به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا

به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید

فرنود محبوبی
۱۲:۳۴ ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا

ستاره ۳۸ ساله عناوین The Last of Us و Middle-earth: Shadow of Mordor در این مقاله در مورد موقعیتی که در آن قرار دارد و دوست دارد که در آینده قرار بگیرد، صحبت می کند.Troy Baker با این جمله صحبت هایش را شروع می کند :” خیلی وقت پیش یکی از دوستانم به من گفت ‘ زندگی مثل یک صندلی سه پایه است. زندگی خصوصیات، زندگی حرفه ایت و زندگی معنویت. اگر یکی از این سه پایه ها بشکند، آن موقع است که دیگر نمی توانی درست بشینی.'” ادامه مطلب را از دست ندهید…

 

تروی این نکته را آویزه گوش خود کرده است و از طرفی دیگر سرنوشت همیشه طرف خوب را برای یکی از معروف ترین صداپیشگان دنیایی گیم نشان داده است. Baker  سال ها است که در این صحنه حضور دارد ولی بر عهده گرفتن نقش های اصلی همچون بوکر در BioShock Infinite، جوکر در Batman: Arkham Origins  و کاراکتر Joel بازی The Last of Us بسیار به مشهور شدنش کمک کرد. تنها در سال ۲۰۱۴، در بیشتر از ده بازی حضور داشت که بخشی اعظمی از این بازی ها جزو عناوین AAA قرار می گرفت. با توجه به آینده نیز،  قرار است که Baker صدای خود را  در قالب کاراکتر های مهمی  در بازی هایی مثل Batman: Arkham Knight, Uncharted 4: A Thief’s End و Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain قرار دهد.

چنین درجه ای از موفقیت یک چیز را برای او تضمین می کند: تا دیر وقت بیدار ماندن و صبح زود بلند شدن. با توجه به حرف های خودش، او بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت در روز را برای کار کردن، جواب دادن به ایمیل ها، مکالمات کاری و تلاش برای پیش بردن پروژه صرف می کند. در آن ساعت های خالی هم اختصاص به زندگی شخصی خود داده است. بیرون رفتن با همسرش، تمرین در باشگاه، تفریح، غذا خوردن و خوابیدن!

“من عاشق این هستم که به سمت موفقیت گام های بلند و سریع بردارم  و این یکی از دلایلی است که این صنعت را دوست دارم. یک جورایی تلاش می کنم تا از موقعیتی که پیش آمده نهایت استفاده را کنم.”

جهش او به سمت شهرت  به صورت یک دویدن عادی نبوده بلکه او همچون یک دونده مارتون به سمتش می دود.

 

troy suit

موفقیت غیر قابل پیشبینی SHADOW OF MORDOR

۲۰۱۴ سال خوبی برای Troy Baker بود. به عنوان یک سرباز در Call of Duty: Advanced Warfare صدا پیشگی کرد، شخصیت منفی  Far Cry 4 را  به یک دیوانه کامل تبدیل کرد و به عنوان یک قهرمان در Infamous: Second Son حضور پیدا کرد. نمیشود در اینجا یادی از  Middle-earth: Shadow of Mordor یکی از عناوین تحسین شده توسط منتقدان نکنیم، عنوانی که درش بیکر استعداد خود را در نقش قهرمان بازی Talion، به همگان نشان داد.

هنگامی که Shadow of Mordor عرضه شد، به سرعت درخشید اما یک جورایی برای Baker یک قمار به حساب می آمد چون ممکن بود یک لکه ننگ در سابقه کاریش ایجاد کند. نه به خاطر اینکه فرانچایز تا آن موقع نتوانسته بود خیلی موفق ظاهر شود بلکه به خاطر اینکه عنوانی جدید و نو در سری Lord of The Rings  بود.  Shadow of Mordor در بسیاری از جهات با عناوین گذشته فرق داشت، دیگر آن شخصیت های مورد علاقه طرفداران درش دیده نمی شد.نه گاندالوفی و یا حتی فرودو. تنها فرد شناخته شده تر بازی Gollum بود! همین تازگی، چالشی بود که بیش از همه باعث هیجان زدگی Baker شد و او را مجاب کرد تا این ریسک را بپذیرد.

