آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا

آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity

محمـد حسین صفری
۱۳:۰۹ ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا

از همان سال ۲۰۰۷ که اولین نسخه ی سری Assassin’s Creed روانه ی بازار شد و با فروش و استقبال بی نظیری رو به رو شد، انتظار می رفت که یوبی سافت این عنوان را گسترش دهد و به یک فرانچایز تبدیل کند. در حالی که انتظار می رفت چند سال از عرضه ی نسخه ی اول بگذرد تا نسخه ی دوم عرضه شود، در کمال حیرت یوبی سافت دو سال پس از عرضه ی نسخه ی اول، نسخه ی دوم را نیز روانه ی بازار کرد که با تغییرات شگرف خود توانست همگان را مجذوب خود کند.

یوبی سافت که کار ساخت نسخه ی دوم را از زمانی که ساخت نسخه ی اول در میانه قرار داشت، آغاز کرده بود، تصمیم گرفت برای نسخه ی سوم نیز چنین کاری انجام دهد. بنابراین بلافاصله پس از ساخت نسخه ی دوم، کار ساخت نسخه ی سوم نیز آغاز شد و در این میان دو عنوان فرعی از این سری که در واقع تکمیل کننده ی راه نسخه ی دوم بود، عرضه شدند. سرانجام در سال ۲۰۱۲ نسخه ی سوم عرضه شد اما نتایج آن چیزی نبود که یوبی سافت انتظار داشت، در نتیجه این شرکت تصمیم گرفت نسخه ی چهارم این سری را به سرعت و بر اساس مکانیزم نبرد های دریایی نسخه ی سوم، راهی بازار کند تا بر روی یک عنوان جدید از این سری کار کند. یوبی سافت به این دلیل که به این نسخه همانند یک شروع جدید برای این فرانچایز نگاه می کرد، تصمیم گرفت آن را به عنوان نسخه ی پنجم بازی عرضه نکند و به این ترتیب این عنوان با نام Assassin’s Creed : Unity معرفی شد. عنوانی که قرار است ناجی این فرانچایز باشد و آن را به ریشه های خود باز گرداند.

assassin 039 s creed unity 2548958

کاور رسمی بازی Assassin’s Creed : Unity

نام : Assassin’s Creed : Unity
سازنده : Ubisoft Montreal
ناشر : Ubisoft
سبک : Action-adventure، Stealth
پلتفرم ها : Xbox One، PS4 و PC
تاریخ انتشار : ۱۱ نوامبر ۲۰۱۴

Assassin’s Creed : Unity همانند یک IP جدید است. در واقع در این عنوان اکثر مکانیزم ها تغییر کرده اند و بهبود یافته اند که از جمله ی آن ها می توان به حرکات بسیار بهتر پارکور و همچنین مبارزات چالش بر انگیز تر اشاره کرد. اولین نمایش رسمی بازی از بخش جدید آن یعنی Co-Op بود که در E3 2014 به نمایش در آمد و نشان داد که تیم سازنده بر روی این بخش تمرکز ویژه ای دارد. نمایش دیگر بازی از بخش تک نفره ی آن و نمایش مکانیزم های جدید این نسخه بود که باعث شد تا امید طرفداران به این عنوان بسیار بیشتر شود. انتخاب کارگردان عنوان Assassin’s Creed : Revelations یعنی آقای Alexandre Amancio نیز به خوبی نشان دهنده ی این مسئله است که یوبی سافت قصد دارد با این عنوان به ریشه های این سری باز گردد. از سوی دیگر ۱۰ استودیو مشهور یوبی سافت یعنی Ubisoft Montreal، Toronto، Singapore، Quebec، Annecy، Shanghai، Chengdu، Kiev، Montpellier، Bucharest نیز بر روی این عنوان کار می کنند که نشان از عظمت این عنوان دارد. Unity اولین نسخه ی این سری است که تنها بر روی کنسول های نسل هشتم عرضه می شود و در نتیجه دارای یک جهش گرافیکی عظیم نسبت به نسخه های قبلی می باشد. همه ی این موارد نوید یک عنوان عالی را می دهد و طرفداران این فرانچایز امیدوارند تا این نسخه بار دیگر عظمت این سری را باز گرداند.

