ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا

ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2

محمد صادق شجاعی
۱۳:۱۴ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا

در دنیای ما همه چیز دارای جهت گیری خاصی است. چپ و راست، تضاد و تشابه، حقیقت و دروغ، خوبی و بدی، شیطان و فرشته. نیروی شر همواره قصد نابود کردن دنیا را داشته، و نیروی خیر در تلاش است که مانع اینکار شود. پیروز این میدان خیر بوده، و شر شکست خورده از بین می رود. این جنگ به قدمت تاریخ است. از روز اول خلقت بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت. عملکرد این دو گروه به دلیل ذات و طبیعت آن هاست. هیچگاه توضیح منطقی برای علت رفتار ذاتی این دو گروه داده نشده  است؛ اما گاهی اوقات این جهت گیری ها تغییر می کنند. حقیقتی که دروغ و دروغی که حقیقت می شو؛ خوبی جای خود را به بدی و بدی به خوبی بدل می شود. قهرمانی که ضد قهرمان و ضد قهرمانی که قهرمان می شود.

فرشتگانی که نابودگر و شیاطینی که نجات دهنده می شوند.Bayonetta آمده که قواعد سنتی را بهم بریزد.فرشتگان نابود کنندگانی هستند که هیچکس و هیچ چیز برای آن ها اهمیت ندارد، تنها به فکر قتل، غارت و نابودی هستند. شیاطین قهرمانان این دنیا شده و در مقابل ظلم فرشتگان می ایستند. در اینجاست کهBayonetta، یکی از دو بازمانده Umbra Witches، باید به پا خیزد و دنیا را از شر فرشتگان شیطان صفت نجات دهد.

Bayonetta2 خیزش جادوگر | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2

کاور رسمی بازی Bayonetta 2

عنوان: Bayonetta 2

سازنده: Plantium Games

ناشر: Nintendo

پلتفرم:  Wii U

سبک: Hack & Slash

تاریخ انتشار: ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴

اخیرا در سینما، تلویزیون و بازی، محصولاتی عرضه می شود که فرشتگان را مامورین نابودی دنیا و شیاطین مانع آن ها هستند. Bayonetta یکی از این محصولات هنجار شکن است.در سال ۲۰۰۹، Hideki Kamiya معجونی را عرضه کرد، که ترکیبات خود را از Devil may Cry به ارث برده، اما با طعمی تازه و از هر لحاظ نو. عنوانی که نوید یک Hack & Slash استاندارد به همراه عنصر خلاقیت، را می داد. سابقه Kamiya در این سبک و داستان بدیع این بازی، باعث شد که از نظر تجاری نسبتا موفق ظاهر شود و تحسین منتقدان را برانگیزد. با وجود ویژگی های منحصر بفرد بازی، به دلیل مشکلات مالی تا ۴ سال بعد خبری از دنباله برای این عنوان نبود. طبق پستKamiyaدر توییتر، ساخت نسخه دوم منوط به فروش مناسب نسخه اول است. در سپتامبر ۲۰۱۲، اعلام شد که نسخه دوم بازی به صورت انحصاری برای جدیدترین کنسول Nintendo، یعنی Wii Uعرضه می شود. بسیاری از طرفداران از انحصاری بودن این نسخه ناراضی هستند، اما تهیه کننده، Atsushi Inaba اعلام کرده، که بدون کمک و همکاری Nintendo این بازی روشنایی روز را نمی دید.Platinum Gamesبا ساخت Metal Gear Rising:Revengeance ،Bayonetta و Scalebound، خود را به عنوان یکی از بازیسازان مهم در سبک Hack & Slash به اثبات رسانده است.

Nintendo در مراحل ساخت بازی دخالتی ندارد، و تنها به عنوان مشاهده کننده حضور خواهد داشت. همچنین کارگردان نسخه اول،Hideki Kamiyaنظارت بر ساخت این بازی را به عهده دارد و Yusuke Hashimotoجانشین او در سمت کارگردانی شده است. اولین تریلر بازی در E3 2013 به نمایش درآمد. بخش چند نفره و استفاده از ویژگی های کنسول Wii U از موارد اضافه شده در این بازی هستند. در E3 2014 اعلام شد که نسخه اول بازی همراه با لباس های انحصاری، صدای دوگانه، و کنترل های لمسی برای این کنسول عرضه می شود.

