نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا

نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic

عرفان استادی
۰۸:۰۵ ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا

برای بسیاری از افراد جای سوال دارد که بهترین بازی ساخته و عرضه شده چه می باشد؛ اما پاسخ این سوال به این سادگی ها نیست چرا که مجمعی کلی برای شناسایی بازی های برتر وجود ندارد. در این میان، بعضی از وب سایت ها که به Review Aggregator معروف هستند، نقد و بررسی های رسانه ها و منتقدها را جمع آوری کرده و بر اساس سیستمی، یک امتیاز کلی به بازی می دهند. از این وب سایت ها می توان به Rotten Tomatoes و IMDb اشاره داشت. Metacritic نیز یکی دیگر از سایت های معروف این زمینه است که نسبت به سایرین، تمرکز بیشتری بر روی بازی های ویدئویی دارد بطوری که امتیازهای جمع شده تمامی بازی ها را می توانید در این مرجع مشاهده کنید. این سایت مورد قبول بسیاری از بازیکنان و یکی از معیارهای اصلی آن ها برای انتخاب بازی های مورد نظر است که به اصطلاح امتیازات جمع آوری شده بازی ها را “متا” می گویند. در این مقاله به ۲۵ بازی برتر بر اساس نمرات وب سایت Metacritic می پردازیم.

توجه: برخی از عناوین (به عنوان مثال: Grand Theft Auto IV) برای دو پلتفرم مجزا در لیست ۲۵ بازی برتر این وب سایت قرار دارند، به همین جهت تنها یک بار در مقاله قرار می گیرند.

۲۵- The Legend of Zelda: The Wind Waker

به عنوان نهمین بازی در سری Legend of Zelda، شخصیت مورد علاقه طرفداران یعنی Link به پلتفرم GameCube بازمی گردد تا باری دیگر ماجراجویی های خود را در داستان و محیط های غنی این دنیای خیالی ادامه دهد. به طور کلی، گیم پلی و مکانیک های بازی تفاوت چندانی با نسخه های گذشته: Ocarina of Time و Majora’s Mask نداشته اند. The Wind Waker را می توان از عناوین ۲۰۰۳ به حساب آورد که در دسامبر ۲۰۰۲ برای اولین بار در ژاپن عرضه شد. نوآوری های بازی و وفاداری آن به نسخه های قبلی از دلایلی بودند که آن را در لیست برترین بازی های متاکریتیک قرار دادند. این عنوان به مانند سایر بازی های سری The Legend of Zelda در سبک اکشن ماجراجویی ساخته شده است.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران:۸.۹

the legend of zelda the wind waker hd 1

The Legend of Zelda: The Wind Waker

۲۴- Half-Life

Half-Life که اکثر شما آن را تجربه کرده اید، یکی از موفق ترین عناوین صنعت بازی های ویدئویی بود و در سال ۱۹۹۹، در مجله ماه نوامبر PC Gamer به عنوان بهترین بازی PC جهان انتخاب شد. سازنده بازی یعنی Valve Corporation برای پیدا کردن ناشر بازی با مشکلاتی برخورد و اکثرا فکر می کردند که برای یک بازی ویدئویی، Half-Life یک پروژه جاه طلبانه و اجمالی می باشد. اما در نهایت، Sierra Entertainment نشر این بازی را برعهده گرفت زیرا توجه آن ها به عرضه یک بازی ۳ بعدی اکشن جلب شده بود. با توجه به زمان انتشار (سال ۱۹۹۸) این بازی به صورت باورنکردنی واقع گرایانه بود و در زمان عرضه مورد ستایش منتقدان قرار گرفت و بیش از ۵۰ جایزه “بازی برتر PC” را به خود اختصاص داد. بازی در ارتباط با یک فیزیکدان به نام Gordon Freeman می باشد که یکی از بازماندگان آزمایشی در Black Mesa است؛ در این آزمایش، اشتباهی رخ داده و موجوداتی فضایی به نام Xen از بُعدی دیگر وارد زمین می شوند. حال دکتر Gordon Freeman میان دو گروه موجودات فضایی و نیروهای آمریکایی که برای نابودسازی موجودات فضایی و بازماندگان آزمایش فرستاده شده اند (تا شواهد موجودیت این آزمایش را از بین ببرند)، قرار گرفته است.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران:۹.۱

staticsquarespacecom

Half-Life

۲۳-The Elder Scrolls V: Skyrim

بی شک این عنوان از خاطره انگیزترین بازی های نسل هفتم بوده که در سال ۲۰۱۱ در سبک جهان آزاد/نقش آفرینی توسط Bethesda Game Studios ساخته و توسط Bethesda Softworks برای پلتفرم های PS3/Xbox 360/PC عرضه گردید. SKYRIM از نظر وسعت به عنوان یکی از بزرگ ترین بازی های نقش آفرینی شناخته می شود که بازیکنان را در دنیایی خیالی قرار داده تا ماجراجویی های خود را به هر شکلی که می خواهند، آغاز کنند. شما در نقش یک Dragonborn (اژدهازاده) قرار گرفته و با بزرگ ترین تهدید زمانه یعنی اژدهایی به نام Alduin و هم پیمانانش مبارزه می کنید. اما این خط داستانی اصلی بازی است که می توانید کاملا آن را نادیده گرفته و مشغول به انجام صدها ماجراجویی دیگر در این دنیای افسانه ای شوید. با اژادر قدیمی مبارزه کرده و قدرتشان را برای خود جذب کنید. گیم پلی جذاب و متنوع، دنیای زنده، گرافیکی با جزئیات بالا و موسیقی ای بسیار جذاب و دلنشین در طول بازی از عواملی هستند که TES V: Skyrim را تبدیل به یکی از بزرگ ترین بازی ها می کنند.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران:۸.۴

9469124

The Elder Scrolls V: Skyrim

۲۲- The Legend of Zelda: Twilight Princess

در این عنوان (که در انحصار Nintendo است) باری دیگر به سرزمین تاریک Hyrule وارد می شوید و کنترل شخصیتی به نام Link را بر عهده می گیرید. با کمک Lidna، یک موجود عجیب و اسرارآمیز، در این نسخه به یک گرگ تبدیل شده و در مبارزه با ارتش های پلید لینک را راهنمایی خواهید کرد. با غول های مختلف جنگیده و با استفاده از حرکات جدید آن ها را به چالش بکشید. در این ماجراجویی، Link با پازل های زیادی رو به رو می شود، پس همانطور که به شکار ابزار، آیتم ها و سلاح های مختلف مشغول هستید هوش خود را نیز تیز کنید. وقایع این عنوان یک قرن پس از ماجراهای The Legend of Zelda: Ocarina of Time و Majora’s Mask اتفاق می افتند. Twilight Princess در سال ۲۰۰۶ و در سبک اکشن ماجراجویی برای Wii و Nintendo GameCube عرضه گردید. می توان گفت این عنوان در اختصاص طرفداران سری است و با داستانی جذاب می تواند برای افرادی که این فرانچایز را دنبال نکرده اند هم محبوب باشد.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶    امتیاز کاربران: ۹.۲

