مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا

مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان

محمد حسین جعفریان
۰۹:۲۸ ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا

هم اکنون یک سال، از عرضه PS4،کنسول قدرتمند سونی می گذرد. یک سال با تلخی و شیرینی های بسیار که به مزاج هر شخصی که طرفدار سونی و کنسول‌هایش بود،مزه ای متفاوت داشت. چهارمین ایستگاه بازی سونی پرقدرت و مقتدرانه قطارش را حرکت داد، اما کجی های راه باعث شد کمی از آن مسیر پر قدرت روز اول منحرف گردد.کم کم در این ریل ها خود را تنها ندید و سرعت قطار مایکروسافت را نیز احساس کرد، در بعضی مواقع کمی لنگید و در بعضی مواقع بازهم به مانند همیشه خارق العاده بود. اما هم اکنون سونی چه برنامه هایی در سر دارد تا دوباره به این قطار سروسامانی تازه دهد و بازی کنندگان بیشتری را سوار کند؟ پاسخ این سوالات را از زبان ریاست شعبه اروپای Play Station آقای “جیم رایان” بشنویم…

در اولین سالگرد عرضه PS4، رئیس PlayStation Europe، Jim Ryan به MCV در مورد اندیشه های خود در مورد تسلط بر اروپا، بازی های خراب شده، مصرف کنندگان عصبانی، PS4  در مقابل Xbox One   و ۲۰۱۵ می گوید.

jim ryan

jim_ryan

 

… در مورد تبدیل شدن PS4 به کنسول شماره ۱ سال ۲۰۱۴ در هر بازار واحد اروپایی

“PlayStation همواره در اروپا قدرتمند بوده است. حتی زمانی که ما  PS3  را در زمانی دیر و با آن قیمت بالا عرضه کردیم بازهم در اروپا فروش موفق داشتیم. بنابراین، هنگامی که شما به دنیایی باز می گردید که ما کنسولمان را به موقع  و در قیمت مناسب راه اندازی نمودیم، قدرت و محبوبیت اساسی برند PlayStation به مانند گذشته فوق العاده زیاد گشته است. چه در شمال اروپا، چه در فرانسه و آلمان، Benelux، اسکاندیناوی و یا جنوب اروپا که در آن ما شدیدا غالب بودیم.”

“در ابتدای عرضه از طرف رقبا ورودی به بعضی بازار ها دیده نشد و آن ها دیرتر از ما وارد شدند، این برای ما فوق العاده بوده است. من یکبار تجربه دیرتر وارد شدن به بازار را داشته ام و میدانم چه قدر کار را سخت می کند.”

“آلمان، یک بازار است که در آن ما به انواع تغییرات گام به گام دست یافته ایم. در هفته‌ی عرضه‌ی عنوان FIFA،فروش ما از کل فروش Ps2  و Ps3 در نزدیکی کریسمس نیز بیشتر شد.این به طور مشخص باور نکردنی بود. ”

… در مورد تاخیرات بازی و بازار ساکن نرم افزار

“از نسلی به نسل  دیگر، به خاطر توسعه بازی ها، مسابقه های تسلیحاتی افزایش می یابد. بودجه ها بالا می روند و همانطور که آنها بالا می روند، زمان مورد نیاز برای ساخت بازی ها افزایش می یابد.”

“با هر نسل، همه چیز، کمی پیچیده تر می شود. قطعا یک میزان عادلانه از بازی ها وجود دارد که یا برنامه ریزی شده برای ۲۰۱۳ هستند و در ۲۰۱۴ ارائه می شوند و یا برنامه ریزی شده برای ۲۰۱۴ هستند و در ۲۰۱۵ ارائه می شوند.

“آیا ما دوست داریم که تعداد بیشتری از بازی ها را ببینیم؟ بله، مصرف کنندگان، خرده فروشان و ما احتمالا خواهان آن هستیم. اما زمانی که شما به این مورد نگاه می کنید که بازی ها چگونه ساخته و منتشر می شوند، این کار سخت به نظر می رسد. ”

… در مورد مبارزه نزدیک تر بین PS4 و Xbox One  در انگلستان

2

“شما می توانید تفاوت را بین بازارهای انگلستان، ایالات متحده و بازارهای استرالیا و قاره اروپا را إحساس کنید. وضعیت در بریتانیا نسبت به کشورهای دیگر سخت تر است.”