جدال همیشگی عشق و وظیفه

یوبی سافت که در نسخه های اول و دوم دست به خلق شخصیت های ماندگاری به نام الطایر و اتزیو زده بود و در نهایت داستان این دو قهرمان را در Assassin’s Creed: Revelations به پایان رساند، در نسخه های اخیر موفق نشده است تا یک شخصیت ماندگار خلق کند. کانر در نسخه ی سوم به قدری درگیر انتقام بود و عملا شخصیت خشکی داشت که بسیاری از طرفداران نتوانستند با وی ارتباط بر قرار کنند و عده ی کثیری نیز اعتقاد داشتند که یکی از دلایل مهم عدم موفقیت نسخه ی سوم، نبود یک داستان زیبا و عدم خلق یک شخصیت ماندگار بود. یوبی سافت در نسخه ی چهارم کمی بهتر عمل کرد و توانست شخصیت جذاب تری به نام ادوارد کنوی را خلق کند اما او نیز دارای مشکلات زیادی بود که مهم ترین آن ها این بود که عملا ادوارد تا اواخر بازی اساسین نیست و بازیکنان نقش یک دزد دریایی را ایفا می کنند که هیچ چیز جز پول برای وی اهمیت ندارد. با توجه به این مسائل، اولین نکته ای که یوبی سافت در ساخت Unity باید به آن توجه می کرد، روایت یک داستان جذاب و خلق یک شخصیت ماندگار بود. داستان این نسخه در خلال یکی از مهم ترین وقایع تاریخی یعنی انقلاب کبیر فرانسه روایت می شود و بازیکنان قرار است با یکی از خشن ترین و تاریک ترین انقلاب های تاریخ دیدار کنند. Alex Amancio، کارگردان بازی، توضیح می دهد که چرا یوبی سافت انقلاب فرانسه را انتخاب کرد :

انقلاب فرانسه به ما یک جمعیت عظیم، شخصیت های بزرگ و فرصتی برای روایت های جدید و یک محیط مناسب را می دهد که برای بازی ما بسیار عالی است. ما در حال ساخت یک بازی نظام مند هستیم. ما می خواهیم هرج و مرج واقعی را به تصویر بکشیم. این نکات باعث می شوند که رویدادی در اطراف شما اتفاق بیفتد که حتی فرصت مداخله در آن را ندارید. این باعث می شود تا یک جهان کاملا زنده و غیر قابل پیش بینی، پیش رویتان باشد. البته فضا های داخلی نیز بدون هیچ بارگذاری در دسترس خواهند بود. هنگامی که شما در پاریس هستید هیچ گونه بارگذاری وجود نخواهد داشت. از هر چهار ساختمان، امکان ورود به یکی از آن ها وجود دارد. ما حقیقتا در بازی نشان می دهیم که پاریس بزرگ ترین شهر آن دوره بوده است و وسعت آن از تمامی جزایر Black Flag نیز بیشتر است.

65

شخصیت اصلی بازی، یک جوان دور رگه اتریشی- فرانسوی به نام Arno Victor Dorian می باشد که در شروع داستان بازی تنها ۲۱ سال سن دارد اما نقش مهمی در انقلاب فرانسه دارد.

پس از انتخاب یک برهه ی زمانی مناسب، نوبت به پردازش یک شخصیت مناسب برای داستان بازی می رسد، امری که در دو نسخه ی اخیر این سری چندان مناسب نبود و بدین ترتیب یوبی سافت باید تمام تلاش خود را انجام داد تا یک شخصیت کاریزماتیک و جذاب را خلق کند. شخصیت اصلی بازی، یک جوان دور رگه اتریشی- فرانسوی به نام Arno Victor Dorian می باشد که در شروع داستان بازی تنها ۲۱ سال سن دارد و طبق گفته های یوبی سافت به دلیل همین سن کم و روحیات دوران جوانی، خود مختار است ولی در کنار این موارد شوخ طبع نیز است. پدر وی یک اساسین کارکشته بود که همواره در جدال با یک تمپلار بوده است. سرانجام پدر آرنو به طرز مشکوکی کشته می شود. گویا پدر آرنو دارای یک ساعت جیبی بوده است که همواره همراه او بوده و آرنو پس از مرگ پدرش این یادگار را نزد خود حفظ می کند و این ساعت بعد ها در داستان بازی نقش مهمی ایفا می کند. تمپلار مذکور، به دلیل احترامی که برای پدر آرنو قائل بود، وی را به فرزند خواندگی خود قبول می کند. این فرد خود دختری به نام الیزه دارد و آرنو و الیزه در کنار یکدیگر بزرگ می شوند و در نتیجه روابط عاشقانه ای بین آن ها پدید می آید. البته در طول داستان بازی قرار است لحظاتی از دوران کودکی آرنو و حتی صحنه ی مرگ پدر وی نیز به تصویر کشیده می شود تا مخاطبان بهتر با آرنو ارتباط بر قرار کنند. در تمام این سال ها آرنو با خبر نیست که تحت کفالت یک تمپلار قرار دارد و پدر الیزه نیز علاقه ای ندارد تا آرنو را تبدیل به یک تمپلار کند. آرنو طی حوادثی دستگیر می شود و به زندان باستیل منتقل می شود، جایی که جرقه ی انقلاب فرانسه از آنجا روشن می شود و در واقع تصرف زندان باستیل است که مقدمه ی انقلاب فرانسه می شود. سکانس آغازین بازی از درون زندان باستیل آغاز می شود، جایی که آرنو با یکی از هم سلولی هایش به دلیل برداشتن ساعت پدرش درگیر می شود و سپس متوجه می شود که وی یک اساسین است. همانطور که گفته شد این ساعت نقش مهمی در داستان بازی دارد و حتی آشنایی آرنو با اساسین ها نیز توسط همین ساعت صورت می پذیرد. این شخص سپس به آرنو می گوید که پدر وی یک اساسین خبره بوده است و بدین ترتیب آرنو تصمیم می گیرد تا به اساسین های بپیوندد. آرنو شروع به یاد گرفتن فنون مبارزه در زندان می کند اما پس از مدتی مردم به زندان باستیل حمله می کنند و بدین ترتیب آرنو و استادش موفق به رهایی از زندان می شوند. آرنو پس از آزادی به محفل اساسین ها می پیونند در حالی که در همین حال پدر الیزه توسط اساسین ها کشته می شود و وی تصمیم می گیرد تا برای انتقام به تمپلار ها بپیوندد، در نتیجه آرنو متوجه می شود که وی عضو تمپلار ها است. کنش و چالش اصلی داستان نیز درگیری های درونی آرنو است. او از یک سو باید به وظایف خود به عنوان عضوی از اساسین ها عمل کند اما از سوی دیگر به دختری علاقه دارد که یک تمپلار است و به این ترتیب جدال همیشگی عشق و وظیفه برای آرنو پیش می آید. در واقع همین درگیری درونی است که جلوه ی دیگری به شخصیت آرنو می دهد.

