قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا

قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light

marius
۱۳:۳۵ ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا

سری محبوب Infamous همیشه در قلب طرفداران کنسول پلی استیشن قرار داشته است. فرنچایزی که هر نسخه از آن تبدیل به یک شاهکار می شود و فروش خوبی را نیز تجربه می کند. اما آیا سازندگان می توانند در ساخت محتویات اضافه بازی نیز موفق باشند؟استودیو ساکر پانچ همیشه می داند که چه چیزی مورد نیاز بازیکنان است و همیشه به بهترین شکل ممکن نیاز آنها را برآورده می کند.آخرین عنوان این استودیو یک DLC برای بازی Infamous: Second Son می باشد که بر خلاف سایر DLC های موجود، این یک بازی کامل و جداگانه از نسخه اصلی می باشد و برای تجربه آن نیازی به داشتن نسخه اصلی بازی نیست.

Infamous: First Light

کاور بازی Infamous: First Light

نام بازی: Infamous: First Light
سازنده: Sucker Punch
ناشر: Sony Computer Entertainment
سبک: Action-Adventure
پلتفرم ها: PlayStation 4
زمان انتشار: September 10, 2014

زمان همه چیز را حل خواهد کرد …

زمانی که من بچه بودم خانواده من متوجه قدرت های غیر طبیعی من شد. آنها تصمیم گرفتند که مرا رها کنند اما برادر من، Bret با من ماند و ما دو نفر در خیابان ها بزرگ شدیم. او همیشه دست من را می گرفت و در شرایط سخت به من کمک می کرد. ما قراری باهم گذاشتیم، من تحت هیچ شرایطی حق نداشتم از قدرت های خودم استفاده کنم و برادرم نیز به من کمک می کرد تا همانند یک انسان عادی زندگی کنم.

درک این مسئله که شاید اگر قدرتی داشتیم چه طور زندگی ما تغییر می کرد برای ما بسیار سخت است. خیلی از ما دوست داشتیم شاید برخی قدرت ها را داشته باشیم اما هیچگاه نمی دانیم که اگر قدرتی وجود داشته باشد، به چه شکلی از آن استفاده خواهد شد.
اما اگر بخواهیم کمی در مورد این مسئله تحقیق کنیم، میتوان وارد زندگی Fetch Walker شد.
شخصیت اصلی این بازی دختری به نام Fetch Walker می باشد که به همراه برادر خود در خیابان های سیاتل زندگی می کند. او و برادرش برای زندگی کردن مجبور به کار کردن و پول درآوردن مانند همه افراد دیگر هستند.اما فتچ یک آدم عادی نمی باشد. فتچ در نسخه اصلی بازی توسط دلسین ملاقات شده بود اما بازیکنان کنترل او را بر عهده نداشتند.
در این عنوان، فرمانده سازمان DUP، همان آگوستین نسخه اصلی می باشد و این عنوان چند سال قبل تر از نسخه اصلی بازی در سیاتل اتفاق می افتد.فتچ سرگذشت خود را برای آگوستین بازگو می کند و توسط او مورد تعلیم قرار می گیرد.

فتچ توسط DUP گرفتار شده است

Fetch توسط DUP گرفتار شده است

داستان بازی به خوبی به بازیکنان توضیح می دهد که چگونه و چرا فتچ توسط DUP بازداشت شده و تعلیم داده می شود.
فتچ نیز یک CONDUIT می باشد و از نظر سازمان DUP یک تهدید است.
اکثر اوقات طبق نظر برخی کارشناسان صنعت بازی سازی، قرار دادن شخصیت مونث به عنوان کاراکتر اصلی بازی کاری اشتباه بوده و نمی تواند به خوبی با بازیکنان ارتباط برقرار کند. اما شخصیت فتچ بهتر از دلسین با بازیکنان ارتباط برقرار کرده و شخصیت پردازی بهتری را دارا می باشد.
در ابتدای داستان، برادر فتچ ناپدید شده و فتچ وظیفه خود می داند تا برای نجات برادر خود اقدام کند. او با همکاری دوست و رئیس برادرش، اقدام به پیدا کردن او و کشتن دشمنان می کند.
این عنوان از نظر داستان، همانند نسخه اصلی بازی، پیچیدگی خاصی را دنبال نمی کند اما آنقدر هم دارای ضعف نمی باشد که بازیکنان بازی را ادامه ندهند و کشش داستانی تا پایان بازی ادامه دارد و تمامی داستان بازی از زبان فتچ روایت می شود.