“در بریتانیا، ما تعداد یک میلیون کنسول را در ماه سپتامبر به فروش رساندیم. این یک بازار سخت است. خرده فروشی ها دوست دارند آرام آرام در آن حرکت کنند و دارندگان سیستم عامل و ناشران دوست دارند روی آتش، پارافین بریزند و معاملات و تخفیفاتی وجود دارند و این اعداد از هفته ای به هفته دیگر در حال بالا و پایین رفتن هستند. ما از حرکت خود و عملکرد خود به سمت کریسمس راضی هستیم.”

“ما به اهداف کسب و کار خود دست یافته ایم، که به دست آوردن سطح معینی از سهم بازار و سودآوری می باشند. من می دانم که ما به ایجاد تغییرات گام به گام و کارکرد بهتر در انگلستان نیاز داریم.”

“با اندازه بازار انگلستان و میزانی که من آن را می شناسم، برای موفقیت در آن شما باید به خوبی در این بازار عمل نمایید. اگر من شانس انجام کاری را داشته باشم که باید آن را انجام دهم، چه این شانس از سهم کلی بازار و یا از دیدگاه سهم بازار باشد، باید به خوبی در انگلستان به انجام برسانم. این یک حوزه و منطقه قابل توجه برای ماست که بر روی آن تمرکز کرده ایم. ”

… در رابطه با DriveClub و SingStar که  از مسائل فنی رنج می برند

 

“ما باید اذعان کنیم که مشکلاتی وجود دارد و ما واقعا متاسفیم که بازیکنان ما از این مسائل رنج می برند. این مسائل نباید رخ دهند. اما در یک جهان که بیشتر و بیشتر به لحاظ فنی پیچیده می شود، این کار سخت است.”

“این یک بهانه نیست، زیرا شما واقعا نباید یک بازی را قبل از اینکه آماده شود عرضه نمایید  و به وضوح ما در اشتباهیم و برای آن عذرخواهی می کنیم.”

“آیا حرکت ما رکود پیدا می کند؟ خیر، آیا به شهرت ما آسیب می رسد؟ من اینطور فکر نمی کنم. مردم درک می کنند که زمانی که شما در مورد اشتباهات را عذرخواهی می کنید و آنها را تصحیح می نمایید، این اشتباهات رفع می شوند. این یک چیز مهم است.”

“هنگامی که شما £ ۵۰/۶۰ پوند در یک بازی خرج می کنید، انتظار دارید که همانگونه که شما حق دارید، کار کند. اگر ما یا هر کس دیگری در صنعت اشتباهاتی را صورت دهیم، باید به آن اقرار کنیم و سپس آن را در اسرع وقت برطرف نماییم. ”

 

… در مورد بازی کنندگان تندمزاج و عصبانی

“ما دو پلتفرم را در سال گذشته عرضه کردیم و این سطح حرارت در بین طرفداران را نسبتا بالا برده است. مردم بارهاعلاقه مند و هیجان زده می شوند و امسال نیز این نوع رفتار و این جریان ادامه دارد.”

“سازمان هایی مانند سازمان ما باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا قادر به مقابله با آن باشند و اگر شما با آن مقابله نکنید، باید کار دیگری انجام دهید.(در صورت مقابله نکردن با آن به جای سود به ضررتان خواهد شد.)”

“عشق و شور و انرژی هر بازی کننده، یکی از چیزهایی است که ما را از از چیزهایی هیجان انگیز کوچک، متمایز می کند.

” زمانی که که شور و شوق، چیزی مثبت است و به ما در راه پیشرفت و هیجان انگیزتر بودن کمک می کند ما شکایتی نداریم. این ها زمان هایی است که شما باید با خشونت با نرمی برخورد نمایید.”