56

آرنو و الیزه در عین حال که با یکدگیر روابط عاطفی دارند اما به دلیل اهدافشان در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

طبق گفته های یوبی سافت، آرنو در گذشته اشتباهات زیادی داشته است ولی بعد از ملحق شدن به اساسین ها تصمیم می گیرد تا همه ی آن ها را جبران کند. او بسیار به قوانین اساسین ها پایبند است اما با مرور زمان، وی تحت تاثیر سنت های عرفانی و قدیمی قرار می گیرد و اصول جدیدی برای خویش در نظر می گیرد. او علاقه دارد برای خود فکر کند و تصمیم گیری کند. آرنو نسبتا تحصیل کرده است و به خوبی توسط استاد ها و معلم ها آموزش دیده است. او دارای چندین عادت است که یکی از آن ها نقل قول از صحبت های کلاسیک است و همچنین همواره تم طنزی در گفت و گو هایش دارد اما یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن این است که از لحاظ عاطفی آسیب پذیر است. آرنو ماموریت خود را برای رسیدن به رستگاری آغاز می کند ولی بعد از مدتی متوجه می شود که جریان بسیار بزرگتری در میان مردم وجود دارد و به این ترتیب به انقلاب می پیوندد. آرنو در ابتدا بسیار شوخ طبع است اما انقلاب باعث می شود وی به یک فرد خود خواه بدل شود ولی با این حال او یکی از قوی ترین اساسین ها است و به این دلیل نقش مهمی در پیشبرد انقلاب فرانسه دارد. شخصیت های مهمی در بازی حضور دارند که یکی از آن ها، شیمی دان مشهور فرانسوی یعنی Antoine Lavoisier است که گویا ارتباط نزدیکی نیز با آرنو دارد. از دیگر افراد مشهور در بازی می توان به Maximilien de Robespierre و Marquis de Sade اشاره کرد. جالب است که بدانید Maximilien de Robespierre همان فردی است که در یکی تریلر بازی اعدام می شود. وی یکی از مشهور ترین رهبران انقلاب فرانسه است که البته بعد از پیروزی انقلاب، نقش بسزایی در شکل گیری دوران وحشت و اعدام مخالفان به وسیله ی گیوتین داشت که سرانجام خودش نیز به دست گیوتین اعدام شد. Marquis de Sade نیز به علت داشتن عقاید جنجالی اش در آن دوران بسیار مشهور است و آرنو در بازی با او دیدار می کند. یکی از مهم ترین شخصیت های تاریخ فرانسه که بدون شک از بزرگ ترین رهبران تاریخ جهان است یعنی ناپلئون بناپارت نیز در بازی حضور دارد اما او در برهه ی زمانی داستان بازی بسیار جوان است و در فعالیت های انقلابی نقش دارد ولی همین که او و آرنو با یکدیگر روابط دوستانه ای دارند قطعا بر جذابیت داستان می افزاید.

38

آرنو دارای چندین عادت است که یکی از آن ها نقل قول از صحبت های کلاسیک است و همچنین همواره تم طنزی در گفت و گو هایش دارد اما یک نقطه ضعف بزرگ دارد و آن این است که از لحاظ عاطفی آسیب پذیر است.

به نظر می رسد که بخش تاریخی بازی و شخصیت پردازی آرنو بسیار عالی است اما بخش دیگری نیز در داستان بازی وجود دارد که آن بخش مدرن است. از همان نسخه ی ابتدایی بازی، این بخش متوجه ی انتقادات فراوانی بود و سرانجام یوبی سافت تصمیم گرفت تا شخصیت این بخش یعنی دزموند مایلز را در پایان نسخه ی سوم کنار بزند و از نسخه ی چهارم داستان در این بخش به صورت اول شخص دنبال شد که باز هم باعث انتقادات بسیار زیادی شد. طبق گفته های یوبی سافت ۲۰ دقیقه ای ابتدایی بازی در زمان مدرن است که این ۲۰ دقیقه بسیار شوکه کننده و هیجان انگیز خواهد بود. بازی در بخش مدرن باز هم به صورت اول شخص دنبال می شود و اینبار بخش مدرن بازی در آبسترگو دنبال نمی شود بلکه این شما هستید که از طرف اساسین ها مامور شده اید تا خاطرات آرنو را دنبال کنید. در واقع شخصیت اصلی بازی در زمان حال خود بازیکنان هستند و به همین دلیل سبک اول شخص را برای این بخش انتخاب شده است.