نیاز به قدرت بیشتر …

سرعت، قدرت و هوش را می توان از نیاز های زنده ماندن در دنیای بی رحم بازی دانست. فتچ دختری نوجوان و ماجراجو می باشد و می توان در صورت نیاز به اندازه کافی نیز خطرناک باشد.
بازی از جایی شروع می شود که فتچ به همراه برادر خود برت، در حال بارگیری یک قایق می باشند تا بتوانند پس از اتمام کار، پول خود را گرفته و به دنبال ادامه مسیر خود بروند. اما پس از اتمام بارگیری، پلیس به سمت قایق آنها می آید و فتچ برای نجات برادرش، از قانون خود سرپیچی کرده و از قدرت خود برای سردرگم کردن پلیس استفاده می کند.

دیدار دو قدرت برتر

دیدار دو قدرت برتر

بازی از همان ابتدا شما را در چالش قرار می دهد و شما به صورت نور از ساختمان ها بالا رفته و کوچه ها را یکی پس از دیگری رد خواهید کرد تا بتوانید از دست پلیس فرار کنید. پس از فرار از دست پلیس و بازگشت به سوی اسکله و قایق، قایق منفجر شده و برادر شما گم شده است و حال شما باید او را پیدا کنید.

فتچ، توانایی های بسیاری دارد که همه آنها با استفاده از نور می باشد. قدرت استفاده از مشت های نورانی، پرتاب نور، حالت بی وزنی با نور و اسلحه ای با نام NEON.
در واقع NEON قدرت برتر فتچ بوده و زمانی که دشمنان زیادی در یکجا جمع میشوند، با استفاده از این قدرت همه چیز و همه کس نابود می شوند.
گیم پلی بازی محدود به همین نشده است، در بازی می توان با استفاده از تبدیل شدن به نور به راحتی پرواز کرد و یا از ساختمان ها به راحتی بالا رفت و همزمان با سرعت بالایی به دشمنان حمله کرد. در بازی پرتو های نوری نیز وجود دارد و زمانی که در حالت بی وزنی با نور قرار دارید، میتوانید با رسیدن به پرتو های نور، سرعت خود را افزایش دهید.
یکی دیگر از قابلیت های بازی، کشتن به صورت مخفیانه است. اگر دشمنان شما از وجود شما با خبر نباشند و شما پشت سر آنها باشید، میتوانید در کسری از ثانیه آنها را نابود کنید.

البته باید گفت فیزیک دشمنان و قدرت آنها و رفتاری که انجام می دهند طبیعی نبوده و کمی بازی را دچار مشکل می کند.

همه سختی ها به پول خلاصه می شود

همه سختی ها به پول خلاصه می شود

در یکی از ماموریت ها شما باید از افرادی که به دنبال پیدا کردن برادر شما هستند دفاع کنید و برای این کار نیاز است تا به ساختمان های بلند رفته، قدرت برق دریافت کرده و شلیک کنید. این کار به دفعات تکرار شده و خسته کننده می باشد.گروهی که در بازی با آنها درگیر هستید، گروهی روسی به نام AKURANS می باشند و اکثر درگیری های بازی بین شما و این گروه اتفاق می افتد.همانند نسخه اصلی بازی، فتچ نیز می تواند طرح های گرافیتی برروی دیوار ها بکشد اما او این کار را با قدرت های خود انجام می دهد.در ادامه شما می توانید دوربین های امنیتی را هک کنید یا افرادی را که گروگان گرفته شده اند را نجات دهید و همه این ها فقط برای این است که شما توانایی های خود را افزایش داده و در اختیار قدرت NEON خود بگذارید.در بازی سیستم تقویت و افزایش توانایی برای فتچ وجود دارد و او می تواند با پیدا کردن نورهایی به نام LUMEN در بازی، اقدام به افزایش قدرت های خود کند.

فراتر از انتظار …

شاید دیگر نیازی به گفتن نباشد که ساکر پانچ در ساخت جلوه های گرافیکی بسیار توانا است. آنها به خوبی می دانند چگونه یک بازی را زیبا کنند.
تخریب پذیری های که در بازی Infamous: First Light می باشد را خیلی کم در موارد مشابه دیده ایم. محیط بسیار فیزیک پذیر بوده و به خوبی قابل تخریب می باشد. شما می توانید با قدرت های کوچک خود، تخریب های کوچک و با قدرت های تقویت شده خود، تخریب های عظیمی را در سیاتل به راه اندازید.

