موب بازی | قسمت دهم - گیمفا
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا

موب بازی | قسمت دهم

محمد صادق شجاعی
۱۸:۲۴ ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا

با دهمین قسمت موب بازی بازگشته ایم. به دلیل نمایشگاه Gamescom، هفته قبل مقاله نداشتیم، بهمین دلیل در این قسمت به معرفی ۱۲ بازی می پردازیم. برخلاف دو قسمت قبل که بر روی سبک خاصی تمرکز داشتند، بازیهای معرفی در سبک های مختلفی هستند، دو بازی ایرانی نیز در این قسمت معرفی خواهند شد. از این به بعد تریلر بازیها نیز قرار داده می شود. با ما همراه باشید.

Frontline Commando 2

میدان نبردی دیگر، و کماندوهایی که وارد عمل می شود. تنها بودن در دنیایی که اسلحه حکم می کند، کار عاقلانه ای نیست. تنها قانون جنگ، بی قانونی آن است. آینده در این جا رقم می خورد، بکشید یا کشته شوید. خود را برای جنگ آماده کنید. حالت داستانی یا کمپین بازی از ۱۰ اپیزود تشکیل شده است. هر اپیزود از ۵ ماموریت و چند ماموریت جانبی تشکیل شده. در پایان هر اپیزود باس فایت نیز در نظر گرفته شده. تعداد لوکیشن ها بسیار محدود است. از امکانات بازی می توان به تشکیل تیم اشاره کرد. در مجموع ۶۵ کماندو در بازی وجود دارد، که می توانید تیم را بر اساس سلیقه شخصی تشکیل بدهید. این اعضا دارای کلاس های مختلفی هستند، مانند پزشک و تک تیر انداز. حالت بازیکن علیه بازیکن نیز در بازی وجود دارد، که با تمام کردن اپیزود اول قابل دسترسی می شود. ۱۹ نوع اسلحه در بازی گنجانده شده است، که قابل ارتقا هستند. موارد قابل انفجاری از جمله بشکه، و وسایل نقلیه در بازی وجود دارد. گیمپلی محدود به کاورگیری و شلیک است. امکان حرکت آزادانه در محیط وجود ندارد، و تنها می توانید از سنگری به سنگری دیگر جا به شوید. از نقاط قوت، گرافیک مناسب آن با توجه به حجم پایین این بازی، است. طراحی شخصیت ها و اسلحه قابل قبول است. موسیقی تنها در منو اصلی شنیده می شود. صداگذاری ها، از جمله صدای شلیک و انفجار، نیز به خوبی کار شده اند. نسخه اندروید این بازی به صورت بدون نیاز به دیتا گذاشته شده است.

دانلود تریلر

Bloodstroke

مخترعین بزرگ هیچگاه در امان نبوده اند. همواره افراد سودجوئی به دنبال اختراعات آن ها بوده اند. در اینجاست که فردی باید از او محافظت کند، و چه کسی بهتر از محافظی ، که در استفاده از سلاح سرد و گرم خبره است. فیلمساز افسانه ای، John Woo اولین بازی موبایل خود را با این داستان آغاز کرده است. Mai Lee محافظ شخصی است، که با اسم رمز Lotus شناخته می شود. وظیفه او محافظت از دکتر Koorse به هر قیمتی است. توانایی حمل همزمان اسلحه سرد و گرم وجود دارد. مقدار خون در بازی زیاد است. در مجموع ۴ نوع سلاح سرد و گرم، و سه نوع سلاح سنگین برای بازی در نظر گرفته شده است. امکاناتی از جمله جلیقه ضد گلوله برای اعمال بر روی دکتر Koorse نیز در بازی وجود دارد. بازی از مکان های مختلفی، از جمله پکن و هنگ کنگ، تشکیل شده. حالتی برای جمع آوری پول نیز در بازی اعمال شده است. بازی دارای اچیومنت نیز هست. برای Mai Lee میزان سلامتی در نظر گرفته نشده، و تنها باید بر روی زنده ماندن دکتر تمرکز کنید. موسیقی بازی از سبک شرقی پیروی می کند، و بسیار مناسب بازی بوده. صداگذاری نیز در درجه مناسبی است. گرافیک بازی از نقاشی های سنتی شرقی الهام گرفته شده، و می توان امضای هنری John Woo را در جای جای بازی مشاهده کنید. تنها سه رنگ در بازی به کار رفته، قرمز، سیاه و سفید. در کسری از ثانیه خون های ریخته شده سیاه خواهند شد. کات سین ها حالتی کمیک دارند، و از نقاط قوت بازی داستان است.