انقلاب در راه است

گیم پلی Assassin’s Creed : Unity تغییرات گسترده ای نسبت به نسخه های پیشین داشته است و به گفته ی خود یوبی سافت این عنوان ارزشی همچون یک IP جدید برای آن ها دارد زیرا دارای تغییرات بسیار گسترده ای است. اولین تغییر بازی بازنویسی حرکات پارکور است. حرکات پارکور از ابتدا بازنویسی شده است به طوری که شما می توانید تمام راه را از روی ساحتمان ها بدون هیچ توقفی طی کنید. آرنو بسیار سریع تر از اساسین های دیگر این سری از ساختمان ها بالا می رود که این امر به افزایش سرعت بازی کمک شایانی کرده است. همانند گذشته، هسته ی اصلی بازی بر پایه ی مخفی کاری بنا شده است و یوبی سافت تلاش بسیاری کرده است تا از مقدار اکشن بودن بازی کاسته شود. به همین منظور در بازی یک حالت ویژه برای مخفی کاری وجود دارد که با زدن یک دکمه وارد حالت مخفیانه می شوید و با توجه به محیط این حالت شما را مخفی می کند. برای مثال هنگامی که در پشت یک جسم هستید، با زدن این دکمه آرنو می نشیند و هنگامی که در جمعیت حضور دارید، سعی می کند خود را در میان جمعیت ناپدید کند. سیستم مبارزات بازی نیز دچار تغییرات گسترده ای شده است.

23

در بازی یک حالت ویژه برای مخفی کاری وجود دارد که با زدن یک دکمه وارد حالت مخفیانه می شوید و با توجه به محیط این حالت شما را مخفی می کند.

در نسخه های پیشین به ویژه نسخه ی چهارم بازی متهم به بیش از حد آسان بودن بود اما یوبی سافت در این نسخه با انجام تغییرات زیادی بازی را بسیار چالش بر انگیز تر کرده است. سیستم مبارزه بازی به گونه ای طراحی شده است تا کمی چالش برانگیز تر و مشکل تر باشد. هر دو ضربات Counter Kill و Chain Counter از بازی حذف شده اند و نگهبانان در حال حاضر تهاجمی تر عمل می کنند. به جای ضربات Counter Kill یا همان ضد حمله ها، ضربات جدیدی به نام Replacing یا ضربات منحرف کننده به سیستم مبارزات اضافه شده است. جدید ترین بخش بازی، بخش Co-Op است که برای اولین بار در این سری قرار داده شده است و در آن بازیکنان قادرند تا سطح ۴ نفر به طور همزمان با هم یک ماموریت را انجام دهند. از آنجایی که یوبی سافت تمرکز خود را بر روی بخش Co-Op قرار داده است، بخش چند نفره رقابتی که در نسخه های پیشین وجود داشت، در Unity وجود ندارد. ماموریت های بخش Co-Op بر حوادث درون انجمن اساسین ها تمرکز دارند. با این حال آرام آرام این ماموریت ها با داستان اصلی بازی نیز ارتباط پیدا می کنند. کسانی که در بخش Co-Op به بازی فرد دیگری دعوت می شوند و در واقع در جریان بازی او قرار می گیرند، پس زمینه ی داستانی ندارند و به یکباره در بطن یک ماموریت قرار می گیرند. همچنین هر یک از آن ها در صفحه ی نمایش خود، خود را به شکل آرنو می بینند در حالی که دیگران او را به شکل یک اساسین دیگر مشاهده می کنند. کارگردان بازی Alexandre Amancio نیز ایجاد بخش Co-Op را سخت ترین چالش تیم سازنده دانسته است :

این اولین بار است که ما سعی کرده ایم یک تجربه ی همکاری یا یک بخش چند نفره ی یکپارچه با توجه به هسته ی گیم پلی سری Assassin’s Creed ایجاد کنیم. ما با مشکلات مختلفی در این بخش رو به رو شدیم از جمله اینکه نیاز بود بازیکنان در نقشه قابل ردیابی باشند و اینکه در هر صفحه ی نمایش برای هر بازیکن NPC های مختلف و البته پویا داشته باشیم زیرا در هر صحنه در بازی قرار است ۵۰۰ NPC حضور داشته باشند. تکثیر تمامی این عناصر در هر یک از صفحات نمایش یک کار پیچیده و چالش بزرگ بود.

26

جدید ترین بخش بازی، بخش Co-Op است که برای اولین بار در این سری قرار داده شده است و در آن بازیکنان قادرند تا سطح ۴ نفر به طور همزمان با هم یک ماموریت را انجام دهند.