 

… در مورد فراتر رفتن بازی کنندگان اصلی PS4

” زمانی که ما شروع به دریافت اطلاعات می نماییم، یکی از چیزهایی است که من قصد دارم با شدیدترین علاقه آن را بررسی و مشاهده کنم، در مورد این است که چه کسی خریدار است و خریداران چه بازی هایی را در  دوره این کریسمس انجام می دهند.”

” به تازگی یک جفت از نمایش های جالب آنلاین به ما نشان داده شده در این مورد که چرا شما بازار مرکزیتان را خیلی زود ترک نمی کنید. این کاملا درست است، ما هنوز در بسیاری از موارد به مخاطبان اصلی خود بسنده کرده ایم. اما ما قطعا نگاهی به گسترش مخاطبان خواهیم انداخت، زیرا ما اگر بخواهیم به جایی برسیم، باید این کار را انجام دهیم.”

“شما نمی توانید کاری در مورد تعدادی که PS2 که فقط به واسطه صحبت کردن با این بازار مرکزی مدیریت نموده است انجام دهید. این یک سوال در مورد چگونگی و زمانی است که شما آن را انجام می دهید.”

“ما به طور معمول این راه را در اروپا نسبت به نقاط دیگر جهان رفته ایم، و به طور معمول موفقیت را در انجام این کار دیده ایم که در عین حال موجب منحرف و بیگانه شده مخاطبان هسته ای نشد.”

“این آسان نیست. شما باید برای دو مکالمه مختلف با دو گروه مختلف از مردم و راضی کردن آن ها آماده باشید. این یک چالش بازاریابی قابل توجه است. چیزهای بدتر و چیزهای بهتر دیگری نیز وجود دارند.”

“ما اگر نگاهی هم به گسترش این فروش تا سال ۲۰۱۵ و حتی ۲۰۱۵ داشتیم باشیم، من واقعا نمی دانم که تا چه زمانی ما دقیقا خواهیم دانست که چه چیزی در این کریسمس اتفاق می افتد و برخی از تجزیه و تحلیل های عمیق باید در این مورد انجام شود.”

“البته، در PS1 ما تمام انواع چیزهایی که هر کسی می خواهد را داریم، مانند چه کسی می خواهد یک میلیونر باشد (Who Wants To Be a Millionaire). و در PS2، ما تعداد زیادی Disney IP، ویژگی های مجوز دار جدید را داریم. این همه آن چیزی بود که قرار بود انجام شود، در حالی که GTA به طور مناسبی آن را با یک گروه متفاوت از مردم انجام داد. حتی با PS3، ما The Last of Us  و GTA را داریم که همین اواخر در چرخه بازی ها آمدند، در حالی که ما قبل از تولید آنها به مخاطبان مختلف و گسترده تر رسیده بودیم.”

“من کاملا مطمئنم که می توانم این کار را انجام دهم. این فقط یک سوال از زمانی است که شما تاکید خود را تغییر می دهید. این یک پاسخ تردیدآمیز است، اما یک موضوع بسیار متنوع است.”

… و در مورد آینده PS3

ps3 super slim model

“آیا PS3 ، پس از راه اندازی PS4 دوام خواهد آورد، همانطور که PS2 بعد از PS3 دوام آورد؟ نه، من اینطور فکر نمی کنم.”

“تولید نهایی PS2 در مارس ۲۰۱۳ بود که شش سال پس از زمانی بود که ما PS3 را راه اندازی نمودیم. تعدادی از دلایل برای این مورد وجود دارد [این اتفاق الان رخ نمی دهد[.”

“هنگامی که ما PS3 را راه اندازی نمودیم، قیمت آن ۵۹۹ € بود، و PS2 دارای قیمت ۹۹ € بود، بنابراین این تفاوت عظیم برای مدتی ادامه داشت. در حال حاضر PS4 در € ۳۹۹ راه اندازی شد و PS3 در هر نقطه بین € € ۱۹۹ و ۲۹۹ است. این فاصله قیمت به طور فراگیر از بین رفته است. این فاصله متغیر است.”