دانلود تریلر

 

Contra : Evolution

مطمئنا اکثر بازیکنان کنترا را می شناسند. بازی که خاطرات زیادی با آن داریم. Bill Rizer معروف به Mad Dog، و Lance Bean معروف به Scorpion، در جنگل های آمریکای جنوبی به جنگ با فضایی ها رفته اند. گیم پلی بازی همانند نسخه های کلاسیک بازی است، و تغییر خاصی ایجاد نشده است. سبک بازی همان run-and-gun سابق است. بازی از ۴ حالت، از جمله، Arcade، Mission، Boss Rush، و Elite تشکیل شده، و در حین مراحل قدرت هایی نیز قابل دریافت است. نحوه کنترل بازی بسیار ساده بوده، وبه آسانی به آن عادت می کنید. علاوه بر دو شخصیت اصلی، دو شخصیت دیگر به نام Erica Ricci وSally Inohara،در بازی وجود دارد، که با انجام شرایط خواسته شده قابل دسترسی خواهند شد. امکان خرید اسلحه های مختلف و قدرت های مختلف نیز در بازی وجود دارد. موسیقی و صداگذاری خاطرات را زنده می کنند. گرافیک بازی با وجود HD بودن، حال و هوای عنوان اصلی در سال ۱۹۸۸ را تداعی می کند.

دانلود تریلر

 

Gunship Battle Helicopter 3D

در زمانی که جنگ به صورت پیاده نظام پیگیری می شدند، داشتن نیروی هوایی قدرتمند برگ برنده حساب می شود. نیرو های هوایی فاز جدیدی را در جنگ ها بوجود آورند. اگر به دنبال قدرتمند ترین هلی کوپترها هستید، این بازی مناسب شماست. در قالب خلبان قرار بگیرید، و در مکان های مختلف به جنگ بپردازید. این بازی ترکیبی از شبیه ساز پرواز و نبردهای نظامی است. کنترلر ترکیبی از شتاب سنج و کلید است. ۱۲ مدل مختلف هلی کوپتر در بازی وجود دارد، که قابل ارتقا و تغییر سلاح هستند. براساس سلیقه می توانید رادار یا بوستر اضافه کنید. بخش داستانی بازی از سه اپیزود تشکیل شده است. این مراحل از ماموریت های واقعی در جنگ های مختلف، الگو برداری شده است. اهداف مختلفی برای نابودی وجود دارد، از جمله کشتی ، تاسیسات یا نیروهای دشمن. امکان به اشتراک گذاری امتیازات نیز وجود دارد. بعد از پایان هر اپیزود می توانید، مراحل را با درجه سختی بالاتر تکرار کنید، یا از انجام ماموریت اضافه لذت ببرید. موسیقی و صداگذاری متناسب با سبک بازی انتخاب شده اند، و در عین کم حجم بودن، بازی از گرافیک خوبی برخوردار است. اگر از طرفدار شوتر و خلبانی هستید، این بازی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

دانلود تریلر

 

