نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا

نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront

مهدی طباطبایی
۱۳:۴۹ ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا

وقتی آقای JJ Abrams  در مراسم تجلیل Star wars 2015 در شهر Anaheim  کالیفرنیا، اولین تصاویر از فیلم Star Wars:The force awakens را به طرفداران نشان داد، با تشویق و تمجید فراوانی روبرو شد. یکی از بزرگ‌ترین و پرسروصداترین تشویق‌ها زمانی بود که وی به طرفداران این اطمینان را داد که ساخت دنباله‌های این سری را کمتر کرده و کاهش داده تا در حد ممکن صحنه‌ها و لوکیشن هایی فیزیکی و ملموس‌تری را ارائه دهد و این در حالی بود که طرفداران وی از استفاده‌ی بیش‌ازحد جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری در سری‌های قبلی به ستوه آمده بودند.

چند ساعت بعد مدیرکل DICE یعنی آقای Patrick Bach نیز افزود که به‌طوری می‌شود گفت که برای استودیوی آن‌ها و پروژه‌ی بازسازی بازی Star wars Battlefront هم این هدف صدق می‌کند و آن‌ها به دنبال واقع‌گرایانه‌تر کردن این بازی هستند. بازی‌ای که قرار است در ۱۷ نوامبر عرضه شود، تقریباً به‌طور دقیق یک ماه قبل از اولین نمایش  فیلم در پایان سال جاری.

JJ Abrams در رابطه با بازگشتن به ریشه‌های این سری در باب خلق صحنه‌های فیزیکی و اشیا و رخدادهایی فیزیکی نیز بحث کرد و گفت که ما حتماً از پس این کاربر خواهیم آمد. همچنین ذکر کرد که ما اشیای فیزیکی را به همان فرم و شکلی که هستند برمی‌داریم و آن‌ها را به‌صورت دیجیتالی بازسازی می‌کنیم؛ بنابراین ما به‌نوعی راه را برعکس  طی می‌کنیم اما این راه در یک نقطه مشترک شروع می‌شود. این دقیقاً همان ایده هست. ما همچنان در ذهنمان، ایده‌ی بازسازی دنیای  star wars به معتبرترین و نزدیک‌ترین شکل ممکن به ریشه‌ی اصلی‌اش را نیز می‌پرورانیم.
صحت و اعتبار کار و تحریف نکردن و دست نبردن در سنت دیرین این سری نیز، هم برای Bach و هم باری Abrams اولین اولویت هست. برای دو شخصی که هرکدامشان میراث این فرنچایز دوست‌داشتنی را دنبال می‌کنند و ادامه‌ی آن را به راه خود و به شیوه و روشی که لازم می‌دانند، می‌کشانند.
این حرف برای Abrams به این معنی است که وی بتواند موتوری فضایی  بسازد که بتواند به‌طور واقعی درصحنه‌ی فیلم‌برداری حرکت کند و بچرخد. برای DICE این حرف به این معناست که به آرشیو LucasFilm Art و Skywalker Sound دسترسی پیدا کند تا بتواند تا جایی که امکان دارد از ابزار اصلی خود فیلم در ساخت بازی استفاده کند و صحت و اعتباری دوچندان به بازی ببخشد. همچنین استفاده از ویژگی فوتوگرامتری، یعنی پروسه‌ی ساخت مدل‌های ۳ بعدی با گرفتن هزاران عکس برای مدل رفرنس و یا همان مبنای مقایسه با مدل اصلی. (قابلیتی که به‌تازگی در بازی‌هایی همچون Vanishing of Ethan Carter از آن استفاده‌شده است). این مدل‌ها نیز در نزدیک‌ترین شکل ممکن به نمونه‌ی اصلی در بازی ظاهر می‌شوند. همان‌طور که پیش‌ازاین نمونه‌های پر جزییاتی از مدل سه‌بعدی Admiral Ackbar و اسلحه‌ی Blaster ـه هان سولو را نیز  به‌عنوان اثباتی بر این سخنان مشاهده کردیم.

