مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا

مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain

محمد زمانی
۰۰:۳۳ ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا

مدتی پیش در هنگام برگزاری نمایشگاه ۲۰۱۴ Tokyo Game Show وب سایت GameSpot مصاحبه ای با سازنده ی مشهور و محبوب سری MGS یعنی استاد کوجیما انجام داد. اکنون شما می توانید در ادامه مطلب این مصاحبه را مشاهده کنید که اطلاعات جالب از بازی MGS V: TPP به شما می دهد.در این مصاحبه آقای هیدئو کوجیما از ویژگی های افراد کمکی اسنیک و ارتباط بین آن ها صحبت می کند. همچنین توضیحاتی درباره ی نمایشات اجرا شده در نمایشگاه TGS و دو شخصیت کمکی اسنیک که تاکنون معرفی شده اند، یعنی Quiet و DD می دهد.

 

در اتفاقات این نسخه Big Boss به شیطانی برای دشمنانش تبدیل شده است که پس از همه ی زجر هایی که در این سال ها کشیده است، اکنون به فکر انتقام است. انتقام از کسانی که باعث شدند او عزیز ترین فرد زندگی اش را به دستان خودش بکشد، انتقام از کسانی که او را بازیچه دست خودشان کردند و ۹ سال او را به کما فرستادند و بلا های زیادی را بر سر او آوردند.

در پایین می توانید مصاحبه سایت GameSpot با استاد کوجیما را مشاهده کنید.

rt

 

GameSpot: بر اساس اطلاعات منتشر شده و آن چیزی که ما می دانیم، در بین شخصیت های بازی Metal Gear Solid V: The Pantom Pain شخصیت Quiet تنها کسی است که دارای قابلیت های ویژه و مافوق انسانی می باشد. آیا به غیر از شخصیت Quiet افراد دیگری در بازی Metal Gear Solid V وجود دارند که قابلیت های ویژه و مافوق انسانی را داشته باشند؟

Hideo Kojima : بله. Quiet تنها شخصیتی در بازی نیست که قابلیت های ویژه و مافوق انسانی دارد. همچنین اگر شما به خاطر بیاورید، در عنوان های قبلی سری MGS هم رئیس ها و شخصیت هایی با این ویژگی ها وجود داشتند و این چیز جدیدی در این سری نیست. بازی Metal Gear Solid V: The Pantom Pain هم تفاوتی در این موضوع با عناوین قبلی ندارد. اسنیک با شخصیت هایی با قدرت های ویژه از انواع مختلف رو به رو خواهد شد.

 آیا می توانید رابطه ی بین دو شخصیت Quiet و Snake را توصیف کنید و درباره ی آن توضیحاتی بدهید؟

این ارتباط و رابطه بین دو شخصیت Quiet و Snake به خود بازی باز بستگی دارد. این بازی یک عنوان خطی نیست، بنابراین هنگامی که بازی باز با شخصیت Quiet ملاقات می کند و رابطه خوبی با او برقرار می کند او به شما می پیوندد و دیگر بقیه شخصیت ها نمی توانند آن کار را انجام دهند. همانطور که ما در نمایشات بازی در نمایشگاه Tokyo Game Show نشان دادیم، اگر شرایط خاصی ایجاد شود شخصیت Quiet راه خود را برای ورود به Mother Base )پایگاه مادر) انتخاب می کند. اما این کار لزوماً برای همه اتفاق نمی افتد و ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد که بستگی به خود بازی باز و بازی دارد. یک بار دیگر اشاره می کنم که این بازی، یک بازی خطی نیست و ممکن است تفاوت هایی درون بازی وجود داشته باشد، برای مثال امکان دارد بعضی از بازیکنان هرگز Quiet را در بازی پیدا نکنند و شرایط طوری پیش نرود که Quiet به بازی باز بپیوندد و در ماموریت ها به Snake کمک کند و این هیچ مشکلی در بازی پیش نمی آورد. در این شرایط باز هم همه چیز به خوبی قبل ادامه دارد و داستان بازی بدون شخصیت Quiet ادامه پیدا می کند. طبیعتاً بازیکنانی که با او رو به رو می شوند و با او همکاری می کنند، قادر خواهند بود که در مراحل از قدرت های ویژه او استفاده کنند و هیجان و لذت بازی را برای خود بیش تر کنند. اما این یک نکته الزامی و مورد نیاز برای همه نیست. در واقع امکان دارد بازی را بدون شخصیت Quiet به پایان برسانید.

