آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا

آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم

محمد صادق شجاعی
۱۵:۰۰ ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا

عوامل متفاوتی از جمله گرافیک، داستان و گیم پلی در محبوبیت یک بازی تاثیر دارند. اما نمی توان نقش رازها، مکان های مخفی و Easter Eggها را نادیده گرفت؛ مواردی که به کاوش در محیط ها معنا می بخشد. چه حسی به شما دست می دهد، زمانی که رازی ناشناخته را کشف می کنید؟ در این سری مقالات، یک هزار مورد ناگفته جمع آوری شده، در قسمت های متعدد ارائه می شوند.

    1. زمانی که Harmonix ساخت Rock Band Network ( با استفاده از این ویژگی گروه های موسیقی می توانند موسیقی را وارد بازی های سری کنند ) را شروع کرد، با اسم رمز Rock Band: Nickelback شناخته می شد، زیرا استودیو تصور می کرد، هیجکس به این طرح اهمیت نداده، و منتشر نخواهد شد.

     

     

    1. در مقطعی، قرار بود Tekken دارای شخصیت اضافه به نام Sake باشد. او یک ماهی بود که بر روی زمین می افتاد و شکست می خورد.

     

     

    1. Metal Gear Rising قرار بود با محوریت نینجایی سایبورگ باشد اما در نهایت از Raiden استفاده شد.

     

     

    1. صورت Solid Snake در ابتدا براساس Christopher Walken طراحی شده بود.

     

     

    1. Visceral سازنده عنوان Dead Space 2، برای پر کردن دنیای بازی با تبلیغات سازگار و باورپذیر، بیش از ۲۰ برند بوجود آورد.

     

     

    1. بسیاری تصور می کنند که Dr Robotnik کاریکاتور رئیس جمهور آمریکا Teddy Roosevelt است.

     

     

    1. LA Noire در ابتدا دارای ۱۱ ماموریت Fraud Desk بود، اما به این دلیل که حجم بازی بیشتر از فضای دیسک بلو-ری بود، این بخش حذف شد.

     

     

    1. Mickey Mouse و Donald Duck ستاره های اولیه Kingdom Hearts بودند. اما Sora جای آن ها را گرفت. لباس او شبیه به Mickey است.

     

     

    1. George A Romero، پدر فیلم های مدرن زامبی محور، چندین تبلیغ برای Resident Evil 2 ساخته، و اولین انتخاب برای کارگردانی فیلم بود. منشی اش تمام سری را بازی کرده، و او یادداشت برمی داشت.

     

     

    1. در Batman: Arkham Origins می توانید پرونده قتلی را در Crime Alley بررسی کنید. زمانی که پرونده را حل کردید، بدن های پدر و مادر Bruce ، Thomas و Martha Wayne برای ثانیه ای ظاهر می شوند.

     

     

    1. در دوره ای بازیسازان ژاپنی، برای جلوگیری از دزدیدن ایده شان توسط دیگر استودیوها، و درخواست پول بیشتر در قبال مشهور شدن، از نام های مستعار استفاده می کردند. به همین دلیل دقیقا مشخص نیست چه کسی Castlevania را ساخته است.

     

     

    1. در پایان Final Fantasy X، شخصیت Yuna هیچگاه به Tidus نگفت که او را دوست دارد – در نسخه ژاپنی، تنها می گوید که متشکر است.

     

     

    1. اکثر پرونده های LANoire براساس جرائم واقعی در دهه ۱۹۴۰ هستند.

     

     

    1. GTA : Vice City دارای یک Easter egg است که پشت پنجره ای مخفی شده. با پریدن به بیرون از پنجره آن را مشاهده می کنید.

     

     

    1. در نسخه PS2 عنوان GTA: Vice City Stories، می توانید به همین اتاق برسید. با این تفاوت که تخم متعلق به ماهیخوار کوچکی است.

     

     

    1. در ابتدا قرار بود Dead Rising دنباله ای برای عنوان hack and slash گلادیاتوری Shadow Of Rome باشد. فروشگاه Ned’s Knicknackery دارای سلاح هایی مربوط به این پروژه لغو شده است.

     

     

    1. می توانید “سر مرد دفن شده” بر روی جلد Far Cry 3 را در بازی پیدا کنید.