تمام این حرف‌ها و ایده‌ها نیز بسیار خوب و عالی به نظر می‌رسد اما DICE چگونه می‌خواهد از تبدیل‌شدن Battlefront به یک Battlefield با بودجه‌ای سرسام‌آور و هنگفت جلوگیری کند. درست همان‌طور که بسیاری از طرفداران این سری نگران این امر هستند. در این زمینه آقای Bach پاسخ داد که:

“بگذارید از زمانی برای شما تعریف کنم که برای اولین بار روی این پروژه دست گذاشتیم.وقتی‌که برای اولین بار استارت این قضیه را زدیم.تمـــام ایده‌ی ساخت Star wars Battlefront در دو چیز خلاصه می‌شود.اول‌ازهمه حتماً دلیلی دارد که اسم بازی Star Wars battlefront هست،بنابراین ما به ریشه‌های سنتی و هسته‌های اصلی این فرنچایز بازخواهیم گشت و تمرکزمان را بر روی آن‌ها می‌گذاریم.و مهم‌تر از آن ، این بازی star wras به همراه LucasFilm هست.بنابراین ما این فرصت راداریم تا با آن‌ها بر روی این بازی کارکنیم ، و این واقعاً رابطه‌ای بسیار نزدیک و صمیمانه هست.ما هرروز با Lucasfilmتماس داریم و آن‌ها همه‌چیز را تائید می‌کنند و ما همه‌چیز را با آن‌ها در میان می‌گذاریم..این رابطه واقعاً نزدیک هست. باوجوداین اوصاف نیز،بدین معنا نیست که هدف ما ساخت بازی از روی یک قالب از پیش تعیین‌شده است.ایده و هدف ما این بود:بیایید این میز رو تمیز کنیم.تمام نظرات و گزینه‌های قبلی را کنار بزنیم.حال فکر کنیم که چه می‌خواهیم.و از آن لحظه به بعد مجدداً ما شروع به گذاشتن ایده‌ها و نظراتی جدید بر روی میز نمودیم.در بعضی زمینه‌ها ممکن است این بحث پیش آید که این بازی بسیار مشابه کاری که قبلاً انجام دادیم هست، چون بازی فوق‌العاده‌ای است و مردم خواهانش می‌باشند.اما از روی دیگر این‌گونه نیست. ما به این فکر می‌کردیم که از این مسیر برویم چون کاملاً با این IP تطابق دارد.چون این مسیر با star Wars و هر آنچه این فرنچایز ارائه می‌دهد نیز همخوانی دارد. و مجددا اگر سعی در خرده گرفتن به جزییاتی که تاکنون دیده‌ای‌اید را دارید، حتماً جزییات چشمگیری را خواهید دید که مطمئنان نظرتان را عوض می‌کند.

من فکر می‌کنم که تصمیم در این زمینه، زمانی که بال شخصه بر روی بازی دست بگذارید و از نزدیک بازی کنید نیز خیلی ساده‌تر هست ولی ازآنجاکه شما هنوز نمی‌توانید این کا را بکنید، بایــد صبر کنید تا از نزدیک با چشمان خودتان نظاره‌گر باشید و قضاوت کنید. بنابراین مجدداً تأکید می‌کنم که ما هیچ‌گونه قصدی و یا پروسه‌ای برای ساخت بازی‌ای که حتی سرسوزنی به چیزی که پیش‌ازاین انجام داده‌ایم شبیه باشد را نداشتیم و نخواهیم داشت.”

