خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا

خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت

محمد صادق شجاعی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا

خداحافظ سال ۱۳۹۳ هجری شمسی. چگونه گذشت؟ برای بسیاری سال ۱۳۹۳ یادآور Destiny، The Last of Us Remastered و عناوین بسیاری که تاخیر خورده اند، خواهد بود. هم اکنون که در سال جدید سونی با آغوشی باز به دارندگان کنسول PlayStation خوش آمد می گوید، می توانیم به گذشته برگردیم، و در کنار هم تقویم ۱۳۹۳ را مرور کنیم. تا چه حد سال گذشته را به یاد می آورید؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ماهی مرکب وارد می شود

Octodad

Octodad از زمان عرضه در ۲۳ آوریل بر روی شبکه PSN، توانست راه خود را به سوی قلب همه، از جمله منتقدین باز کند. بله حق با شماست، او بیشتر یک اختاپوس است تا ماهی مرکب، اما صدایش را درنیاورید.

 

 

 

Trials Fusion

Trials، و بازهم Trials

Redlynx می تواند تا مدت ها در سبک عبور از مسیرهای صعب العبور با موتور سیکلت حکمرانی کند. خلاقیت موجود در مراحل Trials Fusion تکرارنشدنی بوده، و تصمیم سازندگان برای بی رقیب بودن را نشان می دهد. بازی نمرات قابل قبولی دریافت کرده است.

 

 

Project Morpheus

کمپین واقعیت مجازی

مورفیوس برای مدت ها به کابوس شبانه ما تبدیل شده بود، اما زمانی که سونی این هدست واقعیت مجازی را معرفی کرد، تبدیل به آرزوی همه ما شد. شایعات پشت این هدست بسیارند، اما دموهای معرفی شده حقیقتا فوق العاده هستند.

 

 

 

Infamous: Second Son

غرق شوید

Sucker Punch با Infamous: Second Son شروعی طوفانی برای PS4 رقم زد. کنسول تازه نفس توانست قدرت نهفته خود را با این عنوان به رخ بکشد. صرف از نظر از حماقت های قهرمان، Delsin، بازی به زیبایی از قدرت های ماورایی بهره برده. جلوه های بصری حکم برگ برنده را برای این عنوان دارند.

 

Dark Souls II

مرگ های فراوان

Dark Souls II یکی از عناوین مهم سال ۲۰۱۴ بود. این ساخته دشوار و اعصاب خورد کن From Software توانست نمرات خوبی دریافت، و در سی و دومین دوره Golden Joysticks به عنوان بهترین بازی سال برگزیده شود.

 

 

Shadow of the Colossus HD

سال Remasterها

زمانی که به مهمترین اخبار سال ۲۰۱۴ نگاه می کنیم، سه چیز خودنمایی می کنند. فروش فوق العاده PS4 (سونی مبارک باشد)، تاخیر (سال ۲۰۱۵ را فوق العاده کرده اند) و عناوین Remaster و HD شده ای که حسابشان در تعداد انگشت نمی گنجد. توصیه می کنیم مراقب باشید، زیرا Remasterهای بیشتری در سال جدید عرضه خواهند شد.

 

 

Watch Dogs

نگهبان؟

پس از تاخیرهای فروان، در نهایت Watch Dogs به بازار عرضه شد. متاسفانه ماجراجویی های Aiden که می توانست تحولی در داستان پردازی صنعت بازی های ویدیویی ایجاد کند، آن طور که باید و شاید ظاهر شد. بازی دارای ویژگی های مثبتی است که تا مدت ها در یاد خواهند ماند، اما مشکل کم بودن این موارد است. هک که نوآورانه ترین ویژگی بازی بود پس از مدتی به تکراری ترین تبدیل می شود.

 

 

Far Cry 4

دور از داستان

Ubisoft بالاخره در ۱۵ می عنوان  Far Cry 4 را تایید کرد، و به چندین ماه شایعه پردازی پایان داد. مانند نسخه قبلی، در این قسمت نیز با دیوانه ای رو به رو هستیم که پادشاه منطقه  Kyrat است. زمانی که پول منقوش به عکس خودش را نشان می دهد، این موضوع مشخص می شود. همانطور که شایعه شده بود بازی در هیمالیا در جریان است. متاسفانه داستان به اندازه نسخه قبل بدیع و تازه نیست. شاید سازندگان برای نوشتن داستان، نیم نگاهی به فیلم های بالیوود داشته اند. محیط ها انطور که و باید شاید شما را جذب نمی کنند، و به نوعی تکرار مکررات است. گرافیک زیبا و جزییات عالی طراحی شده، و به بخش گان پلی نمی توان ایرادی گرفت.