 fg

آیا افراد کمکی Snake ، نقش مهمی در بازی را ایفا می کنند؟ آیا بازی باز در بازی می تواند از سربازان معمولی درون Mother Base به خوبی در قالب یک  buddy system استفاده کنید؟

با توجه به آن نمایشاتی که در نمایشگاه Tokyo Game Show 2014 نشان دادیم، بازیکن می تواند با یک توله سگ در طول انجام یکی از ماموریت هایش رو به رو شود و آن را نجات دهد. با این وجود اگر بازیکن آن توله سگ را به Mother Base ببرد، آسلات او را آموزش می دهد و سپس پس از بزرگ شدنش تبدیل به یکی از یاران Snake می شود و می تواند در ماموریت ها به Snake کمک کند. باید بار دیگر بگویم خیلی از بازی بازان شاید DD (نام همان توله سگ که برگرفته از Diamond Dogs است) را پیدا نکنند و یا او را نجات ندهند، در این صورت این سگ هرگز به Mother Base نخواهد آمد و به عنوان یار شما نخواهد شد. این واقعاً به تصمیم خود بازی باز بستگی دارد، چون در بازی کاملاً آزاد هستید.

برای بازی بازانی که این توله سگ را به Mother Base بیاورند، DD می تواند به Snake در طول بازی به وسیله حس بویایی اش کمک کند. توانایی های او کاملاً با Quiet فرق دارد و به همین خاطر می توان گفت نحوه گیم پلی بازی به افراد کمکی که شما انتخاب می کنید هم بستگی زیادی دارد. به عنوان یک نکته باید بگویم طی این چند مدت افراد زیادی عاشق شخصیت DD شده اند.

به طور کلی این افراد کمکی در داستان اصلی بازی نقش مهمی ندارند. بنابراین ممکن است برخی از بازیکنان تصمیم بگیرند که در تمام بازی هیچ یار کمکی نداشته باشند. اما این بازیکنان قطعاً قسمت های ویژه و خاص و برخی از حوادثی که در بازی فقط با حضور افراد کمکی رخ می دهد، را از دست خواهند داد. ولی همچنان بازیکنان در بازی آزاد هستند و می توانند هر طور که بخواهند بازی کنند.

در مورد سوال دوم هم باید بگویم که سربازان معمولی درون Mother Base به عنوان یار کمکی در دسترس نخواهند بود.

 

 اگر یکی از یاران و افراد کمکی Snake در طول بازی بمیرد، چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؟

آن ها می میرند و به صورت مرده هم باقی می مانند و در ادامه، داستان بازی هم بدون آن ها دنبال می شود.

 آیا بازی باز درون بازی می تواند به غیر از Big Boss، کنترل شخصیت Quiet و دیگر شخصیت های کمکی را به عهده بگیرد؟

بازی باز نمی تواند به صورت کامل کنترل شخصیت Quiet و دیگر شخصیت های همراه را در اختیار بگیرد. شخصیت اصلی داستان و بازی Snake می باشد و او در بازی قابل کنترل است.

kjh

 آیا ارتباطی بین مکانیک های Mother Base و دوستان شما وجود دارد؟

اگر بازیکن افراد کمکی در بازی را به Mother Base نفرستند، آن ها هرگز تبدیل به یار Snake نخواهند شد. این نشان دهنده این است که ارتباط بین دوستان شما در بازی و Mother Base، ارتباطی قوی می باشد. برای مثال شخصیت Quiet در ابتدا به عنوان یک زندانی به Mother Base خواهد آمد. به همین خاطر در اوایل او همیشه تحت نظارت است و نمی تواند به صورت آزادانه در پایگاه فعالیت کند و یا با کسی ارتباط برقرار کند. با این وجود اگر شما در آینده با او ارتباط مثبتی برقرار کنید، داستان بازی به تدریج به نقطه ای می رسد که او یکی از یاران شما در بازی خواهد شد.