     

     

    1. در روند ساخت Bioshock Infinite، شهر Rapture با ظاهر رنسانس، که به دلیل معرفی Assassin’s Creed II رد شده بود، دوباره بررسی شد.

     

     

    1. Xenogears در ابتدا ایده ای برای Final Fantasy VII بود.

     

     

    1. Mass Effect 2، تقریبا در تمامی کات سین ها Legion دارای دیالوگ استفاده نشده است. می توان برداشت کرد که او قرار بوده زودتر در بازی ظاهر شود.

     

     

    1. Destiny برای اولین بار در پوستری مربوط به عنوان Halo: ODST ( محصول ۲۰۰۹ و منتشر شده بر روی Xbox 360 ) به نمایش درآمد. این پوستر سیاره زمین، کره ای سفید که نماد Traveler بوده، و شعار “Destiny Awaits” را به نمایش می گذارد.

     

     

    1. تروفی Live With The Hot Ones از عنوان Dead Space، به جمله ای نامفهوم در مرام نامه EA اشاره دارد. هیچکس نمی داند معنایش چیست.

     

     

    1. Mercer Frey، رئیس Thieves Guild در The Elder Scrolls V: Skyrim، توسط صداپیشه Garrett در Thief صداگذاری شده است.

     

    1. Psychonauts براساس مرحله ای حذف شده از عنوان قبلی Double Fine game به نام Full Throttle ساخته شده است.

     

     

    1. در Brutal Legend، آیکون ذخیره در روزهای مختلف به یاد ستارگان مرحوم راک تغییر می کنند. صاعقه به یاد Bon Scott خواننده AC/DC، نماد RR به یاد Randy Rhoads گیتاریست Ozzy Osbourne، و سکه ده سنتی به یاد ‘Dimebag’ Darrel گیتاریست

     

     

    1. Elizabeth در Bioshock Infinite، شکافی به یک سینما باز می کند که فیلم La Revenge du Jedi را نمایش می دهد. نام اولیه The Return of The Jedi.

     

     

    1. در Assassin’s Creed III، می توانید بوقلمونی پیدا کنید، که به دنبال شما می آید. اگر کد Konami را وارد کنید، به عنوان کلاه، آن را بر سر می گذارد.

     

     

    1. در TES IV: Oblivion، دیالوگ ویرایش نشده ای از شخصیت Aurelinwae وجود دارد، که در آن بازیگر می گوید، ” wait a minute, let me do that one again” ( دارای اشتباه گرامری )

     

     

    1. Resident Evil در ابتدا دارای دو شخصیت اضافه بود: یک سایبورگ به نام Gelzer و شخصیت Dewey شبیه به Eddie Murphy.

     

     

    1. Insomniac دارای یک Snowbeast Award برای بدترین ویژگی، در تمامی عناوینی که عرضه کرده، می باشد. این نام براساس دشمنی انتخاب شده، که از روی شتاب زدگی در Ratchet & Clank 2 ساخته، و با وجود دشوار بودن شکست آن به نسخه نهایی اضافه شد.

     

     

    1. نام Ico، بازی با عبارت “بزن بریم” به زبان ژاپنی است.

     

     

    1. تنها دلیل قهرمان بودن Lightning در Final Fantasy XIII انتشار تریلری است، که او را در این قالب قرار داده. سابقا قرار بود Vanille قهرمان باشد.

     

     

    1. در TES V: Skyrim، زمانی که یک اژدها را شکست می دهید و بقایای آن به خاکستر تبدیل می شود، اثرش را می توانید در نقشه جهان، که تنها یک دورنما از این جهان است، را مشاهده کنید. بود.

     

     

    1. ماشین های Fallout از روی طرح های واقعی فورد مربوط به ۱۹۵۸ مدل سازی شده اند.

     

     

    1. Dishonored اشاره ای دارد به Portal: در دو سمت دیواری، دو بیضی رنگ شده، با نوشته ای مبنی بر استفاده از این دو برای جا به جایی در فواصل دور.

     

     

    1. The Illusive Man قرار بود یک باس فایت در Mass Effect 3 باشد، اما در نهایت به هیولایی برای ترساندن Shepard بدل شد.

     

     

    1. مرحله White House در عنوان Hitman: Blood Money، اگر کیف خاصی را سه بار در آتش بیاندازید، تمامی تکاوران به صف شده، و خواهند رقصید.

     

     

    1. در مراحل اولیه ساخت GTA III ،سیاهی لکشرها ( NPCها ) کودک نیز وجود داشت.