 

سرآغاز

نسخه اول Bayonetta در Vigrid، شهری خیالی در اروپا، جریان داشت. شخصیت اصلی، از تبار جادوگران است که می تواند با استفاده از موهای خود شیاطین مختلف را احضار، و از اسلحه های مختلف بهره ببرد. او از خوابی ۵۰۰ ساله با حافظه ای از دست رفته در مکان و زمانی ناشنا، برمی خیزد، و با طی مراحل مختلف حافظه خود را بدست می آورد. در گذشته های دور، دو جناح حافظ تعادل بین نور و تاریکی در دنیا بوده اند. Umbra Witches پیروان تاریکی، و Lumen Sages پیروان روشنایی. این دو جناح جواهری به نام Eyes of the World، که به منظور سرکشی در گذر زمان استفاده می شود، را به دو بخشLeft Eye  و Right Eye تقسیم کردند.مدتی بعد هردو جناح ناپدید شدند. Bayonetta جواهری را در اختیار دارد که باور دارد همان Left Eye است.در حین جستجوی Right Eye، او فلش بک هایی را می بیند که گذشته اش را برایش روشن می کند. فرشتگان برای ساخت دنیایی جدید به هر دو چشم نیاز دارند. اما Bayonettaموفق می شود که مانع از اینکار شود. چند ماه پس از اتفاقات نسخه اول، Bayonetta و Jeanne  در حال جنگ با گروهی از فرشتگان هستند. در این زمان احضار شیطان Gomorrah با مشکل رو به رو می شود و از بند موهای Bayonettaرها شده و از پشت به او حمله می کند. در این لحظه Jeanne به دفاع از Bayonetta  برمی خیزد، و این عمل باعث می شود که روح او به اعماق جهنم کشیده شود.Bayonetta به جنگ با شیطان ادامه می دهد و از ساختمانی بالا می رود.

 

[jwplayer mediaid=”161179″]

دانلود تریلر با کیفیت بالا

دانلود تریلر با کیفیت پایین

او بال هایMalphas را احضار می کند و Gormorrah را شکست می دهد، و برای تمام کردن کار او شیطانی جدید را احضار می کند. Enzo خبرچین Bayonetta ، به او می گوید که برای نجات Jeanneباید به سمت کوهستان مقدس Fimbulvinter حرکت کنند. گفته می شود که دروازه ورود به جهنم، یعنی Gates of Hell، در آنجا قرار داشته، و Bayonetta  قصد دارد برای نجات دوستش از آن استفاده کند.یکی از مهمترین تغییرات بازی، تغییر ظاهر Bayonetta  است. در این نسخه موهای او کوتاه تر شده، و رنگ اصلی لباس از قرمز به آبی تبدیل شده است. دلیل این تغییر رنگ، نقش کلیدی آب در این قسمت است. در کنار حس خوش طبعی، او بسیار جدی است و بدون هیچ رحمی دشمنان خود را نابود می کند.علاوه بر Bayonetta و Jeanne، شخصیت های Luka، Rodin، Enzo از نسخه اول، در این بازی نیز حضور دارند. همچنین شخصیت های جدید Loki، و Masked Lumen در این دنباله معرفی می شود. در نمایش E3 2013، نبرد Bayonetta با فرشتگان بر روی جنگنده ای به نمایش درآمد.بعد از این قسمت جنگ او و فرشتگان روی قطاری در حال حرکت بر روی پل ادامه پیدا کرد، که با دخالت Jeanne و منفجر کردن پل، هر دو در کنار هم فرشته را نابود کردند.Lokiنیز دارای قدرت های جادویی است، و Masked Lumen به دنبال اوست.داستان، گیم پلی، و فضای منحصر بفرد، برگ برنده این عنوان نسبت به سایر رقبا است.

بانوی مبارز

در نمایش های بازی می توانید یک گیم پلی غنی، نرخ فریم بالا، و گرافیکی زیبا را مشاهده کنید. یکی از ویژگی های مثبت نسخه اول بازی تنوع بالای ضربات و سرعت گیم پلی بود.Bayonettaاز انواع سلاح های سرد و گرم استفاده می کند. او می تواند هم زمان از هر دو نوع سلاح استفاده کند. برخی از سلاح ها امکان استفاده بر روی دست و پا را دارند.امکان انتخاب سلاح ها برای قرارگیری در دست یا پا وجود دارد ومی توانید سبک اختصاصی خودتان را ایجاد کنید.سلاح ها دارای سه روش، آتش زدن، تیراندازی و بریدن هستند.تعدادی از سلاح های این نسخه، جایگزین سلاح های نسخه اول شده اند، برای مثال Love is Blue جایگزین Scarbourough Fair و Rakshasa جایگزین Shuraba شده اند. برای اولین بار در این سری، امکان استفاده از کمان نیز وجود دارد. از مزایای بازی تنوع دشمنان و باس فایت ها است. هریک از دشمنان روش منحصر بفرد برای حمله دارند.امکان سوار شدن بر روی تعدادی از دشمنان نیز وجود دارد. برای اولین بار در سری می توانید به جدال با شیاطبن نیز بپردازید. یکی از نقاط قوت این بازی، کمبوهای زیاد است.براساس زنجیزه کلیدهای زده شده، می توانید کمبوهای متعدد و متفاوتی را ایجاد کنید. اگر در آخرین لحظه از حمله دشمن جاخالی دهید، قابلیتی به نام Witch Time فعال می شود، که  زمان را آهسته می کند، در این حالت می توانید به راحتی به دشمنان صدمه زده و پازل های محیطی را حل کنید. براساس نحوه مبارزات به بازیکنان رتبه داده می شود، و بالاترین رتبه Pure Platinum با انجام کمبوهای متعدد، و بدون صدمه دیدن بدست می آید.وجود این سیستم، برای تکرار مراحل و بدست آورنن رتبه بالا ایجاد انگیز می کند. قابلیت Torture Attacks نیز بازگشته است. در این حالت Bayonetta با استفاده از ابزارهای مختلف شکنجه از جمله گیوتین، دام خرس، قفس میخ دار دشمنان را به بدترین شکل ممکن از بین می برد.