درزمینهٔ  تماشای گیم پلی بازی Battlefront به‌صورت زنده و در حال اجرا برای اولین بار پشت درهای بسته در شهر Anaheim کالیفرنیا نیز، باید بگویم که واقعاً قدردانِ این‌همه زحمت و توجه بر روی جزییات هستم. جزییاتی همچون جوخه‌ای از Rebel ها- که توسط بازیکنان کنترل می‌شدند- که در حال عبور از جنگل بسیار زیبا رندر شده‌ی  Endor بودند پیش از آنکه با جوخه‌ای از Stroomtrooper ها- که توسط بازیکنان کنترل می‌شدند- برخورد کنند . در حین این دموی کوتاه ما شاهد Speeder Bike،AT-ATو AT-STهایی بودیم که نیروهای زمینی مجهز به اسلحه‌ی Blaster و راکت لانچر را قلع‌وقمع می‌کردند.اما بااین‌وجود ما هیچ‌گونه وسیله نقلیه‌ای ندیدیم که به دست خود بازیکنان کنترل شود که این امر اندکی ناامیدکننده است با توصیف اینکه اکثر قریب به‌اتفاق هایپ این بازی به نظر می‌رسید که پیرامون همین مکانیک بوده است.شرکت DICE درباره‌ی مکانیزم وسایل نقلیه و اینکه بازی چگونه با این وسایل نقلیه تطابق پیدا می‌کند واضح نبوده است و سؤالات زیادی در ذهن طرفداران موج میزند.تصور این امر سخت است که باوجود Speeder Bike ها و AT-AT ها و با آزادی عمل حرکتی که آن‌ها در همه جای نقشه دارند نیز، آشوب و سردرگمی‌ای ایجاد نشود.بال شخصه به آقای Bach میگویم که من به‌سختی می‌توانم تصور کنم که بازیکنان چگونه می‌توانند Speeder ها را با چنان سرعت بالایی در لابه‌لای درختان انبوه و متراکم Endor  کنترل کنند؟ آیا Speeder ها محیط ممنوعه‌ی خود را برای حرکت‌دارند یا اینکه مسیری پیش‌فرض برایشان انتخاب می‌شود؟

به ما گفته‌شده است که این حالت (Mode) نیز به نام Walker Assault هست و کارگردان طراح یعنی آقای Niklas Fegraeus این‌گونه توضیح می‌دهد که این Map ــه بخصوص نیز طراحی‌شده است تا صحنه‌های Speeder Bike را از نسخه‌ی Return of the Jedi نیز بازسازی کند و این بار آن حس و حال را در بازی فرابخواند. ازآن‌رو که Battlefront بخش داستانی و Single player Campaign ندارد، در عوض طیفی از مأموریت‌ها و Challenge های دست‌ساز را وعده می‌دهد که- چه در حالت آنلاین و چه آفلاین- حول لحظات کلیدی و به‌یادماندنی از سری فیلم‌های جنگ ستارگان نیز طراحی‌شده است.
Bach می‌گوید که:”صحنه‌هایی همچون این می‌باشند که به بازی اعتبار می‌بخشد و حس اصالت بازی نسبت به فرنچایز را محترم می‌شمارد…ما نمی‌توانیم امیدوار باشیم که بازیکنان دقیقاً همان مبارزات حاضر در فیلم را بازسازی می‌کنند، اما اطمینان می‌دهیم که می‌توانیم ایده و حال هوای آن مبارزات یا مبارزات کناری‌اش را به‌خوبی بازسازی می‌کنیم.”