با انجام ماموریت های تک نفره و چند نفره می توانید امتیاز لازم برای کسب مهارت ها جدید را به دست آورید. برای دسته بندی مهارت ها در طول بازی، این عنوان نیز دارای یک Skill Tree یا درخت مهارت است. در این عنوان درخت Skill به ۳ بخش مختلف تقسیم می شود که بر اساس ۳ رکن این فرانچایز یعنی مخفی کاری، مبارزه و پیمایش طراحی شده اند و مطابق با شیوه ی انجام بازی توسط بازیکن، مهارت های بیشتری آزاد می شوند. آرنو در حالت عادی این مهارت را دارد که همزمان با ۳ نفر مبارزه کند و هر ۳ را شکست دهد. سطح دشواری بین ۱ تا ۵ ستاره، متغیر می باشد. برخی از ماموریت های برای یک یا دو نفر و برخی دیگر برای سه یا چهار نفر، طراحی شده اند. بازیکن قادر است یک مرحله که برای چهار نفر طراحی شده است را به طور تک نفره انجام دهد ولی مسلم است که پیشبرد تک نفره ی آن مرحله بسیار دشوار می باشد. به همین ترتیب ماموریتی که برای دو نفر طراحی شده است با ۳ نفر بسیار آسان تر خواهد بود. سطح دشواری به بازیکن این قابلبت را به بازیکن می دهد که برای چالش های بیشتر، تصمیم گیری کند. Unity اولین نسخه ی از این فرانچایز است که در آن عناصر سبک RPG نظیر شخصی سازی نیز وجود دارد. شما می توانید بیش از ۲۰۰ بخش  آرنو را شخصی سازی کنید. کلاه، بازوان، کمر، قفسه سینه و پاها نیز قابل تنظیم هستند. با وجود این موارد حتی می توانید از رنگ های مختلف نیز در شخصی سازی های استفاده کنید. حتی کمربند آرنو نیز قابل شخصی سازی است. آرنو دارای کمربندی همچون کمربند بتمن است. شما می توانید این کمربند را مطابق سلیقه خود شخصی سازی کنید و تجهیزات بیشتری به آن اضافه کنید.

یکی دیگر از توانایی های جدید در بازی، Eagle Sense است. Eagle Sense توانایی جدیدی است که در این بازی وجود دارد و از ۳ سطح مختلف تشکیل شده است. اولین سطح آن Eagle Pulse نام دارد که استفاده از دید عقابی را در یک محدوده ی زمانی کوتاه است. حالت دوم Eagle Sense نام دارد که استفاده از دید عقابی بدون محدودیت زمانی است و حالت سوم نیز Communal Sense نام دارد که علاوه بر استفاده از دید عقابی بدون محدودیت زمانی، توانایی نشان دادن آن به ۳ نفر دیگر در حالت Co-Op را نیز دارد. Unity نیز دارای سلاح های بسیار مختلفی است. یوبی سافت اعلام کرده است که بر روی هر یک از سلاح ها به قدری کار شده است تا جذابیت شمشیر را داشته باشند. همه ی سلاح ها نیز به تعداد یکسان دارای حرکات مختلف خواهند بود. سلاح های موجود در بازی متناسب با آن دوران ساخته شده اند. آرنو این سلاح ها را از راه های مختلف به دست می آورد، برای مثال برخی از آن ها را از سایر کاراکتر ها می گیرد. جدید ترین سلاح بازی نیز Phantom Blade نام دارد که هم یک Hidden Blade است و هم توانایی پرتاب تیر های کوچک و مخفی را دارد. با استفاده از این سلاح دیگر برای قتل مخفیانه نیز نیست به کاراکتر مورد نظر نزدیک شوید بلکه از فاصله ی دور تر هم می توانید با پرتاب یک تیر او را از بین ببرید.

55

جدید ترین سلاح بازی نیز Phantom Blade نام دارد که هم یک Hidden Blade است و هم توانایی پرتاب تیر های کوچک و مخفی را دارد.

به گفته ی یوبی سافت پاریس بزرگ ترین شهری است که توسط این شرکت ساخته شده است. پاریس شهری پر چنب و جوش و پر از هیاهو است و ممکن است رویداد های مختلفی بین NPC ها به وقوع بپیوندد برای مثال برخی از مردم سعی در غارت کلیسا دارند. همه ی این رویداد ها متناسب با مضمون انقلاب فرانسه است. این حوادث با رویداد هایی که در آن منطقه رخ می دهد، ارتباط دارند. پاریس دارای ۷ محله ی بزرگ می باشد. شهر پاریس و عظمت آن، این فرصت را به یوبی سافت داده است تا بیشترین تعداد Viewpoint ها در این سری را نسبت به نسخه های قبلی به وجود آورد. پاریس بزرگ ترین شهری است که تا کنون یوبی سافت روی آن کار کرده است و علت آن وجود بخش های درونی ساختمان ها، فاضلاب های زیر زمینی و کاخ مشهور Versailles است. Unity نه تنها در وسعت بسیار بزرگ است بلکه بسیار عمیق نیز است. بازیکن می تواند این شهر را بررسی و سطوح مختلف آن نظیر کلیسا ها، دخمه ها، سیستم فاضلاب و جاذبه های گردشگری را کشف کند و داخل بسیاری از ساختمان ها شود. قدمت این تونل ها و دخمه ها به دوران روم باستان باز می گردند و استخوان های بسیاری از مردم در آن ها انباشته شده است که آرنو قادر است آزادانه در آن ها قدم بزند. نکته ی جالب این است که این مکان ها خالی خواهد بود و فعالیت های اجتماعی مطابق با آن ها، در درونشان در حال انجام است. تهیه کننده ی این عنوان یعنی Lesley Phord Toy اعلام کرده است که وسعت شهر پاریس در این عنوان از مجموع وسعت جزایر Assassin’s Creed IV : Black Flag بیشتر است.