     

     

    1. زمزمه هایی که در هنگام استفاده از Possession Vigor، مربوط به عنوان Bioshock Infinite، شنیده می شود بخش های از نمایش رومئو و جولیت می باشند.

     

     

    1. سری Resident Evil دارای اشاراتی به آلبوم Made In Heaven از Queen است. همچنین کاور این آلبوم بر روی لباس دوم Chris Redfield نیز وجود دارد.

     

     

    1. موسیقی افسانه ای Guitar Hero III به نام Through The Fire And The Flames که توسط DragonForce شده، پس از انتشار بازی از ۲۰۰۰ دانلود، در عرض یک هفته به ۳۸۰۰۰ دانلود رسید.

     

     

    1. Zangief، کشتی گیر روس در عنوان Street Fighter، در ابتدا Vodka Garbolski نام داشت.

     

     

    1. Guitar Hero: Aerosmith بیشتر از تمامی آلبوم های گروه کسب درآمد کرده است.

     

     

    1. در یک کات سین مربوط به عنوان Final Fantasy XIII-2، چند پیام مخفی وجود دارد، که “برای ژاپن دعا کنید” خوانده می شوند. این موضوع به زلزله ای که در زمان ساخت بازی در ژاپن اتفاق افتاد، اشاره دارد.

     

     

    1. Ellen McLain بازیگر GlaDOS در فیلم Pacific Rim حضور داشت. زیرا Guillermo Del طرفدار او بوده، و از Valve اجازه استفاده از او را گرفت.

     

     

    1. در روند ساخت inFamous، سازنده بازی Sucker Punch فردی را استخدام کرده، که مطمئن شود تمامی شهر قابل صعود است.

     

     

    1. زمانی که Naughty Dog اولین Crash Bandicoot را به Sony Japan نشان داد، آن ها این شخصیت را رد کردند. در وقت استراحت ۱۵ دقیقه ای، طراح استودیو تغییراتی ایجاد کرد، که باعث شد نظر Sony Japan تغییر کند.

     

     

    1. زمانی Insomniac شروع به کار کرد، تنها موسس و مدیر عامل Ted Price در آن حضور داشت. او با بررسی افزونگی گذران زندگی می کرد. قبل از این کار مدتی به فروش لوازم پزشکی مشغول بوده است.

     

    1. Mafia II دارای تعدادی زیادی مجله واقعی است. با این وجود، از لحاظ زمانی، مجله دو سال بعد از اتفاقات بازی شروع به چاپ کرده است.

     

     

    1. Altaïr قرار بود لهجه ای مربوط به خاورمیانه داشته باشد، و Philip Shahbaz یک بار به صورت آزمایشی با لهجه گویندگی کرده بود، اما در آخرین لحظات این تصمیم تغییر کرد.

     

     

    1. در Hitman: Blood Money صندوقی با این توصیف وجود دارد، ” Allan، لطفا جزئیات اضافه کنید”. این موضوع اشاره دارد به Allan Hansen، طراح سه بعدی سابق

     

     

    1. Deadly Premonition رکورد گینس “متضاد ترین عنوان ترس و بقا” را به دلیل نمرات نقد متفاوتش دریافت کرده است.

     

     

    1. نقشه Just Cause 2، حدود ۱۳۳ برابر بزرگتر از GTA III است.

     

     

    1. با وجود تمایل Wesker به بازگشت، Masachika Kawata تهیه کننده RE5 اعلام کرده بود، که مرگ او در انتهای نسخه پنجم در آتشفشان، قطعی است.

     

     

    1. Jak 3 حاوی پیامی مخفی به Morgan، یکی از سگ های واقعی N@ughty Dog که در طول ساخت بازی مرده بود، می باشد.

     

     

    1. Capcom در ایلات متحده عنوان Resident Evil 2 را دشوارتر کرده بود، تا مانعی برای کسب سود اجاره دهندگان بازی ایجاد کند.

     

     

    1. Ape Escape محصول ۱۹۹۹، اولین عنوان PS1 بود که از کنترل های دوگانه DualShock استفاده می کرد.

     

     

    1. به عنوان بخشی از تبلیغات Burnout 2: Point OfImpact، کمپانی Acclaim ناشر بازی، وعده داده که در روز انتشار به هرگونه جریمه سرعتی پاداش خواهد داد. دولت بریتانیا از این بابت ناراضی بوده، و اعلام کرد که: ” ما نمی توانیم از چیزی که مردم را به شکستن قانون و انجام اعمال خطرناک تشویق می کند، چشم پوشی کنیم.