” اگر بخواهید تنها در مسائلی که مطمئن هستید شرط بندی کنید، مطمئنا زندگیتان خیلی جذاب نخواهد بود. من عاشق قبول کردن انواع ریسک هستم. دوست دارم چیزهایی را پیدا کنم تا پشتش قرار بگیرم و باورش کنم و عاشق افرادی که با اجازه دادن به من برای همکاری، باعث ایجاد انگیزه در من می شوند تا مشغول به کار شوم.”

بیکر هر نقشی را که بر عهده گرفته است، همیشه بر روی چند نکته پافشاری کرده: چالش، درگیر شدن، هیجان موجود در کار کردن برای یک پروژه و کار تیمی. او به بازی های دیگر نیز اشاره کرد، از جمله بازی استودیو Sucker Punch  یعنی Infamous: Second Son، که خوب عمل کرد ولی Baker انتظار چیز بهتری داشت.

“Sucker Punch از آن استودیو هایی است که دوست دارد خودش را درگیر کند و همه چیز را به هم بریزد. دوست داشتم ببینم بازی بهتر عمل کرده است چون خیلی بر روی این عنوان کار کرده بودیم و بهش افتخار می کردیم. احساس می کنم تعداد پلیر های اینگونه بازی ها باید به تعداد بازیکن های  Call of Duty و World of Warcraft برسد چون بازی است که همه باید آن را انجام دهند.”

اسم از Call of Duty آمد، نسخه جدید بازی، عنوانی بود  که در سال ۲۰۱۴  Baker درش حضور داشت. Call of Duty: Advanced Warfare – با بازی ستاره مشهور هالیوودی Kevin Spacey – یکی از پرفروش ترین بازی های ۲۰۱۴ به حساب می آید.

با اینکه Shadow of Mordor نتوانست در کنار بازی هایی مثل Destiny, Madden NFL 15 و Super Smash Bros در لیست پرفروش ها قرار بگیرد ولی دل خیلی از منتقدین را بدست آورد. به عنوان بهترین بازی ماجراجویی اکشن در Game Awards شناخته شد، هشت جایزه در DICE دریافت کرد و در بسیاری از جشنوارهای  دیگر توانست لقب بهترین بازی سال را به دست آورد. بیشتر منتقدان و گیمر ها به ستایش قابلیت nemesis پرداختند چون یک داستان غیر خطی تمام نشدنی را برای بازیکن به وجود می آورد.

” عاملی که باعث می شود یک بازی برای من خاص جلوه کند، چه از نظر کسی که بر روی تولید آن کار نقش دارد  یا کسی که بازی را انجام می دهد، این است که به گیمر این فرصت داده شود تا بتواند داستان خودش را ایجاد کند. حرف هایی که همیشه درمورد این عنوان بین افراد رد و بدل می شد درباره این بود که چگونه از آن هایی که کاراکترشان را کشته است، انتقام بگیرند.”

“Shadow of Mordor بازی بود که باعث شد به سال قبل واقعا افتخار کنم. نه تنها به تیم – تیمی که از تعدادی کمی تشکیل شده بود ولی بازی بزرگی ساختند- بلکه به خاطر اینکه به ما این اطمینان را داد که هنوز هم نیاز گیمر ها را میشناسیم. به گیمر ها باید یک جهان داده شود تا هر چه می خواهند انجام دهند.”

infamous second son

در Second Son, بیکر نقش Delsin Rowe را بر عهده داشت ولی این اولین کاراکتری از Infamous نیست که قرار بود نقشش را داشته باشد. او برای صداپیشگی Cole در Infamous 2 نیز انتخاب شده بود ولی به خاطر مریضی و تبی که داشت نتوانست در تست اولیه خوب اجرا کند، به همین دلیل بیکر را قبول نکردند. اما سرنوشت طوری رقم خورد تا تروی بیکر در inFamous Second Son حضور پیدا کند.

 

 

کاراکتر های باور پذیر

Baker خودش را بازیگری نمی داند که فقط روی صحنه می ایستد و چند خط دیالوگ می خواند. او مطالعه و شناخت شخصیت هایش را به عنوان یک تکلفیت در نظر می گیرد. به این معنی که برای گرفتن انگیزه بهتر با سازندگان شروع به بحت در مورد کاراکتر و کامل کردن آن می کند. بیکر مطالعه بر روی شخصیت ها را با تکمیل پایان نامه در دانشگاه مقایسه می کند.