Mage and Minions

سبک RPG از طرفداران زیادی برخوردار است، و بازیهای زیادی در این سبک برای پلتفرم همراه عرضه شده است. داستان از جایی شروع می شود، که فردی برای نجات دنیا از دست شیاطین برگزیده شده است. تنها اوست که توانایی این کار را دارد. شمشیر او هزاران کشته به جا خواهد گذاشت. اما در آخر چه چیزی نصیب او می شود، طلا یا آزادی؟ دو کلاس، جنگجو و ساحره، در بازی وجود دارد، که هر کدام دارای دو نوع جنسیت هستند. ظاهر شخصیت ها ثابت است، اما وسایل و سلاح ها امکان شخصی سازی دارند. جادو، سلاح، سپر، زره و کلاه خودها مختلفی در بازی گنجانده شده. توانایی تشکیل تیم سه نفره، از جهار کلاس مختلف، نیز در بازی وجود دارد. قدرت های مختلفی نیز در بازی گنجانده شده، که با دارای حرکت های خاصی هستند که باید ترسیم شوند، مانند حرکت V  یا Z. دشمنان مختلفی از جمله اسکلت، گابلین و روبات ها نیز در بازی گنجانده شده است. امکان ارتقا،Craft، فروشگاه، و وجود صندوقچه ها، از دیگر ویژگیهای بازی است. بازی از دو ACT و سه درجه سختی تشکیل شده. بازی از Achievement  و Leaderboards پشتیبانی می کند. قطعه های بازی زیبا و گوشنواز هستند. گرافیک به عنوان یک بازی RPG مناسب است.

دانلود تریلر

 

Call of Warships: World Duty

نبردهای دریایی همواره جذابیت خاصی داشته اند، تجربه فرماندهی در میدان نبردی در میان اقیانوس، به یاد ماندنی است. بازی از داستان خاصی برخورد دار نیست. بازی دارای، ۵ استیج مختلف و هرکدام از ۱۲ ماموریت مختلف تشکیل شده است. در هر استیج مراحل ۶ و ۱۲ باس فایت هستند. بازی دارای ۹ کشتی و ناو جنگی است، که از مدل های واقعی الگو برداری شده اند. از جالب ترین آن ها می توان به ناو Yamato اشاره کرد، این ناو با طول ۲۶۳ متر در سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. امکان ارتقا نیز وجود دارد. دو نوع سلاح، هواپیما، و سپر برای کشتی ها در نظر گرفته شده، تعداد آن ها در کشتی و ناوهای مختلف متفاوت است. بخش مولتی پلیر نیز بزودی به بازی اضافه می شود. موسیقی و صداگذاری نیاز به توضیح خاصی ندارد. گرافیک سه بعدی و زیبا از ویژگیهای مثبت بازی است. افکت های شلیک و دود جالب توجه هستند. افکت آب و بازتاب بر روی آن به زیبایی کار شده است. امکان فعال کردن سایه ها نیز در بازی وجود دارد.

دانلود تریلر

 

.Plague Inc

هرگاه بیماری در دنیا پخش شود، همه برای ریشه کن کردن آن دست به کار می شوند. اما در این بازی استراتژی، هدف شما انتشار بیماری در سراسر دنیاست. دولت ها را از هم بپاشید، ارتباطات دنیا را قطع کنید، اقتصاد را فلج، و مانع از انجام رویدادهای مهم مانند المپیک شوید. شروع بازی با انتخاب نوع بیماری، از بین ۷ نوع اعم از باکتریایی، ویروسی و غیره، است. همچنین سه نوع بیماری ویژه نیز در بازی گنجانده شده است. پس از انتخاب نوع بیماری، باید سطح دشواری بازی را انتخاب کنید. پس از این مرحله نوبت به نام بیماری و کشور مبدا است. در اینجا بازی اصلی شروع می شود. شما باید با استفاده از انواع شیوه های انتقال، ارگان های مورد حمله، و توانایی های مختلف، به شیوع بیماری کمک کرده، و از درمان آن جلوگیری کنید. می توانید امکان انتقال از طریق خون یا آب، حمله به مغز یا کبد، و مقاومت در برابر سرما و گرما، را به بیماری خود اضافه کنید. برای استفاده از این امکانات به DNA Point احتیاج دارید، که با پیشرفت بیماری در کشورهای مختلف می توانید آن را بدست آورید. تعداد افراد مبتلا شده و تلفات به صورت کلی، یا به تفکیک هر کشور، و درصد پیشرفت در کشف درمان، را می توانید در پایین صفحه مشاهده کنید. نحوه انتشار بسیار واقع گرایانه است. بخشی به نام اخبار نیز در بازی وجود دارد. در سمت راست منو مربوط به درمان، و در سمت چپ منو به بیماری دیده می شود. امکان بالا بردن سرعت نیز در بازی گنجانده شده است. موسیقی و گرافیک بازی ساده است. تنها نقشه دنیا و حرکت هواپیماها و کشتی ها قابل مشاهده است.