     

     

    1. Onimusha براساس طرحی لغو شده از Resident Evil به نام Sengoku Biohazard ساخته شده است. قرار بود که بازی اصلی در ژاپن باستان بازسازی شده، و به جای STARS، نینجاها حضور داشته باشند.

     

     

    1. Meryl در MGS قرار بود شخصیت خردسال، و الهام گرفته از Natalie Portman در Leon باشد. اما به این دلیل که یک کودک نمی تواند اسلحه Desert Eagle را حمل و استفاده کند، این تصمیم تغییر کرد.

     

     

    1. Travis Touchdown از No More Heroes براساس Johnny Knoxville طراحی شده است. این موضوع توسط کارگردان بازی، Suda 51 تایید شده.

     

     

    1. اگر با اسنایپر در GTA : Vice City به ماه شلیک کنید، تغییر اندازه خواهد داد.

     

     

    1. Sony در ابتدا Tokyo Tsushin Kogyo نام داشت. زمانی نام Sony انتخاب شد که این کمپانی وارد بازار غرب شد. این نام ترکیبی از واژه لاتین Sonus ( به معنای صدا، که فعالیت کمپانی در زمینه محصولات رادیویی را نشان می دهد ) و اصطلاح آمریکایی Sonny (به معنای فرزند جان ) می باشد.

     

     

    1. در پوستر انتشار The Last Of Us به اشتباه شماره تلفنی نامربوط درج شده بود.

     

     

    1. The RYNO V در Ratchet & Clank: A Crack In Time، زمانی که شلیک می کند، اورتور ۱۸۱۲ چایکوسفکی را می نوازد.

     

     

    1. The RYNO VII در Ratchet & Clank: Nexus، زمانی که شلیک می کند، Night On Bald Mountain اثر موسور گسکی را می نوازد.

     

     

    1. Axl Rose خواننده Guns ‘N’ Roses، با Activision قراردادی امضا کرده که بدون اشاره به Slash ( گیتاریست ) از آهنگ Welcome To The Jungle در Guitar Hero III استفاده کند. زمانی که Slash با دیگر اعضای گروهش، Velvet Revolver، در این عنوان حضور پیدا کردند، Axl Rose تلاش کرد، به دلیل نقض قرارداد از این ناشر شکایت کند.

     

     

    1. Carol Shaw اولین طراح مونث بازی های ویدیویی بوده، و در سال ۱۹۷۹ بازی ۳D Tic-Tac-Toe را برای Atari 2600 ساخت.

     

     

    1. در طرح های اولیه GTA IV دارای زنی شش انگشتی بود. اما این شخصیت در نسخه نهایی وجود ندارد.

     

     

    1. نسخه اول Dead Space از انجین مشابه ۰۰۷: From Russia with Love استفاده می کند.

     

     

    1. Metal Gear Solid 2 دارای کشتی غرق شده است. Raiden در اصل Jack، و همسرش Rosemary نام دارند. همانند شخصیت های اصلی فیلم

     

     

    1. GTA : San Andreas قرار بود قبل از GTA V دارای چندین شخصیت قابل کنترل باشد، اما کنسول ها به اندازه کافی قوی نبودند.

     

     

    1. Marc Ecko’s Getting Up: Contents Under Pressure در استرالیا ممنوع است، زیرا دستور العمل هایی برای گرافیتی ارائه کرده، و مردم را به این عمل تشویق می کند.

     

     

    1. Hideo Kojima در اولین بازی ویدیویی اش دستیار کارگردان بوده است. این عنوان Penguin Adventure از محصولات Konami در سال ۱۹۸۶ می باشد.

     

    1. برخی از سربازان که در ساخت Medal Of Honor: Warfighter مشاوره داده اند، توسط وزارت دفاع ایلات متحده مورد بازجویی قرار گرفتند. زیرا تصور می کردند اطلاعات طبقه بندی شده ماموریت ها را لو داده باشند.

     

     

    1. در Max Payne 2 یادبودی مخفی از Miika Forsell، یکی از بازیسازان که در طی روند تولید فوت شده بود، وجود دارد.