ما در بازی های قبلی شهر بزرگ رم و شهر های زیاد دیگری را بازسازی کردیم ولی پاریس معماری کاملا متفاوتی دارد و چون ما شرکتی اصالتا فرانسوی هستیم بسیار بهتر می توانیم این شهر را بازسازی کنیم. باید بگویم که تنها وسعت بنا های تاریخی و مجسمه های شهر پاریس در این بازی، ۱٫۱ کیلومتر مربع می باشد و در کل وسعت پاریس بیشتر از مجموع وسعت جزایر Assassin’s Creed IV : Black Flag می باشد.

نقشه ی شهر پاریس در Assassin’s Creed : Unity که منطبق با نقشه ی واقعی این شهر در قرن ۱۸ است.

در بازی ماموریت های فرعی مختلفی نیز وجود دارد. ماموریت های فرعی به نام Murder Mystery در بازی وجود دارد. در این ماموریت ها بازیکن باید بعد از بررسی بدن مقتول، به دنبال سرنخ ها و بازجویی از افراد مختلف و حتی متهم کردن آن ها بپردازد و در واقع نقش یک کارآگاه واقعی را ایفا کند. هنگامی که یکی از این ماموریت های به اتمام برسد، سلاح فرد مقتول در دسترس خواهد بود و بازیکن می تواند از آن استفاده کند. کی دیگر از ماموریت های فرعی بازی Paris Stories نام دارد. این ماموریت ها طیف گسترده ای از وظایف را بر عهده ی آرنو قرار می دهند اما با این حال او هنوز یک قاتل است. همه ی این وظایف ترور و کشتن افراد نیست و هر کدام از آن ها یک داستان منحصر به فرد دارند به همین دلیل نام آن ها Paris Stories است. در این ماموریت ها بازیکن باید هدف را شناسایی کند و اطلاعات پیرامون وی را جمع آوری و از آن ها برای ردیابی استفاده کند. پس از این موارد باید هدف را بیابد و انتخاب کند چگونه وی را از پای در آورد. یکی دیگر از این ماموریت ها، بررسی ۱۰۰ ها داستان مختلف است که در پاریس جریان دارد که باعث می شود بازیکنان با زندگی روزمره ی مردم آشنا شوند. برای مثال اگر بازیکن به طور اتفاقی وارد یک خانه ی متروکه شود، در می یابد که یک مدت ها قبل یک خانواده ی طاعون زده در این خانه زندگی کرده اند. در این شرایط بازیکن قادر است، اعضای این خانواده را بیابد و پاداش کسب کند. بازی در کل دارای ۱۰۰ ساعت گیم پلی است که ۱۵ الی ۲۰ ساعت آن مربوط به بخش تک نفره داستانی است.

عظمت پاریس

Unity همانطور که گفته شد، انحصاری نسل هشتم است و بر روی کنسول های نسل هفتم عرضه نمی شود.Alexandre Amancio، کارگردان بازی در این رابطه می گوید :

تیم سازنده ی بازی اکثر قابلیت ها و تکنولوژی های این سری را برای این نسخه بازسازی کردند. به خاطر داشته باشید که توسعه ی این بازی چیزی حدود ۴ سال طول کشیده است. قبل از اینکه ما شروع به طراحی بازی و محتوای آن کنیم تنها یک سال را برای برای بازسازی تکنولوژی ها و امکاناتمان و رسیدن به یک موتور نسل هشتمی صرف کردیم بنابراین در آن زمان هنوز کنسول های نسل هشتمی ساخته نشده بودند اما ما می دانستیم که به زودی آن ها معرفی می شوند. به این ترتیب تصمیم گرفتیم از ابتدا بازی را برای کنسول های نسل هشتمی آماده کنیم تا اینکه در اواسط مراحل ساخت بازی تصمیم بگیریم آن را بر روی این کنسول ها پورت کنیم. من فکر می کنم هوش مصنوعی دشمنان بازی نیازمند یک تغییر اساسی بود و ما این کار را برای این نسخه انجام داده ایم. بنابراین ما این بازی را از همان ابتدا برای نسل هشتم برنامه ریزی کرده بودیم تا از انجام دوباره کاری در حین ساخت بازی جلوگیری کنیم و تمرکز خود را بر روی خود بازی بگذاریم.

35

بازی از نسخه ی بهینه شده ی موتور Anvil Next استفاده می کند که توانایی نمایش همزمان ۳۰۰۰ نفر در هر صحنه را دارد.

