دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا

دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue

عرفان استادی
۱۲:۵۵ ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا

“سخت ترین تصمیمات زندگی آن هایی هستند که شما را مجبور می کنند عقاید معنوی خودتان را زیر سوال ببرید. انتخابم مرا به اینجا کشانده، ایستادن در برابر افرادی که زمانی برادرانم بودند. تاریخ شاید از من به عنوان یک خائن، شورشی و یا مرتد یاد کند… اما نهایتا، مهم نیست که تاریخ چگونه مرا به یاد می آورد… مهم این است که من عقاید خود را دنبال کردم!”

assassin's_Creed_Rogue_-_Cover_Art

Assassin’s Creed: Rogue Box Art

نام بازی: Assassin’s Creed: Rogue (کیش یک آدمکش: سرکش)

سازنده: Ubisoft Sofia به همراه دیگر استدیوهای یوبیسافت

ناشر: Ubisoft

موتور: AnvilNext

ژانر: Action-Adventure/Stealth/Open World (اکشن ماجراجویی/مخفی کاری/دنیای آزاد)

حالت ها: Single-Player (تک نفره)

تاریخ عرضه و پلتفرم ها: ۱۱ نوامبر – PS3/Xbox 360/PC

فرانچایز Assassin’s Creed تبدیل به یک قدرت تجاری و فرهنگی برای شرکت یوبی سافت شده است و می توان آن را به اصطلاح یک سری Blockbuster (بسیار پرفروش و معروف!) نامید. سالانه بسیاری از طرفداران AC و بخصوص رسانه ها از چرخه عرضه بازی (هر سال یک نسخه) شکایت می کردند. در راستای توجه به نظرات بازیکنان و طرفداران (!)، یوبی سافت امسال پایش را فراتر نهاد و از نسخه دیگری تحت عنوان Assassin’s Creed: Rogue رونمایی کرد که به طور انحصاری برای کنسول های نسل هفتم و PC در ۱۱ نوامبر عرضه خواهد شد.

بازگشت به گذشته | داستان

تا به حال شنیده اید که می گویند “دشمن دشمن من، دوست من است”؟ این جمله در وصف داستان Rogue بسیار مناسب می باشد؛ داستان بازی در ارتباط با یک آدمکش بوده که به دلایلی عضو گروه تمپلارها می شود و آدمکش های دیگر را شکار می کند؛ این به معنای اتحاد با افرادیست که زمانی دشمنش بوده اند. در واقع Shay Patrick Cormac (شخصیت اصلی) وارد وقایع مبارزات میان Haytham Kenway و Achilles (دو شخصیت از بازی ACIII) بر سر قدرت می شود؛ پس می توان داستان بازی را به قبل از اتفاقات AC III نسبت داد. شخصیت های قدیمی دیگری همچون Adewale و Benjamin Franklin نیز در بازی ایفای نقش می کنند.   در نهایت مشخص می شود که Achilles چطور به مانندObi-Wan Kenobi تبدیل به یکی از آخرین افراد فرقه خود می شود!

ac rogue3 720x405

شخصیت های قدیمی چون Haytham Kenway (پدر کانر کنوی در AC III) در بازی حضور دارند

بازی در طول جنگ هفت ساله و از ۱۷۵۲ تا ۱۷۶۱ به وقوع می پیوندد. در این مبارزه فرانسه و انگلیس که شعله هایش از مستعمرات آمریکا تا اروپا گسترده شده است، Shay Patrick از انگلیسی ها پشتیبانی می کند. هم چنین مناطق قابل دسترس دریاها و سرزمین های قطب شمال، شهر نیویورک (در ACIII) و دره Appalachian هستند. بازی مشخصا با خط داستانی خانواده کنوی و AC: Unity در ارتباط است چرا که Haytham Kenway حضور پر رنگی دارد و جنگ هفت ساله و انقلاب فرانسه به هم مرتبط هستند. شهر نیویورک در AC III نیز حضور داشت. اکثر مناطق شهر از نسخه قبلی هستند البته با توجه به سازنده تغییراتی نیز در آن داده شده و مناطقی به آن اضافه شده است. Martin Capel کارگردان بازی با معرفی آن اعلام نمود: “Rogue پایانی بر داستان آمریکای شمالی خواهد بود.” بر اساس اظهارات سازنده، بازی حفره های داستانی میان AC III و AC IV: Black Flag را پر می کند.

Ivan Balabanov در ارتباط با Shay می گوید:

چیزی که ما می خواستیم از آن اطمینان حاصل کنیم این بود که یک شخصیت بد نسازیم که آدم های خوب را هدف قرار داده و می کشد. در AC: Unity و AC: Rogue موضوع خوب و بد و درست و صحیح نیست. هر دو گروه برای چیز مشترکی می جنگند اما راه و روشهایشان متفاوت است. ما میخواستیم Shay و دلایل کارهایش برای بازیکنان قابل درک باشد.