به همین ترتیب اگر می خواهید DD تبدیل به یک یار کمکی برای شما شود باید به وسیله ی Ocelot او را آموزش دهید.

بنابراین قطعاً ارتباط زیادی بین یاران کمکی شما در بازی و Mother Base وجود دارد اما این ویژگی در تمام بازی استفاه نشده است. اگر بازیکن از این ویژگی استفاده نکند، می تواند بازی را خودش به صورت تک نفره و تنها ادامه دهد.

 

 چگونه Snake اندام جدید مکانیکی ( دست مکانیکی) را بدست آورده است؟ آیا آن توسط امکانات ویژه و توسعه اسلحه های ویژه در Mother Base به دست آمده است؟

بله. دقیقاً از توسعه سلاح های ویژه در Mother Base بوده است. این بسیار شبیه سیستم استفاده شده در بازی Peace Walker است. هنگامی که بازی باز یک ماموریت را به اتمام برساند، امتیازات و پاداش هایی را دریافت می کند. همچنین بازی باز می تواند با انجام ماموریت های فرعی هم پول و امتیاز دریافت کند و یا منابع گران بها و قیمتی مثل الماس را جمع آوری کند.

با استفاده از قابلیت Fulton می توانید منابع مالی زیاد، افراد و مهارت های بسیاری را کسب کنید. همه ی سلاح ها و تجهیزات شما به وسیله ی واحد های R&D قابل توسعه خواهند بود.

دست مصنوعی Snake فقط یک مثال برای چیز هایی است که تیم R&D شما می تواند آن ها را توسعه دهد و انواع زیادی از آن وجود دارد که هر کدام امکانات منحصر به فرد خود را دارند و باعث کمک به شما در ماموریت های بازی می شوند.

mgsv tpp e3 2014 screeng

 می توانید برخی از تفاوت های اصلی و کلیدی گیم پلی بازی در محیط افغانستان و آفریقا را توضیح دهید؟

در افغانستان به طور کلی بازی از محیط باز و بزرگی برخوردار است و بازیکن دید خوبی از محیط دارد. به همین دلیل پیدا کردن موقعیت و محل دشمن برای شما آسان است، البته عکس این موضوع هم وجود دارد و دشمنان هم می توانند شما را راحت تر شناسایی کنند. از طرفی دیگر در آفریقا مناطق سر سبز و جنگلی بسیار زیادی وجود دارد. پوشش این مناطق را درخت ها تشکیل داده اند و همچنین باران های شدیدی هم در این مناطق می بارد. به همین دلایل دید بازیکن در آفریقا کمتر است. دید کم به این معنا است که بازیکن به علت پوشش محیط آفریقا در مکان های زیادی می تواند مخفی بشود اما از سوی دیگر شما هرگز نمی دانید که تهدید ها و دشمنانتان در کجا کمین کرده اند.

هر منطقه ماموریت های خاص خودش را دارد و همین باعث می شود مناطق مختلف گیم پلی های متفاتی را رقم بزنند. این عوامل بازی باز را مجبور می کند از بهترین استراتژی های خود در هر لحظه و در شرایط مختلف محیطی در ماموریت ها استفاده کند.

بازی MGS V:The Phantom Pain در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۵ برای کنسول های PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا
مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه جدید Hideo Kojima درباره ی بازی MGS V: The Phantom Pain - گیمفا