عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا

عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است

رامین مبشری
۱۷:۱۸ ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا

در جریان آخرین کنفرانس سازندگان بازی، GDC Europe، گزارش جالبی توسط Alexis Vaisse، برنامه نویس ارشد Ubisoft Montpellier، ارائه شد. موضوع این گزارش مربوط به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات انجمن های بازی سازی در چند ماه گذشته بوده است. این موضوع مربوط به انتقال پردازش بخشی از داده ها به GPU به جای CPU می باشد.

به منظور انجام این کار، شرکت یوبیسافت اقدام به ساخت Motion Cloth کرده که در همه ی بازی های اخیر این شرکت مانند Child of Light، Assassin’s Creed: Unity، Far Cry 4، Rainbow Six: Siege و The Division اجرا می شود.

2

اما سؤالی که مطرح می شود این است که چرا باید سازندگان کاری را که باید در CPU انجام می شده را به GPU انتقال دهند؟ پاسخ این سؤال در عملکرد نا امید کننده CPUهای هر دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت است. همان طور که در تصویر زیر که تصویری از بنچمارک عملکرد CPU کنسول های نسل هشتمی و کنسول های نسل هفتمی است مشاهده می کنید، نتایج نشان می دهد که Xbox One تنها اندکی بهتر از PlayStation 3 عمل کرده و نکته جالب پایین تر بودن عملکرد PS4 نسبت به PS3 است. (احتمالاً بهتر بودن وضعیت CPU کنسول Xbox One به این دلیل است که مایکروسافت در لحظات آخر واحد پردازشی این کنسول را Overclock کرده است.)

3

اما زمانی که پردازش برخی داده ها به GPGPU منتقل می شود وضع متفاوت است. ابتدا در مورد GPGPU باید بدانید که General-Purpose computing on Graphics Processing Units یا همان GPGPU به معنای به کار گیری GPU برای انجام محاسباتی است که پیش از این توسط واحد پردازنده مرکزی یا CPU می باشد.

در صورتی که به نتایج بنچمارک CPU کنسول ها در تصویر قبلی نگاه کنید، مشخص است که CPU کنسول PS4 ظرف مدت ۵ میلی ثانیه تعداد ۹۸ عدد Dancer را پردازش می کند و این عدد برای Xbox One تعداد ۱۱۳ Dancer است. حال به تصویر زیر نگاهی بیاندازید و تفاوتی که GPGPU ایجاد می کند را با حالت قبلی مقایسه کنید. در این حالت GPGPU کنسول PS4 قابلیت پردازش ۱۶۰۰ عدد Dancer را دارد در حالی که GPGPU کنسول Xbox One می تواند ۸۳۰ عدد Dancer را پردازش کند و این به معنای دو برابر بودن توانایی PS4 و نتیجه ی استفاده از GDDR5 و ۵۰درصد واحد محاسباتی بیشتر در این کنسول نسبت به Xbox One است. (به طوری که در Xbox One به تعداد ۱۲ واحد محاسباتی وجود دارد و در PS4 تعداد واحدهای محاسباتی ۱۸ عدد است.)

4

این خود دلیل دیگری است برای نشان دادن این که طبق گفته ی Zombie Studios محاسبات، به ویژه محاسبات غیر همزمانی، آینده ی نسل هشتم و به خصوص PlayStation 4 است و چیزی است که Q-Games در حال حاضر از آن برای عنوان The Tomorrow Children استفاده می کند. در حال حاضر بسیاری از بازی هایی که بر روی PlayStation 4 و Xbox One وجود دارند از این قابلیت، یعنی GPGPU، به درستی استفاده نمی کنند اما به زودی استفاده خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا
عملکرد GPGPU کنسول PS4 در تست یوبیسافت ۲ برابر GPGPU کنسول Xbox One است - گیمفا