     

     

    1. Neil Druckmann برای تجربه King’s Quest به صورت فردی انگلیسی یاد گرفت.

     

     

    1. Kojima پس از مشاهده The Replacement Killers در سینما، Harry Gregson Williams را به عنوان آهنگساز MGS2 انتخاب کرد. تنها دلیلی که او این فیلم را مشاهده کرد، این است که صف Saving Private Ryan بیش از اندازه طولانی بود.

     

     

    1. PS4 سریعترین فروش را در تاریخ کنسول ها دارد. فروش ۱ میلیون دستگاه در عرض ۲۴ ساعت.

     

     

    1. در طول این مدت Sony مبلغ ۴۶۱۸.۰۵ دلار بر ثانیه کسب درآمدکرد.

     

     

    1. چندین بار به Carcer City، لوکیشن Manhunt، در بازی های GTA اشاره شده است.

     

     

    1. یکی از عناوین PS2، باعث شد Sony به دادگاه کشیده شود.

     

     

    1. در هنگام استفاده از نارنجک نگه دارنده، به دلیل وجود گلیچ، می توانید Arkham City را ترک کرده، و بر فراز تمام Gotham پرواز کنید. این شهر به صورت کامل با ماشین مدل سازی شده، اما نمی توانید فرود بیایید.

     

     

    1. Niko Bellic از GTA IV براساس شخصیت Sasha در فیلم Behind Enemy Lines طراحی شده است. به بازیگر این نقش، Vladimir Mashkov پیشنهاد داده شد که در بازی اصل حضور داشته باشد.

     

     

    1. در طراحی های اولیه، Sonic The Hedgehog دارای همسری انسان به نام Madonna بود.

     

     

    1. در سری Call Of Duty می توانید دو بار Private Ryan را نجات دهید. در World At War و Ghosts

     

     

    1. Med-X از Fallout 3، در ابتدا مورفین نام داشت، اما به دلیل مشکلات رده بندی سنی، این نام تغییر کرد.

     

     

    1. Kojima می خواست Beauty And the Best Unit به شکلی دیگر باشد. اما با مخالفت Yoji Shinkawa، طراح شخصیت ها، این تصمیم عملی نشد.

     

     

    1. نسخه اول Tomb Raider توسط یک تیم شش نفره ساخته شد.

     

     

    1. زمان مبارزه Sephiroth با Cloud در Final Fantasy VII، او تنها ۱HP دارد و با هر حرکتی کشته می شود.

     

     

    1. پلاسمید تلپورت از Bioshock حذف شد. زیرا با استفاده از آن بازیکنان می توانستند بازی را از بین ببرند. بعدها یک پلاسمید تلپورت بی ثبات در Bioshock 2 ظاهر شد، اما هر بار که سعی می کنید آن را بردارید، جا به جامی شد.

     

     

    1. میهن پرستان مکانیکی در Bioshock Infinite، براساس عروسکی چینی با صورت شکسته که در کودکی باعث ترس Ken Levine بود، طراحی شده اند.

     

     

    1. بازوکا اتمی Fat Man در عنوان Fallout 3 براساس M-29 Davy Crockett Weapon System طراحی شده است. این اسلحه واقعی در دهه ۱۹۵۰ ساخته شده، و در MGS3 نیز وجود دارد.

     

     

    اکثر شخصیت های کلاسیک Street Fighter از انسان های واقعی الهام گرفته شده اند، از جمله:

     

     

     

    1. Ryu از استاد کاراته Masutatsu Oyama الهام گرفته شده.

     

     

    1. Joe از ورزشکار کیک بوکس و بازیگر Joe Lewis الهام گرفته شده.

     

     

    1. Eagle ترکیب یک شخصیت Fists Of Fury، و Freddy Mercury از Queen است.

     

     

    1. M Bison تقریبا یک کپی از شخصیت شرور Yasonori Koto در فیلم Tokyo: The Last Megalopolis می باشد.

     

     

    1. DeeJay براساس Billy Blanks طراحی شده.

     

    1. Fei Long همان Bruce Lee است.

     

     

    1. Hugo از روی کشتی گیر مشهور Andre The Giant الگو برداری شده است.

     

     

    1. منبع الهام Alex، کشتی گیر Hulk Hogan است.

     

     

    1. Balrog براساس Mike Tyson طراحی شده است.

ادامه دارد…

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت سوم - گیمفا