به عنوان مثال، یکی از شخصیت های آینده وی در Uncharted 4 است. Baker نقش  Sam Drake برادر بزرگتر  Nathan Drake را بر عهده دارد. وقتی که برای منابع مرتبط پیش Josh Scherr نویسنده بازی رفت، Scherr  به وی پیشنهاد داد تا به سمت کتاب ها و مقالات مرتبط به دزدی و غارت برود.

Baker در اینباره تاکید می کند که تحقیق کردن، به خصوص مطالعه، اگر بخواهی یک شخصیت باورپذیر خلق کنی هیچ وقت پایان نمیگیرد. با این حال معتقد است که فکر کردن بیش از حد درمورد شخصیت، باعث صدمه زدن به آن کاراکتر می شود.

“در گذشته یکی از کارگردانان خیلی خوب به من گفت ‘هر موقع خواستی در اجرایت  لحظه ای را به وجود بیاوری، در آن اجرا هیچ چیز نیست که مهم باشد. اجرا نه در  ماشین است، نه  پارکینگ و نه در گریم و مدل مو. بلکه اجرا در واقع همان لحظه است.’ وقتی تلاش می کنی که در آن لحظه باشی و بر روی استیج راه می روی و درمورد چگونگی احساسات کاراکترت فکر میکنی، در واقع در همین حال اصلا متوجه نیستید که در اطراف صحنه چه اتفاقاتی در حال وقوع است به همین دلیل وقتی بازیگران دیگر در حین اجرا بر خلاف انتظارتان عمل می کنند دچار مشکل می شوید.”

troy 40

مشکلاتی که بر سر راه است

در ۱۴ فبریه امسال یکی از کاربران توییتر یک پیام عجیب برای Baker فرستاد:” ممکنه دست از شرکت در ساخت بازی برداری؟ تنها دلیلی که نمی خواهم  Dying Light بازی کنم، به خاطر صدای تو است.”

مسئله اینجاست که Troy Baker اصلا در Dying Light حضور نداشت، بلکه آقای  Roger Craig Smith صداپیشه بازی بود.

بیکر این داستان را تعریف کرد تا به یک نکته اشاره کند. تعداد انگشت شماری از صداپیشگان هستند که به عنوان نماینده یک بازی در فضاهای اجتماعی حضور پیدا میکنند و این ممکنه تبدیل به یک شمشیر دو لبه برایشان شود.

” من عاشق این کار هستم، چون دوست دارم درمورد بازی ها و پروژهایی که درش کار می کنم و بهشان افتخار می کنم، با دیگران صحبت کنم. اما همین کار باعث می شود که همه Troy Baker را بشناسند.Nolan North ، Laura Bailey یا Travis Willingham را بشناسند.”

“مردم شروع به نسبت دادن نقش هایی به ما می کنند در حالی که اصلا درش حضور نداریم. چیزهایی زیادی در IMDb  و Wikipedia من است که به هیچ وجه درش نقشی نداشتم. به خاطر همین باید در حرف ها و رفتار هایمان خیلی دقت کنیم.”

Baker این را متوجه نمی شود که چرا بسیاری از صداپیشگان را تنها با یکی از اجراهایشان یاد می کند. او به Nolan North اشاره می کند که صداپیشگی Nathan Drake از معروفترین کارهایش است. اما تنها شناخت North به عنوان Nathan Drake واقعا بد است، چون واقعا نمیدادند که تجربیات این مرد چقدر گسترده است.

“او یکی از با استعداد ترین افراد این صنعت است. ولی او به عنوان خود نولان هم آدم خوبی است. کسی که بیرون رفتن با او بسیار لذت بخش است. او در همه چیز ماهر است”

“خیلی خنده دار است وقتی از مردم میشنوید که ‘من از صدایش خسته شدم’. نه اصلا این امکان ندارد. در این موقعیت شما فقط از اسم ها خسته شده اید نه از صدایشان. Bradley Cooper  در بسیاری از مواقع در بازی هایش  یکی است. در خیلی از موارد همیشه یک شکل دارد. اما کاراکتر هایش متفاوت هستند.”