wolf link

The Legend of Zelda: Twilight Princess

۲۱- Mass Effect 2

با موفقیت بازی اول و طرح های BioWare، عنوان Mass Effect 2 (اکشن/نقش آفرینی/تیراندازی سوم شخص) در سال ۲۰۱۰ برای PS3/Xbox 360/PC عرضه شد و توانست موفقیت های قابل توجهی را کسب کند. ME 2 در دنیایی بزرگ با موجودات و نژادهای فضایی مختلف قرار گرفته است که با گیم پلی ای جذاب، داستان و مفهومی غنی تبدیل به یکی از برترین بازی های نسل و دهه گذشته شده است. شما در نقش Commander Shepard (فرمانده شپرد) قرار می گیرید و وظیفه دارید با بزرگ ترین تهدید کهکشان راه شیری یعنی تهاجم Reaper ها (دروگرها) که تمامی نژادها و تمدن ها (از جمله انسان ها) را به خطر می اندازد، مبارزه کنید. نیروهای Geth و دشمن نسخه قبلی یعنی Saren از بین رفته اند و انسان ها تلاش می کنند تا جایگاهشان را در کهکشان تثبیت کنند. تصمیمات شما نقش بسزایی در طول بازی و نتیجه آن دارند و رفتار شما می تواند بر روی رفتار دیگر افراد گروهتان تاثیر بگذارد. Mass Effect 2 با موفقیت زیادی همراه بود و جوایز زیادی بدست آورد و مقدمه ای بود بر آخرین نسخه سه گانه یعنی Mass Effect 3.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۸.۹

1674788

Mass Effect 2

۲۰- Tekken 3

این عنوان سومین بازی در سری محبوب Tekken می باشد که در سال ۱۹۹۷ برای دستگاه های Arcade و در سال ۱۹۹۸ برای PlayStation عرضه شد. سبک بازی به مانند نسخه های سابق مبارزه ای بوده و همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی های ساخته شده و از برترین های ژانر خود به حساب می آید. یک نیروی شیطانی دوباره برخاسته و در خفا به روح جنگجویان قدرتمند حمله می کند. برای بیرون کشیدن این نیرو از پنهان شدن، به بزرگ ترین رقابت مبارزه ای نیاز است؛ Tekken 3! هسته سیستم مبارزات به مانند نسخه های سابق بوده که با پیشرفت های قابل توجهی از جمله گرافیکی با جزئیات بسیار بالاتر، ۱۵ شخصیت جدید، موزیک مدرن تر و گیم پلی روان تر همراه است. در Metacritic، این عنوان بعد از Tony Hawk’s Pro Skater 2 به عنوان دومین بازی برتر PlayStation شناخته می شود.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۹.۰

1089405 emumaniatekken301bigtt3

Tekken 3

۱۹- Batman: Arkham City

Arkham City نیز یکی دیگر از موفقیت های بزرگ نسل گذشته بود. با عرضه بازی، منتقدان آن را مورد ستایش قرار دادند و میان بازیکنان نیز محبوبیت خاصی پیدا کرد. Batman: Arkham City (اکشن ماجراجویی/دنیای آزاد) در سال ۲۰۱۱ توسط Rocksteady Studios ساخته و توسط شرکت Warner Bros. Interactive Entertainment برای پلتفرم های PC/Xbox 360/PS3/WiiU/Cloud/OS X عرضه شد. بازیکنان در منطقه Arkham شهر Gotham که خانه جدید دزدان،گنگسترها،خلافکاران و مغزمتفکرهای جنایتکار شده است، قرار می گیرند. بازی با داستانی جدید، تمامی شخصیت های کلاسیک و محبوب دنیای بتمن را به دور هم جمع می کند و ابزار و مکانیک های جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می دهد تا تجربه ای کامل و واقع گرایانه از شوالیه تاریکی داشته باشند. گرافیک بالا، گیم پلی جذاب وابسته به هسته بازی اول یعنی Batman: Arkham Asylum به همراه پیشرفت ها و بهینه سازی های متعدد، داستان جذاب و صداگذاری بازیگرانی چون Mark Hamill، Arkham City را تبدیل به یکی از بزرگ ترین بازی های ابرقهرمانی کرد و بر اساس منتقدان از برترین بازی های سال و نسل هفتم بود.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران:۸.۵

1batmanarkhamcity hero 07 picnik

Batman: Arkham City

۱۸-The Orange Box

یک بسته از ۵ بازی محبوب ساخته شده توسط Valve Corporation می باشد: Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two, Portal, Team Fortress که در سال ۲۰۰۷ برای پلتفرم های PS3/Xbox 360/PC/Mac OS X/ Linux عرضه شد. Half-Life 2 یک شوتر اول شخص و علمی-تخیلی بوده و ادامه نسخه اول با مفهوم ها و ابعاد جدیدتری ساخته و تبدیل به یکی از برترین بازی ها شد. Episode One و Episode Two به عنوان دنباله این بازی شناخته می شوند که در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ عرضه گردیدند. Portal (اکشن اول شخص/پازل) برای اولین بار توسط Orange Box در دسترس قرار گرفت که خود به عنوان یکی از بازی های برتر با امتیاز ۹۰ در متاکریتیک شناخته می شود. Team Fortress 2 نیز در این بسته قرار گرفت که یک بازی چند نفره/تیمی و تیراندازی اول شخص می باشد. The Orange Box با بازی های قدیمی و جدیدش از زمان انتشار با امتیازات و محبوبیت جهانی همراه بوده است.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۸.۹

half life 2 the orange box

The Orange Box

۱۷- Resident Evil 4

یکی دیگر از بازی های محبوب نسل گذشته RE 4 می باشد که در سبک ترس و بقا (Survival Horror) توسط Capcom Production Studio 4 ساخته و توسط Capcom در سال ۲۰۰۵ عرضه گردید. بازیکن در نقش Leon S. Kennedy قرار می گیرد؛ ۶ سال از ماموریتش به عنوان یک پلیس تازه کار در Resident Evil 2 می گذرد و حال به عنوان یک افسر آمریکایی در یک ماموریت فوق سری به مکانی در اروپا فرستاده می شود تا ناپدید شدن دختر رئیس جمهور Ashley Graham را بررسی کند. بازی از دید سوم شخص دنبال می شود و با پیشرفت هایی در گیم پلی و مبارزات همراه بوده و گرافیک بازی بهینه شده است. Resident Evil 4 به عنوان یکی از محبوب ترین بازی ها چه در میان منتقدان و چه در میان بازیکنان شناخته می شود.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۹.۵