وقتی Shay یک تمپلار می شود، انسانیتش را فراموش نمی کند؛ او تنها تصمیم می گیرد تا هدفی دیگر را دنبال می کند. این موضوع او را به یک قاتل بی فکر و سنگ دل تبدیل نمی کند. این شخصیت یک تکامل احساساتی در طول بازی دارد؛ شمایلش را عوض می کند اما وفاداری اش ثابت می ماند.

assassinscreedrogue templarvsassassincaptaingc14081310amcet1407873228jpg 0d2ccd 640w

تکرار تجربه زیبا | گیم پلی

گیم پلی بازی تقریبا مثل نسخه قبلی یعنی Black Flag بوده و تغییر چندانی نکرده است. بازیکنان در زمین و دریا ماجراجویی های خود را ادامه می دهند و سیستم مبارزات دریایی با تغییرات و پیشرفت هایی همراه می باشد. نام کشتی شِی، Morrigan بوده که به مانند Jackdaw (در Black Flag) قابل ارتقاست. از آنجایی که تمپلارها به منابع گسترده دسترسی دارند، کشتی شما از جدیدترین اسلحه ها و ابزار بهره می برد. یکی از اسلحه های جدید کشتی، روغن است که با استفاده از آن می توانید کشتی دشمنان را به آتش بکشید. همچنین سلاح های جدید برای خود شخصیت بازی وجود دارند. با استفاده از یک تفنگ بادی (Air Rifle)، شخصیت اصلی می تواند دشمنان را بی صدا از پای در آورد. همچنین این تفنگ با گلوله های متعدد دیگر قابل استفاده است. Grenade Launcher (نارنجک انداز) نیز در بازی حضور دارد که با آن می توان چندین نفر را از میان برداشت.

یکی از مزیت های Assassin بودن، قابلیت های ویژه آن هاست که شما را از بازی اول تا کنون در مبارزات یاری کرده است. حال دشمنان شما همه این قابلیت ها را دارا هستند پس بازیکن می تواند با ترفندهای خودش غافلگیر شود! Assassin های بازی (دشمنان!) در علف ها و جمعیت مخفی می شوند و یا از بالای ساختمان ها (Air Assassinate) تهاجم خود را انجام دهند. البته Shay نیز دارای Eagle Vision است و می تواند آدمکش ها را حتی در میان جمعیت شناسایی کند.

ac rogue 720x405

اگر در منطقه مشهور شوید، Assassin ها گروه (Gang) های مختلف را برای مبارزه با شما استخدام می کنند. در این صورت، شما مورد حمله کشتی های این گروه ها (Gang Ships) قرار می گیرید. هم چنین در بازی قلعه های فرانسوی حضور دارند که با تسخیر آن ها به انگلیسی ها کمک می کنید.

یکی از نکات قابل توجه که در بازی های قبلی نیز وجود داشت، شکار کردن است که با استفاده از آن می توان شخصیت اصلی و ابزارش را ارتقا داد. بازیکنان می توانند در این بازی به شکار موجودات قطبی (مانند خرس ها) بپردازند.

بر سر گرافیک بازی نمی توان صحبتی نمود زیرا تفاوت چندانی با نسخه قبلی یعنی AC IV: Black Flag ندارد و مانور اصلی سازندگان بر روی گیم پلی و داستان بوده است. البته بافت ها و لایه های محیطی جدیدی (مانند یخ) اضافه شده اند که جلوه های منحصر به فرد خود را دارند.

خبری از بخش چند نفره نیست

AC: Rogue دارای بخش چند نفره نخواهد بود. این خبر چندی قبل توسط یکی از سخنگویان یوبیسافت به IGN اعلام شد که: “در این مرحله از کار” خبری از بخش چند نفره نیست. پس ممکن است سازندگان اضافه کردن این حالت را در آینده و یا حتی بعد از انتشار برای بازی در نظر بگیرند.

نمی توان از Assassin’s Creed: Rogue انتظار زیادی داشت زیرا مشخصا تکرار Black Flag (با چندین قابلیت جدید) خواهد بود. اما برای افرادی که به داستان بازی علاقه دارند، می تواند یک شخصیت پردازی عالی برای کاراکتر های قدیمی باشد و به بعضی از سوالات شما پاسخ دهد. اینطور که پیداست یوبی سافت از قدرت خود مطمئن می باشد که امسال می خواهد دو بازی (اصلی) در این فرانچایز عرضه کند و امیدواریم این کار کیفیت عناوین AC و یا دیگر بازی های این شرکت را کاهش ندهد!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا
دشمن دشمن من… | اولین نگاه بر Assassin’s Creed: Rogue - گیمفا