواهد شد و من کاملاً مطمئنم که این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد. البته ما هنوز به‌طورجدی کار بر روی این فیلم را آغاز نکرده‌ایم اما گفتگوهایی دربارهٔ آن انجام داده‌ایم.”

مسئلهٔ مهمی که در مسیر ساخت قسمت جدید ایندنیا جونز قرار دارد، بازیگر نقش ایندیانا جونز است. هریسون فورد که در ۵ قسمت پیشین لباس این شخصیت را به تن کرده است اکنون ۷۲ سال سن دارد و بعید است که توانایی حضور در این نقش ماجراجویانه و اکشن را داشته باشد. شایعات حاکی از آن است که استیون اسپیلبرگ قرار است بار دیگر کارگردانی فیلم را بر عهده گیرد و گویا او برای این نقش کریس پرات را در نظر دارد. بازیگری که اکنون در فیلم پارک ژوراسیک که اسپیلبرگ تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد نیز نقش اصلی را ایفا می‌کند. به‌علاوه، نقش‌آفرینی بسیار خوب پرات در فیلم نگهبانان کهکشان در نقش یک ماجراجو می‌تواند تمایل کمپانی سازنده را برای انتخاب وی برای این نقش بیشتر کند.

– پوستر رسمی فیلم Ant-Man منتشر شد

jjj

مارول به‌تازگی پوستر رسمی فیلم آیندهٔ خود یعنی Ant-Man را منتشر کرد. Ant-Man یا مرد مورچه‌ای قرار است آغازگر فاز سوم سینمای مارول باشد.

Ant-Man داستان فردی به نام اسکات لنگ با بازی پاول راد است که در ابتدا یک دزد است اما هنگ پیم با بازی مایکل داگلاس وی را برای یک وظیفهٔ بزرگ انتخاب می‌کند. وی باید لباسی که توسط پیم اختراع‌شده است را از چنگال سود جویان برباید. این لباس به استفاده‌کنندهٔ آن این قدرت را می‌دهد که به‌اندازه یک مورچه کوچک شود اما قدرت آن درعین‌حال چندین برابر شود. علاوه بر پاول راد و مایکل داگلاس، ایوانجلین لیلی، ستارهٔ سه‌گانه هابیت، نیز قرار است در نقش هوپ ون دیم که دختر رانده‌شدهٔ هنگ پیم است، ایفای نقش کند. این فیلم توسط پیتون رید کارگردانی می‌شود و قرار است در ۱۷ جولای ۲۰۱۵ اکران شود.

– اولین تصویر از شخصیت Casey Jones در Teenage Mutant Ninja Turtles 2 منتشر شد

hhjjj

مایکل بی، تهیه‌کنندهٔ باسابقه فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles 2، اولین تصویر از شخصیت جدید این فیلم یعنی کیسی جونز را منتشر کند. شخصیت کیسی جونز در ابتدا قرار بود در همان فیلم اول حضورداشته باشد اما کمپانی سازنده تصمیم گرفت برای تمرکز بیشتر بر روی شخصیت‌های اصلی فیلم وی را از داستان حذف کند ولی حال و در قسمت دوم قرار است کیسی جونز نیز حضورداشته باشد. نقش کیسی جونز را ستارهٔ مشهور سریال Arrow یعنی استفان آمل ایفا می‌کند. در تصویر منتشرشده از وی در قامت کیسی جونز، ماسک و چوب هاکی مشهور وی مشاهده می‌شود و تنها تفاوت عمدهٔ وی با کمیک‌های اصلی، کوتاه بودن موی وی است. در این فیلم قرار است مگان فاکس و ویل آرنت نقش‌های خود را تکرار کنند. همچنین برایانتی در نقش شریدر و تایلر پری در نقش بکستر استاک من، از بازیگران جدید این فیلم هستند. این فیلم توسط دیوید گرین کارگردانی می‌شود و در ۳ ژوئن ۲۰۱۶ اکران جهانی خواهد شد.