residentevil

Resident Evil 4

۱۶- Uncharted 2: Among Thieves

شکارچی بخت، Nathan Drake، در Uncharted 2 یک بازی اکشن ماجراجویی/تیراندازی سوم شخص/پلتفرمر ساخته شده توسط سازنده محبوب و برجسته این سری یعنی ناتی داگ باز می گردد و به دنیای پرپول دزدان و مزدوران که آن ها را ترک کرده بود، کشیده می شود. وقتی یک شیء ارزشمند دریک را به پیدا کردن دره هیمالیایی Shambhala سوق می دهد، خودش را در یک نبرد موش و گربه ای با یک مجرم و فراری جنگ می یابد. دید بازی به صورت سوم شخص می باشد. دریک می تواند دو اسلحه (یک دستی و دو دستی) به همراه چندین نارنجک را با خود حمل کند و از آن ها در مبارزات استفاده کند. همچنین توانایی بالارفتن، پریدن و حرکت کردن میان موانع مختلف را دارد که با استفاده از آن به هدفش نزدیک می شود. Uncharted 2 دارای بخش چند نفره رقابتی و تیمی (co-op) می باشد. در حالت تیمی، سه بازیکن می توانند ماموریت ها و اهداف مختلف را با کمک یکدیگر به اتمام برسانند. بخش چند نفره رقابتی نیز از ۱۰ بازیکن تشکیل می شود که به دو تیم پنج نفره تقسیم شده و در مقابل هم بازی میکنند. این بازی از گرافیک بالایی برخوردار بود و بافت های محیط با جزئیات و واقع گرایانه بودند و با توجه به اظهارات ناتی داگ، آن ها از قدرت سخت افزار به خوبی بهره برده اند. باید اشاره داشت که بازی در سال ۲۰۰۹ و به صورت انحصاری برای PlayStation 3 عرضه گردید. Uncharted 2: Among Thieves از موفق ترین بازی های نسل هفتم و انحصاری PS3 به حساب می آید.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۸.۸

uncharted 2 among thieves pistol

Uncharted 2: Among Thieves

۱۵- GoldenEye 007

این بازی بر اساس فیلم GoldenEye جیمز باند توسط استدیو Rare ساخته و در سال ۱۹۹۷ برای پلتفرم Nintendo 64 عرضه شد. GE 007 دارای دو بخش تک نفره و چند نفره می باشد. در بخش تک نفره، بازیکن کنترل جیمز باند را بدست گرفته و در مراحل و محیط های مختلف، اهداف ارائه شده را به پایان می رساند؛ از این اهداف می توان به جمع آوری و نابودسازی ابزار و نجات دادن گروگان ها اشاره داشت. در بخش چند نفره دو، سه و یا چهار بازیکن به رقابت با یکدیگر می پردازند و به طور کلی هدف نابودسازی رقبا می باشد. داستان بازی نیز (با اندکی تغییر) وقایع فیلم را دنبال می کند. علیرغم اینکه بازی در E3 1997 نمایشی ناموفق داشت و رسانه انتظار زیادی از بازی نداشتند، GoldenEye 007 تبدیل به یکی از برترین های سبکش شد. از نمرات قابل توجه کسب شده توسط این عنوان می توان به نقد و بررسی وب سایت های Gamespot= 9.8 و IGN= 9.7 و Edge=9 (در سال ۲۰۱۳، Edge برای این بازی نمره ۱۰ را در نظر گرفت) اشاره داشت.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۸.۸

goldeneye 007 n64 cover front eu 31401

GoldenEye 007

۱۴- Bioshock

یکی از بیاد ماندنی ترین و برترین بازی های دهه گذشته، عنوان بایوشاک بوده است که توسط ۲K Games ساخته و در سال ۲۰۰۷ برای Xbox 360/PS3/PC عرضه شد. بایوشاک ایجاد کننده یک تجربه تیراندازی منحصر به فرد و غیرقابل پیش بینی بود. پس از آنکه هواپیمایتان در آب های یخ زده و ناشناخته سفوط می کند، توسط یک زیردریایی کروی به شهری مخفی زیر دریا به نام Rapture می روید. بایوشاک شوتر اول شخص می باشد. پس از کشف ADAM، یک پلاسمید که قدرتهای فرا انسانی ایجاد می کند، سرکشی در شهر آغاز می شود و جک (شخصیت اصلی بازی) در تکاپوست تا از شهر فرار کند و در این راه باید با لشکریانی از افراد مبتلا به ADAM بجنگد. البته در این راه او با انسان های معتدل و با عقل سلیم نیز رو به رو می شود و از گذشته این شهر مطالبی را می آموزد. باید اشاره داشت که بایوشاک عناصر سبک نقش آفرینی را نیز در خود جای می دهد؛ شما می توانید از روش های مختلف (از جمله مخفی کاری) دشمنان را از پای در آورید و گاهی نیز باید بر سر نجات و یا کشتن شخصیت ها تصمیم گیری کنید. موفقیت های بدست آمده توسط بایوشاک مثال زدنیست و هم اکنون آن را می توان در لیست بهترین بازی های نسل قبلی قرار داد.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۸.۸

bioshock on ipad gameplay developer commentary

Bioshock

۱۳- Half-Life 2

علت انتخاب “خاطره انگیز” برای تیتر این مقاله بخاطر بازی هایی چون Half-Life 2 بود که در سبک خود تحولی ایجاد کردند. به مانند نسخه قبلی، Half-Life 2 یک شوتر اول شخص بوده و بازی به چند قسمت تقسیم می شود. شخصیت اصلی همچنان Gordon Freeman می باشد. در واقع این عنوان دارای همان مکانیک های بازی اول (مثل: سیستم سلامت و اسلحه های شخصیت به همراه پازل های فیزیکی مختلف در طول بازی) می باشد که بهبود یافته و هرچه بهتر شده است. موفقیت های این بازی متعدد و از فیزیک، انیمیشن، صداگذاری، هوش مصنوعی، گرافیک و خط داستانی بدست آمده اند. Half-Life 2 برنده ۳۹ جایزه “بازی سال” بود و به عنوان “برترین بازی دهه” در همایش VGA 2012 انتخاب شد. قبل تر اعلام شد که تا فوریه ۲۰۱۱، این بازی ۱۲ میلیون نسخه فروخته است.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۹.۲

half life 2 1310746143

Half-Life 2

۱۲- Halo: Combat Evolved

این عنوان که با نام های Halo و Halo 1 نیز شناخته می شود، آغاز یکی از برترین فرانچایز های انحصاری (Xbox) را در صنعت بازی های ویدئویی به ارمغان آورد. هیلو در قرن ۲۶ به وقوع می پیوندد و بازیکنان در نقش Master Chief – یک سرباز که به صورت سایبرنتیک (اصطلاحی در وصف ترکیب انسان و ماشین) ارتقا یافته و تبدیل به یک ابرسرباز شده است – قرار می گیرند. Master Chief توسط یک هوش مصنوعی به نام Cortana که واسط سیستم عصبی اش می باشد، همراهی می شود. شما همانطور که با موجودات فضایی مختلف مبارزه می کنید، در جستجوی رازهای Halo که یک دنیای مجازی می باشد، هستید. Halo 1 به عنوان یکی از برترین بازی ها در تمام صنعت شناخته می شود و در IGN در لیست برترین شوترها مقام چهارم را دارد. از دلایل موفقیت آن می توان به داستان غنی، استراتژی های مختلف، بخش چند نفره رقابتی و محبوب آن اشاره داشت.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۶     امتیاز کاربران: ۹.۲

