کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا

کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare

marius
۱۳:۱۷ ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا

سری ندای وظیفه سالیان بسیار درازی می باشد که در کنار بازیکنان قرار گرفته و هر ساله نسخه ای جدید از این فرنچایز منتشر می شود. اما نوآوری جدیدی در نسخه های جدیدتر دیده نشد و هر نسخه از نظر نمره ضعیف تر از نسخه های قبلی خود عمل کرد.اگر این موضوع ادامه پیدا می کرد، قطعا ندای وظیفه تعداد زیادی از طرفداران خود را از دست می داد. به همین دلیل اکتیویژن اقدام به ساخت یک ندای وظیفه متفاوت با هر آنچه ما در این سال ها دیده ایم کرد.عنوان Call Of Duty Advanced Warfare که چشم امید خیلی از طرفداران به آن دوخته شده است و حتی خیلی از کسانی که طرفدار سری ندای وظیفه نمی باشند، مجذوب عنوان تازه از این سری شده اند.

Call Of Duty Advanced Warfare Cover

کاور بازی Call Of Duty Advanced Warfare

نام بازی: Call Of Duty Advanced Warfare
سازنده نسل هشتم: Sledgehammer Games
سازنده نسل هفتم: High Moon Studios
سبک: First Person Shooter
ناشر: Activision
موتور: In-house engine
پلتفرم ها: PC, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3
زمان انتشار: November 4, 2014

آینده زمین را اکنون خواهید دید!

در سال ۲۰۵۴، یک گروه پیشرفته تروریستی موسوم به KVC، اقدام به انجام حملات تروریستی سازمان یافته به مراکز اتمی کشور های پیشرفته در سراسر جهان می کند. در این میان، کشوری که بیشترین درگیری را دارد، ایالات متحده می باشد.
بقیه کشور ها تمامی تسلیحات مدرن خود را از دست داده و توان مقابله با این گروه تروریستی را ندارند. در نتیجه، یک گروه برای مقابله با این دشمنان با نام PMCs ایجاد شده تا خطوط دفاعی را مجدد منسجم کرده و به مقابله با حملات این گروه بپردازد.
در این بین Jack Mitchell با بازی Troy Baker، فردی که دست چپ خود را در نبرد سئول از دست داده بود، به کمپانی اطلس، جایی که پیشرفته ترین سلاح های جنگی را در اختیار دارد می پیوندد و آماده مقابله با KVC می شود.

داستان این عنوان جالب توجه می باشد. چراکه پیروی زیادی از ریشه های خود نکرده و سبکی جدید در این سری را ارائه می کند. البته از ظاهر ماجرا پیداست که با داستان سرایی قوی روبرو نخواهیم بود و مانند اکثر نسخه های ندای وظیفه، از همان ابتدای کار داستان بازی لو خواهد رفت. اما باید تا انتشار رسمی بازی منتظر ماند و دید که سازنده بازی، چه تدبیری برای این مشکل خواهد داشت.

رئیس کمپانی اطلس، آقای Jonathan Irons

روایت داستان را می توان گفت بخش کوچکی از یک بازی می باشد. نوآوری در هر سبک کلید پیروزی هر بازی جدیدی می باشد. البته اکتیویژن همیشه خیالی راحت از فروش سری ندای وظیفه داشته و خواهد داشت. تنها نام این بازی کافی است تا فروش آن تضمین شده باشد. برای مردم اصلا اهمیتی ندارد که ندای وظیفه تا چه میزان نوآوری داشته است. همینکه نام آن را ببینند، آن را خواهند خرید.
اما این عنوان دارای نوآوری های بسیاری در سری خود می باشد. چراکه جنگ در آینده خواهد بود و دست سازندگان برای خیال پردازی بسیار باز است.

پیشرفت بشریت در یک نگاه

اگر بخواهیم در مورد نوآوری های این عنوان در سری خود صحبت کنیم، می توان گفت سازندگان سنگ تمام گذاشته اند. از بمب های دستی رهگیر گرفته تا بافت های مصنوعی و لباس های ویژه. همه دارای طراحی زیبا و منحصر به فرد هستند. سربازان در پشت خود اگزوز های پرش یا همان Jump Pack ها را خواهند داشت تا بتوانند از پرش های بلند استفاده کنند.ویژگی Clock Ability نیز برای نامرئی شدن در بازی وجود خواهد داشت.

سطح بالای مبارزات به همراه کیفیت زیاد در بازی بسیار جالب توجه می باشد

سطح بالای مبارزات به همراه کیفیت زیاد در بازی بسیار جالب توجه می باشد

ایده جالبی که سازندگان در بخش نارنجک ها ایجاد کرده اند این است که یک نوع نارنجک رهگیر در بازی وجود دارد که پس از پرتاب، به سوی دشمن رفته و منفجر خواهد شد. نارنجک دیگری که جلب توجه می کرد، این بود که پس از انفجار، نوری قرمز رنگ محیط را فرا گرفته و تمامی دشمنان حتی آنهایی که سنگر گرفته بودند را نیز، نمایان می کرد.

طراحی زیبای دیگری که در بازی به چشم می خورد، وسایل نقلیه می باشند. اکثر وسایل همانند همین هایی است که اکنون وجود دارد اما برخی دیگر مانند موتور های زره ای، بسیار طراحی زیبا و خلاقانه ای را در خود دارد.