 

روش جدیدی که در این نسخه معرفی شده، به این صورت است که یک تردمیل فرشته را به طرف تیغه هایی چرخان هدایت می کند، و زمانی که سعی می کند از تیغه ها دوری کند، Bayonetta با لگدی او را به عقب رانده و نابود می کند.Umbran Climax یکی از المان های جدید Bayonetta 2 است. این قابلیت زمانی فعال می شود که نوار جادو کامل شده باشد. در این حالت قدرت حمله ها و کمبوهای Bayonetta، بهمراه Wicked Weave اضافه از جمله مشت های Madama Butterfly، افزایش می یابد و Infernal Demon برای مدت کوتاهی احضار می شود. همچنین دامنه و صدمه را افزایش و سلامتی Bayonetta را بازمی گرداند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد Bayonetta، تبدیل او به حیوانات مختلف است. علاوه بر تبدیل او، به خفاش، کلاغ و پلنگ که در نسخه اول وجود داشت، تبدیل به مار نیز در این نسخه اضافه شده است. تبدیل شدن او از ارکان الزامی بازی بوده، و کاربردهای فراوانی دارند.dual swordاز ویژگیهای جدید است، که امکان استفاده از دو شمشیر و شلاق های بروی پای او را فراهم می کند. از قابلیت های ویژه او سرعت و چابکی در حین انجام حملات و جاخالی دادن است. همانند نسخه اول موهای Bayonetta می توانند شیاطین مختلفی را احضار و به حالات مختلفی تبدیل شود. در تریلر نمایش داده شده در E3 2014، او با احضار یک شیطان، یکی از باس های فرشته را نابود می کند. سازندگان دست بازیکنان را در اجرای فنون و ضربات مختلف باز گذاشته اند. حالت داستانی بازی، از بخش ها و مراحل مختلف تشکیل شده است. ، علاوه بر حالت عادی، نبردهای هوایی، دریایی و ماشینی نیز به بازی اضافه شده اند. در بخش داستانی مکان های مخفی، به نام Muspelheim وجود دارد، که بازیکن را به مکانی برای آزمون مهارت در بازی، منتقل می کند. در این مکان ها باید طبق شرایط تعیین شده، مانند استفاده از حرکتی خاص یا در مدت زمان تعیین شده، چالش را به پایان برسانید. با انجام این چالش هاکمبوها و تکنیک های جدیدی در دسترس قرار می گیرند. با پیشروی، می توانید واحد پول بازی، Halo بدست آورید، و با استفاده از آن در فروشگاه Rodin، به نام The Gates of Hell، سلاح، لوازم و لباس های جدید خریداری کنید. با انجام مراحل مختلف، ایتمی به نام  Angelic Hymns به دست می آید، که می توانید با دادن این آیتم Rodin از او بخواهید که سلاح جدیدی بسازد. اگر بخواهید هم بر روی دست و هم بر روی پا از یک سلاح استفاده کنید، باید مقداریHalo خرج کنید. لوازم مختلفی در بازی وجود دارد، برخی به حملات کمک می کنند، و برخی دیگر در نقش محافظ ظاهر می شوند. دیگر ویژگی اضافه شده به بازی، حالت انلاینTag Climax به صورت Co-op است. در این حالت، با انتخاب یک کارت می توانید به مبارزه بپردازید. علاوه بر Bayonetta امکان استفاده از شخصیت های دیگر مانند Jeanne و Rodin نیز وجود دارد. هریک از شخصیت ها سبک مبارزه خاص خود را دارند. این بخش جدا از حالت داستانی نیست. Haloهای بدست آمده در این بخش، در حالت داستانی قابل استفاده هستند، در نتیجه این حالت ساده تر شده و می توانید با دشمنان قوی تری در بخش Tag Climax رو به رو شوید. با بالا بردن مبلغ شرط بسته شده، می توانید سطح دشواری را بالا برده و Halo بیشتری بدست آورید. به طور کلی شش مکان مختلف برای این بخش درنظر گرفته شده، و در پایان هر بخش، کسی که Halo بیشتری بدست آورده به عنوان برنده معرفی می شود. در عین حال که این بخش، به صورت دو نفره و Co-op اجرا می شود، می تواند محلی برای رقابت نیز باشد. معماری شهر اصلی بازی، Noatun، براساس شهرهای بلژیک و ایتالیا طراحی شده است. فضای داخلی کلیسا ،ساختمانها از بروکسل،خیابان ها و خانه ها از فلورانس وشبکه کانالها از ونیز الگو برداری شده اند.علاوه بر دنیای انسان ها، بازی در جهنم و بهشت دنبال می شود.محیط های شهری و بهشت بسیار رنگارنگ و محیط جهنم تاریک ترسیم شده است.