دانلود تریلر

 

Cheating Tom

تقلب همواره امری ناپسند بوده، اما گاهی برای پیشبرد اهداف لازم است. متقلب خوب کسی است که پنهانی و مخفیانه کار خود را انجام دهد. سرعت و دقت در انجام این کار بسیار حیاتی است. Tom یکی از این افراد متقلب است، که به دلیل نمره های پایین از تمامی لذت ها از جمله پلی استیشن، محروم است. وظیفه شما کمک به او برای گرفتن نمرات بالا است، و این امر مطمئنا با تقلب میسر می شود. از گیر افتادن، معلمان عصبانی، و دانش آموزهای بی جنبه اجتناب کنید. علاوه بر Tom می توانید با خواهر او، یعنیTommy به طی مراحل بپردازید.بازی از مجموع ۱۰۰ مرحله اعتیادآور تشکیل شده است. دانش آموزان مختلفی در بازی وجود دارد، که هر کدام دارای سرعت تقلب متفاوتی هستند. با پیشرفت در مراحل معلم ها سخت گیر می شوند، و امکان تقلب را از شما سلب می کنند. هر مرحله از نمرات مختلفی تشکیل شده که با تقلب بیشتر در زمان تعیین شده، نمره بالاتری بدست آورید. کلاس ها نیز از انوع مختلفی برخوردار هستند. قدرت هایی نیز در بازی وجود دارد، برای مثال با گریه انداختن یکی از دانش آموزان مدتی برای معلم نامرئی شوید.  امکان رقابت با دوستان نیز وجود دارد. بازی دارای گرافیک HD و زیبایی است.

دانلود تریلر

 

Zombie Diary 2 : Evolution

زامبی ها نقش بسیار مهمی در دنیای بازیها دارند. آن ها بخش جدایی ناپذیر این صنعت  هستند. داستان این بازی هم مانند تمامی بازیهای هم سبکش است. تنها تعدادی محدودی نجات پیدا کرده اند، و برای بقا باید بجنگند. بازی از مراحل مختلفی مانند، از جمله فرار، کشتن تعداد مشخصی زامبی، و پیدا کردن دارو و غیره تشکیل شده است. لوکیشن های تنوع مناسبی دارند. امکان انتخاب از بین ۷ شخصیت برای بازیکن وجود دارد. ۶ سلاح سرد و ۲۴ سلاح گرم در بازی گنجانده شده است. توانایی حمل ۴ سلاح مختلف نیز اعمال شده. هریک از سلاح ها قابل ارتقا هستند. بازی از مجموع ۱۱ نقشه تشکیل شده. زامبی ها دارای کلاس های مختلفی، از جمله پرستار و فوتبالیست، هستند امکان خرید قدرت، تایتان و سفینه از دیگر ویژگیهای بازی است. با انجام وظایف روزانه، می توانید سکه ، و با جمع آوری اجزای بدن زامبی ها، قدرت دریافت کنید. جلوه های صوتی عالی، و گرافیک هنری بسیار زیباست.