“همچنین، به طور کلی، چرخه های تکنولوژی کوتاه هستند. تمایل مصرف کننده به تعویض یک فن آوری به نسل بعدی افزایش یافته است و شاید این نتیجه روشی است که مردم از یک تلفن هوشمند به تلفن دیگری روی می آورند.”

“گفته می شود که شما احتمالا این موضوع را(فراموش شدن PS3) شدیداً در انگلستان خواهید دید، که یکی از بازارهای اولیه اتخاذکننده است و در نتیجه حرکت از نسل قدیمی به نسل بعدی در سریعترین زمان در انگلستان صورت می گیرد. بخش هایی از اروپا، شرق میانه و آفریقا هستند که در آن PS3 هنوز هم واقعا قوی است و تا برای برخی از زمان ها ادامه خواهد یافت. ”

 

… در مورد آینده Vita

” محتویات زیادی در حال آمدن است و استفاده از این دستگاه به عنوان یک کاربر بازی از راه دور و یا بازی همراه برای PS4 همچنان به صورت بسیار خوبی پذیرفته شده است.”

“Vita همچنان نقش مهمی در اکوسیستم ما ایفا می نماید – شاید در ابتدا نقشی متفاوت برای آن پیش بینی شده بود، اما هنوز هم او نقشی مهم دارد. ما عاشق Vita هستیم و می توانیم به بهترین شکل مراقب آن باشیم.”

 

… در مورد اینکه چگونه PlayStation، راه اندازی تکنولوژی های تازه را مدیریت خواهد نمود. PlayStation TV – PlayStation Now for PS4, PS3 and Vita- Morpheus))

1

“این واقعا یک مشکل رده بالا است. اگر ما همه این چیزها را برای آینده نداشته باشیم، باید به آینده ای نه چندان قابل قبول بنگریم.”

“از زمانی که ما PS4 را راه اندازی نمودیم و در حال کار با SharePlay، PlayStation TV هستیم، کمتر از یک سال می گذرد، و زمان زیادی است که Morpheus و PlayStation Now  وجود دارند. چه کسی کاملا می داند که ما چه جهت گیری را اتخاذ خواهیم نمود؟ من نمی دانم. اما ترسیم یک آینده که همه این چیزها در آن در نظر گرفته شده باشد بسیار جالب و جذاب است.”

“PlayStation Now در حال حاضر، یک چشم انداز بلند مدت بسیار جالب و اغوا کننده است. تفکر در مورد محتوای PlayStation به طور بالقوه در حال جریان است – من به طور بالقوه روی این جمله تاکید دارم که برای هر دستگاهی، همانطور که شما فکر می کنید، این واقعاً یک چیز قابل توجه است. اما همانطور که می دانید ما همچنان به یادگیری در این کسب و کار ادامه می دهیم، و این یک کسب و کار بسیار جدید است، این کار هرگز آسان نیست. ما نباید در مورد درگیری با مدل های کسب و کار موجود نگران باشیم. ”

 

… در رابطه با ۲۰۱۵

” اعتماد به نفس زیاد در مورد سال آینده وجود دارد. نظر من این است که داشتن بازی های زیاد در سال ۲۰۱۴، بیشتر از آنچه که هدف ماست، جالب خواهد بود.”

“برعکس، برخی از بازی های بزرگ نیز در سال ۲۰۱۵ خواهند آمد. چه Batman  یا Bloodborne ، در کل بسیاری از چیزهای خوب در نیمه اول سال وجود دارد، و قبل از اینکه شما به نیمه دوم برسید رخ می دهد.”

“من واقعا از صف انتظار خود در نیمه اول سال ۲۰۱۵ هیجان زده شده ام. در حال حاضر من فقط به چهار یا پنج هفته آینده فکر می کنم. اما وقتی که من به سال آینده فکر می کنم، و مردم در مورد داشته های سال آینده می پرسند، به اعتقاد من چند ماه اول سال آینده می تواند بسیار جالب باشد. ”

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا
مصاحبه: سفر به PS4 با جیم رایان - گیمفا