طراحی شخصیت ها نیز در بازی بسیار خوب کار شده است و شخصیت اصلی بازی از جزئیات بسیار بالایی برخوردار می باشد. اما متاسفانه ما مشابه این طراحی را در هیچکدام از سایر شخصیت های بازی نمی بینیم. نه مردم عادی، نه برت و نه دشمنان فتچ دارای طراحی خوبی نبوده و از یک طراحی بسیار معمولی در آنها استفاده شده است.

NEON Power

NEON Power

شهر سیاتل در برابر نسخه اصلی بازی، کوچکتر بوده و از جزئیات کمتری استفاده می کند. طراحی شهر خوب می باشد و از بافت های نسبتا خوبی استفاده شده است.
نور پردازی محیط پویا بوده و از حالت یکنواخت استفاده نمی کند. بازی دارای رزولوشن ۱۰۸۰p می باشد و سایه ها بدون هیچ مشکلی در بازی رندر شده اند.

اگر بخواهیم ایراد کوچک دیگری از بازی بگیریم، باران تاثیری برروی هیچ چیز ندارد و فقط پس از برخورد با زمین دارای فیزیک شده و از خود واکنش نشان می دهد و به غیر از زمین، با هیچ چیز دیگری سطح تماس برقرار نمی کند.
طراحی های انفجار ها و آتش در بازی بسیار زیبا بوده و بسیار به نسخه اصلی شبیه می باشد. شاید همان انفجار ها را در بازی استفاده کرده باشند اما کیفیت فرقی نکرده است.

دخترک تروریست …

افزایش کیفی موسیقی و صداگذاری در صنعت بازی های کامپیوتری، در حال حاضر بسیار نیاز بزرگی می باشد. شاید خیلی از بازی ها کیفیت چندانی در بخش موسیقی و صدا های موجود در بازی نداشته باشند اما گیم پلی و داستانی زیبا را در اختیار بازیکنان قرار دهند. همین ضعف بخش موسیقی باعث آن می شود که گیرایی بازی پایین آمده و کیفیت محصول نیز کاهش یابد و در نتیجه بازیکنان از تمام کردن بازی خودداری کنند.
نسخه اصلی بازی از ضعف در بخش موسیقی بهره می برد و در هنگام بازی می توان گفت هیچگونه موسیقی پشت بازی اجرا نمی شد.
این عنوان نیز همین مشکل را دارد و بخش موسیقی آن تهی است. درگیری ها دارای ریتم خاصی نبوده و به حال خود رها شده اند.

کشیدن طرح های گرافیتی با نور

کشیدن طرح های گرافیتی با نور

اما صدای انفجار های بازی و قدرت های فتچ به خوبی کار شده و برای آن وقت گذاشته شده است. اما این بخش دچار مشکل بوده و در کل فرنچایز Infamous، ساکر پانچ برای بخش موسیقی همیشه مشکل داشته و نتوانسته به خوبی این بخش را در بازی های خود پیاده سازی کند.

 

 

صدای آژیر پلیس ها به گوش می رسد …

عنوان Infamous: First Light یک بازی تمام عیار و زیبا به همراه شخصیت پردازی بهتر نسبت به نسخه اصلی می باشد و به خوبی با بازیکنان ارتباط برقرار می کند. اما ضعف هایی در بخش موسیقی و گیم پلی دارد و از داستان پیچیده ای مانند همه نسخه های Infamous بهره نمی برد.
تجربه این عنوان برای طرفدار های این سری بسیار خوب بوده و پیش ضمینه ای از نظر داستانی برای Infamous: Second Son می باشد.
برای درک هرچه بیشتر مفاهیم نسخه اصلی، تجربه این نسخه و آشنایی با شخصیت فتچ بسیار مهم و ضروری است.
شاید بتوان با جمع بندی کلی این عنوان گفت که با یک بازی زیبا و خوش ساخت طرف بوده و احساس خستگی زیادی در بازی به ما دست نخواهد داد.

3 jadval nomreinfamous

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا
قدرت نور | نقد و بررسی Infamous: First Light - گیمفا