۲۰۱۴ Fifa World Cup

فوتبال

دیگر وقتش بود که برای رقابت در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با کمک  EA Sports اماده شویم. اگر طرفدار سرسخت فوتبال و جام جهانی هستید، اما هنوز این عنوان را تجربه نکرده اید، فرصت را از دست ندهید.

 

 

 

Uncharted 4

جناب Drake

Uncharted 4 کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 را به آتش کشید. ویدیو In-game بر روی PS4 به زیبایی هرچه تمام تر و فوق العاده شگفت انگیز، شخصیت اصلی این سری را نمایش گذاشت. اما از حیث جلوه های بصری نمی توان از نسخه نسل فعلی GTA V چشم پوشی کرد.

 

 

Destiny

بتا

بتای انحصاری Destiny بر روی Play Stationاز تاریخ ۱۷ جولای شروع شد. این عنوان چند نفره آنلاین، جاه طلبانه و شوتر شگفت انگیز Bungie عملکرد مناسبی بر روی PS4 داشته است.

 

 

PlayStation Experience

آیا تجربه کرده اید؟

به عنوان بخشی از مراسم بیستمین سالگرد، Sony مراسم خاصی را در لاس وگاس به نام Play Station Experience برگزار کرد. اگر این مراسم را از دست داده اید، میتوانید اخبار آن را در سایت دنبال و کل مراسم را با زیرنویس فارسی دانلود کنید.

 

 

 

کیک تولید PS1

تولدت مبارک PS1

۳ دسامبر را می توان به عنوان روز تولد اولین Play Station در تقویم علامتگذاری کرد. دوست دارید که یک تیکه از این کیک تولد را داشته باشید؟

 

 

 

PlayStation TV

فراتر از بازی

میکرو کنسول سونی با نام Play Station TV در نهایت وارد بازار شد. با استفاده از این میکرو کنسول می توانید بازی های PS4 را بر روی تلویزیون دوم استریم کرده و عناوین PS Vita را بر روی صفحه نمایش بزرگ تجربه کنید.

 

 

GTA V

خون و خون ریزی

زمانی که Grand Theft Auto V  حضور خود بر روی PS4 را تجربه کرد، شهر Los Santos توانست زیبایی خود را به رخ همگان بکشد. وجود اپدیت های غنی و حالت اول شخص وسوسه برانگیز، تجربه این نسخه را الزامی کرده است. اگر در مورد کیفیت این عنوان تردید دارید، کافی است نام بازی را یکبار دیگر مرور کنید. توجه به جزییاتی که تا کنون دیده نشده. حالت آنلاین که ساعت ها شما را سرگرم می کند.

 

 

The Last Of Us Remastered

آخرین بازمانده از ما

بالاخره این شاهکار به تمام معنای Na.ughty Dog وارد دنیای PS4 شد. این عنوان لیاقت نمره کامل دارد (شک نکنید). گرافیک این عنوان بر روی PS3 نیز فوق العاده بوده است. در نسخه نسل فعلی به جزییات بسیار توجه شده. از جمله جزییات می توان به اضافه کردن مژه اشاره کرد. این عنوان هیچگاه فراموش نخواهد شد.

 

 

Wild

جدید

در خلال کنفرانس سونی در نمایشگاه Gamescom پروژه جدید آقای Michel Ancel به نام Wild که دارای ظاهری فوق العاده، محیط نسبتا بزرگ و باز است، معرفی شد. همچنین Tearaway Unfoldedرا می توان اولین حضور lota/Atoi بر روی  PS4 دانست.

 

Hideo Kojima

پسر طلایی

The Last of Us: Left Behind توانست عملکرد خوبی در سی و دومین مراسم Golden Joystick Awards داشته باشد. اما برنده جایزه Lifetime Achievement کسی جز Hideo Kojima نبود.

 

 

 

Share Play

اشتراک گذاری

ویژگی Share Play که بسیاری چشم به آمدنش دوخته بودند، سرانجام با بروز رسانی فریمور ۲٫۰ به کنسول PS4 اضافه شد. علاوه بر واگذاری مجازی گیم پد به دوست PSN، یک موزیک پلیر USB نیز در این بروز رسانی لحاظ شده است.

 

 

MGS: V

خزیدن مار

MGS V: The Phantom Pain باری دیگر در نمایشگاه Tokyo Games Show همگان را شگفت زده کرده و محیط جنگلی جدید فوق العاده خود را به نمایش گذاشت. نمایش FFXV نیز عالی بود.

 

 

 

سال ۱۳۹۳ تا تمام فراز و نشیب ها، کم و کاستی ها، تاخیرها و شاهکارها گذشت. گذشته ها گذشته و هیچگاه زمان به عقب باز نمی گردد. پس سعی کنید از گذشته درس گرفته و به آینده امیدوار باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا
خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خداحافظ ۱۳۹۳ | مروری بر PlayStation در سالی که گذشت - گیمفا