game banner picture

Halo: Combat Evolved

۱۱- Grand Theft Auto III

اگر تا این جا مقاله را خوانده باشید، جای خالی سری GTA را حس کرده اید. مسلما این بازی بزرگ در لیست متاکریتیک حضور پررنگی دارد؛ پایین تر به GTA IV و GTA V که از اولین عناوین برتر به شمار می روند، پرداخته شده است. GTA III اولین بازی سه بعدی در این فرانچایز بود و در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. سازنده آن DMA Design و نشر بازی بر عهده Rockstar Games بود. Grand Theft Auto III در سبک اکشن ماجراجویی/جهان آزاد ساخته شد و در زمان انتشار توانست توجهات زیادی را به خود جلب کرده و فروش خوبی داشته باشد. در این دنیای سه بعدی ۱۰۰ ها شخصیت، بیش از ۵۰ وسیله نقلیه، ۳ ساعت موسیقی و اسلحه های فراوانی وجود دارد که به زیبایی هرچه بیشتر آن (با توجه به سال ساخت و انتشار) می افزاید.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۷     امتیاز کاربران: ۸.۵

gtaiii 3

Grand Theft Auto III

۱۰- Metroid Prime

این بازی توسط Retro Studios و Nintendo برای کنسول GameCube ساخته و در سال ۲۰۰۲ عرضه شد. Metroid Prime پنجمین بازی در سری Metroid و اولین بازی سه بعدی فرانچایز می باشد. به دلیل پراهمیت تر بودن کاوش در بازی، نینتندو سبک آن را به جای شوتر اول شخص، ماجراجویی اول شخص اعلام نمود. بازی در میان نسخه های قبلی یعنی Metroid و Metroid II: Return of Samus به وقوع می پیوندد و داستان شکارچی ای به اسم Samus Aran را روایت می کند که برای نجات سیاره Tallon IV در مقابل دزدان دریایی فضایی مبارزه می کند. Metroid Prime با کسب موفقیت های زیاد بعد از Grand Theft Auto: Vice City تبدیل به دومین بازی پرفروش نوامبر ۲۰۰۲ شد.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۷     امتیاز کاربران: ۹.۲

metroidprime4

Metroid Prime

۹- Perfect Dark

پس از موفقیت GoldenEye 007، سازنده آن یعنی Rare به سراغ بازی بعدی خود رفته و با تجاربی که بدست آورده بود، یکی از زیباترین عناوین سال ۲۰۰۰ را خلق کرد. همچنین مکانیک های زیادی در این دو بازی به هم شباهت دارند. شما در نقش ماموری ویژه به نام Joanna Dark قرار گرفته و در تلاش برای برانداختن یک توطئه هستید. این بازی همچنین دارای یک بخش چند نفره می باشد که می توان آن را به صورت تیمی (co-op) و یا رقابتی تجربه کرد.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۷     امتیاز کاربران: ۹.۲

۸ و ۷ – Tony Hawk’s Pro Skater 2 & 3

TW’s Pro Skater 2 به عنوان دومین بازی در سری ورزشی Tony Hawk شناخته می شود. محوریت بازی بر روی اسکیت بوردینگ بوده و شما با انجام این فعالیت، جوایز نقدی (درون بازی) دریافت می کنید که به وسیله آن ها، شخصیت، حرکات و وسیله خود را ارتقا و تغییر می دهید. بر اساس رتبه بندی GameRankings، این عنوان تا اکتبر ۲۰۱۳ نیز از برترین بازی های صنعت شناخته می شد. این بازی در سال ۲۰۰۰ عرضه شد و نسخه بعدی آن یعنی TW’s Pro Skater 3 که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد نیز با ابزار و مکانیک های جدید و متنوع توانست موفقیت بازی قبلی را بدست آورد.

امتیاز متاکریتیک نسخه ۲ بر اساس بررسی منتقدان: ۹۷     امتیاز کاربران: ۷.۵

امتیاز متاکریتیک نسخه ۳ بر اساس بررسی منتقدان:۹۷    امتیاز کاربران:۷.۰

52465 tony hawk's_Pro_Skater_3_(G)-1

Tony Hawk’s Pro Skater

۶- Grand Theft Auto V

GTA V در سال ۲۰۱۳ توسط بسیاری از منابع و منتقدان به عنوان برترین بازی سال شناخته شد و خود را در جدول های Metacritic و GameRankings ثبت کرد. در این بازی بزرگ در نقش سه شخصیت متفاوت Michael، Trevor و Franklin قرار می گیرید که هرکدام داستان خود را دارند و در شهر Los Santos که در وضعیت اقتصادی بدی می باشد، جرم و جنایت را روال می دارید. GTA V دارای دو بخش تک نفره و چند نفره بوده و به مانند بازی های سابق این سری در سبک اکشن ماجراجویی/دنیای آزاد بازیکنان را در دنیایی غنی و پرمحتوا قرار می دهد. علیرغم نسخه های قبلی این فرانچایز، تمامی نقاط بازی در ابتدا در دسترس هستند. Rockstar North ساخت بازی را در سال ۲۰۰۹ و با عرضه GTA IV آغاز کرد که در نهایت برای Xbox 360 و PS3 عرضه شد. گیم پلی جذاب و متنوع، داستان خوب و گرافیک حیرت انگیز از دلایلی بودند که Grand Theft Auto را تبدیل به یکی از بزرگ ترین عناوین صنعت بازی های ویدئویی کردند. نسخه نسل هشتمی این بازی بزودی برای PS4 و Xbox One عرضه و کمی بعد از آن برای PC منتشر خواهد شد.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۷     امتیاز کاربران: ۸.۲

sony confirms grand theft auto v for ps4 will come with special bonus content 446381 2