Bayonetta 2 e1 خیزش جادوگر | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2

در نسخه ی اول فرشتگان توانستند با شکست دادن شیاطین کنترل شهر خیالی و جادویی Vigrid را به دست بگیرند.

فرشتگان و شیاطین بسیار زیبا و با جزئیات هستند. در طراحی فرشتگان از رنگ های طلایی و سفید، و در طراحی شیاطین از رنگ های قرمز و سیاه استفاده شده است. فرشتگان بر خلاف ذاتشان ظاهری شیطانی و ترسناک دارند. طبق گفته های کارگردان بازی، سعی شده که شیاطین ظاهری غیرارگانیک و فرشتگان ظاهری ارگانیک داشته باشند. گرافیک بازی از نقاط قوت بازی است. اجرای بازی با رزولوشن ۱۰۸۰p باعث شده، که گرافیک زیبا و پر زرق و برق ، به خوبی بتواند خودنمایی کند. طراحی بافت ها و شخصیت در سطح بسیار خوبی قرار دارند. طراحی آب بسیار واقع گرایانه است. در یکی از نمایش های بازی، که Loki آب را به صورت موج و حلقه در می آورد، این نکته را می توانید مشاهده کنید.  سرعت در این بازی حرف اول را می زند، و کوچترین افت فریمی به چشم می آید، و لذت تجربه بازی را از بین می برد، اما خوشبختانه با وجود تخریب پذیری بالا، محیط های شلوغ و کاراکترهای با جزئیات، بازی از هیچ گونه افت فریمی رنج نمی برد، و در تمامی تریلر و نمایش ها، بازی با ۶۰ فریم بر ثانیه به اجرا درآمده است. آهنگساز بازی،Masami Ueda، که سابقه کار بر روی سه نسخه اول Resident Evil، Devil May Cry و نسخه اول Bayonetta را در کارنامه دارد، از آهنگ هایی با هیجان بالا، همراه با تم نغمه خوانی و کلیسایی در این عنوان استفاده کرده است. صداگذاری شخصیت ها و صدای ضربات در بهترین حالت ممکن هستند. صداپیشه نسخهاولBayonetta، در این قسمت نیز به ایفای نقش پرداخته است.  تیم سازنده با شناخت کنسول Wii U توانسته اند، بهترین عملکرد بدست آورند. این عنوان به خوبی می تواند قدرت این کنسول را به نمایش درآورد. بهره گیری از حالت off-TV و صفحه لمسی گیم پد این کنسول، دیگر ویژگی های مثبت این عنوان هستند. این عنوان در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) در Nintendo E-Shop و فروشگاه ها عرضه می شود. لازم به ذکر است که نسخه اول این بازی، به صورت دیسک جدا در فروشگاه ها و به صورت دانلودی در Nintendo E-Shop منتشر خواهد شد.

نبرد خیر و شر

Bayonetta 2 قطعا یکی از بهترین بازیهای امسال و کنسول Wii U  است، و اگر انحصاری این کنسول نبود، می توانست یکی از پرفروش ترین بازیهای سال شود. این عنوان با بهره گیری از داستانی هنجار شکن،گیم پلی سریع و چالش برانگیز، و گرافیک فوق العاده زیبا، مطمئنا دارندگان کنسول Wii U را راضی ، و دارندگان دیگر پلتفرم ها را در حسرت این عنوان زیبا خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا
ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ناجی دنیا | پیش نمایش Bayonetta 2 - گیمفا