بازی از نسخه ی بهینه شده ی موتور Anvil Next استفاده می کند که توانایی نمایش همزمان ۳۰۰۰ نفر در هر صحنه را دارد. Bruno St-André از تیم طراحی Assassin’s Creed : Unity درباره ی گرافیک این عنوان می گوید :

من فکر می کنم در نسل بعدی همه چیز به جمعیت ختم می شود. ما در این نسخه تعداد زیادی از مردم عادی یا NPC ها را در هر صحنه داریم و تعداد واکنش هایی که آن ها می توانند به اتفاقات نشان دهند نیز مهم می باشد. در واقع تنها قرار دادن تعداد زیادی از مردم در صحنه برای طرفداران کافی نیست زیرا نیاز است آن ها به اتفاقات مختلف واکنش نشان دهند. برای اولین بار در این سری حالت Co-Op وجود دارد بنابراین واکنش های مردم نیز باید متانسب با این حالت باشد.

وی در مورد سیستم جدید نورپردازی این عنوان می گوید :

این یک چیز است و گرافیک یک چیز دیگر است. نورپردازی که ما در این بازی طراحی کرده ایم تنها در نسل هشتم ممکن است و ما کمی از آن را در نمایش ها بازی نشان دادیم و شما با تجربه ی بازی بیشتر با آن درگیر می شوید. وسعت بازی نیز بسیار بزرگ تر شده است و شما می توانید از هر چیزی بالا بروید و حتی داخل ساختمان ها شوید. ورود و خروج به ساختمان ها بدون هیچ بارگذاری و وقفه ای صورت می گیرد. برای ورود به هر ساختمان راه های مختلفی وجود دارد و شما می توانید از یک راه وارد و از یک راه دیگر خارج شوید.

میان بخش های سینماتیک و گیم پلی هیچ گونه بارگذاری وجود ندارد و کیفیت هر دو یکسان است به طوری که برخی از مواقع گیم پلی را با صحنه های سینماتیک اشتباه خواهید گرفت. در حال حاضر از یک سیستم موشن کپچر یکسان برای گیم پلی و صحنه های سینماتیک استفاده شده است و در نتیجه هیچ گونه بارگذاری بین این دو بخش وجود ندارد. فضا های داخلی ساختمان ها بدون هیچ گونه بارگذاری در دسترس خواهند بود و این ویژگی برای اولین بار در این سری قرار داده شده است. با اینکه گرافیک بازی جهش رو به جلویی داشته و در نگاه کلی خوب است اما در جزئیات از مشکلات زیادی رنج می برد که انتظار می رود با تاخیر دو هفته ای که در زمان انتشار بازی رخ داد، این مشکلات بر طرف شود. یکی از مهم ترین بحث ها در همه ی عناوین نسل هشتمی، رزولوشنو نرخ فریم ریت بازی است. Assassin’s Creed : Unity در این زمینه ی بسیار جنجال بر انگیز بوده است. در حالی که انتظار می رفت با توجه تبلیغات عظیم یوبی سافت بر روی نسل هشتمی بودن این نسخه و گرافیک بالای آن، این بازی در بالاترین کیفیت ممکن اجرا شود، Vincent Pontbriand، تهیه کننده ی ارشد بازی رسما اعلام کرد که Assassin’s Creed : Unity با کیفیت ۹۰۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه بر روی PS4 و Xbox One اجرا خواهد شد. وی علت این امر نیز محدودیت های فنی CPU کنسول ها اعلام کرده است :

ما تصمیم گرفتیم تا بازی را در این کیفیت و نرخ فریم قفل کنیم تا از مسائل فنی دیگر پرهیز نماییم. مهم ترین علت این امر محدودیت های CPU این کنسول ها می باشد. پردازنده های گرافیکی واقعا قدرتمند هستند و بدیهی است که بازی از گرافیک خوبی برخوردار خواهد بود اما پردازش هوش مصنوعی و تعداد NPC بر عهده ی CPU است که باید این نکات را به طور موازی انجام دهد و همین باعث شده تا محدودیت هایی داشته باشد. ما در ابتدا تصمیم داشتیم این کیفیت را افزایش دهیم اما متوجه شدیم برای اینکار باید بسیاری از مراحل ساخت را مجددا انجام دهیم. ما حتی می توانستیم بازی را در ۱۰۰ فریم بر ثانیه ارایه دهیم اما به علت هوش مصنوعی آن را در روی ۳۰ فریم قفل کردیم.

61

Assassin’s Creed : Unity با کیفیت ۹۰۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه بر روی PS4 و Xbox One اجرا خواهد شد.