Grand Theft Auto V

۵- Super Mario Galaxy 2

این بازی (به مانند دیگر عناوین سری!) در سبک پلتفرمر توسط Nintendo EAD ساخته و توسط Nintendo برای کنسول Wii در سال ۲۰۱۰ عرضه شد. بازی به مانند نسخه قبلی آن یعنی Super Mario Galaxy می باشد که در رده بندی بازی های متاکریتیک، به عنوان پنجمین عنوان برتر محسوب می شود. در مکان هایی که به آن “کهکشان” می گوییم؛ با حالت ها، اندازه ها و چشم اندازهای مختلف و زیبا با شخصیت همیشگی بازی Mario همراه شده و ماجراجویی های خود را ادامه می دهید. بازیکن باید به کهکشان های مختلف سفر کرده تا Power Starx های مختلف جمع کند که هر کدام با جایزه ای همراه هستند و مراحل بعدی را باز می کنند. یکی از دلایل موفقیت Super Mario Galaxy 2 خلاقیت در ساخت آن بود که می تواند گیمرها را سرگرم و طرفداران سری را راضی نگه دارد.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۷     امتیاز کاربران: ۹.۱

super mario galaxy 2

Super Mario Galaxy 2

۴- Super Mario Galaxy

این بازی که قبل از نسخه دوم (چهارمین عنوان در لیست) و در سال ۲۰۰۷ عرضه شد، توانست موفقیت های بسیار زیادی بدست آورد و تبدیل به یکی از برترین بازی های کنسول Wii بشود. در واقع مکانیک های بازی به مانند نسخه دوم هستند که قبل تر به آن ها پرداخته شد با این تفاوت که نسخه دوم با پیشرفت ها و بهبودهایی همراه بود که نسخه اول فاقد آن بود. اما همچنان در Metacritic جلوتر از Super Mario Galaxy 2 قرار دارد!

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۷     امتیاز کاربران: ۸.۹

supermariogalaxywallpaper1024

Super Mario Galaxy

۳- Soulcalibur

با اینکه Soulcalibur یک بازی قدیمی می باشد (۱۹۹۸)، بخاطر نوآوری ها و خلاقیت های بخرج رفته در طراحی، موفق بود و هم اکنون در متاکریتیک صاحب امتیاز ۹۸ است. این عنوان توسط Project Soul در سبک مبارزه ای ساخته و توسط Namco عرضه گردید. یکی از نکات قوت و قابل توجه بازی، دادن آزادی بیشتر به بازیکنان و سهولت کار آن ها در میان مبارزات بود که یک نوآوری بزرگ در گیم پلی این سبک به حساب می آمد. نمرات در نظر گرفته شده برای این بازی توسط منتقدان اکثرا کامل بودند که از این مراجع می توان به IGN، Gamespot و Famitsu اشاره داشت.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۸     امتیاز کاربران: ۸.۹

soul calibur cover

Soulcalibur

۲- Grand Theft Auto IV

GTA همیشه به عنوان فرانچایزی شناخته می شود که غیر گیمرها نیز آن را تجربه کرده و از بازی کردنش لذت می برند. این مورد بیش از هر نسخه دیگری در ارتباط با GTA IV صدق می کند. GTA IV در ۲۰۰۶ معرفی شد و در آن زمان در لیست پرانتظارترین بازی ها قرار گرفت و پس از انتشار شهرت خاصی در میان گیمرها بدست آورد. بسیاری از وب سایت ها و مجله های بزرگ از جمله: IGN, Gamespot, Game Informer, Eurogamer و Edge برای آن نمره کامل در نظر گرفته که منجر شد به عنوان یکی از اولین بازی های برتر متاکریتیک شناخته شود. در وصف وسعت گیم پلی GTA IV نمی توان مختصر نوشت اما کافیست که بگوییم با نوآوری های بسیار و محیطی جذاب، طرفداران بسیاری جذب کرد. هم چنین یکی دیگر از نقاط قوت و مثبت قابل توجه بازی گرافیک و جلوه های بصری فوق العاده آن بود.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۸     امتیاز کاربران: ۷.۹

gtaivbox

Grand Theft Auto IV

۱- The Legend of Zelda: Ocarina of Time

این نسخه از سری زلدا در سال ۱۹۹۸ برای پلتفرم Nintendo 64 و در سال ۲۰۰۲ برای GameCube عرضه شد. در وب سایت متاکریتیک، Ocarina of Time تنها بازی ای است که بر اساس ۲۲ نقد، نمره ۹۹ دریافت کرده که آن را تبدیل به برترین عنوان صنعت (بر اساس سیستم نمره دهی این سایت معروف) می کند. Link (شخصیت اصلی بازی) که یک پسر جوان است، توسط Ganondorf،یک انسان، فریب می خورد و این فرد به Sacred Realm (قلمرو مقدس) دسترسی پیدا می کند. او زیبایی های سرزمین Hyrule را جایگزین زشتی و بدی می کند و حال قهرمان داستان ما باید این وضعیت را سر و سامان بدهد. Ocarina of Time یک بازی اکشن ماجراجویی/نقش آفرینی و به همراه عناصر پازل می باشد که با تلفیق تمامی این سبک ها، باری دیگر زیبایی را برای سری افسانه زلدا (The Legend of Zelda) به ارمغان می آورد. کاربران متاکریتیک نیز نمرات خوبی را برای این بازی در نظر گرفته اند و امتیاز آن در مقایسه با سایر عناوین قابل توجه می باشد.

امتیاز متاکریتیک بر اساس بررسی منتقدان: ۹۹     امتیاز کاربران: ۹.۲ 

the legend of zelda ocarina of time 3d

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

آرتور مورگان کبیر𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥سهند نظری

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا
نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا

نظرات

  • Bloodborne گفت:

    بعد از عرضه ی TLOU اکثر سایت ها در انتخاب برترین بازی های نسل و تاریخ TLOU رو در جمع سه بازی اول و UN2 رو هم معمولا در پنج تا و یا ده تای اول می زاشتن .
    من آواتار ID یم تو PSN ، آرم و TM شرکت RS هست ، یعنی خیلی علاقه دارم به این شرکت ، ولی همیشه در این لیست ها TLOU بالاتر از GTA V قرار داره . اون مقدمه رو گفتم که در ادامه شاکی نشین .

  • froka گفت:

    فقط یه نفری که زیلدا رو رد کرد می دونه خوندن این مقاله چه حالی می ده

    اونم اوکارینا زمان

    موندم زیلدا ۲۰۱۵ بیاد اونم دیگه برای خودش شاهکاری :inlove: :inlove: :inlove:

  • one ps4 گفت:

    GTA V بیا زیرش یا ازش فاصله بگیر :yes:

  • sinajafaribb گفت:

    جدیدا یه چیز مسخره ای بین ما گیمرای ایرانی مد شده که به جای اینکه بریم بازی رو انجام بدیم و بعد راجع بهش نظر بدیم میایم مبگیم متاش کم شد پس بدرد نمیخوره.بابا این که نشد دلیل مقایسه.اقا برو خودت بازیرو بازی کن بعد راجع بهش نظر بده.با تشکر از نویسنده و با احترام زیاد ولی فکر کنم این مقاله هم تحت تاثیر همین موج مسخره نوشته شده!!

    • DFSHINNOK7 گفت:

      ۱۰۰% موافقم.

    • REZ گفت:

      مقاله مشکلی نداره عزیزم.
      ولی وقتی چهار تا منتقدِ ماهر و با سابقه ای مثه IGN یا Gamespot به فلان بازی نمره پایین میدن پس حتما ینی یه جای کار می‌لنگیده … هر چی باشه یه همچین کریتیک هایی از من و شما موشکافانه تر نگاه میکنند.

