۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا

۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول

محمد صادق شجاعی
۱۲:۴۶ ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا

پلتفرم موبایل را می توان تهدیدی برای کنسول های دستی Nintendo و Sony قلمداد کرد. App Store برای تمام بازیکنان، از طرفداران پازل تا طرفداران سبک نقش آفرینی، عنوانی در اختیار دارد. از بین هزاران بازی کدام را انتخاب می کنید؟ این بخش را به ما بسپارید. زیرا در دو قسمت به معرفی ۵۰ بازی برتر iPhone  می پردازیم. لازم به ذکر است که حضور عناوینی که در ادامه مشاهده می کنید به معنای انحصاری پلتفرم iPhone نبوده، و عدم حضور به معنای  بی کیفیت بودن دیگر بازی ها نیست.

Heroes of Order & Chaos

(رایگان)

میدان نبرد آنلاین چند نفره (MOBA) بر روی PC آغاز شد، اما به آرامی در حال ورود به دیگر پلتفرم ها، از جمله دستگاه های موبایل است. یکی از دلایل شگفت انگیز بودن Heroes of Order & Chaos متحوایی در حد عناوین محبوب و قوی در سبک MOBA می باشد. امکان انتخاب از بین قهرمانان مختلف وجود داشته، و باید همراه با هم تیمی هایتان به مقر دشمنان حمله کنید. با وجود ویژگی چند نفره بودن. iPhone شما به راحتی و بسیار روان بازی را اجرا خواهد کرد. همانطور که ذکر شده بازی رایگان است.

 

Republique

(۴.۹۹ دلار)

اگر ویدیویی از Republique بدون اینکه بدانید چیست، را ببینید، فکر می کنید که ویدیویی از Resident Evil قدیم با دوربین ثابت و المان های ترس – بقا است. در Republique مسئولیت دختری زندانی به نام Hope برعهده شما بوده، و وظیفه دارید با استفاده از دوربین های امنیتی او را به مکانی امن هدایت کنید. این دنیا از علائم تمامیت خواهی مملو است. باید مراقب نگهبانان باشید، الگوی گشت آن ها را زیر نظر بگیرید، و در زمان مناسب به Hope بگویید که حرکت کند. این بازی را میتوان ترکیبی از Metal Gear Solid, Watch Dogs,  و  Resident Evil توصیف کرد. این بازی فوق العاده زیبا، با جزئیات و با گرافیک بالا است.

 

Joe Danger

(۰.۹۹ دلار)

این عنوان در ابتدا برای کنسول های خانگی عرضه شد. در نسخه iOS عنوان Joe Danger به صورت خودکار دویده و مسئولیت تصمیم گیری در مورد پرش این بدلکار جذاب و انجام حرکات در هوا به عهده شماست. هریک از مراحل پنجاهگانه، شما را در مسیرهای خطرناکی که دارای موانعی برای اجتناب کردن، سکه هایی برای جمع کردن، و حتی دارای موتور سوارانی که کنترل آن ها به عهده هوش مصنوعی است، قرار می دهد.

 

Words with Friends

(۴.۹۹ دلار)

Words with Friends نوع تازه ای از بازی های تخته ای است که به شما اجازه می دهد به نوبت با فرد دیگری از یک نقطه دیگر آن را انجام دهید. به شما مجموعه ای از حروف داده می شود، و وظیفه دارید پیچیده ترین کلمه ی ممکن را با آن ها بسازید. در عین سادگی، این بازی بسیار سرگرم کننده بوده و واژگان را بسیار بهبود می بخشد. به راحتی می توانید با هرکسی بازی را انجام دهید، زیرا عملا به یادگیری نیاز ندارید. حتی اگر علاقه ای به بازیهای ویدیویی ندارید، Words with Friends بهترین راه برای گذراندن وقت است.

 

Groove Coaster

(۲.۹۹ دلار)

Groove Coaster ترکیبی از موسیقی تکنو با مکانیک ریتمیک مبتنی بر لمس می باشد. بازی دارای کنترل ساده و جلوه بصری خیره کننده ای بوده، وظیفه شما در هر مرحله لمس صفحه نمایش در طول بخش هایی خاص براساس موسیقی است. شاید به نظر ساده بیاید، اما برای دستیابی به امتیازات بالاتر باید حالت هایی مختلفی را اجرا کنید. هر زمانی که آهنگی را کامل می کنید، امتیاز دریافت کرده که با استفاده از آن ها می توانید سطح خود را ارتقا بدهید، پوسته هایی آزاد کنید، و آیتم هایی بدست آورید که بازی را ساده تر می کند.

