مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا

مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die

فرنود محبوبی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا

بیشتر بازی های ژاپنی به عجیب بودن و ارائه یک استایل خاص معروف هستند که باعث می شود تعداد کمی از گیمرها به سمت اینگونه بازی ها جذب بشوند. یکی از سازندگان ژاپنی خلاق که Goichi Suda (معروف به Suda 51) نام دارد با ساخت عناوینی همچون Killer Is Dead و  Lollipop Chainsaw این استایل خاص را با بکارگیری برخی از المان های بازی های غربی، حفظ کرده است. با ورود به نسل جدید ، Suda 51 و استودیواش Grasshopper Manufacture نیز با معرفی بازی Lily Bergamo در کنفرانس Sony در سال ۲۰۱۲ پا به این نسل گذاشت.  در آن موقع یک تیزر کوتاه ۴۰ ثانیه ای از یک دختر نینجا بلوند نشان داده شده که باعث شد عطش ها را برای تجربه یک قاتل دختر دیگر بعد از عنوان Lollipop Chainsaw  بیشتر و بیشتر کند. البته در E3  ۲۰۱۴  استودیو Grasshopper  بازی Let it Die را معرفی کرد و گفت که این همان Lily Bergamo خواهد بود البته با تغییرات بسیار زیاد. Let It Die یک بازی free to play مبارزه ای  Survival است که به صورت انحصاری برای PS4 عرضه خواهد شد. در تیزر کوتاهی که از این بازی در E3 پخش شد تنها چیزی که نشان داده شد تاریکی، خشونت، خون و مرگ بود.

let it die logo

لوگو بازی

نام بازی: Let it Die

استودیو سازنده: Grasshopper Manufacture

ناشر: GungHo Online Entertainment

پلتفرم: PS4

سبک: Hack and slash

تاریخ عرضه: ۲۰۱۵

با توجه به تریلر منتشر شده از بازی، بعد از طراحی و شخصی سازی کاراکترتان، بازیکن بازی را بدون هیچ اسلحه یا لباسی شروع می کند، البته یک ماسک و یک زیرشلواری دارید! تجهیزات را به وسیله کشتن دشمنانی که در صدر راهتان قرار می گیرد به دست می آورید ولی همانند دیگر بازی های free to play با پرداخت پول می توانید زود تر به آن تجهیزات برسید. با این حال هرچه  لول هایتان بالاتر باشد، از امکانات بیشتری برخوردار خواهید شد که این لول ها بر اساس امتیاز هایی که در مبارزات بدست می آورید، افزایش پیدا خواهد کرد. البته آن طور که گفته شده است در Let it Die تنها داشتن اسلحه و لباس برای زنده ماندن کافی نیست. سلاح های زیادی که در بازی وجود دارد دست شما را برای طریقه های مختلف  کشتن باز خواهد گذاشت. می توانید با اره برقی آن ها را نصف کنید یا با یک crossbow یک تیر به مغزشان شلیک کنید. اما اگر در این بازی کشته شوید، با سورپرایز بازی رو به رو خواهید شد.

اگر در یک بازی بمیرید چه می شود؟ آیتم هایی که جمع کرده بودید را از دست می دهید یا در لیدربورد یک عدد به تعداد مرگ هایتان اضافه می شود. اما در میدان مبارزه عنوان  Let it Die قضیه فرق دارد.  وقتی شما می میرید اطلاعات بازیکن شما به صورت دشمن در بازی شخص دیگری ظاهر می شود. بقایای بازیکنتان ابزار های شما را دارا می باشند و در مبارزه هم از سبک مبارزه شما تفلید می کند، اما اکنون بازیکنان دیگر تنها تلاش می کنند با هرچه که دارند کسی که در میدان نبرد ظاهر شده است را نابود کنند که در این حالت شما تنها مانند یک روح در یک ماشین هستید. وقتی از سودا پرسیده شد که از چه چیزی برای راه اندازی این سیستم الهام گرفته است; او به این نکته اشاره کرد که در اصل برای تقویت ارزش انجام دوباره بازی این کار انجام شد.

” هدف اصلی ما این بود که چه کار کنیم بازیکن به انجام دوباره بازی بپردازد بدون آنکه خسته بشود؟ اگر ما دیتا بازیکنان دیگر را در بازی قرار دهیم، هر بار که به بازی کردن می پردازید با شخصیت جدیدی رو به رو می شوید.”

let it die death system

سیستم بعد از مرگ بازی Let it Die با رسم Suda

 

Suda 51 به عنوان یک کارگردان راز های زیادی را در مورد این بازی عجیب هنوز در سینه دارد. او گفته است که این عنوان یک بازی داستان محور همچون عناوین گذشته نیست و آن فرشته مرگ اسکیت سوارد در لگو نیز نقش مهمی را در بازی ایفا می کند.  مبارزه برای بقا تنها تصمیم شجاعانه Let it Die در طراحی بازی نیست. بازیکنان در این عنوان دارای یک کوله پشتی جادار برای حمل وسایل خود نیستند.  سودا Let it Die را یک بازی “survival action” می داند و دلیل محدودیت در حمل وسایل را هم برای حس بیشتر تلاش برای بقا می داند. او توضیح می دهد که :

“این یک عنوان RPG  ساده نیست که بروید و در یک لیست بلند اسلحه تان را انتخاب کنید.”

let it die

هنوز مشخص نیست که آیا می توان به طور مستقیم با بازیکنان دیگر بازی کرد یا خیر

با توجه به اینکه طراحی شخصیت بازیکنان محدود به لباس ها و ابزارهایی است که در طول بازی با دست های خونیتان بدست می آورید، شخصیت به طور متداول در حال تغییر است.به کمک Unreal Engine 4 هم می توانید این خشونت ها را خونین تر از گذشته تماشا کنید و  آنطور هم که از تصاویر و بازی های قبلی Suda 51 دیده می شود، Let it Die طراحی Cell Shade (کارتونی) خواهد داشت که مطمئنا از استایل طراحی های Suda  پیروی می کند. به علاوه آن طور که طراح بازی Yusuke Kozaki گفته است یک app برای گوشی های هوشمند همزمان با عرضه Let it Die منتشر خواهد شد که می توانید با بازیکنان Playstation در یک جهان یکسان به وسیله این app به مبارزه بپردازید.

همانطور که گفته شد در ابتدای بازی می توانید شخصیتتان را شخصی سازی کنید ولی با توجه به اینکه شخصیت Lily Bergamo  یک زن بوده است، آیا می توان از یک کاراکتر زن در مبارزات Let it Die استفاده کرد؟ وقتی از سودا در این باره پرسیده جواب روشنی نداد و فقط گفت ممکن است.

let it die

Let It Die بر عکس عناوین گذشته Grasshopper  که داستان محور و دارای ماجراهای سورئالی بودند، بیشتر بر روی تنوع مبارزات و انجام دوباره بازی تمرکز دارد. هنوز اطلاعات زیادی از این عنوان منتشر نشده است ولی باتوجه به همین چند عدد عکس و تریلر باید منتظر یک بازی تاریک، خشن، خونین و مرگبار باشیم.

loghain

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا
مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مبارزه ای برای مرگ | اولین نگاه به Let it Die - گیمفا