ترس در راه بازگشت به پلتفرم ها | دموی P.T و عناوین معرفی شده امیدوار کننده هستند
Resident Evil: Revelations 2!
Silent Hills!
…!
آیا ترس و دلهره در حال پیمودن مسیر بازگشت به پلتفرم ها هستند؟
آیا P.T. – the Playable Teaser، تیزر قابل بازی، که در کنفرانس سونی در Gamescom 2014 معرفی شد را بازی کرده اید؟ مشخص شده است این بازی معرفی مخفیانه ای برای Silent Hills، بازی که توسط Hideo Kojima خالق MGS و فیلم ساز معروف، Guillermo del Toro و Norman Reedus ستاره ی سریال The Walking Dead قرار است ساخته شود، می باشد.
به محض این که راز این تیزر برای عموم روشن شد، فضای توییتر پر شد از اعتراف های افرادی که این دمو را بازی کرده اند. بعضی گفته اند این تیزر وحشتناک بوده است. برخی گفته اند آن قدر ترسیده اند که مجبور به جیغ کشیدن شده اند. حتی وجود داشتند کسانی که بعد از چند دقیقه آن قدر وحشت زده شده اند که فایل بازی را پاک کرده اند.
P.T. چیزی نبود جز یک بازی اول شخص که در یک خانه ی خالی قرار دارد و آن چه در آن باید انجام داد راه رفتن و نگاه کردن است. (چیزی که در این راه رفتن و نگاه کردن موجب وحشت بازیباز می شود، فقط با تجربه ی این دمو قابل درک است.)
با وجود عناوین سوم شخص مانند Resident Evil, Dead Space و چند مورد دیگر تقریباً همه فراموش کرده بودیم چقدر می تواند ترس در اول شخص عمیق باشد. دید محدود و سرعت تغییر دادن محدوده دید از عواملی هستند که برای بازیباز تنش ایجاد می کنند.
بازی Gone Home که در اصل یک عنوان ترسناک به شمار نمی رود نیز با وجود یک خانه ی خالی و دید محدود اول شخص در مواردی می تواند بسیار دلهره آور باشد. در مورد Silent Hills عموماً درباره اول شخص بودن این بازی واکنش های منفی وجود داشته ومنتقدان تغییر در زاویه دید نسبت به دیگر عناوین این سری اعتقاد داشته اند زاویه دید اول شخص برای این فرانچایز مناسب نخواهد بود. اما در واقع هیچ دلیلی برای این که نتواند اول شخص باشد وجود ندارد و این موضوع را تیزر P.T. ثابت کرده است.
گفتن این که چه چیزی Silent Hills را بسیار ویژه می کند، سخت است. شاید وجود فضای روانشناسی شده و حس عمیق ناشناخته بودن این کار را انجام دهد. بازیباز قوانین بازی را به سرعت یاد می گیرد و به صورت مبهم می داند چه چیزی پیش رویش قرار خواهد گرفت اما هرگز نمی تواند پیش بینی کند در چه شکل و صورتی اتفاق خواهد افتاد و کی خواهد آمد. این چیزی است که روی دل و جرأت بازیباز تأثیر می گذارد.
با توجه به شواهد و قرائن می توان انتظار داشت کونامی و سازندگان Silent Hills آن را همان چیزی کنند که بازیبازان مدت هاست انتظار می کشند و مسیر اصلی ترس را به این عنوان بازگردانند. مسیر اصلی همان ترس ها و دلهره هایی است که در دنیای واقعی وجود دارد مانند جو سنگینی که تاریکی در بر دارد. عاملی که مدت هاست تنها سبب شده شاهد دنباله هایی بی روح و با بودجه های سنگین از بازی ها باشیم و از آن برای القای ترس به نحو احسن استفاده نشده است.
به نظر می رسد مسیر اصلی و واقعی ترس در حال بازگشتن است و اگر به حد بالای پتانسیل خود برسد می تواند به این صنعت نشان دهد که ترس نیازی نیست با تفنگ بازی شسته شده و از بین برود تا قرار باشد طرفداران سبک اکشن خریدار عنوان ساخته شده باشند.
Bethesda با The Evil Within برای خالق Resident Evil بستری را مهیا کرده تا عنوانی که در کپکام نتوانست بسازد را ایجاد کند. همچنین سونی هم در این زمینه با معرفی عنوان Until Dawn قدم هایی برداشته است. عنوان Alien: Isolation نیز توانایی این را دارد که به مقدار لازم و کافی ترسناک باشد.
حتی کپکام هم گویا چشم هایش را باز کرده و بادی به سرش خورده و در حالی که Resident Evil 7 معرفی نشده باقی مانده، تصمیم دارد از Resident Evil بازسازی انجام دهد ( بازی ابتدایی و اصلی این سری را با گرافیکی قابل قبول روانه ی بازار کند، چیزی که مورد انتظار خیلی از بازیبازان بوده) و همچنین با دنباله ای از RE: Relevations سعی خود را برای بازجستن مسیر اصلی ترس و وحشت در دنیای گیم داشته باشد. چیزی که بازیبازان برای تحقق یافتن آن آمادگی دارند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
:no:
بهترین بازی جهان Resident Evil 3 فقط و فقط :yes: :yes: :yes: :yes:
Resident Evil 3 که صد در صد موافقم!
یاد اون Nemesis به خیر آخ چه هیجان داشت اون مرحله 🙂 🙂
رفتم الان Resident Evil3 و نصب کردم 😀
واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینهمه ترس واقعا لازمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی شمابازیه ترسناک می خری می خوای که ترسناکدباشه دیگه
به نظر من دلیلش اینه که راه رفتن در یک خانه بسیار باور پذیرتر از تیراندازی به زامبی هاست و همین موجب ترس میشه.
اگه dead space4 بیاد :evilgrin: :sweat: :hypnotized: :quiet:
این تیزر قابل بازی رو باید از کجا دان کرد؟
از استور پلی ۴
من سری اول که بازی کردم نترسیدم ولی داشتم با ویتا ریموت پلی میزدم گرخیده بودم
درود
ای جان به سایلنت هیل(ز)… I LOVE YOU
انشاله رزیدنت اویل هم بر می گرده میره به سمت قله های موفقیت… :no: :no:
من که ازهمین حالاخیالم راحته چون باp.tدیگه شک ندارم استاد بهترین بازیه ترسناک رودرست می کنه و دوباره اسم شاهکار(silent hill)برسرزبان هامیاره
ولی نه به عنوان sh کلاسیک قدیمی
man ke demo roo dl kardam enghad tars nak bood ke sari azash omadam biroon :reallypissed:
از روند فعلی رزیدنت اویل اصلا خوشم نمیاد کاملا مشخصه که کپ کام خودشم نمیدونه با رزیدنت باید چیکار کنه
اول شخص … برای سالینت هیل …. :no:
سوم شخص خوبه … :yes:
سالینت = سایلنت
:yes:
یارو ترسو بوده…
فعلا رو دست Dead space 2 بازی نیومده تا بعد ببینیم چی میشه…
خواهشا اگر بازی نکردی نظری در موردش نده
just Dead Space
این قدر ها هم ترسناک نبود دیگه
من عاشق سایلنت هستم به قران بازی ترسناک فقط سایلنت
من هرچی بازی ترسناک چه روکنسول وغیره بازری کردم قشنگی وفکری رودستش نیست
بازی ترسناک تر از fatal frame 2 ندیدم شاهکاره…بخصوص clock tower 3…اینا منو ترسوندن ولی سایلنت هیل منو نترسوند…این نشون میده اون دو تا معرکن