 

Blek

(۰.۹۹ دلار)

Blek را میتوان کشیدن خط توصیف کرد. وظیفه شما رسم خطوطی به شکلی است، که از تمامی نقاط بزرگ کشته و به مانع برخورد نکند. بنظر احمقانه و ساده می آید، اما در واقع هنری مدرن در قالب یک بازی می باشد. Blek از آن دسته بازیهایی بوده که پیدا کردن راه حل یک پازل با ارزش تر از خود راه حل است. می توانید برای اتصال نقاط خطوط مستقیم رسم کنید، و یا برای آن نقطه اوج و فرود در نظر بگیرید. همه چیز به خودتان بستگی دارد.

 

Robot Unicorn Attack

(۰.۹۹ دلار)

افراد بسیاری تنها به دلیل نام این بازی، آن را دانلود کرده اند. “Robot Unicorn Attack” بنظر جالب می آید. در این عنوان endless runner، در قالب یک اسب تکشاخ رباتی قرار خواهید گرفت. نسخه های مختلفی از این بازی وجود دارد، که وجه شباهت های فراوانی دارند، اما انتخاب ما Robot Unicorn Attack Heavy Metal Edition است. دنیای این نسخه ظاهری Metalocalypse دارد. همچنین آهنگ های متال دیوانه واری که مطمئا شما را به وجد خواهد آورد. راه های زیادی برای تجربه Robot Unicorn Attack وجود دارد، اما صرف نظر از نسخه های متفاوت، عنوانی فوق العاده بدست می آورید.

 

?Where’s My Water

(۰.۹۹ دلار)

فاضلاب بهترین مکان برای پیدا کردن آب تمیز نیست، اما اگر تمساحی به نام Swampy باشید، و در زیر زمین زندگی کنید، مجبورید از هر روشی نیاز خود را رفع کنید. در ?Where’s My Water وظیفه دارید که آب را به سمت Swampy هدایت کنید، و این امر بوسیله حذف کردن بخش هایی از زمین که مانع حرکت آب هستند، یا هدایت آب به سمت سوییچ هایی که راه جریان آب را باز می کنند، میسر می شود. هر یک از مراحل دارای جزئیات فراوان و میزان زیادی خلاقیت احتیاج دارد. با طی مراحل ابزارهای جدید معرفی می شود.

 

Fruit Ninja

(۰.۹۹ دلار)

خرد کردن میوه ها در زندگی واقعی کاری خسته کننده است. چه کسی ترجیح می دهد با دقت سیبی را با چاقو و روی تخته برش به دو نیم کند، زمانی که می تواند مانند یک استاد سامورایی این کار را در هوا انجام دهد؟ مطمئنا انجام این کار در آشپزخانه منجر به قطع عضو خودتان خواهد شد، اما تجربه Fruit Ninja بر روی آیفون می تواند به رویاهای برش میوه ها در آسمان تحقق ببخشد. به راحتی انگشت خود را بر روی صفحه بکشید، و تیغه شمشیر میوه ها را به دو نیم تقسیم می کند. تنها برش میوه ها کافی نیست، باید به شکلی این کار را انجام دهید که میوه ای از دست نرود. اگر چه بنظر می رسد این بازی نیاز به فکر ندارد، اما  در واقع به قدری استراتزی نیاز دارید.

 

Superbrothers: Sword and Sworcery EP

(۴.۹۹ دلار)

Superbrothers: Sword and Sworcery EP در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. زمانی که انجام بازی بر روی iOS  در مراحل ابتدایی بود. عناوین آن زمان از قدرت داستان سرایی و گرافیک کنسولی بهره نمی برد، و بسیاری در قبول iOS به عنوان پلتفرم بازی قابل اتکا تردید داشتند. دنیای پیکسلی Superbrothers از کنترل کلاسیک point-and-click بهره می برد، اما به جای ماوس از انگشت استفاده می کنید. برای مثال، در هنگام مبارزات، با لمس سپر دفاع کرده، و با لمس شمشیر حمله می کنید. صداگذاری فوق العاده، موسیقی عالی، و گیم پلی اعتیاد آور از ویژگی های مثبت بازی هستند.