      • sinajafaribb گفت:

        شما درست میگی دوست عزیز.ولی منتقدا واسه اینکه مثلا فریم فلان بازی برای چند ثانیه ده تا میوفته میان یه نمره کم میکنن که کلا بازی بدبخت میره زیر سوال!!!کلا گیرهای سه پیچ زیاد میدن.من برای این میگم به متا نباید توجه کرد.بازیکنای جدید کلا فقط نمره رو میبینن که این خیلی بده.به نظر من هر بازی رو باید اول بازی کرد بعد دربارش نظر داد.راستی از نظر شما هم ممنونم.

      • ِDriver گفت:

        عزیز من بازی wosfenstein the new order شاهکاره ولی متاش شده ۷۸ اخه متا که دلیل نیس یوبی سافت پول پرست رفت گند پول داد به منتقد ها تا متای ولفن اشتاین رو کم کنن تا بازی واچ داگز فروش خوبی کنه :no:

  • mohammad.m گفت:

    نینتندو و زلدا تقریبا نصف جدول رو گرفتن 😯 :yes:

  • توگی-موافقم به شدت این ی چیز سلیقه ای است :yes: 😀 :yes:

  • توگی=اوگی=اوکی=ok :rotfl:

  • GTA IV خیلی جالب نبود – نمیدونم چرا متاش اینقدر بالاست جای FAR CRY 3 خیلی خالی :quiet:

  • christmas گفت:

    به gta v کم لطفی کردن 🙄

  • ... گفت:

    تو این چند وقته یک چیز رو خوب متوجه شدم و اونهم این هست که متا بهترین گزینه برای انتخاب یک بازی هست !! {حالا بگذریم از اینکه ارزش گذاری بازی ها برمبنای همین هست و بعضی وقت ها بعضی سایت ها معمولا ساز مخالف میزنن}….تا به حال بازی نبوده که متای پایین تر از ۷۰ گرفته باشه و از نظر من جالب باشه ! {البته یکسری بازی های اندک مثل Desperadoes بودن که متای ضعیفی گرفتن ولی از نظر من جالب بودن ولی با این حال لیاقت همون متای پایین رو هم داشتن}
    ولی کلی که بگم بازی های آنلاین با متای ۷۰ به بالا ارزش خرید دارند و بازی های دیگه و سینگل هم معمولا ۷۵ و ۸۰ به بالا …

    • Desperadoes 😀
      یادش بخیر! عجب مثالی زدی پسر :laugh:
      واقعا بازیش عالی بودش دو نسخه اولشو بازی کردم نمیدونم سومی هم داشت یا نه!

      • ... گفت:

        یک Helldorado هم بعد از نسخه ی دوم ساخته شده :دی
        ولی من هم مثل شما فقط دو نسخه ی اول رو بازی کردم {که نسخه ی دوم حسابی برای سیستم من سنگین بود و لودینگ ها به شدت طولانی :دی } …گرچه همین الان هم که من نسخه ی دوم رو اجرا می کنم لودینگ ها تقریبا طولانی هست نسبت به خود بازی…

  • one ps4 گفت:

    تاریخ انتشار بازی ها و نوع پلتفرم و … باعث این میشه که خیلی ها تو این لیست نباشن 😐

  • از نظر من که gta san andreas از تمام سری gta بهتر بود اما توی این لست نیست :no:

  • ares گفت:

    مقاله ی عالیی بود :yes: فقط این کاربرا موندم چرا نمره کم میدن 😐 ?:-)

    • نمره کاربرا بخاطر تعداد زیادشون کم میشه (شاید به ۲۰۰۰ نفر هم برسه) ولی نمرات منتقد ها نهایتا به ۴۰ تا میرسه. با تشکر

      • ... گفت:

        درسته البته…نقد منتقد ها گاهی به ۸۰ یا ۹۰ و یا ۱۰۰ تا هم میرسه.ولی یک چیز دیگه هم هست اون اینه که منتقد ها بازی رو واقعا نقد می کنن و کاری به پلتفرم و غیره ندارن ولی کاربر ها اکثرا فن یک پلتفرم خاص هستن و یا با یک بازی مشکل دارن که یا نمره زیادی میدن و یا هم اینکه نمره خیلی پایین مثل صفر به یک بازی بزرگ میدن.به نظر من اصلا نقد کاربر ها تو سایت متا هیچ اهمیتی نباید داد.

  • خوب بود ولی ولی چرا gta san andreas وTLOU بینشون نبود
    :yes:

  • من این ها رو دوست دارم:
    Resident Evil 4
    Grand Theft Auto IV
    Grand Theft Auto III
    Halo: Combat Evolved
    Half-Life 2
    Bioshock
    Batman: Arkham City
    Tekken 3
    خوشبختانه همه ی این بازی هایی که دوست دارم متی های خوبی هم دارند.

  • sarshar گفت:

    بهترین بازی burnout بود که لاقل باید بین ۱۰ بازی برتر باشه :yes:
    اونایی که بازی کردن میدونند چی میگم مخصوصا نسخه سوم بازی که…..چی میشه گفت :shy: :yes:

  • playstation گفت:

    چرا بدون تجربه بازی باید بیایم نظر بدیم و بگیم متای کم گرفته بازی رو انجام بدین یا خوشتون میاد یا نمیاد قبلنا متای بازی ها منصفانه تر بود اما الان دیگه اصلا.. چون ی مشت سایت ناشناس هم اومدن از روی خودشون نمره میدن :no:

  • ممنون از مقاله…

    هیچ وقت اعداد متاتریک رو قبول نداشتم.
    ندارم.
    نخواهم داشت…. 😀

  • متا هیچوقت الکی نمره نمیده حالا اون گیم اسپات خراب شده هرچی نمره میده چرته همشونو پایین میده :reallypissed:

  • یعنی باید برم بمیرم که همچین بازی مسخره ای رفته متاش شده ۹۹ zelda :no: :no: :no: :no:
    واقعا از این سری نفرت دارم

  • DeadTarget گفت:

    پس TLOU کجاست 😐 سری GTA همیشه جز بهترین بازی ها بودن و هستن. :shy: ممنون بابت خبر :yes:

  • 4 0 5 2 گفت:

    جاده جنگ چرا نیست توی لیست ؟ 😀 😀

  • darksiders II گفت:

    GTAسروره 😐 :yes:

  • sesto1112 گفت:

    کسی که زلدا رو مسخره بدونه باید بره بمیره .
    دوستان
    tlou یکی از بازی های برتر سال شد ولی تموم شد . تا یک سال دیگهه همه فراموشش میکنن
    همون طور که میبینید نصف اونایی که خود کشی میکردن برای این بازی الان حتی عکس پروفشونون کردن aw .
    ولی بازی مثل ماریو زلدا و غیره تا ابد تو ذهنمون میمونه حداقل برای من اینطوریه