باکس آفیس (محمد حسین صفری)

kkkkkkk

در بالا می‌توانید لیست ۲۰ فیلم پر فروش هفتهٔ اخیر را مشاهده کنید

همان‌طور که از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت، عنوان جدید مارول یعنی Avengers: Age of Ultron توانست در اولین هفتهٔ اکران خود به فروشی فوق‌العاده دست یابد و ۱۸۷ میلیون دلار بفروشد و از این لحاظ پس از قسمت اول انتقام جویان، دومین اکران پر فروش تاریخ لقب بگیرد. بااین‌حال عدهٔ زیادی از کارشناسان تصور می‌کردند که Age of Ultron بتواند رکورد فروش اکران قسمت اول خود را با ۲۰۷ میلیون دلار بشکند اما این اتفاق رخ نداد. Age of Ultron علاوه بر اکران خود در آمریکای شمالی، از حدود ۱۲ روز پیش در سرتاسر جهان نیز اکران خود را آغاز کرد که موفق به فروش چشمگیر ۴۳۹ میلیون دلاری شد و به‌این‌ترتیب در کل فروشی معادل ۶۲۶ میلیون دلار در اولین هفتهٔ اکران خود داشته است. این در حالی است که فیلم هنوز در چین که دومین بازار بزرگ دنیا است، اکران خود را آغاز نکرد. عبور Age of Ultron از فروش یک میلیاردی امری بدیهی است بنابراین همگان منتظرند که ببینند که آیا Age of Ultron می‌تواند رکورد آواتار را بشکند و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بدل شود یا خیر. از سوی دیگر فیلم عاشقانه و درام Age of Adaline نیز با حضور انتقام جویان نتوانست فروش چشمگیری داشته باشد و در این هفته حدود ۶ میلیون دلار فروش داشت. فروش جهانی این فیلم تاکنون ۲۳ میلیون دلار بوده است. قسمت هفتم سری فیلم‌های سریع و خشن نیز آرام‌آرام با ورود انتقام جویان با افت فروش روبه‌رو شده است هر چند این فیلم با فروش فوق‌العادهٔ ۴/۱ میلیارد دلاری خود، اکنون چهارمین فیلم پر فروش تاریخ به شمار می‌رود.

فیلم منتشر شده (عرفان استادی)

avengers age of ultron poster1

Avengers: Age of Ultron (انتقام جویان: عصر آلتران)

پس از مشاهده کار فوق العاده مارول با اولین فیلم Avengers و فروش عظیم این اثر، آن ها تصمیم گرفتند با داستان و شخصیت هایی پخته تر از فیلم های گذشته باری دیگر انتقام جویان را در کنار هم جمع کنند. اما این بار با چالشی بزرگ تر و آن هم مبارزه با آلتران، دشمن دیرینه آن ها! Avengers: Age of Ultron نهایتا شروع به اکران کرد و با گذشت کمتر از چند هفته به فروش فوق العاده ای دست یافته است. با بودجه ۲۸۰ میلیون دلار، این فیلم تاکنون بیش از ۶۷۷ میلیون دلار فروخته است که موفقیت آن را در جدول باکس آفیس هم دیدید. رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو، کریس ایوانز، جرمی رنر و اسکارلت جوهانسون به عنوان انتقام جویان بازمی گردند اما اینبار شخصیت های مارول چون Scarlet Witch و Vision نیز به داستان اضافه می شوند. خود آلتران نیز توسط صدای مناسب جیمز اسپیدر در صحنه حضور پیدا می کند. عصر آلتران در میان منتقدین نیز خوب ظاهر شد و سرگرم کننده بود. در این بخش می توانید تریلر سوم و رسمی فیلم را به همراه زیرنویس دانلود نمایید:

[jwplayer mediaid=”223228″]

دانلود تریلر با کیفیت FullHD 1080p

دانلود تریلر با کیفیت HD 720p

دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰p

دانلود زیرنویس فارسی اختصاصی

نویسندگان: محمد حسین صفری و عرفان استادی

با تشکر ویژه از دانیال شیخی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره اول - گیمفا
سینما+: شماره اول - گیمفا
سینما+: شماره اول - گیمفا
سینما+: شماره اول - گیمفا
سینما+: شماره اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره اول - گیمفا