 

!Bag It

(۰.۹۹ دلار)

هرکس که برای خرید به مواد غذایی رفته باشد، می داند که جای دادن خریدها در پاکت چقدر مهم است. همواره باید ایتم های سنگین را در زیر قرار داده و چیزهای ظریف تر مانند تخم مرغ و نان را بالا قرار دهید، که از شکستن جلوگیری کنید. !Bag It این ایده را از زندگی روزمره گرفته و آن  را به عنوانی پازل که مهارت طبقه بندی شما را با مراحل بسیار، و حالت های مختلف، مورد بررسی قرار می دهد، تبدیل کرده است. هریک از مراحل اچیومنت خاص خود را دارند، در نتیجه شما را به تکرار مراحل و بدست آوردن مدال برای باز کردن پازل های سخت تر، مجاب می کند. با پیشرفت در بازی، مواد غذایی جدیدی معرفی می شوند که دارای ویژگی های خاص خود هستند. عبارات دوست داشتنی آن ها، باعث می شود که از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

VVVVVV

(۰.۹۹ دلار)

VVVVVV سادگی خود را به نمایش می گذارد. جلوه های بصری مانند دوران Commodore 64 می باشند. موسیقی و کنترل ها به همان سبک هستند. این عنوان سکوبازی side-scrolling بوده، اما توانایی پرش ندارید. در عوض، می توانید جهت گرانش را عوض کنید، و به سقف یا کف بچسبید. با استفاده از این روش، در قالب Captain Viridian، سفینه خود را جهت یابی و اعضای گمشده را پیدا می کنید. جا به جا کردن و اجتناب از نیزه ها گاهی بسیار دشوار می باشد، اما در هر گوشه مکانی برای ذخیره سازی وجود ندارد، در نتیجه می توانید مراحل دشوار را دوباره امتحان کنید. کنترل چند لمسی به طرز شگفت آوری خوب عمل کرده، و عبور از موانع را آسان تر می کند.

 

Kingdom Rush Origins

(۲.۹۹ دلار)

بازار عناوین Tower defense بر روی آیفون بسیار داغ است، اما Kingdom Rush Origins می تواند یکی از بهترین های این سبک باشد. روند خوش ساخت سری و مراحل متعادل در این نسخه نیز تکرار شده. Origins برج ها و دشمنان جدید را به ارمغان آورده، که گزینه های استراتژیک را تعمیق می بخشد. در این بازی نمی توانید تنها یک برج قوی ساخته و با افتخار به صندلی تکیه بزنید، جریان دشمنان ممکن است در اواسط مرحله به کلی تغییر کرده، و شما را مجبور کند استراتژی متفاوتی را اتخاذ کنید. سیستم پیشرفت قهرمانان به خوبی عمل می کند، اما توجه داشته باشید برای استفاده از بهترین گزینه باید از خرید درون برنامه ای استفاده کنید. مطمئن باشید بدون صرف هزینه ای اضافی، به حدی محتوا درنظر گرفته شده که برای ساعت ها شما را سرگرم می کند.

 

Girls Like Robots

(۲.۹۹ دلار)

عنوانی پازل با سبک و سیاقی جالب. پازل های در نظر گرفته شده، مهارت های منطقی مغزتان را به چالش می کشد. همانطوری که از نام بازی مشخص است، دختران دوست دارند در کنار روبات ها باشند، اما اگر یک دختر را کنار یک فردی که دائم سرش در درس و کتاب است بگذارید، آن دختر ناراحت خواهد شد. هرچه در پایان جای دادن، شخصیت ها خوشحال تر باشند، امتیاز بیشتری بدست می اورید. شاید بنظر آسان بیاید. با پیشرفت شخصیت های جدیدی معرفی می شوند، که الزامات خاص خود را دارند.

 

Limbo

(۴.۹۹ دلار)

این عنوان سکوبازی پازل دوبعدی تک رنگ، هم اکنون وارد دستگاه های iOS شده، و دارای داستان، پازل ها، و دشمنان مشابه نسخه های کنسولی است. بدون هیچگونه متن یا راهنما، Limbo دنیایی خشن و تلخ را برای کاوش در اختیار شما قرار داده ، و در همان لحظات اولیه حس تنهایی را منتقل می کند. اتمام بازی حدود سه ساعت به طول می انجامد، و در این مدت می توانید از ویژگی های جالب لذت برده و برای پیشروی پازل ها را حل کنید. ممکن پازل ها منحصر بفرد و متفاوت نباشند، اما خطرهایی که با آن ها رو به رو می شوید، شما را به چالش می کشد. شاید دنیای Limbo پر از ظلم، ستم و تاریکی باشد، اما پاداش و لذت آن را حتما تجربه کنید.