در حین مبارزات بازیکنان می‌توانند بین زاویه دوربین اول‌شخص و سوم شخص در هرزمانی سوییچ کنند که این قابلیت به بازیکن حق انتخاب بین زاویه دید سنتی این فرنچایز که سوم شخص هست و یا برگزیدن زاویه دید اول‌شخص که در سنت بازی‌های DICE به چشم می‌خورد را، می‌دهد. آقای Fergraeus همچنین اشاره کرد که آن‌ها می‌خواهند که بازیکنان بتوانند تا حدی که ممکن است کاراکترهای خود را شخصی‌سازی کنند. اینکه بتوانند به‌طور آزادانه تجهیزات، اسلحه و قابلیت‌هایی را کاملاً مطابق و مناسب سبک بازی خود انتخاب کنند. به‌طوری‌که به‌ندرت رخ دهد دو گیمر با ویژگی‌های Customize شده‌ی مشابه ببینیم. آقای Bach می‌گوید: “من فکر می‌کنم نژادها (Species) – که از آن‌ها به‌عنوان ایده و طرح کلی شخصی‌سازی در دنیای Star wars نیز یاد می‌کنیم- بالطبع با نوع شخصی‌سازی‌ای که می‌خواهید بر روی کاراکتر خود انجام بدهید، مرتبط است. برفرض مثال شما نمی‌توانید یک شنل صورتی بر دوش Darth Vader قرار دهید. ساختن این نوع شخصی‌سازی و محقق کردن آن نیز بسیار برایمان آسان هست و ممکن است بعضی‌ها بگویند که این کار خیلی جالب می‌شود…اما ما میگوییم که خیر. این کار به‌هیچ‌وجه بویی از اصالت نمی‌برد و همان‌طور که گفتم ما تمام تلاشمان بر ارائه‌ی بازی به اصیل‌ترین شکل ممکن و پایبند بودنش به ریشه‌ی این فرنچایز هست. ما تمام ویژگی‌های بازی، ازجمله قابلیت شخصی‌سازی را بدین شکل که ذکر کردم محدود می‌کنیم.

انتخاب سروکله برای Alien ها یا انتخاب سرهای متفاوت برای نژادهای متفاوت فکر می‌کنیم چیزی هست که مردم می‌خواهند و همچنین برای فرنچایز Star Wars درست به نظر می‌رسد و خیلی کارهای متفاوت دیگری هست که می‌توانید انجام دهید. ما می‌خواهیم که خیلی بر این امر تأکید و پافشاری کنیم که  می‌خواهیم از ریشه، تاریخچه و میراث Star Wars محافظت کنیم.”
آقای Feragraeus همچنین قابلیت Two Player Local Split Screen را تائید کرد (برای عزیزانی که با این مود آشنایی ندارند باید بگویم که این یعنی دو نفر کنار همدیگر بازی کنند با تصویر نصف)، قابلیتی که طرفداران قدیمی و پر و پا قرص Battlefront  را بسیار مسرور می‌کند، هرچند که موقعیت‌های بیشتری برای مبارزاتی بس عظیم‌تر به چشم می‌خورد.

اقای Bach اینگونه به من گفت که :”ما طیف وسیعی از مود های مختلف خواهیم داشت که ظرفیت Player متفاوتی دارند.بنابراین ما از مود های کوچک پیش می رویم تا به مود های بزرگتر برسیم که در نهایت ظرفیت آنها ۴۰ player می باشد.ازآن رو که تمام Map هایی که تاکنون معرفی شده اند نیز بر سطح سیارات شکل گرفته اند،پس به نظر نمیرسد که خبری از نبرد های فضایی با مقیاسی بزرگ باشد.هر چند DICE ذکر کرده است که نبرد هوایی بین Tie Fighter ها و X –Wing ها حظور خواهد داشت.درست مثل همان نبردی که یک نیم نگاه به آن در حین دمو داشتیم.نبردی هوایی  که بالای سقف و پوششی از شاخ و برگ درختان جنگل Endor به راه بود…نبردی بر روی نبردی دیگر”
همچنین در حین دمو این نکته فاش شد که سیاره ی کویر مانندِ Jakku که آقای JJ Abrams هم پیش از این اعلام کرده بود که این سیاره در قسمت هفتم این فرنچایز خواهد بود نیز،تمرکز اصلی یکی از DLC پک های Battlefront می باشد که برای هر کسی که بازی را خریداری کند مجانی خواهد بود. آقای Fergraeus میگوید که این DLC در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۵ در دسترس گیمرها و در ۱ دسامبر در دسترس کسانی که بازی را پیش خرید کرده اند خواهد بود و این در حالی است که قسمت هفتم این فرنچایز یعنی The Force Awakens در تاریخ ۱۸ دسامبر به روی پرده ی سینماها می رود.
Bach می گوید :”سیاره ی Jakku بسیار جذاب است زیرا چیزی که شما در قسمت هفتم این سری می بینید ، نتیجه ی نبرد Jakku خواهد بود..نبردی که شما نتوانسته اید تجربه اش کنید.شما فقط می توانید عواقب و پس آیند این نبرد را مشاهده کنید..اما در Star Wars Battlefront شما می توانید در این نبرد باشید و در واقع آن را بازی کنید.. و اگر از نظر خط زمانی این فرنچایز بگوییم، این نبرد درست پس از اپیزود Return of the Jedi شکل میگیرد ”
به غیر از سیاره های Hoth..Jakku..Tattoine و Endor شرکت DICE اشاره کرده است کهMap های دیگری خواهد بود که بر روی سیاره Sullust می باشد – سیاره ی بزرگی که قبلا خیلی به ان توجه نشده بود و کند و کاشی در باب آن انجام نشد.