اما بحث در روی PC کمی متفاوت است. بر خلاف نسخه های پیشین این سری که تقریبا بر روی تمامی سیستم ها قابل اجرا بودند این نسخه به سیستم بالایی نیازمند است که یک همانند یک شمشیر دو لبه است زیرا ممکن است علت بالا بودن سیستم مورد نیاز بازی، کیفیت بالای آن باشد و شاید نیز این امر به دلیل عدم بهینه سازی درست رخ داده باشد. امری که سال گذشته و با عنوان Call of Duty : Ghosts کامل اثبات شد. به هر حال سیستم مورد نیاز بازی به شرح زیر است :

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • (OS: Windows 7 SP1, Windows 8/8.1 (64-bit operating system required
  • Processor: Intel Core i5-2500K @ 3.3 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
  • Memory: 6 GB RAM
  • (Graphics: NVIDIA GeForce GTX 680 or AMD Radeon HD 7970 (2 GB VRAM
  • Hard Drive: 50 GB available space
  • Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
  • Additional Notes: Windows-compatible keyboard and mouse required, optional controller

سیستم پیشنهادی :

  • (OS: Windows 7 SP1, Windows 8/8.1 (64-bit operating system required
  • Processor: Intel Core i7-3770 @ 3.4 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or better
  • Memory: 8 GB RAM
  • (Graphics: NVIDIA GeForce GTX 780 or AMD Radeon R9 290X (3 GB VRAM
  • Hard Drive: 50 GB available space
  • Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
  • Additional Notes: Supported video cards at the time of release: NVIDIA GeForce GTX 680 or better, GeForce GTX 700 series; AMD Radeon HD7970 or better, Radeon R9 200 series — Laptop versions of these cards may work but are NOT officially supported.

به نظر می رسد که تنها بخشی از Unity که احساس می شود بازی در آن ضعف داشته باشد، همین بخش گرافیکی باشد زیرا در نمایش ۱۲ دقیقه ای گیم پلی بازی در Gamescom 2014 شاهد مشکلات بسیاری زیادی بودیم که اکثر آن ها در تریلر های بعدی نیز وجود داشتند.

ندای انقلاب

پس از اینکه صداپیشگان مشهوری چون راجر اسمیت به جای اتزیو و نولان نورث به جای دزموند در این سری سخن گفتند، حال نوبت به Dan Jeannotte رسیده است تا به شخصیت آرنو جان بدهد. از آنجایی که داستان بازی در پاریس روایت می شود و آرنو نیز یک فرانسوی است، بنابراین وی باید کمی لهجه ی فرانسوی داشته باشد و در برخی از مواقع نیز کلماتی به فرانسوی بیان کند. به همین دلیل Dan Jeannotte برای اینکار انتخاب شده است. او در نسخه های سوم و چهارم این سری نیز صداپیشگی شخصیت های فرعی را بر عهده داشته است. Catherine Bérubé نیز صدا پیشه ی شخصیت الیزه است. با اینکه بازی در فرانسه جریان دارد ولی با توجه به اینکه بازی در سراسر جهان منتشر می شود، همچنان کاراکتر های اصلی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و البته در برخی از مواقع تکه کلام های فرانسوی استفاده می کنند اما گفت و گو های مردم عادی به زبان فرانسوی است.

Dan Jeannotte صدا پیشه آرنو خواهد بود.

درحالی که برایان تایلر آهنگسازی نسخه ی چهارم را بر عهده داشت و انتظار می رفت پس از موفقیت آلبوم بازی، او آهنگساز نسخه ی جدید نیز باشد اما چنین اتفاقی رخ نداد. این بار ۳ آهنگساز برای Assassin’s Creed : Unity انتخاب شده اند تا نتیجه ی کار بسیار بهتر باشد. Chris Tilton که پیش از این در بازی هایی چون Mercenaries : Playground of Destruction، Sim City و سریال مشهور Fringe به آهنگسازی پرداخته است، یکی از آهنگسازان این عنوان است. همچنین خانم Sarah Schachner که سابقه ی همکاری با برایان تایلر در عنوان Assassin’s Creed IV : Black Flag و فیلم Iron Man 3 را نیز دارد، در تیم آهنگسازی بازی قرار گرفته است. Ryan Amon نیز سومین فرد این تیم است که چندی پیش موسیقی فیلم علمی تخیلی Elysium با بازی مت دیمون رو ساخته است. تا کنون موسیقی هایی که در تریلر های بازی شنیده شده اند، کاملا با جو بازی منطبق بوده اند. تم اصلی بازی نیز منتشر شده است که در زیر قابل دانلود است.

 

دانلود تم اصلی بازی اختصاصی گیمفا

لینک کمکی

آزادی، برابری، برادری

این سه کلمه شعار انقلاب فرانسه بوده است. در واقع درون مایه ی همه ی انقلاب های تاریخ همین سه کلمه بوده است و Unity قرار است بر روی کلمه ی برادری آن تمرکز ویژه ای داشته باشد. بر اساس شنیده ها در Unity شکاف عظیمی در فرقه ی اساسین ها پدید می آید که باعث دو دستگی در میان افراد فرقه می شود. حتی تصویر لوگوی بازی نیز گواه این مدعا است که در فرقه ی اساسین ها مشکلی بزرگ پدید آمده است. Assassin’s Creed : Unity قرار است بازگشت موفقی به ریشه های این سری باشد و این سری را از سراشیبی افول خارج کند. باید دید که آیا آرنو می تواند به افسانه ای همچون اتزیو تبدیل شود و خود را در میان هواداران جاودانه کند یا اینکه همه ی تلاش های یوبی سافت بی نتیجه خواهد بود ؟

18

بازگشت موفق به ریشه ها یا حرکت به سوی تکرار ؟

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا
آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آزادی، برابری و برادری | پیش نمایش Assassin’s Creed : Unity - گیمفا