    • REZ گفت:

      نازِ نفست ،
      خیلی تلو رو گنده میکنن این ps فنا

      • last of us گفت:

        چىزى که گندست نیازى به گنده کردن نداره
        شما جى تى ایو گنده کردین
        حساب تلو از بازى هاى دیگه جداست
        هیچ وقت رکورد دار تاریخ فراموش نمیشه
        اون ماریو هم چون جزو اولین بازى هاست تا الان مونده
        ما هم که زلدا رو جایى ندیدیم که میگین فراموش نشده

  • من gta رو خیلی دوست دارم مخصوصا iv.ولی انصافا gta v بهتره iv هست. قبول دارین؟ولی دلیل اینکه iv متاش یک نمره بالاتره اون سالی که iv امد یه بازی عجیب غریب بود کلا همه رفتن تو هوا با این بازی.هرچند v هم توپه ۹۷.کلا بازی بالای ۹۵ می شه بش گفت شاهکار

  • دوتا gta صفرthe last of us :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • چرا ویتچر نیس 😥 😥 :no:

    • ... گفت:

      تو این لیست بازی های خاص و گردن کلفت هست فقط (مخصوصا از نظر متا) {وجود زلدا و ماریو و GTA و HL و بایوشاک و…(تقریبا همگی فراتر از گیم بودن زمان خودشون :دی) این قضیه رو مشخص میکنه}
      ویچر تا الان متای بالای ۸۸ نداشته.انشالله نسخه ی سوم !

  • REZ گفت:

    واقعا اگه قرار باشه لیست overrate ترین بازی های تاریخو معرفی کنند من The Last of Us رو میزارم اول !!
    آقا چه وضعشه خب ؟
    دوستمون sesto1112 حرفش حق بود…
    the last of us یه شاهکار تو سال ۲۰۱۳ بود ، تموم شد و رفت!
    دیگه چقدر میخواید ازش تمجید شه ؟!
    واقعا TLOU با اینکه تو سبک خودش و همینطور توی اون سال های انتشارش بی نظیر بود ولی دیگه تو تاریخ هیچ حرفی جلوی بازی هایی مثل GTA V , Legend of Zelda OFT , Super Mario Galaxy یا حتی BioSock نداره!

    • last of us گفت:

      میدونى مشکلت چیه اینه که تلو تو سال ۲۰١۳ جى تى اى وى و بایوشاک رو سوت کرد و بعد میگى تو تاریخ حرفى جلوى اونا نداره
      تلو جزو سه بازى برتر تاریخه
      این: همه تمجیدهم حقشه

      • REZ گفت:

        خب شما کاملا از یوزر و همین متنت مشخصه که داری تعصبی نظر میدی !
        آها تلو همه رو سوت کرد که GTA V شد بهترین بازی همون سال ؟!
        بهترین بازی های تاریخ اینان :
        ۱. legend of zelda ocarina of time
        ۲. super mario galaxy
        ۳. the elder scrolls V: skyrim

      • last of us گفت:

        بعدشم تلو بازى هست که ابدیه غیر ممکنه رکورد دار تاریخ با ۲۵۰ گوتى فراموش بشه
        ign:اگه هر نسل سقفى داشته باشه سقف نسل هفت تلو هست

        • last of us گفت:

          ما که ندیدیم جى تى اى بهترین بازى بشه شما دیدید به ما هم بگین از یه فن سرسخت راک استار بیشتر از اینم انتظار نمیره
          یه سوال اگه جى تى اى بهترین بازى شد پس ۲۵۰ گوتى چیه
          همون اسکایریم هم که تو هر جایی دیدیم قبل تلو بود
          جون هرکى دوست دارین یه ذره تحقیق کنین بعد نظر بدین
          و مارو اینقدر نخندونین
          جى تى اى بازى خوبى بود ولى خیلى پایین تر از اونیه که با تلو مقایىه بشه بعد هم حرفات اصلا بر هم منطبق نیست یه جا میگى تلو بهترین بازى شد و یه جا میگی جى تى اى

        • REZ گفت:

          دقیقا میشه بگی کِی همچین حرفیو زده ؟ لینک ؟

          • REZ گفت:

            😐
            حالت خوبه ؟!
            GTA V تو VTX پارسال بهترین بازی سال شد بعد میگی تلو؟ :))))))
            تلو دوم شد عزیز من.
            به گوگل اعتماد داری؟ همین الان سرچ کن ۲۰۱۳ Game of The Year

            اتفاقا همه ی منتقد ها و سایت ها zelda رو برترین بازی تاریخ معرفی میکنند بعد نمیفهمم چطوری لست آو آس رو آوردی توی لیست!
            بعدشم portable چیه دیگه؟ مگه نرم افزار کامپیوتریه؟ Portal ! :))

          • last of us گفت:

            براى پیدا کردنش وقت میخوام فکر کنم سایت embrgo انتخاب کرده بود خبرشم تو همین سایت هست
            تو هم براى لیست تعصبانت لینک بده

            • last of us گفت:

              من فکر کنم فن هاى راک استار فقط به همینvgxاعتماد دارن عزیز یارو میگه کدوم بازى گوتى شده که تلو گوتى شد
              اگه تو میگى vgxمنم میگم بفتا دیگه این بحث تلو و جى تى اى خیلى وقته که تموم شده و تلو ۲۵۰ تا گوتى بردو و جى تى اى فکر کنم ١۴۰ برد
              بعد من املاى بازى که تا عمرم بازى نکردمو حفظ نمیکنم
              ببین شما اگهvgxنداشتین چى میگفتین
              فن هاى راک استار:فقط vgx و گوتى و چیزاى دیگه اشغال

              • REZ گفت:

                واقعا تعصب داره از حرفات میچِکه!
                اولا که شما منبع ندادی عزیزم… من دارم منبعمو میدم میگم تو گوگل سرچ کن اگه به گوگل اعتماد داشته باشی البته!
                بعدشم واقعـــاََ ینی تو داری بزرگترین آوارد شوِئه ویدئو گیم ها ینی VGX رو در این زمینه با Bafta مقایسه میکنی؟ 😐
                بحثِ GTA V و TLOU خیلی وقته تموم شده عزیزم ، از همون موقع که GTA V برترین بازی سال معرفی شد تموم شد… و همینطور متای ۹۷ جی تی ای و متای ۹۵ ـه تلو خودش داره حقیقتو میگه دیه!
                حالا خوبه همین VGX تا وقتی Uncharted 2 رو بازی سال معرفی کنه خوب فنشینااا!
                بعدشم هیچِ گیمرِ حرفه ای وجود نداره که Portal 2 رو بازی نکرده باشه 😐

                • last of us گفت:

                  واى چه منبع خفنى گوگل
                  یه چیز بگم فکر مى کنم دارى تو خواب نظر میدى خوبه خیلى از فناى راک استار هم میگن تلو گوتى شد
                  تو دیگه خیلى دارى جلو میرى
                  اینو بدون گوگل منبع نمیشه برو اصلا انتخابات ign را نگاه کن
                  اگه منبع تو گوگله برو تو کروتانا(دستیار سوتى مایکرو سافت)همینو بگو جوابو میفهمى باور کن خلاف جهت آب حرکت کنى اتفاقى نمیفته و فقط خسته میشى
                  یه سوال همه ى گوتى و بفتا پفک و vgx که جى تى ایو انتخاب کرد خوب؟
                  یه ذره بگیر حرفاتو بخون میفهمى کى داره تعصبى حرف میزنه تو از گداى ته خیابو بپرسى میگن تلو بهترین شد
                  بعد شما تعداد نقدارو ببین
                  تلو با ۹۸نقد ۹۵
                  جى تى اى با ۴۷ نقد ۹۸
                  فکر کنم اگه جى تى اى اینقدر نقد داشت متاش از ۹۰ پایین تر میومد
                  بعد اگه پرتالو تو خیابون دیدى برام بفرست تو اگه در مورد لیستت یه لینک معروف بدى؟ من شده باشه کل گیمفارو مى گردم و برات پیدا مى کنم

                • ares گفت:

                  برترین بازی ۲۰۱۳ تلوشد gta v دوم شد

                • last of us گفت:

                  بهترین بازى سال از نظر اى جى ان را پیدا کردم و تلو هست ولى شیلتره
                  برو تو همون گوگل سرچ کن
                  game of the year2013ign
                  حتما الان میگى گیم اسپات مهمه
                  اى جى ان از همه مهم تره عوض اینکه تو سایت هاى چرت بگردى برو اینجا

                • last of us گفت:

                  اینم منبع
                  حالا بهت ثابت شد و حقیقتو فهمیدى؟
                  اون دوستمونم اون بالا داره میگه
                  من شاهد هم دارم

  • VFSDF گفت:

    شاهکار انحصاری pc اومد
    Company of Heroes 2: Ardennes Assault
    خواهشا خبرشو بزنید :inlove:

  • ASSASSINS U گفت:

    سلام بچه ها شرمندم اینجا سوال میکنم ولی واقعا پاسخش برام واجبه
    من بازی ASSASSINS C U رو نصب کردم ، وقتی اجراش میکنم درحال لود کردن یهو خارج میشه و مینویسه this program has stoped
    سیستم بنده….

    گرافیک ۲ nvidia 750

    cpu corei5

    ram 8

    جالب اینجاست دوستم با رم ۴ این بازی رو اجرا کرد پس مشکل از سیستمم نیست کسی تونست کمکم کنه لطفا

  • Cyanide گفت:

    عزیزی که من کامنت میدم ، ولی ثبت نمیکنی ، یه چیزی هم بگم و برم.
    نصف کاربرای این سایت الان نمیدونن متاکریتیک اصلا چی هست :rotfl:
    یکی گفته : “تو این لیست بازی های خاص و گردن کلفت هست فقط (مخصوصا از نظر متا”
    یکی دیگه گفته : “متا هیچوقت الکی نمره نمیده” :laugh:
    عزیز دل برادر یه مقاله هم بنویس یادشون بده متا چی چی هست.
    ثبت که نمی کنی کامنتای ما رو ولی خودت بخون و بگیر منظورمو :yes:

    • ... گفت:

      و این لیست بازی های خاص و گردن کلفت هست فقط (مخصوصا از نظر متا”

      من مشکلی تو این نوشته ام نمی بینم !… نیازی به توضیح متا هم برای کسی نیست…همونطور که گفتم تو این لیست بازی هایی هستن که جزو خاص ترین بازی های تاریخ هستن و همگی هم متای بالا ۹۶ رو کسب کردن !…

  • هنوز اگه جلد و کاور بازی های PS ONE رو ببینم گریم می گیره!
    چون بازی هاش نه ادعا داشت نه ما ازشون ادعا داشتیم.
    ولی بازی های DRIVER 1 و بعدش DRIVER 2 و بازم بعدش بازی های GTA 1 و بعدش بازی GTA 2 چیزی دیگه بودند و از همه مهم تز CRASH برای من بود مخصوصا تو کنسول کچک PS1.
    آخ یادم که میافته
    😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥
    از روز های طلا نسم تا بهترین کنسول دوران البته بعد از MICRO و SEGA.

  • ares گفت:

    برترین بازی ۲۰۱۳ تلوشد gta v دوم شد
    همه میدونن

  • ares گفت:

    تلو بازیی بود که بدون ریشه شاهکار شد ولی gta ریشه دار بود و ازش انتظار بالا بود ولی تلو با اولین نسخه جهان رو مبهوت کرد سه بار تمومش کردم ولی بازم سیر نشدم :yes:

  • daaante گفت:

    اخ اخ یاد تکن۳ افتادم جیگرم کباب شد!
    مقاله کاملی بود ممنون

  • daaante گفت:

    برترین بازی تاریخtlou!!!!!! خدایا توبه، نزن این حرفا رو اخوی!!!!!

  • mamad-m416 گفت:

    توی این لیست ای کاش یه بازی دیگه هم بود…
    harvest moon back to nature
    هر کسی ps1 داشته میدونه من چی میگم
    واقعا به یاد موندنی بود حتی با وجود این همه سال که گذشته 😥
    کسی میدونه متاش چند شد؟

  • بابا هرکی می خواد به gta توهیین کنه دیوانه است و باید بره روان پزشک تموم شد رفت.فن های راکستار و gta خون خودتون رو کثیف نکنید بزرگی بازی gta تو کل جهان ثابت شده.tlou هم بازی کردم خیلی احترام براش قایل بودم ولی من نمی تونم تحمل کنم بازی با gta مقایسه بشه.با اینکه فن سخت بتمنم و تازگی ها همین ارخام سیتی تعجب همه رو برانگیخت با اون easter egg عجیب غریب calendar man که بعد از سه سال کشف شد بازم و همیشه این بازی تحسین شده همه جا هست حاضر نیستم با gta مقایسه اش کنم.در ضمن چه تو ویکیپدیا چه تو vga vgx هرچی دلت بخواد gta v 2013 goty شد و تموم شد رفت.حالا هرکی دلش خواست هرچی می خواد بگه…

  • کامنت های مسخره رو که می خونم دیگه دوست ندارم بیام تو این بخش اه.در ضمن شما که فن tlou هستی با این کارت داری این بازی رو خوار می کنی برو کامنت هاتو بخون تا بفهمی…

  • با اشاکام باز مهمونی گرفتم 😥
    عزیزم جای FAR CRY خالیست :-((

  • Amir-al گفت:

    قاعدتا gta باید اول باشه زیرا همینطور که اشاره کردی زلدا با ۲۲ نقد متاش شده ۹۹!!!
    در کل مقاله خوبی بود ممنون 🙂

نبرد متا | ۲۵ بازی برتر وب سایت Metacritic - گیمفا