دانلود تریلر

 

Pool Break Pro

این بازی کم حجم ، دارای انواع مختلفی از Pool، Snooker، Crokinole و Carrom است. که هرکدام دارای حالت های مختلفی هستند. امکان بازی دو نفره، با هوش مصنوعی، شبکه، دوست در فیس.بوک نیز وجود دارد. میزهای مختلفی در اندازه های ۷، ۸، ۹ فوتی و ۶ ضلعی نیز در بازی گنجانده شده است. فیزیک بازی بسیار واقع گرایانه بوده، و بازی از گرافیک سه بعدی بهره می برد. پیش مسیر حرکت توپ، چت انلاین، قابلیت بازی بر روی پلتفرم های مختلف، رابط کاربری ساده، حالت بزرگنمایی و حرکت آهسته، از دیگر ویژگی های بازی است.

 

نئون

معرفی این بازی به قلم سازنده: بازی های پلتفرمر و رکوردی همیشه دارای علاقه مندان خاصی بوده و هست بازی هایی که در آن رکورد گیری حرف اول را می زند و معمولاَ تمام بشو نیست .بازی هایی مثل flupy birds .گونه ای از این بازی ها به شیوه تاپ اسکرول وجود دارد که شاید از شاخص ترین بازی ها در این سبک بتوان doodle jump و sonic jump را نام برد که هر کدام دارای طرفداران زیادی هستند و بازیکنان با آب و تاب رکورد های خود را بین دوستانشان به اشتراک می گذارند و در اوقات بیکاری برای زدن رکورد های بهتر تلاش می کنند. نئون یک بازی ایرانی در این سبک است که تلاش دارد تجربه مفرحی از این بازی را برای دوست داران این سبک به ارمغان آورد . شاید در وهله نخست طراحی این نوع بازی ها آسان به نظر بیاید ولی باید بگویم که طراحی فنی در این سبک کار آنچنان سختی نیست اما طراحی  و چیدن المان های مختلف در بازی پیچدگی های خاص خود را دارد .بازی نئون از یک طراحی تخت که این روز ها دیگر نشانه های آن را از سیستم عامل گرفته تا بازی و انیمیشن ها و حتی طراحی کارت ویزیت دید استفاده بهره می برد.نئون که کاراکتر اصلی بازی است در میان ابر ها شروع به بالا ترفتن می کند و در راه با اتفاقات مختلفی دست و پنجره نرم می کند .زنبور ها ، تیغ ها ، ابراهای در حال حرکت و … همگی باعث می شود که گیمر بیشتر و بیشتر برای کسب امتیاز به دردسر بیفتد.

 

Shadow Blade

استودیو Dead Mage ساخته جدید خود را در قالب تلاش های یک نینجا، به نمایش گذاشته است. Kuro فرد جوانی است که تصمیم دارد Shadow Blade شود، او باید تکنیک های آخرین استاد را یاد بگیرد. وظیفه شما کنترل او در این راه است. دام ها و دشمنان زیادی مانع او خواهند شد. سریع، مخفی، و آگاه باشید. در یک کلام باید نینجا باشید. بازی از مراحل مختلفی تشکیل شده، و از سیستم سه ستاره بهره می برد. کنترل های بازی به خوبی طراحی شده اند. حرکت های زیادی برای بازی طراحی نشده، اما استودیو سازنده با ترکیب آن ها مراحل چالش برانگیزی ساخته است. طراحی هنری و مراحل بازی فوق العاده است. لوکیشن های بازی تنوع مناسبی دارند. مراحل اولیه بازیکن را به خوبی با بازی آشنا می کند. مراحل از تعادل خوبی برخوردار هستند، و با اتمام مراحل در حالتnormal، حالت Hardcore قابل دسترسی می شود. مطمئنا این بازی ارزش هزینه و وقت شما را دارد.

دانلود تریلر

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موب بازی | قسمت دهم - گیمفا
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا
موب بازی | قسمت دهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موب بازی | قسمت دهم - گیمفا