ایده های نو در صنعت بازی سازی به میدان آمدند
رقابتهای استارتاپ ویکند که از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه در پنج دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، علم و صنعت ایران و شهید بهشتی آغاز شده بود، روز جمعه ۲۲ اسفند ماه به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، مراسم اختتامیه استارتاپ ویکند بازیهای رایانهای روز جمعه ۲۲ اسفندماه با حضور دکتر بهروزمینایی رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای، حسن کریمی قدوسی قائم مقام این بنیاد، دکتر امیرحسین دوایی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت، سیدعلی هزاوه رییس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر غلامرضا جلالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
حسین مزروعی دبیر برگزاری رویداد استارتاپ ویکند بازی گفت: حدود ۹۰نفر در این رویداد ثبتنام کردند و ۱۴نفر از پیشکسوتان صنعت بازیسازی مربی این رویداد بودند که به طور داوطلب در برگزاری این رویداد ما را یاری کردند.
وی ادامه داد: بهروز مینایی، کریمی قدوسی، امیر وهوشی، حسین فقیه خراسانی، سیاوش تفضلی و وحید عبدالهیها داوارن استارتاپ ویکند بودند.
مزروعی افزود: رویداد استارتاپ ویکند بازی همزمان در دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، علم و صنعت ایران و شهید بهشتی آغاز شده بود.
دبیر برگزاری این رویداد یاد آور شد مراسم اختتامیه این رویداد به شکل ویدیو کنفرانس در بین دانشگاههای یاد شده برگزار شد.
استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی در انتهای هفته برگزار شد.
استارتاپ در واقع، شرکت های نوپایی هستند که با یک ایده ساده و اولیه شروع می کنند، بهسرعت رشد می یابند و به درآمدزایی می رسند که از جمله موفق ترین استارتاپ های جهان می توان به گوگل، مایکروسافت و اپل اشاره کرد.
استارتاپ ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می کنند اما برای موفقیت آنها تکنیک های متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات
یه روز خوب میاد که بازی های ایرانی تو صدر جدول بریتانیا قرار میگیره اون روزم راه دوری نیس