[jwplayer mediaid=”218393″]

 دانلود با کیفیت SDدانلود با کیفیت HD

اما آقای Bach نمی گوید که ایا DLC های دیگری که از فیلم الهام گرفته اند ، پس از لانچ بازی عرضه خواهند شد یا خیر.چیز های دیگری هم هست که DICE هنوز در رابطه با آنها صحبت نمی کند از جمله سیستمی که در مواقعی بعضی بازیکن ها می توانند Darth Vader ،Boba Fett و قهرمان ها و آدم بد های دیگری را در میدان نبرد کنترل کنند و یا اینکه بازیکنان چگونه می توانند وسایل نقلیه ی سمبولیکی را همچون  Falcon  – که در انتهای تریلر جدید بازی نگاه کوچکی به آن شد – آزاد کنند.
همچنینی آقای Bach  در رابطه با سیستم Kill گرفتن و Nemesis یا Killstreak bonuses که من پس از مشاهده ی بخشی از گیم پلی بازی یک گیــمر که تک تک دشمنان را به لقاء الله میفرستاد نیز، صحبتی نمیکند.(هر چند وی در موقعیتی افزود که واقعا حیف می باشد که به جای لذت بردن از جلوه های بصری و نوآوری ها و محیط زیبای بازی که در دمو به نمایش درآمده، حواسمان به رفرنس های عددی و سیستم Killstreak باشد، ما هنوز وقت برای کار کردن و رساندن این سیستم به حد اعلی وقت داریم ) با این وجود وی خیلی نسبت به آینده ی این بازی مشتاق و خوش بین است و تا کنون که طرفداران نظراتشان مثبت بوده و از عملکرد DICE راضی بوده اند، آن هم با احتساب اینکه  ما از نحوه ی اجرای بازی و سیستم های آن تا به امروز اطلاعات خیلی کمی داریم.
آقای  Bach تایید میکند که : ” گسترش دادن دنیای بازی و قدم گذاشتن در دنیایی ناشناس که باید تمام اصالت خود را نسبت به فرنچایز حفظ کند و اینکه سعی میکنیم تا با LucasFilm از پس اینکار بر بیاییم نیز همه و همه هیجان انگیز و جذاب می باشد ”
این بازی همچنین یک دورنمای بسیار شجاعانه و بی پروا می باشد از آن رو که بازی Battlefront درست اندکی قبل از اکــران یکی از مورد انتظار ترین دنباله های چند گانه ی فرنچایز Star Wars  و اپیزودی که طرفداران مدت ها برای آن انتظار کشیده اند ، لانچ می شود. هرچند که الان خیلی زود می باشد تا قضاوت کنیم که آیا DICE موفق شده است یا خیر، ما باید در ابتدا عیناٌ آن وسایل نقلیه و دیگر وعده های DICE را از نزدیک و در بازی مشاهده کنیم.
واقعا مسرت بخش و امیدوار کننده است که تلاش تیم سازنده را در حفظ ریشه ها و نگاه کلی Star Wars ببینیم و اینکه آنها چقدر سعی در ساخت عنوانی کاملا وفادار به  این فرنچایز اصیل دارند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا
نبرد ستارگان | اولین نگاه به Star Wars Battlefront - گیمفا