 

اما اگر از نوآوری های این عنوان بگذریم، گرافیک بازی واقعا پیشرفت کرده است. اکنون می توان ورود ندای وظیفه را به نسل هشتم، تبریک گفت. گویا بالاخره اکتیویژن دست در جیب خود کرده و برای بهبود موتور بازی، پول خرج کرده است!

می توان گفت این عنوان از هر نظر جدید می باشد. تخریب پذیری بازی به قدری بالاست که واقعا نمی توان درک کرد چگونه کنسول ها چنین تصاویری را به نمایش می گذارند. در تریلر های به نمایش در آمده بارها تخریب پذیری های مختلفی را مشاهده کرده ایم اما در مورد تخریب پل بزرگ شهر، نمی توان چیزی درخور تلاش سازندگان گفت و فقط می توان آن را تحسین کرد.
البته تخریب پذیری به گونه ای نمی باشد که شما بتوانید هر چیزی را در بازی خراب کنید! ولی وسعت آن بسیار زیاد می باشد.

در بازی از Particle System ها به خوبی استفاده شده است. اگر یک مثال کوچک بخواهیم بزنیم، لباس شخصیت بازی می باشد که در آن به خوبی جزئیات و تکه های نور قابل مشاهده می باشد. گرد و غبار در هوای شهر و محو شدن اجسام در بین گرد و غبار به خوبی کار شده و سطح کیفی بازی را کاهش نداده و افت فریمی مشاهده نشده است. البته شاید گفت این مربوط به نسخه PC می باشد ولی حتی اگر با کیفیت پایین تر اما در همین سطح در کنسول ها پیاده سازی شود، می توان فقط این عنوان را تحسین کرد.

همه چیز پیشرفت داشته به غیر از سلاح های مورد استفاده!

همه چیز پیشرفت داشته به غیر از سلاح های مورد استفاده!

نکته جالبی که در همه تریلر ها قابل مشاهده بوده این است که همه چیز در بازی پیشرفت کرده اما سلاح های بازی همین هایی هستند که اکنون استفاده می شوند! یعنی پس از گذشت ۴۰ سال هنوز هم نمی توان از سلاح های دیگه ای استفاده کرد؟ همانند سلاح های عجیب Destiny؟! شاید بتوان گفت جای کلاشینکف بسیار در این عنوان خالی است!

تبلیغات این عنوان بسیار زیاد و جالب توجه می باشد. شاید بتوان گفت این عنوان فروشی بیش از ۳ میلیارد دلار را تجربه خواهد کرد. طرفداران ندای وظیفه، وظیفه خود می دانند از هر سری این بازی ۱۰ نسخه تهیه کنند. چراکه آنها از سازندگان عنوان محبوب خود همیشه حمایت کرده و می کنند. این را می توان در فروش Ghosts به راحتی مشاهده کرد. عنوانی ضعیف که هنوز هم هر هفته در چارت فروش بریتانیا قرار دارد. دلیل آن مشخص نیست اما گویا باید گفت هر بریتانیایی، ۱۰ ندای وظیفه!
یک ایده جذابی که در گیمز کام بسیار مجذوب کننده بود، باندل نسخه Xbox One این بازی بود، می توان گفت زیبا ترین باندل چند سال اخیر دنیای بازی های کامپیوتری می باشد. طراحی زیبای کنسول و کنترلر واقعا هر بازیکنی را مجذوب خود می کند. خود من به شخصه پس از دیدن این باندل، از خرید نسخه معمولی Xbox One پشیمان شدم!

زیبایی و هنر در این باندل موج می زند!

زیبایی و هنر در این باندل موج می زند!

وظیفه ساخت نسخه های نسل هشتمی بازی بر عهده Sledgehammer Games می باشد، نسخه نسل هفتمی نیز بر عهده High Moon Studios و بخش مولتی پلیر بر عهده Raven Software. با دیدن چنین چیزی نمی دانم چرا مدام جمله: دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش کنیم آباد. در ذهن من زمزمه می شود. سه سازنده، یک عنوان، یک ناشر، میلیارد ها دلار. معادله جالبی است.
تمامی تریلر هایی که ما دیدیم، از نسخه نسل هشتمی بوده و هنوز از کیفیت نسل هفتم آگاهی نداریم، اما بعید به نظر می رسد از نظر کیفی، فرق چندانی با Ghosts داشته باشد.

مرگ، پایان همه چیز نیست

نوآوری، افزایش کیفیت و گیم پلی روان این عنوان، می تواند آن را بسیار موفق کند. شاید پس از انتشار این عنوان رقابت برای رقیب، Battlefield بسیار سخت شود. اما مهم تجربه زیبا از هر دو بازی می باشد.باید تا انتشار این عنوان صبر کرد و پس از انتشار می توان دید که تا چه میزان از سطح توقعات بازیکنان و منتظران این عنوان، برآورده شده است.امیدوارم تجربه تلخ نسخه های پیشین این سری مجدد تکرار نشود و باز هم خاطرات گذشته برای بازیکنان زنده شود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا
کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کشتارگاه تکنولوژی | اولین نگاه به Call Of Duty: Advanced Warfare - گیمفا