با این حال هنوز هم حضور نام های شناخته شده در بازی، برای آن عنوان شهرت زیادی می آورد. بیکر می گوید که وقتی Neil Druckmann از Naughty Dog’ به سراغش آمد سعی کرد که خودش را با شخصیت Sam Drake یکی کند.

“Neil  در ایجاد شخصیت  سم اینگونه فکر می کرد ‘ ما می خواهیم تغییر اساسی در این شخصیت ایجاد کنیم اما باید سریع عمل کنیم چون وقت کم است. آن چیزی که درمورد صدا پیشه اش مطمئن هستیم، این است که باید  Nolan را بشناسد، کسی که بتواند همین الان بیاید اینجا و به همه بگوید که از پس این کار بر می آید. با تمام این موارد باید برویم سراغ Troy Baker.'”

” این تعریف  افتخار بزرگی برایم بود چون موقعیتی برایم ایجاد شد که می توانستم  در ذهن کسی راه حلی برای یک مشکل باشم.”

نهایتا، Baker قادر است زمانی پروژه را کنترل کند که بخشی از آن است، نه وقتی که عرضه شده. او The Last of Us, BioShock Infinite و Batman: Arkham Origins مورد خطاب قرار می دهد، عناوینی که در طول چند ماه پشت سر هم عرضه شدند و تمام آن ها هم تاخیر خوردند. طوفانی از عناوین AAA در راه بود و Baker نیز درست در وسط تمام این بازی ها قرار داشت.

“نمی توانم زمانی که بازی عرضه شد آن را کنترل کنم، چه خوب عمل کند چه مردم دوستش داشته باشند. تنها کاری که می توانم انجام دهم، مسئولیتی که بر عهده دارم است. من به جوایز و تحسین ها یا مقداری فروشی که بازی می کند، اهمیت نمیدم. تنها چیزی که برایم مهم جلوه می کند، این است که با شخصیتم چه کار کنم تا بیشتر با محوریت بازی و تیم ارتباط بر قرار کند و باعث افتخارم شود.”

” چیزی که از مردم می خواهم این است که بیشتر بر روی گیم پلی و شخصیت ها تمرکز کند. نه بازیگرانی که کنترل کاراکتر ها را برعهده دارند.

the last of us0

ملاقات دوباره با The Last of Us به وسیله فیلم آن

“من نمی خواستم این کار را انجام بدم.”

با وجود خواهش طرفداران، Baker نسبت به دادن نقش Joel به کس دیگری برای فیلم The Last of Us پافشاری می کرد. او زمانی که در پشت صحنه بازی های ویدیویی حضور دارد بسیار راضی و خوش حال است.

Baker درباره جوئل بیش از هر شخصیت دیگری که تا به حال نقشش را بر عهده داشته، فکر کرده است. امید دارد که برای این کاراکتر افتخار و احترام بیشتری در آینده به ارمغان بیاورد.

“من جوئل را خیلی دوست دارم و به خاطر همین هم می خواهم به بهترین شکل ممکن ارزشش به همه نشان داده شود. Ashley ( صداپیشه شخصیت Ellie در بازی) همین حس را دارد. این شخصیت ها مثل آدم های واقعی برایمان هستند. ما عاشق آنهاییم.”

وقتی که برای نقش جوئل بازیگر پیدا میشد، Baker تنها یک خواسته داشت: اینکه شخصی پیدا شود که واقعا جوئل را بشناسد و به آن علاقه داشته باشد. اگر هم خدای نکرده این اتفاق بر عکس بیافتد، باز هم برای تروی بیکر خوب تمام می شود زیرا او ثابت کرده است که از پس نقش Joel بهتر از هر کس دیگری بر می آید.

” در این صورت باز هم یک اجرای عالی خواهد بود و یک برداشت متفاوت از کاراکتر جوثل که باعث میشود چیز های جدیدی در موردی Joel بفهمم که قبلا نمی دانستم. حتی اگه بازیگر خوبی نباشد و من تبدیل بشم به تنها کسی خوب می تواند این نقش را بازی کند باز هم برایم خوب تمام می شود.”

“دوست دارم که فیلم موفق شود چون به داستان و به Neil باور دارم. اگر نتوانست که همچون بازی اش تاثیر گذار باشد، این را به من می فهماند که قدرت برخی از بازی های ویدیویی امروزه چقدر بالاست.”