 

۱۰۰۰۰۰۰۰

(۲.۹۹ دلار)

اگر گیم پلی پازل های تطبیقی مانند Candy Crush Saga  یا Bejeweled، را با سبک نقش آفرینی و کاوش در سیاهچال ترکیب کنید، نتیجه ۱۰۰۰۰۰۰۰ خواهد بود. این عنوان شاید عجیب ترین در نوع خود باشد، اما بی شک فوق العاده است. وظیفه شما کمک به مرد بی نامی، برای خارج شد از سیاهچال بی پایان می باشد، و این امر با دست یافتن به امتیاز ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میسر می شود. مهارت تطبیق شما نقش بسیار مهمی ایفا می کند. با تطبیق کلیدها، جادوها، وسایل، و غیره شخصیت خود را ارتقا داده و اجازه دسترسی به بخش های جدید سیاهچال را تسهیل می کند. ۱۰۰۰۰۰۰۰ عنوانی نقش آفرینی و پازل فوق العاده ای بوده، در نتیجه از دستش ندهید.

 

Zen Pinball

(رایگان)

Zen Pinball در فرمت های مختلفی در دسترس است، اما این جزئیات است که هنگام بازی کردن شما را به وجد می آورد، و احساس می کنید با پینبال واقعی بازی می کنید. کنترل های بازی عملکرد بسیار خوبی دارند، و فیزیک واقع گرایانه، به طرز چشمگیری تعامل توپ با محیط را شبیه سازی می کند. اگر این بازی را در اختیار داشته باشید، دیگر نیازی به پینبال واقعی ندارید.

 

Marvel Puzzle Quest

(رایگان)

بازیهای پازل با محوریت تطبیق سه آیتم بسیار پرطرفدار و مناسب گذراندن وقت است. و Marvel Puzzle Quest یکی از بهترین های این سبک می باشد. در این بازی کنترل تیم سه نفره ای از ابرقهرمانان به عهده شما بوده، و باید با گروه های تبه کاری مبارزه کنید. مبارزات از طریق یک پازل انجام می شود. زیر نظر گرفتن سلامتی شخصیت ها در هنگام تطبیق ایتم ها، بازی را به نحوی نقش آفرینی تاکتیکی نیز کرده. زمانی که تیم خود را ساختید، می توانید با دوستانتان به انجام بازی بپردازید. ممکن برای بهره گیری کامل از خرید درون برنامه ای استفاده کنید، اما بدون صرف هزینه هم می توانید سرگرم شوید.

 

Hitman Go

(۴.۹۹ دلار)

اگر دوست دارید در قالب یک قاتل قرار گرفته، و اهداف خود را با روش های خلاقانه به قتل برسانید، Hitman Go عنوانی است که باید آن را تجربه کنید. وظیفه شما جا به جا کردن Agent 47 از نقطه ای به نقطه دیگر بر روی تخته بوده، که او بتواند اهداف خود را به قتل برساند. با هر حرکت Agent 47، دشمنان نیز حرکت می کنند، و اگر شما را ببیند، در ماموریت خود شکست خورده اید. مخفی بمانید، اهداف را به قتل برسانید، و پاداش در انتظار شماست. بازی ترکیبی از سبک های مختلف بوده، اما یکی از بهترین ها و غافلگیر کننده ترین بازیهای iOS است.

 

Temple Run

(رایگان)

عناوین endless runner بسیاری در App Store دیده ایم، اما تعداد کمی توانسته اند ما را شگفت زده کنند. شخصیت اصلی شبیه Indiana Jones بوده و به دنبال عتیقه و ثروت فراوانی است. متاسفانه، میمون های دیوانه شروع به تعقیب او کرده اند. در راه موانع بی پایانی وجود دارد. لذت کمک به فرار نصیب شما خواهد شد. کنترل بازی بسیار ساده بوده. برای حرکت به اطراف مسیر با آیفون خود را تکان داده، و برای تغییر مسیر باید انگشت خود را به طرفین بکشید. Temple Run فراتر از یک عنوان endless runner ساده بوده، و ما نتوانستیم دست از تلاش برای فرار برداریم.

 

The World Ends With You: Solo Remix

(۱۷.۹۹ دلار یا ۱۹.۹۹ دلار)

The World Ends with You: Solo Remix داستان Neku، پسری که در نسخه ای جایگزین از منطقه Shibuya واقع در Tokyo که تحت کنترل موجودی به نام Noise می باشد، بیدار می شود، را روایت می کند. زمانی که افراد شبیه به خود را پیدا می کند، او و دوستانش گروهی برای کمک به زنده ماندن دیگران تشکیل می دهد. داستان بازی ژاپنی بوده، و از گره های داستانی، گفت و گوها، و باس های مختلف تشکیل شده است. اگر نسخه اصلی را بازی کرده باشید، از جلوه های بصری این نسخه شگفت زده خواهید شد. ویژگیهای متعددی اضافه شده، اما بازی ارتقاها و مراحل اضافه ای را برای بازیکنان جدید را عرضه کرده است. شاید قیمت بازی قدری بالا باشد؛ اما تجربه آن فراموش نشدنی خواهد بود.

 

Year Walk

(۳.۹۹ دلار)

عنوانی ترسناک که برای ترساندن، شما را به فضای خود دعوت می کند. این امر برای یک بازی موبایل قدری بلند پروازانه است، اما Year Walk موفق عمل کرده. اثار هنری ترسناک و صداگذاری فوق العاده، این عنوان اول شخص ماجرایی را به عنوانی ترسناک بدل کرده است. در محیطی برفی قرار گرفته و با حل کردن پازل های، گره های داستانی را می گشایید. یکی از نقاط جاذبه بازی، همین داستان پیچیده است. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید بازی تمام شده، تلاش کنید که داستان را درک کنید.

 

Hero Academy

(رایگان)

ترکیبی از کارت بازی، و استراتژی نوبتی. Hero Academy از سبک های مختلفی تشکیل شده، اما تنها ویژگی های منحصر بفرد هر سبک در کنار هم قرار گرفته اند. بازی شبیه شطرنج بنظر می رسد. وظیفه شما نابود کردن کریستال دشمن، قبل از نابودی کریستال شما به دست اوست. مانند Words with Friends، این بازی اجازه انجام بازیهای مختلف با افراد متفاوت را به شما می دهد. اما برای شروع، باید منتظر حرکت حریفتان باشید. با برنامه ریزی درست و مدیریت منابع می توانید پیروز شوید. Hero Academy عنوانی سرگرم کننده است که مهارت های استراتژیکی شما را به چالش می کشد.

 

Candy Crush Saga

(رایگان)

در نگاه اول Candy Crush Saga، عنوان تطبیق ایتم های سه گانه عادی به نظر می رسد. آب نبات هایی با رنگ های متفاوت بر روی تخته بزرگی قرار دارند، و برای از بین بردن آن ها باید، آب نبات های مشابه را کنار هم قرار دهید، و امتیاز لازم برای ورود به مرحله بعد را بدست آورید. این بازی بسیار اعتیاد آور بوده و دارای انواع مختلفی از حالت های متفاوت است. دنیای رنگارنگ بازی دارای جذابیت های باور نکردنی بوده. مهم نیست چقدر از وقت خود را صرف بازی کنید، مطمئنا نمی توانید بازی را ادامه ندهید. هشدار: هیچگاه این بازی را تجربه نکنید. عواقب آن به عهده خودتان.

 

!Skullduggery

(۴.۹۹ دلار)

در این بازی شما یک جمجمه هستید که مالیات ها را جمع آوری کرده، و با کشیدن به عقب و رها کردن منجنیق حرکت می کنید. از این نوع حماقت ها بسیار دیده می شود. همین امر است که بازی را سرگرم کننده و غیر قابل انکار می کند. مراحلی مشابه Angry Birds، که وظیفه دارید پول و جواهرات بین راه را جمع آوری کرده، و از موانع سر راهتان اجتناب کنید. تمام این کارها باید در مدت زمان خاص انجام شوند. بازی قدری مسخره بنظر می رسد، اما مطمئن باشید نمی توانید مراحل را انجام ندهید، حتی ممکن است مراحلی قبلی را برای زمان بهتر یا جمع آوری ایتم های بیشتر تکرار کنید. شاید قیمت قدری بالا بنظر برسد، اما در عوض کل بازی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هیچگونه خرید درون برنامه ای وجود ندارد. ClutchPlay Games عنوان سکوبازی فوق العاده ای ساخته و برای گنجینه بازیهای آیفون پیشنهاد می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت اول - گیمفا