“اگر هم خودم در فیلم حضور داشته باشم به احتمال زیاد نقش کوچکی خواهد بود.  ممکن است همان کسی باشم که بعد از یک درگیری توسط جوئل کشته بشوم.”

troy 20

ترجمه شده از وبسایت polygon

 

کامل شدن یا نابود شدن

آینده Troy Baker در بازی های ویدیویی نامشخص است. حضور وی در  پروژه های تائید شده ای همچون Uncharted 4 و یا نسخه های بعدی فرانچایز هایی مئل Shadow of Mordor مشخص است اما حضورش در عناوین دیگر فعلا در هاله ای از ابهام است.

چیزی که در آینده فعلا برایش مشخص است کار بیشتر در صنعت بازی است. Baker نمی تواند تصور کند یک روزی از این صنعت بیرون برود.

” حتی اگر بخواهم چنین کاری انجام دهم، مطمئنم افرادی پشتم هستند که به خاطر این عملم من را خواهند کشت. یادم میاد در اوایل کارم قرار بود در یک مینی سریال بازی کنم، اما انتخاب نشدم ولی همان موقع با Lou Diamond Phillips آشنا شدم که بعد ها به یکی از بهترین دوستانم تبدیل شد. آن زمان ما بر روی صحنه بودیم و ازش پرسیدم ‘ چه موقع می شود که…’ در همان لحظه حرفم را قطع کرد و خودش ادامه داد’ آن چیزی که ازت دارم می شونم این است که در چه زمانی کارمان به انتها می رسد و دیگر نباید ادامه دهیم و باید بگم که این اتفاق  هیچ وقت نمی افتد. پس اگر چیزی است که واقعا به آن باور داری برو انجامش بده و از پذیرفتن ریسک نترس. آن چیزی را که دوست داری، انجام بدی، همین الان انجامش بده  حتی اگر تو را کامل یا نابود کند.”‘

موفقیت بیکر در چند سال اخیر به او این امکان را داده است تا به دنبال فرصت های جدید بگردد. او به یک شرکت لندنی که ساخت محتوا برای فضای واقعیت افزوده را به عهده دارد پیوسته، تا به ساخت رویا های خودش بپردازد.

“اگر به خودم تنها به عنوان یک بازیگر نگاه کنم، آنجاست که فکر می کنم باید به دنبال چیزی بیشتر باشم. من عاشق این صنعت هستم و بهش باورد دارم چون می خواهم راهی پیدا کنم که همیشه در سیستم فعال باشم.”

به دلیل کار کردن با افرادی همچون  Neil Druckmann، او همیشه به سمت تهیه و کارگردانی کشیده می شود. وی دنبالی شانسی است که به او اجازه این کار را بدهد.

” این تغییری است که دوست دارم در خودم ایجاد کنم، به جای اینکه در جلوی دوربین باشم دوست دارم مدتی پشت دوربین بروم. من همیشه اجرا و بازیگری را دوست داشتم. در این رسانه من واقعا عاشق این کار هستم. اما از طرفی دیگر برایم لذت بخش است که می توانم به کار های دیگر هم سرک بکشم. خیلی جالب است وقتی بتوانی با اساس چیزی کار کنیم و آن ها را با هم ترکیب کنیم. که می داند؟ شاید این فرصت روزی به من داده شود.”

تروی بیکر معتقد است که چشم انداز بازی های امروزی همیشه در حال تغییر است، برخی بر روی گیم پلی تمرکز دارند، برخی بر داستان و تعدادی هم هستند که چیزی بین آن دو را در نظر می گیرند. او امیدوار است که ناشرانی پیدا شود که داستان غنی و شخصیت های با ریشه را با یک تجربه خوب ادغام کند تا بازیکن بتواند به راحتی با بازی همراه شود.

” چیزی مهمتر از توانایی تو در انجام کار ها نیست. تنها چیزی که من اهمیت میدهم این است که چطور من و تیمم بهترین کارمان را انجام دهیم. و همین می تواند کافی باشد.”

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا
به دنبال شهرت بیشتر | Troy Baker از کارها و برنامه هایش می گوید - گیمفا